Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;)

222 posts, 12 pages, 59,232 views

Cloud

Posts: 2,162

#21 • • Edited Cloud Game Freak

Jutu, 7.8.2007 16:32:
Sitten sellaset tyypit jotka eivät anna tilaa jos yrittää päästä toiselle kaistalle (erittäin tuttua käytöstä Lahdessa). Viehän se tietysti kauheesti sun perunankeittoaikaa jos yhen auton päästät edelles, peräti 20 sekunttia.






Tässä pitääkin vastata vähän toiseensuuntaan. Elikäs Mua vituttaa ajajat joiden on pakko "kiilaa" tai "päästää" edelle kun ne ohittaa ja väkisin menee eteen. Itse toimin mieluusti tälläsissä tilanteissa "poliisina" ja haistatan paskat tollasille kusipäille.

Jos on aivan selvää kuten nyt juuri lahdessa on nytkin "tietöitä" että se viereinen kaista loppuu 500metrinpäästä ni ei ole todellakaan pakko kaahata sitä hirveetävauhtia siihen tietyönkohalle ja sit pakolla väliin. Olis voinut jättää sille kaistalle menemisen tekemättä tai olis voinut suosiolla vaihtaa sitä kaistaa sielä alussa kaikessa rauhassa vilkkupäällä normivauhtia ajaen. Niin että pääsee jossainvaiheessa rakoon.

Ton perunankeiton voi kääntää toisinkinpäin. Onko pakko kiilaa ja änkee väliin.. meneeks perunankeittoaikaa kauheesti kun on pakko? Ja miksi pitäis urpoja päästää väliin?

En sano että sä oot tämmönen, mutta nää hommat toimii kumpaankin suuntaan.




Ihan yleisesti tästä topicista.. henk.kohtaisesti täällä on joillain vähän turhankin löyhä menttaali imoh.. Letkassa on hyvä juu ajaa, mutta letkankin olis hyvä opetella noudattamaan sääntöjä.. Se että letka ajaa ylinopeutta sen 15km jossain kehällä ei musta oo mikään tekosyy tai oikeutus sille letkalle tai sen nopeudelle. Jos letkassa meniät tajuis jotain niin letka vois ihan hyvin mennä sitä +5vain. Jos sielä joku sitten ajaa vain +5tosta ni heti ollaan kyrpiintyneitä.
Newsflash se ei ole huonon kuljettajan merkki että ajaa nopeusrajotusten mukaan. Se on kun sä et osaa ajaa vaan käytät letkoja tekosyynä ajaakses reiluja ylinopeuksia.

Itsekin ajan letkoissa jottei aiheudu turhia tukkeumia. Mutta esim juuri helsingin päädyssä kehillä joissa porukalla saattaa letkassa olla se 20kin extraa ni ei kiitos. Ja se ei tee kyllä musta paskaa kuskia vaikka eräät täällä niin ovatkin selvästi mieltä.


Itse olen tässä pienen elämäni aikana oppinut yhden asian. Paskoja kuskeja vasta ovatkin ammattikuskit. (ei saa yleistää tietystikkään.) Ja ammatikuskeista nämä paskat kuskit yleensä keskittyvät Elämäänsä kyllästyneisiin vanhoihin pieruihin tai muutenvain egomaanisiin.
Kyse ei ehkä olesuoranaisilta ajotaidoiltaan huonoista kuskeista. Vaan ajotavoiltaan ja asenne maailmaltaan.

Se on helppoa ajella mitensattuu ja olla kingia kun on taksi tai isompi auto alla. Jos jotain käykin niin on helppo vedota siihen että minä se olen ajanut taksia 20vuotta tässä kaupungissa ja tollanen parivuotta ajanut nassikka paska-autollaan tuli päälle tms. Ja suomessa on tiettyä ikärasismia vieläkin mukana näissäkin tilanteissa.

