puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,042,215 views

ValaX

Posts: 3,891

#1341 • • ValaX

Twist, 11.12.2008 18:37:
---
VaLa, 4.10.2008 20:30:
Joillekkin on näköjään vaikeeta ymmärtää, että he eivät ole salin ainoita käyttäjiä kun varaavat itselleen kahta paikkaa kerralla *senkin*
Ihan oma ryhmänsä ovat sitten ne kaiken tieltään jyräävät akressiiviset nappipäät*senkin*
Tänään näin jotain todella freesiä, nimittäin ainakin mulle ihan uusinta uutta on kuntopyörän pitäminen vaatetelineenä

---


En oo kyllä yhdelläkään salilla törmännyt näihin "agressiivisiin nappipäihin". Isot kundit on yleenstä lepposia, niiden kanssa on hauska rupatella.. Taitaa olla korvienvälissä sulla koko juttu. *piis* Mä puhuin nappipäistä, en iusoista kavereista. Kaikki isot kaverit ei todellakaan vedä nappeja. Tänää törmäsin jsut yhteen todella lepposeen jääkaappi-pakastimeen...



Aivan... Kun sinä et ole törmännyt, niin eihän niitä sitten voi ollakkaan... Näinhän se menee...*piis* Mä en puhunutkaan kaikista isoista kavereista, vaan nappeja vetävistä... Kyllä niitä lepposiakin isoja kavereita on. Tänää just törmäsin yhteen sellaseen... Onneks noi sekopäät on todella harvassa...
OlliS

Posts: 3,999

#1342 • • OlliS Further

Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)


Tsekkaa http://www.crossfit.com

ei muuten oo tylsää (vaativaa tosin) ja ehkäpä monipuolisinta harjoittelua mitä voi kuvitella.
Dementation

Posts: 2,892

#1343 • • Dementation wednesday?

Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)

Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*



Mulle ainakin tuo hyvää vaihtelua nuo ryhmäliikuntatunnit, vaikka osa jengistä onkin sitä mieltä että ei sellaisissa voi käydä tai korkeintaan jossain bodypumpissa, kun siinä sentään on levytangot mukana. *ding*

Toimii tosi hyvänä lämmittely, venyttely, palautus ja kunnonkohottajana monet noista ryhmäliikunnoista joita itse olen tässä kokeillut, eli voin kyllä suositella.
Tietty kaikilla saleillahan tommosia ei ole...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Wolverine

Posts: 1,860

#1344 • • Wolverine

VaLa, 11.12.2008 17:56:
---
Wolverine, 11.12.2008 16:06:
---
VaLa, 5.11.2008 22:33:
Olipas kiva seurata vierestä kun joku jääkaappi-pakastin rupes haastaa riitaa salilla, ei sentään mulle... Hetken aikaa rupes jopa pelottaa, että mitähän tästä tulee jos toi käy riehuu oikeen kunnolla... En oo kuullu muuten kellään niin pelottavan matalaa bassoa, kun sillä uhoojalla...

---


ROID RAGE!!!!

onneks meidän salilla ei oo tommosia. käyny ite nyt 2v aktiivisesti salilla jota ennen vuosi semmosta pientä lihasten kasvattamista et sais edes jotain kuntoa kohdalleen. nykyään tulee käytyä 3-4 kertaa viikossa, jakanu ohjelman kolmeen eli viimeinen (neljäs) salipäivä onki sit vaan pienillä painoilla palauttavaa treeniä.

alussa tuntui että mitään tuloksia ei tule, painokaan noussut kunnolla. sitten vähensi radikaalisti dokaamista ja muutti ruokavaliota niin johan rupesi tuloksia tulemaan. eli nykyään kun juo kerran 3 viikossa (toki välillä useamminkin mutta about) ja koittaa syödä 2-3h välein joka päivä niin tuloksia tulee. olin 3v sit 191cm 78kg kukkakeppi, nykyään on jo saanut painon nousemaan 94 kiloon ja tuloksiakin näkyy.

vaikka välillä tuntuu siltä ettei jaksa millään niin sitä pitää vaan psyykata itteään jaksamaan, sit kun tuloksia näkyy niin kyllä mielikin paranee ja jaksaa taas paremmin.

tsemppiä kaikille omien tavoitteidensa saavuttamiseen!

