Youth against Facebook

168 posts, 9 pages, 44,799 views

Kolera

Posts: 4,256

#21 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

kuilun partaalla, 28.11.2007 12:19:
---
spoinkel, 28.11.2007 12:14:
Jokaisella on oikeus olla pitämättä Facebookista, joskin tulevaisuudessa niitä, jotka eivät omista Facebook-tunnusta, pidetään ehkä yhtä hörhöinä erakkoina kuin nykyisin niitä, jotka eivät omista kännykkää...
---

XD Voi *jeesus*... Facebook uskonto? Mä pidän sua jo nyt "hörhönä"! =D Jos toi menee noin, olen tulevaisuudessa YLPEÄ hörhö erakko.

Mies söi paskaa ojassa. Ohi käveli toinen mies. Paskaa syövä tarjosi kourallista. Ei maistunut ja mies jatkoi kävelyään. Pian ojasta kuului: "Et vaan osaa!"


paskasta saa elintärkeätä nestettä erämaassa! se kaveri käveli pari tuntii ja kuoli nestehukkaa ku se paskalla pelleilly eli pari tuntii pidempää paskan maku suussa!

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Sam

Posts: 544

#22 • • Sam


Kovassa huudossa sosiaaliset media on ja itseä kiinnostaa tämä monestakin näkökulmasta, niin pahasti että päätin ottaa aiheen hieman rajattuna tutkintotyöksi, saa nähdä miten käy.



Juu, on kovassa huudossa. Mut kyl mun mielestä silti kavereidn kanssa kahvilla käyminen on paljon antoisampaa kuin Facebookissa jonkun tökkäisy tai nuoleminen. Paskan määrä näissä sosialisissa medioissa juuri yritysten myötä kasvaa hullua vauhtia.

Odotan mielenkiinnolla sivusta seuraten suurempaa vastareaktiota. Voisko olla esim läheisten ihmisten ja perheen kanssa paremmin 'verkostoituminen'. ;)
MissKoo

Posts: 1,289

#23 • • MissKoo

kuilun partaalla, 28.11.2007 12:19:
---
spoinkel, 28.11.2007 12:14:
Jokaisella on oikeus olla pitämättä Facebookista, joskin tulevaisuudessa niitä, jotka eivät omista Facebook-tunnusta, pidetään ehkä yhtä hörhöinä erakkoina kuin nykyisin niitä, jotka eivät omista kännykkää...
---

XD Voi *jeesus*... Facebook uskonto? Mä pidän sua jo nyt "hörhönä"! =D Jos toi menee noin, olen tulevaisuudessa YLPEÄ hörhö erakko.

Mies söi paskaa ojassa. Ohi käveli toinen mies. Paskaa syövä tarjosi kourallista. Ei maistunut ja mies jatkoi kävelyään. Pian ojasta kuului: "Et vaan osaa!"



*super* *nauru*
Flight

Posts: 1,306

#24 • • Flight Groove Me Baby

Sam, 28.11.2007 12:27:


Toki kavereiden tapaaminen kasvotusten on hauskempaa, mutta tuo antaa mahdollisuuden yhdteydenpidon ystäviin, jotka ovat kauempana sekä mahdollisuuden sopia näitä tapaamisia esim. ilman puhelinlaskua :)

Ja tuota 'yritysnäkökulma vs. käyttäjä' pyrinkin lähinnä tutkimaan tuossa opinnäytetyössä, sen hyviä ja huonoja puolia. Ko. palvelu kuitenkin pysyy hengissä käyttäjien sisällöntuottamisella, johon myös yrityksien tarjoamat sovellukset tarjoavat aika-ajoin mahdollisuuden.
Sikamaster

Posts: 31

#25 • • Sikamaster SikaFleXer Superiöör
En kannata FB:tä ihan vaan sen tähden että se murtaa minulle tärkeintä netin ominaisuutta nimittäin anonymiteettiä. 90-luvulla nettailu oli hauskaa kun sai sanoa mitä tahansa, kelle tahansa, miten tahansa ja ei siitä kukaan mitään herneitä nokkaa vetänyt kun media oli pieni. Noh, eipä kestänyt aikaakaan kun mennään jo Kuros/Ruususen toilailuja moittivia nettikirjottelijoita etsimään ja oikeuksiin haastamaan. FB on vaan viimeistä sementtiä ennen niin vapaan ja villin foorumin raunioiden hautaamiseen *grr*

