Klubit ja pukukoodit

236 posts, 12 pages, 151,635 views

velhix

Posts: 10

#61 • • velhix Marihanna
Ennenkaikkea mukavat vaatteet, isompiin bileisiin mielellään pukeutuu ja laittautuu.. siinä on se oma fiiliksensä *jiihaa*

Jokainen pukeutukoon kuten parhaaksi näkee, välillä aivan ihmettelee miten kauniita ja värikkäitä vaatteita ihmisillä on bileissä *hymy* Myös siis silmäniloa muille!

--
userfriendly.

sapeli

Posts: 11,768

#62 • • sapeli jokukukamikä?

fallen angel:
Voiskin tässä kysyy et kuinka moni hommaa aina uudet vaatteet bileisiin ku bileisiin ja onko joku muu kohdannut samaa että vittuillaan et noi oon jo nähny sun päällä.



Ei tuollaista voi keneltäkään odottaa, ja sellaiset ihmiset jotka valittaa ylipäänsä mistään näin epäoleellisesta voi jättää ihan huomiotta - niillä on arvot vähän väärässä järjestyksessä.

Itse asiassa mun mielestä jos on joku hyvä asukokonaisuus tai idea, sitä saa ja pitääkin käyttää useammin; siitä tulee ikäänkuin sen henkilön ”juttu” tai tunnusmerkki.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

vaavu

Posts: 1,324

#63 • • vaavu vara-vana

K:
---
ville:
Esim omalla kohdalla jaksoin vielä pari vuotta sitten vetäistä vaikka mitä karvaa päälle, kun taas nykyisin pukeutuminen on aika paljon rauhallisempaa.
---
Kyllä kyllä, niinhän se on, mut ei sun biletyylis muuttuminen oo jaksamisesta kiinni, vaan siitä, et sä et KEHTAIS enää pukeutuu niin räväkästi kuin ennen.



Enpä usko että se on kehtaamisesta kiinni - kyllä Ville vieläkin kohtalaisen hyvin kestää huomion kohteena olemisen. Swearit ja Borderlinen housut kun on monelle tavalliselle kaduntallaajalle ihan tarpeeksi extremeä. ;)

Mä ainakin katselen noita meidän vanhoja asuja oikein lämmöllä, ilman häpeän häivääkään. Kyllä se jaksaminen on ihan totuudenmukainen selitys - yhden näyttävän bileasun suunnittelu ja toteuttaminen saattaa helposti viedä viikon. Enää ei oikein ole käyttää sitä viikkoa tuolla tavalla panostamiseen.

Toisekseen, on ihan luonnollista että vaatemaku muuttuu ajan myötä. Jos tuntuu että joku tyyli ei enää natsaa, miksi pukeutua niin? Vanhemmiten myös omien suosikkibileiden genre on muuttunut - yhä vähemmän tulee käytyä sellaisissa bileissä, joissa tyypillisesti pukeudutaan sellaisiin vaatteisiin, joita ennen käytti.
Fyrisch

Posts: 4,525

#64 • • Fyrisch

fallen angel:
Hieman ärsyttävää on kuitenki se et jos sattuu olemaan samat vaatteet useammin kun kerran (esimerkiks halluissa samat asut kaksi kertaa) ni jotkut rupeaa vittuilemaan asiasta et nää on jo nähty*ding* Voiskin tässä kysyy et kuinka moni hommaa aina uudet vaatteet bileisiin ku bileisiin ja onko joku muu kohdannut samaa että vittuillaan et noi oon jo nähny sun päällä.



Aika outoo et jengi jaksaa vaivautuu ulisee jos jollain on samat vaatteet pääl bileis, ittellä on aina samat vaatteet melkee. Eiks siel bileis nautita musast eikä bongailla fressii gearii :D ne vaatteet kuiteski maksaa paljon eikä niit ihan joka päivä ostella ja kaikki ei händlaa ompeluu *piis* & *sydän*
Howdy

Posts: 7,955

#65 • • Howdy Oldie
Ei millään kuteilla ole väliä .. pääasia että on rento olla, kaverit ja musa ratkasee. Ei bileet mitään muotinäytöksiä ole. Ja jos joku on niin pinnallinen idiootti että bileet on vaan joku esiintymis ja pätemis paikka niin mun henk koht mielipide on että ihminen on silloin vähäsen väärässä paikassa ...

