Youth against Facebook

168 posts, 9 pages, 43,218 views

typ0

Posts: 1,892

#41 • • typ0 syntax error

MissKoo, 28.11.2007 11:22:
Miksi kertoisin noin tarkasti omista henkilötiedoistani millekään nettisivuille? *ding* sit ihmetellään, kun netin kautta varastellaan ihmisten henkilöllisyyksiä.


kerro heti kuka pakottaa *grr* *lmao*


Sivut ovat todella epäselvät ja meni hermo niinkuin viidessä sekunnissa.


totta


En löytänyt ketään kavereita, tosin enpä kyllä siihen nähnyt vaivaakaan.


miks sitte liityit?


Ois taas uudet tunnukset jonnekin saakelin sivustolle mitä en tuu koskaan käyttämään ja jolle en löydä mitään tarvetta. Kukaan ei ole pystynyt vielä sanomaan yhtään pätevää syytä, miksi Facebookkiin kannattaisi liittyä.

Minä en aio tuota sivustoa käyttää, onko muita jotka jakavat tämän mielipiteen?


eli jaksoit kuitenkin liittyä, tutkia, analysoida, kritisoida, perustaa topicin todetakses etttei sua kiinnosta =D


YOUTH AGAINST FACEBOOK!!

*nauru*


jep *ding**justjoo**whaat**lmao**tirsk**hih**joo**jiihaa**eikä*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Anselmi

Posts: 2,578

#42 • • Edited Anselmi And sell me
Itselle toimiva yhteydenpito ja viestintäväline, kunhan vaan klikkaa kaiken turhan roskan pois.
Loppupeleissä erittäin simppeli käyttää.

Itsehän voi päättää mitä tietoja sinne antaa joten en oikein ymmärrä näitä huolia siitä että "joku varastaa mun identeetin" ehkei varasta jos et kerro kaikkea tai vaikka juuri mitään.

Yhtälailla kaikista noista "olen vamppyyri, puren sun munaa" ominaisuuksista pääsee eroon, tai niitä ei tarvi edes ottaa käyttöön. Joten sekin hiukan ontuu mielestäni väitteeksi sille että Facebook olisi kommareiden, kiksuilijoiden tai Turkulaisten keksintö.

--
sen pituinen se

Slusse

Posts: 115

#43 • • Edited Slusse mukamasmuusikko

jUSSi, 28.11.2007 14:35:
Jaa, jos ei halua osallistua facebookkiin, niin ei ole avarakatseinen?

Kärjistys toki, mutta aika hurjat oeltukset ihmisten motiiveista. Erilaisia yhteisöpalveluja tulee ja menee, ei minulla ainakaan ole mitään niitä vastaan. En itse koe niitä kovin hyödyllisiksi ja osan koen jopa olevan potentiaalisesti vahingollisia (varsinkin jos antaa liian auliisti henkilötietojaan). Aikani ei edes riittäisi tällaisiin internetvillityksiin.


Mun kommentit oli lähinnä kohdistettu tän keskustelun ensimmäisen viestin sisältöön, mutta ehkä vähän kömpelösti. :) Se että nillittää että sivut on epäselvät ja sen takia menee hermot on aika.. noh, vähän hassunhölmöä. Ei klubbarin tai monen muunkaan kaltaisen saitin käyttö ole ensinäkemältä niin selkee, mutta pikkuhiljaa se hahmottuu ja siihen tottu (ehkä jopa jää koukkuun!). Ei uutta ja erillaista autoakaan ajeta ekalla kerralla täydellisesti ja hallitusti. Aina joutuu vähä mukautua ja oppimaan uusia jippoja. Pitää siis olla avarakatseinen siinä mielessä että kaikki ei ole sama kuin mihin on tottunu (esim jos on tottunu klubbariin). Eri asia on jos ei tosiaan kiinnosta/ole aikaa moiseen sosiaaliseen nördäilyyn, mutta sehän on sit ihan eri topikki, eikö? :)

Se mikä myös vähän huvittaa on se että ihmiset on niin peloissaan jos joku saa tietää oman oikean nimen, osoitteen, puhelinnumeron tai vaikka iän! Apua! :) Joku voi ehkä soittaa pilarin tai ovikelloa tai miksei jopa kutsua oikealla nimellä jos tapaa kaupungilla. En tiedä, on vaan liiankin monta kertaa käyny niin että joku tuttu (netistä) tulee vastaan ja sanoo "moi slusse". Se on lähinnä surkuhupaisa tilanne. :) Ei se oo mun nimi. Se on nikki mitä käytän koska oma nimi on sen verran "perus" että se on aina varattu kaikilla saiteilla. Mutta jokainen omalla pienellä tavallaan.

