Liikennekäyttäytyminen jne (meniks jo oikein ;)

222 posts, 12 pages, 58,971 views

Pätkis

Posts: 1,038

#81 • • Pätkis Pikkis

[Nuclear], 21.8.2007 15:25:
---
Pätkis, 21.8.2007 13:32:
Eiks se takana tulevan auton massa nyt kuitenkin jotain merkitse, vaikkei se pitkältä etäisyydeltä sun takapuskuriin tömähtäisikään? Vai miten se oli, ne turvavyöttömät kaverit (50-80kg) takapenkillä joista tuli norsuja jo kasikympin vauhdissa. Samalla logiikalla ei se takana tuleva autokaan ihan kevyt ole, saati sitten kun se pysähtyy sun selkänojaan*ding*
---

Tietääkseni nää turvavyöttömät 80kg kavereiden muuttuminen sotanorsuiks perustuu äkkipysähdykseen, ei siihen et edessä oleva menee jokusen kilsan hitaammin. Mut kuten sanoin niin en mä näitä osaa laskea, kunhan spekuloin.


Nii, joo. Mä taas aattelin ettei kukaan oikeesti aja perään vaan jokusen kilsaa hitaammin liikkuvaa, siinä tarvii olla jo aika hiton lähellä tai tosi hidas vauhti. Yleensä maantienopeuksissa kuitenkin nimenomaan se takana tulevan auton massa sekä parikyt kilsaa lisää tuntivauhtia on se, mikä tuntuu alle jäävän niskalihaksissa vaikkei suoraan seinään olisi pysähtynytkään. Eikä sitä varmaan laskea tarviikaan, uskoisin että riittää vakuuttamaan, kun kerran kokeilee*hymy*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

[Nuclear]

Posts: 5,855

Pätkis

Posts: 1,038

#83 • • Pätkis Pikkis

[Nuclear], 21.8.2007 23:28:
---
Pätkis, 21.8.2007
Nii, joo. Mä taas aattelin ettei kukaan oikeesti aja perään vaan jokusen kilsaa hitaammin liikkuvaa, siinä tarvii olla jo aika hiton lähellä tai tosi hidas vauhti. Yleensä maantienopeuksissa kuitenkin nimenomaan se takana tulevan auton massa sekä parikyt kilsaa lisää tuntivauhtia on se, mikä tuntuu alle jäävän niskalihaksissa vaikkei suoraan seinään olisi pysähtynytkään. Eikä sitä varmaan laskea tarviikaan, uskoisin että riittää vakuuttamaan, kun kerran kokeilee*hymy*
---

Juu, riippuu pitkälti siitä kuinka lähellä se takana tuleva tulee...ja mä mielummin lasken kun kokeilen henkilökohtaisesti. *hih*


Mä en tiedä mikä mua taas vaivaa, mut oon sitä mieltä että kaikkien perässä hiillostajien pitäis ehdottomasti kerran kokeilla kunnollinen peräänajo tai ketjukolari*hymy*. Ei mitään laskeskella rauhallisesti etäisyyksiä ja massoja ja olla vaan et "iha hyvi tää menee" kunnes: "kato oho, ajoin yli".

Vaan otettas heti autokolussa tilanne päälle, jarrutettas motarilla reippaasti ja kokeiltas miltä tuntuu ku takaa tuleva ei ehi jarruttaa ja tulee niskaan. Harjotellaanhan liukkaalla ajoakin sen takia, et opitaan auton hallintaa ja etenkin sitä tunnetta, kun se ei ole hallinnassa. Mun mielestä muutakin liikennekäyttäytymistä vois opettaa tolla tavalla reilusti havainnollistaen. Tuskimpa ketään haittais jos nyt pari niskanikamaa murtuu, koska hei, liikenteessähän "näitä sattuu".

Ja en nyt tarkota tätä mitenkään sulle henk koht vaikka sun tekstiä lainaten tää mieleen tulikin*nauru*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kolera

Posts: 4,256

#84 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
mä kyllä jättäisin pois autokoulusta auton perseeseen kolauttelut =P niskathan siinä mänöö vaa =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Tiia

Posts: 352

#85 • • Tiia
Tarviiko sinne liikenteeseen edes lähteä, jos on hermot niin kireellä, ettei voi yhtään joustaa. Ihmiset vois vähän rauhottua siellä rattien takana, eikä ajaa hampaat irvessä hullunkiilto silmissä. Siellä teillä on kuitenkin aina niitä "huonompia" kuskeja, jotka yrittää ajaa rajoitusten mukaan, tekee satunnaisia virheitä tai ei muuten vaan aja just niin kun Sinä haluisit.

