2,204 posts, 111 pages, 742,540 views
plink, 8.11.2008 11:11:
mäkkärissä ja hesessä myyjien on äärimmäisen hankala tajuta, ettei juomaan laiteta jäitä jos asiakas niin haluaa. ehkä n. 50% ei auta vaikka asian ilmaisisi moneenkin kertaan. ite käyn noissa syömässä lähinnä silloin kun ei ole aikaa käyttää puolta tuntia ruokikseen, ja mulla hampaat vihloo jäistä niin etten pysty sellaista juomaa juomaan. ja kun on kiire, niin ei ole aikaa jäädä odottelemaan jäiden sulamista, jolloin koko limska on pakko heittää koskemattomana viemäriin. ihan sama olis olla antamatta koko juomaa ollenkaan, jolloin säästyisi luontoakin.
ramsau, 10.11.2008 21:13:
Jos asiakas pyytää, toteuta.
Dementation, 10.11.2008 21:16:
Jos asiakkaat osaa pyytää asioita joihin voin vaikuttaa, niin mielelläni toteutan, mutta kun asiakkaat vaatii asioita, joihin mä en edes voi vaikuttaa, eivätkä kuuntele mitään järkipuhetta, niin aika hiljaista että toteuttaisin vaikka voisinkin.
ramsau, 10.11.2008 21:18:
Ammattitaidon puutetta.
Puhumalla selviää hyvinkin moni asioista ja mahdotonkin asia mitä asiakas vaatii selviää yleensä asiakaspalvelijan kärsivällisyydellä ja ihmissuhdetaidoilla.
Eikös se että asiakas lähtee hymyillen ulos paikalta ole se mihin pyritään?
Ammattitaidon puutetta.
Puhumalla selviää hyvinkin moni asioista ja mahdotonkin asia mitä asiakas vaatii selviää yleensä asiakaspalvelijan kärsivällisyydellä ja ihmissuhdetaidoilla.
Dementation, 10.11.2008 21:30:
Eli jos asiakas on alusta asti sitä mieltä että tuote on liian kallis, liian paskalaatuinen ja sen sai liian hitaasti, niin silti se on mun ammattitaidon puutetta ettei asiakas ole tyytyväinen?
Voin tietty sanoa että munkin mielestä nää on paskoja tuotteita ja antaa vastoin ohjeita alennusta ja saada sitten potkut, mutta ei se asiakkaan hymy sillon paljon lohduta.
Valtaosin kyllä, mutta ei silti aina. Kaikkeen ei vaan asiakaspalvelijalla ole valtuuksia ja toisinaan asiakkaat eivät suostu edes kuuntelemaan, tuskin on ollut pelkästään meidän ammattitaidon puutetta että asiakkaita on jouduttu vartijoiden ja poliisien avulla laittamaan maihin ja viemään pois, kun käyvät käsiksi tai alkavat heilutella puukkoa tai kuten eräs hihhuli, laukomaan ilotulitteita kohti työntekijöitä.
Asiakaspalvelijat haloo -
Oletteko siellä asiakkaiden vuoksi vai ovatko asiakkaat teille vain välttämätön paha jotta pystytte harjoittamaan ammattianne?
Järki käteen.
Asiakaspalveluammattiin joko joutuu tai siihen pääsee ja valitettavasti ihmiset jotka joutuvat suoraan asiakaspalveluammattiin pilaavat maineen ja kunnioituksen heiltä jotka tekevät ammattia sen takia koska rakastavat sitä.
Ei pitäisi olla vaikeata (:
Lyylikki, 10.11.2008 22:12:
asiaa
ramsau, 10.11.2008 21:42:
Ei, mutta turha sinun on siitä mieltäsi pahoittaa. Miksi ottaa asiat aspatehtävissä sitten niin henkilökohtaisesti jos et niille kertakaikkisesti voi mitään? Voithan tietenkin yrittää parhaasi selittää tilanteen jotta asiakas ymmärtäisi tilanteen, mutta sehän tietenkin riippuu siitä haluatko selittää tilanteen ystävällisesti.
--
Jos tiedät ettei se ole sinun vikasi ja asiakas kuitenkin niin väittää.. Eikö egosi kestä sitä ja onko siitä pakkoo ottaa itseensä?
Dementation, 10.11.2008 22:27:
.. Siihen mä väitin vastaan.
ramsau,:
---
Dementation
...
---
...
Ammattitaidon puutetta.
Eikös se että asiakas lähtee hymyillen ulos paikalta ole se mihin pyritään?
Järki käteen.
Asiakaspalveluammattiin joko joutuu tai siihen pääsee ja valitettavasti ihmiset jotka joutuvat suoraan asiakaspalveluammattiin pilaavat maineen ja kunnioituksen heiltä jotka tekevät ammattia sen takia koska rakastavat sitä.
Ei pitäisi olla vaikeata (:
sapeli,
Meillä taitaa olla vähän eri käsitys siitä mitä asiakaspalvelijana oleminen on - ja kaipa se vaihtelee senkin mukaan millä alalla on asiakaspalvelijana (itse olen logistiikka-alan asiakaspalvelussa).
Itse määrittelisin asiakaspalvelijana olemisen firman ja asiakkaan välisenä rajapintana toimimisen, tavoitteena firmalle mahdollisimman tuottoisa toiminta. Usein tyytyväinen asiakas on asiakas joka asioi toistekin samassa firmassa, eli hyvä asia. Toisaalta, meille on myös tehty selväksi että asiakkaita piisaa, eli yksittäisten ongelmatapausten kanssa ei tuhlata aikaa ja energiaa. Firmalle tappiollisia ratkaisuja ei tarjota, vaikka se olisikin joskus ainoa tapa saada asiakas oikeasti tyytyväiseksi.
Damien, 11.11.2008 08:04:
Asiakaspalvelussa on kysymys asiakkaan tyytyväisenä pitämisestä, kustannuksista piittamatta.
crissy, 5.10.2008 22:00:
Se vaatteiden palauttamisen vaikeus johtuu aikalailla viitseliäisyydestä.. syyksi sanotaan mm. ettei enää muista mistä sen vaatteen on ottanut
Annakins, 11.11.2008 10:32:
Kuluttajana pidän kyllä enemmän sellaisista vaatekaupoista, joissa voin jättää sovittamani vaatteet siististi tangolle sovituskopin luona. Varsinkin jos kokeilee useampaa vaatetta, niin en mä ihan oikeasti muista mistä olen minkäkin poiminut mukaani.