kuilun partaalla, 30.12.2008 15:22:
---
Mitä sitten, kun niitä pakolaisia tulee väkisin, esim kuin Gazan ja Egyptin rajalla?
Jaa, vaikea sanoa. Sitä voidaan pohtia sitten, kun niitä tulee väkisin. Todennäköisesti se pitää joillain voimakeinoilla estää, esim. tehostamalla rajavalvontaa ja palauttamalla yli päässeet laittomat siirtolaiset takaisin lähtömaihinsa.
En sanonut näin. Kysyin, mitä tekisit, jos sua käskettäisiin ampumaan lapsia, ja sä sanoit "en tiedä". Mä veikkaan, et Milgramin kokeessa sä olisit viimeisiä luovuttajia.
No, mun mielestä se esimerkki oli kuitenkin karkea ja ohi pointista. Toistetaan nyt tähän: minä en ampuisi lapsia edes käskystä. Tietenkään.
Tämä tietenkin tulisi estää. MUTTA miten erottaa heidät muista mamuista? Aika iso osa näistä Euroopan terroristi-iskujen tekijöistä oli duunissa täällä, mm lääkäreinä.
Niinpä. Se on iso ongelma. Minä sanoisin ainakin sen, että estämällä suuren muslimiyhteiskunnan syntyminen länsimaiden sisälle voidaan suitsia myös potentiaalista länsivastaista toimintaa länsimaiden rajojen sisällä. On vaikeaa ja osin mahdotonta tunnistaa ja erotella joukosta terroristeja, kuten sanoit, osa heistä vaikuttaa päällepäin täysin integroituneilta yksilöiltä. Asiaa ei kuitenkaan varmaan auta se, että maahan otetaan iso määrä näiden terroristien symppaajia. Eivät ne lääkärit tai insinööritkään yksin toimineet.
Vaikea kysymys, johon minulla ei ole vastausta.
Hetkinen? Yritys olla hauska? Etkä kuitenkaan vastannut.
Vastataan vaikka että tiukentamalla rajakontrollia. En ole tätä asiaa enempää pohtinut, koska ongelmahan ei ole nyt se, että tänne virtaisi Ceutan ja Melillan lailla aitojen ylitse afrikkalaisten virta vaan se, että täällä myönnetään oleskelulupa jokaiselle, jonka varpaat ylittävät rajan.
Mä olen sitä mieltä itse henk koht, et valtioiden rajat tulisi poistaa kokonaan, MIKÄLI aseiden, tavaroiden, öljyn, elintarvikkeiden ja rahan yhä sallitaan ylittää ne. MUTTA ymmärrän olevani vähemmistössä, enkä vaadi muita ajattelemaan samoin. Enkä väitä, että siten tulisi maailmaan onni ja autuus.
JOS mä kiellän pakolaista tulemasta Suomeen, mä pelaan sen pakolaisen hengellä, ku en tosiaan tiedä, millanen meininki sil on siellä.
JOS mä päästän sen Suomeen, mä pelaan omalla hengelläni, koska tosiaan se pakolainen voi olla terroristi.
Mä olen valmis ottamaan riskin omasta puolestani, toiselta en kehtaa sitä vaatia.
Niin, tämä on se perusarvokysymys, mikä meitä varmaan eniten erottaa. Minä taas arvotan tämän yhteiskunnan koheesion ja toimintakyvyn korkeammalle kuin pakolaisten hyvinvoinnin, sillä on mielestäni selvää, että ottamalla tänne jokainen pyrkijä tämä maa luhistuu, eikä pakolaisten olot loppupeleissä juurikaan parane. Apua pitää tuoda sinne ongelma-alueille suoraan, ongelma-alueiden ehdoilla. Afrikkaa pitää tukea pyrkimyksissään kehittyä
itse, Afrikkalaisin keinoin. Demokratian vieminen asein lähi-itään on ihan yhtä hölmöä kuin ottaa kaikki työikäiset nuoret miehet pakolaisiksi suomeen. Kumpikaan ei ratkaise perimmäisiä ongelmia, joihin minullakaan ei ole ratkaisua.
