Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 627,718 views

Avatar
#381 • • REivaaja Guest

Samu*, 22.10.2008 20:44:
OT:

Niin siis ettei tuossa olisi laskettu pelkkä palkkaverotus? Töissä käyvien keskipalkka tänä päivänä jotain 2800e/kk, jolloin veroprosentti .. about 20-25? Varmuuden vuoksi; 20%:lla 10 vuotta työelämässä merkitsee rapiat 67ke pelkkänä tavan tallaajan palkkaverotuksena.

Entäpä kaikki muu verotulo kaikesta, jota yksilö kuluttaa vaikkapa 18-50 ikävuotensa välillä, 32 vuoden aikana? Tahi kaikenlainen verotus vaikkapa rahoitusmarkkinoilla keinottelulle. Kaikki materia, josta valtio saa verotuloja, helpoimpana esimerkkinä vaikkapa henkilöautot tahi polttoaine. Jokaisesta 30ke:n uudesta autosta valtiolle tipahtaa kirstuun karkeasti 12ke!! Suomessa on noin 2,2milj autoa. Vuonna 2005 uusia autoja rekisteröitiin yli 148 000, tälle vuodelle arvio oli 151 000. Lähde: Tekniikka & Talous -lehti. Käytettynä maahantuotuja autoja oli vuonna 2003 yli 35 000kpl. Lähde: AKE.

Kokonaisvero bensasta oli about 75%, kun bensan hinta oli vuosia sitten noin 1,11 euroa/litra, veron ollessa tällöin noin 83 senttiä. Tänä päivänä lukemat ovat suuremmat.

Jos elät normaalin työssäkäyvän elämän, aka. länsimaista kulutusjuhlaa, tuotat kaiken koulutuksesi sekä julkisen terveydenhuollon normaalit kulusi varmasti hyvän aikaa ennen kuin täytät 50 vuotta.

Ei ole faktoja laittaa, tahi linkkejä, vain jonkin verran täysin simppeliä matematiikkaa.



Ei kyllä tullut yllätyksenä että pidät kulutusjuhlaa myönteisenä asiana. Itse en niin vihreitä arvoja noudata, vaikka kehityksen tulee olla sen suuntainen oikeilla keinoilla. Eli ei pakottamalla tarpeettomasti (diibidaabaa, jep)

Entäs kulutusjuhlista johtuvat jätekulut, materiaalien hinnannousut, leikkaukset ja lääkkeet.

Ei noilla luvuilla tee mitään kun ei ole menoja.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#383 • • Edited Aziz Combat Fighter

phanatic, 22.10.2008 20:30:
---
REivaaja, 22.10.2008 20:23:
Jos tollaset tulee eduskuntaan, lähden(piste) Pitäkää mätä maanne ja kuskaa sitten minne haluutte. Mä en sitä perseilyä tule katsomaan.

---


Paljonkohan tämä lupaus lisää Halla-Ahon äänipottia? Toivottavasti riittävästi, että pääset lähtemään sinne aidan toiselle puolelle, missä ruoho on varmasti vihreämpää.



Suosittelen esim. Ruotsin Rinkebytä, missä on varmasti lukuisia mahdollisuuksia suvaita erilaisuutta niin maan perkeleesti.

Nyt olen itseasiassa kaksinverroin tyytyväisempi, että tuli äänestettyä soraääntä :) Toivottavasti lupaus pitää, eikä ole samanlaista lässynkälää kun muut vastaavat uhkaukset. Veikkaan, että Jussi pääsee valtustoon suht kivuttomasti.
Avatar
#384 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 22.10.2008 21:44:
Suosittelen esim. Ruotsin Rinkebytä, missä on varmasti lukuisia mahdollisuuksia suvaita erilaisuutta niin maan perkeleesti.

Nyt olen itseasiassa kaksinverroin tyytyväisempi, että tuli äänestettyä soraääntä :) Toivottavasti lupaus pitää, eikä ole samanlaista lässynkälää kun muut vastaavat uhkaukset. Veikkaan, että Jussi pääsee valtustoon suht kivuttomasti.



