Islamilainen puolue pyrkii puoluerekisteriin

271 posts, 14 pages, 64,353 views

tiiplis

Posts: 1,043

#61 • • tiiplis also available in sober

Syce
--- Mielipiteensä jokaisella. Itse en jaksa uskoa että he toisivat mitään positiivisia asioita...*piis*



Siis siksikö että ovat islaminuskoisia vai puolueena yleensä (jolloin tosiaan niinkuin Karski sanoi, kaikki puolueet voidaan lakkauttaa)?

Onhan Suomessa jos jonkinlaista puoluetta, ei ole kauaakaan siitä kun SDP:n puolueohjelmaan kuului vielä vallankumous ja proletariaatin diktatuurin saavuttaminen. Että jos tältä kantilta katsoo niin joka puolue ajaa jotakin joka ei ikinä tule toteutumaan.

Mieluummin tällaista yhteiskunnallista vaikuttamista kuin esim. itsemurhaiskuja.

--
italia litania nainati lailati

NextAce

Posts: 2,505

#62 • • NextAce Alienated
Jihad puolue*pepsodent*

--
-Alienation-

-----

josbe

Posts: 1,982

#63 • • josbe suomalainen juhlakinkku

tiiplis, 7.9.2007 14:22:
---
Mieluummin tällaista yhteiskunnallista vaikuttamista kuin esim. itsemurhaiskuja.


Tsiis :DD

Toi lause kyllä nyt sotii sun - epäilemättä - hyvää tarkoitustasi vastaan paljastaen aikamoisia ennakkoluuloja sekin.
tiiplis

Posts: 1,043

#64 • • tiiplis also available in sober

josbe, 7.9.2007 14:28:
---
tiiplis, 7.9.2007 14:22:
---
Mieluummin tällaista yhteiskunnallista vaikuttamista kuin esim. itsemurhaiskuja.

---

Tsiis :DD

Toi lause kyllä nyt sotii sun - epäilemättä - hyvää tarkoitustasi vastaan paljastaen aikamoisia ennakkoluuloja sekin.



Sarkasmihymiö unohtui *blush* Mut vaikka unohtuikin niin en voi kieltää etteikö olisi ennakkoluuloja niin islaminuskoisia kuin kaikkia muitakin ihmisryhmiä kohtaan. Kaikilla meillä on, se vaan kuuluu ihmisluontoon. Ei niitten kuitenkaan tarvitse antaa vaikuttaa olemiseen ja kanssakäymiseen.

--
italia litania nainati lailati

josbe

Posts: 1,982

#65 • • josbe suomalainen juhlakinkku

tiiplis, 7.9.2007 14:47:
---
Sarkasmihymiö unohtui *blush* Mut vaikka unohtuikin niin en voi kieltää etteikö olisi ennakkoluuloja niin islaminuskoisia kuin kaikkia muitakin ihmisryhmiä kohtaan. Kaikilla meillä on, se vaan kuuluu ihmisluontoon. Ei niitten kuitenkaan tarvitse antaa vaikuttaa olemiseen ja kanssakäymiseen.


Just se. *piis*
Jago

Posts: 4,039

#66 • • Jago un-trained monkee

josbe, 7.9.2007 14:22:
Mielenkiintoista muuten, miten kukaan ei panettele juutalaisia tässä ympärileikkausasiassa(kaan) niinkuin muslimeja. Muissa yhteyksissä katolilaisten tekemiä törkeyksiä väheksytään siinä missä muslimien tekoset joutuvat suurennuslasin alle. Juutalaisvihalle oli oma aikansa, nyt vihataan islam-uskoisia. Olisikohan jossain vaiheessa kristittyjen vuoro? Niistä vainoista kun alkaa olla jo turhan pitkä aika...