---


Mä käyn joka toinen päivä salilla ja mulla on oma henkilökohtanen ohjelma missä kroppa on jaettu kolmeen osaan. Treenit on 1 X kevytviiko, 2 x kovaviikko ja 1 x tehoviikko. Kerran viikkoon on palauttava 12km:n kävevelylenkki sekä pitkät venytykset kaikille lihaksille.

Alotin elokuussa salilla käymisen jolloin painoin 70kg ja nyt 73kg. Pituutta on 190cm eli kukkakeppi oon vielä. Tästä ei voi mennä kun ylöspäin... Jatkuvaa syömistä tää on kyllä plus kaiken maailman proteniinipatukoita sekä palautus ja massan lisäysjuomia... Noi patukat ja juomat tuppaa kyllä valitettavasti pierettää jonkun verra.

Ryyppäämättä olen ollut n puoltoista vuotta. Vuoden alussa alotan uudella ohjelmalla... Saa nähdä mitä kunto-ohjaaja keksii...



Tolla ohjelmalla ja ruokavaliolla niin tuloksia tulee väkisinkin, jos nyt jo oot saanu painoa nostettua noin paljon niin odota vaan niin vuoden päästä oot jo 80kg "paremmalla" puolella! Pitää kans muistaa ettei lihakset pysty kasvamaan loputtomiin ja olla pitkäjänteinen, mutta hyvältähän toi näyttää, tsemppiä vaan!


ps. ku iteki vois olla puoltoista vuotta ryyppäämättä mut aika hiljaista sen suhteen *nauru*
Wolverine

Posts: 1,860

#1345 • • Wolverine

Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)

Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*



Treenikaveri on ihan must ainakin alkuvaiheessa! Koita naruttaa joku kaveri mukaan jonka kanssa käydä siellä, kun pystyy juttelemaan ja psyykkaamaan toista jaksamaan niin tulokset paranee ja mielenkiinto säilyy pitempään. Ja ei sitä tarvitse olla salilla montaa tuntia, vedän itsekin tosi lyhyillä tauoilla (20-30sek sarjojen välissä) ja liikettä vaihtaessa ehkä minuutin levähdystauko. Huomannu että kun tietää mitkä liikkeet tulee tehtyä ja salilla on harvemmin paljon väkeä niin yhden osan saa tehtyä noin 45 minuutissa.
Jusna666

Posts: 1,447

#1346 • • Jusna666 Diablo

Wolverine, 12.12.2008 10:54:


Treenikaveri on ihan must ainakin alkuvaiheessa!



Oon tosta kyl erimieltä.

Itelläni menee, ja mitä oon muita seurannu, niin menee monella muullakin turhaks lörpöttelyks tehokas treeniaika jos on seuraa mukana.

Yksin ku on ni ei oo niin paljoo häiriötekijöitä ja saa keskittyy siihen itse asiaan.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

ValaX

Posts: 3,891

#1347 • • ValaX

Wolverine, 12.12.2008 10:48:
---



ps. ku iteki vois olla puoltoista vuotta ryyppäämättä mut aika hiljaista sen suhteen *nauru*



No mä oon sellasel lääkityksellä, että on parempi olla juomatta... Ilman noita lääkkeitä tulis varmaan jonkun verran ryypättyä...
Jago

Posts: 4,039

#1348 • • Jago un-trained monkee

Wolverine, 12.12.2008 10:54:
---
Treenikaveri on ihan must ainakin alkuvaiheessa! Koita naruttaa joku kaveri mukaan jonka kanssa käydä siellä, kun pystyy juttelemaan ja psyykkaamaan toista jaksamaan niin tulokset paranee ja mielenkiinto säilyy pitempään. Ja ei sitä tarvitse olla salilla montaa tuntia, vedän itsekin tosi lyhyillä tauoilla (20-30sek sarjojen välissä) ja liikettä vaihtaessa ehkä minuutin levähdystauko. Huomannu että kun tietää mitkä liikkeet tulee tehtyä ja salilla on harvemmin paljon väkeä niin yhden osan saa tehtyä noin 45 minuutissa.


