Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 742,974 views

crissy

#1761 • • crissy

devisss, 11.10.2007 15:58:
---
crissy,
sä oot vissiin tarkemminki sit seurannu tätä mun postailuu..? hei mut jos sua nyppii noin kovaa nii skippaa pliis mun postaukset ihan huoletta niin ei mee päivä pilalle eiks jeah!

---

Sanotaanko vaikka, ettei tätä topiccia oo tarvinut viime kuukausina mitenkään suurennuslasilla lukea huomatakseen, että sua vituttaa asiakkaat. Sekä edellisen, että uuden duunin. *nauru*

no ehkä on tullu avauduttua paljon, ja joskus ehkä syyttä..
En viihtynyt ravintola-alalla enää niin hyvin kuin ennen perhettä. Ja kaipa seki siitä työpaikasta sanoo jotain et sieltä on kolme (8 hlöstä) lähdössä heti kun toinen työpaikka löytyy.

Se mesta oli lähiöbaari/ruokaravintola. Porukka nyt oli mitä oli.. kahta kauheemmat avautumiset sais kuulla työkaverilta joka on sitä paikkaa enemmän täys kuin mä *pepsodent*

Mut joo.. Nyt oon kyl sellasella alalla minne oon halunnu jo kauan. Tosin noi mun "uudet" nillitykset on lähinnä ihmettelyä et noinki jotkut toimii, et puetaan vaatteet päälle ennenkuin ne on edes maksettu jne.

mut joo kaipa sitä täytys tukkia turpa ja olla ihan hiljaa *pepsodent*
Miinapiina

#1762 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 10.10.2007 09:25:

mun pointti oli se et jos sulla olis vaikka 100e ostoraja päivässä ja tiedät et olet sen ostanut jo nii menetkö seuraavaan kauppaan ostamaan lisää ja kassalla vasta toteat kun sanotaan ettei oo myyntilupaa et "joo oon kyl jo ostanu 100e:llä tänään"? eli sama ku tiedät et sun tilil on vaiks 50e rahaa ja sun ostokset maksaa 70e niin eihän sulla oo siihen rahaa..

no on toi mustaki hieman outoa, että jos tietää että on ostanut sen verran kuin ostoraja sallii, ni koitetaan silti ostaa lisää *ding*

crissy, 11.10.2007 20:18:

mut joo kaipa sitä täytys tukkia turpa ja olla ihan hiljaa *pepsodent*

höpöhöpö *hymy*

--
pinkki on pop!!!

#1763 • • candyraver Guest
Pakko vuodattaa tänne, kun tänään meinasi kärähtää hermo duunissa...
En vaan pysty tajuamaan, että mikä ihme saa asiakkaat luulemaan, että isossa tavaratalossa voi TINKIÄ ihan perusvalikoimaan kuuluvien tuotteiden hintoja!??! *toktok*

Ei mee päivääkään ilman, että joku tulee omistajan elkein osastolle ostamaan tavaraa ja haluaa siitä "paljousalennuksen", mikäli ostaa useamman tavaran kerralla!? *igor* Vittu et sä voi mennä sinne kassallekkaan kinuamaan, että saatko kympin alennusta jos ostat viiden kympin eestä!!*toktok*

Tai sit on näitä useita erilaisia "hyviä perusteluita" sille, miksi minun pitäisi juuri tälle kysyjälle antaa se fucking alennus siitä NORMAALIHINTAISESTA matosta; (ja tää tapahtu tänään)

Noin nelikymppinen mies tulee mun luo, ja aloittaa tarinansa näin;
Mies:Tultiin vaimon kanssa kattelemaan uutta mattoa, ja silmiin osui ensimmäisenä tuo puna-oranssi-matto tuossa etualalla..saisko sen sataankaheksaankymppiin(silmänvinkkaus), kato et päästäis mahollisimman nopeesti näistä mattokaupoista, ettei tartteis kattella enää tässä osastolla sen enempää..Nii, et jos annat pikkasen alennusta, ni otettais semmonen.
(maton normaalihinta 200eur).