Ihmiset on täällä paheksunut ympärileikkausta, ei sitä ketkä sen tekee. Ei kukaan oo sanonut että ""muslimit ei saa ympärileikata, ku se on nii julmaa, mutta koska amerikkalaiset tekee niin ni mäkin voisin ympärileikkaa omat muksuni"". Tää ei myöskään oo oikee topicci keskustelemaan katolisten tai mutten kristittyjen historiassa ja nykyisyydessä tekemistä vääryyksistä, koska tässä pitäisi keskustella vain tästä puolueesta ja niiden ajamista asioista(joihin ympärileikkaus kuuluu)

Kyllä se on yhtä paha-asia riippumatta siitä minkä uskontokunnan edustaja sen lapselleen tekee. Ympärileikkaus on väärin, koska asianomainen ei saa itse sitä päättää. Sekä naisen että miehen ympärileikkaus vähentää tuntoa genitaalialueilla ja molemmilla se saattaa aiheuttaa sellaisen määrän arpikudosta että seksi on fyysisesti mahdotonta tai vähintään kivuliasta.

Yksi lisä pointti keskusteluun on, että riippumatta siitä saako muslimit ympärileikata tulee luultavasti olemaan epävirallisia ympärileikkauksia. Jos niin kuitenkin päädytään tekemään olisi hyvä, että se tehtäisiin mahdollisimman hygienisesti ja asiantuntevissa käsissä. Silloin saataisiin ainakin estettyä tulehdukset tai verenhukkaan kuolemiset

Syce, 7.9.2007 13:31:
EI IKINÄ! siis mitää helvetin islamilaisia (islamisteja) pellejä eduskuntaan...pellejä siellä on jo ennestään niin joku roti

Viime vaaleissa oli jo aika monta muslimiehdokasta. En tiiä päsikö yksikään läpi(?)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

josbe

Posts: 1,982

#67 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Jago, 7.9.2007 15:54:
---


Sulta taitaa iteltäs olla menny vähä ohi se, mistä tässä topikissa piti keskustella. Aiheena ei ollut poikien ympärileikkaus. Samoin sulta meni ohi se, mitä tarkoitin sarkastisella viittauksillani uskontoihin.

Sinäkö sen päätät, mitä asioita saan tässä topikissa sivuta? Jos mun mielestä täällä viljellään turhia ennakkoluuloja, niin kai mä nyt voin yrittää saada ihmiset ymmärtämään sen ihan millä tyylillä tai vertauksella haluan?

En edes ole puuttunut siihen, onko ympärileikkaus väärin vai oikein. Toin vain esille sen, että toisin kuin sinä näytät luulevan, poikien ympärileikkaus länsimaissa ei varmastikaan johda kuolemaan, eikä sitä mielestäni voi kutsua silpomiseksi.
Worin

Posts: 526

#68 • • Worin
Senkus pyrkii, se on demokraattisessa valtiossa ihan oikein. Vaaleissa se sitten mitataan, miten paljon suomalaiset kannattaa puolueen ehdotuksia. Selvä hommahan se on, että kyseinen puolue voi ehdottaa ihan mitä tahansa muutoksia, eikä ne koskaan tuu toteutuu kun kannatusta ei löydy.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#69 • • Hitchhiker
Omasta mielestä uskonnon ei pitäisi yhtyä politiikan ja valtion kanssa, uskonnon ja valtion pitäisivät olla täysin oma instanssinsa ja uskontojen tulisi toteuttaa uskontoaan omissa yhteisöissään ilman mitään "mainostuksiaan" (READ: kaikki uskonnot).

Mielestäni siinä ei ole mitään väärää, että Islamilainen puolue pyrkii myös eduskuntaan, koska onhan meillä meidän kristillis demokraatitkin eduskunnassa ja jokaiselle on suotava tilaisuus vaikuttaa rotuun, uskontoon ja ajatuksiinsa (no on nyt ehkä muutama tapaus jotka voisi estää) katsomatta.

