Platinum+ vs. Klubitus

297 posts, 15 pages, 96,826 views

timoteus

Posts: 335

#41 • • timoteus FURTHER
Koska musiikki on mulle on yhtä kuin elämä (siis melkein) niin Plattari on se jota priorisoin*joo*

Toisaalta Klubituksella näyttää olevan muuten toi kanssakäyminen aktiivisempaa....enemmän jäseniä jne.

Molempi parempi sanon minä ja piste!!

--
Aka DjVäbä...

My current mix: -

phace

Posts: 213

#42 • • phace

(_I_):
Muut käyttäjät ja keskustelun taso,
joka on yleensä vähemmän teoreettista
täällä kuin platinumissa, menettämättä
välttämättä relevanttiuden tai analyyttisyyden
tasoa. *jiihaa*

Terveisiä *känni*



tästä oon pitkälle samaa mieltä.
plattarin aktiivisimpia keskusteluja lueskellessa
sieltä löytyy melkein aina se sama kaavoihin
kangistunu ryhmä asioita puimassa joiden mielipiteet
ei useinkaan tarjoa mitään uutta.
luovuus on tukahdetettu ennalta-arvattavilla
”oppikirja”-vastauksilla.
onneksi sielt löytyy myös topikkeja jotka tarjoaa
ihan mielenkiintosta kontekstia.


platinum: perehdyttävä, asiapitoinen, kaavamainen, tyylille omistaunut.
klubitus: monipuolinen, asiapitoinen, vapaa, luonneläheinen.

molempia tykkään käyttää ilman isompia ristiriitoja


(_I_):
Yhteisöllisyys. Sitä klubituksessa on
nyt enemmän kuin plattarissa sitten
vuoden 2001



tätä en oo vielä huomannu, mutta
platinum 2001 *sydän*
xybo

Posts: 1,100

#43 • • xybo meeple!
Käyn kummassakin päivittäin useita kertoja. Kuitenkin plattarilla
huomattavasti enemmän. Näkeehän se jo postauksien
määrästä.. siellä jotain 800+ täälä muutamia kymmeniä.

Tänne tulee enemmän postauksia, mutta mitä kahlasin läpi
mitä tulee ja minne, niin ne ovat juuri niitä alueita, joita harvemmin
edes tsekkaan. Siinä mielessä Plattari ja Klubitus on yhtä aktiivisia
(musiikki ja mixaukset ja biisit osiot) mun näkövinkkelistä.

Platinumnin on alkanut siirtyä moderoimattomaan muotoon :/
melkeimpä nykyiset moderaattorit ”floodavat” paskaa enemmän
sinne kuin muut.

Klubituksen heikkoutena olen nähnyt juuri tämän ”ihqu” menon,
jota moderoimattomuus pakosti tuo.

Klubituksen käyttöliittymä on kuitenkin huomattavasti parempi.
Lähinä siksi että voi tehä ton pikavalikin. Siihen voi laittaa
”the nappi”, forum, musiikki etc.. ei paljoo muuta. Ei tartte koskaan
tsekata edes muita alueita.

Jokapäiväinen keskustelu myöskään ei kiinnosta tippakaan,
samaa paskaa on irkki täynnä, puhumattakaan sadoista muista foorumeista
Klubituksen ja Platinum:in haluisin olevan vain teknokulttuuriin
keskittyviä ja muu skeida voi skipata ;) (ei kannata otta herenettä nenään)

-- xybo
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#44 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Itse löysin klubitukseen noin vuosi sitten, kun eräs toinen klubbarilainen informoi mulle tästä. Oikeastaan maaliskuussa *hymy* Jäin aktiiviseksi klubituksen käyttäjäksi saman tein, ja olen siis siitä lähtien käynyt täällä vähintään kerran päivässä (lukuunottamatta niitä aikoja, kun muutin, eikä ollut konetta...). Myös platinumille olen rekisteröitynyt, mutta käyn siellä suht. harvoin (lähinnä laajentaakseni tietojani joistan bileistä, tai haen settejä). Mitään en ole innostunut sinne muistaakseni kirjoittelemaan. Joku sanoi kai plattarin vastaavassa kekustelussa, että täällä on lähinä vain kiksu-, polkka-, trance- ja psykeihmisiä. En siitä tiedä, mutta itse en ainakaan ole vielä löytänyt elektronisen musiikin lajia, mistä en pitäisi *plur* Pidän siis kaikesta.