Varsinkin taksien kanssa on ystäville että muilla tapahtunut näitä toilailuja sekä kerran myös itselleni missä taksi ajoi ihan tahallaan eteen ja oletti, että kyllähän minä väistän. Onneksi oli tarpeeksi todistajia ja todisteita, ettei poliisien asenteet ja taksin ikärasismi argumentointi pätenyt ja taksi joutui vastuuseen. Kaikkien kavereiden tapauksissa näin ei ole ikäväkyllä käynyt.


Itse voisin vielä ottaa aiheeksi sen, että mikä ihmisiin menee tankatessa? Mikä siinä on, että ihmiset on idiootteja eikä osaa tankata. Osaa avata sitä pensakorkkia ensin ja sitten vasta syöttää rahaa? Osaa lukea tankkaus-automaantin ohjeita vaan kauheaa sohlailua tms.
Mikä siinä on, että kun ollaan autolla liikenteessä niin kaikki siihen ympärillekin assosioitavat asiat hoidetaan kuin aivokuolleet ajattelemattomat idiootit. Kuten nyt se tankkaus.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Miraakkeli

Posts: 133

#22 • • Miraakkeli *As far as you can go*
Mä liittäisin ääliömäisen liikennekäyttäytymisen nousukauteen. Moni isä on rahoissaan -> ostaa jonkun ylitehokkaan rassin, jota ei ollut varaa hankkia omassa nuoruudessaan -> rassilla ajaa kuitenkin juuri kortin saanut poika, jonka ajotaidot loppuvat kallioleikkaukseen tai nokkakolariin, ehkä vielä höystettynä pienellä humalatilalla.

Pahimmat läheltä piti tilanteet ovat olleet juuri tuollaisten kuolemattomien teinikusipäiden väistelyä. Ajokortti-ikä pitäisi nostaa ainakin 21 vuoteen ja yli 100hv tehoisille henkilöautoille pitäisi lätkäistä hurja korotus autoveroon ja vakuutuksiin. Kaikilta alle 30 vuotiailta pitäisi ottaa kortti pois vuodeksi heti ekasta ylinopeudesta ja kortitta ajosta 2 vuotta häkkiä.

Hidastelijat ei mua haittaa. Niiden töppäilyyn ei kukaan kuole, toisin kuin silloin kun saat BMW logon otsaasi 200km/h nopeudella.

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

Juhgu

Posts: 7,921

#23 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Meitsi ei tajua miksi ei voi pitää järkevää turvaväliä. Hämmentävän suuri osa jengistä ajaa niin lähellä, ettei ongelmatilanteessa ole mitään mahdollisuuksia reagoida, ja muutamat sankarit suurinpiirtein puskurissa kiinni. Eihän siinä edes säästä aikaa - ei sekuntiakaan.

...ja sit jos pitää turvavälin, niin monesti takana tulevan on ihan välttämätön pakko kiilata siihen väliin, joskus niin että ohitettu joutuu jarruttelemaan. Ei haittaa vaikka tiellä on kuinka paljon letkaa edessä, pakko ängetä väliin. Bensaa tuhlattu ja matka-aikaa säästetty 2 sekkaa, yay. Joskus toivoo että olisi molotovin coctail hanskalokerossa.


Omasta (puoli)tuttavapiiristäkin löytyy muutama tyyppi, jotka ajavat siihen tyyliin että mielummin menen itse julkisilla kuin säästän muutaman euron vaarallisella kimppakyydillä. Tyhmä ottaa riskin jos voitettavaa on vähän ja hävittävää paljon.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Bio

Posts: 4,429

#24 • • Edited Bio The Bullies / Pinky

Cloud, 7.8.2007 18:34:
Tässä pitääkin vastata vähän toiseensuuntaan. Elikäs Mua vituttaa ajajat joiden on pakko "kiilaa" tai "päästää" edelle kun ne ohittaa ja väkisin menee eteen. Itse toimin mieluusti tälläsissä tilanteissa "poliisina" ja haistatan paskat tollasille kusipäille.

