Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin

271 posts, 14 pages, 64,323 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#21 • • hallucinogen Edain

Juhgu, 7.9.2007 11:10:
Alkoholijuomien poistaminen kaupoista, heh, tuo saa epäilemättä valtavasti kannatusta rakkaassa isänmaassamme :)


Joo ei varmasti saa kannatusta kantaväestön keskuudessa :D. Mutta pitää muistaa se, että muslimit taitaa muodostaa suurimmat osan uusista siirtolaisista ja syntyvyys kantaväestön kohdalla on hyvin pieni, mutta muslimit sikiää kuin sienet sateella niin kyllähän siinä ajan mittaan syntyy kannattajia. Jos eivät siis omaksu suomalaista elämänmenoa vaan vanhempiensa.

--
pikku-*possu*

Hupsu

Posts: 1,005

#22 • • Hupsu

Juhgu, 7.9.2007 11:10:
Alkoholijuomien poistaminen kaupoista, heh, tuo saa epäilemättä valtavasti kannatusta rakkaassa isänmaassamme :)



Sai se joskus kieltolain aikaan. *nauru* Mut epäilen indeed, et nytkypäivänä kovin helposti...

--
Päivän mietelause?

Lyylikki

Posts: 2,975

#23 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

crissy, 7.9.2007 10:59:
Mun mielestä se on lapsen silpomista.. (huom. tää on mun mielipide) mennä nyt leikkelemään vastasyntyneen lapsen pippeliä on musta väärin. VAIKKA sitä oltaisiin tehty miljoona 500 vuotta niin en silti hyväksy sitä enkä KOSKAAN antais sitä omalle lapselleni tehtävän.



Onkohan sulla mennyt naisten ja miesten ympärileikkaaminen vähän sekaisin?

Miesten ympärileikkaus on saanut osakseen paljon keskustelua. Ympärileikkaus on suurelta osin yleisesti hyväksytty silloin, kun se on tehty lääketieteellisin perustein ja asiallisesti. Lääketieteellisinä perusteluina ympärileikkaukselle on aiemmin pidetty muun muassa vähentyneitä virtsatietulehduksia, penissyöpää ja sukupuolitauteja sekä hygieniasyitä. Nykyään eräät tutkimukset ovat osoittaneet ympärileikkauksen vähentävän todennäköisyyttä saada HIV-tartunta[1]. Myös Maailman terveysjärjestö WHO on alkanut varovasti muuttaa asennettaan myönteisemmäksi ainakin HIV:n pahimmin koettelemilla alueilla Afrikassa[2]. Suomessa ainoana perusteltuna syynä mahdollisiin haittoihin suhteutettuna pidetään esinahan tiukkuudesta johtuvaa ympärileikkausta.



Siitä perus-wikipediasta löytyy jo jotain tietoa. Toki myös miesten ympärileikkaaminen on yleisintä uskonnon varjolla, mutta...
crissy

Posts: 1,958

#24 • • crissy

Lyylikki, 7.9.2007 11:16:
---
crissy, 7.9.2007 10:59:
Mun mielestä se on lapsen silpomista.. (huom. tää on mun mielipide) mennä nyt leikkelemään vastasyntyneen lapsen pippeliä on musta väärin. VAIKKA sitä oltaisiin tehty miljoona 500 vuotta niin en silti hyväksy sitä enkä KOSKAAN antais sitä omalle lapselleni tehtävän.

---


Onkohan sulla mennyt naisten ja miesten ympärileikkaaminen vähän sekaisin?


---
Miesten ympärileikkaus on saanut osakseen paljon keskustelua. Ympärileikkaus on suurelta osin yleisesti hyväksytty silloin, kun se on tehty lääketieteellisin perustein ja asiallisesti. Lääketieteellisinä perusteluina ympärileikkaukselle on aiemmin pidetty muun muassa vähentyneitä virtsatietulehduksia, penissyöpää ja sukupuolitauteja sekä hygieniasyitä. Nykyään eräät tutkimukset ovat osoittaneet ympärileikkauksen vähentävän todennäköisyyttä saada HIV-tartunta[1]. Myös Maailman terveysjärjestö WHO on alkanut varovasti muuttaa asennettaan myönteisemmäksi ainakin HIV:n pahimmin koettelemilla alueilla Afrikassa[2]. Suomessa ainoana perusteltuna syynä mahdollisiin haittoihin suhteutettuna pidetään esinahan tiukkuudesta johtuvaa ympärileikkausta.
---


Siitä perus-wikipediasta löytyy jo jotain tietoa. Toki myös miesten ympärileikkaaminen on yleisintä uskonnon varjolla, mutta...



