Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin

271 posts, 14 pages, 64,358 views

Leppäkerttu

Posts: 225

#81 • • Leppäkerttu
Aika erikoista, että tästä on tullut essarikeskustelu. Kukaan ei ole paheksunut vielä puolueen tavoitetta saada halal-teurastaminen lailliseksi. Se on kuitenkin huomattavasti ikävämpää eläimelle kuin vaikka essarin vieminen vauvalta. Halal-rituaalissa eläimeltä (nauta, lammas tai kana) viilletään kurkku auki ja annetaan valua kuiviin. Minkäänlainen eläimen puuduttaminen tai tainnuttaminen on kielletty. Yllättäen halal-teurastaminen on nykyisellään täällä kielletty juuri siksi, koska se on eläinrääkkäystä.

ps. en kyllä hyväksy essarin viemistäkään ilman, että dikin omistajalta kysytään lupa ensin.
Kolera

Posts: 4,256

#82 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Mä näen uskonnollisuuden puolueissa lähinnä sillä että ne ajaa kyseisen uskonnon harjoittajien omia arvoja eteenpäin yhteiskunnassa. En mä näe sitä sen vähempää kummallisena kuin muidenkaan puolueiden asioiden ajamista.

Ja jos ruvetaan nillittämään ettei ne koskaan tuu ajamaan tasa-arvoa eteenpäin niin ei kyllä monet muutkaan entiset pienet ääripuolueet ole ajaneet tasa-arvoa eivätkä olisi tulleetkaan sitä ajamaan. Mistähä lähtien joku KDP on ollu tasa-arvon asialla =P Enkä oo nyt ees varma et onko sitä koskaan ees hyväksytty varsinaiseksi puolueeksi. Se tietty tossa vähän häiritsee että ne tulee yrittää haalia tarkoituksellisesti muiltakin kuin muslimeilta ääniä. Voisivat ainakin ottaa musliminimityksen pois siinä tapauksessa puolueestaan.

Mä en ees tienny et ympärileikkaus on kielletty suomessa =P mut kaipa se oli vaan laitonta ilman leikattavan suostumusta. eli muksuille.

eeeli en mä näe tota puolueeksi pyrkimistä yhtää sen kummempana ku minkään muunkaan puolueeksi pyrkimistä. Ei ne sillä muutamalla edustajallaan oikeasti voi vaikuttaa suoraan asioihin mutta toki ilmoittaa pyrkimyksensä ja mielipiteensä

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Karski

Posts: 6,049

#83 • • Karski Pomon kätyri

Leppäkerttu, 7.9.2007 17:16:
Aika erikoista, että tästä on tullut essarikeskustelu.



Mun mielestä on erikoista, että ylipäätään
keskustellaan puolueohjelmasta.

Haluaisitko sinä esimerkiksi rajoittaa
islamilaisten oikeutta perustaa oman puolueen?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Leppäkerttu

Posts: 225

#84 • • Leppäkerttu

Karski, 7.9.2007 17:20:

Mun mielestä on erikoista, että ylipäätään
keskustellaan puolueohjelmasta.

Haluaisitko sinä esimerkiksi rajoittaa
islamilaisten oikeutta perustaa oman puolueen?



Mulle on ihan sama mitä uskontokuntaa ihmiset, jotka puolueen perustavat, edustavat. En ymmärrä vaan sitä, miten sivistysvaltiossa voidaan keskustella eläinrääkkäyksen sallimisesta, koska joku uskonto sanoo sen olevan hyvä juttu. Sama koskee oikeastaan tota ympärileikkausjuttua, siinä puututaan peruuttamattomasti yksilön itsemääräämisoikeuteen.
Mielestäni puolueen perustamista ei tulisi rajoittaa vaan asioita, joita puolueet saavat ajaa. Esimerkiksi mun logiikalla pedofiilipuolueet olisivat kiellettyjä, jos ne haluaisivat ajaa lakia, joka tekisi pedofilian lailliseksi.
Karski

Posts: 6,049

#85 • • Karski Pomon kätyri

Leppäkerttu, 7.9.2007 17:38:
---
Karski, 7.9.2007 17:20:

Mun mielestä on erikoista, että ylipäätään
keskustellaan puolueohjelmasta.

Haluaisitko sinä esimerkiksi rajoittaa
islamilaisten oikeutta perustaa oman puolueen?

