puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,042,241 views

Jusna666

Posts: 1,447

#1641 • • Jusna666 Diablo

Puistokemisti, 19.5.2009 13:56:
---
Jusna666, 19.5.2009 13:52:


Vituttaa vaan se kihelmöinti mitä se aiheuttaa.

---



Viitsisitkö vähän tarkentaa. Itselläni ei ole moista koskaan käynyt.



Kyllä sen huomaa melkein joka kerta vähän sen jälkeen (n.30min) kun on ottanut, että alkaa mm. korvalehtiä ja huulia pistelemään inhottavasti. Johtuu nimenomaan tosta alaniinista.

En tiedä mitä merkkiä itse käytät, mutta monen valmistajan tuotteilla kyllä moiset vaikutukset tulee.
Voi olla et sä oot vaan vetäny jotain paskaa mikä ei toimi jos et mitään huomaakaan.
Varmasti toi on yksilöllistä mutta kyllä uskoisin että suurimmalle osalle ihmisistä varmaan on tuttua toi kihelmöinti.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Jusuplussa

Posts: 1,292

#1642 • • Edited Jusuplussa UG-///
Beta-alaniinia kannattaa ottaa noin 3g annoksissa (tasainen 5ml-mitta on noin 3g). Ennen treeniä ja treenin jälkeen vaikka. Itsellä jo 3g annoksilla alkaa kihelmöimään. Päiväannokseksi mä suosittelisin 5-10g. Tossahan menee hetki, että karnosiinitasot nousee ja siitä on jotain hyötyä. (2-4vko?)

Jostain luin, että jos ottaa kerralla paljon yli 3g, nii loput menee vessanpönttöön, housuun tai minne nyt sattuu kusasee.

ps. just tilasin briteistä kilon beta-alaniinia 33,80£
Android

Posts: 3,908

#1643 • • Android

yusuplus, 19.5.2009 14:42:
Jostain luin, että jos ottaa kerralla paljon yli 3g, nii loput menee vessanpönttöön, housuun tai minne nyt sattuu kusasee.



Ei pidä paikkaansa.


Research has shown that you can take an amount between 3.2 grams and 6.4 grams per day to significantly boost carnosine levels and improve performance. The most recent research, now using 4-5 grams a day, is showing comparable carnosine concentration and performance improvements to those using 6.4 g daily. Based off the current research, we suggest 4 grams of beta-alanine a day, with an “optional” 2 week loading phase of 6 grams a day during the first month of use.



http://www.betaalanine.info/

Itse olen käyttänyt 5g ennen treeniä 3kk. Hyvinhän tuo toimii. Kihelmöinti vähenee ajan myötä. Aluksi oli todella kova.

Beta-alaniinia kannattaa käyttää yhtäjaksoisesti vähintään 3kk. Sen on todettu nostavan karnosiinin tasoja ainakin 3kk, vaikka suurimmat hyödyt huomaakin noin neljän viikon päästä.
Android

Posts: 3,908

#1644 • • Edited Android

Puistokemisti, 19.5.2009 13:56:
Viitsisitkö vähän tarkentaa. Itselläni ei ole moista koskaan käynyt.



Lääketieeellinen nimi ilmiölle on paresthesia. Useimmille tulee kihelmöintiä, suurilla annoksia hyvin voimakasta sellaista. Johtuu beta-alaniinin reaktiosta ihon alla olevien hermojen kanssa.
ValaX

Posts: 3,891

#1646 • • ValaX
Viides päivä meneillään ilman salia ja pieniä viorotusoreita on havaittavissa*hih*
Maanantaina jatkuu sitte taas treenit..
Dementation

Posts: 2,892

#1647 • • Edited Dementation wednesday?

J Raninen, 15.5.2009 10:11:
Kävin taas ekaa kertaa pariin vuoteen salilla tekemässä jotain, lähinnä kartottamassa kuinka huonoksi tässä on kunto päässytkään repsahtamaan. Tulin siihen tulokseen, että ei oo ihmisen hommaa rehkiä jossain salilla tai yleensäkään rasittaa itseään jollain vastaavalla.

Kroppahan on ilmeisesti rakennettu niin, että kaikki tavoteltava tai hyödyllinen tuntuu jollain tavalla hyvältä. Syöminen, juominen, naiminen... Elimistö innosta kiljuen suorastaan vaatii lisää.

Vaan käypä salilla, niin viimestään seuraavana päivänä joka ikinen solu kapinoi vastaan ja omituiset paikat alkaa ilmotella kipuja ja muutenkin paikat kirkuu armoa niin, että koko valveillaoloaika on silkkaa kärsimystä.

Ja *justjoo* perään, ettei kukaan vahingossakaan ota tätä tosissaan.