Jos on aivan selvää kuten nyt juuri lahdessa on nytkin "tietöitä" että se viereinen kaista loppuu 500metrinpäästä ni ei ole todellakaan pakko kaahata sitä hirveetävauhtia siihen tietyönkohalle ja sit pakolla väliin. Olis voinut jättää sille kaistalle menemisen tekemättä tai olis voinut suosiolla vaihtaa sitä kaistaa sielä alussa kaikessa rauhassa vilkkupäällä normivauhtia ajaen. Niin että pääsee jossainvaiheessa rakoon.

Ton perunankeiton voi kääntää toisinkinpäin. Onko pakko kiilaa ja änkee väliin.. meneeks perunankeittoaikaa kauheesti kun on pakko? Ja miksi pitäis urpoja päästää väliin?



Mun kotipaikan lähellä on kans pari kohtaa kun toinen kaista päättyy. Melkein päivittäin tulee nähtyä näitä urpoja kun kauheaa vauhtia tullaan takaa ja ängetään siihen väliin köröttämään. Yleensä mä en kiihdyttele sen enempiä ettei nää urpot pääsis eteen, mut jos ajan ihan nopeusrajoituksin ja sit tämmönen änkee eteen niin heti vaan tööttiä jos joudun jarruttelemaan. Kerrankin ajoin yhden urpon takaa töötti pohjassa noin minuutin ajan, kun tää tuli aivan törkeästi eteen eikä välittänyt mitään turvallisuudesta.
domi

Posts: 7,069

#25 • • domi Työn sankari.
Miksi helvetissä talvi aina YLLÄTTÄÄ autoilijat? Miksei autoilija voi yllättää talvea vaihtamalla talvikumeja jo hyvissä ajoin ennen tosiliukkaita :D Kertokaa te kehäteiden sisäpuolella asuvat, otsikoiden mukaan talvi yllättää teidät joka kerta.
Freja

Posts: 8,775

#26 • • Freja Sihteeri

domi, 7.8.2007 20:34:
Miksi helvetissä talvi aina YLLÄTTÄÄ autoilijat? Miksei autoilija voi yllättää talvea vaihtamalla talvikumeja jo hyvissä ajoin ennen tosiliukkaita :D Kertokaa te kehäteiden sisäpuolella asuvat, otsikoiden mukaan talvi yllättää teidät joka kerta.



Asia, jolle repeilen joka ikinen vuosi.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

plink

Posts: 1,405

#27 • • plink team paska

domi, 7.8.2007 20:34:
Miksi helvetissä talvi aina YLLÄTTÄÄ autoilijat? Miksei autoilija voi yllättää talvea vaihtamalla talvikumeja jo hyvissä ajoin ennen tosiliukkaita :D Kertokaa te kehäteiden sisäpuolella asuvat, otsikoiden mukaan talvi yllättää teidät joka kerta.



täh? isoimmat talvikolarit sattuvat yleensä sisääntuloväylillä, joten miten kehäteiden sisäpuolella asuvat siihen sen ihmeemmin osaisivat vastata? nämä henkilöthän ajavat vastakkaiseen suuntaan. lahden tai hämeenlinnan suunnassa asuvilla on varmasti parhaat tiedot aiheesta.

nojoo, mut yleisesti kyl toi otsikko aina jollain alhaisella tasolla huvittaa; ei kai nyt suomalaiset mitenkään pysty arvata, että jossain vaiheessa loppuvuodesta tulee talvi ja sitä kautta osais välttää ainasen yllätyksen ;P

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

oZq

Posts: 153

#28 • • oZq

Samu*, 7.8.2007 15:59:
Vähän sama tilanne 4 -tiellä Jyväskylä-Tampere välillä.