--
n
Anselmi Kuusisto

Posts: 705

#44 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Itsehän jaksoin olla kokonaisen viikon Fb:ssä ja sitten alkoikin jo kuumottamaan kun ois pitänyt olla ihan outojen kerran tavattujen tyypien ystävä ja laittaa kaikelle kansalle tiedoksi yhteinen historia. Sitten kun alko tulee niitä "mörökölli on puraissut sinua, haluatko puraista takaisin" juttuja, niin sitte riitti ja tili kiinni. Ok! Saahan ne suljettua pois mutta silti! Aikuiset ihmiset lähettelee puolittutille jotain virtuaali purasuja ja haleja pisteiden toivossa niin hohhoijaa..

Ymmärrän kyllä noi luokkakaveri jutut ja ulkomailla asumiset, mutta ei mulla ole kauheasti asiaa sellasille ihmisille nyt Fb:n takia, jos ei ole 10-15vuoden aikana ollut muutenkaan tekemisissä. Ja kyllä mä niihin saan yhteyden jos oikeasti haluan.

Mutta joo.. en mä nyt halua alkaa parrikaadeille nousemaan tässä asiassa, mutta ei minun sieluani saanut ostettua tämä hömpötys..

E: Erittäin osuvasti sanottu: "sosiaaliseen nördäilyyn"

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

peepe

Posts: 904

#45 • • peepe
^Juu Anselmi kirjoittikin just sen mitä itte tuumaan Fb:sta.
MissKoo

Posts: 1,289

#46 • • Edited MissKoo

Anselmi Kuusisto, 28.11.2007 15:10:
Itsehän jaksoin olla kokonaisen viikon Fb:ssä ja sitten alkoikin jo kuumottamaan kun ois pitänyt olla ihan outojen kerran tavattujen tyypien ystävä ja laittaa kaikelle kansalle tiedoksi yhteinen historia. Sitten kun alko tulee niitä "mörökölli on puraissut sinua, haluatko puraista takaisin" juttuja, niin sitte riitti ja tili kiinni. Ok! Saahan ne suljettua pois mutta silti! Aikuiset ihmiset lähettelee puolittutille jotain virtuaali purasuja ja haleja pisteiden toivossa niin hohhoijaa..

Ymmärrän kyllä noi luokkakaveri jutut ja ulkomailla asumiset, mutta ei mulla ole kauheasti asiaa sellasille ihmisille nyt Fb:n takia, jos ei ole 10-15vuoden aikana ollut muutenkaan tekemisissä. Ja kyllä mä niihin saan yhteyden jos oikeasti haluan.

Mutta joo.. en mä nyt halua alkaa parrikaadeille nousemaan tässä asiassa, mutta ei minun sieluani saanut ostettua tämä hömpötys..



Ai mä en tiennytkään, että siellä on jotain helvetin purasuja *nauru* Luojan kiitos, että mun Facebookin käyttö jäi siihen alle puoleen tuntiin, ois varmaan hirttänyt ihan kiinni tollaset jutut.

Siis, saahan sitä ihminen tykätä mistä huvittaa, mutta yhtä lailla saa olla tykkäämättä. Ja siitäkin SAA hei kirjoittaa mielipiteensä. Mua ei alunperinkään jaksanut napata koko idea ihan senkin takia, että kaikki lehdet sun muut hehkuttaa sitä (pistää miettimään miksi..) ja haluan vaan olla jäämättä koukkuun mihinkään typerään sivustoon, jota pidän idioottina jo sitä näkemättäkin. Mutta pakkohan se oli kokeilla uteliaisuuttani ja kun kaverit sitä niin hehkutti. Mutta ai dout like ja sellasta se on *nauru*
Juhgu

Posts: 7,921

#47 • • Edited Juhgu Virnistelijä

MissKoo, 28.11.2007 12:07:
---
No miks kukaan ylipäätään kirjottaa ikinä mitään tänne klubbariin?