Klubituksessa plussaa
+selkeys, hyvät värit, ja hymiöt
+häröily
+yhteisöllisyys
+hyvä tietopaketti bileistä (kalenteri). Katson sieltä mihin mennä.
+ystävällinen ja lämmin
+kuvat ja niiden kommentointimahdollisuus, yksityisviestit ja kommentit, hyvä profiili
+klubitus on suomeksi

Tuntuu vaan olevan paremmin mua varten.

[muokattu 24.1.2004 21:01]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

phace

Posts: 213

#45 • • phace

Hyzenthlay:
tai haen settejä). Mitään en ole innostunut sinne muistaakseni kirjoittelemaan.



..toi on kyllä ikävää.
pari sanaa joko hyvä tai huono on aina
parempi kuin ei mitään kommenttia.
*hmph*
okiru

Posts: 709

#46 • • okiru Outo Hervantalainen

Blackout:

Kyllähän niitä mun käsittääkseni lataillaan ihan sikana, ongelmana onkin juuri tuo palautteiden vähyys. Mikä taas voi johtua siitä, että tekniikasta ja musiikista tietämätön keskivertobilettäjä ei uskalla avata suutaan ”asiantuntevammassa” seurassa. Tämä taas on ihan turha pelko, sillä pelkän tietämättömyyden takia ei ketään lynkata, pikemminkin vanhatparrat opastavat mielellään asioista kiinnostuneita. Melkeinpä ainoa kuolemansynti on ylimielinen asenne, jota ei monikaan sulata.

Eikä Plattarillakaan ole mitään tiettyä muottia johon pitäisi sopia, yhtä monenlaista vipeltäjää siellä liikkuu kuin täälläkin.

Mitä plattarilaisten harrastamaan ”nipottamiseen” tulee, niin tässä on ihan selkeä harhakäsitys. Plattarissa on asialleen omistautuneita ja ehkä hieman perfektionistisiakin ihmisiä, joiden otsaan on turha lyödä nipottajan tai nihkeilijän leimaa. Eivät he avaudu pelkästä avautumisen ilosta, vaan siksi että tiskijukkailu/musiikinteko on monelle lähellä sydäntä, ja näitä taitoja halutaan jatkuvasti parantaa. Useimmiten se dj kenen laukoista huomautetaan on mielissään näin tarkoista analyyseistä.

Ehkä tämä suhtautuminen kritiikkiin ja eriäviin mielipiteisiin on suurin erottava tekijä Plattarin ja Klubituksen välillä. Tosin en ole Klubitusta kovin aktiivisesti seurannut, joten tämäkin on voinut viime aikoina muuttua.



Erittäin asiallinen palaute. Itse kuulun juuri tuohon ryhmään joka arvostaa, jos joku jaksaa avautua miksauksista / keskusteluista - oli se positiivista tai negatiivista.
Plattari eroaa mielestäni siinä, että ikäjakautuma on täällä nuorempiin suuntautunutta ja platinumissa ns. vanhat parrat. Nuori, kun innostuu herkemmin. Täällä tulee mielestäni liikaa kaikkee juttua ja en yksinkertaisesti jaksa selata kaikkia osioita lävitse. Ehkä olen vain tylsä *blush*
Mielenkiintoinen board kuitenkin tämä klubitus ja erityismaininnan se saa ”menneet tapahtumat”-osion aktiivisuudesta.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#47 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

phace:
---
Hyzenthlay:
tai haen settejä). Mitään en ole innostunut sinne muistaakseni kirjoittelemaan.
---


..toi on kyllä ikävää.
pari sanaa joko hyvä tai huono on aina
parempi kuin ei mitään kommenttia.
*hmph*



uskon kyllä *uuh* Multa on kumminkin vielä toistaiseksi turha odottaa kovin rakentavaa kritiikkiä, joten ainoa mahdollinen kommentti voisi olla ”hyvä setti, hyviä biisejä”, ja niitä on yleensä jo muutama palautteena setin tekijälle.

edit: oikeastaa juuri tämä, mitä Blackout sanoi:

Kyllähän niitä mun käsittääkseni lataillaan ihan sikana, ongelmana onkin juuri tuo palautteiden vähyys. Mikä taas voi johtua siitä, että tekniikasta ja musiikista tietämätön keskivertobilettäjä ei uskalla avata suutaan ”asiantuntevammassa” seurassa. Tämä taas on ihan turha pelko, sillä pelkän tietämättömyyden takia ei ketään lynkata



...paitsi, että kyllä asiasta tietämätön saa usein kuulla siitä.

