Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 743,491 views

Elmiira

Posts: 1,446

#881 • • Elmiira
Avautumista myyjän sekä asiakkaan näkökulmasta:

Tänään oli vissiin kansallinen "ryyppää itsesi vitun sekaisin" -päivä *grr*
Tai ainakin siltä musta vaikutti töissä ollessa, kioskilla, aamuvuorossa.

Setät oli alottanu viikonlopun ajoissa...
- Yhdellä tärisi kädet ihan vimmatusti siideriä ostaessa,
se vaan on kuulemma välillä sellasta.
- Toinen ei kuulemma oo juonu 3,5 kuukauteen (On sanonut
näin viimeiset 9kk) Ostaa vaan kaverilleen kaljaa 6packin
joka päivä, koska kaveri alkaa muuten nähdä näkyjä.
- Kolmas auko päätään kaverilleen ja sit unohti sen kaverin
sinne kioskiin.
- Kioskiin "unodettu" oli siellä 1,5h ainakin, eikä suostunu uskoo
et sen arvassa EI OLE VOITTOA. Sit se raaputti sen arvan ihan puhki.
Siis ne kaikki pinnat pois, et siitä hävis kuviot ja kaikki. Ja osti uuden
ja osti lottoo ja voi hitto, se setä oli kyllä niin pihalla.
Onneks siitä ei muuten ollu häiriötä. Selitti jotain ässä-arvasta
paljastuvista nalle-kuvioista *ding*

Niin ja sit kävi vielä semmonen pelottava poika/mies,
jolla oli mustat meikit ja ihan valkoiseksi maalattu naama
ja se halus kaksi RUUMISARKUN kokoista
sinistä L&M:ää. Hetki piti miettii et mitä???
Ja sit se halus vielä yhden, ettei lopu kesken
ja kerto miten kauan on polttanu ja millon aloittanu jne.

JA MINÄ VAIN HYMYILIN KOKO 8 TUNTIA *hymy*

Niin ja tiesittekö et ulkona on aika kylmä, mutta onneksi ei sentään tuule.
Asiasta tuli keskusteltua ainakin 10 asiakkaan kanssa...

Mutta on kyllä itselläkin huonoja kokemuksia ASIAKKAANA olosta:
Ostettiin erään huonekaluketjun juuri avatusta liikkeestä
- Petari
- Rottinkinen satelliittituoli tms.
- Hyllystö (3 erillistä osaa)
- Sohvapöytä

Maksettiin koko satsi kerralla, ihan mukava summa siis ja saatiin mukaan
vain tuoli ja petari. Firman mainoksessa hyllystölle ja saman sarjan
sohvapöydälle luvattiin kotiin kuljetus. Myyjäsetä sitten väitti, ettei me
sellaista saada. Se kuuluu varmaan vaan jos ottaa noi tietyt osat *ding*
Se oli mainoslehti, jota ne sielläkin jako ja siinä luki tasan just et
kotiinkuljetus, mut ei niin ei! Ei sit jaksettu tapella.
Hyllyn ja pöydän piti olla noudettavissa 1kk:n päästä.

Mentiin kotiin ja huomattiin, että sekä tuoli että sen päällys ovat viallisia.
Ja eikun takas kauppaan, jossa ei kuulemma ollu varastossa yhtään
enää ko. tuoleja. Meille tarjottiin näytekappaletta. Tutkailin sitä ja
huomasin et siinä on rungossa ihan sama vika kuin meidän kappaleessa.
Se oli vaan korjailtu jälkeenpäin porailemalla lisää reikiä. Vaihdettiin tuoli kuitenkin näytekappaleeseen ja pidettiin oma pehmuste. Näyte pehmuste oli
paskainen, eikä sitä voi oikein pestä. Hyvitystä saimme 0e,
vaikka näytekappalekin oli "viallinen".