--
Käpy vailla vertaa

ville

Posts: 3,780

#66 • • ville olen oikeasti ujo

fallen angel:
Pistän päälle mitä huvittaa. Yleensä aika erikoisia vaateita tulee laitettua varsinkin jos on isot bileet tiedossa. Hieman ärsyttävää on kuitenki se et jos sattuu olemaan samat vaatteet useammin kun kerran (esimerkiks halluissa samat asut kaksi kertaa) ni jotkut rupeaa vittuilemaan asiasta et nää on jo nähty*ding* Voiskin tässä kysyy et kuinka moni hommaa aina uudet vaatteet bileisiin ku bileisiin ja onko joku muu kohdannut samaa että vittuillaan et noi oon jo nähny sun päällä. Etkö vois keksi jo jotain uutta?
Aina vaan ei jaksa. No mut joo. Tää nyt on vaan mun mielipide. Harvemmin kuitenkaan ihan täysin samoja tulee pidettyä mut sit ku kerran laittaa saman asun ni vooooi morjens mikä pulma se joillekkin on.*dissaa*



Ihmiset ei huomaa, jos päällä on jotain kohtalaisen tavallista. Sellaiset vaatteet voi laittaa päälle vaikka joka bileisiin ja kukaan ei tule koskaan sanomaan ”hei, mä oon jo nähnyt noi”.

Mutta heti jos tekee itse tai ostaa jotain spesiaalia, niin asu jää ihmisten mieleen (erityisesti jos lisäksi henkilö kuuluu ns ”pukeutujakastiin”, joka panostaa aina bileisiin). Tällöin vaikka käyttäisi samaa asua kaksi kertaa, joku voi tulla sanomaan: ”hei mä oon jo nähnyt ton”.

Tietysti onhan tollaisen sanominen totaalisen urpoa, mutta ei se välttämättä tarkoita mitään huonoa. Siis se, että joku tyylikäs asu on nähty jo kerran ei tee siitä yhtään vähemmän tyylikkäämpään - ainoastaan ttutumpaa

Eniten veikkaan, että se joka tollaista sanoo, on perisuomalaiseen tyyliin kateellinen: joku vaan voi saada kiksejä siitä, että pääsee edes hieman mollamaan toisen tyylikästä asua *eiei*
Freyja-

Posts: 52

#67 • • Freyja-

ville:
Eniten veikkaan, että se joka tollaista sanoo, on perisuomalaiseen tyyliin kateellinen: joku vaan voi saada kiksejä siitä, että pääsee edes hieman mollamaan toisen tyylikästä asua *eiei*



Todennäköisesti. Lisäksi joillain ihmisillä vaan on aivan käsittämätön tarve oikeasti olla ilkeä ja huomautella toisten ihmisten ulkonäöstä, saaden näin ilmeisesti jonkinlaista egoboostia omalle asuvalinnalleen/ulkonäölleen. Ei tuo ”vanhoista” vaatteista sanominen tokikaan ole ainoa keino jolla voi tölväistä, nimim. tyttöjen vessassa kuulee joskus huvittavia juttuja. Paras oli avautuminen liian ”rankoista(niinq!1)” vaatteista enemmän tekno/trancepainotteisissa bileissä *taputapu*

Ei sillä, rakastan kyllä laittautumista ja paras bilefiilis tulee IMO päälle juuri siitä, kun maanantaina lähtee kiertämään kauppoja etsimässä juuri sitä osaa siihen asuun jota on suunniteltu siitä asti kun ollaan bileistä saatu tietää. Sitten säädetään edestakaisin koko viikko ja parhaimmassa tapauksessa lähdetään bileisiin niillä viime maanantain kouluvaatteilla *nauru*

Tosiasiahan on kuitenkin se, että eivät ne rätit sitä hyvää bilefiilistä tai onnistunutta iltaa tee. Edesauttavat kyllä, mutta tuskin kenekään fiilis on kiinni siitä, mitä itsellä tai siinä vieressä tanssivalla.
sapeli

Posts: 11,768

#68 • • sapeli jokukukamikä?

