Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

2,158 posts, 108 pages, 626,941 views

tbo

Posts: 935

#421 • • tbo budhisattva

foobar, 26.10.2008 11:39:

Haluatko sinä naapuriisi somaliperheen?



Mitävittuunyttaas. Tunnetko ite napurias? Tiedätkö kuka siellä asuu? Ootko käyny naapurilla kylässä? Onko naapuri pyytäny kylään? Sanooko naapuri edes moi? Onko sillä naapurilla yleensä mitään vitun väliä?

Haluatko sinä lapsesi koulussa luokalle, jossa on 75% muslimeja?



Tähän mennessä kristinuskon death toll on ihanvitunpaljon isompikuin minkään muu aatesuunnan, ja mun eiikinäsyntyvä lapsi joutuis tällä hetkellä luokalle jossa on vähintään 95% kristittyjä. Se on paljon huolestuttavampi skenaario kuin muslimivaltaiselle luokalle joutuminen. Toisaalta kyllä, sekopäisten friikkien (uskontokuntaan katsomatta) kanssa tekemisiin joutuminen arveluttaa aina, kuten esim. juuri tätä kirjottaessa.

Haluatko sinä maksaa enemmän veroja?



HALUAN. Haluan et mulla olis maailman paras mahdollinen julkinen liikenne, maailman paras koululaitos, maailman paras terveydenhuolto, maailman paras tieverkosto, maailman paras mitä tahansa, ja mä haluaisin et se olis ILMAISTA. Mä olisin myös valmis maksamaan siitä, toisin kuin useimmat jotka ruikuttaa et junat tai bussit ei kulje tai lekuriin ei pääse ajoissa tai et kouluissa ei opi mitään.


Haluatko sinä joutua pelkäämään kadulla liikkuessasi pahoinpidellyksi, ryöstetyksi tai raiskatuksi tulemista?



Mähän en pelkää, eikä ainakaan mua saa pelkäämään tollasella uhkailulla. Kuitenkin, jos mulla olis jotain pelättävää esim. pahoinpitelyn puitteissa (onneks ei, oo kai tarpeeks isokokonen) niin känninen vitivalkoinen suomalainen on muutamaa kertaluokkaa suurempi riskitekijä kuin vesiselvä afrikkalainen.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Avatar
#422 • • Edited REivaaja Guest

tbo, 27.10.2008 01:46:
Mähän en pelkää, eikä ainakaan mua saa pelkäämään tollasella uhkailulla. Kuitenkin, jos mulla olis jotain pelättävää esim. pahoinpitelyn puitteissa (onneks ei, oo kai tarpeeks isokokonen) niin känninen vitivalkoinen suomalainen on muutamaa kertaluokkaa suurempi riskitekijä kuin vesiselvä afrikkalainen.


Eipä taida olla toi tekijä koosta vaan egosta kiinni. Oon aika pieni jätkä ja ainoa missä olen sen huomannut vaikuttavan on uskottavuustekijöissä, en uhkaavissa tilanteissa. (me mahtavat Suomalaiset ollaan ainakin aika esteettistä kansaa ja vahvimmalle annetaan yleensä eniten sanavaltaa. Eikö olekkin intellektualli tapa lähestyä ongelmia ;) ) Mun pieksämisestä kun ei kehtaa edes natsit kavereilleen lesota. (vaikka en nyt ihan avutonkaan ole)

Niin ja raiskauksissa pitäis kanssa ottaa huomioon myös että sitä käytetään myös alistavana tekona ja voi olla varma että lähestyvän ulkomaalaisen haukkuminen neekeriksi tai vastaava teko ei ainakaan paranna omaa turvallisuuttaan pimeässä puistossa. Suomalaiset naiset ainakin on kusipäitä kauheessa kännissä.. Ja ei, en ole raiskaajien puolella. Painotan vain omaa vastuuta tietyissä tilanteissa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#424 • • Aziz Combat Fighter

tbo, 27.10.2008 01:46:
---
Haluatko sinä lapsesi koulussa luokalle, jossa on 75% muslimeja?
---


Tähän mennessä kristinuskon death toll on ihanvitunpaljon isompikuin minkään muu aatesuunnan, ja mun eiikinäsyntyvä lapsi joutuis tällä hetkellä luokalle jossa on vähintään 95% kristittyjä. Se on paljon huolestuttavampi skenaario kuin muslimivaltaiselle luokalle joutuminen. Toisaalta kyllä, sekopäisten friikkien (uskontokuntaan katsomatta) kanssa tekemisiin joutuminen arveluttaa aina, kuten esim. juuri tätä kirjottaessa.



