Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 743,957 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#641 • • [Nuclear] el aprendiz

Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.


Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..

Niin olen duunissa siellä, en mä ihan huvikseen siellä istu ja auta ihmisii. Työnkuvani ei myöskänä ole kuunnella itkemistä ja vittuilua 8h päivässä, vaan antaa jopa hyviä neuvoja ja auttaa oikeissa ongelma tapauksissa.


Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.

Vien asiakaanterveiset aina eteenpäin jos saan ne kirjallisina. Sillä on oikeasti suuri merkitys yrityksen päättäville tahoille, että onko palautte kirjallisena tullut suoraan asiakkaalta, vai jonkun työntekijän nopeasti hutaistu muistelma siitä kitinästä.


Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.

edit: Niin ja jopa niinkin pienellä firmalla kuin Nokia (jota myös edustan) on oma numero (myös maili osote) johon voi kaikki kitinät, kehotukset, ehdotukset ja valitukset soitaa. Näin Nokia pystyy tehokkaammin kasaamaan ongelmakohdat ja jopa saada jotain selvää tulosta aikaiseksi.


Onks se numero ilmainen?

Jos joku skidi asiaa nyppii niinpahasti jotain henkilöä, että on pakko lähteä liikkeeseen asti itkemään siitä, niin silloin siitä ihan hyvin voi tehdä kirjallisen reklamaation. Ja mun pointti ei todellakaan koske niitä tapauksia, joissa samasta asiasta kuulee jatkuvasti, koska sellaiseen asiaan en ole kertaakaan vielä törmännyt.


Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Lost-Soul

Posts: 3,107

#642 • • Edited Lost-Soul los pallos

[Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..


Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)


Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.


Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).



Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.


Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.


Onks se numero ilmainen?


Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)


Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.


Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän


Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.


Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

[Nuclear]

Posts: 5,855

#643 • • [Nuclear] el aprendiz

Lost-Soul,
Ymmärretään nyt vielä pitkään toisiamme väärin. Tarkoitin tietenkin että jos joku asiakas palvelia antaa huonoa palvelua ja saa siitä heti haukut, niin silloin on aika tyhmä jos menee kertomaan siitä esimiehelleen. Tietenkin tuollaisesta voi kertoa, mutta harvoin jonoihin pystyy vaikuttamaan mitenkään, varsinkin jos maksimimäärä henkilöitä on töissä ja sinne ei mahdu yhtään enempää työntekijöitä. Jos vaikka nyt ymmärrät mitä kirjotan ni olis kiva.


Netti on kiva.

Ja itse olen juuri puhut näistä mulkuista, joita tuolla riittää. Ja tänhän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).


Jees, ehkä sit osaltaan kritisoin myös topikkia jos siellä saa puhua vain toisesta puolesta. Tai no otsikkohan sen jo kertoo miltä puolelta mutta vähän sama ku perustais topikin "HJK on paras!" eikä siellä sais sanoa muuta ku ylistää HJK:ta...mutta tämä tästä.

Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ.


Kyse oli pienistä seikoista, ei ½ tunnin metakeskusteluista tuotteen vaikutuksista maailman talouteen.

Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)


Joo, pitäis valittaa Nokialle et antais softansa Samsungille niin maailma ois huomattavasti parempi paikka, ainakin yhen asiakkaan mielestä.

Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.


Typeriä asiakkaita jossei kerro epäkohtiaan heti. Mua vaan välillä ärsyttää suunnattomasti ku on melkeen missä tahansa asioimassa, kokee huonoa palvelua ja ilmoittaa siitä ihan asiallisesti ja neutraalilla sävyllä niin vastaus on lähes poikkeuksetta aina "soita asiakaspalveluun".

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...


Joo, ei mulla näin perjantaisin parempaakaan tekemistä oo kello 01 ;) Mutta juu, eiköhän asiat oo tullu seleviks jo.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

mekaanikko

Posts: 1,176

#645 • • mekaanikko don selecta
Ei tullut onneksi itselle, mut kolleega sai perjantaina korjatun leiskan asiakkaalta. Meinasi ajaa koko tiimin hysterian valtaan kun hihiteltiin niitä korjauksia joita siihen on tehty. Löytyy mm.

