Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,707 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#841 • • Aziz Combat Fighter

Annakins, 29.12.2008 17:04:
---
En voi olla huomauttamatta, että mm. USA:ssa (eli sivistysvaltiossa?) lähestulkoon kaikki poikalapset ympärileikataan.



En voi olla huomauttamatta, että takapajuisuus ei ole muslimimaailman yksinoikeus.


Puhumattakaan myös juutalaisista poikalapsista.



Niin. Sekin on väärin. Ei niitäkään saa silpoa.


Että ei se ole yksinään Allahin tyydyttämiseksi.



Ei toki, mutta Suomessa ympärileikkauksia tehtaillaan lähinnä uskonnollisissa piireissä. En tiedä kuinka yleistä tämä on suomen juutalaisten parissa, mutta ainakin suomen musulmaaniväestö tykkää silpoa pippeleitä.

KO linjasi tuossa jokin aikaa sitten, että lapsia saa toki vanhempien halusta silpoa, kunhan asialla ollaan uskonnon nimissä. Minä kuolin hieman sisältäpäin kun luin tuon kyseisen uutisen.

Ihmisoikeusliittokin on ottanut ns. kovan kannan asiaan:

"Järjestö ei halua kieltää pelkistä uskonnollisista syistä tehtäviä ympärileikkauksia, koska uskoo, että niitä tehtäisiin muslimi- ja juutalaispojille joka tapauksessa. Järjestön pitkän aikavälin tavoitteena on, että poikien ympärileikkauksista luovuttaisiin, mutta ei kriminalisoimalla, vaan asennemuutoksella. Valtiovallan pitäisi järjestön mielestä tukea ympärileikkauksen ennalta ehkäisyä ja valistusta."

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ihmisoikeusliitto+haluaa+lain+poikien+ymp%C3%A4rileikkauksesta/1135242162732

Eli ihan silkkaa haistavittua, pelkuruutta ja kiihkoilijoiden nöyristelyä. Taho, jonka pitäisi olla ENSIMMÄISENÄ barrikaadeilla ylläpitämässä lasten vapautta tarpeettomista kirurgisista toimenpiteistä mielistelee ja myötäilee uskonnollisia tahoja rasistileimaantumisen tms. pelossa. Pitäisikö tyttöjenkin ympärileikkauksesta säätää laki, koska niitä tapahtuu joka tapauksessa? Pitäisikö niitä tehdä julkisen terveydenhuollon piikkiin? Tekstin kommentti siitä, että tyttöjen ympärileikkaus olisi muka jotenkin merkittävästi erilainen kuin poikien on paskapuhetta. Esinahan leikkaaminen vastaa naisen anatomiassa analogisesti klitoriksen hupun poistoa.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oikein+tehty+pojan+uskonnollinen+ymp%C3%A4rileikkaus+ei+ole+rikos/1135240313613

Vittu että mua suututtaa tää aihe, sori, nousee tunteet pintaan kun katselee millä tasolla päätöksiä viattomien lasten koskemattomuudesta poljetaan uskonnollisten hurupaskajuttujen nimissä maan rakoon, ja jostain löytyy aina joku nainen (kyllä, se on aina nainen) joka "ei voi olla huomauttamatta" että ameriikassakin silvotaan lapsia. Ihan kuin tämä tekisi asiasta jollain tavalla vähemmän kammottavaa.
Epailija

Posts: 5,636

#842 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Ana-5000, 29.12.2008 17:20:
Ei toki, mutta Suomessa ympärileikkauksia tehtaillaan lähinnä uskonnollisissa piireissä. En tiedä kuinka yleistä tämä on suomen juutalaisten parissa, mutta ainakin suomen musulmaaniväestö tykkää silpoa pippeleitä.



Taitaapi juutalaispoikien pippelinsilvonta lähennellä sataa prosenttia. Kyseessä on sen verran vahvasti juutalaiseen kulttuuriin kuuluva perinne, että seurakunnista ei ilmeisesti juuri löydy perinnettä kyseenalaistavia ääniä. Voin pistää tarkemmat lainaukset kun muistan mistä lehdestä luin ja kenen haastattelun.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#843 • • Aziz Combat Fighter

Epailija, 29.12.2008 18:23:
---
Ana-5000, 29.12.2008 17:20:
Ei toki, mutta Suomessa ympärileikkauksia tehtaillaan lähinnä uskonnollisissa piireissä. En tiedä kuinka yleistä tämä on suomen juutalaisten parissa, mutta ainakin suomen musulmaaniväestö tykkää silpoa pippeleitä.
---


Taitaapi juutalaispoikien pippelinsilvonta lähennellä sataa prosenttia. Kyseessä on sen verran vahvasti juutalaiseen kulttuuriin kuuluva perinne, että seurakunnista ei ilmeisesti juuri löydy perinnettä kyseenalaistavia ääniä. Voin pistää tarkemmat lainaukset kun muistan mistä lehdestä luin ja kenen haastattelun.



No, ei tuota ole syytä epäillä. Tähän mennessäni käsittääkseni on tosin ollut rikos silputa lapsia, mutta uskonnollisten sensitiivisyyksien nimissä ollaan nämäkin puolustuskyvyttömien lasten ihmisoikeudet valmiita tallomaan maahan.

Amnesty ja ihmisoikeusliitto hei, tässä ois ihan oikea juttu ajettavaksi. Jättäkää ne sivarit rauhaan, ne on aikuisia miehiä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#844 • • Aziz Combat Fighter
Ainiin, pitää lyödä pöytään lisää rasisteja: http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali

Ayaan Hirsi Ali on mahtava, rohkea ihminen. Ylitsevuotava kunnioitukseni hänelle. Ali on siinä mielessä kiusallinen tapaus monille, koska hän on a) nainen b) somali c) maahanmuuttaja, mutta toteaa ääneen aivan samat pointit kuin minä ja moni muu.