No nyt ei kuule äänestetä maan tulevaisuudesta. Lueppas vähän edes sitä vikiä ennen ku rupeet ulisemaan. Kyllä mä aijonki toteuttaa, mutta en usko että tarvii kun sun kaltasias ei onneksi ole tarpeeksi korkeimmille palleille päästäkseen. (BTW. Olet vähemmistöä, joten et aja puhtainta demokraattista suomalaisuutta jota niin ihailet)

Ja kovin olen uhkaillut :D Voi pyhä urpous.
Avatar
#385 • • REivaaja Guest

foobar, 22.10.2008 22:07:
En usko, että ns. monikulttuurin ihanuutta hehkuttavat ihmiset olisivat tyhmiä. He vain ehkä ajattelevat asioita erilaisesta näkökulmasta ja tyypillisesti paljon enemmän tunteella ja yksittäisten henkilökohtaisten positiivisten kokemustensa perusteella kuin tilastojen ja logiikan valossa.


mulla on pääpiirteittäin enemmän huonoja kokemuksia kuten päätön pahoinpitely, ryöstö ja jotain pienempää.

Tunteilua on kyllä enemmän ''teidän'' leirissä.

Tilastot on kyllä joo mitä on, mutta nekin toimivat myös teitä vastaan. Logiikassa et todennäköisesti mulle pärjää, joten senkin voit unohtaa. Mitä jää jäljelle?

no en sitä enää rautalangasta vääntele, joten päättele itse.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#386 • • Aziz Combat Fighter

foobar, 22.10.2008 22:07:
klips järkipuhetta klips



Tuohon ei ole paljoa muuta lisättävää tai poistettavaa kuin se, että olen viimeisen kappaleen kanssa eri mieltä. Nimenomaan moniarvoisuuden (yhteiskunnan, jossa eri ihmisillä on erilaiset ja yhteensopimattomat arvopohjat) ja monikulttuurisuuden (monta eri kulttuuria saman pienen maan rajojen sisällä) hehkuttavat ihmiset ovat nimenomaan tyhmiä, tai asiaan perehtymättömiä. Eikö kukaan oikeasti ole avannut mielessään termiä "moniarvoinen"? Mitä se edes pitää sisällään? Moniarvoinen yhteiskunta on yhteiskunta, jossa yhteiskunnan sisällä asuvat ihmiset eivät jaa samoja arvoja. Miten tämä on yhtään missään olosuhteissa hyvä tai tavoittelemisen arvoinen asia?

Moniarvoisuus ei toimi pienellä skaalalla, eikä se toimi isollakaan skaalalla. Harvempi moniarvoisuutta kannattava liberaalihippi on valmis ottamaan lapsensa sylikummiksi uusnatsia, vaikka tämä olisi nimenomaan sitä aidointa moniarvoisuutta. Jos se ei toimi kaveri- eikä perhepiirissä, miksi se toimisi isommallakaan skaalalla? Ihmiset viihtyvät parhaiten seurassa, jossa arvomaailma on mahdollisimman samankaltainen. Ihmiset pitävät siitä, että heidän lähellään olevat ihmiset ovat perusasioista samaa mieltä.

Moniarvoinen ja toimiva yhteiskunta on utopia. Monta eriävää arvomaailma yhdessä ihanassa pikku kasassa, jossa kukaan ei luota toisiinsä. Natsit, juutalaiset, muslimit, ateistit, piripolkkaajat ja klassisen musiikin fanaattiset militanttikannattajat lyövät yhdessä kättä päälle ja hengaavat keskenään. Leijonat ja lampaat samalla niityllä, ruohoa pureksien.
Avatar
#387 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 22.10.2008 22:17:
Tuohon ei ole paljoa muuta lisättävää tai poistettavaa kuin se, että olen viimeisen kappaleen kanssa eri mieltä. Nimenomaan moniarvoisuuden (yhteiskunnan, jossa eri ihmisillä on erilaiset ja yhteensopimattomat arvopohjat) ja monikulttuurisuuden (monta eri kulttuuria saman pienen maan rajojen sisällä) hehkuttavat ihmiset ovat nimenomaan tyhmiä, tai asiaan perehtymättömiä. Eikö kukaan oikeasti ole avannut mielessään termiä "moniarvoinen"? Mitä se edes pitää sisällään? Moniarvoinen yhteiskunta on yhteiskunta, jossa yhteiskunnan sisällä asuvat ihmiset eivät jaa samoja arvoja. Miten tämä on yhtään missään olosuhteissa hyvä tai tavoittelemisen arvoinen asia?