Minä siinä vilkaisen miehen osottaman maton suuntaan ja totean, että meillä ei valitettavasti anneta alennusta normaalihintaisista tuotteista.

Mies:Kai sä nyt voit tehä poikkeuksen?(silmänvinkkaus) Pääsen kato nopeemmin pois täältä mattokaupoilta, ku ei tää oo mitään herkkuu, ku vaimolla kestää aina toi valitseminen.
Nii, et mikäs sen maton hinta ois? Pistäs joku hyvä hinta.

Minä käyn vilkasemassa maton hintalappua ja sanon, että hinta on 200eur.

Mies:Joo, no me kattellaan tässä sit vielä hetki.

Kävelen takaisin työpisteelle. Noin 10min. myöhemmin se sama mies tulee siihen sanomaan seuraavaa..

Mies:No, me otetaan sit toi puna-oranssi-matto. Onko ihan varma, ettet voi antaa pientä alennusta?"

Minä:Joo, on ihan varma.

*igor*

On sitä kyl tullut kuultua mitä omituisempia yrityksiä ja aina meinaa hitsata kiinni, kun alkavat tinkimään..Menis kirppikseltä sit ostamaan, jos pitää saada tinkiä! NIIN!! PRKL!!*grr*

Muuten meiän myymälän asiakkaat on kyl ihan jees*pepsodent* Aika harvoin tulee mitään negatiivisia ajatuksia*nauru*
Ressiv

#1764 • • Ressiv

candyraver, 13.10.2007 22:00:
....

TERVETULOA RAUTAKAUPPAAN JOSSA TOTAALI NETTOHINNOITTELU!
Arvaappa vaan kuinka monta kertaa meiltä koitetaan tinkata päivän aikana... tuntuu että joka toinen lause mitä me sanotaan on: "meil on nettohinnoittelu, me ei anneta alennusta mistää"
Dementation

#1765 • • Dementation wednesday?

T82, 13.10.2007 22:41:
Arvaappa vaan kuinka monta kertaa meiltä koitetaan tinkata päivän aikana... tuntuu että joka toinen lause mitä me sanotaan on: "meil on nettohinnoittelu, me ei anneta alennusta mistää"

Missä rautakaupassa on totaali nettohinnoittelu?

Rautakaupathan on kuuluisia siitä että esim. hyvä vasara maksaa 195e, mutta jokainen asiakas saa siitä "tarjouksen" joka pudottaa hintaa, jos ostat enemmän kuin yhden tuotteen samalla kertaa, tarjous paranee entisestään, sitten kanta-asiakas saa omalta myyjältään "alennusta", sit kun se vielä menee rakennusfirman X tilille, niin siitä saa vielä lisää alennusta ja lopulta se vasara maksaa 78e

Eli siis että kaikki on törkeesti ylihinnoiteltua ja sitten kaikenmaailman syistä ne hinnat laskee ja laskee, toisille enemmän ja toisille vähemmän, mutta en mä oo koskaan kuullut rautakaupasta jossa joutuis maksamaan hyllyssä lukevan hinnan... *pepsodent*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Ressiv

#1766 • • Ressiv
Tervetuloa Lahteen ja Kodin Terraan, meillä ei tinkata, meillä on hinnat tinkattu valmiiks...
Jutu

#1767 • • Jutu Blondi

T82, 13.10.2007 23:36:
Tervetuloa Lahteen ja Kodin Terraan, meillä ei tinkata, meillä on hinnat tinkattu valmiiks...

Yks tuttua on kans töissä tuolla ja se on kans kertonut aika hauskoja juttuja asiakkaista :D

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Cloud

#1768 • • Cloud Game Freak
Tää topicihan pitäis muuttaa ainakin parin vikan sivun jälkeen. Lahdessa asiakas on aina väärässä. Topiciks =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

sapeli

#1769 • • sapeli jokukukamikä?