Siinähän heittelet hitlerkorttia, saatana :D
Tyranoid

Posts: 1,552

#845 • • Edited Tyranoid FINRG

Ana-5000, 29.12.2008 23:56:
Ayaan Hirsi Ali on mahtava, rohkea ihminen. Ylitsevuotava kunnioitukseni hänelle.



Ilman Hollannin vapaamielistä maahanmuuttopolitiikkaa olisi ihmiskunta mitä todennäköisimmin jäänyt paitsi Alin mahtavuudesta ja rohkeudesta. ;)

Mut joo, onhan sen pakko olla oikeessa kun on somali ja vielä nainenkin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#846 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 30.12.2008 00:33:
---
Ilman Hollannin vapaamielistä maahanmuuttopolitiikkaa olisi ihmiskunta mitä todennäköisimmin jäänyt paitsi Alin mahtavuudesta ja rohkeudesta. ;)



Hah, arvasin että joku luiskaotsa viskaa tuon alle tunnin sisällä.

Ilman natsien joukkotuhontaoperaatioita Oskar Schindlerkin olisi jäänyt historiaan tavallisena tehtaanomistajana. Tämä tuskin tarkoittaa sitä, että natsien touhut olivat ns. hyvä juttu.

Ilman muslimien takapajuisuutta ja keskiaikaisuutta Ali ei olisi millään tavalla poikkeuksellinen ihminen, eikä tämän tarvitsisi elää kuoleman pelossa ja vartijoiden ympäröimänä loppuikäänsä. Ali on itsekin puhunut liberaalia maahanmuuttopolitiikkaa vastaan ja varoitellut hollantia islamin invaasiosta. On äärimmäisen vaikea mennä väittämään, että Ali on pelkkä toiseutta vierova rasisti tai ettei hän tiedä, mistä puhuu.


Mut joo, onhan sen pakko olla oikeessa kun on somali ja vielä nainenkin.



No tätähän minä NIMENOMAAN tarkoitin. Hienosti taas sivuutit aivan kaiken mitä Hirsi Ali sanoo ja heittelet tuollaisia kömpelösti naamioituja "Ana on idiootti"-piikkejä.

Eipä tunnu sinua paljoa koskettavan se tosiasia, että niinkin lähellä kuin hollannissa Ali on hengenvaarassa kritisoituaan Islamin tapaa alistaa naisia. Tärkeämpää on päästä vittuilemaan kaljupäälle, joka ei pidä siitä, että se sama islam rantautuu kotirappusille.

edit: Ainiin, melkein unohtui toivottaa Hyvää uutta vuotta!

Niin kauan kun valtaosa elättelee kaltaistasi ajattelumaailmaa jossa maahanmuuton negatiivisin piirre on se, ettei sitä ehdoitta kaikki rakasta, tuo uutinen saadaa pian lukea suomen lähiöistä. Ja se on aivan vitun varma tosiasia.
Tyranoid

Posts: 1,552

#847 • • Tyranoid FINRG
Nyt otit vähän liian vakavasti. Yritin kyllä pehmentää hölmöä läppääni hymiöllä.

Ei mun piikkien tarkoitus ole esittää sua idioottina. Mulla ei ole mitään suurta visiota siitä, miten maahanmuutto ja moni/monokulttuuriasiat pitäisi hoitaa. Aihe on kuitenkin mun mielestä kiinnostava, ja siksi tekee mieli osallistua keskusteluun, edes sitten tällaisten pienten huomioiden ja läppien muodossa. Jos oot vahvasti sitä mieltä, että mun kontribuutio tässä keskustelussa on vaan negatiivista vittuilua, niin voin lopettaa kommentointini, missään tapauksessa mun ei ole tarkoitus käydä fiksujen ihmisten henkilöön kiinni tai aiheuttaa mielipahaa. Tää on mulle vain tällaista semiälyllistä viihdettä ja omien käsitysten muovaamista siinä sivussa.

Mun ajattelumaailmaan (kuten ei varmasti valtaosan suomalaisista, eurooppalaisista tai ihmisistä ylipäätään) ei kuulu, että maahanmuuton negatiivisin piirre on se, ettei sitä ehdoitta kaikki rakasta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#848 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 30.12.2008 01:04:
Nyt otit vähän liian vakavasti. Yritin kyllä pehmentää hölmöä läppääni hymiöllä.

Ei mun piikkien tarkoitus ole esittää sua idioottina. Mulla ei ole mitään suurta visiota siitä, miten maahanmuutto ja moni/monokulttuuriasiat pitäisi hoitaa. Aihe on kuitenkin mun mielestä kiinnostava, ja siksi tekee mieli osallistua keskusteluun, edes sitten tällaisten pienten huomioiden ja läppien muodossa. Jos oot vahvasti sitä mieltä, että mun kontribuutio tässä keskustelussa on vaan negatiivista vittuilua, niin voin lopettaa kommentointini, missään tapauksessa mun ei ole tarkoitus käydä fiksujen ihmisten henkilöön kiinni tai aiheuttaa mielipahaa. Tää on mulle vain tällaista semiälyllistä viihdettä ja omien käsitysten muovaamista siinä sivussa.

Mun ajattelumaailmaan (kuten ei varmasti valtaosan suomalaisista, eurooppalaisista tai ihmisistä ylipäätään) ei kuulu, että maahanmuuton negatiivisin piirre on se, ettei sitä ehdoitta kaikki rakasta.



Ok, ajattelin vaan kun ton postasin, että esille nousee ensimmäisenä kaksi asiaa: Maahanmuuton siunauksellisuuden ilmentyminen Ayaan Hirsi Alin olemassaolona ja toisena se, että Ayaan Hirsi Alin ihonväri antaisi hänelle välittömän auktoriteetin jossakin asiassa.

