Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;)

222 posts, 12 pages, 58,964 views

Umbala

Posts: 769

#181 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Jutu, 23.9.2009 17:19:
Mua on tällä hetkellä eniten nyppinyt se, että jos mä olen jo suojatien yli mennyt, niin sitten tavan idiootti päättää fillarilla vetää siitä keulan edestä (mikä siis ei enää ole edes suojatietä) tien toiselle puolelle. Kerran tönäsin yhtä pyöräilijää kun olin siis tällä tavoin menossa sinne tielle ja se tuli melkosella hötäkällä sieltä. Onneks itellä tosiaan vauhti oli sitä luokkaa, että auto just nytkähti liikkeelle. Tän jälkeen pari päivää myöhemmin kävi taas niin, että pyöräilijä tuli siitä keulan edestä. Siinä vaiheessa rupesin kyllä miettimään, että onko mussa joku vika vai eikö ne vaan tajua, että keulan ohi ei todellakaan tarvii lähtee kiertää jos oon jo suojatien yli mennyt? Itelle ei tulis mieleenkään ylittää katua siitä keulan ohi jos se auto on jo puoliks menny siitä kohasta.


HUI, ootsä tosissas?
Tätä kun lukee ni ainut tapa miten mä keksin, että pyöräilijä vois tulla keulan kautta ohitse, on se, että sun autos on suojatien päällä. Muuten se kuulostais todella erikoiselta. Jos sun autos on suojatien päällä niin sä olet kyllä kovin väärässä paikassa ja sen jälkeen muiden toiminnasta valittaminen on aika outoa.


Ja mitä tulee noihin parkkihalleihin/porttikongeihin, niin anteeks nyt vaan, mutta mun mielestä se on sen jalankulkijan/pyöräilijän oma moka jos sattuu auto jyrää päälle. Itelle on ainakin sen verran itsesuojeluvaistoa, että mä kyllä kuuntelen ja katon, että tuleeko sieltä autoa vai ei. Silkkaa itsemurhaa vaan painattaa sata lasissa siitä.

Ja saatanan jalankulkijat/pyöräilijät jotka vittu huudattaa sitä musiikkia niistä saatanan kuulokkeista eikä kuule eikä nää yhtään mitä tapahtuu ympärillä. Helvetin mulkvistit. Musiikin kuuntelun sais kieltää lailla siltä joka lähtee ihmisten ilmoille.


Pyöräilijät ja jalankulkijat on joskus vähän hankalia, kun ne pyörii ajoradalle, mutta lähes kaikissa muissa tilanteissa se on noin 100% sun tehtävä varoa, ettet ketään jyrää. Vai saitko sä jostain tilattua sen "teidenkäytön etuoikeus 2009-2010" läpäreen. Mulle kun sitä ei suostuttu myymään.


Sitten tähän suojatiellä kulkeviin jalankulkijoihin joilla on vihreet. Mä ainakin ihan törkeesti vedän siitä autolla, jos se jalankulkija on vasta siinä keskikorokkeella tai siellä toisella kaistalla. Ensinnäkin, mikä pakko se on ruveta hidastelemaan siinä suojatiellä?! Herranjumala, siitä saa kävellä reippaasti vaikka ne vihreät palaa!


Joo-o. Selvä peli.*whaat*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Kimbou

Posts: 608

#182 • • Kimbou

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

epicuros, 23.9.2009 12:05:
---
Yallu, 23.9.2009 12:01:
---
epicuros, 23.9.2009 11:57:
---
Kimbou, 9.5.2009 20:26:
VItuN BuSSIkuSKiT.......

meinas kahtena perättäisenä päivänä käydä huonosti hämeenlinnantiellä. Ajan oikeeta kaistaa ja bussi lähtee pysäkiltä ja olettaa mun väistävän vasemmanpuoleiselle kaistalle, mutta koska vasemmalla on autoja enka ala normaali liikennettä hidastamaan jatkan ihan normaalisti ajoa kunnes bussi vetää eteen ja ite joudun vetää lukkojarrutukset keskellä motaria, way to go....

---


Kai sä tiesit, et pysäkeiltä lähtevillä busseilla on etuajo-oikeus? Ens kerralla katso niiden vasenta vilkkua niin ei tarvitse ihmetellä miks meinaat jäädä alle ja saat vihaisia katseita. ;)

---

Pysäkeiltä lähtevillä busseilla on etuajo-oikeus jos nopeusrajoitus on 60 tai alle..