[muokattu 25.1.2004 11:25]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jukka I

Posts: 155

#48 • • Jukka I

Hyzenthlay:...paitsi, että kyllä asiasta tietämätön saa usein kuulla siitä.



Siis täälläkö, vai Plattarissa?

Enpä ole koskaan itse törmännyt moiseen.
blender

Posts: 2,552

#49 • • blender Arcade | KAIKU
klubituksessa enemmän... koska polkan ystäviä enemmän, saa parempaa kritiikkiä kun kuuntelijat kuuntelee saman tyyppistä musaa... kalenteri on kätevä... ”omat profiilit” paljon kätevämmät... viestien lähettäminen parempi... nyt vielä kun voi antaa yksityisen kommentin...

platinum hiljallee poistuu käytöstä... liikaa dissaajia ja kaikkitietäviä... paitsi ne miss jarea, digital beat, dj satu ym ym topicit huvittaa... *aplodit*
phace

Posts: 213

#50 • • phace

Hyzenthlay:

...paitsi, että kyllä asiasta tietämätön saa usein kuulla siitä.



hmm..saako?
meinaan jos nyt edelleen puhutaan siitä
miksausten palautteen antamisesta.

demo mixes - osiohan on just tarkotettu
mielipiteiden jakoon, eikä sen pitäis olla
ammattikriitikkoalue.

rohkeasti vaan kertomaan mielipiteet
miksauksista, se on kuitenkin vähiten
mitä miksauksen tekijä voi odottaa
kiitoksena vaivannäöstä ja sitä aina
arvostaa oli se sitten yksi sana tunteen
pohjalta, taikka analyyttinen kritiikki.
*enkeli*
jUSSi

Posts: 1,377

#51 • • jUSSi äkäinen vanhus

xybo:Platinumnin on alkanut siirtyä moderoimattomaan muotoon :/
melkeimpä nykyiset moderaattorit ?floodavat? paskaa enemmän
sinne kuin muut.



pitäiskö tästä suuttua vai olla ylpeä *plur*

Kaikkia on vaikea miellyttää ja tuota platinumin moderointipolitiikkaa on todellakin löysätty, mutta sen vastineeksi kaikki paskanjauhanta pyritään suuntamaan siihen Freestyle-osioon, muiden osioiden säilyttäessä asiapitoisuutensa.

Klubituksen yhtenä hyvänä puolena on kuitenkin tuoreus. Kun en hirveän aktiivisesti täällä käy, niin ihmiset ovat uusia ja täällä on paljon tuntemattomia ja uusia juttuja.
Orfeus

Posts: 5,872

#52 • • Orfeus

jUSSi:
---
Orfeus:
Senverran pitää viä osallistuu tähänki keskusteluun et plattaris ainaki porukka latailee iha nihkeesti mixejä ja nekin jotka lataa ei suostu kommentoimaan(paitsi ehkä yks joka jaksaa nipottaa pikku laukanpoikasesta joka tekee tietty koko miksistä ihan paskan), se on yks suurimmist syistä miks en siitä pidä ja tänne itteni hilasin*plur*

---


Täsmälleen samasta syystä en enää jaksa postailla tänne miksauksi, kun niitä ei kukaan kommentoi. Plattarilla saan minimissään 10 kommenttia per miksaus.

Suurin ero plattarin ja klubituksen välillä lienee aktiivisimman käyttäjäkunnan musiikkimaku, mikä täällä pohjautuu hard-, psyke- ja kixupuoleen, siinä missä platinumilla elektro, tekno, houssi ja trance on enempi vallassa.

Molempi parempi.