No kului kuukausi ja alettiin soitella hyllyn ja pöydän perään.
Joo, no tuota siitä hyllystä ois se yksi osa täällä nyt, joka oli
jo aiemminkin. Niin ja pöytää saa vasta 1kk:n päästä ja samoin
toista hyllyn osaa. Niin ja sitä kolmatta hyllyn osaa ei ole vielä edes
tuotannossa tuon värisenä mikä teille on myyty. Eikä tiedä koska menee
edes tuotantoon. SIIS MITÄ VITTUA, meille myydään tavaraa, jota
ei vielä edes valmisteta! *grr*

Niin ja se myyjäsetä joka teitä palveli ei ole enää edes töissä meillä.
Se siis pysy siellä töissä peräti kuukauden, enkä kyllä yhtään
ihmettele miksi vain sen aikaa!!!

No valittiin sit hyllyyn eri osat tilalle, koska ei jaksettu odottaa ikuisuutta
sitä joka alunperin oltiin valittu. Saatiin kotiinkuljetus kaikille lopuille
tavaroille ja saatiin näytteillä ollu olohuoneen pöytä siksi aikaa itsellemme,
että he saivat varastoon sitä lisää.

Mutta hyvitystä tuosta kaikesta edelleen 0e.
Jouduttiin itse maksaa lisää, kun vaihdettiin hyllyn osia...

Kyllä tämä huonekaluliike joutui boikottiin.
Kavereilla ollut samantyylisiä ongelmia saman firman kans.
Mutta ehkä me oltiin väärässä, ehkä asiakas aina on *vink*

*hikoil* Kylläpäs helpotti *nauru*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

ezzy

Posts: 8,060

#882 • • ezzy Droid-pappa

Twist, 18.1.2006 10:49:
Eniten mua ihmetyttää se , että ihmiset luulevat , että toimivalla tuotteella on palautusoikeus. Ihmiset aina vetoavat "14-päivän palautusoikeuteen" , joka on kuulemma kuluttajasuojalaissa. Todellisuudessahan tällästä ei ole olemassa!



Tuo on olemassa kyllä, mutta vain postimyynnissä.
Twist

Posts: 925

#883 • • Twist Team Kemuttajat

ezzy, 20.1.2006 23:40:
---
Twist, 18.1.2006 10:49:
Eniten mua ihmetyttää se , että ihmiset luulevat , että toimivalla tuotteella on palautusoikeus. Ihmiset aina vetoavat "14-päivän palautusoikeuteen" , joka on kuulemma kuluttajasuojalaissa. Todellisuudessahan tällästä ei ole olemassa!

---


Tuo on olemassa kyllä, mutta vain postimyynnissä.



Niimpä , mutta postimyynti nyt on taas aivan eriasia.
ezzy

Posts: 8,060

#884 • • ezzy Droid-pappa

Twist, 21.1.2006 18:55:
---
ezzy, 20.1.2006 23:40:
---
Twist, 18.1.2006 10:49:
Eniten mua ihmetyttää se , että ihmiset luulevat , että toimivalla tuotteella on palautusoikeus. Ihmiset aina vetoavat "14-päivän palautusoikeuteen" , joka on kuulemma kuluttajasuojalaissa. Todellisuudessahan tällästä ei ole olemassa!

---


Tuo on olemassa kyllä, mutta vain postimyynnissä.

---


Niimpä , mutta postimyynti nyt on taas aivan eriasia.



Kerro se sille asiakkaalle :)
kap-pu

Posts: 1,167

#885 • • kap-pu the amazing suction cup boy
tulipa naita lukiessa taasen mieleen tapaus tuosta viime kevaalta, kun mummeli oli jonku tammi-tai helmikuun paatteeksi ostanut pakkasesta halvalla yhden jaljelle jaaneista joulukinkuista. tulipa sitten kinkun sulatettuaan, valmistettuaan ja jaakaappiin tuupattuaan valittamaan takaisin et kinkku niin kovin mielestaan haisee kummalliselta. asiaa kasitteleva kollegani kutsui minut tuoksumaestro nro 2:ksi kun ei itse ollut sita mielta, etta se mitenkaan haisisi, enka kylla ollut minakaan.