Ei oo kyllä menny sekasin.. nii pihalla en ihan oo ettenkö erottais miesten ja naisten ympärileikkausta...
Karski

Posts: 6,049

#25 • • Karski Pomon kätyri

Jago, 7.9.2007 10:45:
Mun mielestä uskonnolliset puolueet pitäisi olla laittomia, koska uskonnon ja valtion pitäisi olla erotettu



Eihän puolueet oo valtio? Uskonto on VÄISTÄMÄTTÄ
osa politiikkaa, ja itseasiassa islamilainen puolue
vois pikemminkin edistää esim. lainsäädännön
perspektiivin laajenemista pois yksinomaan
kristillisestä etiikasta.

Siis joskus 2060-luvulla kun puolueella olis edes
ensimmäinen kansanedustajansa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#26 • • Karski Pomon kätyri

crissy, 7.9.2007 11:19:
niin en silti hyväksy sitä enkä KOSKAAN antais sitä omalle lapselleni tehtävän.



Ei ehkä pitäis lähtee tähän fanaatikon kanssa,
mutta kun nyt korostit ton KOSKAAN, niin ootko
nyt ihan varma että haluat lukita just tän vastauksen?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mellu-

Posts: 4,006

#27 • • Mellu-
IMO ei tästä ny kannata mitään paniikkia saada,antaa kavereitten yrittää ajaa omaa asiaansa mutta enpä usko sen kauheesti meidän day-to-day systeemeihin vaikuttavan,ainakaan ihan heti :D
Onhan kristillinenkipuolue olemassa ja vaikka mitä muita,kaikki ajaa asiaa X ja syystä Y.Se että ne haluu tätä tuota ja sitä ei tarkoita että se menis läpi,ainakaan ihan suoralta kädeltä.Ei lakeja ja muutoksia kuiteskaan ihan viikoissa/kuukausissa/ edes vuosissa tehdä.Jos na haluaa ajaa lapsilleen erityiskohtelua kouluissa niin fine, mutta en usko että on kuitenkaan "varaa" kouluilla alkaa järjestämään 3 lapselle "omaa voikkatuntia" ja niinpä uskon ettei tule menemään läpi.Muutenki opettajista yms pulaa niin eeen usko..."uskonnollisiin syihin vedoten" ton oppimissuunnitelman (vai mikä lie onkaa minkä opetushallitus määrittelee jokavuosi tjsp) muuttaminen tulisi liian kalliiksi ja vaikeaksi.Koska siis lasten pitää osallistua esim.kulttuuri ja liikunta aiheisiin opintoihin tietty määrä peruskoulun aika ja ihmettelen jos näiden muslimien yms ei tarvitsisi "uskonnollisista syistä" niihin osallistua niin milläs ne korvataan ja kuka sen maksaa?

en tiijä saiks kukaa täst mitää tolkkua mutta yritin ainakin..

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

crissy

Posts: 1,958

#28 • • crissy

Karski, 7.9.2007 11:34:
---
crissy, 7.9.2007 11:19:
niin en silti hyväksy sitä enkä KOSKAAN antais sitä omalle lapselleni tehtävän.

---


Ei ehkä pitäis lähtee tähän fanaatikon kanssa,
mutta kun nyt korostit ton KOSKAAN, niin ootko
nyt ihan varma että haluat lukita just tän vastauksen?



kiva kun tiedät kutsua mua fanaatikoks.. Ps.. en ole sellanen..

no siis ilman lääketieteellistä syytä.. en siksi et niin on vaan aikojen saatossa tehty...
Karski

Posts: 6,049

#29 • • Karski Pomon kätyri

crissy, 7.9.2007 11:44:
kiva kun tiedät kutsua mua fanaatikoks.. Ps.. en ole sellanen..



Täytit edellisillä kommenteilla kaikki tuntomerkit,
ei siinä mitään väärää ole :)

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#30 • • Jone Archibald Haddock

crissy, 7.9.2007 11:44:
no siis ilman lääketieteellistä syytä.. en siksi et niin on vaan aikojen saatossa tehty...



Voiks selittää mulle et mistä tässä nyt keskustellaan kun en tajua?

Sä tiedät et kukaan ja aivan erityisesti Suomen valtio ei oo pakottamassa sun skidiä tai tulevia skidejä ympärileikkaukseen siksi että muslimien maailmankatsomuksessa kyseessä on aika luonnollinen juttu. Silti sä huudat täällä kovaan ääneen et "MUN LASTANI ETTE SAA." Me tiedetään se. Ei olla ottamassa sitä. Ei me muutkaan olla tässä nyt aloittamassa ympärileikkausfestivaaleja ihan vaan kun aamu-uutisissa oli tänään muutakin kuin evankelisluterilaisen puolen uutisointia.

Mikä sun ongelma oli, minkä puolesta väittelet ja mitä vastaan? En tajuu.
miGGi

Posts: 236

#31 • • miGGi ...same shit, different asshole...
suomi suomalaisille !

