Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
Niin olen duunissa siellä, en mä ihan huvikseen siellä istu ja auta ihmisii. Työnkuvani ei myöskänä ole kuunnella itkemistä ja vittuilua 8h päivässä, vaan antaa jopa hyviä neuvoja ja auttaa oikeissa ongelma tapauksissa.
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
Vien asiakaanterveiset aina eteenpäin jos saan ne kirjallisina. Sillä on oikeasti suuri merkitys yrityksen päättäville tahoille, että onko palautte kirjallisena tullut suoraan asiakkaalta, vai jonkun työntekijän nopeasti hutaistu muistelma siitä kitinästä.
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
edit: Niin ja jopa niinkin pienellä firmalla kuin Nokia (jota myös edustan) on oma numero (myös maili osote) johon voi kaikki kitinät, kehotukset, ehdotukset ja valitukset soitaa. Näin Nokia pystyy tehokkaammin kasaamaan ongelmakohdat ja jopa saada jotain selvää tulosta aikaiseksi.
Onks se numero ilmainen?
Jos joku skidi asiaa nyppii niinpahasti jotain henkilöä, että on pakko lähteä liikkeeseen asti itkemään siitä, niin silloin siitä ihan hyvin voi tehdä kirjallisen reklamaation. Ja mun pointti ei todellakaan koske niitä tapauksia, joissa samasta asiasta kuulee jatkuvasti, koska sellaiseen asiaan en ole kertaakaan vielä törmännyt.
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.