Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,011 views

domi

Posts: 7,069

#841 • • domi Työn sankari.

Digital Beat, 2.1.2006 10:00:
Ainakin olen erittäin sosiaalinen ihminen ja oppilaat olisivat kulttuurialalla. Suvussani joka kolmas on opettaja ja opiskeluaikoina omasta mielestäni viihdyin hyvin selvittäen jotain opiskelukaverini pulmaa tunnilla.

ps:Tietääkseni työharjoittelijat eivät saa palkkaa. Ainakaan täälläpäin Suomea.


Mun mielestä alalla ei oo väliä, kun opettajaksi alkaa, vaan sillä, et onko opettajan hommaan. CV:hen ei kannata pistää myöskään sitä, että suvussa on joka kolmas opettajana ja että viihdyit hyvin kaverisi ongelmia selvitellessä. Niistä ei saa lisäpisteitä, päinvastoin: ruskea kieli-arvonimen siitä saa.

Psykologisilla tenteillä ne sosiaaliset kysymykset ratkaistaan, eikä sillä, miten sua on kiinnostanut asia koulussa.

P.S. Täällä saa järjestään palkkaa työharjoittelusta, jos ei firmalta, niin opintotukikeskukselta.
Cloud

Posts: 2,162

#842 • • Edited Cloud Game Freak

Sir Dominique Trévisan, 3.1.2006 12:49:


P.S. Täällä saa järjestään palkkaa työharjoittelusta, jos ei firmalta, niin opintotukikeskukselta.



Käsittääkseni Työ"harjoittelusta" ei työnantajan tarvitse missään suhteessa maksaa palkkaa.. Tosin en kiellä etteikö se motivaatiota nostaisi paljonkin jos edes jonkinmoista täkyä tarjota.

Ainakin omassa oppilaitoksessa ei saanut antaa rahaa työharjoittelusta, joten sitä kierrettiin antamalla "stipendejä" koulunlopuksi.

Mut asiakas on ainavääräs asiaan. Ihmiset kun kokee mielipahaa ja tietysti haluavat itse saada sen hyödyn niin harvemmin siinä ajatellaan sitä asiakas palveliaa. Usein sitä ei ymmärretä, että se jolle asiasta delegoidaan on vain välikäsi jolla ei ole suuremmitta vaikutusta asiaan josta valitetaan. Ongelmanahan tässä on "jos se nyt ongelma on" että se jolle asia kuuluisi tai joka asialla jotain voisi tehdä ei ole useasti asiasta kiinnostunut tai suostu tulemaan itse asiasta puhumaan.

Itse olen ainakin osittain sitä mieltä, että vaikka minut onkin palkattu esim tekemään tarjoilian työtä niin osittain minut on palkattu kuuntelemaan pahaamieltä ja paskanjauhantaa asiakkailta. Pomojen ja asian ryssivien puolesta, silloin kun kyse on minusta riippumattomista asioista. Sillä jonkunhan se paska niiltä asiakkailta on otettava vastaan.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Kolera

Posts: 4,256

#843 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

wiwi, 3.1.2006 10:20:
Ei jumalauta, enhän mäkään mee autokauppaan ostamaan kymmenen vuotta vanhaa saabia viime vuoden mersuna. Haloo!*whaat*


OT: no en kyllä minäkään maksais mersun hintaa 10v vanhasta saabista *nauru*

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

wiwi

Posts: 1,575

#844 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Kolera, 3.1.2006 20:46:
---
wiwi, 3.1.2006 10:20:
Ei jumalauta, enhän mäkään mee autokauppaan ostamaan kymmenen vuotta vanhaa saabia viime vuoden mersuna. Haloo!*whaat*

---

OT: no en kyllä minäkään maksais mersun hintaa 10v vanhasta saabista *nauru*



Ai katos, se menikin vähän väärin päin*blush*
Hih niin siis että ei kai kukaan missään muussa yhteydessä pokkana ehdota että että "Mä ostan tän ei tarjouksessa olevan systeemin mut tohon tarjoushintaan" *lmao*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Dacey