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*

Yediah

Posts: 1,090

#32 • • Yediah FINRG, Spacehouse
vois kyllä joku tolkku tähänkin touhuun.. 20 vuoden päästä narkkarit, pedofiilit ja raiskarit on vaatimassa omia etujaan *nauru*
hiski

Posts: 287

#33 • • Edited hiski Screen/Further
Onhan meillä muitakin uskonnollisia puolueita?! Demokratiahan kai edelleen toimii niin, että jengi äänestää? Eli peliin mukaan vaan
josbe

Posts: 1,982

#34 • • josbe suomalainen juhlakinkku

crissy, 7.9.2007 11:19:
Ei oo kyllä menny sekasin.. nii pihalla en ihan oo ettenkö erottais miesten ja naisten ympärileikkausta...


Tiesitkö, että esim. jenkeissä noin puolet poikalapsista ympärileikataan?

Silpomisesta ei todellakaan voida puhua. Tai sitten ymmärrän silpomisen eri tavalla kuin sinä.
Avatar
#35 • • Norb Guest

josbe,
Tiesitkö, että esim. jenkeissä noin puolet poikalapsista ympärileikataan?


Leikataanko ne heti vauvana? Ihan mielenkiinnosta kysyn..
hiski

Posts: 287

#36 • • hiski Screen/Further

crissy
Itse en hyväksy ainakaa tota poikien ympärileikkausta ja sitä ei tulisi ainakaan laissa sallia...


Pysyy pili puhtaana ;) Ihan arkipväähän suomessakin tuo poikien ympärileikkaus on!
Karski

Posts: 6,049

#37 • • Edited Karski Pomon kätyri

Yediah, 7.9.2007 11:54:
vois kyllä joku tolkku tähänkin touhuun.. 20 vuoden päästä narkkarit, pedofiilit ja raiskarit on vaatimassa omia etujaan *nauru*



Mitä helvettiä. Vertaatko nyt oikeasti islamilaisia
pedofiileihin, raiskareihin ja narkkareihin?

Millä perusteella?

Ylipäätään mua ei huolestuta yhtään se, että
joku tietty kansanosa haluaa järjestäytyä ja perustaa
oman puoleen, vaan tämmönen vastareaktio joka
joissain ihmisissä syntyy.

Mikä niissä muslimeissa on niin hirveetä, että heti jos ne
haluaa osallistua ytheiskuntatalkoisiin niin se on jotenkin
perverssiä?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#38 • • Jone Archibald Haddock

Karski, 7.9.2007 12:01:
Mitä helvettiä. Vertaatko nyt oikeasti islamilaisia
pedofiileihin, raiskareihin ja narkkareihin?

Millä perusteella?



Tiuhempi trolliverkko vesille. Ei toi voi olla tosissaan. *nauru*
Karski

Posts: 6,049

#39 • • Karski Pomon kätyri

Jone, 7.9.2007 12:05:
---
Karski, 7.9.2007 12:01:
Mitä helvettiä. Vertaatko nyt oikeasti islamilaisia
pedofiileihin, raiskareihin ja narkkareihin?

Millä perusteella?

---


Tiuhempi trolliverkko vesille. Ei toi voi olla tosissaan. *nauru*



No oli trolli tai ei, niin tollanen kommentti kumpuaa
kuitenkin väistämättä omasta asenteesta. Ihan vastaavaa
henkeä vähemmän kärjistyneenä on jo esiintynyt monessa
muussakin puheenvuorossa. Nyt puhutaan kuitenkin
ihan lainkuuliaisesta ja työtätekevästä kansanosasta,
ei jostain cannonball mc:n puoluehankkeesta.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

crissy

Posts: 1,958

#40 • • Edited crissy

Jone, 7.9.2007 11:50:
---
crissy, 7.9.2007 11:44:
no siis ilman lääketieteellistä syytä.. en siksi et niin on vaan aikojen saatossa tehty...

---


Voiks selittää mulle et mistä tässä nyt keskustellaan kun en tajua?

Sä tiedät et kukaan ja aivan erityisesti Suomen valtio ei oo pakottamassa sun skidiä tai tulevia skidejä ympärileikkaukseen siksi että muslimien maailmankatsomuksessa kyseessä on aika luonnollinen juttu. Silti sä huudat täällä kovaan ääneen et "MUN LASTANI ETTE SAA." Me tiedetään se. Ei olla ottamassa sitä. Ei me muutkaan olla tässä nyt aloittamassa ympärileikkausfestivaaleja ihan vaan kun aamu-uutisissa oli tänään muutakin kuin evankelisluterilaisen puolen uutisointia.

Mikä sun ongelma oli, minkä puolesta väittelet ja mitä vastaan? En tajuu.



Kyllä mä nyt sen tiiän ettei kukaa oo viemäs ketää mihinkään..(harmi ku ei saa äänenpainoa mukaan teksteihin) En ole huutamas enkä panikoimassa, kunhan nyt vaan yritän saada keskustelua aikaan vaikka se olisikin "kiinassa syödään koiria"-tasolla..

ja se et mä en antaisi lastani leikattavan ilman syytä niin on mun mielipide, vaikkei toi ympärileikkaus olekkaan ajankohtainen..