Ei kait se nyt 4-tie ole Jyväskylän ja Tampereen välillä?*täh* (Juu, on pakko yrittää viisastella *joo*)
Karski

Posts: 6,049

#29 • • Karski Pomon kätyri

plink, 7.8.2007 20:53:


täh? isoimmat talvikolarit sattuvat yleensä sisääntuloväylillä, joten miten kehäteiden sisäpuolella asuvat siihen sen ihmeemmin osaisivat vastata? nämä henkilöthän ajavat vastakkaiseen suuntaan. lahden tai hämeenlinnan suunnassa asuvilla on varmasti parhaat tiedot aiheesta.



Jaa että kaupunkilaiset ajaa aina VAIN POISPÄIN
kaupungista :____DD

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mar6

Posts: 2,178

#30 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Miraakkeli, 7.8.2007 18:39:
Ajokortti-ikä pitäisi nostaa ainakin 21 vuoteen ja yli 100hv tehoisille henkilöautoille pitäisi lätkäistä hurja korotus autoveroon ja vakuutuksiin.

Hidastelijat ei mua haittaa. Niiden töppäilyyn ei kukaan kuole, toisin kuin silloin kun saat BMW logon otsaasi 200km/h nopeudella.





Jepjep, tässä huomataan pieniä lehdistön kirjoitustyyliin samaistumista yleistämisen suhteen. Tässä just ihmetelly sitä että aina kun joku vetää bemarilla mällin niin mainitaan "Tehokas Bmw merkkinen auto"
Mutta sitten kun joku vetää -82 corollalla jonkun vastaavanlaisen tapauksen niin ei siinä mitään.

Ei millään pahalla mutta oisko ajattelutavassa nyt syynä se että ollaan vähän kateellisia niille jotka ajaa +100hv bemareilla??

Ja miks niiden jolla on varaa tehdä sitä niin pitäis taloudellisesti siitä kärsiä? Niitä riskejä istuu hyvin suurelta osin muissakin autoissa kun yli sataheppasissa.

--
-Where there is house there is a home-

plink

Posts: 1,405

#31 • • plink team paska

Karski, 7.8.2007 21:05:
---
plink, 7.8.2007 20:53:


täh? isoimmat talvikolarit sattuvat yleensä sisääntuloväylillä, joten miten kehäteiden sisäpuolella asuvat siihen sen ihmeemmin osaisivat vastata? nämä henkilöthän ajavat vastakkaiseen suuntaan. lahden tai hämeenlinnan suunnassa asuvilla on varmasti parhaat tiedot aiheesta.

---


Jaa että kaupunkilaiset ajaa aina VAIN POISPÄIN
kaupungista :____DD



ihan täysin vakavalla naamalla oli piikki ilman muuta kirjoitettu :P vaikka on kyl varmaan ihan tosiasia, että sisääntuloväylillä aamuruuhkissa suurin osa liikenteesta koostuu pääkaupunkiin töihin tulevia. esim. ite en ympäristön ystävänä kalliosta käpylään töihin mennessäni ajais esim. keravan kautta.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Karski

Posts: 6,049

#32 • • Karski Pomon kätyri

Mar6, 7.8.2007 21:16:
Jepjep, tässä huomataan pieniä lehdistön kirjoitustyyliin samaistumista yleistämisen suhteen. Tässä just ihmetelly sitä että aina kun joku vetää bemarilla mällin niin mainitaan "Tehokas Bmw merkkinen auto"
Mutta sitten kun joku vetää -82 corollalla jonkun vastaavanlaisen tapauksen niin ei siinä mitään.

Ei millään pahalla mutta oisko ajattelutavassa nyt syynä se että ollaan vähän kateellisia niille jotka ajaa +100hv bemareilla??

Ja miks niiden jolla on varaa tehdä sitä niin pitäis taloudellisesti siitä kärsiä? Niitä riskejä istuu hyvin suurelta osin muissakin autoissa kun yli sataheppasissa.




