puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,082 views

Avatar
#1401 • • Edited niomic Guest

ville, 22.1.2009 22:03:
Yleensä syynä noihin jumituksiin on väärä työergonomia.... varsinkin pääteen kanssa pitäisi asento olla aika oikea, muuten menee paikat jumiin. Itsellä tärkein tekijä on näytön nosto oikealle korkeudulle eli silmien tasolle. Jos näyttö on alempana, painuu pää eteen ja rasitus on tosi kova.



Itse olen huomannut tässä suuren eron riippuen siitä mistä kohdalta pääsi kallistuu. Mikäli pidän muuten hyvän ryhdin ja kallistan vain oikeastaan kalloa, ei ongelmia pahemmin tule. Tämä voi vaatia venyttelyä ennenkuin onnistuu luontevasti. Helppo venytystapa on se, että kuvittelet vetäväsi itseäsi ylös takaraivon avulla ja samalla pyrit luomaan kaksoisleukaa :) Olen kohtuu pitkä mies, niin pitää usein katsella alas ja olenkin nyt yrittänyt muistaa katsoa enemmän kallolla kuin niskalla + yläselällä. Kyllä se kallo taipuu ihan tarpeeksi :P (vaarana ainoastaan se, että sinut koetaan ylimielisenä ;)

disclaimer: I'm not there yet, välillä tulee itsekin unohdettua ja pää taipuu jopa keskiselän kohdalta, nörttiryhti strikes back :D
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1402 • • Edited Jusuplussa UG-///

niomic, 24.1.2009 15:46:
Monesti ongelmana on myös epätasapaino.



Joo junnuilla ja alottelijoilla on tapana vetää RHP-treeniä (Rinta Hauis Pelle ;). Sekin on hyvä treenityyli, että treenaa vastakkaiset lihat aina kerralla. Sitä voiki miettiä, et kuinka monella on selkä ja ne takaolkapäät kovassa kondiksessa.

Mulla on just selkä- ja takaolkapääprojekti menossa, kun ne on jääny vähän huonommalle treenille hermovaurioiden takia. Tai itse asiassa koko yläkropan treeni on ollu vähän satujumppaa olkapään ja selän hermovaurioiden takia, mutta eiköhän täältä nousta vielä..ainakin vähän.

Kintut kannattaa kans venytellä hyvin. Varsinkin takareidet ja pakarat. Ne itellä vetää välillä selkää jumiin.

Kiropraktikko mainitsi mun jaloista sen verran, et holvikaari on vähän lytyssä, et sekin voi olla syy selkäjumeihin. Eli jotkut spesiaalipohjalliset pitäis hankkia. Noi jumit voi tosiaan johtua vaikka mistä, et kannattaa mennä jonkun pätevän kiron tms juttusille, eikä vain napsia pillereitä ja kiroilla.

Mutta noita futon-patjoja suosittelen, jos tuntuu et selkä jumiselta. Aluks voi tuntua aika kovalta ne patjat, mutta ite en oo aikoihin nukkunu noin hyvin.
ValaX

Posts: 3,891

#1403 • • ValaX
Mä oon treenannu nyt 4 kuukautta ammattilaisen tekemän henkilökohtasen treeniohjelman mukaan ja voin sanoa että tuloksia on tullut. Ryhti on parantunut, selkäkivut ovat kadonneet, lihakset ovat kasvaneet ja kroppa alkaa liikkumaan ihan eri tavalla. Tää maksaa 50€ per ohjelma.
steeze

Posts: 21

#1404 • • steeze hörökorva
Onko palstalla muita olympianostoista kiinnostuneita? Ite teen oiheisharjoitteluna juuri olympiatyylin nostelua ja oon kyllä tykänny pirusti. Menee vaan tovi ennen kuin tekniikat alkaa sujua edes auttavasti, mutta sen jälkeen ei kyllä tahdo enää millään laitteilla vetkuttaa. Joku voimakoutsi onkin joskus fiksusti vetkauttanut, että on olemassa kahdelaista voimaharjoittelua. Painon nostamista maasta ja sen nostamista pään päälle.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1405 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Huoh, mulla sama juttu, kuin ilmeisesti muutamalla muullakin tänne kirjoittaneella: 1 kuukauden ajan taas enemmän salitreeniä ja pikkusen terveellisemmin syömistä - KOLME KILOA LISÄÄ *ding* No, olo on ainakin parempi kun kuukaus sitten, mut tarkotus oli vähän hoikistua lomaks. En vaan tajuu mistä noi tulee.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

vns

Posts: 276

#1406 • • Edited vns

Hyzenthlay, 27.2.2009 19:26:
Huoh, mulla sama juttu, kuin ilmeisesti muutamalla muullakin tänne kirjoittaneella: 1 kuukauden ajan taas enemmän salitreeniä ja pikkusen terveellisemmin syömistä - KOLME KILOA LISÄÄ *ding* No, olo on ainakin parempi kun kuukaus sitten, mut tarkotus oli vähän hoikistua lomaks. En vaan tajuu mistä noi tulee.