:D, 8.8.2007 17:30:
-urpoilua-


Urpo *eiei*
Kolera

Posts: 4,256

#86 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Juhgu, 8.8.2007 18:35:
Lahdessa taas otti välillä kupoliin kun amikset huudattivat moottoria ja/tai ulvottivat renkaita esimerkiksi kello 2 yöllä. Monta kertaa viikossa. Kyllähän siihen äkkiä tottui, mutta kumma kun ei jätkillä käy mielessä tai jaksa kiinnostaa että joku siinä vieressä olevassa kerrostalossa voisi haluta nukkuakin. Teki mieli nakata tervehdykseksi joku iso kivenmurikka 5. kerroksen ikkunasta, mutta en jaksanut välittää niin paljoa että olisin ikinä muistanut kantaa sellaista sisälle.


Mädäntyneet kananmunat on mukavempia. Vaarattomampia ja hajuhaitta on aika makosa ja ei saa aikaan kuitenkaa vaaratilanteita jos heittää yksinäistä amisautoa =P


Hitchhiker, 20.8.2007 22:11:
Tänään pisti v*****amaan ennen liikennevalotonta suojatietä eräs hieman vanhempi "herrasmies", koska tämä lykkäsi sen saamarin vilkun päälle vasta siinä vaiheessa kun oli kääntymässä sinne vasemmalle. Odottelin siinä suojatiellä että tuo auto ohittaa minut, ennen kuin ylitän kyseisen suojatien ja jos siis olisin tiennyt sen että herra aikoo kääntyä sinne vasemmalle niin eipä olisi paljoa tarvinnut odotella siinäkään.

Pisti hieman potuttamaan se ettei sitä saamarin vilkkua voi käyttää ajoissa ja tämä ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta. Vilkuttakaa ajoissa prkl.


Rakastan myös näitä tapauksia joilla paidan hiha laittaa vilkun päälle siinä vaiheessa kun käännetään sitä rattia.
Itse syyllistyn tähän hihavilkun käyttöön kaistaa vaihtaessa. vielä en ole kylkeen ajanut mutta eiköhän se vielä joku päivä kun kuitenkin liikenteessä saatan olla joinain päivinä niin randomtoimija.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Janisa

Posts: 2,226

#88 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

remotion, 22.8.2007 23:53:
jotain mitä ei suomen autokoulussa opita




Ma oon selvasti kayny iiiiiiihan vaaran autokoulun aikoinaan...! Damn it!

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

plink

Posts: 1,405

#89 • • plink team paska

remotion, 22.8.2007 23:53:
jotain mitä ei suomen autokoulussa opita




harvinaisen kätevä tapa vaihtaa renkaat tossa, ei tartte tunkkeja tai mitään:)

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

LAZ

Posts: 245

#90 • • LAZ Re-form
Jesh, miun feivoritti narinan aihe: liikenne! Mikä minuu ärsyttää liikenteessä:

-Mittarivirhe, huomioikaa hyvät ihmiset autonne nopeusmittarivirhe! Voisko ärsyttää enempää kun ne, jotka ajaa 10-20 km/h alinopeutta sen takia kun ajetaan tasan sen mukaan mitä oman auton mittari näyttää. *dissaa*
-Tyypit, jotka ajaa 80 km/h nopeusrajoitusalueella 95 km/h ja sitten kun alkaa 100 km/h nopeusrajoitusalue, niin vauhti pysyy edelleen vaan siinä samassa 95 km/h. Eli ei välitetä nopeusrajoituksista, ajetaan vaan samaa vauhtia koko ajan. *hmph*
-Hullut, jotka ohittelee miten sattuu ja roikkuu toisten perseessä kiinni. Ei oo reiluu omalla liikennekäyttäytymisellä vaarantee kenenkään muun turvallisuutta. *eiei*
-Sadekelillä, jos joku ohittaa miut, ja ohittaja vois turvallisesti ajaa reilusti sitä toista kaistaa pitkin miusta ohi pitkän matkaa, niin se kurvaa kuitenkin suoraan siihen miun eteen ja paskoo miun tuulilasin siihen kuntoon etten nää vähään aikaan mitään. *igor*
-Kiertoliittymästä poistuttaessa turhan suuri osa autoilijoista ei osaa käyttää vilkkuu ainakaan täällä päin. *släp*
-Ohituskaistan alkaessa edessä alinopeutta ajanut auto kiihdyttääkin yhtäkkiä ylinopeuden puolelle ja ohituskaistan päätyttyä hiljentää taas alinopeuden puolelle. *possu*
-Kun pysähdyn autolla suojatien eteen laskeakseni kävelijät ja pyöräilijät menemään suojatien yli niin ei vittu sitten mennä siinä. Tuijottaavat vaan silmiin hölmistyneenä (useimmiten vanhukset). *piis*
-Kun itse olen astumassa suojatielle kävellen, niin autot ei pysähdy vaan yrittävät ennemmin ajaa yli. Tätä tapahtuu oikeastaa päivittäin. En ymmärrä minne autoilijalla voi olla niin kiire, että ei voi pysähtyä tai edes hiljentää suojatien kohdalla, jos siitä joku on selkeesti menossa yli. Kerran on jo suojatiellä jyrätty yli, onneks ei käyny pahemmin. *toktok*
-Hitaasti liikennevaloista kiihdyttävät autoilijat. Siitä pitäs lähtee reippaasti liikkeelle, että muutkin kerkee mennä, kiitti. *iloinen*
sadesola