---


Mulle on ihan sama mitä uskontokuntaa ihmiset, jotka puolueen perustavat, edustavat. En ymmärrä vaan sitä, miten sivistysvaltiossa voidaan keskustella eläinrääkkäyksen sallimisesta, koska joku uskonto sanoo sen olevan hyvä juttu. Sama koskee oikeastaan tota ympärileikkausjuttua, siinä puututaan peruuttamattomasti yksilön itsemääräämisoikeuteen.
Mielestäni puolueen perustamista ei tulisi rajoittaa vaan asioita, joita puolueet saavat ajaa. Esimerkiksi mun logiikalla pedofiilipuolueet olisivat kiellettyjä, jos ne haluaisivat ajaa lakia, joka tekisi pedofilian lailliseksi.



Pitäsikö sun mielestä Liberaalit RP lakkauttaa,
koska yks niiden kunnallisvaaliehdokas on
ajanut pedofilian laillistamista?

Nimen omaan ei voida rajoittaa niitä asioita,
joita puolueet haluavat tuoda esille, ne
esitykset pitää nimen omaan tyrmätä
ihan samassa prosessissa jossa päätetään
siitä, saako ravintoloissa tupakoida ja
saako viinaa juoda ja minkäasteisessa
humalassa saa ajella, jne.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#86 • • Edited astaroth Guest

Leppäkerttu, 7.9.2007 17:38:
Mielestäni puolueen perustamista ei tulisi rajoittaa vaan asioita, joita puolueet saavat ajaa. Esimerkiksi mun logiikalla pedofiilipuolueet olisivat kiellettyjä, jos ne haluaisivat ajaa lakia, joka tekisi pedofilian lailliseksi.


mutta kuka määrää nämä asiat, joita ei saada ajaa? länsimainen sivistysyhteiskunta, koska muut ajavat meidän silmissämme primitiivisiä asioita? tuollaiselle asialle ei voida määrittää selkeitä rajoja ja ennemmin tai myöhemmin tulisi se piste vastaan, että aletaan puhua demokraattiseen sananvapauteen puuttumisesta

ja mitä hyötyä on puolueesta ja niiden ajamista asioista, jos ollaan jo etukäteen päätetty, millaisia asioita ne saavat ajaa. uskotko tosissasi yhteiskuntamme menevän siihen pisteeseen, että silmät suurina dekriminalisoisimme pedofilian?

typotanpas komeasti <3
Heli

Posts: 1,489

#87 • • Heli vai kuka se oli
o/

--
ei se väärin ole.

sapeli

Posts: 11,768

#88 • • sapeli jokukukamikä?

Karski, 7.9.2007 17:03:
Kyseessä on kuitenkin olemassaoleva, ja yhä kasvava
kansanosa, joka tulee joka tapauksessa haluamaan
saada äänensä kuuluviin. On paljon parempi, että
ne pystyy tekeen sen osana olemassaolevaa
yhteiskuntaa, kuin että ne kokis jääneensä sen
ulkopuolelle.
Tätä en pysty kylliks korostaan, ja
tätä ei moni tunnu tässä topikissa tajuavan.



Periaatteessa oon samaa mieltä - ei mua esim. haittais somalipuolue tai maahanmuuttajapuolue, koska ne ois mielekkäitä vähemmistöjä joilla on omat mielipiteensä ja erityistarpeensa ja näkökulmansa ja kulttuurinsa, mut sille en voi mitään että karsastan ajatusta uskonnollisista puolueista. Tiedä sitten mikä siinä on erona, mut tätä sanoo mutu.

Vähemmän mua häiritsee ruotsin kansanpuolue ku kristillisdemokraatit, esim.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Anselmi

Posts: 2,578

#89 • • Edited Anselmi And sell me

astaroth, 7.9.2007 17:43:
---
Leppäkerttu, 7.9.2007 17:38:
-klip-
---

-klap-


Silloin kun demokratiassa saa ajaa vaan tiettyjä asioita, ei kyse enää ole demokratiasta. Tuntuu jotenkin että täällä on joillakin ihmisillä käsitys demokratiasta hukasta.

Mitä tulee uskontoihin ja puolueisiin. Niin mielestäni on väärin että esim. Suomi on lähtökohtaisesti
kristittymaa koska valtaosa tuskin sitä kannattaisi. Mutta uskonnolliset puolueet on mielestäni täysin ok. Suomessa pitäisi lähtökohtaisesti olla kirkko ja valtio erillään, mutta jos kristillisdemarit tai muslimipuolue saisi yli 50% kannatuksen ja haluaisi yhdistää uskonnon ja valtion. Niin siitä vaan. Se on demokratiaa.