Hassua kyllä, elimistö alkaa aika nopeasti haluta myös lisää liikuntaa kun sitä alkaa harrastaa...
Ei elimistö huuda seksiäkään jossei se siitä mitään tiedä, mutta kun oot päässyt seksin makuun, niin tekee mieli lisää... Sama pätee liikuntaan *vink*

Tietty kuten huono seksikin vie haluja, niin myös huono liikunta, eli homman pitää olla kivaa että sitä haluaa lisää *pepsodent*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#1648 • • Dementation wednesday?
Nyt viikonloppu ilman treeniä, kun en ole paikkakunnalla, mutta maanantaina sitten kokeilemaan uutta saliohjelmaa *sydän*

Nyt kun kelit on paremmat, oon käynyt iltaisin taas kavereiden kanssa heittelemään koripalloa, yllättävän hyvää ja hauskaa liikuntaa pelata ihan vaan roskista (=21 = Manhattan = [millänimellännäitänytmissäkinkutsutaan]), koska ei oo väliä kaveriporukan keskenäisillä tasoeroilla ja koko ajan tulee kuitenkin heittoliikettä ja nopeita lyhyitä pyrähdyksiä hakemaan palloa toisen heiton jäljiltä. Voin siis suositella kaikille, vaikkei olis koskaan oikeen tykännyt koripallosta tai ei vaan olis tullut käyneeksi. Ilmaisia kenttiä on kaikkialla ja pallo maksaa melko vähän.

Sit aloitettiin työporukalla kans kesäliikunta, eli joka tiistai käydään potkimassa futista ja sit olis tarkoitus vähintään kerran viikossa pelata myös jotain muuta peliä, vaihtoehtoina ainakin koris, pesis ja lentopallo. Kaiken kaikkiaan tästä tulee aika liikunnallinen kesä, kun mun molemmilla päätyöpaikoilla on paljon nuorta porukkaa, jotka tykkää yhdessä kesällä pelailla ja pallotella *aplodit*

Aika paljon myös tulee päivittäin käveltyä duuneissa (5000 - 30000 askelta per päivä saattaa tulla) ja sit kaupungilla kuljen kävellen ja vähän pidempiä matkoja fillarilla. Autoa pyrin pitämään paikallaan jos vaan kelit ja tavaramäärä sen mahdollistaa.

Sit kun tohon kaikkeen lisää vielä vähintään 2 kertaa viikossa tehtynä saliohjelman sekä muutaman ohjatun liikunnan (bodycombat, bodypump, flex, core, tms) niin eiköhän tässä ala kunto olla kohdallaan ja pysyä siellä *pepsodent*

Olis kiva kuulla muiden kokonaisliikunnasta, eli ei pelkästään että käykö salilla tai muuta, vaan että mitä muuta liikunnaksi/hyötyliikunnaksi laskettavaa ihmisillä kertyy ja mistä kaikesta. Vois saada vinkkejä vielä. Itse käytän myös mieluummin ylöspäin mennessä portaita kuin hissiä, alaspäin sit aika 50/50

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Worin

Posts: 526

#1649 • • Worin
5 viikkoo tässä kattonu safkaamista tarkemmin, eli hiilarit alas. Sit lisänny vähän aerobista, mut mikä tärkeintä vetäny ryyppäämisen ihan minimiin. Alkaa muuten tapahtua kun ei kaljottele ja vetää tumut vaan kerran viikossa jos sillonkaan.

Vedän nyt suunnilleen 3 kertaa viikossa aerobista ja 3 kertaa viikossa normitreeniä:
Tiistaina olkapäät, ojentajat ja hauikset. Keskiviikkona: jalat. Torstaina: selkä ja tissit.

Läskit lähtee aika vauhdikkaasti, jotain 6 kiloo lähteny 5 viikossa ja samaan aikaan tulokset lähteny nousuun, vaikka kalorit onkin ollu pääosin joka päivä miinuksella.

Aerobista en tee koskaan samalla kun teen lihastreeniä, olen sen todennu että siitä ei ole kun haittaa tai sitten se vaatii jotain erikoisjärjestelyjä joita en jaksa tehdä. Jos samana päivänä teen aerobista niin siinä on sitten oltava monta tuntia väliä.

Lisäravinteista:

Tällä hetkellä en käytä mitään, mut varmaan protskua ja kreatiinia käytän jossain vaiheessa taas. Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1650 • • Jusuplussa UG-///

Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)



Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?
OlliS

Posts: 3,999

#1651 • • OlliS Further

yusuplus, 23.5.2009 09:56:
---
Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)

---


Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?


Eipä oikeastaan mikään. Paljon laktoosia, proteiini pääasiassa kaseiinia ja imeytyy hitaasti. Toki maito on muuten jees juoma, mut ei se kyllä palautumiseen optimaalinen ole.
ValaX

Posts: 3,891

#1652 • • ValaX
maanantaina pääsee taas*hih*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1653 • • Edited Jusuplussa UG-///

OlliS, 23.5.2009 12:18:
---
yusuplus, 23.5.2009 09:56:
---
Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)

---


Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?