Jusna666, 12.12.2008 11:10:
Oon tosta kyl erimieltä.

Itelläni menee, ja mitä oon muita seurannu, niin menee monella muullakin turhaks lörpöttelyks tehokas treeniaika jos on seuraa mukana.

Yksin ku on ni ei oo niin paljoo häiriötekijöitä ja saa keskittyy siihen itse asiaan.


No oon kohta vuoden käyny yksin ja kyllä diggaan siitä, että saa kuunnella omaa musaa ja olla omissa ajatuksissani. Kukaan ei yritä hämää vetämään kovemmin, kun mikä oikeesti tuntuu hyvältä

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Displacer

Posts: 1,828

#1349 • • Displacer
Ostin fastin mansikalla maustettua heraproteiinia tänää hetken mielijohteesta... hyi saatana minkä makusta.

ei kellään ois vinkkiä miten tuon saisi kurkusta alas siten että tuo maku ei kauheasti puske päälle.
vns

Posts: 276

#1350 • • Edited vns

Displacer, 16.12.2008 23:19:
Ostin fastin mansikalla maustettua heraproteiinia tänää hetken mielijohteesta... hyi saatana minkä makusta.

ei kellään ois vinkkiä miten tuon saisi kurkusta alas siten että tuo maku ei kauheasti puske päälle.



Sehän on ihan sikkehyvää jos meinaat sitä hera80! *hihu*
Mixaa maitoon ni tulee mansikkapirtelöö! :) *joo*

Ps. ei ollu vittuilua, musta toi on ihan sairaan hyvää. *tirsk*
Displacer

Posts: 1,828

#1351 • • Displacer

vns, 16.12.2008 23:21:
---
Displacer, 16.12.2008 23:19:
Ostin fastin mansikalla maustettua heraproteiinia tänää hetken mielijohteesta... hyi saatana minkä makusta.

ei kellään ois vinkkiä miten tuon saisi kurkusta alas siten että tuo maku ei kauheasti puske päälle.

---


Sehän on ihan sikkehyvää jos meinaat sitä hera80! *hihu*
Mixaa maitoon ni tulee mansikkapirtelöö! :) *joo*

Ps. ei ollu vittuilua, musta toi on ihan sairaan hyvää. *tirsk*



no just sitä, ihan liian makeata meikäläisen makuun. Oikein ällötti kun veti ekan siemauksen. Tosin tein sen veteen, pitänee kokeilla maitoa seuraavaks...

Mitä noi Fastit ja muut perus proteiinit muuten nykyään maksaa jostain prismasta ostaessa? Aika kallista tuntui olevan ainakin tuolla Aikatalossa olevassa kaupassa kun muistan joskus maksaneeni about vitosen vähemmän tuollaisesta pussista... Vai mistä noita ylipäänsä kannattaisi ostaa.
vns

Posts: 276

#1352 • • vns

Displacer, 16.12.2008 23:25:

no just sitä, ihan liian makeata meikäläisen makuun. Oikein ällötti kun veti ekan siemauksen. Tosin tein sen veteen, pitänee kokeilla maitoa seuraavaks...

Mitä noi Fastit ja muut perus proteiinit muuten nykyään maksaa jostain prismasta ostaessa? Aika kallista tuntui olevan ainakin tuolla Aikatalossa olevassa kaupassa kun muistan joskus maksaneeni about vitosen vähemmän tuollaisesta pussista... Vai mistä noita ylipäänsä kannattaisi ostaa.