Pienemmät painot, useammin syömistä, lenkkeilyä ja muuta airobista. Kestävyysharjoittelua.

Ps. kuulostaa vähän oudolta et kuukaudessa tulis noin paljon painoa tollasel elämänmuutoksel. :P Ooks varppina tsekannu keskiarvoa ja punninnu aina samaan aikaan samoil välil syömisist yms?
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1407 • • Jusuplussa UG-///

vns, 27.2.2009 19:28:
---
Hyzenthlay, 27.2.2009 19:26:
Huoh, mulla sama juttu, kuin ilmeisesti muutamalla muullakin tänne kirjoittaneella: 1 kuukauden ajan taas enemmän salitreeniä ja pikkusen terveellisemmin syömistä - KOLME KILOA LISÄÄ *ding* No, olo on ainakin parempi kun kuukaus sitten, mut tarkotus oli vähän hoikistua lomaks. En vaan tajuu mistä noi tulee.

---


Pienemmät paino



Pienemmät treenipainot vai? Miksi?
vns

Posts: 276

#1408 • • vns

yusuplus, 27.2.2009 19:34:
Pienemmät treenipainot vai? Miksi?



Että tulee enemmän toistoja ja liikkeet muuttuu airobisemmaksi, jolloin paino laskee eikä lihas kasva niin paljoa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1409 • • Jussi Soro choon!

vns, 27.2.2009 19:28:
Ps. kuulostaa vähän oudolta et kuukaudessa tulis noin paljon painoa tollasel elämänmuutoksel. :P


3 kiloa tulee pelkästään siitä, että lihakset vetää nestettä itseensä. Noi kilot kiinteyttää, eikä näy fläsänä.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1410 • • Jusuplussa UG-///

vns, 27.2.2009 19:36:
---
yusuplus, 27.2.2009 19:34:
Pienemmät treenipainot vai? Miksi?

---


Että tulee enemmän toistoja ja liikkeet muuttuu airobisemmaksi, jolloin paino laskee eikä lihas kasva niin paljoa.



Ei se lihas kasva kovinkaa paljoa, varsinkaan naisilla. Tietenkin voi valita tuijottaako vaakaa vai peiliä. Jos lihaksista ei ole haittaa, niin sit mieluummin sitä ruokavalion siistimistä ja airooppisen lisäämistä.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1411 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
kyllä tiedän et lihakset kerää nestettä, mutta painon nousu 52:sta yhtäkkiä 55 kiloon on mun mielestä vähän hämärää :D Aerobisen harrastus on vähän nihkeetä talvisin, mikään pyörän polkeminen kun ei ole mua varten :/ pitää kai yrittää raahautua ryhmäliikuntatunneile jos aikataulut sallis..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jago

Posts: 4,039

#1412 • • Jago un-trained monkee

VaLa, 25.1.2009 11:47:
Mä oon treenannu nyt 4 kuukautta ammattilaisen tekemän henkilökohtasen treeniohjelman mukaan ja voin sanoa että tuloksia on tullut. Ryhti on parantunut, selkäkivut ovat kadonneet, lihakset ovat kasvaneet ja kroppa alkaa liikkumaan ihan eri tavalla. Tää maksaa 50€ per ohjelma.

Mulla kanssa salilla tuli pari personaltrainer ohjelmaa kaupanpääliseks ja oon siitä hyvin kiitollinen, koska ilman oikeeta ohjausta, en varmasti olisi innostunut näin paljon ja nyt kun pidin tokan tunnin vuoden päästä sain täysin uuden ohjelman ja korjauksia liikkeisiin jotka olin tehnyt väärin. Juuri siksi tollasista kannattaa vaikka maksaa vähintään kerran vuodessa. Tietää sitten, ettei tee väärin ja tuhoa kroppaansa sillä

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

ValaX

Posts: 3,891

#1413 • • ValaX

Jago, 27.2.2009 20:26:
---
VaLa, 25.1.2009 11:47:
Mä oon treenannu nyt 4 kuukautta ammattilaisen tekemän henkilökohtasen treeniohjelman mukaan ja voin sanoa että tuloksia on tullut. Ryhti on parantunut, selkäkivut ovat kadonneet, lihakset ovat kasvaneet ja kroppa alkaa liikkumaan ihan eri tavalla. Tää maksaa 50€ per ohjelma.