- KURKKU POIS, FOTOSHOPPAA TOMAATIKSI
- TÄHÄN VOISI KEKSIÄ JOTAIN KIVAA
- TYHJÄÄ TILAA, MIKSI??? (luonnos jossa jätetty tilaa pakkaustekstille)
- KORJAA VIRHEET (merkattu loremipsum-markkeeraustekstiin puuttuvat välilyönnit ja väärät välimerkit)
- POIS (teksti jossa lukee "läpinäkyvä", merkkaa siis läpinäkyvää kohtaa pakkauksessa)
- MIXI EI OLE KOODIA (viivakoodi puuttuu, kyseessä siis edelleen luonnos)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Lyylikki

Posts: 2,975

#646 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Sattuipa tässä eräänä päivänä, kun ihanassa työpaikassani olin hyllyttämässä tavaraa. Siihen tuli about 50 v. mamma harjan varren kanssa kysymään, että löytyisikös varteen sitä harjaa. Tiesin varsin hyvin, että varret ja harjat säilytetään vierekkäin eli jos varren oli löytänyt, niin silmät avaamalla olisi kyllä löytänyt harjatkin.

Siitä sitten jätin muut hommani kesken ja lähdin mamman kanssa harjaa etsimään. Ojensin hänelle harjan, johon hän totesi: "Siis mitä, eikö ole punaista?". Minä sitten kertomaan, että: "Valitettavasti meillä ei ole kun näitä".

Mamma otti mulle ihan kauheet kilarit. Olin kuulemma epäystävällinen, että hän oli juuri tullut ULKOMAILTA ja siellä oli ollut paljon ystävällisempää palvelua, kuin suomessa. Olin ihan huuli pyöreenä, että woot.

Se on kummallista, että miten omalla asenteellaan voi vaikuttaa asiakaspalvelijan käyttäytymiseen. Jos olet itse mukava ja olet valmis tyytymään hieman vähempäänkin, niin saatat saada parasta palvelua. Kun taas nämä "hetimulle, kaikkimulle" -tyypit on rasittavia. Usein juuri suomalaiset 50+ naiset ovat juuri näitä eli niitä kaikkein pahimpia asiakkaita, eivät ymmärrä, että halpa hinta otetaan jostain pois. Yleensä siis tavaran laadusta ja palvelusta.
s4ga

Posts: 325

#647 • • s4ga

Lyylikki, 28.7.2005 14:47:
Usein juuri suomalaiset 50+ naiset ovat juuri näitä eli niitä kaikkein pahimpia asiakkaita --



Hahaa, niin totta. He osaavat vaatia laatua ja palvelua ("anna viis postimerkkiä - ja sähän voit samalla viedä nää kirjeet tuonne laatikkoon/ avaa nämä tupakka-askit näistä muoveista kun en nyt jaksa/ ojenna tuo kahvipaketti tuosta hyllyltä nenäni edestä vaikka oletkin tiskin takana palvelemassa muita asiakkaita ja jono odottaa, kiitos") ja opastavat kyllä varsin innokkaasti sinua jos heidän mielestään työsi pitäisi tehdä jollain huomattavasti paremmalla tavalla. Yhden kerran oon menettänyt malttini kun joku tuli rikkinäisen matkakortin kanssa avautumaan että ehkä et vaan osaa käyttää sitä, jolloin vittuilin iloisen avoimesti takaisin ja toivotin ämmän helvettiin. Tollanen menee vaan täysin yli. Asiakaspalvelijan paskansietokyvylläkin on rajansa ja mielestäni sen ylittyminen tuossa tapauksessa ei ollut millään tavalla kohtuutonta. (Vituttaa muutenkin tarpeeksi se myyjä=imbesilli alimman kastin kansalainen -asenne, jota kyseinen asiakasryhmä ei liiemmin peittele.) Toisaalta onneksi mitään asiatonta avautumista ei ole kuin sen ainoan kerran tullut vastaankaan.

