Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 742,659 views

sensei

#821 • • sensei Käyttäjä
Asiakas on ottamassa huikkaa omasta pullosta.
-ei ei tää ole mun..
-en mä aatellut juoda tästä
-anna nyt tän kerran..
-kaveri tunki tän mun taskuun
-älä ooo tommonen
-eiks uutena vuotena saa juhlia vai..

Aina yhtä hyviä samassa kategoriassa:
Asiakas painaa baaria ympäri väärän merkkinen kaljapullo etc kädessä
-kyllä tää on täältä ostettu (meillä ei myydä xxx-merkkiä, oma juoma ->ulos)
-eikun mutta...
-kai mä saan juoda tän edes loppuun...

Ja mukavaa uutta vuotta kaikille asiakaspalvelijoille!
Freja

#822 • • Freja Sihteeri

sensei, 2.1.2006 02:11:
-ei ei tää ole mun..
-anna nyt tän kerran..
-älä ooo tommonen

-eikun mutta...

Nää on niiiin tuttuja.. Ne kaikki selitykset on ihan parhaita!*nauru* Rupesin heti fiiwistelee wanhoja aikoja, voi kun mä niin nautin aina siitä että sai heittää jonkun köyhän omanjuomanlitkijän ulos.. Nykyää joutuu vaa menee sanoo vartijoille ja ite saa seurata vierestä(on sekin kyl aika mielenkiintosta) Hahaa tästä sain hyvät naurut ja nyt voin mennä hyvillä mielin nukkumaan *hihu*

Ja kuin myös jaksamista kaikille, olkoon tämä vuosi parempi kuin edellinen!

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sensei

#823 • • sensei Käyttäjä
Ai niin.. Ja kun idiotismista oli puhe.

Asiakas keksii oikaista saarimallisen? (neliön mallinen) tiskin läpi jotta pääsee nopeammin kavereidensa luokse.. "sori, nyt lähettiin ulos, kun ei osata käyttäytyä" "häh, miten niin" "ei, tiskin taakse ei ole asiaa" Narikkaan matkalla ihmettelee kavereilleen vielä miksi lentää ulos baarista..

OT: Ehkä heitän itseni nyt ulos klubbarista nukkumaan..*haukottel*
Sjel

#825 • • Sjel Apprentice.

Digital Beat, 1.1.2006 19:05:
klip.

Oot oikeesti mun idoli. Mikä ihme siinä on et periaatteessa pitää varastaa jonku mummon pienestä eläkkeestä se 50e? mitäs jos mummo olikin menossa ostamaan vaikka sydänlääkkeitä sillä 50e setelillä minkä sä taisit vetää kurkusta alas?) onko nyt hyvä mieli?

ps. onneksi maailmaan mahtuu vielä rehellisiäkin ihmisiä, niin ja kommentoi ihmeessä lisää. vaikutat nimittäin olevan aikamoinen aivotitaani *hali* ja *pus*

--
Will work for bandwith. :)

Jocular

#826 • • Jocular Janni

Freja, 2.1.2006 02:02:
---
Meidän putiikissa ei 500 seteleitä edes oteta vastaan, 200 on isoin minkä otamme. Ja siinä ei ole poikkeuksia, ei yhtään. Joskus sattunut hieman harmittaviakin tapauksia, kun muuten mukava asiakas maksaa 500lla, ja sanon että "ikävä kyllä emme ota näitä vastaan", niin hän alkaa surkuttelemaan että ei automaatti antanut pienempää. Ja tästä pääsemme toiseen pointtiini: Se, että nostat automaatista rahaa, ja kone ei anna sen pienempää, ihminen ei voi sille mitään. Ja siinä ei ole mitään rahvaanomaista!!
Itselläni visa electron-alkuaikoina oli isompi ostos, ja jouduin nostamaan 700e koska kyseisessä kaupassa ei käynyt electron. Sain rahani 50e seteleinä, mutta olisin ihan hyvin voinut saada sen kahtena isonakin setelinä ja kävellyt sitten kauppaan viissatasen ja kakssatasen kanssa. Rahvaanomaista?