---


Mulla on sellainen käsitys, et kyseisen tien lopussa ei enää vedellä mitään 80k/h. Voin tietty muistaa väärinkin.. Mutta joka tapauksessa pyrin itse pitämään silmiäni auki kun näen dösiä lähtemässä pysäkeiltä, enkä automaattisesti odota et sitä ajaisi ystävällinen tai täysin hereilläkään oleva kaveri. Vaikea tossa on kuitenkaan sanoa, mitä on tapahtunut kun ei ollut paikan päällä, mut joskus huomaan ystävienikin kiroilevan toisten käyttäytymistä tajuamattaan, et ehkä vika voi olla itsessäkin.



80km/h rajotus siinä kohtaa vielä on........osaan liikenne säännöt kyllä *joo*

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

tbo

Posts: 935

#183 • • Edited tbo budhisattva

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Jutu, 23.9.2009 17:19:
Mua on tällä hetkellä eniten nyppinyt se....lässyn lässyn...mutta varmaan kivat mustelmat tuli.



Tällee nyt näin pyöräilijän ja jalankulkijan näkökulmasta tällanen pikkuseikka et siitä huolimatta että sua siellä ratin takana saattaakin ehkä ärsyttää toisten käyttäytyminen siellä liikenteessä (sussahan ei vikaa ollu) niin muistuttaisin siitä että jos sä ja fillaristi tai sä ja jalankulkija satutte kolaroimaan, et ole se osapuoli jota siinä tilanteessa sattuu leukaan. Joo joo, tuolla liikenteessä vallitsee viidakon lait ja jengi suhaa miten sattuu, mut SÄ olet autoilijana se jolla on se tonnin painonen metalliohjus allaan, ja kun se tonnin painonen metalliohjus osuu lihaan ja luuhun niin se liha ja luu antaa siinä kohtaa periks.

Käytä sitä tonnin metalliohjusta sen mukaan.

niijjajoo, jos ratin takana siellä ruuhkassa istuessa menee hermot, nii KIKKELISKOKKELIS, MITÄS LÄKSIT. Vaihtoehtojakin nimittäin on.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Lyylikki

Posts: 2,975

#184 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

ezzy, 23.9.2009 14:22:
Itse ajan ns. "kovaa" mutta en yleensä taajamissa ylinopeutta, vaan lähinnä reippaasti liikehtien (reipas kiihdytys tavoitenopeuteen ihan siks, että vituttaa sellaset jotka kuhnii vihreissä valoissa vaihteita räpläten 20 sek ja sitten kiihdytetään 30 sek 0-40 kmh.) Ja sitten ihmetellään mistä ruuhkat johtuvat...



Tätä mä aina liikenteessä pähkin, että miten se voi olla niin helkkarin vaikeaa lähteä niistä valoista. Varsinkin, jos on kääntymässä vilkkaasti liikennöidyn tien yli vasemmalle valoista, niin siinä vaiheessa kun valo vaihtuu keltaiselle, niin saisi koko jonolla mielellään olla se jalka valmiina kytkin/kaasulla ja ykkönen silmässä. Sitten kun valo vaihtuu, niin ensimmäinen reippaasti ajaa valoista pois ja mielellään se toinen aika lähituntumalla. Eikä niin, että valojen vaihtuessa ensimmäinen laittaan vaihteen silmään ja siirtyy pois alta, sen jälkeen 2. miettiin hetken, että missä se ykkönen olikaan ja kurvaa hitaasti pois viivalta.

Usein samassa ajassa ehtisi mennä tuplamäärä autoja valoista läpi, jos siihen kiinnitettäisiin inasen enemmän huomiota. Jos istuu ratin ja penkin välissä, niin silloin pitäisi hoksottimet olla siinä hommassa, mitä tekee. Ei se ole niin kovin vaikeata vaikka tuijottaa sitä liikennevalotolppaa niin kauan, että valo vaihtuu.
Amma

Posts: 2,383

#185 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Lyylikki, 24.9.2009 00:16:
---
ezzy, 23.9.2009 14:22:
..(reipas kiihdytys tavoitenopeuteen ihan siks, että vituttaa sellaset jotka kuhnii vihreissä valoissa vaihteita räpläten 20 sek ja sitten kiihdytetään 30 sek 0-40 kmh.) Ja sitten ihmetellään mistä ruuhkat johtuvat...
---
Tätä mä aina liikenteessä pähkin, että miten se voi olla niin helkkarin vaikeaa lähteä niistä valoista.
...Ei se ole niin kovin vaikeata vaikka tuijottaa sitä liikennevalotolppaa niin kauan, että valo vaihtuu.


