Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,862 views

Jutu

Posts: 3,054

#861 • • Jutu Blondi

Hyzenthlay, 7.1.2006 19:29:
-Tytöttely! mä en ole kenellekään tuntemattomalle mikään tyttö.


Musta olisi kivaa jos porukka sanoisi mua tytöksi eikä tädiksi, niin kuin usein käy töissä *igor*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Freja

Posts: 8,775

#862 • • Freja Sihteeri

Jutu, 8.1.2006 02:41:
---
Hyzenthlay, 7.1.2006 19:29:
-Tytöttely! mä en ole kenellekään tuntemattomalle mikään tyttö.

---

Musta olisi kivaa jos porukka sanoisi mua tytöksi eikä tädiksi, niin kuin usein käy töissä *igor*



Neiti ois kivoin *blush* Äidit sanoo lapsilleen mua tädiks ja vanhemmat miehet hermostuessaan tai pätiessään "kuules tyttö..." mutta neiti olisi silti ihan kiva. Ja totuudenmukainen.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#863 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Amnesia, 8.1.2006 00:35:
No, ymmärrettävää sinänsä. Esim. Keski-Euroopassa muovikassit on ilmaisia (halvempaa materiaalia tosin), ja monissa maissa jonkun tyypin (tai kassan) homma on punnita ihmisten hedelmät kun muuten porukka kusettaisi liikaa hedelmien painon kanssa.



No onhan se ymmärrettävää, mutta silti mua ärsyttää kun samat jutut vaan toistuu ja toistuu ja aina saan pomppia (ruuhkassa) siitä kassalta punnitsemaan niitä hedelmiä. No nää on sitten näitä tän työn varjopuolia *justjoo*

ja oon mieluummin vaikka täti (*nauru*), mut tytöttely on työelämässä mun mielestä aina alistamista. Hankala kuvitella mitään niin ärsyttävää ku joku setä huutamassa et "tyttö hei..!!". Mulla menis hermo... Tai:"tyttö, keitäs kahvit!!1" :D

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

miguel

Posts: 97

#864 • • miguel
Taksikeskuksessa työskentelen erityisesti viikonloppuyöt ja voi, että miten asiakkaat käyttäy
tyy, tosin monesti ilman parempaa tietoa.Tässä pari esimerkkiä...

- Asiakas on odotellut jollain keskustan taksitolpalla pitkään kuten annankadun ja soittaa sitten
vitutuksissaan keskukseen ja huutaa kaikki keksimänsä kirosanat. Haukkuu keskuksen työnte
kijät pystyyn kun ei saada lisää autoja tolpalle.

Vastaus: Juhlija voisi kävellä tolpalle johon tulee jatkuvasti autoja, vaikka steissin tolpat.Harva
kuski haluaa ajaa keskustan suosittujen tolppien ohi vartavasten hakemaan annankadun tolpal
ta kiukkuisen asiakkaan.Ja jos joku niin tekee, niin heti erottajan tai Marskin tolpalta tulee viha
isia puheluita, että miksi autot ajaa vapaana heidän tolpan ohi.No, ehkä kyseessä on kuski, jo
ka haluaa pelastaa kylmettyneen asiakkaan syrjäiseltä tolpalta välittämättä bensan kulutukses
ta jne.

Esimerkkejä olisi vaikka kuinka, mutta ehkä parempi ettei mieti niitä... tulee vain huonolle tuu
lelle. Ainakin asiakaspalveluammatissa oppii arvostamaan toisia asiakaspalveluhenkilöitä.
Freja

Posts: 8,775

#865 • • Freja Sihteeri

miguel, 9.1.2006 03:32:

- Asiakas on odotellut jollain keskustan taksitolpalla pitkään kuten annankadun ja soittaa sitten
vitutuksissaan keskukseen ja huutaa kaikki keksimänsä kirosanat. Haukkuu keskuksen työnte
kijät pystyyn kun ei saada lisää autoja tolpalle.