Um, erona toki näissä "kuolonuhrimäärissä" (joilla nyt ei ole ensinkään edes mitään vitun väliä kun mietitään nykyhetken tilannetta) on se, että Islam sotii pyhää sotaa länttä vastaan tällä hetkellä, siinä missä kristittyjen ristiretket tapahtuivat tuossa about keskiajalla.

Minkä takia sua huolestuttais et luokalla ois 95% kristittyjä mut ei huolestuttais jos ne ois 95% muslimeita? Vai onks tää vaan tätä perinteistä suomalaista nuoren kaupunkilaisen itseinhoa ja -halveksuntaa, joka tuntuu olevan kauheessa huudossa? "Mitä tahansa mielummin ku tavallisia suomalaisia ihmisiä, siis hyi VITTU! Ajatella!"


Mähän en pelkää, eikä ainakaan mua saa pelkäämään tollasella uhkailulla. Kuitenkin, jos mulla olis jotain pelättävää esim. pahoinpitelyn puitteissa (onneks ei, oo kai tarpeeks isokokonen) niin känninen vitivalkoinen suomalainen on muutamaa kertaluokkaa suurempi riskitekijä kuin vesiselvä afrikkalainen.



Ja vesiselvä suomalainen on muutamaa kertaluokkaa huomattavasti pienempi riski kuin vesiselvä afrikkalainen. Känninen afrikkalainen taas tuntuu rikostilastoja lueskellessa olevan muutamaa kertaluokkaa vaarallisempi kuin känninen suomalainen.
Avatar
#425 • • REivaaja Guest

Ana-5000, 27.10.2008 06:55:
Um, erona toki näissä "kuolonuhrimäärissä" (joilla nyt ei ole ensinkään edes mitään vitun väliä kun mietitään nykyhetken tilannetta) on se, että Islam sotii pyhää sotaa länttä vastaan tällä hetkellä, siinä missä kristittyjen ristiretket tapahtuivat tuossa about keskiajalla.


Jaa no miksiköhän ne sotii?


Ja vesiselvä suomalainen on muutamaa kertaluokkaa huomattavasti pienempi riski kuin vesiselvä afrikkalainen. Känninen afrikkalainen taas tuntuu rikostilastoja lueskellessa olevan muutamaa kertaluokkaa vaarallisempi kuin känninen suomalainen.


onks tää vaan tätä perinteistä suomalaista maalaisjuntin neekerikammoa ja -halveksuntaa, joka tuntuu olevan kauheessa huudossa? "Mitä tahansa mielummin ku tavallisia Somalialaisia ihmisiä, siis hyi VITTU!

Ja laitas nyt niitä tilastoja kun tollasia höpiset.
tbo

Posts: 935

#426 • • Edited tbo budhisattva

Ana-5000, 27.10.2008 06:55:
Vai onks tää vaan tätä perinteistä suomalaista nuoren kaupunkilaisen itseinhoa ja -halveksuntaa, joka tuntuu olevan kauheessa huudossa? "Mitä tahansa mielummin ku tavallisia suomalaisia ihmisiä, siis hyi VITTU! Ajatella!"



Ei se ole mitään itseinhoa, täällä meilläpäin sitä kutsutaan "pelkäämättömyydeksi". Mullehan on yksaivanvitunhailee olisko mun lapsen luokalla kuka tahansa, mun ei silti tarvii pelätä sitä ihmistä.

Sellasta vaihtoehtoa kannattaa kuule Ana harkita. Sen sijaan että vetäis sukkahousunsa solmuun miettiessään kauhuissaan et mitäköhän seuraava vastaantuleva muslimi/nekru/känninen suomalainen/vartija/autoilija/mies/mies/nainen/mäyräkoira mulle mahtaa tehdä, vois elää ihan relasti ilman sen suurempia paineita antaen sen mikä tulee vastaan, tulla vastaan. Elämä helpottuu sen jälkeen huomattavasti, ja maailma avautuu aivan uusien mahdollisuuksien edessä. Aattele, voi käydä sen jälkeen vaikka matkustelemassa ja nähdä jotain mitä täällä himassa ei näe ja kokea jotain Ihan Uusia Asioita joiden takia voi elää rikkaampaa ja täysipainosempaa elämää jolloin Maailma Pelastuu!!


