Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 627,505 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#861 • • Edited Aziz Combat Fighter

kuilun partaalla, 30.12.2008 11:08:
Jättäkää ne sivarit rauhaan, ne on aikuisia miehiä.
---

Nii, Halla-ahokin on jo 37v! Nyt onki sivarit ihan ok, ku oma oppi-isä on sivari. Näin.



Mä en jaksa alkaa erikseen enää kommentoimaan noita sun joko tahalleen tai tarkoituksella väärin käsitettyjä ja irralisia yksittäisiä lauseenkommentointeja, joten tyydyn vaan toteamaan tähän sen, että esim. lapsen oikeus ruumilliseen koskemattomuuteen uskonnollisen leikkelyn uhan alla olisi asia, mihin Amnestyn soisi puuttuvan. Suomen asioissa on tähän asti lähinnä kiinnostanut sivareiden tuomitseminen mielipidevangeiksi.

Minä en ole koskaan vastustanut sivareita, se on imho paljon parempi että epämotivoituneet tai muuten kyvyttömät pysyy poissa armeijasta.


Mä haluaisin kuulla, et mitä sä olisit valmis tekemään, jos idästä vaeltaa jättimäinen aseeton ja nälkäinen lapsimassa kohti Suomen rajaa, ja juuri on tullut määräys, ettei oteta enää yhtään pakolaisia, ja että ne on ammuttava rajalle, ja seisot siinä rynkky kädessä?



Miksi juuri lapsimassa?

Minun on äärimmäisen vaikea kuvitella tilannetta, missä lapsia käskettäisiin ampumaan Suomen rajalle.

Minä en osaa sanoa, koska tilanteen asettelu on niin epätodennäköinen ja hullu. Mitä sinä tekisit?

kuilun partaalla, 30.12.2008 11:08:
Kun katsoo esim http://hommaforum.org keskusteluja, niin huomaa, että se halla-aholaisten päävihollinen ei olekaan mamu vaan se suomalainen mamulover, suomalainen mutkatukka, suomalainen punavihertulkku, suomalainen vasuri, väärinajatteleva suomalanen saattaa olla jopa pahempi asia kuin mamu! =0



Ja kun katsoo vielä esim. "suositeltavaa luettavaa"-osiota, voi huomata että ensimmäisenä threadina on "Halla-aholaisuuden kritiikki"-niminen teksti. Ajatella.

http://hommaforum.org/index.php?topic=530.0
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#862 • • Edited kuilu ja kummitus

Ana-5000: Mä en jaksa alkaa erikseen enää kommentoimaan noita sun joko tahalleen tai tarkoituksella väärin käsitettyjä ja irralisia yksittäisiä lauseenkommentointeja,


En sellaista enää sinulta odotakaan, olet abstraktio, ideologian edustaja. Sä olet luovuttanut jo ajattelusi muualle, sitä ei voi tässä muuttaa. Yritän vain korjata aiheuttamiasi "vahinkoja" parhaaksi näkemälläni tavalla.

Miksi juuri lapsimassa?


Halusin tehdä ongelmasta mahdollisimman vaikean. JOS olisin sanonut, että suuri "mamelukkilauma lähestyy", niin ongelma olisi erilainen.

Minun on äärimmäisen vaikea kuvitella tilannetta, missä lapsia käskettäisiin ampumaan Suomen rajalle.


Kuten minun on äärimmäisen vaikea nähdä, miten estää kansainvaellukset turvautumatta murhaan.

Minä en osaa sanoa, koska tilanteen asettelu on niin epätodennäköinen ja hullu. Mitä sinä tekisit?


Kieltäytyisin ampumasta, tietenkin. Ymmärtäisin, että käsky olisi ei ainoastaan Suomen perustuslain vastainen vaan myös YK:n sopimusten. Enkä ollenkaan ihmettele sitä, ettet osaa sanoa, mitä sinä tekisit... =(

Miten estää maahanmuuttajien rajanylitys, siis käytännössä, jos ja kun niitä alkaa tulla tosissaan?

Ja kun katsoo vielä esim. "suositeltavaa luettavaa"-osiota, voi huomata että ensimmäisenä threadina on "Halla-aholaisuuden kritiikki"-niminen teksti. Ajatella.

http://hommaforum.org/index.php?topic=530.0


Kyseinen "Halla-aholaisuuden kritiikki" blogi alkaa:

blogista: Olen monikulttuurisuus-kriittinen. Toivon Suomeen ja Eurooppaan mahdollisimman vähäistä maahanmuuttoa Afrikasta sekä Aasian islamistisista yhteiskunnista.

Äänestin Jussi Halla-ahoa 26.10.2008. Olen myös sitä mieltä, että ”halla-aholaisuus” on selkeä uhkakuva terveen ja avoimen monikulttuurisuuskeskustelun mahdollistumiselle Suomessa.


Kovaa kritiikkiä. Sä et siis ymmärrä, että kyseisessä blogissa kritisoidaan muotoa, ei sisältöä. Halla-ahon selvää imagohaittaa. Kyseinen hommafoorumin topic siis käsittelee sitä, miten maahanmuuttokriittisyyttä tulisi ajaa, ei sitä, onko se itsessään järkevää vai ei.

Ajatteletko, todella?

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#863 • • Aziz Combat Fighter

kuilun partaalla, 30.12.2008 14:06:
---
Minun on äärimmäisen vaikea kuvitella tilannetta, missä lapsia käskettäisiin ampumaan Suomen rajalle.
---

Kuten minun on äärimmäisen vaikea nähdä, miten estää kansainvaellukset turvautumatta murhaan.



Minä olen tuossa jo aikaisemmin esittänyt mielestäni kokeilemisen arvoisia poliittisia keinoja, joista yksikään ei ole murha.


Kieltäytyisin ampumasta, tietenkin. Ymmärtäisin, että käsky olisi ei ainoastaan Suomen perustuslain vastainen vaan myös YK:n sopimusten. Enkä ollenkaan ihmettele sitä, ettet osaa sanoa, mitä sinä tekisit... =(



niin koska ana on valmis ampumaan LAPSIA! =(

Mun mielestäni tuo sun esimerkkisi oli liian epätodennäköinen. Mitä jos sieltä rajalta tuleekin aikuisia, aseet kädessä? Tai aikuisia, jotka eivät tule ase kädessä, mutta soluttautuvat yhteiskuntaan ja puuhastelevat sen tuhoa sisältäpäin, kuten Lontoossa? Mitä jos sieltä tulee sissisotilaita, joille tarjoamme turvapaikat ja moskeijat, joista käsin rakennellaan pommeja joita räjäytetään Helsingin ytimessä?

Kyse ei ole pelkästään nälkäisten lasten maahanvaelluksesta. Jos tilanne olisi se, keinot pitäisi harkita uudestaan. Ketään en ole rajalle ampumassa.

Minä en ampuisi rajalle nälkäisiä lapsia. Vihollisen aseistettuja sotilaita tietenkin ampuisin.


Miten estää maahanmuuttajien rajanylitys, siis käytännössä, jos ja kun niitä alkaa tulla tosissaan?



Jaa-a. Varmaan rakentamalla piikkilanka-aitoja ja ampumalla nälkäisiä lapsia rajalle. Vai pitäisikö suomeen päästää jokainen, joka tänne haluaa? Pitäisikö meidän pistää ilmasilta mogadishusta tänne pystyyn, ja ottaa turvaan ihan jokainen, joka pyrkii? Entä kenia, kongo, etiopia, ruanda, libanon, kosovo, iran, iraq, pakistan, afghanistan, liberia, etc...? Mihin se raja vedetään? Tulijoita, jotka tarvitsevat humanitääristä apua on aivan varmasti kymmeniä miljoonia.


blogista: Olen monikulttuurisuus-kriittinen. Toivon Suomeen ja Eurooppaan mahdollisimman vähäistä maahanmuuttoa Afrikasta sekä Aasian islamistisista yhteiskunnista.

Äänestin Jussi Halla-ahoa 26.10.2008. Olen myös sitä mieltä, että ”halla-aholaisuus” on selkeä uhkakuva terveen ja avoimen monikulttuurisuuskeskustelun mahdollistumiselle Suomessa.
---



Niin. Tämä on legitiimi poliittinen mielipide. Minäkin toivon suomeen mahdollisimman vähäistä maahanmuuttoa Afrikasta ja Aasian islamistisista yhteiskunnista.


Kovaa kritiikkiä. Sä et siis ymmärrä, että kyseisessä blogissa kritisoidaan muotoa, ei sisältöä. Halla-ahon selvää imagohaittaa.



Ymmärrän tietenkin, halusin vain tuoda julki sitä, ettei esim. hommafoorum ole halla-ahon aivottomien sykofanttien komppauskerho, vaan tavoitteena on pohtia ja keskustella siitä, miten maahanmuuttoasioita suomessa pitäisi hoitaa.



Kyseinen hommafoorumin topic siis käsittelee sitä, miten maahanmuuttokriittisyyttä tulisi ajaa, ei sitä, onko se itsessään järkevää vai ei.



Ei niin, sillä hommaforum on perustettu niille, joiden mielestä maahanmuuttokriittisyys on järkevää. Miksi siellä pitäisi enää jauhaa siitä, pitäisikö tätä asiaa ylipäänsä ajaa, kun voidaan jauhaa siitä, miten maahanmuuttokriittisyyttä pitäisi ajaa?

Maahanmuuttokriittisyyttä on muuten monenlaista. Sen vastustuksen keskitymminen poliittisiin toimijoihin suomessa on luontevaa siksi, että kyseessä on poliittinen tahto ja asia, josta vastaavat suomalaiset politiikantekijät. Hyvin pitkälle kiitos internet-aktiivisuuden viimeisin Lex Thors nousi otsikoihin ja kumottiin.