Esimerkiksi meidäthän luetaan valtiona kristilliseksi ja tämä on minusta väärin yleistää valtiota jonkin uskontoryhmän mukaan ja taas pääsemme siihen, jolloin valtio pitäisi täysin eristää uskonnosta. Otetaan vaikka esimerkiksi uskonnon opetus kouluissa, jokaisen pitäisi pystyä valitsemaan se mitä haluaa tungettavan päähänsä eikä sitä tiettyä "manipulointi" asennetta.

Uskontojahan on maailmalla hyvin monia ja jokainen saa minun puolestani uskoa mihin uskovat, se ei minun maailmaani kaada mutta tuo tietty sidos johonkin uskonnolliseen ryhmään on vääristävä kuva maailmasta jos se pisetään "valtiolliseksi" uskonnoksi.

(en itse kuulu mihinkään uskonnolliseen ryhmittymään taikka mihinkään muun vastaavanlaisen ryhmän "joukkoihin" ja ei tämä ei ollut minkäänlainen mainos).
Avatar
#70 • • Annakins Guest
Aluks teki mieli huutaa ja kiljua ihmisten idioottimaisia kommentteja tässä(kin) topikissa, mut ehkä mä oon tehny sitä tarpeeks.

Perustakoon vaikka tuhat puoluetta.
Avatar
#71 • • astaroth Guest


pekka siitoin to the rescue!
liikkuva muna

Posts: 2,652

#72 • • liikkuva muna an egg on the move

hiski, 7.9.2007 11:59:
---
crissy
Itse en hyväksy ainakaa tota poikien ympärileikkausta ja sitä ei tulisi ainakaan laissa sallia...


---

Pysyy pili puhtaana ;) Ihan arkipväähän suomessakin tuo poikien ympärileikkaus on!



En mä sanois puhtaaks sitä jos kaikki peikot ja toukat pääsee kalsareista suoraan limakalvolle ja kyrvänreikään. Kyllä sen teron voi huuhtasta sieltä esan altakin (jännä juttu miten jossain kulttuureissa ja mm. USA:ssa ei vieläkään oo tajuttu moista asiaa).

Veikkaisin vielä että kun se paljas tero hinkkaa kalsonkeja 15 vuotta niin sen nahka alkaa muistuttamaan norsun jalkapohjaa. Menee pikkueläinten sodomisoinnista kaikki into ku tuntuu että ois neljä kortsua päällä.

Mut joo, tähän topikkiin vastatakseni mua ei haittaa yhtään jos muslimit haluaa oman puolueen, jos joku on sitä vastaan, voi samalla sitten ajaa meidän jessepuolueetkin pois mestoilta. Henk. koht. oisin kyllä innostuneempi esi-islamilaisesta puoleesta, voitais purkaa vaikka Kampin keskus ja rakentaa zikkurat siihen tilalle.
Karski

Posts: 6,049

#73 • • Edited Karski Pomon kätyri
Mua kyl todella huolestuttaa joidenkin asenteet
tässä topikissa. Kyseessähän on myös kulttuuripuolue,
ja musta on helvetin tärkeää, että myös esim.
maahanmuuttajat kokee voivansa osallistua yhteiskunnassa
asioista päättämiseen, vaikkei kaikki niiden omat
agendat nyt todellakaan tu koskaan meneen
Suomessa läpi.

Kyseessä on kuitenkin olemassaoleva, ja yhä kasvava
kansanosa, joka tulee joka tapauksessa haluamaan
saada äänensä kuuluviin. On paljon parempi, että
ne pystyy tekeen sen osana olemassaolevaa
yhteiskuntaa, kuin että ne kokis jääneensä sen
ulkopuolelle.
Tätä en pysty kylliks korostaan, ja
tätä ei moni tunnu tässä topikissa tajuavan.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

RiD

Posts: 2,817

#74 • • Edited RiD Nukemi

alek száhala, 7.9.2007 16:56:
---
hiski, 7.9.2007 11:59:
---
crissy
Itse en hyväksy ainakaa tota poikien ympärileikkausta ja sitä ei tulisi ainakaan laissa sallia...


