ezzy, 27.9.2005 10:46:
Alaikäisiä on ollut ja tulee olemaan bileissä/baareissa aina. Väärät paperit ja hoidot (poket) pitää siitä huolen.
Käsi ylös moniko aloitti reivaamisen täysi-ikäisenä tai vaikka pari vuotta sen jälkeen. Anyone?
o/
Bileissä aloin käymään vasta 20 vuoden ikäsenä.
Normi rafloissa vasta 18 vuoden ikäsenä.
Poikkeuksena se yksi kerta kun "piti" hankkia paperit lainaan, että pääsi juhlii silloisen poikaystävän 18 vuotis juhlia. Se kun ei voinut odottaa 7 päivää, että mullakin ois ollut sitä ikää. Miehet.
![*justjoo* *justjoo*](/smiley/justjoo.gif)
Ja itse asiaan. Olen vahvasti sitä mieltä että alaikäsillä ei ole asiaa ravintoloihin. Niillä on koko elämä aikaa käydä baareissa ja dokaa ja polttaa ja tanssii ja bilettää. Mikä ihme hinku niillä on päästä jo 14 vuotiaana baareihin? En sitten tiedä mistä se johtuu että nykyään yhä nuoremmat yrittää päästä ja pääseekin niin rafloihin kun bileisiin?
Ja ne jotka yrittää argumentoida että teinitkin on ihan ok, koska ei ne täysikäsetkään aina osaa käyttäytyä. Niin miettikääpä itse minkälaisia olitte esim. 14 vuotiaana? Kyllä se olisi ihan niille nuorille itsellensäkin parempi että eivät joutuisi ympäristöön jossa altistuvat asioille joita sen ikästen ei oikeesti pitäisi eikä tarvisi vielä käsitellä. Kuinka moni sen ikänen esimerkiksi oikeesti tietää huumeista tarpeeks, että osais tehä itsenäisen päätöksen siitä että kokeileeko vai ei? Ikävä kyllä moni nuori varmasti tekee vääriä päätöksiä ja "joutuu" huonoon seuraan, sen takia että eivät vaan uskalla sanoa ei. Pitäähän sitä nyt tehdä niinkun vanhemmat kaveritkin tekee.
Ja asettakaa itsenne hetkeksi sen nuoren tytön tai pojan vanhempien paikalle. Haluisitko sä että sun teini hengaa tollasissa paikoissa ton ikäsenä?
Niin ja mielestäni jokaisella aikuisella on oikeus käydä sanomassa pokelle/henkilökunnalle jos saa tietoonsa että alaikänen on paikassa jonne se ei kuulu. Niin teen itse, oli sitten kyse vaikka kuinka dj:n hoidosta tai toisen poken tutusta. Että plur vaan teillekkin.