Harmitti nähdä ne heti kättelyssä, kun toivoin, ettei keskustelussa tarvitsisi käydä näin pöhköjä juttuja läpi :)

Jatka toki kommentoimista, itsekin pidän mielelläni tämän keskustelun auki koska minusta tuntuu, että vähin mitä itse voin konkreettisesti tehdä, on kirjoittaa asiasta. Väkivaltaan en sorru, ja äänestyksessä minunkin ääneni painaa ihan yhtä paljon kuin kenen tahansa muun, joista varmasti valtaosa ei ole perehtynyt asiaan juuri laisinkaan. Jos edes joku muuttaa mielipidettään maahanmuuttokysymyksistä minun kirjoituksieni perusteella, se on hieno asia. Jos yhä useampi pitää minua vittumaisena ja ikävänä rasistina, joka haluaa pahaa kaikille ja erityisesti erivärisille se on voi voi - koska silloin mitään mitä olen sanonut ei selkeästi ole luettu ajatuksella.

Tämän kaiken lisäksi minusta on mahtavaa kompata somalinaista, koska se asettaa esim. minua rasistiksi parjanneen REivaajan hieman hankalaan tilanteeseen.

Seuraavana lukulistallani on Hirsi Alin kirjat. Olen lukenut Irshad Manjin teoksen "Islamin kahdet kasvot", äskettäin Hitchensin uusimma "God is not great" sekä "Jihadin Soturi - tieni al quaden taistelijaksi" tms. mikä todennäköisesti tosin oli 90% fiktiota. Tämän lisäksi olen lukenut runsaasti blogeja aiheesta, sekä muslimikäännynnäisnaisilta että mamukriitikoilta - näistä sekä ihan aidoilta jurorasisteilta sekä järkeviltä ihmisiltä. Luin jopa JP Roosin blogia varsin paljon, kunnes tuli paha olo. Tää on muuten ihan mielenkiintoinen: http://uusmusulmaani.blogspot.com/2008/10/apua-hlmi.html

Minun mielestäni islam ja muslimimaahanmuutto ovat saman kokoluokan kysymyksiä kuin sosialismin nousu ja tuho olivat meidän vanhemmillemme. On jokaisen sivistyneen ihmisen velvollisuus perehtyä rehellisesti ja kriittisesti maahanmuuttoa koskeviin kysymyksiin, sen vaikutuksiin euroopalle ja suomelle ja tehdä valistuneita äänestys- ja vaikuttamispäätöksiä tämän perusteella. Se, jos joku arvottaa maahanmuuton tuomat positiiviset kulttuurivibat korkeammalle kuin esim. ruotsin lähiötilanteen välttäminen, on arvokysymys. Uskoisin, että moni ihminen kuitenkin ajattelisi monikulttuuristamisasioista toisin, jos niistä olisi rehellistä tietoa saatavilla. Nyt hämätään puhumalla valtavasta voimavarasta, työvoimapulasta (joka tuntuu irtisanomisuutisia ja työttömyyslukuja tarkastelemalla silkalta vittuilulta) ja "nuorisosta", kun tarkoitetaan käytännössä täysi-ikäisiä mamuja.

Minusta tuntuu vahvasti siltä, että ainoa asia mikä pitää monikulttuuripositiivisuutta yllä on se, etteivät ihmiset varsinaisesti tiedä, mitä monikulttuurisuus käytännössä on. Se on sirpalekulttuuria. Monikulttuuri sananakin on positiivisesti latautunut, vaikka tarkempi termi olisi nimenomaan sirpalekulttuuri - kasa erilaisia, sisäistä ryhmäkoheesiota tuntevia ihmisiä, heimoja ja uskontoja saman valtion sisällä yrittämässä parhaansa mukaan sietää toisiaan. Se on epäluonnollista, raskasta ja epämiellyttävää kaikille osapuolille, ja minä arvelisin ettei asiaa edes aleta miettimään kunnolla ennenkuin on liian myöhäistä.

Tai sitten voidaan kääntää katse länteen tai minne tahansa muualle eurooppaan, oppia heidän virheistään ja välttää ne. Se ei onnistu vihreitä äänestämällä, koska vihreät ovat tällaisia.
Apo

Posts: 1,574

#849 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Tyranoid, 30.12.2008 00:33:
Ilman Hollannin vapaamielistä maahanmuuttopolitiikkaa olisi ihmiskunta mitä todennäköisimmin jäänyt paitsi Alin mahtavuudesta ja rohkeudesta. ;)

Ana-5000, 30.12.2008 00:47:

Hah, arvasin että joku luiskaotsa viskaa tuon alle tunnin sisällä.



Eikö tuossa kuitenkin ole ihan validi pointti keskusteluun missä maahanmuuttoa halutaan rajoittaa ja eikö se ansaitse kunnon vastauksen? Miten erottaa hyödylliset, hyödyttömät ja haitalliset maahanmuuttajat toisistaan, kuka määrittelee kriteerit ja kuka suorittaa selvitystyön? Miten ennustaa mahdollisesti kouluttamattomasta henkilöstä että että hänestä tulee hyödyllinen osa yhteiskuntaa tai jopa sellainen joka parantaa sitä?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#850 • • Edited Aziz Combat Fighter

Apo, 30.12.2008 01:22:
---
Eikö tuossa kuitenkin ole ihan validi pointti keskusteluun missä maahanmuuttoa halutaan rajoittaa ja eikö se ansaitse kunnon vastauksen?



Ansaitsee. Jos lähtötilanne olisi se, että maahanmuuttoa esim. somaliasta ei harjoitettaisi, on totta että Hirsi Alikaan ei olisi tullut maahan. Tämä on kuitenkin mielestäni varsin kohtuullinen hinta siitä, ettei Hirsi Alin kritisoimat asiat saisi jalansijaa eurooppalaisessa yhteiskunnassa. Hirsi Ali on merkittävä ihminen siksi, että hän tulee ns. varsin paskasta kulttuurista. Hirsi Ali on merkittävä ihminen siksi, että hän poikkeaa tästä kulttuurista. Valtaosa ei poikkea, vaan toteuttaa sitä kulttuuria länsimaissa sekä hyvässä että pahassa. Hirsi Alista tekee erityisen ainoastaan se, että kyseessä on tietynlainen intellektuellinen "ryysyistä rikkauksiin"-tarina, aito integraatio länsimaahan. Hyvin harvinainen poikkeus.