Posts: 409

#91 • • sadesola Kettu mikä kettu
Autoilijoidenhan pitäisi
antaa liikennevalottomissa
kohdissa tietä jalankulkijalle,
joka on astumaisillaan
suojatielle, eikö?

Miksi jalan saa nostaa yhdeksänkymmenen
asteen kulmaan (tai korkeammalle)
ja nojautua taaksepäin "Jalka
vie, astun astun, en voi hillitä
itseäni..." ennen kuin yksikään
bensiinihirmu hidastaa?

Hymyilen mahdollisimman nätisti
niille harvoille, jotka antavat tietä.
Seuraavalle ajattelin vilautella.
(Turvallisemman/kohteliaamman
keskustan puolesta.)

--
KABOOM!

Bellezaaa

Posts: 573

#92 • • Bellezaaa Afrodite*
Hmmm...
saa välillä ihmetellä autoilijoita kyllä!
Kesäkuun alussa taksi nimittäin posautti suoraan päälle Tukholmankadun ja Topeliuksenkadun risteyksessä...
Olin kävelemässä vihreillä valoilla suojatien yli ja pienen pojan kanssa kun taksi yhtäkiä tuli toisen auton takaa eikä ilmeisesti huomannut muo ollenkaan ja PUM!!

Tuli lennettyä oikeen kunnolla...
Onneks oli 3 silminnäkijää ja lääkäreitä ja sairaanhoitaja, jotka sattuivat juuri kulkemaan ohi ja keneltä sai heti apua *iloinen*
Eikä ambulanssia joutunut odottamaan kauaa ja poliisikin tuli tietysti paikalle...

Taksikuski tosin oli aivan pissapää....
siinä asfaltilla maatessa kunnon lennon jälkeen kuski ei edes noussut autosta vaan huusi että voisinko hieman siirtyä että hän saisi autoa siiirrettyä...
voihan tietysti olla että kuski oli shokissa itsekin....

Onneksi ei menny mikää rikki, ei tullu edes mustelmaa...
Ihmeellistä sinänsä, tällä tytsyllä taitaa olla monta monta henkeä haha*vink*
Mutta onnettomuuden jälkeinen shokki oli aikamoinen huh*hikoil* ja muutenkin tuli selittämättömiä oireita...
Onneksi olen hengissä*iloinen*
en toivois kellekää samanlaista...

varovaisuutta liikenteeseen kyllä...
Uniq A.K.

Posts: 179

#93 • • Uniq A.K.
Yks asia mikä pistää kovasti vituttaan on se et toisten autopaikkoja viedään. *grr*
Mulle on muutaman kerran käyny niin et kun mun autopaikka sijaitsee läheisen pikkuhotellin parkkipaikalla niin siihen mun paikalle hotellin asukkaat tyrkkää autonsa. Viimeks eilen illalla.
Siinä lukee selvällä suomen kielellä että kyseiset paikat on varattu mut ei osata lukee.
Siihen asiaan olis hyvä ratkaisu se mikä on jo käytössä esim. Bratislavassa. Eli autopaikalle asennetaan semmoset tolpat missä on munalukko. Aina kun lähtee ite siitä paikalta pois niin nostaa sen tolpan ylös ja laittaa munalukolla kiinni. Ja sit kun tulee takas niin laskee sen tolpan alas..