Freyja-:
Tosiasiahan on kuitenkin se, että eivät ne rätit sitä hyvää bilefiilistä tai onnistunutta iltaa tee. Edesauttavat kyllä, mutta tuskin kenekään fiilis on kiinni siitä, mitä itsellä tai siinä vieressä tanssivalla.



...paitsi jos on pukeutunut täysin väärin ja kokee itsensä naurunalaiseksi... *blush*

Tuokin on tietenkin itsestä kiinni miten sen tilanteen ottaa, mutta väitän yhä että moni haluaa vain sopia joukkoon eikä kiinnittää itseensä huomiota, eikä ehkä kestä negatiivista huomiota lainkaan (tai vähintäänkin se pilaa fililikset).

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freyja-

Posts: 52

#69 • • Freyja-

sapeli:

...paitsi jos on pukeutunut täysin väärin ja kokee itsensä naurunalaiseksi... *blush*

Tuokin on tietenkin itsestä kiinni miten sen tilanteen ottaa, mutta väitän yhä että moni haluaa vain sopia joukkoon eikä kiinnittää itseensä huomiota, eikä ehkä kestä negatiivista huomiota lainkaan (tai vähintäänkin se pilaa fililikset).



Olet kyllä oikeassa siinä, että oma itsetunto vaikuttaa fiilikseen aika paljon. Siihenkin toki voi vaikuttaa, joskin useimiten ehkä vaan hitaasti ja vaihtelevalla menestyksellä.

Varsinainen negatiivinen huomio onkin sitten asia ihan erikseen ja varmasti pilaa useankin ihmisen hyvinkin alkaneen illan. Tämähän ei kuitenkaan johdu varsinaisesti niistä vaatteista, vaan kanssaihmisten vatipäisyydestä. Hyviin käytöstapoihin ei todellakaan kuulu toisen ihmisen vaatevalinnasta huomautteleminen, mahdollisesti paljonkin vaivaa vaatineen asun haukkuminen tai mikään muukaan. Voi olla pitämättä, mutta sen voi pitää ihan omana tietonaan. Nih. *dissaa*
sapeli

Posts: 11,768

#70 • • sapeli jokukukamikä?
No nyt hei sitten ihan käytännön esimerkkiä - Trinity! Siellä on nyt ilmeisesti ”klubituksen termeillä” polkkaa sekä kiksua, ja sinne ilmeisesti ihmiset panostaa jo vähän ulkonäköönkin kun se on sen verran iso tapahtuma. Mitä SINÄ laitat Trinityyn päälle?

edit: ja huom., eikös siellä ole myös vähän rennompi trance-puolikin?

[muokattu 16.6.2004 01:54]

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Progress

Posts: 955

#71 • • Progress
Trinityyn + muihin kovemman musan bileisiin bilepaita, hame ja sit joskus mustat meikit ja hiukset harjalle(plus väriä). Ranteisiin piikit. Mahd. myös kaulaan. *jiihaa*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Freyja-

Posts: 52

#72 • • Freyja-

sapeli:
No nyt hei sitten ihan käytännön esimerkkiä - Trinity! Siellä on nyt ilmeisesti ”klubituksen termeillä” polkkaa sekä kiksua, ja sinne ilmeisesti ihmiset panostaa jo vähän ulkonäköönkin kun se on sen verran iso tapahtuma. Mitä SINÄ laitat Trinityyn päälle?



Pakko angstata siitä, että en pääse *nyyh* Olisi jokseenkin täydellinen asukokonaisuus aivan valmiina ihan tuollaista tilaisuutta varten, mutta kun ei niin ei.