Voin vain todeta, että käsittääkseni jotkin asiat ei toimi. Vaikka en osaa parantaa syöpää, voin silti kertoa, ettei se parane homeopatialla.
Kyllä, se on legitiimi poliittinen mielipide. MUTTA miksi sitten jonkun toisen legitiimi poliittinen mielipide tekeekin hänestä "sairaan, joka tulisi erottaa puolueesta"?
Minun mielestäni kaikenlainen rotuerottelu ja syrjintä on epämiellyttävää, ja niitä kaupungin virkoihin ehdottava puoluepomo on sairastunut mokukuumeeseen, jonka oireisiin kuuluu sokea vieraanpalvonta.
"Tampereen kaupungin tulee palkata maahanmuuttajataustaisia työntekijöitä vähintään väestöpohjaa vastaava määrä: runsas 3 prosenttia eri toimialojen työntekijöistä tulee olla maahanmuuttajataustaisia...
...Tampereella maahanmuuttajien osuus väestömäärästä on noin 3 %. Vähän! Huolestuttavan vähän! Elinvoimainen, nykyeurooppalainen kaupunki ei tule toimeen näin homogeenisella väestöpohjalla."
Tämänkaltaiset kommentit kertovat minun mielestäni myrkyttyneestä mielestä, joka on pahasti irtaantunut arkitodellisuudesta. Se on imho vaarallinen piirre poliitikossa. On ehkä hieman rujoa vittuilua sanoa tuollaista ihmistä sairaaksi, mutta ei tuollaista soisi kuulevan kenenkään poliittisen päättäjän suusta.
Käytännössä tämä "runsas kolme prosenttia eri toimialojen työntekijöistä" voidaan saavutta ainoastaan syrjimällä pätevämpiä vääränvärisiä, tässä tapauksessa valkoisia, työnhakijoita jotta maahanmuuttajien prosentti työpaikoilla saadaan vastaamaan väestöpohjaa. Minun mielestäni se on rotusyrjintää.
Miten käytännössä estetään maahanmuuttajien laiton maahantunkeutuminen sitten kun niitä tulee tosissaan?
Katsotaan tilanne sitten. Mahdollisesti se pitää hoitaa jopa voimakeinoin. En tiedä. Tämä ei ole tämän hetken ongelma.
Juu, juu. Samanmielisten foorumi. Ei pitäisi jauhaa, en ole sellaista edes vaatinut. MUTTA SINÄ annoit ymmärtää, että sellaista sisällöllistä krittikkiä esitettäisiin myös sillä foorumilla, tai ainakin käytit harhaanjohtavaa retoriikkaa. "Kato nyt, heti ekana on kritiikkiä!"
Hommafoormilla on jo sovittu mitä saundia bileissä soitetaan, nyt siellä kinataan enää dekoista.
Okei, totta. Sinä tosin totesit, ettei hommafoorumilla puhuta maahanmuuttajista vaan suomalaisista poliitikoista. Tämä on mielestäni täysin ymmärrettävää. Ei täälläkään puhuta pitäisikö tieston keikalla katsoa mielummin vaikka leffoja.
Mamukriitikoita löytyy moneen junaan, kuten tuossa jo kirjoitin. Ei kyseessä ole mikään yhtenäinen rintama, jota Suuri Mestari johtaa ylhäältäpäin.
No kumman papukaijamaisesti toistelet Halla-ahon käyttämiä argumentteja ja sanontoja, sanasta sanaan.
Minun mielestäni Jussi on monessa pointissaan täysin oikeassa. Lainaan niitä omaan kirjoitukseeni silloin tällöin. En näe mitään syytä väkisin keksiä pyörää uudestaan välttääkseni "oppipoikaleiman". Minun ja Jussin maahanmuuttokriittisyys tosin perustuu eri asioihin, kuten aikaisemmin kirjoitin.