muutaman minuutin asiasta vaannettyamme suostuimme mummelin vaatimuksiin, ja avimme hakemaan paikalle lisaa, "asiantuntevampaa" henkilostoa, heidan kahvitaukonsa keskeyttaen. lopuks sita tais haistaa lihamestari, leipavastaava ja viel pari muutakin kaiketi mut (ihme ja kumma) ei yhtaan mummon mielipidetta tukevaa lausuntoa. mahtoi mummorukka luulla astuneensa keskelle ruokavahittaiskaupan salaliittoa!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Juhgu

Posts: 7,921

#886 • • Juhgu Virnistelijä

Jää~*,
Niin ja tiesittekö et ulkona on aika kylmä, mutta onneksi ei sentään tuule.
Asiasta tuli keskusteltua ainakin 10 asiakkaan kanssa...



Jos on vähänkään poikkeuksellisempi sää, niin alkaa mennä zombierutiinilla nuo sääkommentit ja niihin vastaamiset :P

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Freja

Posts: 8,775

#887 • • Freja Sihteeri
Toisina päivinä asiakas saa minut iloiseksi, toisina surulliseksi, masentuneeksi, raivostuneeksi, vaikka mitä.

Eilen myin ihanalle brittiseurueelle bissee. Yksi heistä aina tarjosi ja tuli ostamaan koko seurueelle. Kun taas sitten yksi heistä tuli ostamaan 9 olutta, hänen jälkeen tuli eräs herraherra joka sanoi minulle "et sais myydä pojalle tarjottimellista olutta." olin et "anteeks?" jonka jälkeen hän sanoi vielä että "ei saa myydä noin paljoa olutta, yksi annos alkoholia per asiakas. Minä tiedän katsos nämä asiat, olen ammattilainen."

*dissaa**dissaa**senkin**Senkin**eiei**eiei*

Jos minä tiedän että tuo walesilainen tarjoaa alkoholiannokset seurueelleen eikä itselleen osta niitä kaikkia, ni kyllä mä saan myydä sille ne 9 olutta.

Mua rupes ihan yltiöpäisesti vituttamaan tuo pieni kohtaus. Kyllä mä kaiken maailman paskaa siedän ja kestän, mutta se, että mulle vihjataan etten olisi ammattitaitoinen, on liikaa. Fine, en oo hienos ruokaravintolas/pubis/yökerhossa töissä, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö osaisi hommaani ja tuntisin sääntöjä, että mitä saan tehdä ja mitä en. Jos ei ois ollu jonoa kassalle ni oisin lähteny plokkaamaan ja vahingossa kaatanut oluet äijän syliin ja pahoitellut tapahtumaa "mutta kun en ole ammattitaitoinen niin en osaa plokatakaan"-lauseella. Harmi vaa ku se imbesilli urpo ehti lähtee ennen sitä.

Älkää vittu ikinä vihjatko mitenkään asiakaspalvelijalle etteikö hän olisi ammattilainen.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#888 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Freja, 13.2.2006 12:05:
Älkää vittu ikinä vihjatko mitenkään asiakaspalvelijalle etteikö hän olisi ammattilainen.



Joo niinpä... Tossa tilanteessa voi (muka) kohteliaasti kysyä, että "tullanko sinuakin neuvomaan työssäsi?". Tai jotenkin saada ihminen ymmärtämään mikä sammakko pääsi suusta.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Freja

Posts: 8,775

#889 • • Freja Sihteeri

Hyzenthlay, 13.2.2006 12:17:
Joo niinpä... Tossa tilanteessa voi (muka) kohteliaasti kysyä, että "tullanko sinuakin neuvomaan työssäsi?". Tai jotenkin saada ihminen ymmärtämään mikä sammakko pääsi suusta.