Posts: 671

#845 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
Meil on töissä mm takseille,vartioille, pelastustyötekijöille ym halvemmat kahvit.
No tulipa sitte asiakas ja pyys kahvin. Löin koneelle, kerroin hinnan. Äijä lisää että "taxikahvi" kerroin uuden hinnan. Äijä rupes mulle mesoomaan siitä etten sais kertoa alennettua hintaa ettei joku käytä sitä väärin *ding* vittuako se siltä on pois jos myyn jollekin erehdyksessä 20snt halvemman kahvin?
Ei siinä auttanut selittää että kyllä me katotaan onko pihalla taxia.. No siihen jätkä sitte
"no mut ethän sä tiskin takaa voi lähteä"
totean: no sitten katotaan onko asiakkaalla joka väittää taxi kuski olevansa niin taxin logoa vaatteissa
"no mutta ei silti saa sanoa alennettua hintaa, entä jos ei ole taxin takkia, vaan on yksityisyrittäjä"
totean taas: siinä vaiheessa pyydetään taxikorttia näkyville

Voi luoja mitä helvettiä se on siltä kuskilta pois jos sanon alennetun hinnan? Varsinkin kun se kuuluu sanoa *toktok* pitäs turpansa kiinni jos ylipäätänsä haluaa multa kahvia ostaa
dB

Posts: 1,317

#846 • • dB Digital Beat Music

Sir Dominique Trévisan, 3.1.2006 12:49:
---
Digital Beat, 2.1.2006 10:00:
Ainakin olen erittäin sosiaalinen ihminen ja oppilaat olisivat kulttuurialalla. Suvussani joka kolmas on opettaja ja opiskeluaikoina omasta mielestäni viihdyin hyvin selvittäen jotain opiskelukaverini pulmaa tunnilla.

ps:Tietääkseni työharjoittelijat eivät saa palkkaa. Ainakaan täälläpäin Suomea.

---

Mun mielestä alalla ei oo väliä, kun opettajaksi alkaa, vaan sillä, et onko opettajan hommaan. CV:hen ei kannata pistää myöskään sitä, että suvussa on joka kolmas opettajana ja että viihdyit hyvin kaverisi ongelmia selvitellessä. Niistä ei saa lisäpisteitä, päinvastoin: ruskea kieli-arvonimen siitä saa.

Psykologisilla tenteillä ne sosiaaliset kysymykset ratkaistaan, eikä sillä, miten sua on kiinnostanut asia koulussa.

P.S. Täällä saa järjestään palkkaa työharjoittelusta, jos ei firmalta, niin opintotukikeskukselta.


Tuo on totta. Opettajan homma vaatii tietynlaista persoonaa. Eilen väsäsin illalla CV:tä mutta siihen kannattaa laittaa eri kohdat vain hyvin asiallisesti. Esim. Otsikoiden:
Esittely, Koulutus, Taidot, Harrastukset. Esittelyyn ei tullut ainakaan että hei olen ... suvussani on monta opettajaa ... :D

ps: Hieno homma
Jone

Posts: 8,258

#848 • • Edited Jone Archibald Haddock

Digital Beat, 4.1.2006 07:57:
Aina keljuilet.



So they say. *nauru*

No, ei ollut tarkoitus olla ilkeä kun oon niin hyvällä tuulellakin. Ota tästä *hali*
dB

Posts: 1,317

#850 • • dB Digital Beat Music

mayah, 12.11.2004 15:32:
Hei joo. Naputtaminen. Voi luoja se on ärsyttävää. Se etukortin/sormien naputtaminen siihen työtasoon ei tee siitä ihmisestä yhtään sen nopeempaa. Samaan kategoriaan menee myös kaikenlainen suurieleinen huokaileminen jne.


Ja sitte ihan mielenkiinnosta, kaikki vaatekaupan sedät ja tädit! En ole koskaan työskennellyt vaatekaupassa, joten kertokaa mitä me tehdään väärin? Miten niitten henkareitten ja muitten kanssa tulis toimia, et teidän elämä helpottuis?


On myöskin toisenlaista naputtamista jota pomo harrasti aika ajoin... Ehkä siksi en halunnut jatkaa työsopimusta. *lmao*
Freja

Posts: 8,775

#851 • • Freja Sihteeri
Mulla oli tänään mielenkiintoinen aamu.

Asiakas: "Minä otan Lapin Kultaa, se on parasta!"
Annan lapin kullan. Mies maksaa. Poistuessa tiskiltä kysyy "kai tää oli sit kolmosta?"
Minä: "ei, karjala on meillä kolmosta. Tuo on nelosta."
A: "No mä mietinkin kun niin kummalle maistui!" (hän ei tosin ollut vielä maistanut oluttaan.) "oisit heti sanonut että tämä on nelosta, kun en minä ikinä juo nelosta, minä juon vain kolmosta!"
Mielessäni mietin että no voi perkele kun sekin olisi pitänyt tietää, minä kun luulin että herra halusi juuri sitä Lapparia. Pitäis varmaan ottaa lapulle ylös kaikkien asiakkaitten juomatottumukset, tai he voisivat lähettää itsestään minulle viikko etukäteen semmoisen infolistan että mistä tykkää ja mistä ei niin ehkä voisin olla sitten vastassa jo heidän lempijuomiensa kanssa.