Automaatit ei anna 50 euroa suurempia seteleitä (mun tietääkseni) missään euroopan maassa. *täh*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

dB

#827 • • Edited dB Digital Beat Music

Sjel, 2.1.2006 02:46:
---
Digital Beat, 1.1.2006 19:05:
klip.

---

Oot oikeesti mun idoli. Mikä ihme siinä on et periaatteessa pitää varastaa jonku mummon pienestä eläkkeestä se 50e? mitäs jos mummo olikin menossa ostamaan vaikka sydänlääkkeitä sillä 50e setelillä minkä sä taisit vetää kurkusta alas?) onko nyt hyvä mieli?

ps. onneksi maailmaan mahtuu vielä rehellisiäkin ihmisiä, niin ja kommentoi ihmeessä lisää. vaikutat nimittäin olevan aikamoinen aivotitaani *hali* ja *pus*

yöunet meni tämän takia joten omaan kaiketi jonkilaisen omantunnon :s
ps: en kommentoi, mutta en ole mikään aivokääpiökään.
dB

#828 • • Edited dB Digital Beat Music

Freja, 2.1.2006 02:02:
---
Digital Beat, 1.1.2006 23:34:
Mun mielestä isolla setelillä maksaminen vain on rahvaanomaista.

---

Mikäs nyt sitten sun mielestä on iso seteli, tonnin euron seteli vai (reps, vähäkö sain hyvät naurut ruokapöytään tosta et jos oisitkin ottanut sen "tonnin euron setelin" vastaan, varmaan oisit saanut hyvät palautteet et "siin ja siin liikkees hyväksytään tonnin euroseteleitä, äkkiä printtaan niit satoja!" :D)? Se 500 e on suurin euroseteli mikä löytyy, oisit ees tarkistanut ensin ennenku kirjotat jotai bullshittii.
Meidän putiikissa ei 500 seteleitä edes oteta vastaan, 200 on isoin minkä otamme. Ja siinä ei ole poikkeuksia, ei yhtään. Joskus sattunut hieman harmittaviakin tapauksia, kun muuten mukava asiakas maksaa 500lla, ja sanon että "ikävä kyllä emme ota näitä vastaan", niin hän alkaa surkuttelemaan että ei automaatti antanut pienempää. Ja tästä pääsemme toiseen pointtiini: Se, että nostat automaatista rahaa, ja kone ei anna sen pienempää, ihminen ei voi sille mitään. Ja siinä ei ole mitään rahvaanomaista!!
Itselläni visa electron-alkuaikoina oli isompi ostos, ja jouduin nostamaan 700e koska kyseisessä kaupassa ei käynyt electron. Sain rahani 50e seteleinä, mutta olisin ihan hyvin voinut saada sen kahtena isonakin setelinä ja kävellyt sitten kauppaan viissatasen ja kakssatasen kanssa. Rahvaanomaista?

Ps. Olet tainnut lukea väärin, tämä on asiakas on aina väärässä-topik. *vink*

hups, tosiaan 500 Egeä se isoin on. Täälläpäin vain ihmisillä on tapana tulla palkkapussin kanssa kauppaan. Joskus kuulee jonkun työmiehen sanovan että ei sitä "pienellä rahalla mitään tee" ja maksaa ruokaostokset 500 Eurolla tai eläkeläisen joka laittaa 500 Euroa kassan hihnalle ja kapulan painikkeeksi.
ps. Työntekijä voi olla tietenkin myös joskus väärässä.
domi

#831 • • Edited domi Työn sankari.

Digital Beat, 2.1.2006 08:09:
Vaikka olisit Anttilan johtaja niin täällä et ole minkään työnantajan roolissa. Kerran haluat kommentointia.

Itse asiassa olen, vastaan omassa organisaatiossani mm. työntekijöiden ja työharjoittelijoiden palkkaamisesta, niin voin aivan hyvin täällä olla työnantaja ja kommentoida asioita kuten työnantaja kommentoi.