Minulla on sellainen teoria, että euroopalle täysin ainutlaatuinen vieraan suvaitseminen on se arvo, joka tulee tuhoamaan sen lopullisesti. Vieraat eivät nimittäin eurooppalaisia suvaitse, vaikka täällä asumisesta hyötyvätkin. Suvaitsemisen taakka on puhtaasti meidän itse itsellemme rakentama, masokistinen velvoite.


Miten erottaa hyödylliset, hyödyttömät ja haitalliset maahanmuuttajat toisistaan, kuka määrittelee kriteerit ja kuka suorittaa selvitystyön? Miten ennustaa mahdollisesti kouluttamattomasta henkilöstä että että hänestä tulee hyödyllinen osa yhteiskuntaa tai jopa sellainen joka parantaa sitä?



Asettamalla maassaolon edellytyksiksi aikaisemmin mainittuja pakotteita kuten työllistyminen tai opiskelupaikan saanti, kielen opettelu ja karkoittamalla rikoksiin syyllistyneet, estämällä lasten kouluttaminen uskonnollisissa kouluissa, valvomalla moskeijoiden saarnojen sisältöä, harjoittamalla tiedustelutoimintaa radikaalin länsivastaisen islamin kitkemiseksi ja ennen kaikkea tiputtamalla radikaalisti sitä määrää ihmisiä, mitä maahan päästetään.

Minä en ehdota rajalle mitään värikarttaa. Toimivaa ja yhteiskunnalle hyödyllistä tai vähintään edes ei-haitallista maahanmuuttoa on mahdollista harjoittaa, jos siihen löytyy riittävää poliittista tahtoa ja selkärankaa sanoa ääneen se tosiasia, että tämä yhteiskunta on liian hyvä uhrattavaksi kehitysmaiden aseman äärimmäisen marginaaliseen parantamiseen.

Nyt kuljetaan vaan hurskaina ja omassa oikeudenmukaisessa kirkkainta kruunua otsalle sovittelevana ruotsin polkua kohti sitä tilannetta, että täällä on ihan oikeasti kohta sama tilanne kuin Ruotsissa. Sitten voidaankin pohtia, mitä nyt tehdään - ja totuus on se, että sitten ei voida tehdä enää yhtään mitään muuta, kuin kirota menneisyyden virheitä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#852 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 30.12.2008 01:33:
---
Ana-5000, 30.12.2008 01:13:
koska vihreät ovat tällaisia.

---


Ja perussuomalaiset tällaisia.

Kaikki. Joka ikinen.



Hyväksyisin pointtisi, mikäli Matti Nykänen olisi juuri valittu Tampereen perussuomalaisten johtoon. Minun linkkini takana oli ihan oikea Vihreitten nainen - sinä et keksinyt muuta kuin Matti Nykäsen.

Silkkaa mielikuvamarkkinointia.

Jos äänestät persuja, olet vaimoa hakkaava alkoholisti.

Minä en mitenkään varauksettomasti kannata perussuomalaisia, vaikka kyseinen puolue on ainoa, jonka edustajilla on ollut moraalista rohkeutta poiketa valtavirran suvaitsevaisuusliturgiasta ja lausua ääneen niitä tosiasioita, joita monet kohtaavat päivittäin monikulttuurisessa arjessaan.
Tyranoid

Posts: 1,552

#853 • • Tyranoid FINRG

Ana-5000, 30.12.2008 01:36:
Hyväksyisin pointtisi, mikäli Matti Nykänen olisi juuri valittu Tampereen perussuomalaisten johtoon. Minun linkkini takana oli ihan oikea Vihreitten nainen - sinä et keksinyt muuta kuin Matti Nykäsen.



Mattikin on ollut ihan oikea perussuomalaisten kunnanvaltuutettu. Oisin voinut kans postata Tonyn, joka on sentään ollut kansanedustaja. Tai sit jos olisin jaksanut nähdä vaivaa, olisin voinut kaivaa joltain persujen nykyiseltä piiripomolta muutaman urpon kommentin vaikkapa seksuaalivähemmistöihin liittyen ja postata sen. Luuletko ettei olisi löytynyt?

Halusin siis kiinnittää huomiota tuohon yleistykseen minkä teit vihreistä. Ei ne kaikki ole tällaisia.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#854 • • Edited Aziz Combat Fighter

Tyranoid, 30.12.2008 01:52:
---
Mattikin on ollut ihan oikea perussuomalaisten kunnanvaltuutettu.



Tätä en itseasiassa tiennyt.

Oisin voinut kans postata Tonyn, joka on sentään ollut kansanedustaja. Tai sit jos olisin jaksanut nähdä vaivaa, olisin voinut kaivaa joltain persujen nykyiseltä piiripomolta muutaman urpon kommentin vaikkapa seksuaalivähemmistöihin liittyen ja postata sen. Luuletko ettei olisi löytynyt?



Tony Halme olisi ollut paljon relevantimpi.

Tony Halme oli oire. Tony Halme äänestettiin eduskuntaan valtavalla äänivyöryllä siksi, että Tony Halme oli ensimmäinen joka kritisoi maahanmuuttoa, joskin teki sen varsin vastenmielisellä tavalla ja epäilemättä ihan toisista motiiveista kuin esim. Halla-aho. Jussi tulee muuten menemään valtavalla äänivyöryllä sisään eduskuntaan, ihan vaan tiedoksi, ettei kukaan ylläty.

Tony Halme on kyllä toisaalta surullinen esimerkki siitä, millä tavalla yksi puolue voi pilata koko imagonsa yhden miehen avulla. Toisaalta, Halmeen 16.000 ääntä kertoivat siitä, että poliittinen lässytys on irtaantunut arkitodellisuudesta niin pahasti, että kun äänestettäväksi ilmestyy kadunjätkä jonka teemoina ovat lähinnä sotaveteraanit ja "neekerit vittuun"-asenne, tämä saa 16.000 ääntä. Minusta se on huvittavaa, kummallista ja toisaalta aika silmiä avaavaa.