Hyvin harva maahanmuuttokriitikko vastustaa maahanmuuttajia, minkä hahmottaa jos hieman lukee, mitä ihmisillä on sanottavana. Mitä järkeä itse maahanmuuttajia on vastustaa? Pointti on vastustaa holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa, joka tuo ruotsin maahanmuuttajaongelmat suomenkin maaperälle. Mikä tässä on ikävää tai ilkeää?

Ihmiset vastustavat multikultitouhuja monesta syystä. Ellilä vastustaa niitä siksi, koska ellilän mielestä afrikkalaisten sekoittuminen suomalaisiin laskee suomalaisten älykkyysosamäärää. Seppo Lehto vastustaa siksi, että Seppo Lehto on hullu uusnatsi. Jussi Halla-aho vastustaa siksi, että tulijat jäävät valtion elätettäväksi ja ovat siksi kuluerä ja rasite yhteiskunnalle. Minä vastustan lähinnä siksi, että vastustan radikaalia islamia ja länsimaiden islamisaatiota maahanmuuton kautta. Kaikki nämä ovat legitiimejä syitä muodostaa poliittisia mielipiteitä; osassa niistä on järkeä, osassa ei. Lukija valitkoot itse, mitä ajattelee. Yhteistä näille tahoille on lähinnä mamukriittisyys - tästähän voidaan toki sitten poimia vasta-argumentteja ja esim. hyökätä minun kimppuuni väittämällä että ampuisin lapsia rajalle ja kannattaisin uusnatsismia. Tai että vihaisin ulkomaalaisia tms potaskaa.


Ajatteletko, todella?



Yritän ainakin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#864 • • Aziz Combat Fighter

kuilun partaalla, 30.12.2008 11:08:
---
Kun katsoo esim http://hommaforum.org keskusteluja, niin huomaa, että se halla-aholaisten päävihollinen ei olekaan mamu vaan se suomalainen mamulover, suomalainen mutkatukka, suomalainen punavihertulkku, suomalainen vasuri, väärinajatteleva suomalanen saattaa olla jopa pahempi asia kuin mamu! =0



Tähän pitää vastata vähän pidemmällä kaavalla:

Maahanmuuton vastustaminen ei tarkoita maahanmuuttajavastaisuutta. Maahanmuuton vastustaminen on poliittinen mielipide ja toimi, joka kohdistuu maahanmuuton puolustajia vastaan. Tässä olet ihan oikeassa, mamukriittisen suurin vihollinen on tosiaan sellainen poliitikko, joka haluaa tuoda suomeen mahdollisimman paljon maahanmuuttajia, eivät ne maahanmuuttajat itse. Maahanmuutto on ilmiö, joka kokonaisvaikutuksiltaan on Suomelle haitallinen - siis se maahanmuutto, jota kritisoin, eli käytännössä sosiaalinen maahanmuutto islamilaisista maista.

Maahanmuuttajia vastustamalla ei saavuteta yhtään mitään. Maassa jo olevien maahanmuuttajien eteen pitää tehdä töitä, etteivät he syrjäydy, ja yksi olennainen asia tässä työssä on pitää maahanmuuttajien määrä sellaisena, ettei heidän eteensä tehtävä ekstratyö kasva mittasuhteiltaan ja kustannuksiltaan ylivoimaiseksi.


Monikulttuurisuus on ainakin homma-foorumin Paremman Tietotoimiston mukaan kommunistinen salaliitto! =D Eivät taida tajuta, että kommunismissa ei ole kuin yksi (proletaarinen) kulttuuri, vähän sama päämäärä, kuin heillä siis, muiden kulttuurien sulattaminen omaansa, assimilaatio, jonka seurauksena on monokulttuuri.



Missä näin lukee?


Ottakaa selvää, älkää antako johdattaa itseänne harhaan. Ja JOS sen jälkeen, kun olette ottaneet asioista selvää, monista eri lähteistä, olette sitä mieltä, että Halla-aho, Arhinmäki, Soini tai Soininvaara on oikeassa tai että ainakin olette samoilla linjoilla, äänestäkää häntä. SITÄ on demokratia. MUTTA jos teette sen vain huhujen, yksipuolisen ja -silmäisen propagandan perusteella, niin on vaara, että äänenne menee todella väärään osoitteeseen.



Näinhän minä pyrin tekemään. Luen, keskustelen ja otan selvää. Tällä perusteella olen päätynyt siihen mielipiteeseen, mitä nyt edustan - en siksi, että olisin löytänyt Scriptasta jonkin "oppi-isän", jonka "totuuksia" nyt toistelen. Se on minun poliittisen kantani infantilisoimista ja minun päättelyni ja ajatustyöni mitätöimistä.

JH-a on nostanut nämä asiat keskustelun ytimeen, mikä on mahtava asia. Jussilla on paljon mielipiteitä, joita en allekirjoita, eikä jussi oikein tunnu hahmottavan islamisaation koko kuvaa vaan puhuu lähinnä huoltosuhteesta, jossa hän toki on oikeassa - tämän voi tarkistaa työllisyysluvuista.

Edelleen, vastaamatta jäänyt kysymys kuuluu: Mitä meillä tehdään oikein, mikä esim. ruotsissa on tehty väärin, jolla ruotsin tilanne täällä vältetään? Minä olen omat ajatukseni jo esittänyt. Nyt ne, jotka vastustavat minun ehdotuksiani voivat ehdottaa tässä jotain konkreettista, sen sijaan että väitetään kaikkien ongelmien poistuvan kunhan minunlaiseni ikävät vihanlietsojat saadaan väkivalloin tai nolaamalla vaiennettua.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#865 • • Edited Aziz Combat Fighter
"Suomessa tehdään ennätykset maahanmuuttajien ja syntyneiden määrissä"

ja tähän liittyen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Irakilaiset+ja+somalit+nostavat+turvapaikkahakijam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4n+enn%C3%A4tystasolle/1135242227984

Olennaista tässä on imho tämä kohta: "Tuhatta luvan saanutta somalialaista tai irakilaista kohti maahan saapuu pari vuoden aikana 3 000–4 000 heidän perheenjäsentään", hän arvioi.

Tämän vuoden nettosaldo pelkkiä pakolaisia irakista ja somaliasta tulee olemaan siis noin 16.000 henkilöä.

Jos ajatellaan äärimmäisen liberaalisti, että neljäsosa näistä ihmisistä työllistyy, jää valtion tukiverkoston varaan ainoastaan 12.000 ihmistä. Todellisuudessa esim. somaleista työllistyy noin yksi kymmenestä, ja irakilaistenkaan luvuissa ei ole hurraamista.
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#866 • • kuilu ja kummitus

Ana-5000Minä olen tuossa jo aikaisemmin esittänyt mielestäni kokeilemisen arvoisia poliittisia keinoja, joista yksikään ei ole murha.


Mitä sitten, kun niitä pakolaisia tulee väkisin, esim kuin Gazan ja Egyptin rajalla?

niin koska ana on valmis ampumaan LAPSIA! =(


En sanonut näin. Kysyin, mitä tekisit, jos sua käskettäisiin ampumaan lapsia, ja sä sanoit "en tiedä". Mä veikkaan, et Milgramin kokeessa sä olisit viimeisiä luovuttajia.

Mitä jos sieltä rajalta tuleekin aikuisia, aseet kädessä?


Täh? Olen luvannut puolustaa Suomen suvereniteettiä ja sen perustuslakia ja sen koskemattomuutta tarvittaessa myös asein.

Tai aikuisia, jotka eivät tule ase kädessä, mutta soluttautuvat yhteiskuntaan ja puuhastelevat sen tuhoa sisältäpäin, kuten Lontoossa? Mitä jos sieltä tulee sissisotilaita, joille tarjoamme turvapaikat ja moskeijat, joista käsin rakennellaan pommeja joita räjäytetään Helsingin ytimessä?


Tämä tietenkin tulisi estää. MUTTA miten erottaa heidät muista mamuista? Aika iso osa näistä Euroopan terroristi-iskujen tekijöistä oli duunissa täällä, mm lääkäreinä.

Minä en ampuisi rajalle nälkäisiä lapsia.


Tämä tuli selväksi. Ja hyvä niin. Eräät tiedot väittävät, että tällainen käsky olisi tullut estämään Leningradin suunnalta tulevaa pakolaisvirtaa Jatkosodan aikana. Eli ei mitenkään kaukaa haettu hypoteesi.

Jaa-a. Varmaan rakentamalla piikkilanka-aitoja ja ampumalla nälkäisiä lapsia rajalle.


Hetkinen? Yritys olla hauska? Etkä kuitenkaan vastannut.

Vai pitäisikö suomeen päästää jokainen, joka tänne haluaa? Pitäisikö meidän pistää ilmasilta mogadishusta tänne pystyyn, ja ottaa turvaan ihan jokainen, joka pyrkii? Entä kenia, kongo, etiopia, ruanda, libanon, kosovo, iran, iraq, pakistan, afghanistan, liberia, etc...? Mihin se raja vedetään? Tulijoita, jotka tarvitsevat humanitääristä apua on aivan varmasti kymmeniä miljoonia.


Mä olen sitä mieltä itse henk koht, et valtioiden rajat tulisi poistaa kokonaan, MIKÄLI aseiden, tavaroiden, öljyn, elintarvikkeiden ja rahan yhä sallitaan ylittää ne. MUTTA ymmärrän olevani vähemmistössä, enkä vaadi muita ajattelemaan samoin. Enkä väitä, että siten tulisi maailmaan onni ja autuus.

JOS mä kiellän pakolaista tulemasta Suomeen, mä pelaan sen pakolaisen hengellä, ku en tosiaan tiedä, millanen meininki sil on siellä.
JOS mä päästän sen Suomeen, mä pelaan omalla hengelläni, koska tosiaan se pakolainen voi olla terroristi.

Mä olen valmis ottamaan riskin omasta puolestani, toiselta en kehtaa sitä vaatia.

Tämä on legitiimi poliittinen mielipide. Minäkin toivon suomeen mahdollisimman vähäistä maahanmuuttoa Afrikasta ja Aasian islamistisista yhteiskunnista.