Nii, miks mäkään kirjotan tätä vastausta. Hei, ei lähdetä tälle linjalle.

Kun kyse oli lähinnä mielipiteestä "en pidä facebookista", niin mä vaan vähän ihmettelin että mikä logiikka silloin on aloittaa jotain "YOUTH AGAINST FACEBOOK!!" -kampanjaa. Kyseessähän on nettisivusto jonka käyttäminen on täysin vapaaehtoista; jos ei diggaile facebookista niin voi suunnata selaimensa muualle, jolloin ongelma on poissa päiväjärjestyksestä eikä millään tavoin uhkaa sun maailmaasi. Paasausenergian voi säästää sellaisten asioiden vastustamiseen, joita vastustamalla saavuttaa jotain muutakin kuin turhaa mölyä.


Onko se sit 'aiheellisempi' aihe, että kysellään jotain fakin typeriä galluppeja, tyyliin käytätkö stringejä vai et.


En mä tietääkseni mitenkään yrittänyt puolustaa mitään stringi- ym. tunkiogalluppeja?


Jos mulla on mielipide ja jostain asiasta sen haluan ilmaista, näin myös teen ja jos et siitä pidä, niin sehän on mulle sit yks herttaisen hailee *joo*


No, sithän sua ei pitäis haitata jos/kun olen eri mieltä kanssasi ja ilmaisen sen. Right?



xl8r, 28.11.2007 12:18:
---
Kubbarissa on helvetin paljon topicceja joissa jotain toista sivustoa kehutaan, miksei sitten vastustaakkin saisi?


Onko joku yrittänyt kieltää vastustuksesi?
En mä ainakaan. Ihmettelen vaan, että onko jotain asiaa mielekästä vastustaa vain sen takia, että muut kannattavat sitä.



jUSSi, 28.11.2007 13:29:
Ei oo tiliä feissarissa eikä maissarissa. Ei kiinnosta, netistä löytyy kotisivuni, joilta saa yhteystietoni, jos joku vanha kaveri ihan oikeasti haluaa olla yhteydessä. Google anyone?


Mä tykkään fb:ssä "törmätä" esim. vanhoihin koulukavereihin tai etäisiin perhetuttuihin, joiden olemassaolon on lähes unohtanut, ja vaihtaa kuulumisia niiden kanssa. Ei sellaista tule tehneeksi niin, että googlettaa kotisivut (joita ihan jokaisella ei ainakaan googlesta löytyvänä versiona sitäpaitsi edes ole). Voi tietty pohtia kuinka tärkeää on pitää yhteyttä sellaisiin kavereihin, jotka on melkein unohtanut, mutta toisaalta tässähän sitä parhaillaan löpistään täysin tuntemattomillekin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

a98

Posts: 871

#48 • • a98
eipä nappaa pätkääkään fb, enkä näe että reggaisin ihan lähi tulevaisuudessa (mutta eipä sitä ikinä tiedä). onhan myspaceskin ihan paska, mut sielä sivuilla käy sen verran paljon porukkaa ja yhteydenottoja tulee päivittäin, joten pakkohan sitä on pitää (niillä meikäläisen oikeilla nettisivuilla kun ei taida käydä kukaan)
MissKoo

Posts: 1,289

#49 • • MissKoo

Juhgu, 28.11.2007 15:46:

No, sithän sua ei pitäis haitata jos/kun olen eri mieltä kanssasi ja ilmaisen sen. Right?


