Ana-5000, 31.12.2008 10:15:
Ne palavat lähiöt on nyt jo lauttamatkan päässä. Naapuriin ei kuitenkaan vielä kampea väkisin raja-aitojen yli nälkäisten pakolaisten laumoja. Palavien lähiöiden välttäminen on imho paljon ajankohtaisempi ongelma.
Ks yllä oleva IL'n uutinen. Sä et ole valmis kulkemaan linjaamaasi politiikkaa sen loogiseen loppuun: pakolaiset on murhattava rajalle, jos eivät muuten pysähdy. On käynyt ilmi, ettet itse sellaiseen ryhtyisi, siis ketkä tekisivät murhatyön puolestasi?
Valvonnalla ja tiedustelulla, integraatiopakotteilla, tms.
"Integraatiopakote", esimerkki? Ja olen ymmärtänyt, että toivot maahanmuutajien assimiloituvan suomalaiseen yhteiskuntaan, ei integroituvan, joka siis johtaisi siihen, iiiik, monikulttuurisuuteen.
En, mutta en silti koe että esim. kunnallisessa terveydenhuollossa pitäisi alkaa käyttämään homeopaattisia menetelmiä siksi, että niistä tulee osalle potilaista plasebovaikutuksen myötä parempi olo.
=??? Eli potilaan hyvinvointi ei ole ratkaiseva tekijä hoitoa mietittäessä? Sulle tulee hyvä fiilis, kun sä julistat tätä halla-aholaisuutta. Se on päämäärä, joka ylittää sinut ihmisenä. Se on jopa opettanut sinulle itsehillintää ja JOPA hiukan johdonmukaisuutta, mistä olen hyvilläni, itse siinä surkeasti epäonnistuttuani. Tosin yhä vähän epäilyttää argumentoinnin konformistisuus, eli lyhyesti: se voi olla ulkoa opeteltua.
koen kuitenkin että omat ehdotukseni ja mielipiteeni ovat lähempänä hyviä pitkän tähtäimen ratkaisuja.
Samoin kuin suurin osa meistä. Vai luuletko tosiaan, että jollakulla on vaikuttimena huonojen ratkaisujen etsintä?
Mitä mieltä sinä muuten olet työpaikkojen kiintiöistä, joilla työpaikkojen etninen profiili saadaan vastaamaan väestönpohjan etnistä profiilia?
Perseestä, kuten kaikki kiintiöt.
Ei vielä olekaan, mutta sitten kun se on, ennaltaehkäisevien keinojen käyttäminen on mahdotonta.
Samoin on laita ihan kaikessa, myös siinä rajavalvonnassa. Mutta jotkut sinun asenteestasi seuraavat johtopäätelmät ovat liian nihkeitä, joten et vie niitä loppuun asti, pysäytät ajatuksen.
Minulla on täällä yli 6000 postausta, josta valtaosa käsittelee aivan muita asioita kuin maahanmuuttoa.
Jaaha. Et siis itse mitenkään koe, että olet agitoinut tässä asiassa väkevästi viime aikoina? Et ymmärrä, millaisen
true beliver vaikutelman susta saa? No mitäs muita asioita olet yhtä innokkaasti ajanut Klubbarissa viime aikoina?
Listaapa muutama halveksiva ilmaisu mitä olen käyttänyt maahanmuuttajista. Minä en puhu nekruista tai mutakuonoista, muslimeista toki puhun kriittisesti koska muslimit harjoittavat Islamia, joka on mielestäni vastenmielinen ja fasistinen aate.
...
Halveksuntasi onkin peiteltyä, ei suoraa. Mutta laitan kyllä yksityiskohtaisemman listan selvennyksineen, kun löytyy sopivasti aikaa.
Olet kritisoinut yhtä kiivaasti kristinuskoa, itseasiassa kaikkia uskonlajeja, paitsi siis ateismia. Joka on se sinun uskosi, "ei ole jumalia". Islam ei ole sen enempää fasistista kuin ateismikaan, mutta molemmat yltyessään militanteiksi, ovat juuri sitä fasismia.
Oletko anti-fasisti?
En usko hetkeäkään, että esim. turvapaikka- ja oleskelulupakriteerien tuntuva tiukentaminen vaikuttaisi globaaleihin asenteisiin juuri millään tavalla.
No, kuten todettua, mä uskon. Enkä nyt tarkoita asenteisiin juuri Suomea kohtaan.
Päin vastoin, osaavan ja työkykyisen työvoiman päästäminen eurooppaan heikentää entisestään sodan runtelemien maiden kykyä toipua kriiseistä ja pyrkiä kohti toimivaa yhteiskuntaa.