Lisäksi, esitin vain mielipiteitäni siitä, mihin toimeen juuri sinä pääsisit minun alaisuudessa, mutta leipätyötä tuosta on kuitenkaan turha haaveilla. Enkä usko että "kutsumuksessasikaan" on mitään tolkkua, jos et pärjää kaupan kassalla, niin opettajaksi sun on turha haaveilla.
dB

#832 • • dB Digital Beat Music

Sir Dominique Trévisan, 2.1.2006 08:52:
---
Digital Beat, 2.1.2006 08:09:
Vaikka olisit Anttilan johtaja niin täällä et ole minkään työnantajan roolissa. Kerran haluat kommentointia.

---

Itse asiassa olen, vastaan omassa organisaatiossani mm. työntekijöiden ja työharjoittelijoiden palkkaamisesta, niin voin aivan hyvin täällä olla työnantaja ja kommentoida asioita kuten työnantaja kommentoi.

Lisäksi, esitin vain mielipiteitäni siitä, mihin toimeen juuri sinä pääsisit minun alaisuudessa, mutta leipätyötä tuosta on kuitenkaan turha haaveilla. Enkä usko että "kutsumuksessasikaan" on mitään tolkkua, jos et pärjää kaupan kassalla, niin opettajaksi sun on turha haaveilla.

Arvostan mielipidettäsi. Varmasti osaat hommasi organisaatiossasi.
Ainakin olen erittäin sosiaalinen ihminen ja oppilaat olisivat kulttuurialalla. Suvussani joka kolmas on opettaja ja opiskeluaikoina omasta mielestäni viihdyin hyvin selvittäen jotain opiskelukaverini pulmaa tunnilla.

ps:Tietääkseni työharjoittelijat eivät saa palkkaa. Ainakaan täälläpäin Suomea.
aleksisi

#833 • • aleksisi

sensei, 2.1.2006 02:11:
-ei ei tää ole mun..
-anna nyt tän kerran..
-älä ooo tommonen

-eikun mutta...

..joo näitähän oli taas liikkeellä,niinkuin kalenterijuhlina yleensäkin. Nyt on hauska seurata kun enemmän tai vähemmän "asiakkaan" oman toiminnan seurauksesta uloslaitettuja on lähes jonoksi asti hakemassa ravintolaan jäänyttä omaisuuttaan..

--
siellä missä jatkot..

akir0

#834 • • akir0 idleRPG champion 2009

Digital Beat, 2.1.2006 10:00:

Täällä kyllä saa ja se on jopa aikas yleistä.
enkeliina

#835 • • enkeliina kiksurinsessa
Asiakaspalvelussa valtion virastotalon respassa (Securitaksella) törmää kanssa kaikkennäköisiin tallaajiin, osa jopa oman työpaikan sisäpuolelta.

1. Vanhempi rouvashenkilö tulee ilmoittamaan haluavansa maksaa veroja. Tiedustelen, millaisestahan verosta on kyse, sillä verotalo on aivan muualla kuin tässä rakennuksessa. Hän haluaa kuulemma maksaa omaisuusveronsa. Mielenkiintoista. Ainoa paikka, jossa täällä voit maksaa veroa, on tulli ja nekin asiat koskevat auto- tai valmisteverotusta... No, päästän rouvan tulliin ja sieltähän hän hetken kuluttua lipuu hissistä ylpeä leveä hymy kasvoillaan pätemään, kuinka hän sai veronsa maksettua muistuttaen kuinka MINÄ olen väittänyt ettei täällä voi veroa maksaa. Vai niin. Vai oliko kyse kuitenkaan omaisuusverosta? Alatko tässä väittelemään asiakkaan kanssa, koska hänen "tietämyksensä" ärsyttää sinua, vaiko nyökyttelet ja myöntelet... Valitsen jälkimmäisen, niin pääsen helpommalla. Luultavasti nainen lähtee ulos viel samaa paasaten, mutta oven mennessä kiinni et enää kuule häntä ;)

2. Isännöitsijä tulee sanomaan sinulle, että tyhjillään olevan huoneiston viemärit haisevat. Samaan hengenvetoon hän kehottaa sinua ravaamaan siellä joka viikko päästämässä vettä viemäreihin, etteivät ne haisisi. Myönnyt miettien, miksi paitasi rinnuksessa lukee "vartija".