Eihän mua mitenkään haittaakaan, anna palaa vaan, sana on vapaa *joo*

jUSSi

Posts: 1,377

#50 • • jUSSi äkäinen vanhus

Juhgu, 28.11.2007 15:46:
Mä tykkään fb:ssä "törmätä" esim. vanhoihin koulukavereihin tai etäisiin perhetuttuihin, joiden olemassaolon on lähes unohtanut, ja vaihtaa kuulumisia niiden kanssa. Ei sellaista tule tehneeksi niin, että googlettaa kotisivut (joita ihan jokaisella ei ainakaan googlesta löytyvänä versiona sitäpaitsi edes ole). Voi tietty pohtia kuinka tärkeää on pitää yhteyttä sellaisiin kavereihin, jotka on melkein unohtanut, mutta toisaalta tässähän sitä parhaillaan löpistään täysin tuntemattomillekin.



Mnjoo, oishan toi varmaan ihan hauskaa viihdettä, jos olis aikaa tuollaiselle :)
Juhgu

Posts: 7,921

#51 • • Juhgu Virnistelijä

jUSSi, 28.11.2007 15:49:
---
Mnjoo, oishan toi varmaan ihan hauskaa viihdettä, jos olis aikaa tuollaiselle :)



Jos käyttäisit FB:tä (ja pitäisit kaikenmaailman roska-applicationit päällä), saattaisit yllättyä miten turhiin juttuihin ihmisillä on aikaa *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

liikkuva muna

Posts: 2,652

#52 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Beliar, 28.11.2007 14:03:
Tosson mielenkiintoinen graafi siitä, mikä suomalaisia tällä hetkellä kiinnostaa...

facebookku1.jpg

Mielenkkintoista asiassa on se, että ton mukaan sininen ircci eli kulta-aikansa v.2005... *vink*



Onks toi ollu joku "mikä näistä kiinnostaa?" -yksvalintagallup facebookissa vai onks toi joku läpällä tehty käyrä? Ainakaan käyttäjämäärään toi ei oo verrannollinen, ellei sit 2,3 miljoonaa suomalaista oo tonne rekisteröitynyt. Itse en ainakaan löytänyt kyseisestä palvelusta yhtäkään luokkakaveriani tahi vanhaa tuttuani.

Ja joo, irkin kulta-aika tais mennä jo mesejen ja muiden myötä, mutta galleriahan on kasvanut suht tasaisesti koko ajan ja kasvaa edelleen.
Juhgu

Posts: 7,921

#53 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Ois kohtuu spooky jos klubituksesta tulis yhtä suosittu kuin facebookista ja irkkigalleriasta. Forumin taso epäilemättä nousisi vielä nykyistäkin loisteliaammaksi.

P.S. Mikä noi irkkigallerian piikit selittää tossa käppyrässä?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Beliar

Posts: 1,361

#54 • • Beliar

alek száhala, 28.11.2007 15:52:
Onks toi ollu joku "mikä näistä kiinnostaa?" -yksvalintagallup facebookissa vai onks toi joku läpällä tehty käyrä? Ainakaan käyttäjämäärään toi ei oo verrannollinen, ellei sit 2,3 miljoonaa suomalaista oo tonne rekisteröitynyt. Itse en ainakaan löytänyt kyseisestä palvelusta yhtäkään luokkakaveriani tahi vanhaa tuttuani.

Ja joo, irkin kulta-aika tais mennä jo mesejen ja muiden myötä, mutta galleriahan on kasvanut suht tasaisesti koko ajan ja kasvaa edelleen.



Perustuu Suomessa tehtyihin Intternentti hakuihin ja klikkauksiin. Eihän tuo millään muotoa exakti ole, mutta antaa se vähän osviittaa...

Btw. "sininen ircci" = IRC-Galleria *pepsodent*

Mutta faktaahan on se, että kyllä naamakirja tällä hetkellä jyrää Suomessakin satasella kaikista muista vastaavista ohi, sille ei mahda mitään! *uuh*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

-xx-

Posts: 5,001

#55 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
tuen omalta osaltani YAF:ia

ihan sama mitä muut tekevät, en ole koskaan harkinnutkaan liittyväni ko. kirjaan *piis*

--
kiitos ja anteeksi ^^

CM

Posts: 1,507

#56 • • CM

Juhgu, 28.11.2007 16:07:

P.S. Mikä noi irkkigallerian piikit selittää tossa käppyrässä?



Perustuu Suomessa tehtyihin Intternentti hakuihin ja klikkauksiin.