Kyllä, se on legitiimi poliittinen mielipide. MUTTA miksi sitten jonkun toisen legitiimi poliittinen mielipide tekeekin hänestä "sairaan, joka tulisi erottaa puolueesta"?

Miten käytännössä estetään maahanmuuttajien laiton maahantunkeutuminen sitten kun niitä tulee tosissaan?

Ei niin, sillä hommaforum on perustettu niille, joiden mielestä maahanmuuttokriittisyys on järkevää. Miksi siellä pitäisi enää jauhaa siitä, pitäisikö tätä asiaa ylipäänsä ajaa, kun voidaan jauhaa siitä, miten maahanmuuttokriittisyyttä pitäisi ajaa?


Juu, juu. Samanmielisten foorumi. Ei pitäisi jauhaa, en ole sellaista edes vaatinut. MUTTA SINÄ annoit ymmärtää, että sellaista sisällöllistä krittikkiä esitettäisiin myös sillä foorumilla, tai ainakin käytit harhaanjohtavaa retoriikkaa. "Kato nyt, heti ekana on kritiikkiä!"

Hommafoormilla on jo sovittu mitä saundia bileissä soitetaan, nyt siellä kinataan enää dekoista.

Tällä perusteella olen päätynyt siihen mielipiteeseen, mitä nyt edustan - en siksi, että olisin löytänyt Scriptasta jonkin "oppi-isän", jonka "totuuksia" nyt toistelen.


No kumman papukaijamaisesti toistelet Halla-ahon käyttämiä argumentteja ja sanontoja, sanasta sanaan.

Se on minun poliittisen kantani infantilisoimista ja minun päättelyni ja ajatustyöni mitätöimistä.


No tähän mä pyrinkin, osoittamaan, että se on sellaista, infantiilia, pelonsekaista tottelevaisuuden ja ryhmäänkuulumisen halua. Se on yhteen asiaan jumiutumista, ihan samaa soppaa kuin eläinten vapautusrintamat, militantit antifalaiset ja muut yhden asian liikkeet.

Valitat, et sun poliittista kantaa pitää infantiilina, ja samaan hengenvetoon pidät vastakkaista kantaa "sairaana". Huomaa threadin otsikko? Kulttuurien välille löytyy varmasti "sairaita eroja", jos kerran ihan omien kansalaistenkin keskuudesta sellaisia löytyy.

sen sijaan että väitetään kaikkien ongelmien poistuvan kunhan minunlaiseni ikävät vihanlietsojat saadaan väkivalloin tai nolaamalla vaiennettua.


Kuka on noin väittänyt? Ihan samalla tavalla saa sun ja kaltaistes teksteistä sellasen kuvan, et maailma ja Suomi pelastuu, jos mamut saadaan veks Suomesta.

Äläkä sä ala valittamaan vastaamatta jääneistä kysymyksistä. =D

Ana-5000, 24.12.2008 08:06:
Ja jokaiselle joka lukee tämän läpi ja osaa sen tarvittaessa minulle lyhyesti kysyttäessä referoida lupaan tarjota tuopposen olutta tavattaessa.

http://vanhasuomi.blogspot.com/2007/11/epkorrektin-teoria.html


ja

Miniluv@hommaforum: Saisinko tiivistelmän Epäkorrektin teoriasta. Kiitän todella, jos joku sellaisen tänne laittaa. Keskeiset ideat ja perustelut.


Ana + Miniluv = totta? ^_____________^

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#867 • • Edited Aziz Combat Fighter

kuilun partaalla, 30.12.2008 15:22:
---
Mitä sitten, kun niitä pakolaisia tulee väkisin, esim kuin Gazan ja Egyptin rajalla?



Jaa, vaikea sanoa. Sitä voidaan pohtia sitten, kun niitä tulee väkisin. Todennäköisesti se pitää joillain voimakeinoilla estää, esim. tehostamalla rajavalvontaa ja palauttamalla yli päässeet laittomat siirtolaiset takaisin lähtömaihinsa.


En sanonut näin. Kysyin, mitä tekisit, jos sua käskettäisiin ampumaan lapsia, ja sä sanoit "en tiedä". Mä veikkaan, et Milgramin kokeessa sä olisit viimeisiä luovuttajia.



No, mun mielestä se esimerkki oli kuitenkin karkea ja ohi pointista. Toistetaan nyt tähän: minä en ampuisi lapsia edes käskystä. Tietenkään.

Tämä tietenkin tulisi estää. MUTTA miten erottaa heidät muista mamuista? Aika iso osa näistä Euroopan terroristi-iskujen tekijöistä oli duunissa täällä, mm lääkäreinä.



Niinpä. Se on iso ongelma. Minä sanoisin ainakin sen, että estämällä suuren muslimiyhteiskunnan syntyminen länsimaiden sisälle voidaan suitsia myös potentiaalista länsivastaista toimintaa länsimaiden rajojen sisällä. On vaikeaa ja osin mahdotonta tunnistaa ja erotella joukosta terroristeja, kuten sanoit, osa heistä vaikuttaa päällepäin täysin integroituneilta yksilöiltä. Asiaa ei kuitenkaan varmaan auta se, että maahan otetaan iso määrä näiden terroristien symppaajia. Eivät ne lääkärit tai insinööritkään yksin toimineet.

Vaikea kysymys, johon minulla ei ole vastausta.


Hetkinen? Yritys olla hauska? Etkä kuitenkaan vastannut.



Vastataan vaikka että tiukentamalla rajakontrollia. En ole tätä asiaa enempää pohtinut, koska ongelmahan ei ole nyt se, että tänne virtaisi Ceutan ja Melillan lailla aitojen ylitse afrikkalaisten virta vaan se, että täällä myönnetään oleskelulupa jokaiselle, jonka varpaat ylittävät rajan.


Mä olen sitä mieltä itse henk koht, et valtioiden rajat tulisi poistaa kokonaan, MIKÄLI aseiden, tavaroiden, öljyn, elintarvikkeiden ja rahan yhä sallitaan ylittää ne. MUTTA ymmärrän olevani vähemmistössä, enkä vaadi muita ajattelemaan samoin. Enkä väitä, että siten tulisi maailmaan onni ja autuus.

JOS mä kiellän pakolaista tulemasta Suomeen, mä pelaan sen pakolaisen hengellä, ku en tosiaan tiedä, millanen meininki sil on siellä.
JOS mä päästän sen Suomeen, mä pelaan omalla hengelläni, koska tosiaan se pakolainen voi olla terroristi.

Mä olen valmis ottamaan riskin omasta puolestani, toiselta en kehtaa sitä vaatia.



Niin, tämä on se perusarvokysymys, mikä meitä varmaan eniten erottaa. Minä taas arvotan tämän yhteiskunnan koheesion ja toimintakyvyn korkeammalle kuin pakolaisten hyvinvoinnin, sillä on mielestäni selvää, että ottamalla tänne jokainen pyrkijä tämä maa luhistuu, eikä pakolaisten olot loppupeleissä juurikaan parane. Apua pitää tuoda sinne ongelma-alueille suoraan, ongelma-alueiden ehdoilla. Afrikkaa pitää tukea pyrkimyksissään kehittyä itse, Afrikkalaisin keinoin. Demokratian vieminen asein lähi-itään on ihan yhtä hölmöä kuin ottaa kaikki työikäiset nuoret miehet pakolaisiksi suomeen. Kumpikaan ei ratkaise perimmäisiä ongelmia, joihin minullakaan ei ole ratkaisua.

Voin vain todeta, että käsittääkseni jotkin asiat ei toimi. Vaikka en osaa parantaa syöpää, voin silti kertoa, ettei se parane homeopatialla.


Kyllä, se on legitiimi poliittinen mielipide. MUTTA miksi sitten jonkun toisen legitiimi poliittinen mielipide tekeekin hänestä "sairaan, joka tulisi erottaa puolueesta"?



Minun mielestäni kaikenlainen rotuerottelu ja syrjintä on epämiellyttävää, ja niitä kaupungin virkoihin ehdottava puoluepomo on sairastunut mokukuumeeseen, jonka oireisiin kuuluu sokea vieraanpalvonta.

"Tampereen kaupungin tulee palkata maahanmuuttajataustaisia työntekijöitä vähintään väestöpohjaa vastaava määrä: runsas 3 prosenttia eri toimialojen työntekijöistä tulee olla maahanmuuttajataustaisia...

...Tampereella maahanmuuttajien osuus väestömäärästä on noin 3 %. Vähän! Huolestuttavan vähän! Elinvoimainen, nykyeurooppalainen kaupunki ei tule toimeen näin homogeenisella väestöpohjalla."


Tämänkaltaiset kommentit kertovat minun mielestäni myrkyttyneestä mielestä, joka on pahasti irtaantunut arkitodellisuudesta. Se on imho vaarallinen piirre poliitikossa. On ehkä hieman rujoa vittuilua sanoa tuollaista ihmistä sairaaksi, mutta ei tuollaista soisi kuulevan kenenkään poliittisen päättäjän suusta.

Käytännössä tämä "runsas kolme prosenttia eri toimialojen työntekijöistä" voidaan saavutta ainoastaan syrjimällä pätevämpiä vääränvärisiä, tässä tapauksessa valkoisia, työnhakijoita jotta maahanmuuttajien prosentti työpaikoilla saadaan vastaamaan väestöpohjaa. Minun mielestäni se on rotusyrjintää.

Miten käytännössä estetään maahanmuuttajien laiton maahantunkeutuminen sitten kun niitä tulee tosissaan?



Katsotaan tilanne sitten. Mahdollisesti se pitää hoitaa jopa voimakeinoin. En tiedä. Tämä ei ole tämän hetken ongelma.