On sitä kyl tullut kuultua mitä omituisempia yrityksiä ja aina meinaa hitsata kiinni, kun alkavat tinkimään..Menis kirppikseltä sit ostamaan, jos pitää saada tinkiä! NIIN!! PRKL!!*grr*

Tosi monessa paikassa ilmeisesti joustoa tapahtuu, ja siitä kärsii sitten ne, jotka ei voi joustaa. Mulla sama ongelma. Kovasti aina koitetaan mun kanssa sopia että "ja tästähän ei siis tule mitään lisäveloitusta" tai "niin ja luonnollisestihan tämä ei meille maksa mitään" jne, mutta siinä on hyvä tyynesti antaa reklamaatio-osaston puhelinnumero koska mulla ei ole valtuuksia sanoa noista asioista juuta eikä jaata.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Sikamaster

#1770 • • Sikamaster SikaFleXer Superiöör
Tää oli vaan ihan keisari!!

Kolme pukuu istuu pöytään joista yksi, tarinamme päähenkilö, vähän enemmän maistissa. OK, syömään tulossa siis. Pitsaa tilataan ja ilmoitan että nyt on päässyt käymään niin että valkosipuli on loppu. Ei kuulemma haittaa jos pitsassa on tonnikalaa (tonnikala ja valkosipulihan on siis, tietty, ihan sama asia *aplodit*)

No, pitsat pöytään ja ruokahaluu ja muuta yms. Pitsa puolessa välissä ja sitten viitotaan pöytään. "Saisinko valkosipulia?"
"niinkuin aikaisemmin sanoin, valkosipuli on loppu"
"Mutta minähän maksan tästä"
"niin? Ihmisillä on tapana maksaa kun syövät ravintolassa"
"Mutta mitä minä saan ja mitä en saa ja mistä minä maksan?"
"Saat pitsan josta maksat ja et saa valkosipulia joka on loppu"
"Mutta minähän maksan tästä!!!"
"Niin ihmisillä on tapana ravintolassa tehdä"
"Mutta eikö tämän pitäisi olla ilmainen kun en saa haluamaani tavaraa"
"Siis mitä, kyllä pitsa tuntuu kelvanneen ihan hyvin tähän asti"
"Mutta mistä minä maksan ja mitä saan ja mitä en"
"Saat pitsan josta maksat mutta et saa valkosipulia"
"Ja sen minä haluaisin vaan tietää, että eikö tässä ravintolassa saa syödä rauhassa!!"
"Kyllä saa" (poistuu pentteriin nauruaan pidätellen)

Ja yks omakin moka täytyy nyt tähän tasapuolisuuden nimissä laittaa:
Neljä nuorison edustajaa tilas erinäköisiä annoksia jotka jostain käsittämättömästä syystä unohdin hakata koneelle. Seuraus oli että valomerkin jälkeen heidän ruokiaan ei ollut enää saatavissa ja porukka hiiltyi aika pahasti. Olivat kuulemma tulleet taksilla toiselta puolelta kaupunkia syömään meille ja ok, odottivat tyhjää aika pitkän siivun.

Ratkaisu oli sitten se että keittiö sai rasvakeittimen vielä tulille ja annettiin 4xfriteerattua kananrintaa ranskalaisilla mukaan ilmaiseksi ja jengin odotellessa juodut kaljat meni nekin talon piikkiin. Oli ehkä hieman ylimitoitettu korvaus mutta kun se meillä on mahdollista niin pitäähän sitä käyttää. Mietityttää vaan että millai tää stoori kerrotaan eteenpäin "Mentiin sinne ja kaikki kusi mutta sitten ne seivas ja yht'äkkii kaikki olikin ilmasta" Et onko toi niinku meille positiivinen vai negatiivinen juttu. Ei voi tietää.*ding*
#1771 • • candyraver Guest

sapeli, 14.10.2007 03:34:
Tosi monessa paikassa ilmeisesti joustoa tapahtuu, ja siitä kärsii sitten ne, jotka ei voi joustaa. Mulla sama ongelma. Kovasti aina koitetaan mun kanssa sopia että "ja tästähän ei siis tule mitään lisäveloitusta" tai "niin ja luonnollisestihan tämä ei meille maksa mitään" jne, mutta siinä on hyvä tyynesti antaa reklamaatio-osaston puhelinnumero koska mulla ei ole valtuuksia sanoa noista asioista juuta eikä jaata.