Ja että mitä laittaisin jos jonkin jumalallisen väliintulon seurauksena nyt kuitenkin pääsisin? No ihan bilekäyttöä varten hankitut, 15 cm korkeat pvc-saappaat, mustan bondagepaidan, toiselta puolelta polveen asti halkaistun nilkkamittaisen mustan hameen, tummanvioletti meikki ja hiuksiin violetit rastaponnarit. *aplodit*

[muokattu 16.6.2004 01:46]
blender

Posts: 2,552

#73 • • blender Arcade | KAIKU

Progress:
Trinityyn + muihin kovemman musan bileisiin bilepaita, hame ja sit joskus mustat meikit ja hiukset harjalle(plus väriä). Ranteisiin piikit. Mahd. myös kaulaan. *jiihaa*



voiskoha muute softiin laittaa läppähameen *nauru*
blender

Posts: 2,552

#74 • • blender Arcade | KAIKU
Laitan aina melkee samat puvut polkkabileisiin täst lähin ku joutu pulittaa niist ison rahan, tosin paita vaihtelee *hymy*

ei musta niin väliä vaikka samoi vaatteit joka bileis kun käyn aika harvoin, ja ihmiset tuntee heti paremmin puvunki perusteella...
Progress

Posts: 955

#75 • • Progress

blender:
---
Progress:
Trinityyn + muihin kovemman musan bileisiin bilepaita, hame ja sit joskus mustat meikit ja hiukset harjalle(plus väriä). Ranteisiin piikit. Mahd. myös kaulaan. *jiihaa*

---


voiskoha muute softiin laittaa läppähameen *nauru*



voi laittaa...*nauru* (takas)
En tiiä, ehkä laitan oikeestiki sinne hameen. Riippuu, et onx millanen ilma ulkona sillo. Jos on kylmä, ei viitti kävellä hamees..*hhrrr*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Jone

Posts: 8,258

#76 • • Jone Archibald Haddock
Luettuani näitä ”näin pukeudun Trinityyn”-juttuja en malta olla lainaamatta pätkää Delta-X:n SESSIONS2:een kirjoittamasta tekstistä:

”Ennen tehtiin siistejä juttuja koska ne olivat teknoa. Nykyään tehdään siistejä juttuja koska, noh.. jotta näytettäisiin siistiltä ja friikiltä. Bileitä ei voi enää edes sanoa reiveiksi, koko sana on mustattu, vanhat tyylit mukanaan.

Futurististen yksinkertaisen tyylikkäiden teknotyylien sijaan nyt pukeudutaan karkkiväreihin, pehmo-bondageen ja stylisti-klubbarin viimeisimpiin piikkikorkokenkiin aurinkolaseineen. Koko bilekulttuuri on muuttunut yhdeksi sirkukseksi. Mitä enemmän taidottomasti lätkit kasvovärejä naamallesi, sen parempi. Ketään ei kiinnosta oletko todellisuudessa naurettavan näköinen ”sormivärit löytäneen lapsen”-teemallasi, pääasia että olet friikki ja uskalias ja extraordinary. Ympäristön paineet näyttäytyä sopivasti erikoisena ovat jopa niinkin suuret, että useampi ”tapapukeutuja” ei itseasiassa edes uskalla rikkoa ulos muotistaan ja tulla paikalle katuvaatteissaan tai muuten vaan jossain aivan päinvastaisessa.”
Avatar
#77 • • greenie Guest

Jone:
Luettuani näitä ”näin pukeudun Trinityyn”-juttuja en malta olla lainaamatta pätkää Delta-X:n SESSIONS2:een kirjoittamasta tekstistä:



Hyvä teksti kyllä, mutta nostalginen pioneeriaikojen muistelu ei sinänsä ole kovinkaan hedelmällistä, koska ajat muuttuvat, jolloin on joko sopeuduttava tai kuoltava. Toki, joskus '92 on joillain ollut paremmat bileet kuin nyt, mutta se on aika subjektiivista :)

Antaa ihmisten olla luovia, ilmaiskoon sitä miten tahansa.
T0mbstone

Posts: 728

#78 • • T0mbstone The Process.

