24h elinaikaa, mitä tekisit?

204 posts, 11 pages, 66,844 views

JustinSan

Posts: 822

#101 • • JustinSan Nullius in verba
Tää topic on mielestäni loistava esimerkki siitä, että oma kuolevaisuus on monille liian suuri asia hyväksyttäväksi tai käsiteltäväksi. Niinkun Tres (vai kuka se nyt olikaan) sanoi, mistä te tiedätte, että teidän viimeiset 24h eivät ole menossa parhaillaan? Kun tän hyväksyy, muuttuu suhtautuminen moniin asioihin.
Miksi siihen vaaditaan tieto välittömästä kuolemasta, että voi kertoa läheisilleen, että he ovat tärkeitä? Miksei voi jokopäiväisessä elämässään toimia siten kun monet toimisivat vasta saatuaan tietää, että elinaikaa on 24h? Ja nyt en puhu rikollisesta toiminnasta, sen tuomitsen lähinnä idiotismina ja äärimmäisen itsekkyyden huipentumana.
Tuntuu, että monien elämää leimaavat suoritukset ja teot, sekä katumus em. tekemättä jättämisestä. Omalla kohdallani, teot ja suorituksen toisarvoisia, arvokkaimpana pidän itseni tuntemista, ajatusta. Kun tuntee itsensä ei kuolemassa ole juurikaan pelättävää.
Pyrin elämään siten, että tunnen itseni ja kuolemaan siten kuin olen elänyt.

Omalta kohdaltani luultavasti en mitään kovin ”radikaalia” tekisi, paitsi, että luultavasti nukkumiseen en käyttäisi aikaa.
Se olisi luultavasti sellaista katkeransuloista maistelua, tietäisi, että loppu tulee. Luultavasti maailma näyttäisi suhteellisen kauniilta siinä vaiheessa ja monet asiat saisivat aivan erilaisia painoarvoja kuin nyt.
Luultavasti puhuisin johonkin nauhalle sen hetkistä tajunnanvirtaa, yrittäisin saada muut ymmärtämään miltä minusta tuntuu juuri silloin, tai siis miltä tuntuu varmasti tietää kuolevansa kohta, täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Tarjoaisin mahdollisuuden oppia, jättäisin jotain jälkeeni kaltaisilleni itsensätutkiskelijoille. Luultavasti yrittäisin luoda jotain, musiikkia tai kuvia, jättää lisää jälkiä. En varmaankaan kertoisi kenellekkään kuin ihan viime hetkessä.
Joo, pirtsakka puheenaihe näin aamusesta *nauru*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

purrr-

Posts: 577

#102 • • purrr- naked chef
Viettäisin ajan perheeni kanssa. Puhuttaisiin kaikki maailman asiat halki.

--
<3 maastohiihto, peti ja keittiö.

Caro²

Posts: 5,301

#103 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
”Täydellisen miksauksen”. ja sitten viettäsin emännä kanssa loppuajan nukkuen :)
Avatar
#104 • • greenie Guest

JustinSane:
Tää topic on mielestäni loistava esimerkki siitä, että oma kuolevaisuus on monille liian suuri asia hyväksyttäväksi tai käsiteltäväksi. Niinkun Tres (vai kuka se nyt olikaan) sanoi, mistä te tiedätte, että teidän viimeiset 24h eivät ole menossa parhaillaan? Kun tän hyväksyy, muuttuu suhtautuminen moniin asioihin.