Se, että ihmisten tarvitsee haukkua aina kaikki taksit ja taksikeskusten työntekijät että autoja ei ole/jonot ovat sietämättömät, kokeilkaapas vaikka hommaa itsellenne "hovikuski".
Kun olin baarissa keskustassa töissä, joka meni kolmelta kiinni eli oltiin siinä 4 maissa aina valmiita, ei ois tullu mieleenkään mennä sinne 200 metrin taksijonoon. Halusi suoraan vain kotiin. Siksi meillä oli oma hovikuski, jolle soitettiin suoraan autoon, ja hän tuli hakemaan heti kun vain pääsi. Joskus oli tilanteita kun hän oli jossain Porvoon suunnalla, niin hän soitti kaverilleen joka meidät sitten haki. Ja tästä kaverista saatiin varakuski pyytämällä hänen numeronsa ja sopimalla että jos tarvis niin soitellaan.
Hovikuskin siirryttyä ovihommiin, soitimme duunikaverin miehen kaverille, joka oli myös taksikuski. Ja näin meillä oli uusi hovikuski. Ja sitä hovikuskia siis käytettiin työajan ulkopuolellakin, kun itse oli baarissa. Ei tarvinnut jäätyä pakkasessa tai sateessa kastua tai muuten vain väsymyksessä odottaa puolta tuntia taksia.
Kuljen muuten vieläkin saman taksin kyydissä jos olen ulkona käymässä. Miksi vaihtaa hyvää, jo tutuksi tullutta kuskia johonkin tuntemattomaan? Aina pääsee varmasti kotiovelle vaikka sammuisikin autoon, kun kuski muistaa missä asuu. Ja mikäs sen mukavampaa kuin lörpötellä päivien kuulumiset jne. Eikä tarvi odottaa sitä taksia ja kestää taksijonorähinöitä. *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Major Tom

Posts: 266

#866 • • Major Tom

Freja, 9.1.2006 11:03:
---
miguel, 9.1.2006 03:32:

- Asiakas on odotellut jollain keskustan taksitolpalla pitkään kuten annankadun ja soittaa sitten
vitutuksissaan keskukseen ja huutaa kaikki keksimänsä kirosanat. Haukkuu keskuksen työnte
kijät pystyyn kun ei saada lisää autoja tolpalle.


---


Se, että ihmisten tarvitsee haukkua aina kaikki taksit ja taksikeskusten työntekijät että autoja ei ole/jonot ovat sietämättömät, kokeilkaapas vaikka hommaa itsellenne "hovikuski".
Kun olin baarissa keskustassa töissä, joka meni kolmelta kiinni eli oltiin siinä 4 maissa aina valmiita, ei ois tullu mieleenkään mennä sinne 200 metrin taksijonoon. Halusi suoraan vain kotiin. Siksi meillä oli oma hovikuski, jolle soitettiin suoraan autoon, ja hän tuli hakemaan heti kun vain pääsi. Joskus oli tilanteita kun hän oli jossain Porvoon suunnalla, niin hän soitti kaverilleen joka meidät sitten haki. Ja tästä kaverista saatiin varakuski pyytämällä hänen numeronsa ja sopimalla että jos tarvis niin soitellaan.
Hovikuskin siirryttyä ovihommiin, soitimme duunikaverin miehen kaverille, joka oli myös taksikuski. Ja näin meillä oli uusi hovikuski. Ja sitä hovikuskia siis käytettiin työajan ulkopuolellakin, kun itse oli baarissa. Ei tarvinnut jäätyä pakkasessa tai sateessa kastua tai muuten vain väsymyksessä odottaa puolta tuntia taksia.
Kuljen muuten vieläkin saman taksin kyydissä jos olen ulkona käymässä. Miksi vaihtaa hyvää, jo tutuksi tullutta kuskia johonkin tuntemattomaan? Aina pääsee varmasti kotiovelle vaikka sammuisikin autoon, kun kuski muistaa missä asuu. Ja mikäs sen mukavampaa kuin lörpötellä päivien kuulumiset jne. Eikä tarvi odottaa sitä taksia ja kestää taksijonorähinöitä. *joo*



Ei siin paljoo lörpöttele jos sammuu autoon ;)
Freja

Posts: 8,775

#867 • • Freja Sihteeri

BSE, 9.1.2006 11:22:

Ei siin paljoo lörpöttele jos sammuu autoon ;)



ei ni mut jos ei sammu nii lörpöttelee. Mun pointtina oli palvelun laatu, että ei joka kerta tarvi kuskille selittää et asun siel ja siel mut sinne ajetaa tuolt ja si koukataa tost jne. Eli pääsee takuuvarmasti kotiin :P

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

dB

Posts: 1,317

#868 • • dB Digital Beat Music

sapeli, 8.1.2006 00:40:
---
Amnesia, 8.1.2006 00:35:
---
Hyzenthlay
-turistit (ykskään ei osaa punnita hedelmiä, kukaan ei ymmärrä että kauppakassi maksaa ja luulevat viel että ollaan auki 24/7 + muuta älytöntä)
---
No, ymmärrettävää sinänsä. Esim. Keski-Euroopassa muovikassit on ilmaisia (halvempaa materiaalia tosin), ja monissa maissa jonkun tyypin (tai kassan) homma on punnita ihmisten hedelmät kun muuten porukka kusettaisi liikaa hedelmien painon kanssa.