Halusin siis kiinnittää huomiota tuohon yleistykseen minkä teit vihreistä. Ei ne kaikki ole tällaisia.



Ei toki kaikki, mutta monet ovat, ja Päivin kaltainen poliittinen lässytys on puolueen virallista linjaa noudatteleva, mikä näkyy mm. siinä, ettei kukaan vaadi päitä vadille tai vihreiden puoluepäälliköiltä kommenttia kun Päivi haluaa ottaa rodulliset kriteerit käyttöön työpaikoilla pakottaakseen maahanmuuttajia kunnan työpaikkoihin silloin, kun tarjolla olisi pätevämpiä mutta väärän värisiä hakijoita. Minusta se on äärimmäisen sairasta, ja tuollaisia puhuva ihminen pitäisi poistaa mistä tahansa puolueesta. Päinvastoin, henkilö nostettiin Tampereen vihreiden johtoon, joten on jollain tavalla luontevaa ajatella, että Päivin ajatusmaailma heijastelee varsin kattavasti koko Tampereen vihreiden yleisiä linjoja.

<sarkasmi>Minä muuten äänestäisin vihreitä, mikäli he eivät vihaisi luontoa vaatimalla yhä useampia ja useampia ihmisiä länsimaihin kerskakuluttamaan. Minusta se on varsin ristiriitaista. Yhden maahanmuuttajan hiilijalanjälki vastaa oletettavasti kokonaisen kylän päästöjä kotimaassa.</sarkasmi>
Android

Posts: 3,908

#855 • • Android

Levottomissa ruotsalaislähiöissä pelätään uudenvuoden raketteja

29.12.2008 22:52
A A

Kalle Koponen

Helsingin Sanomat
Kalle Koponen / HS

Hiljattain poltetun jakeluauton hylky seisoi maanantaina ostoskeskuksen parkkipaikalla Tenstan lähiössä Tukholmassa.

Hiljattain poltetun jakeluauton hylky seisoi maanantaina ostoskeskuksen parkkipaikalla Tenstan lähiössä Tukholmassa.

tukholma. Joulunpyhinä eri puolilla Ruotsissa on ollut levotonta, kun lähiöiden nuorisojengit ovat poltelleet irtainta roskakoreista kuorma-autoihin. Uusivuosi ilotulitteineen on joissakin paikoissa aito huolenaihe.

"Meillä on aina erityisen paljon poliiseja töissä uudenvuoden aikaan, koska ihmisiä on niin paljon liikkeellä", Tukholman poliisista kerrotaan.

Joulukuun levottomuudet lähtivät liikkeelle Rosengårdin lähiöstä Malmöstä, jossa kiista islamilaisen kulttuuriyhdistyksen menettämästä kerhohuoneistosta riistäytyi useita öitä jatkuneeksi nuorison riehunnaksi. Omaisuutta tuhottiin, autoja poltettiin, mutta kukaan ei loukkaantunut.

Jouluaaton aattona kähinää syntyi Tukholman Tenstassa, kun autonrenkaita ja roskakoreja polttaneet nuoret estivät kivittämällä palokunnan pääsyn paikalle.

Poliisi aloitti lähiössä omien sanojensa mukaan "massiivisen operaation". Kaksi yötä jatkunut rähinä ei yltynyt Malmön mittoihin.

Sunnuntaina Oxiessa Malmössä nuorisojengi terrorisoi asukkaita kivillä ja ilotulitusraketeilla, joita satoi parvekkeille ja ikkunoihin. Monet saivat sammutella palonalkuja parvekkeiltaan.

"Meillä on vaneria ympäri taloa, koska kaikki on rikki", Joakim Hansson kertoi Sydsvenskan-verkkolehdelle.

Monien levottomien lähiöiden asukkaat ovat vähävaraisempia kuin ruotsalaiset keskimäärin. Valtaosa on maahanmuuttajia.

Maanantaina Tukholman Tenstassa nuorukaiset luulivat valokuvia ottanutta toimittajaa poliisiksi.

"Varo vain, kyttä, kohta sinunkin autosi palaa", nuori mies huusi.

Ilotulitusrakettien riesa on noussut ruotsalaiseen keskusteluun erityisesti tänä vuonna, kun Ica Maxi -kauppaketju päätti lopettaa ilotulitteiden myymisen.



http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Levottomissa+ruotsalaisl%C3%A4hi%C3%B6iss%C3%A4+pel%C3%A4t%C3%A4%C3%A4n+uudenvuoden+raketteja/1135242386090
Skenemursu

Posts: 1,568

#856 • • Skenemursu Vastarannan Kuha


---
Miten erottaa hyödylliset, hyödyttömät ja haitalliset maahanmuuttajat toisistaan, kuka määrittelee kriteerit ja kuka suorittaa selvitystyön? Miten ennustaa mahdollisesti kouluttamattomasta henkilöstä että että hänestä tulee hyödyllinen osa yhteiskuntaa tai jopa sellainen joka parantaa sitä?

---


Asettamalla maassaolon edellytyksiksi aikaisemmin mainittuja pakotteita kuten työllistyminen tai opiskelupaikan saanti, kielen opettelu ja karkoittamalla rikoksiin syyllistyneet, estämällä lasten kouluttaminen uskonnollisissa kouluissa, valvomalla moskeijoiden saarnojen sisältöä, harjoittamalla tiedustelutoimintaa radikaalin länsivastaisen islamin kitkemiseksi ja ennen kaikkea tiputtamalla radikaalisti sitä määrää ihmisiä, mitä maahan päästetään.


pitaiskos myos pitka-aikais tyottamilta suomalaisilta ottaa kansalaisuus pois?? ehkapa pitais..

mutta noinhan se periaatteessa menee... ne jolla on hyvaa syy oleskella maassa voivat niin tehda... ne joilla ei menkoon muualle. nailla ehdoilla minakin oleskelen thaimaassa, kerran vuodessa kayn immigrationissa nayttamassa etta edelleen olen hyodyllinen osa yhteiskuntaa. Se hetki kun en ole niin eikohan mut aika nopeesti heivata pihalle.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#857 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Ana-5000, 29.12.2008 16:22:
---
Tiinuliinu81, 29.12.2008 16:17:
Tässä tuli mieleen, kun tuttuni on naimisissa islamin uskoisen kanssa ja he saivat juuri pojan. Niin, nyt on kauhea tappelu siitä, että ympärileikataanko poika vai ei.. Saapa nähdä, miten asia päättynee.