Itse pidän hienona asiana että muslimit haluavat ajaa ja vaikuttaa asioitaan tätä kautta. Komppaan
täysin Josben ja Karskin viisaita puheita aiheesta.

EDIT: pelotavasti tuntuu siltä että osalle käsitys demokratiasta on se että vain me monen
sukupolven valkoiset suomalaiset ollaan oikeutettuja ja tarpeeksi viisaita päättämään
sen mikä on oikein ja mikä on väärin. Voin kertoa näin ajatteleville että teille on
olemassa ihan oma aate ja puolue.

--
sen pituinen se

josbe

Posts: 1,982

#90 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Jago, 7.9.2007 11:14:
---
josbe, 7.9.2007 10:56:
---
crissy, 7.9.2007 10:26:
Miksi itse hyväksyisit poikien ympärileikkauksen, mutta et tyttöjen?
tytöillä ei ole vain yhtä tapaa ympärileikata. Sunnassa klitorikselta poistetaan huppu. Eli se siis vastaa aikalailla poikien ympärileikkausta.
Hyväksyisitkö sen?


Näköjään on jäänyt vastaamatta tähän kysymykseen, joka itse asiassa kuvaa hyvin sitä, miten ymmärrät postaukseni väärin. En ole kertaakaan sanonut, hyväksynkö poikien ympärileikkauksen vai en. Kysyin sitä crissyltä.

Sanoin myös, että "ymmärtäisin moraalisen ihmetyksen", jos kyseessä olisi tyttöjen ympärileikkaus siksi, että se monesti on raakaa peliä, niinkuin varmaan tiedät, minkä takia se on aiheuttanut paljon keskustelua Suomessakin. Vaikka ymmärtäisinkin ihmisten moraalisen närkästyksen, en missään nimessä olisi vaatimassa, että sellainenkaan tavoite puolueella olisi jotenkin kiellettyä.

Edit: Tänään en näköjään osaa ilmaista itseäni sitten yhtään.*igor*
Anselmi

Posts: 2,578

#91 • • Anselmi And sell me

Leppäkerttu, 7.9.2007 17:16:
Aika erikoista, että tästä on tullut essarikeskustelu. Kukaan ei ole paheksunut vielä puolueen tavoitetta saada halal-teurastaminen lailliseksi. Se on kuitenkin huomattavasti ikävämpää eläimelle kuin vaikka essarin vieminen vauvalta. Halal-rituaalissa eläimeltä (nauta, lammas tai kana) viilletään kurkku auki ja annetaan valua kuiviin. Minkäänlainen eläimen puuduttaminen tai tainnuttaminen on kielletty. Yllättäen halal-teurastaminen on nykyisellään täällä kielletty juuri siksi, koska se on eläinrääkkäystä.

ps. en kyllä hyväksy essarin viemistäkään ilman, että dikin omistajalta kysytään lupa ensin.


Itselle merkkaa aika paljon se missä oloissa se eläin on kasvanut. Jos eläin on kasvanut tehomaatalouden ulkopuolella mutta kokee loppunsa Halal-rituaalin merkeissä, on se mielestäni
paljon vähemmän julmaa eläintä kohtaan, kun se että eläin kasvaa koko elonsa tehomaatalous-helvetissä ja
armollisesti päättää päivänsä sähköshokilla. Sitä en tiedä että mistä Halal-teurastajat eläimensä hakee, mutta voisin veikkaa että tuskin Atrian teurastamolta.

--
sen pituinen se

Leppäkerttu

Posts: 225

#92 • • Leppäkerttu

Anselmi, 7.9.2007 18:21:

Itselle merkkaa aika paljon se missä oloissa se eläin on kasvanut. Jos eläin on kasvanut tehomaatalouden ulkopuolella mutta kokee loppunsa Halal-rituaalin merkeissä, on se mielestäni
paljon vähemmän julmaa eläintä kohtaan, kun se että eläin kasvaa koko elonsa tehomaatalous-helvetissä ja
armollisesti päättää päivänsä sähköshokilla. Sitä en tiedä että mistä Halal-teurastajat eläimensä hakee, mutta voisin veikkaa että tuskin Atrian teurastamolta.