Mutta osaavat ne mummotkin toisinaan, omalla tavallaan, nuo suhteellisen harmittomat höpöttäjät.
Tänään tuli töissä eräs sangen hupaisa tapaus vastaan, kun vanhempi rouvashenkilö oli kovin tohkeissaan matkakortiltaan mystisesti kadonneesta saldosta (joku käyttää sähköäni, palauttakaa se heti!) ja vaati meiltä korvausta kärsimyksistään. Rouvan taakse alkoi pikkuhiljaa kertyä jonoa ja koska hänen ongelmalleen ei meiltä löytyisi ratkaisua niin seuraavana vuorossa oleva nuori naishenkilö alkoi asettaa ostoksiaan tiskille, kun mummeli yhtäkkiä alkaa mesota että "Älä sinä töni minua!" ja tyttö menee vähän hämilleen kun ei ole edes koskenut henkilöön ollenkaan. Mummo jatkaa kovaan ääneen ilmoittelua kertoen kaikille olevansa virallisella asialla ja päivittelee julkeaa käytöstä jonka uhriksi on joutunut (siitäkin huolimatta että häneen on suhtauduttu ystävällisesti ja avuliaasti tähän mennessä jokaiselta paikallaolleelta taholta) ja manaa kirottuja loisia jotka varastavat hänen sähköään ja käyttävät salaa myös rouvan puhelinlinjaakin kaiken kukkuraksi. Huitaisi vielä kävelykepillään pari kertaa mielenosoituksellisesti hölmistyneen ihmisjonon suuntaan ja sitten lähti omiaan mumisten vihdoin ulos köpöttelemään pitkin Uudenmaankatua, ilmeisen närkästyneenä. Paha paha huligaaninuoriso ja röyhkeät sähkövarkaat.. mihin maailma onkaan mennyt.

Nojoo, meillä muilla oli loppujenlopuksi aika hauskaa tapauksen jälkeen :)

--
Miau. ^__^

Juhgu

Posts: 7,921

#648 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Pieni poika tuli kioskille, laittoi 5 senttiä tiskiin ja alkoi latoa isoa kasaa karkkeja siihen viereen. Aww :|

No, just kun olisin opettanu sille miten asiat toimii, tulee joku lapsiperheen äiti (ei sen pojan äiti) hokemaan sille lähes huutavalla äänensävyllä jotain "ET SÄ VOI OSTAA NOITA KARKKEJA SULLA ON VAAN 5 SENTTIÄ EI RAHAT RIITÄ ET SÄ VOI OSTAA SÄ ET VOI OSTAA NÄITÄ KARKKEJA RAHAT EI RIITÄ ET VOI OSTAA". Ja poika lähti hämmentyneenä ja melkein itku kurkussa pois *hmph*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

zenny

Posts: 1,145

#649 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
Tänää oli aika hauska ku kävin filmtownis ja siin oli mua enne sit joku vanhempi nainen ni sit tää myyjä katto koneelta et hänel oli 5e velkaa.. sit ku se sano sen sille naiselle ni sehän alko siin papattaa et "ei todellakaan voi olla mahdollista kun minä tuon aina kaikki ajoissa takaisin ja siellä on nyt kyllä joku virhe ja blaa blaa" sit se myyjä kaivo jonku kansion ja sano et "teil on ainaki joulukuussa tullu tänne merkintä myöhästymisestä" ni taas se muija alotti kauheen puolustuksen... ni sit se myyjä vaan anto sen olla ku siin oli kummiski muitaki asiakkait....
aika jännä jos muija ei voi myöntää et "joo olen tuonut joskus filmin myöhässä" ja maksaa sen velan pois... ku eihän se velka sielt kummiska minnee sielt lähe...
no joo kaikkien oma asians....