Juu, juu. Samanmielisten foorumi. Ei pitäisi jauhaa, en ole sellaista edes vaatinut. MUTTA SINÄ annoit ymmärtää, että sellaista sisällöllistä krittikkiä esitettäisiin myös sillä foorumilla, tai ainakin käytit harhaanjohtavaa retoriikkaa. "Kato nyt, heti ekana on kritiikkiä!"

Hommafoormilla on jo sovittu mitä saundia bileissä soitetaan, nyt siellä kinataan enää dekoista.



Okei, totta. Sinä tosin totesit, ettei hommafoorumilla puhuta maahanmuuttajista vaan suomalaisista poliitikoista. Tämä on mielestäni täysin ymmärrettävää. Ei täälläkään puhuta pitäisikö tieston keikalla katsoa mielummin vaikka leffoja.

Mamukriitikoita löytyy moneen junaan, kuten tuossa jo kirjoitin. Ei kyseessä ole mikään yhtenäinen rintama, jota Suuri Mestari johtaa ylhäältäpäin.


No kumman papukaijamaisesti toistelet Halla-ahon käyttämiä argumentteja ja sanontoja, sanasta sanaan.



Minun mielestäni Jussi on monessa pointissaan täysin oikeassa. Lainaan niitä omaan kirjoitukseeni silloin tällöin. En näe mitään syytä väkisin keksiä pyörää uudestaan välttääkseni "oppipoikaleiman". Minun ja Jussin maahanmuuttokriittisyys tosin perustuu eri asioihin, kuten aikaisemmin kirjoitin.


No tähän mä pyrinkin, osoittamaan, että se on sellaista, infantiilia, pelonsekaista tottelevaisuuden ja ryhmäänkuulumisen halua. Se on yhteen asiaan jumiutumista, ihan samaa soppaa kuin eläinten vapautusrintamat, militantit antifalaiset ja muut yhden asian liikkeet.



Olenko minä määrittelyt itseni ihmisenä maahanmuuttokritiikin kautta? Minä en tee asialle oikeastaan mitään muuta kuin jauhan siitä klubbarissa ja äänestin Hallista. Minä en kiertele kaupungilla protestoimassa, jakamassa lappuja, istu mamukriittisten illanistujaisissa selkiä taputtelemassa tai toimi mitenkään muutenkaan aktiivisesti maahanmuuttoa vastaan. Minä en kuulu edes mihinkään ryhmään, vaikka maahanmuuttokriittisyys sellaiseen minut leimaisikin. Olen vain tästä asiasta tätä mieltä, ja samaa mieltä on moni muukin. Minua ei motivoi ryhmään kuulumisen tunne, varsinkaan, kun klubbarissa olisi paljon helpommin eläydyttäviä ryhmäviitteitä tarjolla. Oikeastaan tästä asiasta kirjoitteleminen lähinnä heikentää minun mainettani täällä, koska suurin osa tämän foorumin lukijoista oletettavasti pitää maahanmuuttoa ja monikulttuuria positiivisina asioina.


Valitat, et sun poliittista kantaa pitää infantiilina, ja samaan hengenvetoon pidät vastakkaista kantaa "sairaana". Huomaa threadin otsikko? Kulttuurien välille löytyy varmasti "sairaita eroja", jos kerran ihan omien kansalaistenkin keskuudesta sellaisia löytyy.



Valitan lähinnä siitä, että tässä käydään taas keskustelua siitä, mitä minä olen, eikä siitä, mitä minä sanon. Siihen on tosin jo totuttu. Kaljupäistä stevaria vastaan on helpompi hyökätä kuin niitä kylmiä faktoja, mitä minä sanon ääneen.


Kuka on noin väittänyt? Ihan samalla tavalla saa sun ja kaltaistes teksteistä sellasen kuvan, et maailma ja Suomi pelastuu, jos mamut saadaan veks Suomesta.



Heh, ei Suomi sillä pelastu, eikä täällä asuvia mamuja tarvitse "veks" saada. Minä haluan maahanmuuttoa harjoitettavan Suomen edun näkökulmasta jotta Ruotsin tai Pariisin kaltaiset hirvittävät kriisit saadaan vältettyä. Se on mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus.


Ana-5000, 24.12.2008 08:06:
Ja jokaiselle joka lukee tämän läpi ja osaa sen tarvittaessa minulle lyhyesti kysyttäessä referoida lupaan tarjota tuopposen olutta tavattaessa.

http://vanhasuomi.blogspot.com/2007/11/epkorrektin-teoria.html
---

ja

---
Miniluv@hommaforum: Saisinko tiivistelmän Epäkorrektin teoriasta. Kiitän todella, jos joku sellaisen tänne laittaa. Keskeiset ideat ja perustelut.
---

Ana + Miniluv = totta? ^_____________^



Swing and a miss. Miksi minä käyttäisin tuolla noin tyhmää nimimerkkiä? :) Tarkoitin asialla sitä, että "Epäkorrektin teoria" on lukemisen arvoinen teksti, ja jos joku sen lukee, hyvä niin. Olen jopa valmis tarjoamaan olusen sille, joka sen lukee, ihan vain siksi että minusta olisi hyvä, että jokainen lukisi sen.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#868 • • Edited Aziz Combat Fighter
hahah, näitähän alkaa löytymään. Naiset ja herrat, rasisti, nuivisti, halla-aholainen ja kaiken hyvän meiningin vastustaja, [o]valkoihoinen heteromies[/o] Arman Alizad: http://www.city.fi/artikkeli/Kolumni/2559/

Pätkä:

Suomeen muuttaa turvapaikan hakijoita maista, joissa kulttuuri ja uskonto ovat vastakohtia Pohjolan tavoille. Ilman sopeutumista ei voi koskaan saavuttaa tasapainoa. Suomi tarjoaa yösijan niille, jotka kuolisivat omassa maassaan. Luulisi tämän riittävän syyksi kompromisseihin muuttaessaan toisen kotiin.

Suuri osa islamilaisten valtioiden väestöstä on köyhiä ja kouluttamattomia. Kouluttamaton ei aina näe Jumalaa abstraktina olentona. Koraani on täten sanasta sanaan laki. Koraanin lait ovat hyvin vanhoja, mutta se, että vaimoaan pitää väkivaltaisesti kurittaa, jotta hän elää nuhteessa, ei kuulu millekään vuosituhannelle. Ja sitä paitsi, In Finland we have this thing called reilu meininki.

Suomi muuttaa uimahalliensa vuorot muslimeille sopiviksi, joulujuhlat puurojuhliksi ja sallii muslimimiesten pitää vaimojaan jatkuvasti raskaana, jolloin naiset eivät kykene opiskelemaan tai käymään töissä. Lapsen saaminen on kaikkien oikeus, mutta jos se riitelee yksilön ja yhteiskunnan hyvinvointia vastaan, on sillekin asetettava raja. Mitä Suomi saa vastineeksi? Iraniin muuttanut suomalainen ei saisi muutettua islamilaisten rukousaikoja ja -tapoja vedoten uskontoonsa. Häntä odottaisi joko kivitys tai karkotus. Pahimmassa tapauksessa molemmat.

Suomessa asuu tuhansia ahkeria ja lainkuuliaisia ulkomaalaisia, jotka sopeutuvat palvelualoille sata kertaa paremmin kuin suomalaiset. On väärin, että heidän maineensa tahriintuu niiden ansioista, jotka hyväksikäyttävät Suomen antimia.

Suomen pitäisi tehdä turvapaikanhakijoiden kanssa sopimus, joka velvoittaisi läpäisemään kolmen vuoden kuluessa suullisen kielikokeen ja hankkimaan vähintäänkin osa-aikaisen työn. Näin hän maksaisi takaisin yhteiskunnalle, joka säästi hänet kuolemalta. Se sisällyttäisi myös pykälän lapsisäännöstelystä määräaikana. Sopimus luonnollisesti huomioisi vahvasti traumatisoituneet muuttajat. Sopimusrikkuri poistettaisiin Suomesta. This is what I call reilu meininki.



Hyi. Haisee ihan HALLIKSELTA.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#870 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 30.12.2008 20:32:
---
Ana-5000, 30.12.2008 20:24:
[o]valkoihoinen heteromies[/o] Arman Alizad:

---


En tiedä heteroudesta, mut kyl se ihan valkoihoinen mun mielestä on.



Suorastaan perisuomalainen vallaton pellavapää.

No, onhan tuo varsin kalpea, mutta etnisesti kuitenkin silminnähden ei-suomalainen.

Edit: Koska en viitsi koko ajan bumpata topiccia, niin kysyin karkoituksia vastustavilta ihmisiltä miksi esim. tätä huippuosaajaa ei pitäisi välittömästi karkoittaa? Koska Somaliassa on vaarallista?
Anselmi

Posts: 2,578

#871 • • Anselmi And sell me
Otetaans tuolta Päivän :) topickista tänne, niin on hiukan oikeamalla alueella:

Mark Hamiltonin alkuperäinen viesti:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=1106;pid=1202596#1202596

Ja debaattia siitä:

Mark Hamilton:
Tyyppi ehti lyödä tasan 2 kertaa kun jo juoksin pakoon ja toinen kavereista ei ehtinyt lyöntietäisyydelle ja 2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. Tyyppiestä toinen oli joku pitkätukkanen suomalainen ja toinen manne.



Ana-5000, 31.12.2008 09:11:
Rikoksen luonteen vuoksi jotenkin heti arvasi, että kyseessä oli kulttuurinrikastajia ja näiden kotoperäisiä hännystelijöitä.

Usein muuten näkee tuollaista, että on joku kolmen somalin ja yhden suomalaisen porukka, jossa se yksi suomalainen mesoaa ja riehuu ja ne somalipojat komppaa vieressä ja hakee tilannetta.


Katos vaan. Mä en ainakaan löydä tuosta markin tarinasta mitään komppaamista ja tilanteen hakemista. Sen sijaan kertomuksen siitä kuinka kaksi isänmaantoivoa meinaa leipoa lättyyn samalla kun taustalla seisoskelee kaksi mustaa miestä jotka markin mukaan "2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. "

Joten kuis toi noin päälaelleen kääntyi? Ettei vaan viha sokaisisi?