Ja vesiselvä suomalainen on muutamaa kertaluokkaa huomattavasti pienempi riski kuin vesiselvä afrikkalainen. Känninen afrikkalainen taas tuntuu rikostilastoja lueskellessa olevan muutamaa kertaluokkaa vaarallisempi kuin känninen suomalainen.



Näin tässä sen kohta parisenkymmentä vuotta niitä afrikkalaisia enemmän tai vähemmän läheltä katselleena, se vesiselvä afrikkalainen on muutamaa kertaluokkaa todennäköisempi tapaus kuin se känninen afrikkalainen, jonka todennäköisys taas siihen suomalaiseen känniseen verrattuna on kutakuinkin sama kuin että saa meteorista otsalohkoon Rosiksen jatkojonossa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#427 • • Edited Aziz Combat Fighter
edit: Itseasiassa minäpä en taidakaan jaksaa vääntää tästä enää.

Olen omat huoleni asiasta ilmaissut, ja ehdottanut konkreettisia asioita niiden huolien ja ongelmien korjaamiseksi. Olen antanut huolilleni konkreettisen viitekehyksen antamalla kiistämättömiä esimerkkejä muista maista. Olen kaivanut esiin tilastoja siitä, miten suomessa mennään ihan samaan suuntaan ja ihan samalla retoriikalla. Olen ilmaissut huoleni äärioikeiston noususta koska poliittinen munattomuus estää puhumasta asioista missään muissa puolueissa.

Olen vastentahtoisesti äänestänyt oikealle ja perussuomalaisia. Minä en varsinaisesti halua nimenomaan halla-ahoa eduskuntaan, mutta jos mikään muu ei avaa keskustelua asioista niin sitten äänestetään vaikka perussuomalaista.

Olen perustellut millaista on mielestäni hyvä maahanmuutto, ja miksi. Olen myöskin perustellut miksi en pidä itseäni rasistina. Olen mielestäni varsin hyvin perustellut, minkä takia islamisaation nousu länsimaissa aiheuttaa ongelmia, lähdeviitteineen. Jokainen osaa varmasti käyttää googlea ja todeta, että esim. ruotsin, hollannin, englannin, norjan tai tanskan tilanne ei ole tavoiteltava. Silti siihen suuntaan ollaan menossa.

HETI kun joku tarjoilee jotain toimivia ratkaisuja siihen, miten meillä suomessa toteutetaan se monikulttuurinen utopia mitä täällä niin moni äänekkäästi kannattaa, voidaan keskustelua jatkaa. Tällä hetkellä keskustelu on mennyt sille tasolle että minä ja yksi-kaksi muuta edustavat tätä puolta, joka tunnistaa ja näkee ongelman ja haluaa välttää sen, ja äänekäs lauma huuta rasistia, fasistia, vieraanpelkoista ja sitä miten suomalaiset ja suomalainen kulttuuri se vasta perseestä onkin.

En tiedä haluavatko monikulttuurin ystävät muuttaa suomen islamilaiseksi valtioksi, koska suomalainen tasa-arvoinen demokratia ei tunnu kelpaavan. Täällä hämmästellään kovasti, miksi perussuomalaisten kannatus nousee.

Jatketaan tästä sitten, kun joku sieltä suvaitsevaisten piiristä osaa ehdottaa jotain konkreettista vaihtoehtoa siihen, miten muslimislummien ja maahanmuuttajien rikollisuuden estäminen onnistuu. Konkreettisiksi vaihtoehdoiksi eivät kelpaa valtaväestöön kohdistetut "asennekampanjat" tai suvaitsevaisuusliturgian päätön toistelu maliin "huippuosaaja, työvoimapula, valtava rikkaus".

Tämäkin keskustelu on nyt ajautunut siihen pisteeseen, ettei sitä ole mitään mieltä jatkaa. Eilinen osoitti, että ainankin 2900 ihmistä on minun kanssani helsingissä aika pitkälle samoilla linjoilla, ja äänestivät halla-ahon kaupunginvaltuustoon. Ehkä tämä tarkoittaa sitä, että suomessa on joku hirvittävä rasistien klikki, joka aiheuttaa kaikki ongelmat, mitä maahanmuuttajien kanssa ilmenee. Todennäköisempää kuitenkin on, että on olemassa ongelmia, joihin ei saada ratkaisuja haukkumalla ongelmista puhuvia ihmisiä rasisteiksi. Ihmisiä hakataan, verorahoja kuluu hirvittäviä määriä ja naisia raiskataan.