---


On se ihanaa miten nykypäivänä tarvitsee sivistysvaltiossa kiistellä siitä, silvotaanko lapsen sukuelimet Allahin tyydyttämiseksi vai ei.

Toivotaan, että pikkupojan pippeli pysyy siinä mallissa, mihin luonto on sen luonut. Mikäli lapsi itse mielii esinahastaan eroon, hän voi käydä sen leikkauttamassa 18v. syntymäpäivänään. Sitä ennen ympärileikkaajat pitää laittaa törkeästä pahoinpitelystä ja pysyvästä ruumiinvamman tuottamisesta ehdottomilla tuomioilla vankilaan.



Kuulemma 15v. saa jo päättää itse asiasta.

En tiedä kasvatetaanko poika islamin uskoon mutta onhan se asia tosiaan pelkässä kulttuurissakin, eikä vain uskonnossa. Ilmeisesti tämä tuttavani taipuu miehensä tahtoon. Tosin toimenpide hoidetaan yksityisellä lääkäriasemalla puudutusten kera, eikä itseoppineen kotikäynnillä..

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Jinx

Posts: 2,615

#858 • • Jinx Superfeminine

Tiinuliinu81, 30.12.2008 09:26:
---
Ana-5000, 29.12.2008 16:22:
---
Tiinuliinu81, 29.12.2008 16:17:
Tässä tuli mieleen, kun tuttuni on naimisissa islamin uskoisen kanssa ja he saivat juuri pojan. Niin, nyt on kauhea tappelu siitä, että ympärileikataanko poika vai ei.. Saapa nähdä, miten asia päättynee.

---


On se ihanaa miten nykypäivänä tarvitsee sivistysvaltiossa kiistellä siitä, silvotaanko lapsen sukuelimet Allahin tyydyttämiseksi vai ei.

Toivotaan, että pikkupojan pippeli pysyy siinä mallissa, mihin luonto on sen luonut. Mikäli lapsi itse mielii esinahastaan eroon, hän voi käydä sen leikkauttamassa 18v. syntymäpäivänään. Sitä ennen ympärileikkaajat pitää laittaa törkeästä pahoinpitelystä ja pysyvästä ruumiinvamman tuottamisesta ehdottomilla tuomioilla vankilaan.

---


Kuulemma 15v. saa jo päättää itse asiasta.

En tiedä kasvatetaanko poika islamin uskoon mutta onhan se asia tosiaan pelkässä kulttuurissakin, eikä vain uskonnossa. Ilmeisesti tämä tuttavani taipuu miehensä tahtoon. Tosin toimenpide hoidetaan yksityisellä lääkäriasemalla puudutusten kera, eikä itseoppineen kotikäynnillä..



Käytännössä toi toimenpiden on suomen rikoslain mukaan pahoinpitely.

--
Pyllykkä

Tiinuliinu81

Posts: 510

#859 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Jinx

Käytännössä toi toimenpiden on suomen rikoslain mukaan pahoinpitely.



Jooh. Onhan tuo todella vaikea tilanne ja musta asiasta olisi pitänyt keskustella jo ennen lasta.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#860 • • Edited kuilu ja kummitus

WiljamiDzay: Tää on kyl mielenkiintoista miten kauheen kaukana ihmisten mielipiteet maahanmuuttokeskustelussa on... Ainakin tätä topiccia lukiessa tulee mielikuva että kirjoittelijat ovat mielipiteiltään joko "rajat kiinni eikä ketään päästetä maahan" tai "kaikki sisään ja enemmänkin + fuck the police & natiiviväestö".


=D Mitähän sä oikee luet? Tollanen mielikuva syntyy lähinnä mokuhysteerikkojen argumentoinnista. Kumpaan ryhmään itse muuten kuulut?

Mä uskon et suurin osa possesta on huolissaan milloin mistäkin, ja kelailee maailmaa ja tapahtumia, myös maahanmuuttoa. Mut jotkut vaa jämähtää yhteen asiaan, oli se sitten eläinten oikeuksien puolustamista tai maahanmuuton kritisointia. Löytyy se oikea missio, netin kautta löytyy muutkin samanmieliset ja hysterian levittäminen voi alkaa.

Esim koko ajan on päällä vakava talouskriisi, jota samat poliitikot ja media ovat pantanneet. Talouskriisi, joka johtaa yhä paheneviin sosiaalisiin ongelmiin. MUTTA tämä toitotus antaisi ymmärtää, että nekin tulevat vaivat ovat seurausta väärästä maahanmuuttopolitiikasta eikä väärästä talouspolitiikasta...

Henkilökohtaisella tasolla olen kyllä lähempänä tuota rajoja sulkevaa päätä (esimerkit Ranskasta, Saksasta, Englannista ja viimemmäksi Ruotsista eivät juuri mieltä ylennä...).


No antaisitko saman "rajat kiinni, me tehdään täällä omia juttuja" oikeuden Zimbabwelle, Iranille tai P-Korealle? Ongelma on tainnut alkaa siitä, että länkkärit eivät ole kauheasti kunnioittaneet, eivätkä edelleenkään kunnioita, muitten rajoja. Ei auttanut muita maita sanoa, että "ny on rajat kiinni", mentiin väkisin. Ja mennään yhä. Tankit ovat valmiina Gazan rajalla.

