anqqa, 8.9.2007 00:26:
:D Jopas on taas runsaasti ennakkoluuloja ja tietämättömyyttä liikenteessä. Tokihan se saattaa asianosattomista kuulostaa pelottavalta ja hirveeltä operaatio jossa vähintäänkin meisseli tipahtaa ennen hampaita, mutta reilu 15v iloisesti nipsnapsittuna voin paljastaa että en mistään hinnasta ottais sitä löysää turhaa nahkapalaa takas.. oma heppiäinen siistittiin lääketieteellisistä syistä ala-asteella, ja todellakin oisin sen mieluummin leikkauttanu muksuna.
- Vähentää herkkyyttä? As if, ei siinä esinahassa ole mitään erogeenista herkkyyttä, AFAIK. Päin vastoin, herkkä alue pääsee esille paljon paremmin.
- Likaisempi kun pöpöt pääsee siihen koko ajan kun ei oo eskoa suojaamassa? Joo, ja ne pöpöthän ei pääse sissijuustottaa sinne nahan alle, eihän? Ja tarviiko niitä kalsareita varjella pesulta kuukausia? Löytyy varmaa miehekäs puskaki? Huh kuinka tuoretta tuotetta naisten tavarasta sitte löytyykään jos kerran se suora kontakti on paha.
- Väärin leikata lapsena kun asianomainen ei saa itse päättää? Väärin kun en saanut leikattua lapsena kun en voinut itse päättää :(
- Voi tulla vahinkoa ja arpikudosta ja ties mitä? Niinku missä tahansa operaatiossa ellei sitä hoideta asiaankuuluvalla tavalla oikeassa ympäristössä, kuten Suomessa.
Eli jos itse olisin nainen niin haluisin kyllä kaikilta miehiltä pelit puhtaiks turhista nahkahupuista..
.. mutta en silti kannattaisi islamilaisesti sitä laissa pakolliseks, kuten en suurinta osaa muutakaan islamilaisesta kulttuurista.
Kitarisojen silpominen laittomaksi ja naisten ympärileikkaus on sama asia kuin miesten!
No, ainakin tuntoherkkyyttä se vähentää varmasti, kun terska pääsee hankaamaan suoraan alusvaatteiden kankaaseen. Tutkitusti terskan alueen iho paksunee, ja tämä heikentää selkeästi tuntoherkkyyttä. Luonto on suunnitellut peniksen niin, että herkkä limakalvo on esinahan suojissa. Esinahassa on sen lisäksi runsaasti hermopäitä.
Hyvä, ettet itse koe, että ympärileikattu penis aiheuttaisi ongelmia, mutta monille se aiheuttaa. Toisaalta, lääketieteellisistä syistä ympärileikkaus on aiheellinen, itse en vaan kannata rituaalinomaista lasten leikkelemistä siksi, että uskonto sanelee näin.
Katsoin tuosta aiheesta aikoinaan Penn & Teller-jakson, jossa haastateltiin lapsena ympärileikattuja miehiä, jotka ns. teippivyömenetelmällä olivat venyttäneet peniksen nahkaansa siten, että heille oli muodostunut uusi esinahka. He kuvailivat operaation tuloksia mahtavin ylistyslausein, miten seksi tuntuu paremmalta etc, ja kumppanitkin olivat olleet tyytyväisiä muutokseen.
Ihan turha väittää, että ympärileikkaus on täysin ongelmaton asia. Mielestäni se tulee sallia esim. esinahan ahtauden vuoksi, mutta ei minään rutiinitoimenpiteenä tietyn kirkon jäsenille. Vaikka lapsi vanhemmiten eroaisi kyseisestä kirkosta ja uskosta, hänelle jäisi silti fyysinen jälki siitä, että vanhemmat ovat sortaneet hänen uskonvapauttaan leikkaamalla hänen kullinnuppinsa uskon merkiksi. Se on jotenkin aivan helvetin väärin.
Aikuisiällä kukin saa toki käydä ympärileikkaamassa oman tavaransa miten tahtoo, itselle ainakin riittää jo se, minkä verran kondomi vie tuntoherkkyyttä. Tästä jos pitäisi vielä tiputtaa prosentteja pois hankaamalla paljasta nuppia kalsareihin joka askeleella, vois "mieskunto" kasvaa vähän turhan pitkiin aikoihin.
Hygieniasyyt länsimaisilla hygieniastandardeilla on huttua, jokainen kundi käy nykyään yleensä päivittäin suihkussa, ja nupin voi aina huuhtaista vaikka lavuaarissa jos hätä yllättää. Tähän ikään mennessä ei ole tullut vielä valitusta siitä, että ei ole tarpeeksi siistit vehkeet.