Hetkinen? Sähän ite haluat imuroida ammattilaiset Suomeen ja torjua varsinaiset pakolaiset, ja nyt toteat, että se on lähtömaan infrastruktuurille kohtalokasta (tästä olen muuten samaa mieltä)? MUTTA ne siirtotyöläiset kuule lähettää massia himaan paljon enemmän, kuin kehitysmaat saavat esim kehitysapua.
Tulijat ovat pääsääntöisesti nuoria miehiä, joiden vastuu olisi mielestäni kotimaan olojen parantaminen, ei itsekäs eduntavoittelu eurooppaan muuttamalla.
Sota- ja kriisialueella ei ole huomista, on vain selviytyminen. Ketään ei tule tuomita siitä, ettei heillä ole tarvittavaa rohkeutta muuttaa totalitaristista ja fasistista hallintoa, jota vielä yleensä länsimaat tukee. Jotkut vain uskovat, että räjäyttämällä pommin vastustajansa tai sen liittolaisen maassa parantaa kotimaansa oloja... Esim jenkit, Al-Qaida, Israel ja Hamas uskovat näin.
Oletko muuten valmis luopumaan niiden maitten tuotteista, joista et ottaisi pakolaisia?
Minä pyysin tiivistystä tekstiä kaljapalkalla kannustaakseni ihmisiä lukemaan tuon tekstin koska luin sen itse ja pidin sitä varsin asiallisena.
Aika outo asenne muutenkin mielhelle, jonka yksi lempikommenteista on "tl;dr". Mtjoo, tietynlainen psykologinen kikkahan siinä, "tää on kauheen vaikee, et sä varmaa ees tajuais"... Ja kiinnitti huomiota siis metodin samankaltaisuus. Mut kyl anarkistitki keskenään sopii erilaisista strategioista ja taktiikoista, ja se myös paistaa läpi tarkasteltaessa heidän argumenttejaan kokonaisuuksina.
Voin referoida sen heti sulle. Keskinkertasta diipadaapaa, joka varmasti vetoaa yksinkertaisempaan valmiiksi mokukriittiseen kalloon.
Tarjoan kaljat, jos joskus referoit mulle tän:
http://klubitus.org/blog.php?blog=15041
Antoisinta on keskustella näistä asioista ihmisten kanssa, jotka perustellusti ovat eri mieltä - turhauttavinta on keskustella näistä asioista utopistien tai kulttuurirelativistien kanssa, jotka perustavat näkemyksensä esim. täysin valtiorajattoman maailman toiveeseen.
Jos nyt yritit viitata minuun, niin en tietenkään perusta näkemyksiäni
toiveilleni, vaan asioille, jotka koen faktoiksi. Ymmärtääkseni SINÄ teet JUURI niin.
Sun pitää ymmärtää, et sulla on yhtälailla utopia, kuin mullakin. MÄ vaan uskon, et sun utopias on ihmiskunnalle kalliimpi.
Me emme sellaista tule elinaikanamme näkemään, ja jos tulemme, se muutos ei tule alkamaan Suomesta eikä suomalaista politiikkaa mielestäni tule harjoittaa tällaisen toiveen pohjalta.
Kuka siis harjoittaa suomalaista politiikkaa tällaisen toiveen pohjalta? Muut kuin kommunistit? Me emme tule näkemään maahanmuuton vähenemistä elinaikanamme, ja tiedemiehet ovat kertoneet, että blonditkin katoavat lopulta, siis miksi vaivautua?
Ja siis tarkoitatko, että vain sellaiset päämäärät, jotka on saavutettavissa elinaikanamme, ovat tavoittelemisen arvoisia?
Nimenomaan "essential liberty" oli kyseessä, eli tällä tarkoitettiin mm. sanan- ja liikkumisenvapautta.
---
Pointti taitaa olla siinä, ettei turvallisuutta pidä yrittää luoda polkemalla ihmisten olennaisia perusoikeuksia, kuten sananvapautta.
No sitä liikkumisen vapauttahan sä olet rajoittamassa sulkemalla rajat ja perustelet sitä Suomen yhteiskunnnan turvallisuudella?
Ja psssst, murhaaja ei voi säilyttää tai luovuttaa "oikeuttaan murhata", koska sellaista ei ole. =D Ja keuhkosyöpään voi kuolla, vaikka ei olisi tupakoinut ikinä. Oli kyl hauska, mut liian wanhaa-Anaa, ni annoin olla. Tarkkana!