Pistetään lopuksi vielä yksi linkki.

Tässä on esimerkki sellaisesta maahanmuutosta, jota minä suosin ja kannatan: klik
Avatar
#428 • • Reivaaja Guest

Ana-5000, 27.10.2008 12:57:
Tässä on esimerkki sellaisesta maahanmuutosta, jota minä suosin ja kannatan: klik

Ja menit sitten Hallaa äänestämään. Voi voi, Häntä ei Filippiliiniläinen työvoima nappaa...
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#429 • • Aziz Combat Fighter

ulina, 27.10.2008 13:08:
---
Ana-5000, 27.10.2008 12:57:
Tässä on esimerkki sellaisesta maahanmuutosta, jota minä suosin ja kannatan: klik

---
Ja menit sitten Hallaa äänestämään. Voi voi, Häntä ei Filippiliiniläinen työvoima nappaa...



Miten niin? Osoittaisitko ystävällisesti mulle missä kohtaa Halla-Aho on kritisoinut suomeen hyvin sopeutuvien, rauhassa elelevien, työhön tulevien ihmisten maahanmuuttoa? Tai edes yhtään kukaan? Itsekin olen varmuuden vuoksi moneen kertaan kirjoittanut, ettei minulla ole mitään niitä ihmisiä vastaan jotka a) tekevät täällä töitä b) opettelevat maan tavoille.

Sulle on tainnu upota varsin hyvin tää "maahanmuuttokriitikko vihaa siis vaan kaikkii erivärisii VÄHÄX TYHMÄÄ!!"-läppä.
Avatar
#430 • • Reivaaja Guest

Ana-5000, 27.10.2008 13:37:
Miten niin? Osoittaisitko ystävällisesti mulle missä kohtaa Halla-Aho on kritisoinut suomeen hyvin sopeutuvien, rauhassa elelevien, työhön tulevien ihmisten maahanmuuttoa? Tai edes yhtään kukaan? Itsekin olen varmuuden vuoksi moneen kertaan kirjoittanut, ettei minulla ole mitään niitä ihmisiä vastaan jotka a) tekevät täällä töitä b) opettelevat maan tavoille.

Sulle on tainnu upota varsin hyvin tää "maahanmuuttokriitikko vihaa siis vaan kaikkii erivärisii VÄHÄX TYHMÄÄ!!"-läppä.


Kyllä olen lukenut Halla-ahon suosittelemia linkkejä ja niissä ihan selvästi hänen oppipoikansa puhuvat juurikin filippiiniläisistä ja ''eugeniikasta'' (lainattu termi).
Jos hän suosittelee tollasia sivustoja ei ole kaukaa haettua vetää viiva niiden välille.

Kyllä mulle selvisi että et oo kaikkia ihonvärejä vastaan. Vain yhtä kolmesta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#431 • • Aziz Combat Fighter

ulina, 27.10.2008 13:43:
---
Kyllä olen lukenut Halla-ahon suosittelemia linkkejä ja niissä ihan selvästi hänen oppipoikansa puhuvat juurikin filippiiniläisistä ja ''eugeniikasta'' (lainattu termi).
Jos hän suosittelee tollasia sivustoja ei ole kaukaa haettua vetää viiva niiden välille.



Näytäppä sellanen linkki. Mä voin vastapalloksi laittaa ihan miehen omasta kynästä kirjoituksen, jonka voit rauhassa lukea ja yrittää siitä päätellä, onko kyseessä nyt kuitenkaan mikään rotuoppimeininki. http://www.halla-aho.com/scripta/virheellista_toiseutta.html

Taidat sekoittaa Mikko Ellilään?


Kyllä mulle selvisi että et oo kaikkia ihonvärejä vastaan. Vain yhtä kolmesta.



Osoitappa arvon riemuidiootti missä välissä olen maininnut missään kontekstissa ihonvärin? Olen kritisoinut islamilaista kehitysmaakulttuuria. Kulttuuri ei taida olla geneettinen ominaisuus.
phanatic

Posts: 1,123

#432 • • Edited phanatic

ulina, 27.10.2008 13:43:
---
Kyllä mulle selvisi että et oo kaikkia ihonvärejä vastaan. Vain yhtä kolmesta.