Tietenkin joku voi sanoa että FB:ssä pystyy olemaan myös nickillä mutta se on aika ongelmallista kavereiden kanssa yhteydenpitoa ajatellen. Esim. mitä nimimerkki Sikamaster sanoo kellekään joka etsii S***** H****ta koulu ajoilta? Ei mitään. Jotta FB toimisi niinkuin ajateltu tulee olla omalla nimellään ja se taas horjuttaa anonyymiteettia joten ei kiitos.*dissaa*

PS.Voisko tästä saada samallais-tyylisen T-paidan kuin YAS-liikeellä oli. Kyl mä käyttäisin.
Cloud

Posts: 2,162

#26 • • Cloud Game Freak
Vistakin on parempi tuote kun tämä :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Fyrisch

Posts: 4,525

#27 • • Fyrisch
Poliisi seuraa teidän facebook toimintaa! aahaha.
Avernian

Posts: 7,451

#28 • • Avernian Kerettiläinen
En pidä feissareista enkä naamakirjasta. *igor* Jälkimmäiseen olen painostuksesta liittynyt. Väärällä nimellä, väärästä sähköpostiosoitteesta. Olen lisännyt vain ne kaverit, joiden ryhmäviestiä varten sinne oli "pakko" liittyä, enkä ole hyväksynyt yhtäkään lisäohjelmaa tms. :D Tietty (yksityisten ryhmä-)viestien sisältöä seuraamalla saisi minustakin selville yhtä sun toista.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

ella_

Posts: 1,329

#29 • • ella_
paras facebook. ollut mun pelastus taalla ausseissa.

--
Elementary, my dear.

serge

Posts: 252

#30 • • serge

Sikamaster, 28.11.2007 12:49:
En kannata FB:tä ihan vaan sen tähden että se murtaa minulle tärkeintä netin ominaisuutta nimittäin anonymiteettiä. 90-luvulla nettailu oli hauskaa kun sai sanoa mitä tahansa, kelle tahansa, miten tahansa ja ei siitä kukaan mitään herneitä nokkaa vetänyt kun media oli pieni. Noh, eipä kestänyt aikaakaan kun mennään jo Kuros/Ruususen toilailuja moittivia nettikirjottelijoita etsimään ja oikeuksiin haastamaan. FB on vaan viimeistä sementtiä ennen niin vapaan ja villin foorumin raunioiden hautaamiseen *grr*



Ei netti ole yksi foorumi sen enempää kuin "ei-netti".

Nimettömänä seikkaileminen onnistuu edelleenkin, vaadittu osaaminen suhteessa varmaan sama kuin netin käyttö ylipäätään oli joskus ennen. Marginaalissa ja eturintamassa on aina kivaa olla ja seikkailla, mutta jutun jujuun kuuluu se, että on liikuttava eteenpäin jos haluaa siellä pysyä. Nimettömällä ja nimellä tapahtuvalla viestinnällä/toiminnalla on molemmilla plussansa, eikä niitä voi periaatetasolla pelata vastakkain.

--
Une fleur de bèton m'’inspire

jUSSi

Posts: 1,377

#31 • • jUSSi äkäinen vanhus
Ei oo tiliä feissarissa eikä maissarissa. Ei kiinnosta, netistä löytyy kotisivuni, joilta saa yhteystietoni, jos joku vanha kaveri ihan oikeasti haluaa olla yhteydessä. Google anyone?

Ainoa yhteisö, mihin olen jaksanut liittyä ja josta uskon/toivon olevan konkreettista hyötyä, on LinkedIn ja sekin ihan professionaalisista syistä.

Elämä ei oo netissä.
Avatar
#32 • • Fuzzy Guest
Joku tossa mainitsi noista vanhoista luokkakavereista... Mä oon eri mieltä kyllä. Mun mielestä on kiva vaihtaa kuulumisia 10 vuoden jälkeen. Enkä olis ikinä löytäny niitä tyyppejä netistä ilman facebookkia.
Mut kuitenkin meikä rupee jo tottuu siihenki sivustoon. Ei ota päähän enää Yhtää nii paljo ku viime viikolla*nauru*
Mark

Posts: 7,311

#33 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Cloud, 28.11.2007 12:57:
Vistakin on parempi tuote kun tämä :)



Jäbä ampuu kyl tosi kovilla nyt *nauru*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Beliar

Posts: 1,361

#34 • • Beliar
Tosson mielenkiintoinen graafi siitä, mikä suomalaisia tällä hetkellä kiinnostaa...

facebookku1.jpg

Mielenkkintoista asiassa on se, että ton mukaan sininen ircci eli kulta-aikansa v.2005... *vink*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#35 • • WiljamiDzay Nyypiö