Moniarvoisuus ei toimi pienellä skaalalla, eikä se toimi isollakaan skaalalla. Harvempi moniarvoisuutta kannattava liberaalihippi on valmis ottamaan lapsensa sylikummiksi uusnatsia, vaikka tämä olisi nimenomaan sitä aidointa moniarvoisuutta. Jos se ei toimi kaveri- eikä perhepiirissä, miksi se toimisi isommallakaan skaalalla? Ihmiset viihtyvät parhaiten seurassa, jossa arvomaailma on mahdollisimman samankaltainen. Ihmiset pitävät siitä, että heidän lähellään olevat ihmiset ovat perusasioista samaa mieltä.

Moniarvoinen ja toimiva yhteiskunta on utopia. Monta eriävää arvomaailma yhdessä ihanassa pikku kasassa, jossa kukaan ei luota toisiinsä. Natsit, juutalaiset, muslimit, ateistit, piripolkkaajat ja klassisen musiikin fanaattiset militanttikannattajat lyövät yhdessä kättä päälle ja hengaavat keskenään. Leijonat ja lampaat samalla niityllä, ruohoa pureksien.



Eikä :D Tyhmiä! Sä et edes tajua niitä aatteita mitä ajat.

Ja pitäis ottaa natsi kummiksi että olis aidosti liberaali :DDDDDDDD

No voi vittu pitääkö suvaitsevaisen hyväksyä suvaitsemattomuutta jotta siinä olisi järkeä?
HAHHAHAHAHAHAHHAHAAHHAAA.

Sä oot niin tyhmä että sulle on ihan oikeesti kiva nauraa. Ei sulle voi ees puhua asiallisesti pitkillä vastauksilla kuten vaadit. Oot niin tyhmä että luulet voittavasi pitkillä teksteilläsi, kun todellisuudessa kukaan ei vaan jaksa selittää sulle ihan simppeleitä asioita. :DDDD
Avatar
#388 • • Edited REivaaja Guest

foobar, 22.10.2008 22:21:
Olenkin mykistyneenä seurannut sinun hyvin perusteltuja ja asiallisia kommenttejasi mm. tässä ketjussa. Olet selvästi huippuälykäs, kuten jossain muualla ehdit jo mainostaa. Oletko harkinnut poliittista uraa?


Et ilmeisesti ole lukenut. Kyllä olen, vaikka tälläinen luopio olenkin. En vain näe kehittäväksi puhua järkeä (sillei niiku fiksusti ja diplomaattisesti) ihmisille jotka eivät edes puhu asioista niiden oikeilla nimillä.

Mä voisin kato mielelläni kuohia teidät. Olen kuten te, mutta teitä vastaan.

Ja sun typeryydestäs puhuu ihan aidosti toi karkea kahtiajako ''mamuissa''

Täs meni nyt 2min + 2x1min Ole hyvä. Lisää ropisee silloin tällöin
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#389 • • Aziz Combat Fighter
Ai saatana, piti ihan hetkeks logata ulos että näki REivaajan näppissaasteen koko komeudessaan.

Eipä tainnut kannattaa.
Avatar
#390 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 22.10.2008 22:35:
Ai saatana, piti ihan hetkeks logata ulos että näki REivaajan näppissaasteen koko komeudessaan.

Eipä tainnut kannattaa.

Mun sit kannatti.

Mut pysytääs nyt edes etäisesti aiheessa. ''Ne on kato ne säännöt ja niitä tulee ehdoitta kunnioittaa''
Twist

Posts: 925

#391 • • Edited Twist Team Kemuttajat
*Ana-5000 kaikki kommentit*

Vittu sä oot itsekäs ihminen .. En oo kyl koskaan tavannut "onneks" noin itsekästä ihmistä!!! .. Sä voit hyvin sun läskin mahan kanssa , mutta kaikki ei maailmassa voi!!! Suomessa kaikilla on mahdollisuus voida hyvin, se on vaan itsestä kiinni! Vittu jos sulta viedään muutama kinkku et sun vatsa ei pääse sun oikeisiin miettoihin niin kyynel!!! Mulle se on ihan sama meneekö mun verorahat sörkän nisteille vai pakolaisille. Kummatkin on avun tarpeessa , kummatkin on samanarvoisia!!! *piis*

Edit: Tsori avautuminen .. Nothing personal .. tollaset kommentit vaan suututtaa.

edit2 : Kapitalismisen yhteisenkunnan lopputulos= omanapa , parasnapa!
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#392 • • Edited Aziz Combat Fighter

