Jutu, 7.8.2007 16:32:
Sitten sellaset tyypit jotka eivät anna tilaa jos yrittää päästä toiselle kaistalle (erittäin tuttua käytöstä Lahdessa). Viehän se tietysti kauheesti sun perunankeittoaikaa jos yhen auton päästät edelles, peräti 20 sekunttia.
Tässä pitääkin vastata vähän toiseensuuntaan. Elikäs Mua vituttaa ajajat joiden on pakko "kiilaa" tai "päästää" edelle kun ne ohittaa ja väkisin menee eteen. Itse toimin mieluusti tälläsissä tilanteissa "poliisina" ja haistatan paskat tollasille kusipäille.
Jos on aivan selvää kuten nyt juuri lahdessa on nytkin "tietöitä" että se viereinen kaista loppuu 500metrinpäästä ni ei ole todellakaan pakko kaahata sitä hirveetävauhtia siihen tietyönkohalle ja sit pakolla väliin. Olis voinut jättää sille kaistalle menemisen tekemättä tai olis voinut suosiolla vaihtaa sitä kaistaa sielä alussa kaikessa rauhassa vilkkupäällä normivauhtia ajaen. Niin että pääsee jossainvaiheessa rakoon.
Ton perunankeiton voi kääntää toisinkinpäin. Onko pakko kiilaa ja änkee väliin.. meneeks perunankeittoaikaa kauheesti kun on pakko? Ja miksi pitäis urpoja päästää väliin?
En sano että sä oot tämmönen, mutta nää hommat toimii kumpaankin suuntaan.
Ihan yleisesti tästä topicista.. henk.kohtaisesti täällä on joillain vähän turhankin löyhä menttaali imoh.. Letkassa on hyvä juu ajaa, mutta letkankin olis hyvä opetella noudattamaan sääntöjä.. Se että letka ajaa ylinopeutta sen 15km jossain kehällä ei musta oo mikään tekosyy tai oikeutus sille letkalle tai sen nopeudelle. Jos letkassa meniät tajuis jotain niin letka vois ihan hyvin mennä sitä +5vain. Jos sielä joku sitten ajaa vain +5tosta ni heti ollaan kyrpiintyneitä.
Newsflash se ei ole huonon kuljettajan merkki että ajaa nopeusrajotusten mukaan. Se on kun sä et osaa ajaa vaan käytät letkoja tekosyynä ajaakses reiluja ylinopeuksia.
Itsekin ajan letkoissa jottei aiheudu turhia tukkeumia. Mutta esim juuri helsingin päädyssä kehillä joissa porukalla saattaa letkassa olla se 20kin extraa ni ei kiitos. Ja se ei tee kyllä musta paskaa kuskia vaikka eräät täällä niin ovatkin selvästi mieltä.
Itse olen tässä pienen elämäni aikana oppinut yhden asian. Paskoja kuskeja vasta ovatkin ammattikuskit. (ei saa yleistää tietystikkään.) Ja ammatikuskeista nämä paskat kuskit yleensä keskittyvät Elämäänsä kyllästyneisiin vanhoihin pieruihin tai muutenvain egomaanisiin.
Kyse ei ehkä olesuoranaisilta ajotaidoiltaan huonoista kuskeista. Vaan ajotavoiltaan ja asenne maailmaltaan.
Se on helppoa ajella mitensattuu ja olla kingia kun on taksi tai isompi auto alla. Jos jotain käykin niin on helppo vedota siihen että minä se olen ajanut taksia 20vuotta tässä kaupungissa ja tollanen parivuotta ajanut nassikka paska-autollaan tuli päälle tms. Ja suomessa on tiettyä ikärasismia vieläkin mukana näissäkin tilanteissa.
Varsinkin taksien kanssa on ystäville että muilla tapahtunut näitä toilailuja sekä kerran myös itselleni missä taksi ajoi ihan tahallaan eteen ja oletti, että kyllähän minä väistän. Onneksi oli tarpeeksi todistajia ja todisteita, ettei poliisien asenteet ja taksin ikärasismi argumentointi pätenyt ja taksi joutui vastuuseen. Kaikkien kavereiden tapauksissa näin ei ole ikäväkyllä käynyt.
Itse voisin vielä ottaa aiheeksi sen, että mikä ihmisiin menee tankatessa? Mikä siinä on, että ihmiset on idiootteja eikä osaa tankata. Osaa avata sitä pensakorkkia ensin ja sitten vasta syöttää rahaa? Osaa lukea tankkaus-automaantin ohjeita vaan kauheaa sohlailua tms.
Mikä siinä on, että kun ollaan autolla liikenteessä niin kaikki siihen ympärillekin assosioitavat asiat hoidetaan kuin aivokuolleet ajattelemattomat idiootit. Kuten nyt se tankkaus.