---

Pysyy pili puhtaana ;) Ihan arkipväähän suomessakin tuo poikien ympärileikkaus on!

---


En mä sanois puhtaaks sitä jos kaikki peikot ja toukat pääsee kalsareista suoraan limakalvolle ja kyrvänreikään. Kyllä sen teron voi huuhtasta sieltä esan altakin (jännä juttu miten jossain kulttuureissa ja mm. USA:ssa ei vieläkään oo tajuttu moista asiaa).

Veikkaisin vielä että kun se paljas tero hinkkaa kalsonkeja 15 vuotta niin sen nahka alkaa muistuttamaan norsun jalkapohjaa. Menee pikkueläinten sodomisoinnista kaikki into ku tuntuu että ois neljä kortsua päällä.



*nauru*
Pätevä teroanalyysi.


To teh Topix:
Mutta jooh, olen samaa mieltä kuin osa, uskontoa ja poltiikkaa ei pitäis sekottaa. En tahtois että ois mitään kristillisiä puolueita enkä sen enempää muslimipuolueita hindupuolueita tai mormoonipuolueitakaan. Unohdetaan ne kaikenmaailman satukirjat ja keskitytään mieluummin tärkeiden asioiden ajamiseen. (joojoo, joillekkin uskonto on kans tärkee, mutta tässä seisoo mun mielipide)

--
*super* *possu*

Avatar
#75 • • Annakins Guest

Karski, 7.9.2007 17:03:
On paljon parempi, että
ne pystyy tekeen sen osana olemassaolevaa
yhteiskuntaa, kuin että ne kokis jääneensä sen
ulkopuolelle.



Komppaan täysin.

Mitä isolaatiolla on ikinä saatu aikaseksi? katsokaa ny vaikka Gazaa.
tiiplis

Posts: 1,043

#76 • • tiiplis also available in sober

Annakins, 7.9.2007 17:05:
---
Karski, 7.9.2007 17:03:
On paljon parempi, että
ne pystyy tekeen sen osana olemassaolevaa
yhteiskuntaa, kuin että ne kokis jääneensä sen
ulkopuolelle.

---


Komppaan täysin.

Mitä isolaatiolla on ikinä saatu aikaseksi? katsokaa ny vaikka Gazaa.



Mä komppaan teitä, puhutte viisautta.

--
italia litania nainati lailati

RiD

Posts: 2,817

#77 • • Edited RiD Nukemi

Karski, 7.9.2007 17:03:
Kyseessä on kuitenkin olemassaoleva, ja yhä kasvava
kansanosa, joka tulee joka tapauksessa haluamaan
saada äänensä kuuluviin. On paljon parempi, että
ne pystyy tekeen sen osana olemassaolevaa
yhteiskuntaa, kuin että ne kokis jääneensä sen
ulkopuolelle.
Tätä en pysty kylliks korostaan, ja
tätä ei moni tunnu tässä topikissa tajuavan.



Ja en muuten ajatellut tolta kantilta asiaa yhtään kun äsken postasin. Noita uskontoja on vaan niin paljon, jos vähemmistöuskonnoille tulee omia puolueita, kohta on 2595952 eri uskontopuoluetta, 295592592 eri ihonväripuoluetta ja varmaan pikkuhiljaan myös seksuaaliseen suuntautumiseen sitoutuvia puolueita. En ajattele tätä rasistisella kannalla mitenkään, mutta sitten kun jokaiselle "erilaiselle" ajattelutavalle/elämäntavalle/uskomukselle/suuntaumukselle luodaan omia puolueita niin hommahan menee ihan lekkeriks :)

Mutta, helvetin hyvä pointti kyllä. Respect.

editz: ensaa tästä mitenkään muokattua mun ajatuksia sanoiks niin että ne ei loukkais ketään tai ei näyttäis jotenkin nihkeeltä/erottelevalta.

