Pakko vuodattaa tänne, kun tänään meinasi kärähtää hermo duunissa...
En vaan pysty tajuamaan, että mikä ihme saa asiakkaat luulemaan, että isossa tavaratalossa voi TINKIÄ ihan perusvalikoimaan kuuluvien tuotteiden hintoja!??!
Ei mee päivääkään ilman, että joku tulee omistajan elkein osastolle ostamaan tavaraa ja haluaa siitä "paljousalennuksen", mikäli ostaa useamman tavaran kerralla!?
Vittu et sä voi mennä sinne kassallekkaan kinuamaan, että saatko kympin alennusta jos ostat viiden kympin eestä!!
Tai sit on näitä useita erilaisia "hyviä perusteluita" sille, miksi minun pitäisi juuri tälle kysyjälle antaa se fucking alennus siitä NORMAALIHINTAISESTA matosta; (ja tää tapahtu tänään)
Noin nelikymppinen mies tulee mun luo, ja aloittaa tarinansa näin;
Mies:Tultiin vaimon kanssa kattelemaan uutta mattoa, ja silmiin osui ensimmäisenä tuo puna-oranssi-matto tuossa etualalla..saisko sen sataankaheksaankymppiin(silmänvinkkaus), kato et päästäis mahollisimman nopeesti näistä mattokaupoista, ettei tartteis kattella enää tässä osastolla sen enempää..Nii, et jos annat pikkasen alennusta, ni otettais semmonen.
(maton normaalihinta 200eur).
Minä siinä vilkaisen miehen osottaman maton suuntaan ja totean, että meillä ei valitettavasti anneta alennusta normaalihintaisista tuotteista.
Mies:Kai sä nyt voit tehä poikkeuksen?(silmänvinkkaus) Pääsen kato nopeemmin pois täältä mattokaupoilta, ku ei tää oo mitään herkkuu, ku vaimolla kestää aina toi valitseminen.
Nii, et mikäs sen maton hinta ois? Pistäs joku hyvä hinta.
Minä käyn vilkasemassa maton hintalappua ja sanon, että hinta on 200eur.
Mies:Joo, no me kattellaan tässä sit vielä hetki.
Kävelen takaisin työpisteelle. Noin 10min. myöhemmin se sama mies tulee siihen sanomaan seuraavaa..
Mies:No, me otetaan sit toi puna-oranssi-matto. Onko ihan varma, ettet voi antaa pientä alennusta?"
Minä:Joo, on ihan varma.
On sitä kyl tullut kuultua mitä omituisempia yrityksiä ja aina meinaa hitsata kiinni, kun alkavat tinkimään..Menis kirppikseltä sit ostamaan, jos pitää saada tinkiä! NIIN!! PRKL!!
Muuten meiän myymälän asiakkaat on kyl ihan jees*pepsodent* Aika harvoin tulee mitään negatiivisia ajatuksia*nauru*