Vielä liittyen tuohon Rikun postaamaan uutiseen Saksassa lisääntyvästä äärioikeiston rikollisuudesta... Ei mikään ihme että vähän normaalimpikin pikku-Günther alkaa tuntea vetoa oikealle (ja vielä radikaalisti) kun joutuu seuraamaan vierestä turkkilaisjengien rampagea. *uuh* Every action causes a reaction jnejne.


=? Natseja on Saksassa eniten alueilla, joissa ei ole ollut, eikä ole multikulteja lainkaan. Ja mä asun siis turkkilaisalueella, enkä oikein ymmärrä, mitä tarkoitat "rampagella"? Siin juutuubivideos tosiaan oli jostain syystä yhdistetty peinttaajat, mustapipot (se "rampage" osasto) ja äärimuslimit, osoitus vaan siitä, kuinka pihalla ne propagoijat on. =) Tosin Analla ne kaikki osuu ilmaisun "roskasakki" alle.

Väistämätön seuraus on (ääri)oikeiston kannatuksen lisääntyminen ja todennäköisesti myös Charles Bronson tyylisten vigilanttien ilmestyminen.


Öh... Äärioikeiston väkivallan uhreina on Saksassa kuollut yli 130 ihmistä yhdistymisen jälkeen, pääasiassa entisen Itä-Saksan alueella. JOS joku vigilantiksi alkaa, niin ne uhrit.., tai siis niiden isä, jos tuota Death Wish analogiaa jatketaan. Kyl se on köyhyys ja tietämättömyys, mistä ne ääriliikkeet nousee. Venäjällä ja kautta Itä-Euroopan uusnatsismi on nousussa. Myös entisen Itä-Saksan alueelle. Eli juuri paikoissa, joissa ei ole ollut mamuja, ei ole ollut kanssakaymistä, ja paikoissa, joissa vallitsee korkea työttömyys ja köyhyys. MUN mutu on se, että niitä vituttaa lähinnä se, että mamuilla on töitä ylipäätään, ja sitä kautta mahdollisesti korkeampi elinaso.

Kannatatko "mob rulea", "oman käden oikeutta"? Ei oikeutta vaan kosto?

Vaikeita asioita... *uuh*


Ei ole, jos uskoo asiaansa vahvasti, kuten minä tai esim Ana. =) Kieltäydy murhasta. Suorasta ja välillisestä. Kerta kaikkiaan. Ja ota selvää, älä luota vain mutuun, ei omaan eikä toisten.

random: 7. Haluaisitko sinä asua Ruotsin Rosengårdissa?


Haluaisitko sinä asua Bagdadissa tai Gazan kaistaleella?

Ana-5000: Se näkyy sitten mm. oikeiston kannatuksen nousuna ja uusnatsismin kaltaisina ääriliikkeinä.


SUURI kysymys kuuluukin, nostatko SINÄ suomalaisen uusnatsismin osaksi kulttuuriperintöämme, jopa maahanmuuttajan ihmisoikeuksien yläpuolelle? Vai tuomitsetko sen yhtä jyrkästi?

Islam-kriitikoita on ennenkin tapettu, kuten Theo Van Gogh, jonka kohtalosta on mielestäni pidetty aivan liian vähän meteliä.


Muotoilisin, ihmisiä murhataan joka päivä, seikka, josta pidetään aivan liian vähän meteliä. Asuin siis Damissa, kun tämä van Goghin murha tapahtui. Samana vuonna "juutalaisuus-kriitikko" ("JuKri"?), Hamas-johtaja Yassin murhattin. Muistatko itse sellaista tapausta?

Kaadut kadulla. Joku auttaa sinut ylös. Kuka hyötyi?

Onko tosiaan niin, että olemme valmiita uhraamaan ihmiselämän ja jopa useita sen takia, että pelkäämme oman sekakulttuurimme puolesta???

Näihin olennaisiin kysymyksiin haluaisin itsekin kuulla vastauksen.


=D Etsä muka lue Hallixen blogia? Siellähän ne Vastauxet noihinkin on. Ihan kuin et tietäis.

Han-suomalaiset mainittu.


Ei edes mainittu. Josben väitteet eivät olleet muotoa "verbi" + liitepartikkeli "-han" + "suomalaisetkin". Oisit edes malttanu odottaa, et joku käyttää sitä rakenetta, nyt vaikutat vaan entistä typerämmältä. Kovin tuntematonta on sulle tää suomenkieli. Et siis edelleenkään osaa. Toi "han-suomalaiset mainittu" on ihan älytön vasta-argumentti. Se on tarkoitettu nimenomaan sanaleikiksi, ymmärtääkseni Halla-ahon kynästä, JOS joku sanoo esim "tappavatHAN suomalaisetkin toisiaan". Siksi sanaleikiksi, koska vasta-argumenttina se on nollalause; me kaikki tiedämme, että suomalaiset kykenevät ihan samoihin juttuihin kuin muutkin.

http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=830

VISK: Liitepartikkelin -hAn tehtävänä on tuoda lausumaan implikaatio, että lauseen ilmaisema asiaintila on puhujille yhteistä, tavalla tai toisella tuttua tietoa. Tämä implikaatio aiheuttaa erilaisia tulkintoja lausumiin sen mukaan, mitä puhefunktiota ne edustavat.

Väitelauseessa partikkeli merkitsee lauseen sisältämän väitteen tunnetuksi, itsestään selväksi tosiasiaksi. Tällaista väitettä käytetään muistutuksena sekä edellisen lausuman selityksenä tai perusteluna, jolloin liitepartikkeli vastaa tehtävältään sillä-konjunktiota.


Vai mihin viittaat han-suomalaisilla? Onko se argumentin trivialisointia?

Jättäkää ne sivarit rauhaan, ne on aikuisia miehiä.


Nii, Halla-ahokin on jo 37v! Nyt onki sivarit ihan ok, ku oma oppi-isä on sivari. Näin.