3. Auton lämmitystolppa ei toimi / sen lukko on jäätynyt / autopaikka on jonkun mielestä aurattu huonosti lumesta tai joku on parkkeerannut hänen tielleen. Katson jälleen tekstiä työvaatteessani, huokaan syvään ja lupaan ilmoittaa asiasta huoltomiehelle. Seuraavana päivänä sama ihminen tulee taas valittamaan, ja jälleen huoltomies käy 2 min pitämässä kättänsä lukon päällä, jotta se sulaa. Järjen riemuvoitto.

4. Pihan keräyspaperisäiliö on täyttynyt. Ensin joku soittaa sinulle toisesta kerroksesta kertoakseen asiasta, koska ei voi kävellä paria rappusta ihan aulaan asti. Tiskillä oleva asiakas hermostuu, jos vastaat puhelimeen hänen läsnäollessaan. Jos taas et vastaa, hän hermostuu puhelimen pirinään. Kun lopulta saat tiedon asiasta, samaa asiaa käy tiedottamassa muutaman päivän aikana moni muukin ihminen. Kun säiliö ei ole tyhjentynyt huomiseen mennessa, tulee sama soitto että "tilaatko nyt sen tyhjennyksen?", johon kerron että tilattu on, mutta huoltofirma lupasi tulla ensi viikolla. Minä kun ei heidän aikatauluistaan ja kiireestään vastaa.

5. Fiksu ja normaalin oloinen mieshenkilö tulee pyytämään työntekijän numeroa sopiakseen tapaamisen. Annat sen olettaen että kyseessä on työasia. Iltapäivällä työntekijä tulee haukkumaan sinut lyttyyn siitä, että joku on alkanut soitella hänelle häirikköpuheluita. Pahoittelet ja päätät, että tästä lähtien numeroita ei siis anneta yhdellekään asiakkaalle (josta taas asiakkaat hermostuvat sinulle). Sama työntekijä muistaa haukkua sinut vielä ennen kotiinlähtöään ja tietysti seuraavana aamuna töihin tullessaan. Lisäksi hän soittaa pomollesi ja muistaa aina ohikulkiessaan mulkoilla sinua vihaisesti ja käyttäytyä tylysti.

6. Edellisessä kohteessani aloin myös miettiä kuinka paljon sinulle siitä maksetaan, että juokset ympäri taloa hiki hatussa, keität isoherroille 50 hlö:n kahvituksia ja katat heille lounaat, jotka olet ensin tilannut, siivoat ne pois heidän lopetettuaan, olet samalla puhelinvaihde, lajittelet postit, jaat ne taloon, avaat heidän laskunsa ja kirjaat ne järjestelmään, tilaat heille maidot ja teet sun muut sokerit yms, huollat kahviautomaatin, täytät tiskikoneen (kun aikuiset ihmiset itse eivät siihen kykene, vaan jättävät likaiset astiansa altaaseen huomautuslappusesta huolimatta), vaihdat dataa tallentavan nauhan aamuin illoin, puhut montaa kieltä, eikä sinulla ole varsinaista kahvi- tai lounastaukoa, vaa lähtiessäsi 10 m:n päähän syömään eväitäsi, joudut juoksemaan availemassa ovia ja vastailemaan puhelimeen suu täynnä ruokaa. Jos lähdet tiskiltäsi, sinulla on oltava kainalossa mukana talon sisäinen puhelinluettelo.

7. Yöllä on tullut hälytys, josta luet aamulla tapahtumailmoituksesta pöydälläsi. Mainitset tästä yhteyshenkilölle, joka välittömästi kumoaa asian ja päättää tämn olleen selvä laitevika. Sanot selvittäväsi asiaa, johon hän vastaa, ettei hän aio maksaa laskua piirivartijoiden käynnistä kohteella. Avaan kulkuraportit ja totean erään isoherroista käyneen yön aikana työpaikallaan. Mainitsen tästä käynnistä ilmoittaessani pomolleni, että tämä eräs kieltäytyy maksamasta. Pomo käskee näyttämään kulkuraportit hänelle. Kun tämän teen, hän toteaa närkästyneenä, ettei tuo kulku nyt välttämättä ole aiheuttanut sitä hälytystä. (Niin, ei toki, se vain on SATTUMALTA tapahtunut täsmälleen samaan aikaan ja samassa kerroksessa, jossa henkilö on yöllä käynyt). "Se voi silti olla laitevika." Niin. Tottakai. Soitat jälleen pomolle ja faksaat hänelle kulkuraportit hänen niitä pyytäessään. Yhteyshenkilö pysyy päätöksessään.