Vai onks nyt niin et mark on väärässä ja koko tilanne antoi itsestään väärän kuvan?

Kyllä niiden nekrujen täytyy olla syypäitä, noniin veljet, käydääs hakemassa valkoiset kaavut ja
noustaan ratsaille. Jiihaa.

--
sen pituinen se

josbe

Posts: 1,982

#872 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Anselmi, 31.12.2008 09:33:
Katos vaan. Mä en ainakaan löydä tuosta markin tarinasta mitään komppaamista ja tilanteen hakemista. Sen sijaan kertomuksen siitä kuinka kaksi isänmaantoivoa meinaa leipoa lättyyn samalla kun taustalla seisoskelee kaksi mustaa miestä jotka markin mukaan "2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. "


Veit sanat suustani. Onneksi, koska on vähän heikko happi, eikä jaksa postata. :)

Muutenkin toi tyyli taas, että "päätekijät oli saleen kulttuurinrikastajia ja ne suomalaiset vaan niiden hännystelijöitä" pisti vähän huvittamaan.
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#873 • • kuilu ja kummitus

Ana-5000, 30.12.2008 18:39: Jaa, vaikea sanoa. Sitä voidaan pohtia sitten, kun niitä tulee väkisin.


No katellaa tätä mamu-ongelmaa sit, ku lähiöissä on mellakoita?

Minä sanoisin ainakin sen, että estämällä suuren muslimiyhteiskunnan syntyminen länsimaiden sisälle voidaan suitsia myös potentiaalista länsivastaista toimintaa länsimaiden rajojen sisällä.


No siinä menee lapsi pesuveden mukana. Terroristeja on muslimeista kuitenkin vain murto-osa. Miten ne voisi tänne tulla siis duuniin, jos heidän yhteisöllisyytensä pyritään suitsemaan?

En ole tätä asiaa enempää pohtinut, koska ongelmahan ei ole nyt se, että tänne virtaisi Ceutan ja Melillan lailla aitojen ylitse afrikkalaisten virta vaan se, että täällä myönnetään oleskelulupa jokaiselle, jonka varpaat ylittävät rajan.


No kaiketi nyt ymmrrät, miksi kaikki eivät koe maahanmuuttoakaan yhtä isona ongelmana kuin sinä? Ei pidä tehdä mittakaavavirheitä.

Voin vain todeta, että käsittääkseni jotkin asiat ei toimi. Vaikka en osaa parantaa syöpää, voin silti kertoa, ettei se parane homeopatialla.


Mitä jos se syöpäpotilas tuntee olonsa paremmaksi homeopatiahoidon jälkeen? Sanotko sille, et "luulet vaan, ei se mitään auttanut"?

"Tampereen kaupungin tulee palkata maahanmuuttajataustaisia työntekijöitä vähintään väestöpohjaa vastaava määrä: runsas 3 prosenttia eri toimialojen työntekijöistä tulee olla maahanmuuttajataustaisia...

...Tampereella maahanmuuttajien osuus väestömäärästä on noin 3 %. Vähän! Huolestuttavan vähän! Elinvoimainen, nykyeurooppalainen kaupunki ei tule toimeen näin homogeenisella väestöpohjalla."


Se on kuitenkin kyseisen henkilön legitiimi poliittinen mielipide. Yritän tässä vain osoittaa millaisilla tuplastandardeilla olet liikkeellä. Sinun mielipiteesi ovat legitiimejä poliittisia mielipiteitä, ja vastakkaisella mielipiteellä varustettu on "sairastunut mokukuumeeseen", "hännystelijä" etkä "soisi poliitikon puhuvan sellaisia".

Mitä jos joku sanoo, että sä olet sairastunut mamuhysteriaan ja olet halla-aholaisten hännystelijä?

Katsotaan tilanne sitten. Mahdollisesti se pitää hoitaa jopa voimakeinoin. En tiedä. Tämä ei ole tämän hetken ongelma.


Kuten ei ole maahanmuuttokaan tämän hetken pahin ongelma, läheskään.

Ei täälläkään puhuta pitäisikö tieston keikalla katsoa mielummin vaikka leffoja.


Niin, mutta puhutaan, että onko se Tiesto hyvä vai huono.

Minun mielestäni Jussi on monessa pointissaan täysin oikeassa.


Ai on oikein sinunkaupat tehty? =)

Olenko minä määrittelyt itseni ihmisenä maahanmuuttokritiikin kautta?


No ainakin Klubbarissa, TJEU tämä thread. Ja se on ainoa pinta, jolla me kohtaame.

Valitan lähinnä siitä, että tässä käydään taas keskustelua siitä, mitä minä olen, eikä siitä, mitä minä sanon. Siihen on tosin jo totuttu. Kaljupäistä stevaria vastaan on helpompi hyökätä kuin niitä kylmiä faktoja, mitä minä sanon ääneen.


Anteeks? Se on johtopäätös sinun postauksistasi. "Kylmiä faktoja"? =D Just.

Kun katsoo millaisia halveksivia ilmauksia käytät maahanmuuttjista ja kaikista maahanmuuttoa kannattavista, et kauhean koherenttia kuvaa itsestäsi anna. Just sellasen stereotyyppisen "kaljupäisen stevarin".

Minä haluan maahanmuuttoa harjoitettavan Suomen edun näkökulmasta jotta Ruotsin tai Pariisin kaltaiset hirvittävät kriisit saadaan vältettyä. Se on mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus.


Joo, mut sun lääkkeet aiheuttaa kolmansiin maihin kymmenen kertaa suuremmat kriisit. Ja se taas aiheuttaa kymmenen kertaa suuremmat vitutukset niille. Ja se aiheuttaa taas kymmenen kertaa isommat terroriaallot.

Kiitos.

Swing and a miss. Miksi minä käyttäisin tuolla noin tyhmää nimimerkkiä? :) Tarkoitin asialla sitä, että "Epäkorrektin teoria" on lukemisen arvoinen teksti, ja jos joku sen lukee, hyvä niin. Olen jopa valmis tarjoamaan olusen sille, joka sen lukee, ihan vain siksi että minusta olisi hyvä, että jokainen lukisi sen.


Joo, se siis piti myös sisällään arvion, että olette aikalailla saman ohjeistuksen saaneita heppuja, jos ette siis ole sama tyyppi. =)

Sä et "keksi pyörää uudestaan", vaan sykofanttisesti hoet halla-aholais mantroja. Siinä mielessä et siis eroa eläinten vapauttajista, antifalaisita tai tosiuskiksista.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#874 • • Edited Aziz Combat Fighter

Anselmi, 31.12.2008 09:33:
Katos vaan. Mä en ainakaan löydä tuosta markin tarinasta mitään komppaamista ja tilanteen hakemista. Sen sijaan kertomuksen siitä kuinka kaksi isänmaantoivoa meinaa leipoa lättyyn samalla kun taustalla seisoskelee kaksi mustaa miestä jotka markin mukaan "2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. "



Pahoittelen jos aiheutin väärinkäsityksen. Olen työni puolesta nyt useita vuosia seurannut noin 40 tuntia viikossa suomen isoimpien liikenneasemien ja ostoskeskusten menoa, jonka vakiohengaajalauma koostuu nuorisosta, jonka etninen profiloituminen seurailee linjoja 90% maahanmuuttajia max. 10% kotimaisia poikia.

Olen havainnut tässä ympäristössä erittäin usein täysin provosoimattomia väkivallantekoja ja päällekarkaamisia, jotka liittyvät näemmä jonkinlaiseen jengin sisäisen statuksen hakemiseen. Hyvin usein asialla ovat ns. etniset nuoret, mutta yhä enenevissä määrin etnisen nuorison pukeutumista ja käyttäytymistä emuloivien, kotimaisten nuorten käyttäytyvän samalla tavalla.

Minun mielestäni Markin kertomus vastasi lähinnä tyypillisesti tilannetta, missä kotoperäinen joujoujätkä hengaa coolissa somali- ja mustalaisporukassa, ja saavuttaakseen jonkinlaista statusta tässä porukassa vetelee jotain satunnaista vastaantulijaa turpaan. Initiaatioriittiä tms.

En ole kertaakaan havainnut tapahtumailmoituksista tai itse kentällä, että pelkistä suomalaisnuorista koostuva ryhmä olisi syyttä suotta käynyt satunnaisen ohikulkijan kimppuun. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta Markin kertomuksesta tuli heti mieleen, että kyseessä on ollut ainakin jossakin määrin etnisesti monikulttuurinen nuorisojoukko, koska rikoksen luonne ja suoritustapa viittasi nimenomaan siihen.

Vedin johtopäätökseni vuosien järjestyksenvalvojan työstä, ja osuin näemmä oikeaan.


Joten kuis toi noin päälaelleen kääntyi? Ettei vaan viha sokaisisi?



Mikä tässä kääntyi päälaelleen ja mikä ihmeen viha? En minä ketään vihaa vaikka pintapuolisesti siltä voi vaikuttaakin. Etnisen nuorison toimettomuus ja syrjäytyminen ja siitä johtuva väkivaltainen ja rikollinen käytös on kasvava sosiaalinen ongelma, jota ei todellakaan ratkaista vihaamalla yhtään ketään.


Vai onks nyt niin et mark on väärässä ja koko tilanne antoi itsestään väärän kuvan?



?

Mark kertoi porukan koostuvan muutamasta tummaihoisesta, romanista ja yhdestä suomalaisesta. Tämä ei yllättänyt minua laisinkaan, eikä edes se, että tekijä oli (ulkonäköperusteisesti) suomalainen. Olen nähnyt vastaavankaltaista touhua runsaasti.


Kyllä niiden nekrujen täytyy olla syypäitä, noniin veljet, käydääs hakemassa valkoiset kaavut ja
noustaan ratsaille. Jiihaa.