Joo, no siis tottakai esimerkiksi mallikappaleista, viimeisistä kappaleista, pikkuvikaisista ja poistuvista tuotteista annetaan meilläkin n.5% alennus, riippuen tietysti tavaran myyntihinnasta. Ja tää on mun mielestä ihan ok ja ymmärrettävää, että halutaan se alennus, jos esimerkiksi joudutaan myymään asiakkaalle malli matosta tai valaisimista. Mutta eniten just ärsyttää nää ihmiset jotka luulee, että sitä neuvotteluvaraa on sitten ihan kaikessa..*igor* Tekis mieli hankkia sellanen pinssi työpaidan rintaan, jossa lukee: "ei, ette saa alennusta siitä tuotteesta" *nauru*
Toi alennusten ja kaupanpäällisten kinuaminen on vaan menny ihan käsittämättömäks tässä parin vuoden sisään..ei pysty ymmärtämään.

Kyllä sit tulee näitäkin, että asiakas tietää osastoltamme jonkun toisen myyjän nimeltä(yleensä vastuumyyjän, jolla on siis valtuudet hieman joustaa säännöistä) ja sitten ne alkaa väittämään vastaan, että;"No, kyllä Mikakin antais tän tuotteen mulle puoleen hintaan!" Siihen sit yleensä totean vaan, että;"No, valitettavasti en voi auttaa teitä nyt tässä asiassa, mutta Mika on viikon päästä seuraavan kerran töissä, että tulkaa sitten takaisin." Yleensä jäävät sitten sille tiellä, eivätkä tod. tuu takasin tinkimään...*nauru*
Lost-Soul

#1772 • • Lost-Soul los pallos

Sikamaster, 14.10.2007 07:23:
Tää oli vaan ihan keisari!!

Kolme pukuu istuu pöytään joista yksi, tarinamme päähenkilö, vähän enemmän maistissa. OK, syömään tulossa siis. Pitsaa tilataan ja ilmoitan että nyt on päässyt käymään niin että valkosipuli on loppu. Ei kuulemma haittaa jos pitsassa on tonnikalaa (tonnikala ja valkosipulihan on siis, tietty, ihan sama asia *aplodit*)

Mielestäni se varmisti tolla, että tonnikala ei ole myös loppu ja samalla siis ilmoitti haluavansa tonnikalaa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

#1773 • • candyraver Guest

T82, 13.10.2007 22:41:

*nauru* voi ei, otan osaa*lohduttel* Mihin tää maailma on menossa?*hmph* nykyään kaiken pitäs olla ilmaista ja sit valitetaan vielä palvelun laadusta, jos ei nyt sitten pirjo tai pertti saanut sitä 50% alennusta haluamastaan tuotteeseen*igor* Onneks välillä tulee niitä positiivisiakin, saa leffalipun ja pääsee syömään*tirsk*
hallucinogen

#1774 • • hallucinogen Edain

mayah, 16.10.2007 10:34:
:DDDDDDDDD

Samaan hommaan toinen hakemus, hakee töitä 3 päiväksi viikossa. Palkkatoive 3500-5000 *lmao*

"Soitellaan"

Saaks kysyä, että mihin hommaan nää jantterit hakee? :)

--
pikku-*possu*

crissy

#1775 • • crissy

Cloud, 14.10.2007 00:11:
Tää topicihan pitäis muuttaa ainakin parin vikan sivun jälkeen. Lahdessa asiakas on aina väärässä. Topiciks =P

*lmao*
isfnbojbbssn

#1776 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
asiakas pilaa tunnelman!