Jone:
Luettuani näitä ”näin pukeudun Trinityyn”-juttuja en malta olla lainaamatta pätkää Delta-X:n SESSIONS2:een kirjoittamasta tekstistä:

”Ennen tehtiin siistejä juttuja koska ne olivat teknoa. Nykyään tehdään siistejä juttuja koska, noh.. jotta näytettäisiin siistiltä ja friikiltä. Bileitä ei voi enää edes sanoa reiveiksi, koko sana on mustattu, vanhat tyylit mukanaan.

Futurististen yksinkertaisen tyylikkäiden teknotyylien sijaan nyt pukeudutaan karkkiväreihin, pehmo-bondageen ja stylisti-klubbarin viimeisimpiin piikkikorkokenkiin aurinkolaseineen. Koko bilekulttuuri on muuttunut yhdeksi sirkukseksi. Mitä enemmän taidottomasti lätkit kasvovärejä naamallesi, sen parempi. Ketään ei kiinnosta oletko todellisuudessa naurettavan näköinen ”sormivärit löytäneen lapsen”-teemallasi, pääasia että olet friikki ja uskalias ja extraordinary. Ympäristön paineet näyttäytyä sopivasti erikoisena ovat jopa niinkin suuret, että useampi ”tapapukeutuja” ei itseasiassa edes uskalla rikkoa ulos muotistaan ja tulla paikalle katuvaatteissaan tai muuten vaan jossain aivan päinvastaisessa.”



Noinhan se menee. Enää ei olla friikkejä sen takia että erottuisi joukosta. Friikkeys on nykyisin joukkoon sulautumista *nauru*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Avatar
#79 • • Enkeli Guest
ok, myönnettäköön. olen huono näissä pukukoodeis etc. aina väärin pukeutunut *nyyh*
JustinSan

Posts: 822

#80 • • JustinSan Nullius in verba
Tätä kun lukee niin monet on sanonu, että kun on pitempään käyny bileissä niin alkaa pukeutuminen muuttua ”maltillisemmaksi”. Mä oikasin suoraan tohon vaiheeseen, damn cheater *nauru*
Tosin en nyt ihan farkkulinjalla ole, ikinä kun en ole farkuista tykännyt, enkä taida tällä hetkellä edes omistaa yksiäkään farkkuja *nauru* Joskus yläasteella kiskasin lökäpöksyt jalkaan ja siitä lähtien oon sujuvasti käyny kaikenmoisissa tapahtumissa niissä *joo*
Mutjoo, tuohan ne tesnovaatteet se kivaa väriä bileisiin ja erottuvuutta ja ihan propsit annan ihmisille ketkä ovat hyvää makua ja tyylitajua toteuttaen pukeutuu niihin tesnoreleisiinsä, mutta itse tuntisin luultavasti oloni vain naurettavaksi jos kiskoisin turhan pinceetä teknorelettä niskaan *nauru*
Mutta spedeintä touhua mitä mä tiiän on se, että ruvetaan dissaamaan porukkaa turisteiks pelkän pukeutumisen perusteella *grr* Käyttäytyminen on sitten asia erikseen. Tosin toki jotkut 50-vuotiaat pukumiehet ja tyyliin hevimetallivarustukseen pukeutuneet kaverit vähän pistää silmään mut mistä sitä tietää vaikka se pukuheppu ois dikkaillu kraftwerkkiä jo sillon ku suurin osa porukasta täällä oli vasta pilkahdus isäpapan silmäkulmassa ja se hevimetallimieskin saattaa olla meiningeissä messissä ihan läpällä, mun kierotuneen huumorintajun mielestä esim. valkoiseen kaapuun pukeutuminen ja jeesuksesta saarnaaminen vaikkapa Tuskassa ois suorastaan loistavaa huumoria *iloinen*
Mutjoo kukin tyylillään, peace and love *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."