Onko miesvastaisuutta kertoa, että miehet tekevät valtaosan pahoinpitelyistä, henkirikoksista ja raiskauksista? Minulla ei ole mitään miehiä vastaan, vain pahoinpitelijöitä ja muita öykkäreitä, olenko siis miesvastainen?

edit: Analle: ei ole mitään "islamilaista kulttuuria", esim. Malesiassa on aika erilaista kuin Indonesiassa (jossa taas on varmaan satoja erilaisia kulttuureja) jossa on erilaista kuin Egyptissä jossa on erilaista kuin Somaliassa. Uskonnollisia fundamentalisteja kyllä on joissain maissa enemmän kuin toisissa, mutta itse syyttäisin fundamentalismia, en uskontoa. Uskonto on keppihevonen massojen ohjailuun, mutta kuten aseet, myöskään uskonnot eivät tee rikoksia. Ihmisyksilöt tekevät.

edit2: Mielestäni törkeisiin rikoksiin syyllistyvät ei-kansalaiset pitää voida heittää pihalle, mutta jos tässä nyt puhutaan maahanmuutosta yleensä, joka sisältää myös pakolaisuuden, välitöntä tai edes kovin pikaista työllistymistä ei voida mielestäni kaikilta vaatia. Pakolaisten vastaanottaminen on ensisijaisesti hyväntekeväisyyttä, työperäinen maahanmuutto on asia erikseen.
Avatar
#433 • • Reivaaja Guest

phanatic, 27.10.2008 13:46:
Onko miesvastaisuutta kertoa, että miehet tekevät valtaosan pahoinpitelyistä, henkirikoksista ja raiskauksista? Minulla ei ole mitään miehiä vastaan, vain pahoinpitelijöitä ja muita öykkäreitä, olenko siis miesvastainen?

En mä jaksais nyt etsiä tuolta niitä kommentteja Afrikkalaisten erikoisosaamisista ja ennakkoluuloisia kommentteja nyt riittää. Yritä itse löytää. ei jaksa.
Avatar
#434 • • Reivaaja Guest

Ana-5000, 27.10.2008 13:46:
Osoitappa arvon riemuidiootti missä välissä olen maininnut missään kontekstissa ihonvärin? Olen kritisoinut islamilaista kehitysmaakulttuuria. Kulttuuri ei taida olla geneettinen ominaisuus.



Huoh. Jaksais nyt taluttaa sokeeta. Etsivä löytää.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#435 • • Aziz Combat Fighter

ulina, 27.10.2008 13:51:
---
Ana-5000, 27.10.2008 13:46:
Osoitappa arvon riemuidiootti missä välissä olen maininnut missään kontekstissa ihonvärin? Olen kritisoinut islamilaista kehitysmaakulttuuria. Kulttuuri ei taida olla geneettinen ominaisuus.

---


Huoh. Jaksais nyt taluttaa sokeeta. Etsivä löytää.



Just niin. Eka vittuillaan, ja sit ku pannaan takas vaatimuksia vittuilun perustelulle, vedetään onelinerit kehiin.
phanatic

Posts: 1,123

#436 • • phanatic

ulina, 27.10.2008 13:49:
---
Yritä itse löytää. ei jaksa.
...
Etsivä löytää



"Etsikää itse perustelut väitteilleni, minua kiinnostaa vain onelinereiden laukominen". Hieno lähtökohta keskustelulle.
Avatar
#437 • • Reivaaja Guest

phanatic, 27.10.2008 13:46:
edit: Analle: ei ole mitään "islamilaista kulttuuria", esim. Malesiassa on aika erilaista kuin Indonesiassa (jossa taas on varmaan satoja erilaisia kulttuureja) jossa on erilaista kuin Egyptissä jossa on erilaista kuin Somaliassa. Uskonnollisia fundamentalisteja kyllä on joissain maissa enemmän kuin toisissa, mutta itse syyttäisin fundamentalismia, en uskontoa. Uskonto on keppihevonen massojen ohjailuun, mutta kuten aseet, myöskään uskonnot eivät tee rikoksia. Ihmisyksilöt tekevät.

edit2: Mielestäni törkeisiin rikoksiin syyllistyvät ei-kansalaiset pitää voida heittää pihalle, mutta jos tässä nyt puhutaan maahanmuutosta yleensä, joka sisältää myös pakolaisuuden, välitöntä tai edes kovin pikaista työllistymistä ei voida mielestäni kaikilta vaatia. Pakolaisten vastaanottaminen on ensisijaisesti hyväntekeväisyyttä, työperäinen maahanmuutto on asia erikseen.


Näin.
Avatar
#438 • • Reivaaja Guest

phanatic, 27.10.2008 13:54:
"Etsikää itse perustelut väitteilleni, minua kiinnostaa vain onelinereiden laukominen". Hieno lähtökohta keskustelulle.