Twist, 22.10.2008 22:42:
*Ana-5000 kaikki kommentit*

Vittu sä oot itsekäs ihminen .. En oo kyl koskaan tavannut "onneks" noin itsekästä ihmistä!!! .. Sä voit hyvin sun läskin mahan kanssa , mutta kaikki ei maailmassa voi!!! Suomessa kaikilla on mahdollisuus voida hyvin, se on vaan itsestä kiinni! Vittu jos sulta viedään muutama kinkku et sun vatsa ei pääse sun oikeisiin miettoihin niin kyynel!!! Mulle se on ihan sama meneekö mun verorahat sörkän nisteille vai pakolaisille. Kummatkin on avun tarpeessa , kummatkin on samanarvoisia!!! *piis*

Edit: Tsori avautuminen .. Nothing personal .. tollaset kommentit vaan suututtaa.

edit2 : Kapitalismisen yhteisenkunnan lopputulos= omanapa , parasnapa!



Luitko muka ihan oikeasti kaiken, mitä kirjoitin?

Miten oman yhteiskunnan eheänä pitäminen on itsekästä? On varmaan selvää, että jos tänne otetaan jokainen Somalian, Irakin ja Afghanistanin asukas asumaan, ei tämänkaltaista hyvinvointivaltiota voida missään olosuhteissa ylläpitää. Tämä maa muuttuu Somalirakghanistaniksi, jossa kaikilla on ihan yhtä kurja olla kuin lähtömaissa, ja sen lisäksi sataa räntää seitsemän kuukautta vuodessa ihan noin niinkuin kuorrutukseksi kakun päälle.

Oman maan, kansan ja valtion turvallisuus ja eheys voi toki jonkun maailmaa syleilevän kaikkienrakastajan mielestä olla maailman itsekkäintä. Minusta se ei ole.

Oletan, että väittämääsi siitä, että minä olen kaikista itsekkäin sisältyy myös se, että sinä et ole itsekäs. Kerroppa kuinka monta prosenttia nettotuloistasi päätyy muiden maiden tai ihmisten auttamiseen, ja missä kaikissa hyväntekeväisyysjärjestöissä vaikutat?

edit: Ei mulla enää niin hirveän läski maha ole, kiitos liikunnallisen työn ja viikottaisen ankaran treenaamisen. Kiitos kuitenkin :)
Avatar
#393 • • Edited REivaaja Guest

Ana-5000, 22.10.2008 22:57:
Miten oman yhteiskunnan eheänä pitäminen on itsekästä? On varmaan selvää, että jos tänne otetaan jokainen Somalian, Irakin ja Afghanistanin asukas asumaan, ei tämänkaltaista hyvinvointivaltiota voida missään olosuhteissa ylläpitää. Tämä maa muuttuu Somalirakghanistaniksi, jossa kaikilla on ihan yhtä kurja olla kuin lähtömaissa, ja sen lisäksi sataa räntää seitsemän kuukautta vuodessa ihan noin niinkuin kuorrutukseksi kakun päälle.

Oman maan, kansan ja valtion turvallisuus ja eheys voi toki jonkun maailmaa syleilevän kaikkienrakastajan mielestä olla maailman itsekkäintä. Minusta se ei ole.

Oletan, että väittämääsi siitä, että minä olen kaikista itsekkäin sisältyy myös se, että sinä et ole itsekäs. Kerroppa kuinka monta prosenttia nettotuloistasi päätyy muiden maiden tai ihmisten auttamiseen, ja missä kaikissa hyväntekeväisyysjärjestöissä vaikutat?

edit: Ei mulla enää niin hirveän läski maha ole, kiitos liikunnallisen työn ja viikottaisen ankaran treenaamisen. Kiitos kuitenkin :)

a) Sä haluut tän maan kaltaisillesi pelkästään.
b) etkö sä nyt helvetti tajua omaa rasismiasi. Miksi tää maa muuttisi sellaiseksi kuin heidän maansa. Oletko tosiaan niin heikko?`Ei mua ainakaan pelota yksikään vähemmistö, eikä kyllä enemmistökään.

Koko ajan rasismisi paistaa selvemmin näkyviin. Sama on huomattavissa kaikilla kaltaisillasi. Enää ei mee kauaa kun tulee jo ihan suoraa tekstiä jos toi ei jengille jo riitä ymmärtämään sun totalitäärisen typeryytes.