Totta!
vaavu

Posts: 1,324

#53 • • vaavu vara-vana

Hyzenthlay:
Multa on kumminkin vielä toistaiseksi turha odottaa kovin rakentavaa kritiikkiä, joten ainoa mahdollinen kommentti voisi olla ?hyvä setti, hyviä biisejä?, ja niitä on yleensä jo muutama palautteena setin tekijälle.



Mä ainakin annan plattarilla tonne demo mixesiin yhtä asiantuntevia palautteita. Kommentti tyyliin ”tykkään tästä, sopivan maalailevaa settiä” on varmaan kuitenkin deejiille aina arvokkaampaa kuin pelkkä hiljaisuus, vaikka vastaavanlaisia kommentteja olisikin annettu jo aikaisemmin.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#54 • • Daniel Braun wednesday?
Plattari ehdottomasti.
Täällä kyllä toisinaan käyn lueskelemassa, mutta keskustelu on kyllä niin epäaktiivista kuin olla ja voi.
Ja sitten vielä tää hemmetin hymiöhelvetti...

Sinänsä, Klubitus toimii softan puolesta ehkä selkeemmin ja paremmin, mutta jotenkin tää karkkikauppa tunnelma pilaa kaiken.

Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Toisille toimii ehkä pikkuveli...
hallucinogen

Posts: 8,190

#55 • • hallucinogen Edain

Daniel Braun:

Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Toisille toimii ehkä pikkuveli...



Ja sulle isoisä? *vink*

--
pikku-*possu*

PuuhaOsku

Posts: 1,309

#56 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...
Aluksi käytin ainoastaan Platinumia. Kotona ei ollut konetta, joten käynnit sielläkin olivat harvassa. Nyt kun viimein sain hommattua kotiin koneen ja vielä kun olen sopivasti pitkällä saikulla ni on ollu aikaa notkua netissä ts. Klubituksessa. *vink*
Aamulla kun heräilen, keitän kahvit, avaan koneen ja selaan Klubituksen. Koko päivän se on siinä auki, joskin en nyt tietenkään istu koneen edessä 24/7 *igor*
En oikein osaa sanoa, miksi Platinum jäi.. se vaan jäi..

Tän ääni menee siis Klubitukselle. *piis*
kilobitti

Posts: 2,419

#57 • • kilobitti 1-2-3 techno

Daniel Braun:
-Ja sitten vielä tää hemmetin hymiöhelvetti...
-karkkikauppa tunnelma pilaa kaiken.



samaa mieltä*joo* omaksi yllätyksekseni hengailen kuitenkin enemmän täällä*hih*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

typ0

Posts: 1,892

#58 • • typ0 syntax error
kylla se mun aani klubitukseen kallistuu.. silloin joskus vuonna kivi ja kypara kun en tiennyt mistaan mitaan ja halusin tietoa mulle kerrottiin osoite platinum.ac ja suunnistin sinne ja siella kerrottiin paikasta nimelta klubitus.org.. rekisteroidyin kumpaankin paikkaan mutta aktiivisesti olin plattarissa kunnes siel rupes tapahtuun naita ihme kikkeja siis potkuja tunnuksien hyllyttamista jne... ja multa meni uskottavuus siihen paikkaan... *eiei* ja sen jalkeen olen aktiivisesti ollut taalla.. enka kylla enaa vaihtais plattarilla nykyisin kayn noin kerran kahessa kuukaudessa..
joten klubbari rules =)

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

lohikarme

Posts: 1,730

#59 • • lohikarme RitariVittupää
Klubitus!! *jiihaa*

--
Qualis artifex pereo

patis

Posts: 1,158

#60 • • patis 10
Aika vähäiselle on jäänyt viimeaikoina forumeille kirjoittelu (ja irkkailu), mutta kyllähän klubitus plattarin pieksee mennentullen jo pelkästään käyttöliittymällä.

Ja plattari on boikottilistalla.

Nyt en tiedä mitä plattarin demo-osastolle kuuluu, ainakin aikoinaan palaute plattarilla oli ehkä asiantuntevampaa ja runsaampaa kuin klubbarilla, mutta tuohonkin varmasti tulee muutosta tulevaisuudessa.