puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,344 views

Syce

Posts: 1,649

#1381 • • Edited Syce
Itse en kyl 50e/kk enempää salista maksais.
Nyt oli muistaakseni sen reilu 40e/k. Jatkuvassa nousussa tosin
SASHA  F

Posts: 1,722

#1382 • • SASHA F
Rauta nouee ja elämä hymyilee*vink**pahis*
epicuros

Posts: 7,734

#1383 • • Edited epicuros
Jäänyt puntilla käynti lähes kokonaan viime kuukausina. Tän vuoden puolella taas aloittanut, tosin vaan kerran viikossa max ja sekin sellaista nopeeta, esim:

20-30kg tangolla

10x kulmasoutu
10x pystysoutu
10x pystypunnerrus
10x hyvää huomenta
10x kyykky per jalka
10x kyykky
10x maastaveto

Kaikki putkeen 3-5 kertaa ja siihen päälle vatsat, punnerrukset ja leuat fiiliksen mukaan.

Ja alkuun 10-20min X-trainer tai joku muu.

--
Valid criticism does you a favor.

$

Posts: 1,802

#1384 • • $ Destination weekend!
Kisahalli <3

1/2 euroa laaki ilman sitoumuksia.

Jos ei kaipaa personal traineria, saunaa tai ohjattuja jumppatunteja niin paikka hoitaa loistavasti kuntosalin virkaa.
SASHA  F

Posts: 1,722

#1385 • • SASHA F
Töölö gym helposti paras mitä oon hesas käyny, muut o aka paljon jumppa saleja
anis

Posts: 2,451

#1386 • • anis
Tänään pitäis kokeilla tota Elixian Total Combatia. Eli muuten vähän kuin Total mutta sitten siihen otettu jotain taistelulajien aineksia mukaan? No illallahan sen näkee sitten :)

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

lohikarme

Posts: 1,730

#1387 • • lohikarme RitariVittupää

SASHA F, 15.1.2009 01:11:
Töölö gym helposti paras mitä oon hesas käyny, muut o aka paljon jumppa saleja



a.k.a körmyniskojen kotipesä :P

--
Qualis artifex pereo

hrdkvr

Posts: 3,929

#1388 • • hrdkvr KURGO

remotion, 14.1.2009 14:12:
---
Kolera, 14.1.2009 13:35:
---
hrdkvr, 14.1.2009 11:56:
käyn hakee kortin taas huomenna kahden vuoden tauon jälkeen. kilojakin on kertynyt kivasti ainakin 15 sitten lopettamisen

---

eiks puntilla just haluta sitä massaa? sait ihan ilman vaivannäköäki vielä sen ni mitä turhia jatkamaan =P

---


:P hardi mitä vaaka näyttää nykyään?



vaaka näyttää nyt 110kg (kauhistus)
muutama kesä sitten parhaimmillaan painoin 87kg eli duunii on edessä..ja paljon.

--
-keep it hard-

steeze

Posts: 21

#1389 • • steeze hörökorva

$, 14.1.2009 23:50:
Kisahalli <3

1/2 euroa laaki ilman sitoumuksia.

Jos ei kaipaa personal traineria, saunaa tai ohjattuja jumppatunteja niin paikka hoitaa loistavasti kuntosalin virkaa.



Komp. Painisalikin löytyy. Ja köysi.
Josssu

Posts: 506

#1390 • • Josssu
Eilen lähti kyllä palautetta Elixialle, että voisivat vähän rajoittaa noiden uusien jäsenten hankintaa kun vanhoillekkaan ei enää riitä tunneilla paikkoja saatika sitten pukukaappeja.

Taitaa Elixia olla kallein noista kuntokeskuksista, että luulisivat pitävän edes jonkinlaista tasoa yllä. Argh.
remotion

Posts: 5,283

#1391 • • remotion nostatus guru

hrdkvr, 22.1.2009 08:44:
---
remotion, 14.1.2009 14:12:
---
Kolera, 14.1.2009 13:35:
---
hrdkvr, 14.1.2009 11:56:
käyn hakee kortin taas huomenna kahden vuoden tauon jälkeen. kilojakin on kertynyt kivasti ainakin 15 sitten lopettamisen

---

eiks puntilla just haluta sitä massaa? sait ihan ilman vaivannäköäki vielä sen ni mitä turhia jatkamaan =P

---


:P hardi mitä vaaka näyttää nykyään?