Näinhän minä en tietenkään sanonut, vaikka sinä mielelläsi asian näin tulkitset. Ongelmana on toimeton nuoriso, joka hakee jännitystä elämäänsä tappelemalla ostarilla tuntemattomien kanssa. Se, miksi suurin osa tästä nuorisosta on ulkomaalaisia tai muita etnisiä vähemmistöjä on minullekin epäselvää.

Arvostaisin jos välttäisit tunkemasta "nekrun" kaltaisia sanoja suuhuni ja lopettaisit vihjailemasta minun kannustavan yhtään ketään väkivaltaan. Tuollainen argumentointi on silkkaa vihanlietsontaa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#875 • • Edited Aziz Combat Fighter

kuilun partaalla, 31.12.2008 09:43:
---
No katellaa tätä mamu-ongelmaa sit, ku lähiöissä on mellakoita?



Ne palavat lähiöt on nyt jo lauttamatkan päässä. Naapuriin ei kuitenkaan vielä kampea väkisin raja-aitojen yli nälkäisten pakolaisten laumoja. Palavien lähiöiden välttäminen on imho paljon ajankohtaisempi ongelma.


No siinä menee lapsi pesuveden mukana. Terroristeja on muslimeista kuitenkin vain murto-osa. Miten ne voisi tänne tulla siis duuniin, jos heidän yhteisöllisyytensä pyritään suitsemaan?



Valvonnalla ja tiedustelulla, integraatiopakotteilla, tms. En osaa määritellä tarkkoja keinoja. Nykyiset keinot eivät kuitenkaan selkeästi ole oikeita, josta todisteina esim. Lontoon terrori-iskut.


No kaiketi nyt ymmrrät, miksi kaikki eivät koe maahanmuuttoakaan yhtä isona ongelmana kuin sinä? Ei pidä tehdä mittakaavavirheitä.



Eipä toki. Suomessa maahanmuuttajaongelma ei ole vielä varsinainen ongelma, mutta se mitä olen täälläkin monasti sanonut on se, että me olemme ainoastaan aikataulussa jäljessä. Maahanmuuttoasioita hoidetaan täällä ihan samoilla menetelmillä, jotka ruotsissa ovat johtaneet jo kriisiin. Täällä ollaan vain noin kymmenen vuotta ruotsia jäljessä, eikä ole imho mitään syytä olettaa, että ruotsin virheet toisamalla täällä päädyttäisiin eri lopputulokseen.


Mitä jos se syöpäpotilas tuntee olonsa paremmaksi homeopatiahoidon jälkeen? Sanotko sille, et "luulet vaan, ei se mitään auttanut"?



En, mutta en silti koe että esim. kunnallisessa terveydenhuollossa pitäisi alkaa käyttämään homeopaattisia menetelmiä siksi, että niistä tulee osalle potilaista plasebovaikutuksen myötä parempi olo.


Se on kuitenkin kyseisen henkilön legitiimi poliittinen mielipide. Yritän tässä vain osoittaa millaisilla tuplastandardeilla olet liikkeellä. Sinun mielipiteesi ovat legitiimejä poliittisia mielipiteitä, ja vastakkaisella mielipiteellä varustettu on "sairastunut mokukuumeeseen", "hännystelijä" etkä "soisi poliitikon puhuvan sellaisia".



No, tässä olet tietenkin oikeassa. Kuitenkin se, miten suurta suosiota tuonkaltainen maahanmuuttopolitiikka nauttii vrt. mielestäni realistisemmat näkemykset on mielestäni outoa. Olet varmaankin oikeassa siinä, että minulla on kaksoisstandardit. Yritän pyrkiä niistä eroon, mutta koen kuitenkin että omat ehdotukseni ja mielipiteeni ovat lähempänä hyviä pitkän tähtäimen ratkaisuja.

Mitä mieltä sinä muuten olet työpaikkojen kiintiöistä, joilla työpaikkojen etninen profiili saadaan vastaamaan väestönpohjan etnistä profiilia?


Mitä jos joku sanoo, että sä olet sairastunut mamuhysteriaan ja olet halla-aholaisten hännystelijä?



Hän saattaa hyvinkin olla oikeassa, ja minä en vain näe tätä asiaa koska olen sairastunut tuollaiseen hysteriaan. Siksi altistankin ajatukseni kritiikille keskutelemalla niistä avoimella foorumilla.


Kuten ei ole maahanmuuttokaan tämän hetken pahin ongelma, läheskään.



Ei vielä olekaan, mutta sitten kun se on, ennaltaehkäisevien keinojen käyttäminen on mahdotonta.

Ai on oikein sinunkaupat tehty? =)



Anteeksi. Käytetään mielummin termiä tohtori Halla-aho.


No ainakin Klubbarissa, TJEU tämä thread. Ja se on ainoa pinta, jolla me kohtaame.



Minulla on täällä yli 6000 postausta, josta valtaosa käsittelee aivan muita asioita kuin maahanmuuttoa.


Anteeks? Se on johtopäätös sinun postauksistasi. "Kylmiä faktoja"? =D Just.



Esim. linkkaamani uutiset maailmalta ja rikollisuus- ja työttömyystilastoja koskevat luvut ovat faktoja. Minun johtopäätökseni niistä eivät sitä tietenkään ole, ne ovat omia pohdintojani jotka perustuvat myös hyvin pitkälle omiin, henkilökohtaisiin subjektiivisiin kokemuksiini. Minun kosketuspintani monikulttuuriin on tietenkin aivan eri kuin sellaisen ihmisen, jolle monikulttuuria edustaa rento kebabmestanpitäjä tai intialainen IT-guru työpaikalla.


Kun katsoo millaisia halveksivia ilmauksia käytät maahanmuuttjista ja kaikista maahanmuuttoa kannattavista, et kauhean koherenttia kuvaa itsestäsi anna. Just sellasen stereotyyppisen "kaljupäisen stevarin".



Listaapa muutama halveksiva ilmaisu mitä olen käyttänyt maahanmuuttajista. Minä en puhu nekruista tai mutakuonoista, muslimeista toki puhun kriittisesti koska muslimit harjoittavat Islamia, joka on mielestäni vastenmielinen ja fasistinen aate.


Joo, mut sun lääkkeet aiheuttaa kolmansiin maihin kymmenen kertaa suuremmat kriisit. Ja se taas aiheuttaa kymmenen kertaa suuremmat vitutukset niille. Ja se aiheuttaa taas kymmenen kertaa isommat terroriaallot.



Miten maahanmuuton rajoittaminen aiheuttaa kymmenen kertaa suuremmat terroriaallot? Onko yksikään terrori-isku länsimaihin johtunut tiukasta maahanmuutosta? Terrorismin syyt ja seuraukset ovat monimutkaisia, globaalipoliittisia vyyhtejä jotka johtuvat hyvin pitkälle islamin ja länsimaisen individualismin periaatteellisista eroista. En usko hetkeäkään, että esim. turvapaikka- ja oleskelulupakriteerien tuntuva tiukentaminen vaikuttaisi globaaleihin asenteisiin juuri millään tavalla. Päin vastoin, osaavan ja työkykyisen työvoiman päästäminen eurooppaan heikentää entisestään sodan runtelemien maiden kykyä toipua kriiseistä ja pyrkiä kohti toimivaa yhteiskuntaa. Lisätään nyt tähän vielä rehellisyyden nimissä, että esim Kanadassa asuneiden ja opiskelleiden somalien ammattitaidon merkitys olisi varmasti suuri maan jälleenrakentamisessa, ja vaikka tämä puhuu maahanmuuton puolesta, ei ole silti Somalian edun mukaista tässä tilanteessa enää ottaa satoja tuhansia maahanmuuttajia tuosta maasta tänne. Apua ja koulutusta pitäisi kohdentaa maan sisälle, jotta pakolaisuuden syyt saadaan kitkettyä.

On varmaan aika selvää, ettei esim. Kanadaan suuntaunut somalidiaspora suuntaudu ainakaan ihan hetkeen takaisin Somaliaan maata jälleenrakentamaan. Sen sijaan tulijoiden määrä esim. Suomeen on jatkuvassa kasvussa.

Tulijat ovat pääsääntöisesti nuoria miehiä, joiden vastuu olisi mielestäni kotimaan olojen parantaminen, ei itsekäs eduntavoittelu eurooppaan muuttamalla.


Joo, se siis piti myös sisällään arvion, että olette aikalailla saman ohjeistuksen saaneita heppuja, jos ette siis ole sama tyyppi. =)



No, miniluv pyysi tiivistystä tekstistä koska ei ilmeisesti jaksanut lukea koko pätkää. Minä pyysin tiivistystä tekstiä kaljapalkalla kannustaakseni ihmisiä lukemaan tuon tekstin koska luin sen itse ja pidin sitä varsin asiallisena.


Sä et "keksi pyörää uudestaan", vaan sykofanttisesti hoet halla-aholais mantroja. Siinä mielessä et siis eroa eläinten vapauttajista, antifalaisita tai tosiuskiksista.



Jaa. No, minun maahanmuuttokriittisyyteeni ei kuulu minkäänlainen suora toiminta tai asian varsinainen julistaminen. Suurin osa ihmisistä, joita tunnen ja joiden kanssa olen asiasta puhunut ajattelee näistä asioista enemmän tai vähemmän samalla tavalla kuin minä. Retoriikassa, perehtyneisyydessä ja mielipiteissäkin on kovasti eroa. Antoisinta on keskustella näistä asioista ihmisten kanssa, jotka perustellusti ovat eri mieltä - turhauttavinta on keskustella näistä asioista utopistien tai kulttuurirelativistien kanssa, jotka perustavat näkemyksensä esim. täysin valtiorajattoman maailman toiveeseen.