8. Kun sinulla on 10 min aikaa hengähtää kaikelta juoksemiseltasi ja avaat sähköpostin tai messengerin (Sen sijaan että pyörittelisit peukaloitasi), soittavat työntekijät suoraan pomollesi ja valittavat, eivät toki sitä voi sinulle sanoa.

...ja mitä näitä nyt on...
Listaa voisi jatkaa monikymmenlukuiseksi.
Ah, tätä asiakaspalvelua.

-Saaru, ihmisvihaaja *sydän* *sarkasmisydän*

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

wiwi

#836 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Ihan uteliaisuudesta: onko kukaan koskaan törmännyt HERKKUKINKKUSIENIpizzaan? Olin pari vuotta sitten kesätöissä pizzeriassa ja multa yritettiin pariinkin kertaan sellasta tilata. Yritä siinä sitten pitää pokkaa*lmao*

Erityisen hauskoja olivat myös sellaiset asiakkaat (joita muuten riitti joka päivälle) jotka tulivat asenteella tyyliin "Mä otan ton päivän pizzan mut vaihdan kinkun jauhelihaan ja ananaksen parsaan" Siis mitä?! Kun siinä sitten yrität selittää että ei se sitten enää ole päivän pizza ja siksi eri hintainen niin asiakas luonnollisesti näyttää hapanta naamaa/mesoaa/kiroilee/lähtee "johonkin parempaan paikkaan syömään". Ei jumalauta, enhän mäkään mee autokauppaan ostamaan kymmenen vuotta vanhaa saabia viime vuoden mersuna. Haloo!*whaat*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

daffy

#837 • • daffy duck and cover
Olin nelisen vuotta töissä puhelinpalvelussa, joka otti vastaan ilmoituksia kadonneista pankki- ja luottokorteista (palvelu oli siis kaikkien suomalaisten pankkien yhteinen). Valitettavasti aikaa on kulunut jo sen verran, että herkullisimmat jutut ovat kadonneet mielestä mutta joitain perustapauksia:

-Pankkiautomaateilla lukee yleensä kaksi puhelinnumeroa, "Automaatin hoitaja" ja "Korttien sulkupalvelu", joista jälkimmäinen siis ohjautui meille. Nämä puhelut olivat varsinkin viikonloppuöisin muutenkin vähintään mielenkiintoisia, mutta eniten turhauttivat ne ihmiset jotka soittivat jostain jumalan selän takaa ("No oon tässä Korpikankaan K-kaupan parkkipaikalla, tää on heti kirkolta oikealle") ja vaativat, että heidän automaattiin jäänyt korttinsa tullaan HETI antamaan pois sieltä automaatista. Niin, kello on 03:28 sunnuntain vastaisena yönä, puhelu on Helsingissä pankkikorttien sulkupalvelussa, TOKI me lähdemme heti taksilla kirves mukana "avaamaan" sitä automaattia joka ei edes millään tavalla ole meidän hoitamamme. Lisäksi näiden soittajien mielestä oli käsittämätöntä, ettei pankilla ole tuohon kyseiseen aikaan mitään asiakaspalvelua auki. Pyysin jättämään palautteen arkena omaan pankkiin.

-Pankit haluavat tietyt perustiedot jokaisen katoamisilmoituksen yhteyteen, esim. onko mukana kadonnut joitakin virallisia kuvallisia henkilöpapereita (siis passi, ajokortti tai henkilökortti). Näihin henkilöpapereihin kuuluivat soittajien mielestä kuitenkin myös mm. kuvaton kela-kortti, kirjastokortti, aseenkantolupa, tulityökortti, työpaikan kulkukortti, lasten/koiran/puolison valokuvat, plussa-kortti yms. bonuskortit, lentoyhtiöiden frequent flyer kortit, verenluovutuskortti, lounassetelit, videofirman alennuskupongit, kuntosalikortti ja mitä lie siellä lompakossa nyt sattui olemaan. Tai ainakin näkivät tähdellisiksi mainita nämä siinä yhteydessä, mikä sinällään oli ihan kiva, se kun vaan hidasti pankkikortin sulkemista.