Toi Fast oli muistaakseni Kampin K-kaupassa 25e tai jotain siihen suuntaan, saahan noita vastaavia parista kympistä lähtien mutta noi on niin riittosia etten koe siinä niin kauheeta eroa. Ostaa sitä mikä maistuu parhaalta ja missä on parhaiten toivomia ominaisuuksia ja sit ku sellane löytyy voi selailla mestat läpi mistä sais halvimmal. :)
Avatar
#1353 • • niomic Guest

Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)

Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*



Kauas sä nyt oot grindannu about samanlaisella ohjelmalla? Ihan jo kehittymisen kannalta olisi hyvä tehdä selkeämpiä muutoksia parin kuukauden välein ja samalla homma pysyy tuoreempana. Salilla muutoksiin ei kyllä tarvitse kuin mielikuvitusta kunhan paikalta löytyy hyvin vapaita painoja, laitteita, palloja jne. Omaan makuun tuo OlliS:n _aina_ promooma CrossFit on vähän liian paljon erillistä panostusta vaativa ja itse on tullut aina kyllästyksen jälkeen tutkittua jotain uutta tai erilaista ohjelmaa, joka kiinnostaisi. Tosin itse olen niin läpeensä kyllästynyt koko punttiin, että voisiko siinäkin olla vaihtamisen paikkaa :)? Saa sitä treeniä muualtakin. (ryhmäliikunta != puntti)
Avatar
#1354 • • niomic Guest

Displacer, 16.12.2008 23:25:
---
vns, 16.12.2008 23:21:
---
Displacer, 16.12.2008 23:19:
Ostin fastin mansikalla maustettua heraproteiinia tänää hetken mielijohteesta... hyi saatana minkä makusta.

ei kellään ois vinkkiä miten tuon saisi kurkusta alas siten että tuo maku ei kauheasti puske päälle.

---


Sehän on ihan sikkehyvää jos meinaat sitä hera80! *hihu*
Mixaa maitoon ni tulee mansikkapirtelöö! :) *joo*

Ps. ei ollu vittuilua, musta toi on ihan sairaan hyvää. *tirsk*

---


no just sitä, ihan liian makeata meikäläisen makuun. Oikein ällötti kun veti ekan siemauksen. Tosin tein sen veteen, pitänee kokeilla maitoa seuraavaks...

Mitä noi Fastit ja muut perus proteiinit muuten nykyään maksaa jostain prismasta ostaessa? Aika kallista tuntui olevan ainakin tuolla Aikatalossa olevassa kaupassa kun muistan joskus maksaneeni about vitosen vähemmän tuollaisesta pussista... Vai mistä noita ylipäänsä kannattaisi ostaa.



Meet ostaa UFS:stä vähän Phase2 ja Phase3 suklaa. Varsinkin kakkonen on vedenkin kanssa aivan jumalaista, kolonenkin vielä aika hyvää. Hintaluokka onkin sitten vähän erilainen :P Itse vetäny Fastin kamoja viimeks joskus viime vuosituhannella ja silloinkin sitä ns. maustamatonta, koska maustetut Fastit olivat (silloinkin?) huonoja omaan makuun :)
remotion

Posts: 5,283

#1355 • • remotion nostatus guru
UFS:ltä Evolutionin Whey 2 tai Phase 2 suklaan makusena mäkin oon käyttäny, nuo ei ainakaan vaahtoa silleen v-mäisesti ku jotku muut ja maultaan ihan eri luokassa ku suurin osa
Displacer

Posts: 1,828

#1356 • • Displacer

vns, 16.12.2008 23:21:
---
Displacer, 16.12.2008 23:19:
Ostin fastin mansikalla maustettua heraproteiinia tänää hetken mielijohteesta... hyi saatana minkä makusta.

ei kellään ois vinkkiä miten tuon saisi kurkusta alas siten että tuo maku ei kauheasti puske päälle.