--
*super* *possu*

Avatar
#78 • • Edited Annakins Guest

Jago, 7.9.2007 10:45:
Mun mielestä eläinten teurastamista ei saisi sallia joltain kansalta, jos sitä ei sallita kaikilta



Kuka tässä nyt on puhunut eläimien teurastamisen sallimisesta jollekin kansalle? Kyse on yksinkertaisesti siitä, että puhdas* halal- ja kosher-teurastus ei ole sallittua Suomessa, joten lihat on tuotava muualta. Eiköhän siis tässäkin vain haeta kyseisen teurastusmuodon sallimista, ei teurastuslupien jakelemista kaikille muslimeille. [/OT]

*Suomessa ja Ruotsissa vaaditaan, että eläimen on oltava tainnutettu kun siitä valutetaan veri, joten täällä halal = tainnutus ja vuodatus aloitetaan samanaikaisesti.
Avatar
#79 • • Annakins Guest

RiD, 7.9.2007 17:09:
Ja en muuten ajatellut tolta kantilta asiaa yhtään kun äsken postasin. Noita uskontoja on vaan niin paljon, jos vähemmistöuskonnoille tulee omia puolueita, kohta on 2595952 eri uskontopuoluetta, 295592592 eri ihonväripuoluetta ja varmaan pikkuhiljaan myös seksuaaliseen suuntautumiseen sitoutuvia puolueita.



Miksei kaikkia näitä puolueita ole jo? Ja mitä sitten jos Suomessa olisi 2340985723406 puoluetta? Rekisteröityäkseen puolue tarvitsee joka tapauksessa 5000 allekirjoitusta puhumattakaan siitä, että Suomessa on vaalipiirejö joissa piiloäänikynnys on >15%.

Aika monella marginaaliryhmän puolueella on vaikeuksia päästä näihin tavoitteisiin.

Pluraslistinen yhteiskunta FTW!
Karski

Posts: 6,049

#80 • • Karski Pomon kätyri

RiD, 7.9.2007 17:09:
Noita uskontoja on vaan niin paljon, jos vähemmistöuskonnoille tulee omia puolueita, kohta on 2595952 eri uskontopuoluetta, 295592592 eri ihonväripuoluetta ja varmaan pikkuhiljaan myös seksuaaliseen suuntautumiseen sitoutuvia puolueita. En ajattele tätä rasistisella kannalla mitenkään, mutta sitten kun jokaiselle "erilaiselle" ajattelutavalle/elämäntavalle/uskomukselle luodaan omia puolueita niin hommahan menee ihan lekkeriks :)



Nythän tän puolueen perustamisen pontimena
on ollu just se, että mikään olemassaoleva
puolue ei aja näiden ihmisten asiaa kuin
osittain, koska kuten sanottu kyse on myös
kulttuurisista eroista - senhän takia
meillä on RKP:kin. Jos tietty kriittinen massa
ylittyy, ja riittävän suuri määrä ihmisiä kokee
jääneensä puoluejärjestelmän ulkopuolelle, on
tarve uudelle puolueelle selvä. Esim. seksuaaliset
vähemmistöt edustavat sitten jo olemassaolevassa
kulttuuriympäristössä niin kapeaa siivua, että
heidän asiaansa Suomessa tullaan koskaan ajamaan
yksittäisen puolueen voimin. Jo siis senkin takia että
yleinen ilmapiiri alkaa olemaan myönteisempi erilaisia
seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan.

Sen sijaan tässäkin topikissa nähdään, että tällaiselle
(islamilaiselle) puolueelle todellakin on kysyntää, koska
suurin osa väestöstä ei ole vielä edes ymmärtänyt, että
keskuudessamme on yhä kasvava väestönosa, jonka
asioita ei aja kukaan, eikä heitä ymmärretä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.