---


Sama juttu ainakin USAssa - hedelmät voi punnita siellä ainoastaan kassalla ja se on kassahenkilökunnan hommaa *joo* Suomi on yks niitä harvoja maissa missä on näin pitkälle viety "itsepalvelu" kaupoissa, ehkä myös sen takia kun täällä on harvinaisen rehellistä porukkaa (taidettiin vasta äskettäin pudota mm. ykkössijalta maailman vähiten korruptoituneena maana) *hymy*


Tornion Spar-kaupassa ne hedelmät punnitaan myös kassalla. Oli siinä aluksi ihmettelemistä uudella asiakkaalla. Huono puoli on että ei tiedä mitä maksaa ennen kuin menee kassalle. (Hedelmistä kaiketi kannattaa maksaa kun ovat terveellisiä)
Josba

Posts: 322

#869 • • Josba Anjunadiggari
Itse siivoan laivoja satamassaoloaikana. Silloin matkustajia ei (thank god) ole juuri näkyvissä, mutta joskus onneksi pääsee mukavaan kanssakäymiseen näiden lajitoverien kanssa... Paras tapaus lienee yksi syysilta, kun laiva tuli n. 10 minuuttia etuajassa satamaan. Kun aloittelimme siivousta, oli yhdessä hytissä mukava n. 30 v naishenkilö, joka alkoi keuhkoamaan, että "Minä en lähde vielä minnekään, kun olen maksanut koko risteilystä!" Kun sitten kysyin, että mitäköhän rouva mahtaa tarkoittaa, oli vastaus "Olen maksanut koko matkasta kello 18 asti, ei kello ole vielä 18!"
Ja rouvahan oli oikeassa, kello oli VASTA 17.58... Kun sitten yritin saada ko. henkilöä kuitenkin poistumaan (jossain vaiheessa keskustelua oma äänenpaino ei ollut enää kaikkein miellyttävin), alettiin sitten kyselemään nimeä ja otettiin käyttöön tämä "Mäannanpalautettatästäteidänfirmallejasittensäsaatpotkutjamänauranpaskaistanaurua" -valttikortti... Ja mun pomolla oli ihan yhtä hauskaa kuin mulla itsellänikin, kun kerroin tapauksesta...

--
We live our life just once so don´t forget about a thing called love

Homegrove

Posts: 2,102

#870 • • Homegrove Further
Tässä on mennyt työpäivä asiakaspalvelussa hienosti tätä lukiessa. On ollut hiukan hidasta. :D

--
Forward thinking house music

typ0

Posts: 1,892

#871 • • typ0 syntax error

mayah, 18.1.2006 09:33:
*grr* Typerä ämmä.

Ensin tullaan tähän tiskille ja soperretaan oma nimi ja vastaanottajan nimi niin hiljaa, että pitää kolmasti kysyä että ketähän helvettiä on tultu tapaamaan. Kun sitten viimein saadaan puristettua irti että sukunimi on Järvinen ja etunimi Jari, niin onhan siinä ihmettelemistä, kun niitä tästäkin firmasta löytyy vaan kolme. Ja kun sitten aletaan soittelemaan perään, että kukakohan Järvisistä tätiä olisi vastaanottamassa, tuskaillaan, että onpas nyt hidasta ja että palaverin pitäisi jo alkaa. Ja kun kukaan Järvisistä ei ole tietääkseen tätiä tapaamassa saadaan vihdoin puristettua tädistä ulos toinen nimi, joka on palaveria ollut organisoimassa. Kun sitten viimein hänet saadaan langan päähän, selviääkin että kyse oli Järvisen Jussista ja palaveri onkin aivan eri talossa. ETTÄ OTETAAN SELVÄÄ EIKÄ KILJUTA SILLE RESPALLE KU ITSE OLLAAN IDIOOTTEJA, NII, S*ATANA *grr*



heh, myötätuntohali, noita apinoita on aina! *haulikolla päähän ampuil*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Skipi

Posts: 650

#872 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///
En o lukenu koko Threadia...

Mutta "paras" asiakas aloittaa sanoilla: "Ostin teiltä..."
V*ttu että alkaa selkäpiitä karmia aina se sama lause!

Vastaus aina: On se kyllä hienoa että ostitte.. rivien välissä lukee selvästi:
- Voivoi ku harmittaa
- Et vaan osaa
- Meidänkö työtä on pitää se kunnossa
- Lopeta jo hel*etti se sönkötys ja mene asiaan!
Pätkis

Posts: 1,038

#873 • • Edited Pätkis Pikkis

Skipi, 18.1.2006 09:53:
En o lukenu koko Threadia...