-Fuzzy-, 28.11.2007 13:41:
Mut kuitenkin meikä rupee jo tottuu siihenki sivustoon. Ei ota päähän enää Yhtää nii paljo ku viime viikolla*nauru*



Sanoo (skribaa) mimmi joka spämmää facebookin kautta 24/7... *justjoo**nauru*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Slusse

Posts: 115

#36 • • Slusse mukamasmuusikko
Hmm, vähän haiskahtaa siltä että osa on facebookkia vastaan vaan sen takia koska se on just nyt huippusuosittu. On aina kivaa olla vähä eri mieltä ns. vastis, eikö? ;) Omasta mielestä FB on hyvä palvelu mist voi löytää vanhoja tuttuja (esim. vanhoja koulukavereita), vaihtaa kuulumisia eri ihmisten kanssa (esim jos toinen sattuu asuu toisella puolella palloa) ja sen sellaista. Jossain vaiheessa FB suosio varmasti laskee (tai ei ainakaan nouse) ja sit tulee joku uus saitti mikä räjähtää joka puolelle. Sellasta se on. Ei pidä vastustaa kaikkea uutta (vaikkei FB ole edes uus). Kannattaa ottaa rennosti ja olla avarakatseinen.

--
n
Avatar
#37 • • Fuzzy Guest

WiljamiDzay, 28.11.2007 14:07:

---


Sanoo (skribaa) mimmi joka spämmää facebookin kautta 24/7... *justjoo**nauru*


:DD Nii no mut kato ku niit kaikkii testei ym tulee koko ajan, nii siin on joskus tietty määrä mitä pitää lisää frendei, nii se on kato pakko:D Tee ne fakin Testit and stop whining!!!:D
jUSSi

Posts: 1,377

#38 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

Slusse, 28.11.2007 14:13:
Hmm, vähän haiskahtaa siltä että osa on facebookkia vastaan vaan sen takia koska se on just nyt huippusuosittu. On aina kivaa olla vähä eri mieltä ns. vastis, eikö? ;) Omasta mielestä FB on hyvä palvelu mist voi löytää vanhoja tuttuja (esim. vanhoja koulukavereita), vaihtaa kuulumisia eri ihmisten kanssa (esim jos toinen sattuu asuu toisella puolella palloa) ja sen sellaista. Jossain vaiheessa FB suosio varmasti laskee (tai ei ainakaan nouse) ja sit tulee joku uus saitti mikä räjähtää joka puolelle. Sellasta se on. Ei pidä vastustaa kaikkea uutta (vaikkei FB ole edes uus). Kannattaa ottaa rennosti ja olla avarakatseinen.



Jaa, jos ei halua osallistua facebookkiin, niin ei ole avarakatseinen?

Kärjistys toki, mutta aika hurjat oeltukset ihmisten motiiveista. Erilaisia yhteisöpalveluja tulee ja menee, ei minulla ainakaan ole mitään niitä vastaan. En itse koe niitä kovin hyödyllisiksi ja osan koen jopa olevan potentiaalisesti vahingollisia (varsinkin jos antaa liian auliisti henkilötietojaan). Aikani ei edes riittäisi tällaisiin internetvillityksiin.
Marjo

Posts: 1,796

#39 • • Marjo pupuTupuna
Täältä löytyy myös vastustaja! O/ En ole liittynyt, enkä liity. *hihu*
CM

Posts: 1,507

#40 • • CM
Aika äärilaitaisia mielipiteitä täällä. Leikkipaikkahan se Facebook on, mihin itellä ei oo oikeastaan aikaa, mutta on siitä jotain hyötyäkin jo ollut. Tulee joskus katseltua, harvemmin oikeastaan yksityisviesteihin vastailua enempää. En tajua, miks sinne pitäis muka antaa itsestään kaikki mahd detailit. Siitä mitä oon itsestäni sinne pistänyt on aika mahdoton hyötyä mitenkään taloudellisesti. Pikemminkin johtaa harhaan.

Olen itsekin niitä ihmisiä, jotka mielummin jauhaa paskaa naamatusten kuin netissä. Toisaalta usein siihen ei ole mahdollisuutta, niin turhat tai yksityiset paskat voi jauhaa netissäkin, tosin mieluiten privana, eikä julkisesti, niinkuin esim täällä ja facebooksisa tuntuu olevan monilla tapana. Välillä tosin vituttaa, kun nykyään porukka istuu ennemmin koneen ääressä, kun näkis IRL, joten jää vaihtoehdot vähäiseksi itselläkin. Onneks viikonloppuina on aikaa

Eli: Ei itsellä mitään kyseisiä sosiaalinenelämäsivustoja vastaan ole, mutten mikään fanikaan ole.