---


vaaka näyttää nyt 110kg (kauhistus)
muutama kesä sitten parhaimmillaan painoin 87kg eli duunii on edessä..ja paljon.



Oho, tossa on tekemistä!
itelläkin oli 2006 kesän alussa 82kg, nyt mennään 92kilon kohdilla...
Sallakat

Posts: 2,220

#1392 • • Sallakat jungle, baby !
onkkelma mulla on mun niska-hartiaseutu. Olen kuukausien tauon jälkeen menny takas salille, ei mitää heviä aluksi, 1-2 kertaa viikossa. Noh hartiat yms tietty sitte tykänny tosi huonoa kun tehny yläselän liikkeitä. Fysioterapeuttini kanssakin juttelin ett tekisin vaan tosi pienillä painoilla sellasta kevyttä, pumppaavaa liikettä ett veri kiertäis siellä. Oon tehny työtä käskettyä, aivan pienimmillä painoilla ylätaljaa, mutta lopputulos on silti päätä vihlova. Siis oikeasti on varsinkin toinen puoli niin vitun tukossa, ett jomottaa koko ajan ja säteilee otsalohkoon paskamaisesti.

en tajuu.

en uskalla kohta tehdä mitää yläselkä liikkeitä jos lopputulos on aina sama :(
Lyylikki

Posts: 2,975

#1393 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Sallakat, 22.1.2009 15:15:
onkkelma mulla on mun niska-hartiaseutu. Olen kuukausien tauon jälkeen menny takas salille, ei mitää heviä aluksi, 1-2 kertaa viikossa. Noh hartiat yms tietty sitte tykänny tosi huonoa kun tehny yläselän liikkeitä. Fysioterapeuttini kanssakin juttelin ett tekisin vaan tosi pienillä painoilla sellasta kevyttä, pumppaavaa liikettä ett veri kiertäis siellä. Oon tehny työtä käskettyä, aivan pienimmillä painoilla ylätaljaa, mutta lopputulos on silti päätä vihlova. Siis oikeasti on varsinkin toinen puoli niin vitun tukossa, ett jomottaa koko ajan ja säteilee otsalohkoon paskamaisesti.

en tajuu.

en uskalla kohta tehdä mitää yläselkä liikkeitä jos lopputulos on aina sama :(



Mulla kun on yläselkä jumissa, niin mä teen normi "levytanko" liikkeitä (keppijumppaa sanois ehkä joku *vink*) ihan tommosella kävelysauvalla. Eipähän tule painoa ainakaan liikaa.

Mun vaiva nyt ei kuitenkaan ole niin paha, että vielä olisin fysioterapeuttia tarvinnut. Ehkäpä ammatti-ihminen tietää parhaiten.
Pätkis

Posts: 1,038

#1394 • • Pätkis Pikkis

Sallakat, 22.1.2009 15:15:
onkkelma mulla on mun niska-hartiaseutu. Olen kuukausien tauon jälkeen menny takas salille, ei mitää heviä aluksi, 1-2 kertaa viikossa. Noh hartiat yms tietty sitte tykänny tosi huonoa kun tehny yläselän liikkeitä. Fysioterapeuttini kanssakin juttelin ett tekisin vaan tosi pienillä painoilla sellasta kevyttä, pumppaavaa liikettä ett veri kiertäis siellä. Oon tehny työtä käskettyä, aivan pienimmillä painoilla ylätaljaa, mutta lopputulos on silti päätä vihlova. Siis oikeasti on varsinkin toinen puoli niin vitun tukossa, ett jomottaa koko ajan ja säteilee otsalohkoon paskamaisesti.

en tajuu.

en uskalla kohta tehdä mitää yläselkä liikkeitä jos lopputulos on aina sama :(


Mulla hartia-selkätukkeumiin on jeesinyt parhaiten aerobikki (jepjep *justjoo*..) Siinä ku huidon tunnin menemään niillä räpylöilläni ylösalas ja sivulta toiselle, se pistää lihaksiin just sopivasti liikettä ja veri alkaa kiertää ilman että lihaksiin kuitenkaan kohdistuu varsinaista treenaavaa rasitusta. Siis tollasella perus kuntokeskuksen tunnilla tarkoitan.