Sillä hitaudella millä suomalaiset lähtee valoista liikkeelle, soitettas jssn Italiassa torvea jo ihan armottomasti. Sekin että edellä ajavan pitää ensin antaa liikkua 100 metriä ennen ku ite päästään liikkeelle. Argh.

Helpottaa muuten kummasti valoissa ennakointia ja lähtöä, jos kykenee seuraamaan oman valotolpan lisäksi muiden valoja. Kun risteävällä liikenteellä ja/tai edessä olevalla suojatiellä alkaa valot vaihtua punaisksi, on suhteellisen varmaa että omat valot vaihtuvat ihan just vihreiksi ja voikin olla etukäteen jo valmiina lähtöön oikea vaihde silmässä, jalka kaasulla.

--
*etsiskel*

ezzy

Posts: 8,060

#186 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Amma, 24.9.2009 00:32:
---
Sillä hitaudella millä suomalaiset lähtee valoista liikkeelle, soitettas jssn Italiassa torvea jo ihan armottomasti. Sekin että edellä ajavan pitää ensin antaa liikkua 100 metriä ennen ku ite päästään liikkeelle. Argh.

Helpottaa muuten kummasti valoissa ennakointia ja lähtöä, jos kykenee seuraamaan oman valotolpan lisäksi muiden valoja. Kun risteävällä liikenteellä ja/tai edessä olevalla suojatiellä alkaa valot vaihtua punaisksi, on suhteellisen varmaa että omat valot vaihtuvat ihan just vihreiksi ja voikin olla etukäteen jo valmiina lähtöön oikea vaihde silmässä, jalka kaasulla.



Tätä se on ku täällä ei vaan tunneta käsitettä automaattivaihteisto :) Hienosti jää takana tulevat autot 200m päähän muutamassa sekunnissa, vaikka lähden ihan normaalisti kumia polttamatta valoista automaattivaihteisella autolla...siellä se käsi ettii vielä ykköstä ja mietitään miten paljon sitä kytkintä pitääkään nostaa, jottei auto lähde käsistä.
Amma

Posts: 2,383

#187 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

ezzy, 24.9.2009 00:37:
Tätä se on ku täällä ei vaan tunneta käsitettä automaattivaihteisto :) Hienosti jää takana tulevat autot 200m päähän muutamassa sekunnissa, vaikka lähden ihan normaalisti kumia polttamatta valoista automaattivaihteisella autolla...siellä se käsi ettii vielä ykköstä ja mietitään miten paljon sitä kytkintä pitääkään nostaa, jottei auto lähde käsistä.


Nonni. Nyt taas suuta soukemmalle. Ei nimittäin kiinnosta ajaa millään automaattivaihteisella. Oon nimenny ne käteenvetoautoiks, ku toisella kädellä ja toisella jalalla ei oo mtn tekemistä. Kertakaikkisen tylsää sellanen!
"Jottei auto lähde käsistä" -kohtaan sanoisin, että Suomen autokanta taitaa olla sen verran vanhaa, kytkimet löysiä ja kaasut ku jssn Zetorissa konsanaan, ettei voida hirveesti puhua mstn käsistä lähtemisestä...

PS. Jossei niitä liikennevaloja seuraa, niin kyllä sillä automaatillakin jää helposti kökkimään valoihin ja tukkimaan tien.

--
*etsiskel*

ezzy

Posts: 8,060

#188 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Amma, 24.9.2009 00:45:
---
ezzy, 24.9.2009 00:37:
Tätä se on ku täällä ei vaan tunneta käsitettä automaattivaihteisto :) Hienosti jää takana tulevat autot 200m päähän muutamassa sekunnissa, vaikka lähden ihan normaalisti kumia polttamatta valoista automaattivaihteisella autolla...siellä se käsi ettii vielä ykköstä ja mietitään miten paljon sitä kytkintä pitääkään nostaa, jottei auto lähde käsistä.

