Replying to Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;):
Jutu, 23.9.2009 17:19:
Mua on tällä hetkellä eniten nyppinyt se, että jos mä olen jo suojatien yli mennyt, niin sitten tavan idiootti päättää fillarilla vetää siitä keulan edestä (mikä siis ei enää ole edes suojatietä) tien toiselle puolelle. Kerran tönäsin yhtä pyöräilijää kun olin siis tällä tavoin menossa sinne tielle ja se tuli melkosella hötäkällä sieltä. Onneks itellä tosiaan vauhti oli sitä luokkaa, että auto just nytkähti liikkeelle. Tän jälkeen pari päivää myöhemmin kävi taas niin, että pyöräilijä tuli siitä keulan edestä. Siinä vaiheessa rupesin kyllä miettimään, että onko mussa joku vika vai eikö ne vaan tajua, että keulan ohi ei todellakaan tarvii lähtee kiertää jos oon jo suojatien yli mennyt? Itelle ei tulis mieleenkään ylittää katua siitä keulan ohi jos se auto on jo puoliks menny siitä kohasta.
HUI, ootsä tosissas?
Tätä kun lukee ni ainut tapa miten mä keksin, että pyöräilijä vois tulla keulan kautta ohitse, on se, että sun autos on suojatien päällä. Muuten se kuulostais todella erikoiselta. Jos sun autos on suojatien päällä niin sä olet kyllä kovin väärässä paikassa ja sen jälkeen muiden toiminnasta valittaminen on aika outoa.
Ja mitä tulee noihin parkkihalleihin/porttikongeihin, niin anteeks nyt vaan, mutta mun mielestä se on sen jalankulkijan/pyöräilijän oma moka jos sattuu auto jyrää päälle. Itelle on ainakin sen verran itsesuojeluvaistoa, että mä kyllä kuuntelen ja katon, että tuleeko sieltä autoa vai ei. Silkkaa itsemurhaa vaan painattaa sata lasissa siitä.
Ja saatanan jalankulkijat/pyöräilijät jotka vittu huudattaa sitä musiikkia niistä saatanan kuulokkeista eikä kuule eikä nää yhtään mitä tapahtuu ympärillä. Helvetin mulkvistit. Musiikin kuuntelun sais kieltää lailla siltä joka lähtee ihmisten ilmoille.
Pyöräilijät ja jalankulkijat on joskus vähän hankalia, kun ne pyörii ajoradalle, mutta lähes kaikissa muissa tilanteissa se on noin 100% sun tehtävä varoa, ettet ketään jyrää. Vai saitko sä jostain tilattua sen "teidenkäytön etuoikeus 2009-2010" läpäreen. Mulle kun sitä ei suostuttu myymään.
Sitten tähän suojatiellä kulkeviin jalankulkijoihin joilla on vihreet. Mä ainakin ihan törkeesti vedän siitä autolla, jos se jalankulkija on vasta siinä keskikorokkeella tai siellä toisella kaistalla. Ensinnäkin, mikä pakko se on ruveta hidastelemaan siinä suojatiellä?! Herranjumala, siitä saa kävellä reippaasti vaikka ne vihreät palaa!
Joo-o. Selvä peli.