No ei nyt sentään liioitella 'lehdistön kateutta isoista
autoista' :D

Yleisesti ottaen teho tuo mukanaan myös suuremmat
ympäristöhaitat ymsjne, joten tiettyjen autojen käytön
rajoittaminen olis ihan terveellistä. Ne päivät, kun autoilu oli
harmitonta hauskanpitoa alkaa olla auttamatta
ohitse. Ei siihen kateutta tarvita. Nimim. bemarin
pienempään vaihtanut :P

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jutu

Posts: 3,054

#33 • • Jutu Blondi

Cloud, 7.8.2007 18:34:
---
Jutu, 7.8.2007 16:32:
Sitten sellaset tyypit jotka eivät anna tilaa jos yrittää päästä toiselle kaistalle (erittäin tuttua käytöstä Lahdessa). Viehän se tietysti kauheesti sun perunankeittoaikaa jos yhen auton päästät edelles, peräti 20 sekunttia.




---



Tässä pitääkin vastata vähän toiseensuuntaan. Elikäs Mua vituttaa ajajat joiden on pakko "kiilaa" tai "päästää" edelle kun ne ohittaa ja väkisin menee eteen. Itse toimin mieluusti tälläsissä tilanteissa "poliisina" ja haistatan paskat tollasille kusipäille.

Jos on aivan selvää kuten nyt juuri lahdessa on nytkin "tietöitä" että se viereinen kaista loppuu 500metrinpäästä ni ei ole todellakaan pakko kaahata sitä hirveetävauhtia siihen tietyönkohalle ja sit pakolla väliin. Olis voinut jättää sille kaistalle menemisen tekemättä tai olis voinut suosiolla vaihtaa sitä kaistaa sielä alussa kaikessa rauhassa vilkkupäällä normivauhtia ajaen. Niin että pääsee jossainvaiheessa rakoon.

Ton perunankeiton voi kääntää toisinkinpäin. Onko pakko kiilaa ja änkee väliin.. meneeks perunankeittoaikaa kauheesti kun on pakko? Ja miksi pitäis urpoja päästää väliin?

En sano että sä oot tämmönen, mutta nää hommat toimii kumpaankin suuntaan.




Mää nyt lähinnä tarkotin sitä, että jos huomaa olevansa väärällä kaistalla ja sitten yrittää vaihtaa oikealle kaistalle mutta ei pääse kun joku urpo (en tarkota sua :P) ei anna tilaa. Itelle on pari kertaa käynyt näin ja sekin johtunut siitä, että en oo vaan tiennyt olevani väärällä kaistalla ja sitten tajunnut sen myöhemmin. Kyllä sen varmaan aika hyvin huomaa onko toinen kaahari joka yrittää päästä nopeammin vai avuton naiskuski joka yrittää vaihtaa kaistaa *nauru*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Cloud

Posts: 2,162

#34 • • Cloud Game Freak

Jutu, 7.8.2007 21:26:

Mää nyt lähinnä tarkotin sitä, että jos huomaa olevansa väärällä kaistalla ja sitten yrittää vaihtaa oikealle kaistalle mutta ei pääse kun joku urpo (en tarkota sua :P) ei anna tilaa. Itelle on pari kertaa käynyt näin ja sekin johtunut siitä, että en oo vaan tiennyt olevani väärällä kaistalla ja sitten tajunnut sen myöhemmin. Kyllä sen varmaan aika hyvin huomaa onko toinen kaahari joka yrittää päästä nopeammin vai avuton naiskuski joka yrittää vaihtaa kaistaa *nauru*



Ihan totta tommoset tilanteet ihmetyttää muakin. Itse tuppaan aina kiltisti hidastamaan ja antamaan sitä tilaa.. useesti ihmiset ei vaan nähtävästi osaa odottaa tuota tekoa kun ne yleensä jahkaa et tuunko vai enkö tuu mut yleensä ne osaa kiittää ku antaa niille tilaa myöskin.