Kuvittelisin et pistämällä koko rankaan liikettä ja lämpöä lähtis paremmin tukokset liikkeelle kuin kohdistamalla lihastyötä tarkasti vain muutamiin pieniin ihasryhmiin, kuten kuntosalilaitteessa helposti tapahtuu. Mut joo, voihan se niinkin olla, että ammattilainen tietää paremmin.. etenkin kun tuntee sun tilanteen paremmin.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pätkis

Posts: 1,038

#1395 • • Pätkis Pikkis

Josssu, 22.1.2009 11:44:
Eilen lähti kyllä palautetta Elixialle, että voisivat vähän rajoittaa noiden uusien jäsenten hankintaa kun vanhoillekkaan ei enää riitä tunneilla paikkoja saatika sitten pukukaappeja.

Taitaa Elixia olla kallein noista kuntokeskuksista, että luulisivat pitävän edes jonkinlaista tasoa yllä. Argh.



Mietin tossa just yks päivä ihan samaa, et täyteen ammutut tunnit ja ruuhkat pukuhuoneessa ei varsinaisesti vastaa enää mun käsitystä miellyttävästä kuntokeskuksesta.. ymmärrän sen pukuhuoneruuhkan tiettyinä kellonaikoina, mut en helvetti sitä miks ne pumpit ja muut myydään niin loppuun ku nykyisellään myydään. Ja sit esim. powerin jälkeen on koko sakilla 5 min aikaa saada välineet paikoilleen ja poistua seuraavien alta, jotka päästetään saliin siinä vaiheessa kun edelliset vielä keräilee viimeisiä kamojaan jotta varmasti kukaan ei pääsis liikkuu yhtään mihkään.

Toi viimeksmainittu on itseasiassa vittumaisuudessaan kaiken kruunu.. Just kun on saavuttanut treenillä ees jonkinlaisen mielenrauhan, se vähäkin kaikkoaa siinä kiekkojen kaa törmäillessä seuraavien alta salista ulos*igor*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sallakat

Posts: 2,220

#1396 • • Sallakat jungle, baby !

Pätkis, 22.1.2009 16:00:
---
Sallakat, 22.1.2009 15:15:
onkkelma mulla on mun niska-hartiaseutu. Olen kuukausien tauon jälkeen menny takas salille, ei mitää heviä aluksi, 1-2 kertaa viikossa. Noh hartiat yms tietty sitte tykänny tosi huonoa kun tehny yläselän liikkeitä. Fysioterapeuttini kanssakin juttelin ett tekisin vaan tosi pienillä painoilla sellasta kevyttä, pumppaavaa liikettä ett veri kiertäis siellä. Oon tehny työtä käskettyä, aivan pienimmillä painoilla ylätaljaa, mutta lopputulos on silti päätä vihlova. Siis oikeasti on varsinkin toinen puoli niin vitun tukossa, ett jomottaa koko ajan ja säteilee otsalohkoon paskamaisesti.

en tajuu.

en uskalla kohta tehdä mitää yläselkä liikkeitä jos lopputulos on aina sama :(

---

Mulla hartia-selkätukkeumiin on jeesinyt parhaiten aerobikki (jepjep *justjoo*..) Siinä ku huidon tunnin menemään niillä räpylöilläni ylösalas ja sivulta toiselle, se pistää lihaksiin just sopivasti liikettä ja veri alkaa kiertää ilman että lihaksiin kuitenkaan kohdistuu varsinaista treenaavaa rasitusta. Siis tollasella perus kuntokeskuksen tunnilla tarkoitan.