Oi että sit vielä pitää kertoa summat ja yhteisöt LOL Ei kukaan oo sulle yhtään mitään velkaa :D

Sä haluut viedä ja toiset antaa. Ei sua anteliaammaksi tarvi paljoa, vain vähän oikeudenmukaisuutta.

Tulee tää keskustelu mieleen: NAPPULA
Twist

Posts: 925

#396 • • Twist Team Kemuttajat

Ana-5000, 22.10.2008 22:57:
---
Twist, 22.10.2008 22:42:
*Ana-5000 kaikki kommentit*

Vittu sä oot itsekäs ihminen .. En oo kyl koskaan tavannut "onneks" noin itsekästä ihmistä!!! .. Sä voit hyvin sun läskin mahan kanssa , mutta kaikki ei maailmassa voi!!! Suomessa kaikilla on mahdollisuus voida hyvin, se on vaan itsestä kiinni! Vittu jos sulta viedään muutama kinkku et sun vatsa ei pääse sun oikeisiin miettoihin niin kyynel!!! Mulle se on ihan sama meneekö mun verorahat sörkän nisteille vai pakolaisille. Kummatkin on avun tarpeessa , kummatkin on samanarvoisia!!! *piis*

Edit: Tsori avautuminen .. Nothing personal .. tollaset kommentit vaan suututtaa.

edit2 : Kapitalismisen yhteisenkunnan lopputulos= omanapa , parasnapa!

---


Luitko muka ihan oikeasti kaiken, mitä kirjoitin?

Miten oman yhteiskunnan eheänä pitäminen on itsekästä? On varmaan selvää, että jos tänne otetaan jokainen Somalian, Irakin ja Afghanistanin asukas asumaan, ei tämänkaltaista hyvinvointivaltiota voida missään olosuhteissa ylläpitää. Tämä maa muuttuu Somalirakghanistaniksi, jossa kaikilla on ihan yhtä kurja olla kuin lähtömaissa, ja sen lisäksi sataa räntää seitsemän kuukautta vuodessa ihan noin niinkuin kuorrutukseksi kakun päälle.

Oman maan, kansan ja valtion turvallisuus ja eheys voi toki jonkun maailmaa syleilevän kaikkienrakastajan mielestä olla maailman itsekkäintä. Minusta se ei ole.

Oletan, että väittämääsi siitä, että minä olen kaikista itsekkäin sisältyy myös se, että sinä et ole itsekäs. Kerroppa kuinka monta prosenttia nettotuloistasi päätyy muiden maiden tai ihmisten auttamiseen, ja missä kaikissa hyväntekeväisyysjärjestöissä vaikutat?

edit: Ei mulla enää niin hirveän läski maha ole, kiitos liikunnallisen työn ja viikottaisen ankaran treenaamisen. Kiitos kuitenkin :)



En ole puhunut jokaisesta pakolaisesta, mutta suomi ottaa tällä hetkellä todella vähän pakolaisia verrattuna muihin maihin, ja suomessa on vähän pakolaisia!

Ainiin ja piti mainita, että Suomella menee helvetin hyvin tällä hetkellä! (vertaa muut maat jotka kärsivät talouskriisistä).

Minulla ei mene tällä hetkellä penniäkään tuloistani muiden maiden kassoihin, mutta jos näin päätetään,että sörkän nisteiltä otetaan masset pois ja annetaan pakolaisille niin en siitä rupea natisemaan! Heillä on ollut mahdollisuus, kaikilla ei.

Herää kysymys onko sillä väliä kenelle se raha annetaan, oli suomalainen , ruotsalainen , kenialainen ,afganistanilainen tai irakilainen.. Ihmiset tekevät tyhmiä tekoja oli rotu mikä tahansa ja yleensä siihen ajaudutaan epätoivossa. Meidän pitää kuitenkin muistaa se, että ME (länsimaat) olemme riistäneet 3. maailman valtioita ja jos lähi-idästä puhutaan niin suurinosa on poliittisesti vainottuja, vailla mahdollisuutta elämään.

Toivon ,että ihmiset vierailisivat joskus esimerkiksi Delhissä. Katulasten, köyhyyden ym paska määrä herättäisi varmasi monet ihmiset. Sellasta paskaa kun näkee niin mulle se on ihan vitun sama vaikka mun hampaita ei hoidettaisi kuntoon valtion rahoilla.