Uusi tilanne.

Asiakas on juuri ostanut kolmostuopin, ja rupeaa kaivelemaan kolikoita. Näen että hänellä on 2e, 1e ja 50 sentin kolikot.
M: "Teillä on siinä 3,50e."
A: "No sitten joudun maksamaan setelillä. Kyllä nykyaikaan kun nämä eurot on niin ne on niin isoja ja rumia kolikoita, markka-aikana oli niin hienot kolikot."
M: "No, niinhän ne oli..."
A: "MUTTA ETHÄN SINÄ VARMAAN IKINÄ OLE MARKKOJA NÄHNYTKÄÄN."

*eikä* *whaat* *igor*

M: "No, enhän minä nyt niin nuori ole.. Onhan nuo eurot olleet sen 4 vuotta vasta, että kyllä minä olen tainnut markkoja nähdä."

A: "Niin, mutta tuskin muistatkaan edes miltä ne näyttää!"

*toktok**toktok**toktok*

M: "No, eurot ovat olleet vain 1/6 elämästäni, eli se 5/6 olen elänyt markka-aikana, että kyllä minä taidan muistaa miltä ne näytti!"

Täti hymähtää ja lähtee nokka pystyssä pois.

Mitä väärää mä nyt taas sanoin?

Tilanteen mentyä en tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa. Täti tais olla jo niiin vanha, että jäänyt hiukan toi ajantaju jonnekin tosi kauas. Kuitekaa ei ite vaa muistanu miltä markat näytti, ja sitä ärsytti kun mä oon nii nuori ja freesi *iloinen*

Mut silti. Miks juuri tommoiset n. 50-vuotiaat naiset (ja ehkä miehetkin) ovat tommoisia ylpeitä, ärsyttäviä ja ylimielisellä "tuskin sinä mitään tiedät"-asenteella varustettuja etuilijoita? Siis voi vi-deo!

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

RainChild

Posts: 909

#852 • • RainChild
Jokseenkin tä threadi saa mut aina vakuuttuneemmaks, etten halua tiskin taakse töihin *igor**nauru*

--
Rainchild is back home

sensei

Posts: 125

#853 • • sensei Käyttäjä

RainChild, 7.1.2006 17:35:
Jokseenkin tä threadi saa mut aina vakuuttuneemmaks, etten halua tiskin taakse töihin *igor**nauru*



Sähän olet ymmärtänyt täysin väärin *nauru* Tiskin takana oleminen opettaa (ainakin omasta mielestäni) tulemaan toimeen mitä ihmeellisimpien ihmisten kanssa...Ainakin saa koko ajan uusia hauskoja? kokemuksia.

Ja tietysti täytyy muistaa että 80-95% asiakkaista on varsin mukavia. *pepsodent*
RainChild

Posts: 909

#854 • • RainChild

sensei, 7.1.2006 18:12:
---
RainChild, 7.1.2006 17:35:
Jokseenkin tä threadi saa mut aina vakuuttuneemmaks, etten halua tiskin taakse töihin *igor**nauru*

---


Sähän olet ymmärtänyt täysin väärin *nauru* Tiskin takana oleminen opettaa (ainakin omasta mielestäni) tulemaan toimeen mitä ihmeellisimpien ihmisten kanssa...Ainakin saa koko ajan uusia hauskoja? kokemuksia.

Ja tietysti täytyy muistaa että 80-95% asiakkaista on varsin mukavia. *pepsodent*



Varmasti aivan totta *joo* asioita voi aina ajatella niin monesta eri vinkkelistä. Heh, no ei... kyllä mä itseasiassa kuitenkin olen sellaiselle alalle suuntaamassa, joka liittyy ihmisten kanssa toimimiseen *hymy* (no olipa toi selkeesti ilmaistu *nauru*)

--
Rainchild is back home

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#855 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Heh, jotenkin sitä on asiakaspalveluhommiin (ruokakauppaan) ajautunut, vaikka en ole mielestäni tosiaankaan sopiva siihen :D Mulla nimittäin menee hermo ihan ennätysvauhtia, ja muutenkin oma mieliala vaikuttaa työskentelyyn ihan liikaa *igor* Tässä on joitain asioita, mitkä ärsyttää usein:

-se kun valitetaan jostain, ja sitten ei kuunnella mun vastausta! ihan vitun ärsyttävää, vois jättää sit valittamatta jos ei vastaus ja ratkaisu ongelmaan kiinnosta *toktok*
-Tervehtimättä jättäminen. Itse tervehdin kassalla aina kaikkia, ja myönnän et vituttaa jos koko kassajono pitää mykkäkoulua mulle :D
-turistit (ykskään ei osaa punnita hedelmiä, kukaan ei ymmärrä että kauppakassi maksaa ja luulevat viel että ollaan auki 24/7 + muuta älytöntä)
-se, kun sinne kauppaan rynnätään minuutti ennen sulkemista ja sit ei enää olekaan mitään kiirettä niiden ostosten kanssa *igor*
-kassalla siinä hihnassa on liikkeentunnistin ja hihna käynnistyy automaattisesti kun siihen pistää tavaran. JOS ALLE PISTETÄÄN KASSI TAI ILTALEHTI, JA KASATAAN MUUT TAVARAT SIIHEN PÄÄLLE, HIHNA EI LIIKU! opetelkaa edes tää, jooko :D
-niitä tavaroita ei tungeta siihen kassan eteen vaan järkevästi sieltä hihnan alusta. Tämä hidastaa..
-kassan taakse ei oo kenelläkään mitään asiaa *igor*
-Tytöttely! mä en ole kenellekään tuntemattomalle mikään tyttö.
-kylähullut, joita näkee päivittäin
-se kun joku raahaa ostokset kassalle ja katoo sit ettimään jotain tavaraa viel *ding* siinä sit ihmetellään et kenes nää oli ja mihin ne siirretään.


mayah, 12.11.2004 15:32:
Hei joo. Naputtaminen. Voi luoja se on ärsyttävää. Se etukortin/sormien naputtaminen siihen työtasoon ei tee siitä ihmisestä yhtään sen nopeempaa.



Joo, ei tosiaankaan nopeuta toimintaa. Pikemminkin hidastaa, kun alkaa ärsyttämään toi naputtelu.

Huh huh... vaik ei ton listan jälkeen uskoisikaan, niin yllättävän suuri osa asiakkaista on kumminkin ihan mukavia *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Freja

Posts: 8,775

#856 • • Freja Sihteeri

Hyzenthlay, 7.1.2006 19:29:

-Tervehtimättä jättäminen.



Mulla ihan sama, ja kiroon tätä joka päivä. Joskus en ehdi edes sanomaan heitä kun tokaistaan minulle jo että "OLUT" ja ollaan käsi ojossa sen setelin kanssa. Tai jos ehdinkin sanomaan "hei" tai mikä tervehdys ikinä, saa vastaukseksi kaikkea tyyliin "kaakao." "yks omena." (ja joku kerta vielä annan sen omenan enkä SIIDERIÄ! Opettelis tilaamaan edes.), tai ihan mitä vaan, mutta sitä kolmikirjaimista sanaa ei kuulu, joka on mielestäni ihan tarpeeksi epäkohteliasta. Sekin jo hieman laskee mun palvelemisen tasoa kyseistä henkilöä kohtaan jos ei osaa edes tervehtiä.


-se, kun sinne kauppaan rynnätään minuutti ennen sulkemista ja sit ei enää olekaan mitään kiirettä niiden ostosten kanssa *igor*



Meillä on 2 puolta meidän ravintolakompleksissa. Yheltätoista suljetaan toinen puoli (että toinen pääsee siivoamaan ja aloittamaan tilitystä, ja toinen on sitten sillä aukiolevalla kassalla palvelemassa asiakkaita.) ja toinen puoli jätetään auki. Me siis olemme sitä yhtä ja samaa ravintolaa, eli meiltä saa myös siltä aukiolevalta pienemmältä tiskiltä samat tuotteet kuin isommalta ja laajemmaltakin, jossa ne tuotteet mahtuu paremmin vain olemaan esillä. Mutta ei. Silti joka kerta, kun vedän ovia kiinni (sellaiset metalliset katossa liikkuvat "seinät") niin aina löytyy yksi jos toinenkin sankari hyökkäämässä niiden ovien väliin (niin ja ne eivät ole mitenkään kevyet, ne liikkuvat hyvin, =ne ei pysähdy hetkessä ja ne sattuu) ja sitten tulee läheltä piti-tilanteita ja minua katsotaan murhaavasti että "tappaako yrität". Yritän sanoa että "toinen kassa palvelee, ihan samat tuotteet sielläkin" mutta ihan kuin puhuisin kuuroille korville, seinille, ihan sama mille mutta en näköjään niille asiakkaille. Ei se tavara lopu meiltä kesken, ja kyllä sinä sen oluttuoppisi saat siltä toiseltakin kassalta vaikka siinä nyt sattuukin olemaan 5 ihmistä jonossa ennen sinua etkä siis saa juomaasi sillä sekunnilla.