Toimiiko sama periaate sitten muihinkin eläviin olentoihin mielestäsi?
Esim. Jos pedofiilipuolueen jäsen raiskaa ja tappaa onnellisen pikkutytön, se on vähemmän paha asia kuin jos sama tyyppi lähtee thaikkuihin ja raiskaa ja tappaa onnettoman pikkutytön, joka on toiminut prostituoituna syntymästään asti.

(pitäiskö nyt laittaa hymppä ettei mee liian vakavaks*plur*)
josbe

Posts: 1,982

#93 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Leppäkerttu, 7.9.2007 18:31:
---
[Toimiiko sama periaate sitten muihinkin eläviin olentoihin mielestäsi?
Esim. Jos pedofiilipuolueen jäsen raiskaa ja tappaa onnellisen pikkutytön, se on vähemmän paha asia kuin jos sama tyyppi lähtee thaikkuihin ja raiskaa ja tappaa onnettoman pikkutytön, joka on toiminut prostituoituna syntymästään asti.


Hyvä vertaus! :DD Liittyy vieläpä asiaan *justjoo*
Anselmi

Posts: 2,578

#94 • • Edited Anselmi And sell me

Leppäkerttu, 7.9.2007 18:31:
---
Anselmi, 7.9.2007 18:21:

Itselle merkkaa aika paljon se missä oloissa se eläin on kasvanut. Jos eläin on kasvanut tehomaatalouden ulkopuolella mutta kokee loppunsa Halal-rituaalin merkeissä, on se mielestäni
paljon vähemmän julmaa eläintä kohtaan, kun se että eläin kasvaa koko elonsa tehomaatalous-helvetissä ja
armollisesti päättää päivänsä sähköshokilla. Sitä en tiedä että mistä Halal-teurastajat eläimensä hakee, mutta voisin veikkaa että tuskin Atrian teurastamolta.

---


Toimiiko sama periaate sitten muihinkin eläviin olentoihin mielestäsi?
Esim. Jos pedofiilipuolueen jäsen raiskaa ja tappaa onnellisen pikkutytön, se on vähemmän paha asia kuin jos sama tyyppi lähtee thaikkuihin ja raiskaa ja tappaa onnettoman pikkutytön, joka on toiminut prostituoituna syntymästään asti.

(pitäiskö nyt laittaa hymppä ettei mee liian vakavaks*plur*)


Come on! Katso nyt vähän miten vertaat! Kerta noin verrattuna kysymys asettelu menee kuta kuinkin seuraavasti: Onko parempi että sitä pikkutyttöä raiskataan koko sen elämä ja tapetaan kivuttomasti vai että sitä ei raiskata mutta tapetaan raasti kun on tarpeeksi vanha. No, kumpaa itse äänestät?

--
sen pituinen se

Kimbou

Posts: 608

#95 • • Kimbou

crissy, 7.9.2007 10:26:
Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin


Itse en hyväksy ainakaa tota poikien ympärileikkausta ja sitä ei tulisi ainakaan laissa sallia...




miksi et hyväksy?

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Kolera

Posts: 4,256

#96 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
mun mielestä onnelliset lapset vois raiskata kuoliaaks

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Heli

Posts: 1,489

#97 • • Heli vai kuka se oli
islaminen reivaaja pyrkii bileisiin laittomalla passilla.

--
ei se väärin ole.

Heli

Posts: 1,489

#98 • • Heli vai kuka se oli

Kolera, 7.9.2007 18:46:
mun mielestä onnelliset lapset vois raiskata kuoliaaks




lupauksia lupauksia.....

--
ei se väärin ole.

Avatar
#99 • • ALIEN Guest
ROFL
nethr

Posts: 763

#100 • • nethr !!

H3li, 7.9.2007 18:47:
islaminen reivaaja pyrkii bileisiin laittomalla passilla.


*lmao*

Nojoo. Aika paljon tunteita tämä Islimsisslssisl -puolueen pygäämien näköjään aiheuttaa. Itsekin olen jokseenkin vähän skeptinen asian suhteen, mutta hyvä et noi jätkät yrittää. Soisin mahdollisesti islamilaiselle puolueelle enemmän jalansijaa kuin KD:lle tai RKP:lle.

Toisaalta vittu ihan sama. Tehkää mitä tykkäätte :D

Jep, enkä tuu häiritsee teidän topiikkia tästä enää - toivottavasti :)

--
xD