Mut kaistojenvaihto on tietty moninaista kuten ollaan huomattu. Ja kun liikentees on ties millasta ihmistä ni ikinä tiedä saako kiitosta vai nyrkkiä =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Heli

Posts: 1,489

#35 • • Edited Heli vai kuka se oli
Mua ottaa aivoon moottorijarruttajat ennen liikennevaloihin tuloa. Vaikka vihreät palavat, osa jengistä hidastaa kahteenkymppiin ja nitkuttaa överivarovaisesti risteykseen, ja kuinka ollakkaan, valot ovat jo punaiset ku letka pääsee pelipaikalle!! Sit nää samat ihmiset ei tosiaan löydä kaasua/vaihdetta,vaan jäävät pykimään niihin valoihin niin kauaksi aikaa, että korkeintaan kaks autoa pääsee kunnialla valoista läpi. *eiei*

Sit on viel nää tyypit, jotka ensin roikkuu perseessä kiinni,ja sitten kun voisi vaikka ohituskaistalla ajaa ihan oikeesti ohikin, niin jäävät siihen viereen hengaamaan, ja sitten vasta kun kaista päättyy isketään talla pohjaan ja kurvataan ohi. Lopputulos: valoissa seistään peräkkäin ja kun siitä päästään lähtemään, ohittanut auto päättääkin sitten körötellä hissukseen !! En tajua.

Ja vielä:
Jos mun edessä ajaa traktori,enkä pääse ohi vastaantulevien rekkojen tai ohituskiellon tmv. takia, mulle väläytellään pitkiä, mun perseessä ajetaan niin kiinni kun voidaan ja kaupan päälle räikätetään. Eikö jotkut vaan tajua, ettei kaikki harrasta itsariohituksia??

Sit on viel tää Lahti-Nastola -välinen tieosuus, missä on ns. leveäkaistatie ja selkeät ohjeet, miten on pysyttävä oikealla helpottaakseen ohittamista. Joka aamu,kun ois kiire töihin, niin joku volvo siellä puksuttelee keskellä tietä, ajaa juuri sen kyltin ohi, missä kehotetaan tosiaan näitä liikennesääntöjä noudattamaan,eikä tietenkään havaitse lukea sitä. Ja tottakai pitää ajaa sitä kaheksaakymppiä,vaikka penkalla seisoo tasasin välein niitä satasen >>lätkiä>>. Tämä aiheuttaa sen,että olen itsekin muodostamassa tolkutonta jonoa taakseni,ja koska tie on aamuisin erittäin raskaasti liikennöity,niin aina kun yritänkin ohi vastaan tulee toisella puolella tietä ohittavia autoja tai rekkoja tai ohituskieltoja tai risteyksiä etc... Ja mun auto on sellai nuhapumppu,ettei se edes kiihdy!

No kyl ny yhen viel vois laittaa:
Jos ite ajan (puoli)vahingossa keltasia päin, niin joku filmaattinen (nais)kuski räikättää niin, että korvat soi. Onks niin kauheeta, en ite kyl ärsyynny keltaisia päin ajavista. Big deal.

Sit vituttaa kuskit, jotka ei huomioi kevyttä liikennettä! Jos on kääntyys vaik oikealle,eikä oo nuolivaloja, niin on olemassa se mahis,että joku jalankulkija tulee eteen. NII!

--
ei se väärin ole.

Miraakkeli

Posts: 133

#36 • • Miraakkeli *As far as you can go*

Mar6, 7.8.2007 21:16:
---
Miraakkeli, 7.8.2007 18:39:
Ajokortti-ikä pitäisi nostaa ainakin 21 vuoteen ja yli 100hv tehoisille henkilöautoille pitäisi lätkäistä hurja korotus autoveroon ja vakuutuksiin.

Hidastelijat ei mua haittaa. Niiden töppäilyyn ei kukaan kuole, toisin kuin silloin kun saat BMW logon otsaasi 200km/h nopeudella.