Mutta "paras" asiakas aloittaa sanoilla: "Ostin teiltä..."
V*ttu että alkaa selkäpiitä karmia aina se sama lause!

Vastaus aina: On se kyllä hienoa että ostitte.. rivien välissä lukee selvästi:
- Voivoi ku harmittaa
- Et vaan osaa
- Meidänkö työtä on pitää se kunnossa
- Lopeta jo hel*etti se sönkötys ja mene asiaan!



Eiks se nyt sit oo aika suoraan asiaan, jos tarkoitus on valittaa viallisesta tuotteesta *nauru* Heitä joku parempi alotus niin käytän ens kerralla sitä *joo*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Twist

Posts: 925

#874 • • Twist Team Kemuttajat
Eniten mua ihmetyttää se , että ihmiset luulevat , että toimivalla tuotteella on palautusoikeus. Ihmiset aina vetoavat "14-päivän palautusoikeuteen" , joka on kuulemma kuluttajasuojalaissa. Todellisuudessahan tällästä ei ole olemassa!
Zapa

Posts: 1,393

#875 • • Zapa Mr Wrangler

Pikkis*, 18.1.2006 10:40:
---
Skipi, 18.1.2006 09:53:
En o lukenu koko Threadia...

Mutta "paras" asiakas aloittaa sanoilla: "Ostin teiltä..."
V*ttu että alkaa selkäpiitä karmia aina se sama lause!

Vastaus aina: On se kyllä hienoa että ostitte.. rivien välissä lukee selvästi:
- Voivoi ku harmittaa
- Et vaan osaa
- Meidänkö työtä on pitää se kunnossa
- Lopeta jo hel*etti se sönkötys ja mene asiaan!

---


Eiks se nyt sit oo aika suoraan asiaan, jos tarkoitus on valittaa viallisesta tuotteesta *nauru* Heitä joku parempi alotus niin käytän ens kerralla sitä *joo*



Ehkä tässä pitäis käyttää:
"En ostanut teiltä tätä mutta myyjä-setä/täti näyttää niin tyhmältä, että voisin jopa saada teidät huijaamalla vaihtamaan tuotteen"
Jocular

Posts: 1,359

#876 • • Jocular Janni
Aikasemmin puhuttiin siitä kuinka asiakkaan on pystyttävä näyttämään toteen, että on ostanu kyseisen tuotteen juuri kyseisestä liikkeestä.
Toissapäivänä kollegani väänsi kättä erään miesasiakkaan kanssa varmaan puolituntia siitä, voidaanko me vaihtaa viallista kahvinkeitintä uuteen. Kollega möykkää minkä kerkee takasin huutavalle miehelle, ettei meidän ole mikään pakko eikä velvollisuus ottaa sitä kahvinkeitintä vastaan, hyvittää rahoja tai edes vaihtaa sitä mihinkään toimivaan laitteeseen, ellei asiakas pysty näyttämään kuittia. No joo siinä ne sitten kinastelivat pitkän tovin.
Oli hiljasta ja päätin itse liittyä heidän taisteluunsa ja vilkaisin pussiin, jossa kas! oli vain cittareiden myymään tuoteperheeseen kuuluva halpisromu.
Totesin yks kantaan, että tuote kuuluu cittareiden tuoteperheeseen ja voidaan vaihtaa tuote samanlaiseen. Jos hyllyssä ei ole samaa tuotetta, voidaan me hyvittää siitä se hinta, jolla me sitä nyt myydään. Ei enempää, ei vähempää.
Asiakas oli hieman näreissään, mutta lähti osastolle lampsimaan.
Totesin kollegalle, että meillä on lupa joustaa, meillä ei ole lupaa aiheuttaa mielipahaa ja aina asiakas täytyy saada tyytyväiseksi keinolla millä hyvänsä. Vastaukseksi sain paljon muttia ja uikutusta, että mistä sitä tietää..

Asiakas palasi takaisin, ei löytänyt samaa tuotetta. Vaihdettiin triplasti kalliimpaan ja parempaan tuotteeseen ja vanhasta hyvitin 19.95. Selitin asiakkaalle tilanteen ja pahoittelin, että meni näin hankalaksi. Asiakas oli tyytyväinen, kiitti hyvästä palvelusta ja lähti pois.