Mä haluaisin kuulla, et mitä sä olisit valmis tekemään, jos idästä vaeltaa jättimäinen aseeton ja nälkäinen lapsimassa kohti Suomen rajaa, ja juuri on tullut määräys, ettei oteta enää yhtään pakolaisia, ja että ne on ammuttava rajalle, ja seisot siinä rynkky kädessä?

Ayaan Hirsi Ali on mahtava, rohkea ihminen. Ylitsevuotava kunnioitukseni hänelle. Ali on siinä mielessä kiusallinen tapaus monille, koska hän on a) nainen b) somali c) maahanmuuttaja, mutta toteaa ääneen aivan samat pointit kuin minä ja moni muu.


En oikein ymmärrä. Miksi hän olisi kiusallinen tapaus? Samalla tavalla "kiusallinen" kuin suomalainen, joka sanoo ääneen eri pointit kuin sinä?

Siinähän heittelet hitlerkorttia, saatana :D


=? Oletko NYT siis sitä mieltä, etteivät maahanmuuttajat kykenekään fasismiin?

Tämän kaiken lisäksi minusta on mahtavaa kompata somalinaista, koska se asettaa esim. minua rasistiksi parjanneen REivaajan hieman hankalaan tilanteeseen.


=DDD Eli siis olet rasisti, jos kerran neekerin komppaaminen on mahtavampaa kuin suomalaisen. Oletko tullut ajatelleeksi, että komppaat Alia, jotta saisit sen "mahtavaa, en ole rasisti" viitan, jotta et joutuisi hankalaan asemaan väittelyissä?

Onpa ylitsevuotavan aito ja pyyteetön tuo sinun "komppauksesi". ;)

Minulla on sellainen teoria, että euroopalle täysin ainutlaatuinen vieraan suvaitseminen on se arvo, joka tulee tuhoamaan sen lopullisesti.


No jokin sen tulee tuhoamaan, siis jos puhutaan kulttuureista. "Täysin ainutlaatuisen"? Kaupankäynti ei onnistu ilman vieraan suvaitsemista, TJEU Kuuban saarto tai P-Korea.

Uskotko, että sinä ja kaltaisesi, voitte estää länsimaisen kulttuurin tuhoutumisen?

Minusta se on äärimmäisen sairasta, ja tuollaisia puhuva ihminen pitäisi poistaa mistä tahansa puolueesta.


Mut sun on vaikeata tajuta, et sä olet jonkun mielestä "äärimmäisen sairas"?

(Kysymykset ovat lähinnä retorisia, en jaksa pidätellä enää.)

Skenemursu: pitaiskos myos pitka-aikais tyottamilta suomalaisilta ottaa kansalaisuus pois?? ehkapa pitais..


Jaaha. Oletko tosissas, vai oliks tää huumoria?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kansalaisuus

ne jolla on hyvaa syy oleskella maassa voivat niin tehda...


Ok. IMO se, että massa, jossa oleskelee, ei ole sotaa, ja että maassa, josta tuli, on sota, on erittäin hyvä syy oleskeluun. Eihän palomiehetkään estä ihmisiä tulemasta ulos palavasta talosta.

Kyllä jokainen välillä ajattelee maailman pahuutta ja vakaviakin asioita. Maahanmuuttoa, huumeiden vaikutusta yhteiskuntaan, rikollisuutta, ahneutta, talouskriisejä jne. MUTTA Yhden Totuuden yksisilmäiset profeetat valitsevat yhden keppihevosekseen, ja julistavat sen Oikeaksi Tieksi. Joku suojelee lapsia, toiset naisia, kolmannet kulttuuria, ja uhka tulee huumeista, mamuista, graffiteista, teknosta, erilaisista ideologista. Ja joillakin, siis muutamilla, "homma lähtee nousuun" ja saavuttaa hysterian tason.

Kun katsoo esim http://hommaforum.org keskusteluja, niin huomaa, että se halla-aholaisten päävihollinen ei olekaan mamu vaan se suomalainen mamulover, suomalainen mutkatukka, suomalainen punavihertulkku, suomalainen vasuri, väärinajatteleva suomalanen saattaa olla jopa pahempi asia kuin mamu! =0 Monikulttuurisuus on ainakin homma-foorumin Paremman Tietotoimiston mukaan kommunistinen salaliitto! =D Eivät taida tajuta, että kommunismissa ei ole kuin yksi (proletaarinen) kulttuuri, vähän sama päämäärä, kuin heillä siis, muiden kulttuurien sulattaminen omaansa, assimilaatio, jonka seurauksena on monokulttuuri. Toki on samalla sanottava, että varmasti antifa foorumilla "moku-kriitikot" ovat kaikki natseja ja akanhakkaajia. Kuten he itse ovat siis kommaripaskiaisia ja sairaita mokuja toisen ääripään kielipelissä. Kun ongelmasta vääntää väkisin mustavalkoisen, niin vastustaja on helppo nähdä jyrkkänä stereotypiana, ja siten myös vastustaminen, ja jopa syrjiminen, on helpompaa: on vain "natseja" ja "bolshevikkeja", valitse puolesi, internetin juoksuhautojen linjaukset on vedetty, "spam&destroy"! Odotankin mielenkiinnolla milloin moku-kriittiset perustavat leirikoulun kesäksi kakaroilleen, että ideologian pukkaamisen voi aloittaa jo hyvissä ajoin... =/

Ottakaa selvää, älkää antako johdattaa itseänne harhaan. Ja JOS sen jälkeen, kun olette ottaneet asioista selvää, monista eri lähteistä, olette sitä mieltä, että Halla-aho, Arhinmäki, Soini tai Soininvaara on oikeassa tai että ainakin olette samoilla linjoilla, äänestäkää häntä. SITÄ on demokratia. MUTTA jos teette sen vain huhujen, yksipuolisen ja -silmäisen propagandan perusteella, niin on vaara, että äänenne menee todella väärään osoitteeseen.

"Kaiken voi selittää." - L.W.
"Siis ihan kaiken." - kuilu

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.