---




Jepjep, tässä huomataan pieniä lehdistön kirjoitustyyliin samaistumista yleistämisen suhteen. Tässä just ihmetelly sitä että aina kun joku vetää bemarilla mällin niin mainitaan "Tehokas Bmw merkkinen auto"
Mutta sitten kun joku vetää -82 corollalla jonkun vastaavanlaisen tapauksen niin ei siinä mitään.

Ei millään pahalla mutta oisko ajattelutavassa nyt syynä se että ollaan vähän kateellisia niille jotka ajaa +100hv bemareilla??
Niitä riskejä istuu hyvin suurelta osin muissakin autoissa kun yli sataheppasissa.



Kys. automerkkiin viittaaminen johtui täysin omakohtaisista kokemuksistani. Kateellinenkaan en ole koska halpoja tehokkaita autoja saa nykyään niin halvalla että jopa mulla olisi sellaiseen varaa. Bemuun liittäisin myös sen ainaisen näyttämisen tarpeen. Tiedä sitten mistä sekin on mieleeni iskostunut..?

Ja miks niiden jolla on varaa tehdä sitä niin pitäis taloudellisesti siitä kärsiä?



Jaa.. No, tässähän se selitys taas olikin *nauru*

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

Karski

Posts: 6,049

#37 • • Karski Pomon kätyri

Juhgu, 7.8.2007 19:12:
Meitsi ei tajua miksi ei voi pitää järkevää turvaväliä. Hämmentävän suuri osa jengistä ajaa niin lähellä, ettei ongelmatilanteessa ole mitään mahdollisuuksia reagoida, ja muutamat sankarit suurinpiirtein puskurissa kiinni. Eihän siinä edes säästä aikaa - ei sekuntiakaan.

...ja sit jos pitää turvavälin, niin monesti takana tulevan on ihan välttämätön pakko kiilata siihen väliin, joskus niin että ohitettu joutuu jarruttelemaan. Ei haittaa vaikka tiellä on kuinka paljon letkaa edessä, pakko ängetä väliin. Bensaa tuhlattu ja matka-aikaa säästetty 2 sekkaa, yay. Joskus toivoo että olisi molotovin coctail hanskalokerossa.



Tää on kyl yks niistä jutuista jotka ei lakkaa
rassaamasta. Joka kerta liikenteessä ollessa
sama juttu. Pahimmillaan just motareilla, esim.
jos oot ite ohituskaistalla just ohittamassa
toista autoo ja saatat ajaa jopa sitä maagista
139,9 kilometriä tunnissa, niin saatana perään
ilmestyy joka tapauksessa joku rautahannu
aivan perseeseen roikkumaan. Välillä etäisyys
on ollut alle metrin ja silloin on todellakin
kylmännyt. Pitää alkaa keräileen noilta
urpoilta rekisterinumeroita.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

CM

Posts: 1,507

#38 • • Edited CM

Juhgu, 7.8.2007 19:12:
Meitsi ei tajua miksi ei voi pitää järkevää turvaväliä. Hämmentävän suuri osa jengistä ajaa niin lähellä, ettei ongelmatilanteessa ole mitään mahdollisuuksia reagoida, ja muutamat sankarit suurinpiirtein puskurissa kiinni. Eihän siinä edes säästä aikaa - ei sekuntiakaan.



Yks kerta joku vitun idiootti lippispääkarvanoppakorollateini ajoi puskurissa kiinni kokoajan, ajoi jossain vaiheessa niin lähellä, etten nähnyt edes sen auton valoja PIMEÄSSÄ! Oli tietyökohta ja jyrkkä mutka, jarrutin, PAM. Puskuriin tuli naarmu, onneks ei enempää.