--
dasinoaisnvs

Juhgu

#1777 • • Juhgu Virnistelijä

tir, 9.10.2007 23:22:
lähden viemään sitten sitä gintonicia kauemmas, jolloin huomaan että tyttö kurottaa tiskin yli ja alkaa lappamaan redbull-tölkkejä kassiinsa. tulen takaisin, kysyn että mitähän luulee tekevänsä, otan tölkit pois ja samassa huomaan kassissa bacardipullon missä on kaatonokka. yritän kysellä että mitähän tämä täällä tekee, vastaukseksi saan mm. "kaveri antoi", "se oli jätetty siihen tiskille" "en minä sitä ottanut" "ei tämä olekaan minun laukku" jnejnejne.
portsarit tulivat sitten jatkamaan keskustelua ja palasin palvelemaan muita asiakkaita.

En tiedä onko se sallittua, mutta IMO tosta pitäis kyllä jo melkein ottaa laukku talteen ja näyttää sitä sekä kyseistä asiakasta poliisisedälle, koska noi näpistelijät kai jatkaa toimintaansa seuraavissa paikoissa siihen asti kunnes virkavalta ihan konkreettisesti näyttää siitä tulevan seuraamuksia.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

#1779 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Pakko vuodattaa tänne, kun tänään meinasi kärähtää hermo duunissa...
En vaan pysty tajuamaan, että mikä ihme saa asiakkaat luulemaan, että isossa tavaratalossa voi TINKIÄ ihan perusvalikoimaan kuuluvien tuotteiden hintoja!??! *toktok*

Ei mee päivääkään ilman, että joku tulee omistajan elkein osastolle ostamaan tavaraa ja haluaa siitä "paljousalennuksen", mikäli ostaa useamman tavaran kerralla!? *igor* Vittu et sä voi mennä sinne kassallekkaan kinuamaan, että saatko kympin alennusta jos ostat viiden kympin eestä!!*toktok*

Ton kyllä ymmärtää että tinkiminen alkaa suomalaiselle asiakaspalvelijalle helposti käydä hermojen päälle, kun se vaan ei kuulu suomalaisiin tapoihin. Mutta toisaalta myös tinkimisen ymmärtää, sillä hyvin monissa maissa se on osa kaupankäyntiä, ja hinnat ovat alkuun yläkanttiin, jonka jälkeen niitä aletaan hieroa molempia osapuolia tyydyttäväksi (tai vaihtoehtoisesti otetaan hyvät katteet niiltä, jotka eivät jaksa tinkiä). Suomessakin saattaa jossain tilanteissa (vaikka selvästi harvemmin) saada alennusta - niin ymmärtäähän sen että jotkut haluavat sitä kaupassa ja kioskillakin yrittää.

--

Byproduct (live)

Juhgu

#1780 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Sikamaster, 14.10.2007 07:23:
Ratkaisu oli sitten se että keittiö sai rasvakeittimen vielä tulille ja annettiin 4xfriteerattua kananrintaa ranskalaisilla mukaan ilmaiseksi ja jengin odotellessa juodut kaljat meni nekin talon piikkiin. Oli ehkä hieman ylimitoitettu korvaus mutta kun se meillä on mahdollista niin pitäähän sitä käyttää. Mietityttää vaan että millai tää stoori kerrotaan eteenpäin "Mentiin sinne ja kaikki kusi mutta sitten ne seivas ja yht'äkkii kaikki olikin ilmasta" Et onko toi niinku meille positiivinen vai negatiivinen juttu. Ei voi tietää.*ding*

Mielestäni korvaus oli tuohon tilanteeseen just passeli, sillä henkilökuntahan (tai siis sinä *nauru*) tuossa mokasi, ja ilman mitään korvausta asiakkaat olisivat varmasti olleet varsin pettyneitä, tuskin tulleet koskaan uudestaan ja huonolla tuurilla joku totaalinen mulkero saattaisi lähteä valittamaan tuosta johonkin kuluttajariitalautakuntaan tms, jolloin molemmat osapuolet joutuvat varmasti näkemään enemmän vaivaa kuin parin kananrinnan paistaminen. Hyvällä korvauksella puolestaan saattavat tuurilla olla tyytyväisiäkin ja ehkä kehua paikkaa frendeilleen, ja lisäksi eiväthän ne kananrinnat ja oluet ravintolalle paljoa maksa, vaikka asiakkaalle maksaisivatkin.

--

Byproduct (live)