Jep, joissakin tapauksissa kyllä, mutta enpä mä halua elää kirjoitukseni mukaisesti jokainen päivä kuin eläisin viimeistä päivää. Saattaisi pikalainat koitua tappioksi! :D
JustinSan

Posts: 822

#105 • • JustinSan Nullius in verba

greenie:



Jep, joissakin tapauksissa kyllä, mutta enpä mä halua elää kirjoitukseni mukaisesti jokainen päivä kuin eläisin viimeistä päivää. Saattaisi pikalainat koitua tappioksi! :D



Joo se vois olla pitemmän päälle vähän nihkeetä jos jokapäivä kävis ottaa 100k egee pikalainaa *nauru*
Joo, tarkoitin lähinnä, että miksi pitää vasta kuoleman alla muuttaa elämäntyyliään erilaiseksi? Jos nykyinen elämä ei kelpaa miksei muuta elämäntyyliään mieleisekseen ja tee asioita joita haluaisi tehdä vielä kun elää, nyt, heti, tänään? Silloinhan ne menevät lähinnä ”hukkaan” kun vähän ennen kuolemaansa ne tekee kun niiden suomasta kokemuksesta ei kerkeä juurikaan ”hyötymään” tai ”nauttimaan”.

It's just a ride *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Avatar
#106 • • RINY Guest
Ekana todennäkösesti mä kirjottaisin kaikki mun syvimmätkin salaisuudet sun muut ylös, eli tekisin jonkun pienen elämänkerran siinä jonka antaisin sitten todennäköisesti äidille tai jollekin läheiselle ihmiselle. Tapaisin kaikki mulle tärkeät ihmiset ja hyvästelisin ne ja valitsisin jonkun tosin upean paikan jostain ulkomailta missä sen viimeisen hengähdyksen voisi vetää. New York olis todella sellainen paikka missä haluaisin joskus käydä, jos en olis tohon päivään mennessä siellä ollut haluisin sinne mennä. Tärkeintä olis siis että ihmiset muistais mut sellasena millanen oikeesti olin eikä vaan sellasena millasena ne luuli mun olleen. *joo*
Avatar
#107 • • ALIEN Guest
RELIC IS BÄCK!!!!*aplodit**muhaha*
coco

Posts: 172

#109 • • coco hifipanda
mä haluisin alpeille vielä kerran, laskeen jotain uskomatonta putskumäkee vaa, yksin ja hiljaisuudessa.
efo

Posts: 1,908

#110 • • efo Laserpoint
tappaisin/raiskaisin erään ihmisen lahnalla*igor*

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Avatar
#111 • • ALIEN Guest
naisin relicin!
Avatar
#112 • • astaroth Guest

alien:
naisin relicin!


Relic is back?!?
Nacu

Posts: 1,293

#113 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Pyytäisin kaikilta anteeks, että olin eläessäni tämmönen kuspää *justjoo*

Sit ryöstäsin alkon ja pakenisin jonnekin pimeään koloon tissuttelemaan.. Suloisessa humalassa olisi hyvä kuolla. Yksin.

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

MaSari

Posts: 1,986

#114 • • MaSari space jammer

alien:
naisin relicin!



Rakkautta ilmassa *sydän*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Bio

Posts: 4,429

#115 • • Bio The Bullies / Pinky
lähtisin lappiin ja kiipeäisin tunturille ja hyppäisin jyrkästä kohtaa alas viimeisillä elinminuuteilla *ding*
quile

Posts: 136

#116 • • quile Kävelevä banneri.

Bio:
lähtisin lappiin ja kiipeäisin tunturille ja hyppäisin jyrkästä kohtaa alas viimeisillä elinminuuteilla *ding*


kivaa. *taputapu*
Bio

Posts: 4,429

#117 • • Bio The Bullies / Pinky

thequile:
---
Bio:
lähtisin lappiin ja kiipeäisin tunturille ja hyppäisin jyrkästä kohtaa alas viimeisillä elinminuuteilla *ding*

---

kivaa. *taputapu*



*nukkuu*
Ita

Posts: 153

#118 • • Ita pikkune
Pelaisin cs *uros*
Progress

Posts: 955

#119 • • Progress
olisin oman hanin kaa...köllötiköö vaan! *hymy*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Avatar
#120 • • fanatic Guest
nukkuisin*nukkuu**nauru*