Me emme sellaista tule elinaikanamme näkemään, ja jos tulemme, se muutos ei tule alkamaan Suomesta eikä suomalaista politiikkaa mielestäni tule harjoittaa tällaisen toiveen pohjalta.
Avatar
#876 • • Annakins Guest

Ana-5000, 30.12.2008 18:39:
ongelmahan ei ole nyt se, että tänne virtaisi Ceutan ja Melillan lailla aitojen ylitse afrikkalaisten virta vaan se, että täällä myönnetään oleskelulupa jokaiselle, jonka varpaat ylittävät rajan.



Mun käsittääkseni yksi iso ongelma sunkin kovasti peräänkuuluttaman maahanmuuttajien integraation osalta on nimenomaan se, että oleskeluluvan saaminen kestää kuukausia tai vuosia ja sinä aikana ei pääse kielikursseille tai voi tehdä työtä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#877 • • Edited Aziz Combat Fighter

Annakins, 31.12.2008 10:24:
---
Ana-5000, 30.12.2008 18:39:
ongelmahan ei ole nyt se, että tänne virtaisi Ceutan ja Melillan lailla aitojen ylitse afrikkalaisten virta vaan se, että täällä myönnetään oleskelulupa jokaiselle, jonka varpaat ylittävät rajan.
---


Mun käsittääkseni yksi iso ongelma sunkin kovasti peräänkuuluttaman maahanmuuttajien integraation osalta on nimenomaan se, että oleskeluluvan saaminen kestää kuukausia tai vuosia ja sinä aikana ei pääse kielikursseille tai voi tehdä työtä.



Kuten olen jo aiemmin maininnut, B-lupamenettely johon ei sisälly oikeutta tehdä työtä on aivan perseestä ja tulisi poistaa välittömästi. Ei ole mitään tolkkua päästää maahan ihmistä, joka ei saa edes halutessaan tehdä töitä tai opetella kieltä.

Tämän lisäksi sekä palauttamista että oleskeluluvan myöntämistä pitäisi prosessina nopeuttaa merkittävästi. Kyseessä on tosin resurssipula, sillä k.o. touhu nielee valtavasti rahaa.

Monet turvapaikanhakijat myös "katoavat" lupaprosessin aikana päästyään vastaanottokeskukseen, josta matka jatkuu Schengen-alueen sisällä muihin Euroopan maihin.

Tämä ei toimi sitä argumenttia vastaan, että oleskelulupa tulisi myöntää ainoastaan pakolaisstatuksen täyttäville pakolaisille. Nythän tilanne on se, että jos somaliasta ja irakista päätyy suomeen 3600 turvapaikanhakijaa, joista 45 täyttää YK:n pakolaisuuden kriteerit, saavat kaikki 3600 jäädä maahan ja perheenyhdistämisien kautta tuoda tänne (käytännössä vapaasti valitsemansa) 4-5 henkilöä per maahantulija. Nettosaldona on siis tältäkin vuodelta noin 16.000 tulijaa irakista ja somaliasta, joiden inteegraatio-, työllistymis- ja kielenoppimisennuste on äärimmäisen huono.
Anselmi

Posts: 2,578

#878 • • Anselmi And sell me

Ana-5000, 31.12.2008 09:50:
Pahoittelen jos aiheutin väärinkäsityksen. Olen työni puolesta nyt useita vuosia seurannut noin 40 tuntia viikossa suomen isoimpien liikenneasemien ja ostoskeskusten menoa, jonka vakiohengaajalauma koostuu nuorisosta, jonka etninen profiloituminen seurailee linjoja 90% maahanmuuttajia max. 10% kotimaisia poikia.


Näinhän se on, omasta mielestä kylläkin nuo prosenttisuhteet vaihtelee päivän ja kellonajan mukaan ja erittäin harvoin noin jyrkät on. Mutta saa olla sokea kävelläkseen vaikka Kampinkeskuksen läpi näkemättä tuon kaltaista ilmiötä.

Mutta kai olet tietoinen että toi äärimmäinen ilmiö ei edusta mitään läpileikkausta Suomesta?
Itse kuljen päivittäin Martinlaakson juna-aseman läpi jossa hengaa täysin samanhenkistä porukkaa joista noin 99% valkoisia. Toivon kovasti ettet pohjusta johtopäätöksiäsi maahanmuuttajista tuon näkemäsi ongelmaryhmän mukaan. Siinä kun voi hiukan värittyä näkemys.

Ihmisenä joka ei työkseen seuraa 40 tuntia viikossa maahanmuuttajien ongelmallisinta ääripäätä, näkyy maahanmuutto lähinnä siten että n.95% siitä näkyy hyvänä asiana, saan esim. kaupan, liikenteen ja puhtaanapidon palveluita joissa tärkeänä osana maahanmuuttajat. sitä n. 5% edustaa se kun kävelee noiden mainitsemiesi paikkojen läpi ja näkee tätä ongelmallista nuorta ja varttuneempaakin ääripäätä.

Mitä tuohon nuorisoon tulee niin en niinkään usko että mainitsemaasi "lökäpöksy"-ilmiöön vaikuttaa maahanmuuttajat, tietyllä tavalla kyllä edesauttavat sitä. Uskon oikeat syyt
löytyy gansta-hip hop kulttuurin ihannoinnista ja kasvatuksen puutteesta. Yhteiskunnan muutokset on jättänyt nuo kakarat melkoiseena arvotyhjiöön ja sitä täyttävät ihanoimalla kovis elämäntyyliä. Life aint nothing but bitches and money, kuten Dr. Dre sanoisi. Kyllä ainakin nuo
Martsarin viliviikarit osaa rikkoa, riehua ja räkiä ilman että on tummaihoisia juurikaan näkyy.


En ole kertaakaan havainnut tapahtumailmoituksista tai itse kentällä, että pelkistä suomalaisnuorista koostuva ryhmä olisi syyttä suotta käynyt satunnaisen ohikulkijan kimppuun. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta Markin kertomuksesta tuli heti mieleen, että kyseessä on ollut ainakin jossakin määrin etnisesti monikulttuurinen nuorisojoukko, koska rikoksen luonne ja suoritustapa viittasi nimenomaan siihen.


Se on hieno asia että keskustassa ei tapahdu kuvaamiasia suomalaisnuorten sponttaaneja pahoinpitelyitä. Toivottavasti saadaan myös nuo maahanmuuttajien tekemät loppumaan.
Mutta mitä kokonaisuuteen tulee niin "nakkikiskatappelut" ei ole mikään urbaanilegenda
vaan joka ikinen viikonloppu pitkin poikin Suomea suomalaisnuorista koostuva ryhmä vetelee turpaan toisia suomalisnuoria erittäin sponttaanisti. Siitä kertovat todella ikävää kieltä pahoinpitely tilastot joka viikonloppu. Joten jälleen kerran toivon ettei tehtäisi johtopäätöksiä isoista asioista parin ostarin ja steissin mukaan.

Täällä aiemmin olikin jo linkki 45 minuuttia ohjelman maastakartkoittamis jaksoon. Siinä ihan selkeästi sanotaan että nuo rikoksia suuret määrät suorittaneet somalit koostuvat 20 hengen pääjoukosta. On hiukan arvelluttavaa tuomita koko tuhatpäinen joukko tuon muutaman kymmenen mukaan.


Vedin johtopäätökseni vuosien järjestyksenvalvojan työstä, ja osuin näemmä oikeaan.


Olisi suotavaa että johtopäätökset vedettäisiin faktojen ja kokonaisuuden mukaan, ei sen
kapean sektorin jolla itse sattuu työskentelemään. Toki sitä voi ja tulee käyttää johtopäätösten
tukena, mutta se pohja olisi hyvä olla muualla.



Etnisen nuorison toimettomuus ja syrjäytyminen ja siitä johtuva väkivaltainen ja rikollinen käytös on kasvava sosiaalinen ongelma, jota ei todellakaan ratkaista vihaamalla yhtään ketään.


Samaa mieltä sen etnisen nuorison kohdalla jolla tuollaisia ongelmia on.

Ongelmana on toimeton nuoriso, joka hakee jännitystä elämäänsä tappelemalla ostarilla tuntemattomien kanssa. Se, miksi suurin osa tästä nuorisosta on ulkomaalaisia tai muita etnisiä vähemmistöjä on minullekin epäselvää.


Keskustassa on enemmän tästä nuorisosta ulkomaalaisia, muualla taas vähemmän. Itse näen tuon paljon isompana kuin vain ulkomaalais ongelmana. Jos rehaa kaikki Suomen tyhjäntoimittaja raggariteinit kasaan niin kyllä siellä tummaväri taitaa olla aikalailla vähemistönä. Mutta samalla tavalla itse olen hiukan huolissani tuosta lökäpöksy kansasta jonka mielestä siisteimpiä juttuja on käydä mäkissä, katsoa musateeveetä ja hengaa ostarilla. Kun se ei enää riitä niin sitten tapellaan ja rikotaan paikkoja.

Mua kovasti kiinnostaisi että missä on vanhemmat, niin niiden somaleiden kuin myös suomalaisten. Tuota jengiä on kuin pipoa, paljon enemmän kuin se ulkomaalaispainotteinen osa minkä työssäsi näet, joten luulisi että niiden isit ja äiditkin on jossain.


Arvostaisin jos välttäisit tunkemasta "nekrun" kaltaisia sanoja suuhuni ja lopettaisit vihjailemasta minun kannustavan yhtään ketään väkivaltaan. Tuollainen argumentointi on silkkaa vihanlietsontaa.


Ekaa kertaa meni syytökset konkreettisesti niin naurettaviksi ettei voinut vastata muulla kuin yhtä naurettavilla syytöksillä. Kun puhuttiin tuosta nimenomaisesta tilanteesta ja sen tapahtuman kulusta niin väistämättä tuli vahvasti esiin tuomasta maahanmuuttajien osuudesta tuohon tapahtumaan, vanha venäläinen sanonta "kun on keksitty rikollinen, niin kyllä se rikoskin keksitään" tjsp.