Pistää kyllä niin vituttaan toi asia. Itte joutuu sit ettiin jonkin toisen paikan omalle autolle jostain jumalan selän takaa. *grr*

--
TTF saves my soul!

ee102

Posts: 775

#94 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Mä inhoan kyl autoilijoita, jotka käyttäytyy niinku oisivat yksin liikenteessä. *eiei* Turvallisuusriski niin kyydissä olevalle, ku toisille ihmisille ja luonnolle.
Jocular

Posts: 1,359

#95 • • Jocular Janni

Uniq A.K., 5.9.2007 11:42:
Yks asia mikä pistää kovasti vituttaan on se et toisten autopaikkoja viedään. *grr*



Jätä pokkana auto sen auton taakse tai sit pyydät isännöitsijältä kyltin et väärin pysäköidyt autot hinataan väärinpysäköidyn auton omistajan piikkiin. Näin meil ainaki loppu muiden paikoille pysäköimine..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Gateway

Posts: 1,391

#96 • • Gateway Club Therapy

Uniq A.K., 5.9.2007 11:42:
Yks asia mikä pistää kovasti vituttaan on se et toisten autopaikkoja viedään. *grr*


Erittäin sama! Tässä uudessa talo-yhtiössä on parikin banaaniääliötä joiden auto löytyy monesti "vahingossa" minun autopaikalta. Sitten kun käy ovelle koputtamassa niin pahoitellaan ja käydään siirtään auto jos nyt satutaan oleen kotosalla. Ei vain voi käsittää miten voi olla noin huoletonta menoa että on ihan sama mihin autonsa työntää. Jos minun autopaikka olisi rempassa niin en todellakaan parkkeeraisi lähimpään just sillä hetkellä tyhjään ruutuun. Kylläpä palaa taas lakki tähän touhuun :I
Kolera

Posts: 4,256

#97 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

LAZ, 25.8.2007 09:55:
-Kiertoliittymästä poistuttaessa turhan suuri osa autoilijoista ei osaa käyttää vilkkuu ainakaan täällä päin. *släp*


johtuupi siitä että säännöt muuttu joskus 80 90-luvun taitteessa ja niitä ajaa niin harvoin että vanhat useamman vuoden ajamisen jäljiltä päähän pinttyneet tavat ajaa ne siten kuten aina ennenki ajanu

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Mellu-

Posts: 4,006

#98 • • Mellu-

LAZ, 25.8.2007 09:55:
-pitkä nurina-



ihan ku mä oisin tän kirjottanut koskien suomen liikennekäyttäytymistä.Täällä saksassa porukka osaa kyl ajaa nii mallikkaasti kaupungissa,motarilla,baanalla että ois hyvä ottaa porukan oppia! Tietty on täälläki niit tusinaurpoja mutta huoooomatavasti vähemmän *joo* Ja kaupungissaki jos liikut pyörällä (ja täällä se tapahtuu aina ajokaistalla ja samat säännöt koskee siis pyöräilijää) niin kyllä sut otetaan todella hyvin huomioon ja saat tilaa ja "ajaa"omalla oikeutetulla vuorollasi.

jeah.. että näin

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

nethr

Posts: 763

#99 • • Edited nethr !!

Mellu-, 5.9.2007 15:40:
---
Täällä saksassa porukka osaa kyl ajaa nii mallikkaasti kaupungissa,motarilla,baanalla että ois hyvä ottaa porukan oppia!



No, en ainakaan rekkakuskien ajotavoista autobaanalla kyllä ottais mitään oppia. Harvase kerta siinä "vauhdissa" sitten ilman vilkkua jyrätään henkilöauton päälle (melkein). No, ehkä ne vaan huomaa että suomirekkarilla varustettu auto on liikkeellä ja se on liiskattava pois tieltä.

Mut vauhti korjaa virheet tuollakin *hih*

--
xD

devisss

Posts: 345

#100 • • devisss superhero.

Uniq A.K., 5.9.2007 11:42:
Yks asia mikä pistää kovasti vituttaan on se et toisten autopaikkoja viedään. *grr*



Kampissa asuessani mulla oli talon sisäpihalla oma autopaikka, ja noissa autopaikoissa oli oikeen rekkareilla varustetut VARATTU -kyltitkin. Jostain syystä kuitenkin joku runqari katsoi oikeudekseen parkkeerata mersuaan mun paikalle aina, kun sattui vierailemaan talossa (eli joka päivä *grr*). Koska harva asia riepoo niin paljon, kuin sadannen kerran lähteä etsimään Kampista vapaata autopaikkaa, ja vielä maksaa siitä siksi, että joku nuija on parkkeerannu mun paikalle, tein kerran ton, mitä Jocular suositteli. Jätin pokkana autoni sen mersun perään niin, ettei se päässy siitä pois. Siinähän oli sitte selvittäny omistajan AKE:sta ja tuli oven taakse kiehumaan, että "mitä sä oot oikeen ajatellu, eihän tosta pääse nyt pois". No, se on sellasta, jos ei osaa lukea sitä VARATTU -kylttiä eikä lappuja, jotka auton ikkunaan on jätetty, ja oppii lukemaan vasta siinä vaiheessa, kun pitäis päästä lähtemään pois. Ei parkkeerannu niille paikoille enää. *pepsodent*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?