-Korttien tunnuslukujahan ei tunnetusti koskaan saa kantaa korttien mukana. Tässäkin ilmeni ihmisissä kaksi eri ääripäätä: ensinnä ne, joilta oli kadonnut tavallinen automaattikortti (jolla ei siis tee mitään ilman tunnuslukua) jonka tunnusluku EI ollut matkassa mukana, ja jotka soittivat sitten itkua vääntäen että saisiko sen kortin heti suljettua kun joku sillä nostaa varmasti jo rahaa. Ja sitten toisessa ääripäässä esim. tällainen puhelu: "Lainasin korttia kaverille ja annoin sille tunnusluvun että sä kävis nostamassa mulle vähän käteistä. Tästä on nyt kaksi päivää eikä kaveria ole vielä kuulunut takaisin, pitäisiköhän se kortti sulkea?" Hmm...

"Poikani on kadottanut pankkikorttinsa ja se pitäisi sulkea."
- "Ahaa, pääsisikö hän itse puhelimeen?"
"Ei hän nyt pääse, minä hoidan hänen asioitaan. Olen hänen äitinsä."
- "Saanko poikanne henkilötunnuksen?"
"100267--"
- "Poikanne on siis 35-vuotias?"
"Kyllä."
- "..."
(Näitä peräkammarinpoika-puheluita tuli yllättävän usein...)

Hyvä puoli puhelintyössä oli toki se, että aina saattoi painaa mute-nappulan pohjaan ja nauraa/kiroilla kun siltä tuntui. Ja puhelimista sai onneksi myös kaiuttimen päälle, jotta parhaat palat pystyi jakamaan työkavereiden kanssa. *lmao*

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

dB

#838 • • dB Digital Beat Music

akir0, 2.1.2006 20:54:
---

---

Täällä kyllä saa ja se on jopa aikas yleistä.

Toivottavasti pienemmät työnantajat alkaisivat joskus ajatella samoin.
Luulisin että Outokumpu maksaa myös harjoittelijoille. Pienyrittäjät eivät maksa mitään. Onhan se ihan ymmärrettävää että suuryritykellä on tuota maksukykyä paremmin verrattuna pienyrittäjään.
Jone

#839 • • Jone Archibald Haddock

Suvussani joka kolmas on opettaja...

Hienoa! Kyllä susta siis selkeästi opettaja tulee, koska toi on aikalailla tärkeä kriteeri kun katsotaan pätevyyttä sellaisiin tehtäviin. *joo*
Jocular

#840 • • Edited Jocular Janni
Vähän off topic mutta enivei. HYI HITTO.
Eilen kävi sellanen aikas laitapuolen kulkija irvistelemässä neuvontatiskillä.

"Sisuaski"
juoksu toiseen päähän neuvontaa ja takas
-Se ois euron
"avaaksä sen"
Asiakas alkaa kaivamaan lompakkoa, avaan sillä aikaa askin.
Asiakas saa rahansa tiskiin ja avaa kaameen limasen, kuolasen, viinalle haisevan suunsa.
"annaksä"
-Ei kai nyt suuhun sentäs?
"mmmm"
Monttu auki siinä mollotti niin kauan kunnes suostuin.

Tuikkasin Sisun sille suuhun pitäen siitä kiinni mahollisimman pienetä osalta ja suunnilleen heitin sen sen suuhun. Ok. Asiakas oli tyytyväinen makso ja lähti menemään sellanen ilme naamallaan ku ois just saanu.
HYI SA SAATTANS.
Onneks ajatusta lohduttaa se, et ties minkä kuoleman taudin se nyt saa ku ite ollu just kaks viikkoo sika kipeenä ja räplänny pari tuntii sitä ennen likasia rahoja. *pepsodent*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.