No tähän mä pyrinkin, osoittamaan, että se on sellaista, infantiilia, pelonsekaista tottelevaisuuden ja ryhmäänkuulumisen halua. Se on yhteen asiaan jumiutumista, ihan samaa soppaa kuin eläinten vapautusrintamat, militantit antifalaiset ja muut yhden asian liikkeet.
Olenko minä määrittelyt itseni ihmisenä maahanmuuttokritiikin kautta? Minä en tee asialle oikeastaan mitään muuta kuin jauhan siitä klubbarissa ja äänestin Hallista. Minä en kiertele kaupungilla protestoimassa, jakamassa lappuja, istu mamukriittisten illanistujaisissa selkiä taputtelemassa tai toimi mitenkään muutenkaan aktiivisesti maahanmuuttoa vastaan. Minä en kuulu edes mihinkään ryhmään, vaikka maahanmuuttokriittisyys sellaiseen minut leimaisikin. Olen vain tästä asiasta tätä mieltä, ja samaa mieltä on moni muukin. Minua ei motivoi ryhmään kuulumisen tunne, varsinkaan, kun klubbarissa olisi paljon helpommin eläydyttäviä ryhmäviitteitä tarjolla. Oikeastaan tästä asiasta kirjoitteleminen lähinnä
heikentää minun mainettani täällä, koska suurin osa tämän foorumin lukijoista oletettavasti pitää maahanmuuttoa ja monikulttuuria positiivisina asioina.
Valitat, et sun poliittista kantaa pitää infantiilina, ja samaan hengenvetoon pidät vastakkaista kantaa "sairaana". Huomaa threadin otsikko? Kulttuurien välille löytyy varmasti "sairaita eroja", jos kerran ihan omien kansalaistenkin keskuudesta sellaisia löytyy.
Valitan lähinnä siitä, että tässä käydään taas keskustelua siitä, mitä
minä olen, eikä siitä, mitä
minä sanon. Siihen on tosin jo totuttu. Kaljupäistä stevaria vastaan on helpompi hyökätä kuin niitä kylmiä faktoja, mitä minä sanon ääneen.
Kuka on noin väittänyt? Ihan samalla tavalla saa sun ja kaltaistes teksteistä sellasen kuvan, et maailma ja Suomi pelastuu, jos mamut saadaan veks Suomesta.
Heh, ei Suomi sillä pelastu, eikä täällä asuvia mamuja tarvitse "veks" saada. Minä haluan maahanmuuttoa harjoitettavan Suomen edun näkökulmasta jotta Ruotsin tai Pariisin kaltaiset hirvittävät kriisit saadaan vältettyä. Se on mielestäni ihan kohtuullinen vaatimus.
Ana-5000, 24.12.2008 08:06:
Ja jokaiselle joka lukee tämän läpi ja osaa sen tarvittaessa minulle lyhyesti kysyttäessä referoida lupaan tarjota tuopposen olutta tavattaessa.
http://vanhasuomi.blogspot.com/2007/11/epkorrektin-teoria.html
---
ja
---
Miniluv@hommaforum: Saisinko tiivistelmän Epäkorrektin teoriasta. Kiitän todella, jos joku sellaisen tänne laittaa. Keskeiset ideat ja perustelut.
---
Ana + Miniluv = totta? ^_____________^
Swing and a miss. Miksi minä käyttäisin tuolla noin tyhmää nimimerkkiä? :) Tarkoitin asialla sitä, että "Epäkorrektin teoria" on lukemisen arvoinen teksti, ja jos joku sen lukee, hyvä niin. Olen jopa valmis tarjoamaan olusen sille, joka sen lukee, ihan vain siksi että minusta olisi hyvä, että jokainen lukisi sen.