Kutsunkin jokaisen maahanmuuttajia tänne vaativan ihmisen viettämään hieman aikaa iltaisin ja viikonloppuisin kampin, rautatieaseman ja kaisaniemen puiston nurkilla. Pankaa iPodi kaulaan roikkumaan ja lompakko törröttämään takataskusta. Katsokaa mitä käy.
---
Mä halusin itse kutsua kaikki jotka väittää ettei Suomi ole rasistinen maa, pyytämään tummaihoisen ystävänsä
kävelemään Esim. Seinäjoen keskustan läpi perjantai iltana. Katsokaa mitä käy.
---
Niin siis jäin odottamaan sinun ratkaisuasi ym. ongelmaan. Ikinä en ole yhtä paljon pelännyt kävellä yksin myöhään esim. juurikin steissin seutuvilla, Kaisaniemen puistossa, Espoon Keskuksen liepeillä, tietyillä metriksillä ym. kuin mitä nykyään. Lisäksi muutamat tutuille sattuneet välikohtaukset ovat olleet poikkeuksetta juurikin näiden kulttuuriamme rikastamaan, työvoimapulaamme paikkaamaan otettujen mamujen kanssa.
Jos esim. työvoimapula odotetaan ratkaistavan joillain täydellisillä maahanmuuttajilla joita ei ole olemassa eikä tulossa niin eipä hyvä hirveästi heilu senkään jälkeen. Tai hei tehän voitte homma meille parempia? Jos voitte niin kyllä mulle sopii.
Halla-Aho & kerho ei oo tuonut minkäänlaista vastausta esim. työvoimapulan kaltaisiin ongelmiin. Joten olisikohan parempi että antaisivat niiden joilta onnistuu ja kiinnostaa muukin kuin junttipopulismi jossa vahdataan pelkkiä miinuksia kokonaisuuden sijaan, yrittää ratkaista tulevaisuuden kiperiä ongelmia.
Ei noita lukuja pidä unohtaa, mutta pitää myös muistaa mistä ne tulee, eikä ottaa agendaksi sitä että kyllä "aasialaiset kelpaa mut kaikki tummemmat tai muslimit ootte samaa kastia kun steissin somalit". Vai löytyiks niitä tilastoja Irakilaisten ja Afganistanilaisten rikoksista jotta voisin syödä sanani tuon suhteen?
---
Niin, siis edelleen. Siitä lähtien kun tänne on noita maahanmuuttajia enemmissä määrin otettu, about viimeiset 13 vuotta, heidän työllisyys tahi koulutustilanne ei ole parantunut nimeksikään. Missä vika? Heitä ei edelleenkään näe enemmissä määrin ns. perustason duuneissa, pl. bussikuskit, siivoojat... Uskotko tosissasi, että asiassa tapahtuu äkkinäinen käänne parempaan sitä mukaan, mitä enemmän niitä tänne otetaan "paikkaamaan tulevaisuuden työllisyysvajetta". Minusta vähintäänkin jo maassamme oleilevien työllisyystilanne pitäisi saada ensin kuntoon ennenkuin edes aletaan miettimään uusien ottamista.
Sulta ei oikein tunnu löytyvän muuta perustavaa laatuista olevaa teesiä kuin työvoimapula, jonka verukkeella tänne pitäisi rahdata kymmeniä, ellei jopa satoja tuhansia Afrikan nälkää näkeviä, peruskouluakaan käymättömiä maahanmuuttajia elelemään veronmaksajien rahoilla.
Minusta ensin pitäisi keskittyä kotimaan ongelmiin, ja vasta sen jälkeen alkaa parantaa maailmaa noin globaalilla mittapuulla. Sitten kun noususuhdanteessa kotimaan työttömyyn on jotain parin prosentin luokkaa, voidaan ottaa miettiä mistä ja millaista työvoimaa tänne tarvitaan / saadaan. Sitä ennen tuo on pelkkää kaunista puhetta vailla mitään todellista tarvetta.
Kansalaisuuskoe, johon kuuluu kielitesti. Tämä pitää suorittaa. Pitää myös saada määräajassa työ- ja opiskelupaikka, tai ainakin toinen näistä. Rikoksiin syyllistyvät ulkomaalaiset pitää välittömästi karkottaa lähtömaahansa ilman lupaa paluuseen.
---
Täytyy kiittä onnea ettei yhtä viisaat ajatukset olleet valloillaan kun satoja tuhansia suomalaisia meni pakolaisina Ruotsiin aikanaan. "Nyt lapset läpäisette ruotsinkokeen tai menette takaisin tykinruuaksi Karjalaan".
---
Aikamoista liioittelua :D Onko sinulla mitään faktaa sen lisäksi, että sinne lähetettiin jotain 80 000 sotalasta ilman perheitään. Ei sinne todellakaan ollut mitään massamaahanmuuttoa. Lisäksi Ruotsalaiset itse halusivat auttaa kaikin tavoin naapurimaataan. Minusta tämän päivän maahanmuuton ja tuon 1940 -luvun tilanteen toisiinsa vertaaminen lähinnä osoittaa sen, ettei sinulla ole fiksumpaa argumentoitavaa. Kerrassaan naurettava vertauskuva!
Mm. "Talvisodan aikana Ruotsissa oli tunnuslause Finlands sak är vår! Maa tarjosi heti turvapaikkaa Suomen lapsille. Suomi olisi halunnut auttamisen tapahtuvan ensisijaisesti Suomessa, ja kieltäytyi aluksi."
Mitä tulee kielen osaamiseen, pl. ne jo mainitut Nokian insinöörit joiden työ ei edes vaadi suomen kielen osaamista. Itse en ainakaan halua että minua hoitaa terveyskeskuksessa jokin lääkäri joka ei ymmärrä kaikkea mitä sanon. Ja tästä oli ihan faktaa eräässä kotimaisessa dokkarissa / A-Studiossa / whatever.
Se on arvokysymys. Itse olen sitä mieltä että näin pieni maa kuin suomi ei pysty elättämään koko afrikan manteretta, mutta se on toki makuasia. Jotkut hyvinvointikrapulasta kärsivät kansankynttilät toki solidaarisuuden vuoksi ajaisivat kaikki niihin samoihin savimajoihin missä siellä eletään, mutta itse ainakin arvostan hyvinvointivaltion luomia mahdollisuuksia ja turvallisuutta enemmän kuin sitä, että keskenään edelleen äärimmäisen verisesti sotivat somalit ovat turvassa ja saavat valtion täyden ylläpidon.
---
Se ei ole arvokysymys, vaan on kysmys ihmisarvojen puuttumisesta.Mä itse näen hyvinvointivaltion sellaisena joka kasvattaa fiksuja ihmisiä joilla on hyvä tahto ja hyvä olla. Me ollaan aika helvetin kaukana siitä.
Käsityksesi hyvinvointivaltiosta on täyttä utopiaa, jos perustat sen sille kuinka monella on hyvä tahto sekä hyvä olla :D Minusta hyvinvointivaltion (/ -valtioiden) tehtävä ei ole elättää kansantuotteellaan 90%:a maailman köyhistä. Ylipäätään koko käsitys jonka mukaan kaikilla maapallon päälle 6 miljardista ihmisestä olisi yhtäläinen, länsimainen elintaso, on täyttä utopiaa. Maapallo ei edes kestäisi sen kaltaista kuormitusta.
Muutenkin argumentointisi, mm. juntiksi leimaaminen ym. kertoo lähinnä siitä, miten suvaitsevainen itse olet niitä ihmisiä kohtaan, joilla on eriävä mielipide. Ei muuta, jatka toki samaan malliin.