---

Nonni. Nyt taas suuta soukemmalle. Ei nimittäin kiinnosta ajaa millään automaattivaihteisella. Oon nimenny ne käteenvetoautoiks, ku toisella kädellä ja toisella jalalla ei oo mtn tekemistä. Kertakaikkisen tylsää sellanen!



Mut sitä se vaan on kun väärillä ihmisillä on manuaalivaihteinen auto (mummot ja muut hitaat kädettömät ml. kaikki naiset). Kyllä säkin joskus järkiis tuut, kun pääset mukavalla tomaatilla ajelemaan :) Pääsee keskittymään _ajamiseen_, ei kepin vatkaamiseen. Tiptroniceissa on sentään jotain pikkuruista järjen hiventä, mut manuaalit on kyl kivikautisia.
Puol vuotta oli viime talvena manuaali 5v tauon jälkeen ja ei ikinä enää.
Amma

Posts: 2,383

#189 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

ezzy, 24.9.2009 00:52:
Mut sitä se vaan on kun väärillä ihmisillä on manuaalivaihteinen auto (mummot ja muut hitaat kädettömät ml. kaikki naiset).


Nyt tulee kyllä niin ällöttävää ja ruokotonta tekstiä, että tekee mieli laittaa muutamia kauniita hymiöitä kuten *släp* *dissaa* ja *senkin*. Onneks et sentään muistanu mainita niitä matelevia pappoja tai automaativaihteisilla ajavia BMW/Audi/Mersu-miehiä, jotka puhuu puhelimeen ilman hands freetä (tai kenties vetää ketään ajaessaan) eikä pysty sen takia keskittymään liikenteeseen.

Äiti kyllä joskus sano, että iskä on yrittäny kasvattaa musta poikaa. Lähetänkö terveisiä, että on tainnu onnistua yrityksessään, kun varsin erilaisetkin autot on pysyny suht nätisti käsissä liikkuen kuitenkin erilaisissa ("hankalissakin") olosuhteissa rivakasti haluamaani suuntaan?

Tai toisaalta ehkä ne jotkut kymmenet mun kyydissä olleet ihmiset, joista moni Klubbaristakin löytyy, voi kertoa kuinka huono olen ajamaan manuaalivaihteista autoa... Taxikuskin ammattiakin on ehdotettu. Liekö se sitten hyvä vai huono juttu? Jaa'a.

Kyllä säkin joskus järkiis tuut, kun pääset mukavalla tomaatilla ajelemaan :) Pääsee keskittymään _ajamiseen_, ei kepin vatkaamiseen.


Mut jospa mä vaan tykkäänkin sellasesta kepin vatkaamisesta. Joten jatkan onnellisena matkan tekoa manuaalivaihteisella Pienellä Punaisellani. ^^

--
*etsiskel*

Stene

Posts: 430

#190 • • Edited Stene
failmatic (niin, automaatti siis) ei vaan sytytä. ehkä sit jos joskus pääsis ajeleen jotain 5-litrasella koneella olevaa seiskasarjalaista ni mieli voi muuttua.

turbo kolmosen kautta nelosen puhaltimella vvsssst-pfpfpf
Stene

Posts: 430

#191 • • Stene
Niin ja vituttaa muuten suunnattomasti se, kuinka porukalla kestää niin vitun kauan kiihdyttää siihen sallittuun nopeuteen. En nyt meinaa, että tarvii lähteä kaasu pohjassa kiskomaan, mutta ripeä kiihdytys pitäisi suorittaa!