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#650 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
No mut... Siinä tapauksessa, että on vähän rahaa, kannattaa se vähä pistää kaikkeen kivaan ja jättää tyhmät jutut pois. Mun logiikkaa *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jone

Posts: 8,258

#651 • • Jone Archibald Haddock

mekaanikko, 4.7.2005 15:18:
Ei tullut onneksi itselle, mut kolleega sai perjantaina korjatun leiskan asiakkaalta. Meinasi ajaa koko tiimin hysterian valtaan kun hihiteltiin niitä korjauksia joita siihen on tehty. Löytyy mm.

- KURKKU POIS, FOTOSHOPPAA TOMAATIKSI
- TÄHÄN VOISI KEKSIÄ JOTAIN KIVAA
- TYHJÄÄ TILAA, MIKSI??? (luonnos jossa jätetty tilaa pakkaustekstille)
- KORJAA VIRHEET (merkattu loremipsum-markkeeraustekstiin puuttuvat välilyönnit ja väärät välimerkit)
- POIS (teksti jossa lukee "läpinäkyvä", merkkaa siis läpinäkyvää kohtaa pakkauksessa)
- MIXI EI OLE KOODIA (viivakoodi puuttuu, kyseessä siis edelleen luonnos)



Tän puolen asiakkaat on kyl varmasti parhaita mitä maa päällään kantaa. Graafisia duuneja tehdessäni oon törmännyt muutamaan niin piinaavaan jumikuulaan, että näiden aivan täydellinen ymmärtämättömyys tilaamastaan tuotteesta ja omasta ymmärtämättömyydestään on ajanut mut muutamaan otteeseen jopa pariksi viikoksi kerrallaan täysin työkyvyttömään tilaan.

"OMG. Multa loppuu sanat kun luen näitä ehdotuksia ja kommentteja. Sen lisäksi harkitsen vakavasti hummerien kasvatuksen ja postimerkkeilyn aloittamista."
Saara

Posts: 1,954

#652 • • Edited Saara #2970
Ei voi muuta sanoa, kuin että yksi ihminen riittää pilaamaan lopun päivän.


Nimim. Pinna oli lähellä palaa eilen.

En ole kaupassa töissä sen takia että joku saatanan "aikuinen" (n.25-30 vuotias äijä, joka tuntuu olevan kolmasluokkalaisen tasolla) voi joka kerta tulla vittuilemaan ja huutamaan päin naamaa. Sen jälkeen on pokkaa vielä sanoa että mun pitäsi tykätä siitä ukosta. Paskanmarjat.

Ja btw. olen aina kuulemma sienissä.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#653 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Saara, 28.7.2005 21:47:
Ja btw. olen aina kuulemma sienissä.



*nauru* reiluja asiakkaita..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Saara

Posts: 1,954

#654 • • Edited Saara #2970

Hyzenthlay, 28.7.2005 21:56:
---
Saara, 28.7.2005 21:47:
Ja btw. olen aina kuulemma sienissä.
---
*nauru* reiluja asiakkaita..



Ei kuule kauheesti jaksa naurattaa :/ Onneksi on viel pari-kolme viikkoo ja sitten Budapestiin ja eroon tosta mulkerosta <3.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Epailija

Posts: 5,636

#655 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Hyvä asiakas,

On jälleen tullut ilmi muutama pikku seikka, joita olisi Meidän mielestämme hyvä selventää, että tulvaisuudessa ei sitten tulisi pettymyksiä.

1. Jos korvakoruja on pakkauksessa neljä, niin emme valitettavasti voi antaa Teille uutta, jos tuotte näistä neljästä yhden paikalle ja sanotte sen menneen rikki.

2. Jos olette hukanneet korvakoruparin vapaa-ajallanne, ei liikkeemme valitettavasti ole mitenkään velvollinen tarjoamaan teille uutta korvakorupakettia.

3. Sukat lasketaan valitettavasti alusvaatteiksi, eikä niitä täten voi palauttaa. Paidat voi, vaikka niitä käyttäisikin aluspaitoina. Myöskään shortsien malliset uimahousut eivät ole palautuskelpoisia, koska - kuten kuitissa ja kylteissä mainitaan - uimahousuja ei voi palauttaa.