toki oli kerran sitten se yks näyttelijä ni se sai multa hieman erikoiskohtelua ku se o nii komee ja hyvä näyttelee mut se oli sentäs kohteliaskin *blush* *vink*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

Posts: 11,768

#857 • • sapeli jokukukamikä?

Freja, 7.1.2006 22:40:
Mulla ihan sama, ja kiroon tätä joka päivä. Joskus en ehdi edes sanomaan heitä kun tokaistaan minulle jo että "OLUT" ja ollaan käsi ojossa sen setelin kanssa. Tai jos ehdinkin sanomaan "hei" tai mikä tervehdys ikinä, saa vastaukseksi kaikkea tyyliin "kaakao." "yks omena." (ja joku kerta vielä annan sen omenan enkä SIIDERIÄ! Opettelis tilaamaan edes.), tai ihan mitä vaan, mutta sitä kolmikirjaimista sanaa ei kuulu, joka on mielestäni ihan tarpeeksi epäkohteliasta. Sekin jo hieman laskee mun palvelemisen tasoa kyseistä henkilöä kohtaan jos ei osaa edes tervehtiä.



Tästä kyl tunnistan myös itteni *blush* En nyt ihan varmana osaa sanoa mutta luulen että toi tervehtiminen jää yleensä pois silloin jos baarissa on jonoa - kai sitä sitten koittaa miettiä että kumpi ottaa kaikkia enemmän päähän, epäkohteliaisuus vai se että viivyttää muiden palvelemista... Mut hymyn multa aina vähintään saa vaikka ois kuinka kiire *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Amnesia

Posts: 888

#858 • • Amnesia

Hyzenthlay
-turistit (ykskään ei osaa punnita hedelmiä, kukaan ei ymmärrä että kauppakassi maksaa ja luulevat viel että ollaan auki 24/7 + muuta älytöntä)



No, ymmärrettävää sinänsä. Esim. Keski-Euroopassa muovikassit on ilmaisia (halvempaa materiaalia tosin), ja monissa maissa jonkun tyypin (tai kassan) homma on punnita ihmisten hedelmät kun muuten porukka kusettaisi liikaa hedelmien painon kanssa.
iam

Posts: 3,085

#859 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

Amnesia, 8.1.2006 00:35:
No, ymmärrettävää sinänsä. Esim. Keski-Euroopassa muovikassit on ilmaisia (halvempaa materiaalia tosin), ja monissa maissa jonkun tyypin (tai kassan) homma on punnita ihmisten hedelmät kun muuten porukka kusettaisi liikaa hedelmien painon kanssa.


Suomalaiset on kyllä tosiaan niiin rehellisiä.. eipä ole tota punnitustakaan tullu koskaan noin ajateltua *hymy*
sapeli

Posts: 11,768

#860 • • sapeli jokukukamikä?

Amnesia, 8.1.2006 00:35:
---
Hyzenthlay
-turistit (ykskään ei osaa punnita hedelmiä, kukaan ei ymmärrä että kauppakassi maksaa ja luulevat viel että ollaan auki 24/7 + muuta älytöntä)
---
No, ymmärrettävää sinänsä. Esim. Keski-Euroopassa muovikassit on ilmaisia (halvempaa materiaalia tosin), ja monissa maissa jonkun tyypin (tai kassan) homma on punnita ihmisten hedelmät kun muuten porukka kusettaisi liikaa hedelmien painon kanssa.



Sama juttu ainakin USAssa - hedelmät voi punnita siellä ainoastaan kassalla ja se on kassahenkilökunnan hommaa *joo* Suomi on yks niitä harvoja maissa missä on näin pitkälle viety "itsepalvelu" kaupoissa, ehkä myös sen takia kun täällä on harvinaisen rehellistä porukkaa (taidettiin vasta äskettäin pudota mm. ykkössijalta maailman vähiten korruptoituneena maana) *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.