Usein näkee kun liikennevaloissa jonon ensimmäinen arpoo ensiksi pari sekuntia vaihdetta, jonka jälkeen lähtee niin hemmetin hiljaa liikkeelle, että takana olevat eivät edes välttämättä kerkeä samoilla vihreillä (ja joo, tämä on tietysti risteyskohtaista, eli miten liikennevalot/tunnistimet on ohjelmoitu, mutta enivei).
Takyon

Posts: 2,945

#192 • • Takyon Möwkö
Tääl kans vannoutunut manuaali-ihminen, se vaan on tylsää ajaa automaatilla. Duuniautossa nyt on ihan ok se automaatti kun joutuu niin paljon liikennevaloissa seisomaan yms, mut ei se dsg edelleenkään vakuuta mua. Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin manuaalilla kyl pääsee liikkeelle niistä valoista nopeammin kuin tomaatilla, olettaen tietysti että niitä vaihteita osaa käyttää ;)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Kolera

Posts: 4,256

#193 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Täytyy myöntää et itse kyllä grillaan ihan huvikseni ihmisiä eräällä Lahden suoralla valoista lähtiessä. Lähden suht rivakasti valoista kunnes pääsen siihen 30km/h ja sitten lipsuttelen sillä vauhdilla seuraaviin 300m pääs oleviin valoihin kun ne vaihtuvat sillä nopeudella juuri kun tulet risteykseen. Sit aina kattelen mahdollisesti perseessä olevaa autoa et kuinka ärhäkkä ohitus tulee =P
Niin suora on toki kaksikaistainen ja käytän sitä kaistaa miltä valot eivät varmasti vaihdu jos kääntyy oikealle.
On ainakin toinen yksi kaksikaistainen suora mitä voi ihan surutta lipsutella 20km/h alinopeutta puolen kilsaa.
Muita ei sit oo tullu löydettyy tai ei vaan käytä.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

vns

Posts: 276

#194 • • vns
Vitun syksy ja talvi ku joutuu alkaa ajelee hitaasti ja varovasti ja näkyvyys on surkea etc. Nii, eikä valoistakaan pääse enää ennen muita. Itseasiassa koko autoilu ihan pilalla nyt. Talvi sucks. :(
ezzy

Posts: 8,060

#195 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Amma, 24.9.2009 01:15:
---

Tai toisaalta ehkä ne jotkut kymmenet mun kyydissä olleet ihmiset, joista moni Klubbaristakin löytyy, voi kertoa kuinka huono olen ajamaan manuaalivaihteista autoa... Taxikuskin ammattiakin on ehdotettu. Liekö se sitten hyvä vai huono juttu? Jaa'a.



Ihan tiedoks vaan että varmaan 99% taxeista on automaatteja...että ehkä siitä vois päätellä jotain ajotaidoista *pepsodent*

Takyon, 24.9.2009 06:28:
Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin manuaalilla kyl pääsee liikkeelle niistä valoista nopeammin kuin tomaatilla, olettaen tietysti että niitä vaihteita osaa käyttää ;)



Toi on vaan niin turha ja kulunut laini, kun niitä tuning-teinejä, jotka oikeasti lähettelee manuaalilla on se 1% tielläliikkujista, lopuilla vois olla automaatti, niin liikenne olis sujuvampaa...
Jone

Posts: 8,258

#196 • • Edited Jone Archibald Haddock
Mun mielestäni automaattivaihteet ovat täydellinen ratkaisu käytännössä kaikille "no nonsense"-kuskeille, jotka käyttävät autoa sen perusperiaatteen toteuttamiseen; siirtämään jotain pisteestä A pisteeseen B. Itse olen nimenomaan tällainen kuski eikä mulle oikein mene jakeluun "se on tylsää"- tai "siinä ei oo munaa"-argumentit, koska mitä helvettä? En mä aja hakeakseni elämyksiä vaan siksi, että mulla on tarve päästä jonnekin mahdollisimman kätevästi. Manuaalivaihteiden räplääminen taas on kaukana kätevästä erityisesti kaupunkiajossa. Ylipäätään koko autoilu on mulle vähän sellainen "pakollinen paha" (vaikka en ajamista tuskaisaksi koekaan), josta luovun välittömästi kun itsensä ja tavaroidensa teleporttailu tulee mahdolliseksi vuonna 2311. Sen puutteessa ajan automaattivaihteisella autolla nyt ja todennäköisesti myös vastaisuudessa.