Kiitos ajastanne. Palaamme asiaan.

-Asiakaspalvelijat

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Peikkotyttö

Posts: 1,219

#656 • • Peikkotyttö
Se on muuten kumma,miten naama punaisena huutava vääryyttä kokenut asiakas tokenee,kun pääsee isoimman pomon juttusille. Kävin kerran hankalan asiakkaan käskystä hakemassa paikalle ravintolapäällikkömme,joka itse oli lounastauolla.Kun pomo pääsi paikalle,ei yhtä äkkiä äijällä enää ollutkaan juuri mitään sanottavaa.

Onneksi meille pienille työntekijöille voi aina huutaa mielensä mukaan,me kun emme ole ihmisiä....

--
Groove is in the Heart

andi--

Posts: 1,381

#657 • • andi-- lunttu
Nyt on taas SE päivä vuodesta: http://www.sysadminday.com.

Suosittelet lämpimästi tarkempaa perehtymistä osioon, jossa ohjeistetaan käyttäjiä: http://www.sysadminday.com/Time.htm. Kyllä, käyttäjät tekevät juuri "ohjeessa" mainittuja asioita. *nauru*

Jotenkin tekisi mieli lähettää tuo linkki muutamille "asiakkaille". *hih*

--
- RAAH -

-Haltija-

Posts: 54

#658 • • -Haltija- HARDCORE!

:Demotion, 12.11.2004 13:33:
toikin on aika vitun outoa että ihmiset jahtaa jotain halvempaa kahvia bensaa ruokaa tms kilsojen päästä ja väijyy 10 kauppaa ja lehteä läpi sen takia, mulla ei ainakaan oo ikinä aikaa mihinkään tollaseen haaskata... Eikä siinä edes säästä juurikaan.



Itse olen naureskellut tälle samalle ilmiölle moneenkin otteeseen...*nauru*
Pätkis

Posts: 1,038

#659 • • Pätkis Pikkis

mayah, 1.7.2005 19:42:
Toki ja kyllähän se tässäkin tapauksessa eteenpäin meni. Mutta musta taas on huvittavaa, että aikuinen mies tulee täynnä raivoa isoon ääneen vaatimaan pääjohtajan puheille NYT! Vaikka sitä olisi minkälaista palvelua saanut, niin järki päähän silti!


Äläs nyt. Ei kaikki elä tässä ajassa. Joskus muinoin työnhakua miettiessäni isäni (silloin 50-v "duunari") kehotti mua marssimaan rohkeasti firmaan ja pääjohtajan puheille *justjoo*
Mitä tästä opimme: Jos ei käytä kovinkaan usean (ison) organisaation palveluita, ja on muutenkin hieman vanhoillinen, ei ehkis ihan käsitä, kuinka työtehtävät nykyään jaotellaan alaisien kesken.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ezzy

Posts: 8,060

#660 • • ezzy Droid-pappa

-Haltija-, 29.7.2005 13:20:
---
:Demotion, 12.11.2004 13:33:
toikin on aika vitun outoa että ihmiset jahtaa jotain halvempaa kahvia bensaa ruokaa tms kilsojen päästä ja väijyy 10 kauppaa ja lehteä läpi sen takia, mulla ei ainakaan oo ikinä aikaa mihinkään tollaseen haaskata... Eikä siinä edes säästä juurikaan.
---
Itse olen naureskellut tälle samalle ilmiölle moneenkin otteeseen...*nauru*



itselläni menisi about näin:

polttoaine.net:
halvin bensa(95e): 1.169Eur/L = tankillinen 68.6Eur
kallein bensa(95e): 1.339Eur/L = tankillinen 78.6Eur

Omilla ajomäärillä tosta tulis joku 44Eur/kk säästö, jos etsin tuon halvemman bensaputkan. Tosin kovin kaukaa sitä ei voi vielä tuolla säästöllä lähteä etsimään *nauru*.