Twist, 22.10.2008 23:15:
---
En ole puhunut jokaisesta pakolaisesta, mutta suomi ottaa tällä hetkellä todella vähän pakolaisia verrattuna muihin maihin, ja suomessa on vähän pakolaisia!
Tuo trendi on muuttumassa. Pakolaisten, varsinkin alaikäisten "ankkurilasten" määrä on koko ajan kasvussa, kun hakemuksia on hylätty muualla Euroopassa. Joko tänne otetaan myös tiukempi roti siinä otetaanko tänne kaikki kynnelle kykenevät tai sitten maksetaan löysästä pakolais- ja maahanmuuttopolitiikasta sama hinta kuin muualla euroopassa eli hyvinvointivaltion perusteiden mureneminen.
Joskus on aiheellista olla itsekäskin. Ei jokaista voi pelastaa, ei varsinkaan niitä, jotka eivät edes pakene mitään erityistä vainoa vaan haluavat ainoastaan suomalaisen sosiaaliturvan piiriin elämään vastikkeetonta elämää suomalaisten hölmöjen (kuten sinun) kustannuksella.
Ainiin ja piti mainita, että Suomella menee helvetin hyvin tällä hetkellä! (vertaa muut maat jotka kärsivät talouskriisistä).
Juu ihan hyvinhän täällä
nyt menee. 100.000-500.000 (vai montako pitää ottaa?) pakolaista lisää, niin ei mene enää niin hyvin. Ei sinulla, minulla, eikä niillä pakolaisilla.
Minulla ei mene tällä hetkellä penniäkään tuloistani muiden maiden kassoihin, mutta jos näin päätetään,että sörkän nisteiltä otetaan masset pois ja annetaan pakolaisille niin en siitä rupea natisemaan! Heillä on ollut mahdollisuus, kaikilla ei.
Eläpä natise sitten. Minä natisen. Minun mielestäni minun verorahani pitää ensisijaisesti käyttää Suomen valtion ylläpitämiseen, eikä esimerkiksi Zimbabwen valtion. Eikä niillä "sörkän nisteillä" välttämättä ole ollut yhtään niin hyvät mahdollisuudet kuin monella maahanmuuttajalla, mistä sinä sen tiedät?
Herää kysymys onko sillä väliä kenelle se raha annetaan, oli suomalainen , ruotsalainen , kenialainen ,afganistanilainen tai irakilainen..
Onhan sillä toki väliä, annetaanko rahaa näin kärjistäen esim. taleban-hallinnon islamistimilitanteille vai helsinkiläisten terveydenhoitoon. Ainakin minulle on. Outoa, jos sinulle ei ole.
Ihmiset tekevät tyhmiä tekoja oli rotu mikä tahansa ja yleensä siihen ajaudutaan epätoivossa. Meidän pitää kuitenkin muistaa se, että ME (länsimaat) olemme riistäneet 3. maailman valtioita ja jos lähi-idästä puhutaan niin suurinosa on poliittisesti vainottuja, vailla mahdollisuutta elämään.
Suomihan se tunnetusti on tuolla Afrikassa mellastanut, orjakauppaa käynyt ja siirtomaavaltoja haalinut, jonka jälkeen suomalaiset ovat nauttineet afrikkalaisten selkänahoista revityistä voitoista. Historiankirjoistakin voi lukea, miten armotonta orjakauppa suomessa, tuossa suuressa siirtomaavalta-aikojen mahdissa oli. Täällähän sitä ollaan nimenomaan
eniten velkaa.
Taidat kärsiä jostain omituisesta
moraalisesta krapulasta siksi, että sinulla menee verrattain hyvin. Sinulla menisi aivan vitunpaljon huonommin, jos kaikki ajattelisivat noin. Onneksi eivät ajattele. Jos asia on sinulle yhdentekevä, jätä kaikki raha mikä menee bilettämiseen, telkkariin, oluen juontiin, harrastuksiin, kirjoihin, elokuviin ja lehtiin tuhlaamatta ja lähetä se Afrikkaan kehitysapurahaksi. Tai mikä parempaa - mene sinne itse kaivamaan ojia ja kaivoja ja rakentamaan kouluja!
Toivon ,että ihmiset vierailisivat joskus esimerkiksi Delhissä. Katulasten, köyhyyden ym paska määrä herättäisi varmasi monet ihmiset. Sellasta paskaa kun näkee niin mulle se on ihan vitun sama vaikka mun hampaita ei hoidettaisi kuntoon valtion rahoilla.
Jep. Siellä on paskaa. Kuuden miljoonan suomalaisen verorahoistako niiden satojen miljoonien ihmisten ja satojen miljoonien muiden epäonnisten ongelmat korjataan? Vai pitäisikö sittenkin keskittyä pitämään omasta väestä, eli niistä jotka sen verokirstun täyttävät, huoli?
Mitä tykkäisit siitä, jos maksaisit vakuutusmaksuja, ja kun sinulle sattuu kehnosti, vakuutusyhtiö antaisi rahat naapurille? "Voi voi, sulta palo kämppä ja meni omaisuus. Joo, tiedetään, olet maksanut sata euroa kuussa vakuutusmaksuja viimeiset kaksikymmentä vuotta. Mutta kun meillä on tämä toinen systeemi nykyään, jossa me maksetaan sun kämppäs korvaus suoraan Nigeriaan, koska siellä on vielä kurjempaa. Jos et tykkää niin voi voi, tämä on ainakin epäitsekästä."
Minä ainakin otan mielummin sen hammashuollon, jossa saa muuten nytkin jo jonottaa vuoden verran saadakseen ajan. Tämän takia itse käyn yksityisellä, koska olosuhteiden ansiosta minulla on siihen mahdollisuus.
Ähm. Aika turha näihin on vastailla, kun huomaa, että taustalla on joko erittäin vinoutunut ajatusmaailma tai ihan silkkaa ajattelematonta huttua.