14,184 posts, 710 pages, 4,999,765 views
mayah, 20.4.2005 23:03:
Mun keikkapukeutumistani on tänään herjattu huomionhakuiseksi, mun musiikkimakuani käsittämättömäksi ja ihmisiä, jotka mun keikoilla käy essoa vetäviksi kamapäiksi. Ja samaan hengenvetoon ihminen, jota koskaan en ole tavannut, jonka kanssa koskaan kukaan ei ole minua esitellyt ja vielä yhteydessä, jossa en koskaan ole esiintynyt muulla kuin nimimerkilläni, Maijatteli mua.
Ensin mä mietin, et pitäiskö itkeä vai nauraa ja sit mä tulin siihen tulokseen, et vaan ärsyynnyn. Mikä siinä on, et joillekki ihmisille ei riitä se, et ne tietää itse tekevänsä asiat niin kuin ne omasta mielestä on oikein tehdä, vaan täytyy väkisin arvostella toisten tekemiä valintoja, jotka ovat kuitenkin mielipideasioita? Miksei voi antaa toisten olla onnellisia sellaisina kuin ovat?
Pistää vihaks
Niksu, 14.4.2005 13:38:
Eri yritysten puhelinvaihteet! On se nyt jumalauta kumma kun yhdistetään vaihteesta eteenpäin ja annetaan soida ja soida ja soida.. laitetaan koko ajan hälyttämään uudelleen eikä oteta puhelua takaisin vaihteeseen, jotta voisi jättää vaikkapa soittopyynnön tai viestin! Saakelin laiskat paskat
mayah, 20.4.2005 23:03:
Mun keikkapukeutumistani on tänään herjattu huomionhakuiseksi, mun musiikkimakuani käsittämättömäksi ja ihmisiä, jotka mun keikoilla käy essoa vetäviksi kamapäiksi. Ja samaan hengenvetoon ihminen, jota koskaan en ole tavannut, jonka kanssa koskaan kukaan ei ole minua esitellyt ja vielä yhteydessä, jossa en koskaan ole esiintynyt muulla kuin nimimerkilläni, Maijatteli mua.
Ensin mä mietin, et pitäiskö itkeä vai nauraa ja sit mä tulin siihen tulokseen, et vaan ärsyynnyn. Mikä siinä on, et joillekki ihmisille ei riitä se, et ne tietää itse tekevänsä asiat niin kuin ne omasta mielestä on oikein tehdä, vaan täytyy väkisin arvostella toisten tekemiä valintoja, jotka ovat kuitenkin mielipideasioita? Miksei voi antaa toisten olla onnellisia sellaisina kuin ovat?
Pistää vihaks
mayah, 20.4.2005 23:53:
---
gerry, 20.4.2005 23:37:
Pah, korvasta sisään toisesta ulos.... ainakin pyri siihen:) Kateellista panettelua on ollut AINA ja sitä tulee myös AINA jatkumaan... Se on loppupelissä oma asennekysymys miten "palautteeseen" suhtautuu. Mutta niin kauan kunnes tiedät et ne on vaan perättömiä kateellisia panetteluja / jonkun mielipiteitä niillä ei ole mitään väliä.
---
Mä en itse usko tohon klassiseen "kateus vie kalatkin vedestä"- argumenttiin. En mä millään tasolla usko, et tää ihminen on mulle mitenkään kateellinen. Ennemminkin mä uskon siihen, et jostain kummallisesta syystä jotkut ihmiset vaan herää jonain aamuna kuvitellen, että oma juttu (joka on siis makuasia) on se maailman ainoo juttu ja siinä samalla nostavat itsensä toisten yläpuolelle. Ois tosi kiva, et aamusin ihmiset heräis tajuumaan, et oma juttu on tosi jees, mut niissä muissakin jutuissa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa. Mun ei tarvii niistä tykätä, mut muut tietysti saa, jos tahtoo.
Toisten musiikkimaun dissaaminen on ihan yhtä turhaa, ku toisten lempivärin dissaaminen ja stereotypioiden asetteleminen sen värin ympärille. "Sininen on maailman ainoo oikee väri. Punainen on perseestä, ku se näyttää aina vaan punaselle. Ja sit kaikki ketkä tykkää punasesta vetää piriä. Punasesta tykkäävien ihmisten on ihan turha hakeutuu mihinkään vaikeisiin ammatteihin, ku ne on ihan liian tyhmiä sinne".
Ja mitä se dissaaminen ratkasee? Mitä ihminen kuvittelee saavansa vastaukseksi väittäessään toisen musiikkimaun olevan huonoa? "Totta, olet muuten ihan oikeassa, kiitos että avasit silmäni. Myynkin heti kaikki levyni pois ja siirryn _paremman_ musiikin pariin." ??
Blinda, 20.4.2005 23:22:
---
Niksu, 14.4.2005 13:38:
Eri yritysten puhelinvaihteet! On se nyt jumalauta kumma kun yhdistetään vaihteesta eteenpäin ja annetaan soida ja soida ja soida.. laitetaan koko ajan hälyttämään uudelleen eikä oteta puhelua takaisin vaihteeseen, jotta voisi jättää vaikkapa soittopyynnön tai viestin! Saakelin laiskat paskat
---
Mä en ole laiska paska, ainakaan sillon kun puhelinvaihteessa työskentelen.
Freja, 21.4.2005 12:30:
yhdys sana ja muut väli-viiva virheet ja muutenkinkieli oppi virheet. Ei siis semmoset että lyhentää sanoi tai muuta semmost mut kaiken maailman pienet yksityis kohdat kirjoituksessa ja niinedelleen. niitä on tosi ärsyttävä lukea ja ne vain pistää silmään. Esim jos on vaikka jossain syömässä ja huomaa ruokalistassa kirjoitusvirheen, pienenkin, niin olen kauhuissani että kuinka nämä julkeavat edes pitää ruokalistaa esillä missä on vihre. Kultani ja monet muut ovat myös saaneet tuta tämän pilkunnussimistaitoni.
Jone
Onko tää kirjoitus sit ihan tarkoituksella alusta loppuun täynnä niitä manaamiasi virheitä myös ton ekan lauseen jälkeen?