*piis*
Twist

Posts: 925

#397 • • Twist Team Kemuttajat
Mikäli pystymme antamaan paljostamme vähän , pystymme auttamaan paljon!
Twist

Posts: 925

#398 • • Edited Twist Team Kemuttajat

Tyranoid, 22.10.2008 23:09:
---
Twist, 22.10.2008 22:42:

---


Tän on pakko olla Anan kirjottama trolli. :D



Onks se niin vitun vaikeeta hyväksyy ,että jotku ihmiset voivat pitää ihmisiä saman arvoisina. Oli synty maa mikä tahansa.

Tässä keskustelussa huomaa selvästi sen minkälaisen kasvatuksen on saanut ja sen onko ollut nuoruudesta lähtien pakolaisen kanssa tekemisissä. Herääkin kysymys montako pakolaista tunnette..

edit: samat ongelmat , samat ajatukset, samat tekiät ajavat heidätkin rikoksiin kun suomalaiset (viellä helpommin)

Elämää , ei sen enempää!! *piis*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#399 • • Aziz Combat Fighter

Twist, 22.10.2008 23:15:
---
En ole puhunut jokaisesta pakolaisesta, mutta suomi ottaa tällä hetkellä todella vähän pakolaisia verrattuna muihin maihin, ja suomessa on vähän pakolaisia!



Tuo trendi on muuttumassa. Pakolaisten, varsinkin alaikäisten "ankkurilasten" määrä on koko ajan kasvussa, kun hakemuksia on hylätty muualla Euroopassa. Joko tänne otetaan myös tiukempi roti siinä otetaanko tänne kaikki kynnelle kykenevät tai sitten maksetaan löysästä pakolais- ja maahanmuuttopolitiikasta sama hinta kuin muualla euroopassa eli hyvinvointivaltion perusteiden mureneminen.

Joskus on aiheellista olla itsekäskin. Ei jokaista voi pelastaa, ei varsinkaan niitä, jotka eivät edes pakene mitään erityistä vainoa vaan haluavat ainoastaan suomalaisen sosiaaliturvan piiriin elämään vastikkeetonta elämää suomalaisten hölmöjen (kuten sinun) kustannuksella.


Ainiin ja piti mainita, että Suomella menee helvetin hyvin tällä hetkellä! (vertaa muut maat jotka kärsivät talouskriisistä).



Juu ihan hyvinhän täällä nyt menee. 100.000-500.000 (vai montako pitää ottaa?) pakolaista lisää, niin ei mene enää niin hyvin. Ei sinulla, minulla, eikä niillä pakolaisilla.


Minulla ei mene tällä hetkellä penniäkään tuloistani muiden maiden kassoihin, mutta jos näin päätetään,että sörkän nisteiltä otetaan masset pois ja annetaan pakolaisille niin en siitä rupea natisemaan! Heillä on ollut mahdollisuus, kaikilla ei.



Eläpä natise sitten. Minä natisen. Minun mielestäni minun verorahani pitää ensisijaisesti käyttää Suomen valtion ylläpitämiseen, eikä esimerkiksi Zimbabwen valtion. Eikä niillä "sörkän nisteillä" välttämättä ole ollut yhtään niin hyvät mahdollisuudet kuin monella maahanmuuttajalla, mistä sinä sen tiedät?


Herää kysymys onko sillä väliä kenelle se raha annetaan, oli suomalainen , ruotsalainen , kenialainen ,afganistanilainen tai irakilainen..



Onhan sillä toki väliä, annetaanko rahaa näin kärjistäen esim. taleban-hallinnon islamistimilitanteille vai helsinkiläisten terveydenhoitoon. Ainakin minulle on. Outoa, jos sinulle ei ole.


Ihmiset tekevät tyhmiä tekoja oli rotu mikä tahansa ja yleensä siihen ajaudutaan epätoivossa. Meidän pitää kuitenkin muistaa se, että ME (länsimaat) olemme riistäneet 3. maailman valtioita ja jos lähi-idästä puhutaan niin suurinosa on poliittisesti vainottuja, vailla mahdollisuutta elämään.



Suomihan se tunnetusti on tuolla Afrikassa mellastanut, orjakauppaa käynyt ja siirtomaavaltoja haalinut, jonka jälkeen suomalaiset ovat nauttineet afrikkalaisten selkänahoista revityistä voitoista. Historiankirjoistakin voi lukea, miten armotonta orjakauppa suomessa, tuossa suuressa siirtomaavalta-aikojen mahdissa oli. Täällähän sitä ollaan nimenomaan eniten velkaa.