Mentiin hieman juttelemaan hepun kanssa. Oli pinna hieman kireällä muutenkin, tokaisin vain, että jos vielä ajaa yhtä perseessä kiinni, vedän pataan ja potkin sen auton solmuun. Tyyppi näytti siltä, kun olis paskantanut housuun, mutta mitä vielä, ajoi tämän jälkeen perseessä taas kiinni. Pysäytin varovasti (ettei jätkä aja uudestaan perseeseen) ja päästin tyypin ohi. Mikä vitun läheisyyden kaipuu tai persehimo silläkin oli? Ei ole kai koskaan pienenä pidetty sylissä tai jotain'

Toinenkin juttu tuli mieleen:
Olin ajamassa 100km/h rajoituksella olevaa tietä ja olin kyttäämässä ohitustilaisuutta, kun edellä ajava ajoin selvästi hitaammin. Ilmeisesti äijää ei huvittanut laskea minua ohi, vetäs jarrua juuri ennen kun olin vaihtamassa kaistaa -> ajoin melkein perseeseen, onneks kerkesin itsekin jarruttaa. Katoin vain, että mitäs vittua. Vastaan ei tullut autoja, lähin ohittamaan tyyppiä väkisin, tyyppi painoi kaasua myöskin. Ajoin vierelle, näytti olevan vanha ukko, molemmat näytti toisilleen centeriä. Sit tyyppi jarrutti ja päästi ohitse.

Tälläisiä vitun kilaripäitä varten pitäs olla aina golf-/pesismaila messissä ja mennä neuvottelemaan tienlaitaan. Jos olisin ajanut perseeseen, olis tyyppi itse ollut syyllinen. Onneks näitä on sattunut todella harvoin, vaikka mittariin tulee joku 30 000 km/vuosi vähintään
polly

Posts: 1,259

#39 • • polly Herra
Mua on pitkään harmittanut sellaiset kuskit jotka ei uskalla tulla liittymistä sisälle moottoriteille.
Muutamia kertoja käynyt läheltä piti tilanteita kun on esimerkiksi tullut kehälle ja katsellut peilistä että ihan hyviä rakoja on letkassa ja näkee selvästi että edellä ajavallekin on hyvä paikka, mutta edellä ajava ei jostain syystä vaan uskalla mennä siihen ja lyö liinat kiinni, onko minun ajo tottumuksissani jotain vikaa kun keskityn enemmän peileistä tutkimaan päätiellä olevaa liikennettä kuin edelläni ajavaa autoa?

Kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten, melko pieneenkin väliin mahtuu jos ajaa samaa nopeutta muun liikenteen kanssa.
CM

Posts: 1,507

#40 • • Edited CM

polly, 8.8.2007 08:56:
Mua on pitkään harmittanut sellaiset kuskit jotka ei uskalla tulla liittymistä sisälle moottoriteille.
Muutamia kertoja käynyt läheltä piti tilanteita kun on esimerkiksi tullut kehälle ja katsellut peilistä että ihan hyviä rakoja on letkassa ja näkee selvästi että edellä ajavallekin on hyvä paikka, mutta edellä ajava ei jostain syystä vaan uskalla mennä siihen ja lyö liinat kiinni, onko minun ajo tottumuksissani jotain vikaa kun keskityn enemmän peileistä tutkimaan päätiellä olevaa liikennettä kuin edelläni ajavaa autoa?

Kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten, melko pieneenkin väliin mahtuu jos ajaa samaa nopeutta muun liikenteen kanssa.



Itsekin olen kai "liian kohtelias" kuski, kun annan rampista sisäänajavalle tilaa ja nämä harvoin käyttävät sen hyödyksi. Tulee vaaratilanne, jos molemmat jarruttavat ja rampista loppuu tila. Täytyy nopeasti kiihdyttää ja antaa tälle tilaa takaa.

Yks mikä näissä rampissa jarruttavissa myös: moottoritiellehän kiihdytetään rampista niin, ettei jäädä jalkoihin. Monipa ei tälläistä seikkaa tajua, vaan vaihtaa kaistaa motarille, kun nopeutta on 60-80km/h. Syntyy vaaratilanne.