Olisinkin ehtinyt sanomaan, kun tajusin mitä hän oli sanonut nii kiljahdin vaa takas et "anteeks mitä!?" mutta he(mies ja hänen ylisuuri egonsa johon toivon hänen kompastuvan) kävelivät jo kaukana eikä ees kattonu peräänsä, ja mä jouduin jäämää tiskin taakse ku jono oli aika iso. Perskule *hmph*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

raisport

Posts: 445

#890 • • raisport raisa
lemppari on kun kantikset ja "kantikset" kyselee baarissa: ootko uus täällä ku en oo ennen nähnyt sua? nyt alkaa olla jo ok kun voi sanoa ettet taida paljoa käydä meillä. mutta aikana jolloin extrasin paljon ympäri turkua tota kuuli jonkun verran. dynamossa kesähessulta ollaan koetettu saada pöytiin tarjoilua ym. ärsyttävimmät tapaukset sattuu kuitenkin lipunmyynnissä missä tilanteet voi olla hektisiä. itsellä on ollut asenteena kantiksiakin kohtaan, että ellen tunne sinua, on sinun velvollisuutesi selittää kuka olet. nykyään olen vain tyytyväinen jos kuulee että ovella ravintolan omistajalta ollaan kovisteltu henkkareita..
lank

Posts: 2,164

#891 • • lank www.djlank.com

raisport, 24.2.2006 02:03:
lemppari on kun kantikset ja "kantikset" kyselee baarissa: ootko uus täällä ku en oo ennen nähnyt sua? nyt alkaa olla jo ok kun voi sanoa ettet taida paljoa käydä meillä. mutta aikana jolloin extrasin paljon ympäri turkua tota kuuli jonkun verran. dynamossa kesähessulta ollaan koetettu saada pöytiin tarjoilua ym. ärsyttävimmät tapaukset sattuu kuitenkin lipunmyynnissä missä tilanteet voi olla hektisiä. itsellä on ollut asenteena kantiksiakin kohtaan, että ellen tunne sinua, on sinun velvollisuutesi selittää kuka olet. nykyään olen vain tyytyväinen jos kuulee että ovella ravintolan omistajalta ollaan kovisteltu henkkareita..



Vähäks oot kovis *plur**hih*
raisport

Posts: 445

#892 • • raisport raisa
joo oon :D tarttis varmaan saada useemmin
Lara

Posts: 40

#893 • • Lara

Jää~*, 20.1.2006 23:32:

.....
Mutta hyvitystä tuosta kaikesta edelleen 0e.
Jouduttiin itse maksaa lisää, kun vaihdettiin hyllyn osia...

Kyllä tämä huonekaluliike joutui boikottiin.
Kavereilla ollut samantyylisiä ongelmia saman firman kans.
Mutta ehkä me oltiin väärässä, ehkä asiakas aina on *vink*

*hikoil* Kylläpäs helpotti *nauru*



Voi kamala! Jossain määrin tutulta kuulostaa, ei tosin ihan noin suuressa mittakaavassa. Kirjallinen reklamaatio ois mun mielestä aika aiheellinen, onhan tosta ollu teille aika paljo vaivaa. Itse laitettiin suoraan kirjallisena myymäläpäällikölle vastaavanlaisessa tilanteessa (ei siis turhaa nurinaa mistään pikkuasiasta), ja saatiin ihan ok hyvitykset ja pahoittelut.
Yrjösen Pirre

Posts: 718

#894 • • Yrjösen Pirre R A K S A
Tätä threadia kun lukee, niin enpäs enää ihmettelekään, että mistä se Suomessa valitettavan yleinen ilmiö nimeltään huono asiakaspalvelu johtuu...

Minä näkisin asian näin, että jos asiakas on urpo niin anna sen olla. Jos asiakas ei tervehdi niin se ei tervehdi. Sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Asiakas ei tule liikkeeseen piristääkseen sinua, vaan hankkimaan tavaraa tai palvelua.