Kuvittelisin et pistämällä koko rankaan liikettä ja lämpöä lähtis paremmin tukokset liikkeelle kuin kohdistamalla lihastyötä tarkasti vain muutamiin pieniin ihasryhmiin, kuten kuntosalilaitteessa helposti tapahtuu. Mut joo, voihan se niinkin olla, että ammattilainen tietää paremmin.. etenkin kun tuntee sun tilanteen paremmin.



juu tää mun fsyioterapeutti on kyl ehdottomasti paikkojen liikuttelun puolesta puhunut aina. mä nyt en tällä hetkellä ehdi kuin käydä tuossa toimiston alakerran salilla, eli on pärjättävä sillä liikunnalla mitä ehtii tehdä :-/
kyllä mä himassa nostelen hartioita ja pyörittelen olkapäitä yms että verenkiertoa sielläkin esiintyis, mutta silti en uskalla salilla juurikaan tehdä yläselkää kun lopputulos on aina sama.
Josssu

Posts: 506

#1397 • • Josssu

Pätkis, 22.1.2009 16:07:
Mietin tossa just yks päivä ihan samaa, et täyteen ammutut tunnit ja ruuhkat pukuhuoneessa ei varsinaisesti vastaa enää mun käsitystä miellyttävästä kuntokeskuksesta..



Vastaus tuli ja ylläri ylläri siinä luki, että koita vaan kestää. Tämä ruuhka ei kestä kuin tammikuun jolloin kaikki aloittavat treenaamisen. No itse olen kyllä toista mieltä. Liian täyttä on ollut jo pidemmän aikaa.

Esim eilen olin yli puoli tuntia aiemmin menossa hakemaan lippua tunnille, niin eipäs ollut enää tilaa. Ei hyvä.
ville

Posts: 3,780

#1398 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Sallakat, 22.1.2009 15:15:
onkkelma mulla on mun niska-hartiaseutu. Olen kuukausien tauon jälkeen menny takas salille, ei mitää heviä aluksi, 1-2 kertaa viikossa. Noh hartiat yms tietty sitte tykänny tosi huonoa kun tehny yläselän liikkeitä. Fysioterapeuttini kanssakin juttelin ett tekisin vaan tosi pienillä painoilla sellasta kevyttä, pumppaavaa liikettä ett veri kiertäis siellä. Oon tehny työtä käskettyä, aivan pienimmillä painoilla ylätaljaa, mutta lopputulos on silti päätä vihlova. Siis oikeasti on varsinkin toinen puoli niin vitun tukossa, ett jomottaa koko ajan ja säteilee otsalohkoon paskamaisesti.

en tajuu.

en uskalla kohta tehdä mitää yläselkä liikkeitä jos lopputulos on aina sama :(



Venyttelyä, hierontaa ja niksauttelua, ei ne paikat muuten auki lähde. Esim venyttelyn suhteen tee tosi pitkiä venytyksiä, vaikka 3-5min per venytys. Jos ei siltikään lähde auki, varaa hierojalle pari kertaa. Jos vieläkään ei lähde, niksauttajalle.

Yleensä syynä noihin jumituksiin on väärä työergonomia.... varsinkin pääteen kanssa pitäisi asento olla aika oikea, muuten menee paikat jumiin. Itsellä tärkein tekijä on näytön nosto oikealle korkeudulle eli silmien tasolle. Jos näyttö on alempana, painuu pää eteen ja rasitus on tosi kova.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1399 • • Edited Jusuplussa UG-///
Myös noissa selkäjumeissa kannattaa muistaa, et oikeanlainen sänky auttaa. Mulla oli sellanen pehmee jenkki, mut nyt ostin kovat futonpatjat ja aamuiset selkäjumit ovat historiaa.

Noihin rintarangan jumeihin itellä on auttanu tällänen:

th_venytys1.jpg

Tossa pitää jotain rullaa eri kohdissa ja makaa siinä. Välillä myös rullaan tossa selkää niin, et nikamat naksahtaa.

Kannattaa myös muistaa, et jos se niska on jumissa, niin kannattaa venytellä muitakin paikkoja, koska se jumi saattaa olla muuallakin. Itellä rinta- ja olkapäätreenien jälkeen selkä heittää monesti jumiin just kireiden olkapäiden ja rinnan takia. Kiropraktikkoki sano tossa, et jos se selkä meinaa mennä jumiin, niin venyttele eka hauikset ja rinta.

Tässä on hyvä lista rintarangan liikkuvuusharjoituksista:

1. tempausvala kepillä.
Aluksi oikein leveä ote ja kyykkäämään syvälle, kepin pysyessä koko ajan suorassa linjassa sivustapäin katsottuna. Aluksi leveällä otteella ja liikkuvuuden lisääntyessä muutetaan otetta kapeammaksi. Keskivartalon tulisi olla "lukittuna" ja olkavarren asennon säilyä koko suorituksen ajan.