Pointti, Miksi kollegan piti vääntää kättä asiasta, jossa tiesi tällä kertaa itse olevansa väärässä. Tai noh, oikeassa sikäli, että asiakkaalla ei ollut kuittia, ei tarkkaa ostopäivämäärää, eikä edes sitä firman luottokorttia, jolla sen oli kuulemma juuri ennen joulua maksanut. Eli asiakas ei voinut todistaa tuotteen olevan meiltä ostettu. Ok. Riittää, että tuote on pelkästään Cittariketjun myymää halpisroinaa, ja jonka paalaimeen laittaminen ei maksa meille mitään. Vain Keskolle. Ja kollegani tasan tarkkaan tiesi, että ko. merkkistä tuotetta ei saa muualta.

Jeh, toisinaan infoissa on töissä myös tälläisiä v**** urpoja, joilta ei löydy sitä joustoa eikä sitä oikeutta, joka hänelle on annettu pitää asiakas tyytyväisenä; niitäkin keinoja on monia.

Tottakai oltais voitu sanoa sille miehelle et lähtee menee ja meijän ei oo pakko ottaa tuotetta vastaan, mut miks me tehtäis kiusallamme sellasta kun voidaan pitää asiakas, (joka vinguttaa firman luottokorttia meillä) tyytyväisenä? *vink**nauru*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

andi--

Posts: 1,381

#877 • • andi-- lunttu

Twist, 18.1.2006 10:49:
Eniten mua ihmetyttää se , että ihmiset luulevat , että toimivalla tuotteella on palautusoikeus. Ihmiset aina vetoavat "14-päivän palautusoikeuteen" , joka on kuulemma kuluttajasuojalaissa. Todellisuudessahan tällästä ei ole olemassa!



Ne on kattonu liikaa ostostv:tä. Etä- ja postimyynnillähän on toi 14 päivän palautusoikeus. *hih*

--
- RAAH -

-Kerttu-

Posts: 4,542

#878 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

mayah, 20.1.2006 12:09:

Maijan avautumista



*nauru* Siis mä niin haluun sun duunin..*nauru* Aivan ihania ihmisiä siellä teillä käy! Sano seuraavaksi niille, että "Niin, mähän olen vaan töissä täällä, joten mistä mä mitään tietäisinkään.."

*tirsk*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

andi--

Posts: 1,381

#879 • • andi-- lunttu

Jocular, 18.1.2006 12:54:
Pointti, Miksi kollegan piti vääntää kättä asiasta, jossa tiesi tällä kertaa itse olevansa väärässä. Tai noh, oikeassa sikäli, että asiakkaalla ei ollut kuittia, ei tarkkaa ostopäivämäärää, eikä edes sitä firman luottokorttia, jolla sen oli kuulemma juuri ennen joulua maksanut. Eli asiakas ei voinut todistaa tuotteen olevan meiltä ostettu. Ok. Riittää, että tuote on pelkästään Cittariketjun myymää halpisroinaa, ja jonka paalaimeen laittaminen ei maksa meille mitään. Vain Keskolle. Ja kollegani tasan tarkkaan tiesi, että ko. merkkistä tuotetta ei saa muualta.



Tuli tästä mieleen noi tapaukset, joissa pomo/kollega joustaa asiakkaan mieliksi ja tämä ensimmäinen myyjä saa itselleen vaan armottoman vitutuksen, vaikka noudatti periaatteessa vaan "sääntöjä".

Onhan se niin, että tollasissa tilanteissa pitää joustaa. Hoidit asian hyvin, koska asiakas lähti luultavasti tyytyväisenä pois. Kollega onki varmasti kironnut sua koko loppupäivän. *nauru*

--
- RAAH -

z

Posts: 1,146

#880 • • z

mayah, 20.1.2006 12:09:



juu, ihmisillä on näköjään tarve ymmärtää - ei ainoastaan uskoa ja totella.

kokeiles "ollaan nyt kolmannessa eli turvallisuuspalvelut on noista rapuista kerros ylöspäin neljänteen. hissiä ei valitettavasti voi käyttää ilman kulkuavainta"

vaikka onhan tuo aika pitkä pätkä rautalankaa (monta kertaa päivässä) väännettäväksi *hymy*


noin ylipäätään tämä threadi on asiakkaan näkökulmasta aika pelottavaa luettavaa. pitäisikö asiakkaiden todellakin muotoilla kysymyksensä lyhyiksi, selkeiksi ja kovempaakin kritiikkiä kestäviksi? miksi pitäisi, jos homma kuitenkin joten kuten hoituu? kyllähän ihmisillä pitäisi olla tärkeämpääkin miettimistä tai tekemistä, kuin miten miellyttää myyjää/kassaa/puhelintukea/jne. asiakapalvelijoille v
u ei ei kuulu kenenkään oikeuksiin, mutta muissa ajatuksissa oleminen kyllä.