Elämyksien hakeminen ratin takana taas on usein juuri sitä touhua, josta tulee enemmin tai myöhemmin ruumiita - erityisesti kun niin tehdään muun liikenteen joukossa. Sille iso peukalo alas. Tiedän että täälläkin on joukossa autoharrastajia, mutta sanon silti suoraan että tekee aika usein mieli käyttää vähän kirvestä kun joku teistä tien päällä heittäytyy autourheilijaksi. Muiden kuin itsenne terveyden ja hengen vaarantaminen ties millä V8BRUUMBRUUMrallipenkkijajalopuinenkyr...vaihdekepinnuppi-skeidalla on täysin edesvastuutonta, joten painukaa radoille egoilemaan.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#197 • • Edited Lost-Soul los pallos

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Jone, 24.9.2009 11:28:
Elämyksien hakeminen ratin takana taas on usein juuri sitä touhua, josta tulee enemmin tai myöhemmin ruumiita - erityisesti kun niin tehdään muun liikenteen joukossa. Sille iso peukalo alas. Tiedän että täälläkin on joukossa autoharrastajia, mutta sanon silti suoraan että tekee aika usein mieli käyttää vähän kirvestä kun joku teistä tien päällä heittäytyy autourheilijaksi. Muiden kuin itsenne terveyden ja hengen vaarantaminen ties millä V8BRUUMBRUUMrallipenkkijajalopuinenkyr...vaihdekepinnuppi-skeidalla on täysin edesvastuutonta, joten painukaa radoille egoilemaan.


Tosin kaikille elämyksien hakeminen ratintakana ei ole sitä kaahailua. Itse sain aivan loistavan elämyksen s-mersun ratin takana vaikka vauhtia oli 30km/h.

näin sivukommenttina

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Jone

Posts: 8,258

#198 • • Jone Archibald Haddock

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Lost-Soul, 24.9.2009 12:04:
Tosin kaikille elämyksien hakeminen ratintakana ei ole sitä kaahailua. Itse sain aivan loistavan elämyksen s-mersun ratin takana vaikka vauhtia oli 30km/h.

näin sivukommenttina



Jesh, myönnettäköön. Myönnettäköön samalla, että kyllä mäkin saan elämyksiä erityisen hyvillä autoilla ajamisesta ja että siinä ei sinänsä ole mun mielestäni mitään pahaa.
Takyon

Posts: 2,945

#199 • • Takyon Möwkö

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

ezzy, 24.9.2009 11:01:
---
Takyon, 24.9.2009 06:28:
Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin manuaalilla kyl pääsee liikkeelle niistä valoista nopeammin kuin tomaatilla, olettaen tietysti että niitä vaihteita osaa käyttää ;)

---


Toi on vaan niin turha ja kulunut laini, kun niitä tuning-teinejä, jotka oikeasti lähettelee manuaalilla on se 1% tielläliikkujista, lopuilla vois olla automaatti, niin liikenne olis sujuvampaa...



No se nyt oli tuollainen pilkunnussimislaini ;)

Yks asia vielä minkä takia suosin manuaalia. Automaatilla ei onnistu kunnollinen moottorijarrutus, siis sellainen joka ihan oikeasti vähentää kulutusta kun sen tekee aina kun mahdollista..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#200 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):

Takyon, 24.9.2009 12:34:
---
ezzy, 24.9.2009 11:01:
---
Takyon, 24.9.2009 06:28:
Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin manuaalilla kyl pääsee liikkeelle niistä valoista nopeammin kuin tomaatilla, olettaen tietysti että niitä vaihteita osaa käyttää ;)

---


Toi on vaan niin turha ja kulunut laini, kun niitä tuning-teinejä, jotka oikeasti lähettelee manuaalilla on se 1% tielläliikkujista, lopuilla vois olla automaatti, niin liikenne olis sujuvampaa...

---


No se nyt oli tuollainen pilkunnussimislaini ;)

Yks asia vielä minkä takia suosin manuaalia. Automaatilla ei onnistu kunnollinen moottorijarrutus, siis sellainen joka ihan oikeasti vähentää kulutusta kun sen tekee aina kun mahdollista..



Kummasti vaan kulutusmittari näyttää nollaa, kun nostaa kaasujalan...ehkä se sit vaa kusettaa.
ja onhan automaatissa aina pakkovaihteet, jos haluut moottorijarruttaa tehokkaammin, niin sit vaan vaihdat pienemmälle käsin.

Mistä näitä ihmeellisiä olettamuksia automaateista oikeen sikiää? Ei ihmekään kun ne ei vaan ota yleistyäkseen Suomessa. "ku isi sano, että se on paska"