Tulee mieleen joku ircissä kiertänyt linkki, joka on saavuttanut suuren suosion :D
liikkuva muna

Posts: 2,652

#57 • • liikkuva muna an egg on the move

Beliar, 28.11.2007 16:14:
---
alek száhala, 28.11.2007 15:52:
Onks toi ollu joku "mikä näistä kiinnostaa?" -yksvalintagallup facebookissa vai onks toi joku läpällä tehty käyrä? Ainakaan käyttäjämäärään toi ei oo verrannollinen, ellei sit 2,3 miljoonaa suomalaista oo tonne rekisteröitynyt. Itse en ainakaan löytänyt kyseisestä palvelusta yhtäkään luokkakaveriani tahi vanhaa tuttuani.

Ja joo, irkin kulta-aika tais mennä jo mesejen ja muiden myötä, mutta galleriahan on kasvanut suht tasaisesti koko ajan ja kasvaa edelleen.

---


Perustuu Suomessa tehtyihin Intternentti hakuihin ja klikkauksiin. Eihän tuo millään muotoa exakti ole, mutta antaa se vähän osviittaa...

Btw. "sininen ircci" = IRC-Galleria *pepsodent*

Mutta faktaahan on se, että kyllä naamakirja tällä hetkellä jyrää Suomessakin satasella kaikista muista vastaavista ohi, sille ei mahda mitään! *uuh*



En mä usko että ton facebookin käyttäjämäärä Suomessa kasvaa gallerian ohi kovin nopeesti, jos ollenkaan.
Jinx

Posts: 2,615

#58 • • Jinx Superfeminine

MissKoo, 28.11.2007 11:22:
Noniin, valtavan painostuksen seurauksena kokeilin pitkin hampain tuota niin 'mahtavaa' facebookkia. Siis aivan älyvapaa juttu.

Miksi kertoisin noin tarkasti omista henkilötiedoistani millekään nettisivuille? *ding* sit ihmetellään, kun netin kautta varastellaan ihmisten henkilöllisyyksiä.

Sivut ovat todella epäselvät ja meni hermo niinkuin viidessä sekunnissa.

En löytänyt ketään kavereita, tosin enpä kyllä siihen nähnyt vaivaakaan. Sit siellä ois kaikki samat kaverit mitä on täällä klubbarissakin. Juuei kiinnosta.

Ois taas uudet tunnukset jonnekin saakelin sivustolle mitä en tuu koskaan käyttämään ja jolle en löydä mitään tarvetta. Kukaan ei ole pystynyt vielä sanomaan yhtään pätevää syytä, miksi Facebookkiin kannattaisi liittyä.

Minä en aio tuota sivustoa käyttää, onko muita jotka jakavat tämän mielipiteen?

YOUTH AGAINST FACEBOOK!!

*nauru*




Tähän mielipiteeseen ei voi kuin yhtyä *joo*

--
Pyllykkä

Juhgu

Posts: 7,921

#59 • • Juhgu Virnistelijä

Jinx, 28.11.2007 16:28:
---
Tähän mielipiteeseen ei voi kuin yhtyä *joo*



Tässäpä sinulle uutispommi: yhtymisen lisäksi siitä voi olla myös eri mieltä!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Anime

Posts: 1,939

#60 • • Anime Retrostööpeli

Slusse, 28.11.2007 14:13:
Hmm, vähän haiskahtaa siltä että osa on facebookkia vastaan vaan sen takia koska se on just nyt huippusuosittu. On aina kivaa olla vähä eri mieltä ns. vastis, eikö? ;) Omasta mielestä FB on hyvä palvelu mist voi löytää vanhoja tuttuja (esim. vanhoja koulukavereita), vaihtaa kuulumisia eri ihmisten kanssa (esim jos toinen sattuu asuu toisella puolella palloa) ja sen sellaista. Jossain vaiheessa FB suosio varmasti laskee (tai ei ainakaan nouse) ja sit tulee joku uus saitti mikä räjähtää joka puolelle. Sellasta se on. Ei pidä vastustaa kaikkea uutta (vaikkei FB ole edes uus). Kannattaa ottaa rennosti ja olla avarakatseinen.

--
n



Word *piis*

--
-K