No jossain vaiheessa on pakko luovuttaa. jos täällä ei niin paljoa parjattaisi Kamelin kasvattamojen ydinosaajia niin olisin varmaan ihan kokonaan kommentoimatta.

En jaksa selittää sulle kaikkea erikseen.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#439 • • Edited Aziz Combat Fighter

phanatic, 27.10.2008 13:46:
---
ulina, 27.10.2008 13:43:
---
Kyllä mulle selvisi että et oo kaikkia ihonvärejä vastaan. Vain yhtä kolmesta.

---


Onko miesvastaisuutta kertoa, että miehet tekevät valtaosan pahoinpitelyistä, henkirikoksista ja raiskauksista? Minulla ei ole mitään miehiä vastaan, vain pahoinpitelijöitä ja muita öykkäreitä, olenko siis miesvastainen?

edit: Analle: ei ole mitään "islamilaista kulttuuria", esim. Malesiassa on aika erilaista kuin Indonesiassa (jossa taas on varmaan satoja erilaisia kulttuureja) jossa on erilaista kuin Egyptissä jossa on erilaista kuin Somaliassa. Uskonnollisia fundamentalisteja kyllä on joissain maissa enemmän kuin toisissa, mutta itse syyttäisin fundamentalismia, en uskontoa. Uskonto on keppihevonen massojen ohjailuun, mutta kuten aseet, myöskään uskonnot eivät tee rikoksia. Ihmisyksilöt tekevät.



Islaminusko vaikuttaa varsin vahvasti niiden maiden sosiaalisen kulttuuriin, jossa islam on valtauskonto. Toki jokainen rikos ja teko on yksilön teko, mutta yksilö on kulttuurinsa ja geeniensä summa. Kulttuurin merkitystä ei voi väheksyä, eikä myöskään voi väheksyä sen arvomaailman merkitystä, minkä islaminuskoisessa maassa asuva ihminen omaksuu.

Enkä nyt puhu islamilaisesta fundamentalismista varsinaisesti, sillä valtavirtaislam on meidän mittapuumme mukaan erittäin fundamentalistista. Militantit islamistit ovat tästä fundamentaalisesta uskosta toki ääripäitä, mutta näiden rikoksista ei suomessa juuri ole tarvinnut kärsiä. Lähinnä ongelmat tuntuvat johtuvan siitä, että tapa selvittää asioita on vieras, suhde naisiin on keskiaikainen ja ylipäänsä käytös ja meininki on erittäin toisenlaista kuin suomessa.


edit2: Mielestäni törkeisiin rikoksiin syyllistyvät ei-kansalaiset pitää voida heittää pihalle, mutta jos tässä nyt puhutaan maahanmuutosta yleensä, joka sisältää myös pakolaisuuden, välitöntä tai edes kovin pikaista työllistymistä ei voida mielestäni kaikilta vaatia. Pakolaisten vastaanottaminen on ensisijaisesti hyväntekeväisyyttä, työperäinen maahanmuutto on asia erikseen.



Totta. Pakolaisia ei tarvitse ottaa niin paljon kuin helsinkiin mahtuu vierekkäin seisomaan, ja työperäistä maahanmuuttoa edistetään tekemällä järkeviä asioita työllistymisen eteen, kuten rekrytoimalla sairaanhoitajia filippiineiltä.

argh. mähän sanoin jo että lopetan. eli nyt vois jättää tän tähän.

ulina, 27.10.2008 13:56:
---
No jossain vaiheessa on pakko luovuttaa. jos täällä ei niin paljoa parjattaisi Kamelin kasvattamojen ydinosaajia niin olisin varmaan ihan kokonaan kommentoimatta.



Jep, no kiitos kontribuutiosta. Olemme kaikki nyt hitusen viisaampia.


En jaksa selittää sulle kaikkea erikseen.



Enpä usko että sulla on paljoa kerrottavaakaan.
Avatar
#440 • • Edited Reivaaja Guest

Ana-5000, 27.10.2008 13:57:
Enpä usko että sulla on paljoa kerrottavaakaan.

Aika ylimielinen asenne ja pata kattilaa.. Ehkä jos sä kuuntelisit vois ollakki. Mun silmissä sä oot vaan pumpulissa kasvanu pelokas poika ja oot sitä aina ollutkin. Se niistä henkilökohtaisuuksista. Kiitos ja moido :)