Ana-5000, 15.10.2008 17:47:
Kutsunkin jokaisen maahanmuuttajia tänne vaativan ihmisen viettämään hieman aikaa iltaisin ja viikonloppuisin kampin, rautatieaseman ja kaisaniemen puiston nurkilla. Pankaa iPodi kaulaan roikkumaan ja lompakko törröttämään takataskusta. Katsokaa mitä käy.
Mä halusin itse kutsua kaikki jotka väittää ettei Suomi ole rasistinen maa, pyytämään tummaihoisen ystävänsä
kävelemään Esim. Seinäjoen keskustan läpi perjantai iltana. Katsokaa mitä käy.
Jos luvut ryöstörikoksista, raiskauksista, työttömyydestä tai muusta ohitetaan olankohautuksella ja toistellaan käsittämättömyyksiin asti mantroja työvoimapulasta ja monikulttuurin pelastavasta enkelistä, niin hetken kuluttua täällä on ihan todellinen helvetti valloillaan.
Jos esim. työvoimapula odotetaan ratkaistavan joillain täydellisillä maahanmuuttajilla joita ei ole olemassa
eikä tulossa niin eipä hyvä hirveästi heilu senkään jälkeen. Tai hei tehän voitte homma meille parempia? Jos voitte niin kyllä mulle sopii.
Halla-Aho & kerho ei oo tuonut minkäänlaista vastausta esim. työvoimapulan kaltaisiin ongelmiin. Joten olisikohan parempi että antaisivat niiden joilta onnistuu ja kiinnostaa muukin kuin junttipopulismi jossa vahdataan pelkkiä miinuksia kokonaisuuden sijaan, yrittää ratkaista tulevaisuuden kiperiä ongelmia.
Ei noita lukuja pidä unohtaa, mutta pitää myös muistaa mistä ne tulee, eikä ottaa agendaksi sitä että kyllä "aasialaiset kelpaa mut kaikki tummemmat tai muslimit ootte samaa kastia kun steissin somalit". Vai löytyiks niitä tilastoja Irakilaisten ja Afganistanilaisten rikoksista jotta voisin syödä sanani tuon suhteen?
Kansalaisuuskoe, johon kuuluu kielitesti. Tämä pitää suorittaa. Pitää myös saada määräajassa työ- ja opiskelupaikka, tai ainakin toinen näistä. Rikoksiin syyllistyvät ulkomaalaiset pitää välittömästi karkottaa lähtömaahansa ilman lupaa paluuseen.
Täytyy kiittä onnea ettei yhtä viisaat ajatukset olleet valloillaan kun satoja tuhansia suomalaisia meni pakolaisina Ruotsiin aikanaan. "Nyt lapset läpäisette ruotsinkokeen tai menette takaisin tykinruuaksi Karjalaan".
Mikä tässä on niin jäätävän epäreilua, ellei maahanmuuton todellisena tarkoituksena olekin pelastaa afrikan kaikki ihmiset? Jos asia on näin, niin SANOKAA SITTEN NIIN, älkääkä jauhako paskaa työvoimapulan pelastamisesta.
Ihmisten pelastaminen Afrikasta ja työvoimapulan pelastaminen ei voi olla sama asia tai sitä ei voi yhdistää?
Se on arvokysymys. Itse olen sitä mieltä että näin pieni maa kuin suomi ei pysty elättämään koko afrikan manteretta, mutta se on toki makuasia. Jotkut hyvinvointikrapulasta kärsivät kansankynttilät toki solidaarisuuden vuoksi ajaisivat kaikki niihin samoihin savimajoihin missä siellä eletään, mutta itse ainakin arvostan hyvinvointivaltion luomia mahdollisuuksia ja turvallisuutta enemmän kuin sitä, että keskenään edelleen äärimmäisen verisesti sotivat somalit ovat turvassa ja saavat valtion täyden ylläpidon.
Se ei ole arvokysymys, vaan on kysmys ihmisarvojen puuttumisesta.Mä itse näen hyvinvointivaltion sellaisena joka kasvattaa fiksuja ihmisiä joilla on hyvä tahto ja hyvä olla. Me ollaan aika helvetin kaukana siitä.