Taidat kärsiä jostain omituisesta moraalisesta krapulasta siksi, että sinulla menee verrattain hyvin. Sinulla menisi aivan vitunpaljon huonommin, jos kaikki ajattelisivat noin. Onneksi eivät ajattele. Jos asia on sinulle yhdentekevä, jätä kaikki raha mikä menee bilettämiseen, telkkariin, oluen juontiin, harrastuksiin, kirjoihin, elokuviin ja lehtiin tuhlaamatta ja lähetä se Afrikkaan kehitysapurahaksi. Tai mikä parempaa - mene sinne itse kaivamaan ojia ja kaivoja ja rakentamaan kouluja!


Toivon ,että ihmiset vierailisivat joskus esimerkiksi Delhissä. Katulasten, köyhyyden ym paska määrä herättäisi varmasi monet ihmiset. Sellasta paskaa kun näkee niin mulle se on ihan vitun sama vaikka mun hampaita ei hoidettaisi kuntoon valtion rahoilla.

*piis*



Jep. Siellä on paskaa. Kuuden miljoonan suomalaisen verorahoistako niiden satojen miljoonien ihmisten ja satojen miljoonien muiden epäonnisten ongelmat korjataan? Vai pitäisikö sittenkin keskittyä pitämään omasta väestä, eli niistä jotka sen verokirstun täyttävät, huoli?

Mitä tykkäisit siitä, jos maksaisit vakuutusmaksuja, ja kun sinulle sattuu kehnosti, vakuutusyhtiö antaisi rahat naapurille? "Voi voi, sulta palo kämppä ja meni omaisuus. Joo, tiedetään, olet maksanut sata euroa kuussa vakuutusmaksuja viimeiset kaksikymmentä vuotta. Mutta kun meillä on tämä toinen systeemi nykyään, jossa me maksetaan sun kämppäs korvaus suoraan Nigeriaan, koska siellä on vielä kurjempaa. Jos et tykkää niin voi voi, tämä on ainakin epäitsekästä."

Minä ainakin otan mielummin sen hammashuollon, jossa saa muuten nytkin jo jonottaa vuoden verran saadakseen ajan. Tämän takia itse käyn yksityisellä, koska olosuhteiden ansiosta minulla on siihen mahdollisuus.

Ähm. Aika turha näihin on vastailla, kun huomaa, että taustalla on joko erittäin vinoutunut ajatusmaailma tai ihan silkkaa ajattelematonta huttua.
Avatar
#400 • • Edited REivaaja Guest


Jep. Siellä on paskaa. Kuuden miljoonan suomalaisen verorahoistako niiden satojen miljoonien ihmisten ja satojen miljoonien muiden epäonnisten ongelmat korjataan? Vai pitäisikö sittenkin keskittyä pitämään omasta väestä, eli niistä jotka sen verokirstun täyttävät, huoli?

Mitä tykkäisit siitä, jos maksaisit vakuutusmaksuja, ja kun sinulle sattuu kehnosti, vakuutusyhtiö antaisi rahat naapurille? "Voi voi, sulta palo kämppä ja meni omaisuus. Joo, tiedetään, olet maksanut sata euroa kuussa vakuutusmaksuja viimeiset kaksikymmentä vuotta. Mutta kun meillä on tämä toinen systeemi nykyään, jossa me maksetaan sun kämppäs korvaus suoraan Nigeriaan, koska siellä on vielä kurjempaa. Jos et tykkää niin voi voi, tämä on ainakin epäitsekästä."

Minä ainakin otan mielummin sen hammashuollon, jossa saa muuten nytkin jo jonottaa vuoden verran saadakseen ajan. Tämän takia itse käyn yksityisellä, koska olosuhteiden ansiosta minulla on siihen mahdollisuus.

Ähm. Aika turha näihin on vastailla, kun huomaa, että taustalla on joko erittäin vinoutunut ajatusmaailma tai ihan silkkaa ajattelematonta huttua.

LOL lämpööä alkaa jo tulemaan ihan mukavasti ;) Hetki vielä, niin näätte pesunkestävän rasistin ilman internetin tuomaa suojaa... On kyllä niin ihme läppää kun olla ja voi.

Jatkakaa kiitos.