Asiakaspalvelutyössä palvellaan asiakasta. Tervehditään, sanotaan kiitos, kun otetaan rahaa vastaan ja ole hyvä kun rahaa annetaan. Hymy sitten on jo plussaa ja ekstraa.

Itse työskentelin ennen kioskimyyjänä. Hoidin myös Veikkauksen online-laitetta. Kuinka monta kymmentä kertaa kuulinkaan ennen lauantain lottoarvontaa, että laitetaanpas se raha-anomus taas vetämään. Urpoja? Ei, vaan herttaisia loppujen lopuksi mielestäni.

Suhtautumisessa työhön ja hyvinkin erilaisten ihmisten palveluun auttaa kun muistaa että ei ole tiskin/kassan/työpöydän takana edustamassa itseään vaan yritystä, jossa työskentelee.

--
You can´t give me the dreams that are mine anyway

Verano

Posts: 4,649

#895 • • Edited Verano Merituuli

Pirjo Yrjönen, 26.2.2006 21:23:
-klip-



Tuolta alusta kun luet niin huomaat, että ilahduttavan suuri osa tänne kirjoittaneista on sun kanssas täsmälleen samaa mieltä, kuten myös allekirjoittanut. Ja useammankin kerran on selvitetty mikä on juuri tämän threadin tarkoitus :)

Muoks. ainoa kohta missä olen eri mieltä kanssasi on se, että hymy ei missään tapauksessa ole vain plussaa tai extraa vaan erittäin olennainen osa asiakaspalvelua.
Juhgu

Posts: 7,921

#896 • • Juhgu Virnistelijä

Verano, 26.2.2006 21:30:
---
hymy ei missään tapauksessa ole vain plussaa tai extraa vaan erittäin olennainen osa asiakaspalvelua.



Paitsi jos ei osaa hymyillä niin mielummin peruslukemat kuin teennäinen irvistys.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Verano

Posts: 4,649

#897 • • Verano Merituuli

Juhgu, 26.2.2006 22:17:
Paitsi jos ei osaa hymyillä niin mielummin peruslukemat kuin teennäinen irvistys.



Sun ava taitaa btw virnistää ihan luonnostaan *nauru*
Yrjösen Pirre

Posts: 718

#898 • • Yrjösen Pirre R A K S A

Verano, 26.2.2006 21:30:

Tuolta alusta kun luet niin huomaat, että ilahduttavan suuri osa tänne kirjoittaneista on sun kanssas täsmälleen samaa mieltä, kuten myös allekirjoittanut. Ja useammankin kerran on selvitetty mikä on juuri tämän threadin tarkoitus :)



No niinpäs onkin ja se on tosiaan ilahduttavaa! Sunnuntai-illan piikkiin *pepsodent*

(ja nyt sitten lopetan tämän threadin lukemisen. Tyhmähän minä olen jos luen ja vielä ärsyynnyn! Mjehe, ja eikun mikä ärsyttää threadiin tästä sitten :)

--
You can´t give me the dreams that are mine anyway

Juhgu

Posts: 7,921

#899 • • Juhgu Virnistelijä

Verano, 26.2.2006 22:21:
---
Sun ava taitaa btw virnistää ihan luonnostaan *nauru*



Sillä on vähän asiakaspalvelua verissä *hih*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Kate

Posts: 186

#900 • • Kate

Pirjo Yrjönen, 26.2.2006 21:23:
Tätä threadia kun lukee, niin enpäs enää ihmettelekään, että mistä se Suomessa valitettavan yleinen ilmiö nimeltään huono asiakaspalvelu johtuu...



Menee OT, mutta jos haluat HUONOA asiakaspalvelua niin tervetuloa Tallinnaan *joo*
Täällä ei nimittäin muuta saakaan. Itsekin Suomessa asiakaspalvelua-alalla työskennellenä en lähtisi sanomaan, että Suomessa asiakaspalvelulla olisi huono taso. Siellä vaikka irvistetään se hymy väkisikin, täällä sitä on ihan turha odottaa *justjoo*