---
Mulla kanssa salilla tuli pari personaltrainer ohjelmaa kaupanpääliseks ja oon siitä hyvin kiitollinen, koska ilman oikeeta ohjausta, en varmasti olisi innostunut näin paljon ja nyt kun pidin tokan tunnin vuoden päästä sain täysin uuden ohjelman ja korjauksia liikkeisiin jotka olin tehnyt väärin. Juuri siksi tollasista kannattaa vaikka maksaa vähintään kerran vuodessa. Tietää sitten, ettei tee väärin ja tuhoa kroppaansa sillä


Mun on tarkotus vaihtaa n neljän kuukauden välein ohjelmaa ja se on sen 50€/kerta...
epicuros

Posts: 7,734

#1414 • • Edited epicuros
^ kallista hupia :)

Nyt on paino heittellyt siinä 86-90kg paikkeilla ja vasta tällä viikolla tuli tehtyä "isoilla" painoilla sitten viime kesän.

--
Valid criticism does you a favor.

Zeratul

Posts: 1,170

#1415 • • Zeratul Captain miserable
Oli pakko ottaa itteensä niskasta ku tossa vuodenvaihteen jälkeen tuli todettuu et ekaa kertaa elämässä rupee kaljamaha tekee tuloaan. *hikoil*
Nyt on tullu käytyy semmosen kolme kertaa viikossa tossa talonyhtiön salilla, avainpantin jälkeen täysin ilmasta hupia, ja laitetta löytyy tänhetkisiin tarpeisiin nähden riittävästi, musaaki saa kunnella mitä haluu. Alkaa tavotteet lähenee penkin suhteen ja vatsan seutuvillaki rupeis olee viitteitä lihaksien olemassaolosta. Sit ku vielä treenin jälkeen pääsee muutamassa minutissa himaan saunomaan nii ei pysty puitteista valittamaan. :)

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

gr

Posts: 1,116

#1416 • • gr Hu-hu
Nyt on tullut uudesta vuodesta lähtien salia + sulista + lätkää hakattua enemmän kuin koko viime vuonna oikeastaan (joka viikko ~3-5 minimissää tunnin "suoritusta"). Tällä viikolla tuli sitten aika legendaarinen tunne, kun vähän käytetyt pari vuotta vanhat ahdistavat farkut mahtuivat mukavasti jalkaan.
Painokin oli pudonnut mukavasti ~84kg -> 76kg tässä parin kuukauden rupeaman ajalla. Pitänee ruveta vähitellen syömään enemmän niin (ilman homman lässähtämistä) kesällä saattaakin olla jo mukavassa kunnossa *hihu*
vns

Posts: 276

#1417 • • Edited vns
Jee ostin Phase2:sta, huomenna näkee mite hyvi imeytyy! *nauru**hihu*

UFS:n omistaja sano ettei siitä oo mansikkaa, koska siin mikäsenytoli-ainesosa maistuu iha lakritsilta. No, mahtaa tulla kulinaristinen makuelämys silti ku seo maustettu suklaaks... *nauru*
remotion

Posts: 5,283

#1418 • • remotion nostatus guru
aamupaino kinnaa karvan yli 90 kilossa.
Toisaalta viimeviikolla tuli tehtyä yhteensä 60km reipasta kävelyä lumella ja jäällä ja 4x kuntosalia. tästä kevättä kohti jää ensin pacifiquen jälkeen alkoholi pois, sitten vähän puhdistusta kehoon, ja intervalli treenit mukaan ohjelmaan. uskoisin että saan painon pudotettua jonnekin 85kg kohalle tosin se vaatii paljon duunia.
hrdkvr

Posts: 3,929

#1419 • • hrdkvr KURGO
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.

Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D

--
-keep it hard-

laite

Posts: 2,994

#1420 • • laite MastahWankah

hrdkvr, 5.3.2009 08:30:
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.

Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D


Argh, mua tuskastuttaa ihan hirveesti tällä hetkellä se, että en ehdi treenaamaan tarpeeksi paljon jonka takia penkkitulos on jämähtänyt tuoho oma paino + 10kg tietämille (eli about 90 kiloon). Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada. Ja duunireissut katkoo aina tota hyvää treeniputkea, joten tulokset junnaa senkin takia paikallaan...

Mut tulipa käytyä taas aamulla salilla, teki taas helvetin hyvää!