--
sen pituinen se

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#879 • • Edited Aziz Combat Fighter

Anselmi, 31.12.2008 10:34:
---
Näinhän se on, omasta mielestä kylläkin nuo prosenttisuhteet vaihtelee päivän ja kellonajan mukaan ja erittäin harvoin noin jyrkät on. Mutta saa olla sokea kävelläkseen vaikka Kampinkeskuksen läpi näkemättä tuon kaltaista ilmiötä.



Ei ne itseasiassa juurikaan vaihtele. Siellä on aika vakioporukka, jonka määrä lähinnä vaihtelee.


Mutta kai olet tietoinen että toi äärimmäinen ilmiö ei edusta mitään läpileikkausta Suomesta?
Itse kuljen päivittäin Martinlaakson juna-aseman läpi jossa hengaa täysin samanhenkistä porukkaa joista noin 99% valkoisia. Toivon kovasti ettet pohjusta johtopäätöksiäsi maahanmuuttajista tuon näkemäsi ongelmaryhmän mukaan. Siinä kun voi hiukan värittyä näkemys.



Totta kai tiedän, ettei esim. Kampin kakaralauma edusta koko kuvaa nuorisosta, ainoa mikä siellä pistää silmään on se, miten erilaista etnisen nuorison käytös ja rikollisuus on esim. siihen, mistä suomalaisia otetaan kiinni. Tyypillisenä viikkona ongelmaryhmiä ovat nistit, juopot ja mamut. Pääsääntöisesti puuttumiskynnyksen ylittäviä järjestyshäiriöitä aiheuttavat ulkomaalaiset.


Ihmisenä joka ei työkseen seuraa 40 tuntia viikossa maahanmuuttajien ongelmallisinta ääripäätä, näkyy maahanmuutto lähinnä siten että n.95% siitä näkyy hyvänä asiana, saan esim. kaupan, liikenteen ja puhtaanapidon palveluita joissa tärkeänä osana maahanmuuttajat. sitä n. 5% edustaa se kun kävelee noiden mainitsemiesi paikkojen läpi ja näkee tätä ongelmallista nuorta ja varttuneempaakin ääripäätä.



Jos esim. somaleista 10% käy töissä, niin voisin väittää että 95% somalien näkyvyydestä katukuvassa ei ole positiivista työskentelyä ja hyvinvoinnin tuottamista.


Mitä tuohon nuorisoon tulee niin en niinkään usko että mainitsemaasi "lökäpöksy"-ilmiöön vaikuttaa maahanmuuttajat, tietyllä tavalla kyllä edesauttavat sitä. Uskon oikeat syyt
löytyy gansta-hip hop kulttuurin ihannoinnista ja kasvatuksen puutteesta. Yhteiskunnan muutokset on jättänyt nuo kakarat melkoiseena arvotyhjiöön ja sitä täyttävät ihanoimalla kovis elämäntyyliä. Life aint nothing but bitches and money, kuten Dr. Dre sanoisi.



Totta tämäkin. joujou- ja hiphopkulttuuri on tosin vahvasti mustaa kulttuuria, ja juurettomat pakolaiset omaksuvat suomalaislapsukaisia helpommin räppityylin. Olen elämässäni nähnyt kai yhden nuoren hevarin, joka oli tummaihoinen. Valtaosa on näitä jengiammuskeluja ja blingblingiä fiilisteleviä lökäpöksyjä, joiden vinoutuneeseen elämäntyyliin kuuluu kaiken dekadentin paskan suruton ihannointi. Näin niinkuin rumasti kärjistettynä :)


Kyllä ainakin nuo
Martsarin viliviikarit osaa rikkoa, riehua ja räkiä ilman että on tummaihoisia juurikaan näkyy.



No tietenkin. Väestössä, jossa 3-4 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia on ihan luontevaa, että valtaosa häiriköistäkin on kotimaisia. Silti jostain syystä etniset vähemmistöt suorittavat 49% kaikista maan ryöstöistä.


Se on hieno asia että keskustassa ei tapahdu kuvaamiasia suomalaisnuorten sponttaaneja pahoinpitelyitä. Toivottavasti saadaan myös nuo maahanmuuttajien tekemät loppumaan.
Mutta mitä kokonaisuuteen tulee niin "nakkikiskatappelut" ei ole mikään urbaanilegenda
vaan joka ikinen viikonloppu pitkin poikin Suomea suomalaisnuorista koostuva ryhmä vetelee turpaan toisia suomalisnuoria erittäin sponttaanisti. Siitä kertovat todella ikävää kieltä pahoinpitely tilastot joka viikonloppu. Joten jälleen kerran toivon ettei tehtäisi johtopäätöksiä isoista asioista parin ostarin ja steissin mukaan.



Eipä toki tehdäkään. Suomalaiset ovat kännipäissään myös erittäin väkivaltaisia, ja kyseisenkaltaiset suomalaisten väliset väkivallanteot ovat varsin yleisiä. Toisaalta sellainen jengillä maassa makaavan päähän potkiminen on tähän mennessä ollut varsin harvinaista. Suomalaiset tappelevat pääasiassa yksi yhtään vastaan puolustaessaan jurrista kunniaansa, joukolla yhden piekseminen lähes hengiltä taas tuntuu olevan enemmän ulkomaalaisten juttu. Laadussa, tyylissä ja määrässä on kulttuuriin kytkeytyviä eroja.


Täällä aiemmin olikin jo linkki 45 minuuttia ohjelman maastakartkoittamis jaksoon. Siinä ihan selkeästi sanotaan että nuo rikoksia suuret määrät suorittaneet somalit koostuvat 20 hengen pääjoukosta. On hiukan arvelluttavaa tuomita koko tuhatpäinen joukko tuon muutaman kymmenen mukaan.



Juu, lehdessäkin luki taannoin että somalien tekemät katuryöstöt ovat helsingissä loppuneet. Itse muistan viimeisen parin viikon ajalta ainakin muutaman tapauksen, mutta näistä ei juuri uutisoitu. En usko, että tuo muutamakymmenpäinen lauma on tehnyt tosiaan sen 12% kaikesta vuoden 2007 ryöstörikollisuudesta - tämä oli vuoden 2007 somalien osuus kaikista ryöstöistä.

Minä en toki tuomitse koko tuhatpäistä joukkoa tämän perusteella, mutta koen, että tämän joukon suomeen integroitumisessa on vakava ongelma. Tätä ongelmaa voidaan lähteä purkamaan muun muassa karkoittamalla somalialaiset rikolliset suomesta jotta yhä harvempi arjen kohtaamisista olisi negatiivinen. Pieni määrä rikollisia pilaa helposti koko joukon maineen, varsinkin, kun koko joukko itsessäänkin elää jo nyt yhteiskunnan reunamilla.

Hyysääminen ja eriarvoistava kohtelu lisää suvaitsemattomuutta ja rasismia. Jokainen somalin ryöstämä suomalainen suhtautuu varmasti kaikkiin somaleihin nihkeämmin ryöstön jälkeen. Tähän tosiasiaan ei paljoa suvaitsevaisuuskehoitukset auta, vaan tarvitaan konkreettisia toimia rikollisten somaleiden poistamiseksi maasta jotta lainkuuliainen ja rehellinen maahanmuuttajaväestö ei kärsi paskiaisten aiheuttamaa imagotappiota.


Olisi suotavaa että johtopäätökset vedettäisiin faktojen ja kokonaisuuden mukaan, ei sen
kapean sektorin jolla itse sattuu työskentelemään. Toki sitä voi ja tulee käyttää johtopäätösten
tukena, mutta se pohja olisi hyvä olla muualla.



No, tuosta tuli vaan sellainen fiilis, että pystyn about mielessäni näkemään sekä olosuhteet että tyypilliset tekijät. Olisi pitänyt varmaan vaan pitää ns. pää kiinni.


Keskustassa on enemmän tästä nuorisosta ulkomaalaisia, muualla taas vähemmän. Itse näen tuon paljon isompana kuin vain ulkomaalais ongelmana.



Juu, ei se ole pelkästään ulkomaalaisongelma. Nuorisorikollisuus on ihan eri ongelma, mutta maahanmuuttajat tuovat siihen lisää vaikeutta, syvyyttä ja laajuutta, varsinkin kun tarkastelee empiirisesti ja tilastojen valossa maahanmuuttajien massiivista yliedustusta rikostilastoissa.


Jos rehaa kaikki Suomen tyhjäntoimittaja raggariteinit kasaan niin kyllä siellä tummaväri taitaa olla aikalailla vähemistönä.



Tietenkin, koska 96-97% maan asukkaista on valkoihoisia suomalaisia.

Mua kovasti kiinnostaisi että missä on vanhemmat, niin niiden somaleiden kuin myös suomalaisten. Tuota jengiä on kuin pipoa, paljon enemmän kuin se ulkomaalaispainotteinen osa minkä työssäsi näet, joten luulisi että niiden isit ja äiditkin on jossain.



Se minuakin kiinnostaa.
Riku

Posts: 3,187

#880 • • Riku The Little Prince

Ana-5000, 31.12.2008 10:15:
Valvonnalla ja tiedustelulla, integraatiopakotteilla, tms. En osaa määritellä tarkkoja keinoja. Nykyiset keinot eivät kuitenkaan selkeästi ole oikeita, josta todisteina esim. Lontoon terrori-iskut.

Mä en tosiaan jaksa ruveta näihin sivujen mittasiin väittelyihin tässä kun en koe aihetta kohtaan niin suurta intohimoa, mutta tähän on pakko puuttua. Mä en kyllä menis sanomaan että tuollaista voidaan vielä pitää todisteena keinojen täydellisestä epäonnistumisesta. Ei laitkaan ole epäonnistuneita koska rikoksia on olemassa, lääkkeet koska maailmassa on sairauksia, tai kasvatus jos lapsesta ei tule täydellistä kansalaista, yrittääkseni joitain suurinpiirtein vastaavia esimerkkejä keksiä. Arka kurkku tai vuotava nenä ei vielä ole merkki siitä että olet kuolemassa keuhkokuumeeseen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.