---


Sehän on ihan sikkehyvää jos meinaat sitä hera80! *hihu*
Mixaa maitoon ni tulee mansikkapirtelöö! :) *joo*

Ps. ei ollu vittuilua, musta toi on ihan sairaan hyvää. *tirsk*



Parempaa näköjään maidon kuin veden kanssa, mutta silti aika hirveetä. liian makeata mun makuun.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1357 • • Jusuplussa UG-///
Toi maito taitaa haittaa tota imeytymistä, ettei välttämättä paras neste palkkariin. Ja fastit maistuu ihan hirveelle. Briteistä sais maustamatonta ja sit erikseen myydään sellasia makupurkkeja, joilla voi sit ite maustaa..vois ehkä pistää tilaukseen joku kerta ( www.myprotein.co.uk )
Worin

Posts: 526

#1358 • • Worin
Mä oon nyt löytäny toimivan laiskan miehen systeemin. En oikeestaan diggaile reenailusta, harrastelen vaan ns. pitkän tähtäimen suunnitelmalla et pysyn jossain kuosissa hautaan asti.

Tällä hetkellä systeemi on sellanen et:

tiistaina: selkä, rinta ja hauis.
keskiviikkona: jalat
torstaina: olkapäät ja ojentajat

Joku 15 sarjaa per päivä. Kaverin kans vedettynä, ei taukoja eli kun toinen lopettaa niin toinen jatkaa. Max tunti sisältäen matkat.

3 - 4 viikon jälkeen on sit viikon tauko jollon ei tehä mitään.
Tiistai on noista päivistä kaikkein raskain ja torstai sit taas helpoin.
Maanantai ja perjantai on rauhotettuja sen takia, et maanantaina on kivempi lanailla viikonlopun jälkeen ja perjantaina on usein parempaa tekemistä kun urheilla.

Toi ohjelma on aika lepposa, et ei tee tiukkaa vetää sitä läpi vaikka ei nappais yhtään. Eli ei tuu niin herkästi niitä kausia vuodesta kun ei jaksa mennä ollenkaan salille.

Oon ennen testaillu reenailla kovaakin, mut oon huomannu et on paljon helpompi reenaa liian kovaa kun liian hiljaa ja kun ei lyö yli reenin määrää niin on paljon helpompi ylläpitää sitä jatkuvaa reenailua. Sit isoin ongelma on aina ollu se et että kovempien reenailu jaksojen jälkeen on tullu löysäilyä, jolla on sit nollattu se aikaansaatu kehitys.

No tolla löysäilevällä ohjelmalla oon kovaa vauhtia menossa ohi mun vanhoista aikaansaannoksista ihan hitosti pienemmällä työllä ja ajantuhlauksella. Ruokavaliokin on ihan mitä sattuu ja mitään lisäaineita en syö.
josbe

Posts: 1,982

#1359 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Kiitos uuden saliohjelman (special thanks to AdonisHercules *iloinen*), jota oon tehnyt nyt pari kuukautta, tuntuu, että pitkästä aikaa kehittyy. Vanhalla omatekoisella "ohjelmalla" punnersin vuosia samoilla painoilla. Eilenkin meni jalkaprässissä 160 kilolla ihan kevyesti 3x12. Ei mee saleen kauaakaan, kun voi pistää parisataa kiloo. *pahis*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1360 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

josbe, 19.12.2008 11:49:
Kiitos uuden saliohjelman (special thanks to AdonisHercules *iloinen*), jota oon tehnyt nyt pari kuukautta, tuntuu, että pitkästä aikaa kehittyy. Vanhalla omatekoisella "ohjelmalla" punnersin vuosia samoilla painoilla. Eilenkin meni jalkaprässissä 160 kilolla ihan kevyesti 3x12. Ei mee saleen kauaakaan, kun voi pistää parisataa kiloo. *pahis*



Mimmihän on tulessa! *super*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..