2. vartalonkierrot kepillä.
Eli keppi selän taakse ja tekemään kiertoja sekä erilaisia tavutuksia kepin paikkaa välissä vaihtaen. Keskivartalon ja lantion hallintaan huomiota, ettei liike tulisi sieltä vaan juuri rintarangan alueelta.

3. hengitys harjoitukset.
Kylkiin hengitys. Eli hyväryhtisestä (lavat ja keskivartalo hallussa) asennosta hengitetään voimakkaasti kylkiin, kaula- ja lannerangan pysyessä liikkumattomana. Tämä hengitys voidaan yhdistää muihinkin rintarangan liikkuvuus harjoitteisiin tuomaan "lisätehoa".

4. ristiin nostelu.
Konttaus asennosta ojennetaan käsi ja jalka (vastakkaiset) suoraksi lantion ja lannerangan pysyessa liikkumattomana.

5. kainalon alta kurkkaus.
Konttaus asennosta ojennetaan molemmat kädet suoraksi eteen ja laitetaan kämmenet maahan. Rangan tulisi nyt olla voiomakkaassa ojennuksessa. Tästä asennosta lähdetään rauhallisesti kurkkimaan vuorotellen molempien kainaloiden alta. (asentoa voidaan käyttää myös leveäm selkälihaksen venyttelyyn!)

6. kissanselkä.
Eli konttaus asennosta vuorotellen koukistetaan ja ojennetaan selkärankaa. Lannerangan liikettä vähentämällä kohdistuu voimakkaammin rintarangan alueelle.

7. kurkottelut
Käsillä kurkotellaan ääriasentoihin (ylös, sivuille, taakse) rauhallisesti. Keskivartalon ja lantionhallinta erittäin tärkeä, ettei liike tule sieltä. Kannattaa tehdä sekä molemmin käsin sekä yksi käsi kerrallaan.

8. sivutaivutukset keppi harteilla/kainaloissa selän takana.
Eli vartalon taivutuksia sivuille päin rangan olleessa ojennettuna. Keskivartalon ja lantion hallinta tärkeä.

edit. Jos tarttee kysellä neuvoja, niin suosittelen pakkotoisto.comia. Sieltä löytyy päteviä ja osaavia kavereita, mutta noita vaivoja on tosi vaiketa parantaa netin välityksellä.

urli: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=80
Avatar
#1400 • • Edited niomic Guest

yusuplus, 24.1.2009 15:03:
Itellä rinta- ja olkapäätreenien jälkeen selkä heittää monesti jumiin just kireiden olkapäiden ja rinnan takia. Kiropraktikkoki sano tossa, et jos se selkä meinaa mennä jumiin, niin venyttele eka hauikset ja rinta.



Monesti ongelmana on myös epätasapaino. Tehdään liikaa etuylävartaloliikkeitä ja jätetään yläselkä vähemmälle treenille. Siirryin noin vuosi sitten treenien suhteen siihen, että teen aina joka liikkeelle vastakkaisliikkeen ja tämän ansiosta yläselkä / hartiat / niska voineet huomattavasti paremmin. Ennen tein hyvin paljon punnerruksia ja haukkaa ja vain yhden kunnon vastakkaisliikkeen. Tuloksena hartiat alkoivat varsinkin treenipäivän jälkeisenä vetämään selkeästi eteenpäin ja paikat jumissa. Mitä tuohon venyttelyyn tulee, niin yritin sitä + hierontoja paljon tuolloin vanhalla treenitavalla, eivätkä tulokset olleet kovin hyviä, suosittelisin siis ainakin omakohtaisesti tuohon tasapainoon panostamista (näyttää yläselkäkin komeemmalta sit :P).

Suurin apu tuohon liike-vastakkaisliike -malliin siirtymisessä oli kyllä Ringsien hankinta. Ei tarvitse vaihtaa laitetta, eikä mitään tankoja / naruja, eka tehdään ylhäältäpäin ja sitten sama alhaaltapäin. Tukilihakset saavat enemmän treeniä, kun pitää tasapainottaa tavallaan huterien rinkuloiden kanssa ja saat itse määrätä liikeradat aika tarkasti.