---

Eipä oikeastaan mikään. Paljon laktoosia, proteiini pääasiassa kaseiinia ja imeytyy hitaasti. Toki maito on muuten jees juoma, mut ei se kyllä palautumiseen optimaalinen ole.



Jep. Ite vähän vierastan noita maitopohjaisia palkkareita, mutta kukin tyylillään.
Worin

Posts: 526

#1654 • • Worin

yusuplus, 23.5.2009 09:56:
---
Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)

---


Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?



Ensimmäinen nälkä sillä lähtee hyvin. En oo vielä niin iso et miettisin parhaita vaihtoehtoja et pääsisin ylöspäin. Elintavoista ne kehityksen alkeet ainakin itsellä on lähteny, et nää muut asiat tulee vasta sen jälkeen. Jos nyt jaksan niin pitkälle asioita viedä kun elääkkin pitää välissä.

Onhan tosta maidosta ollu kyl tutkimusta jossa se on pärjänny hyvin muita palautusjuomia vastaan.
Avatar
#1655 • • Edited niomic Guest

Dementation, 22.5.2009 15:29:
-clips-



Tuli tuosta mieleen, et itse en pidä ns. hyötyliikuntaa oikein minään. Tulee itsekin käveltyä duunissa portaat hissin sijaan ja muutenkin käveltyä kohtuusti ja tehtyä asioita tavallaan epätehokkaasti "liikunnan" nimissä. Loppupeleissä ei kyllä ole pahemmin hyötyä noista, edes ylläpitävällä tasolla. Ehkä sitten kun on niin vanha tai muuten raihnainen, ettei muuhun pysty ku kävelyyn, ni sen merkitys kasvaa. Musta tuntuu et jotenkin noista on saatu markkinoitua niin hyvää mukaliikuntaa et porukalle tulee liikkuva fiilis. Kaipa se on henkisesti ihan hyvä, et kokee liikkuvansa ja saa siten välillistä tyydystä toiminnastaan. Kuitenkin totuus on se, että tyyliin raskas 10-15min treeni pari kertaa viikossa on parempi kuin koko viikon verran löysää hyötyliikuntaa. Hyötyliikunnalla saa parit lisäkalorit kulutettua, mutta mikä on pointti? Ei jaksa asiasta yleensä hirveesti nillittää kun kuitenkin ymmärtää, että se on monille jo ihan hyvä askel liikunnan suuntaan ja kunnosta riippuen voikin toimia ylläpitävänä.

Tuohon yleiseen:

Kohta kun nykyinen treeniputki katkeaa kertauksiin, olisi tarkoitus jatkaa sen jälkeen mallailemalla enemmän lyhyitä, tehokkaita, raskaita treenejä ja vaihtelua. Tulee taas CrossFit mieleen, mutta omilla ehdoilla ja treeneillä kuitenkin ;) Vähänkään pidempiä treenejä edustais sit pallopelit(sulis + tennis) ja jo luonnostaan intervallimallia noudattavat maastopyöräilyt. Pidemmäksi treeniksi lasken myös tietynlaiset bileet. Ei nyt ole ollut sykemittaria mukana, mutta kyllä monesti tulee vedettyä 2-3h kevyemmät intervallihkot treenit bileissä.

Tärkeimpänä pidän nyt kuitenkin sitä, että saisin ylläpidettyä mielenkiinnon ja jatkuvuuden esim. vuoden loppuun. En nimittäin muista milloin olisi viimeksi mennyt yli 3-4kk putkeen :/

Ah, ja tuli rinkuloilla tehtyä ensimmäinen dippikin, lähinnähän tuossa on vaativaa koko matkan ajan vartalon stabilointi, jos haluaa tehdä turvallisesti ja kunnolla. Varmaan saisi enemmän riuhtomalla, mutta on sen verran hatarat nuo rinkulat, että voi helposti tulla damagea hartioihin ja/tai muualle.
epicuros

Posts: 7,734

#1656 • • epicuros

niomic, 23.5.2009 14:15:
---
Dementation, 22.5.2009 15:29:
-clips-
---
-naps-



Hyötyliikunta on aika suhteellinen käsite selkeesti :D

Ite vedän 16km tsygäl duuniin ja, jos fiilistä on niin poljen sen täysii eli pieni aamurooppinen 30-35min menee varsin hyvin hyötyliikunnasta. Ja sama takas niin sehän tekee viidessä työpäivässä yhteensä 160km ja aika kivan määrän poltettuja kaloreita. Ongelmapuolena tossa on vaan se, et miehet ja naiset käy pakroihin kii raflois >:(

Ja se, et mä käytän portaita joka päivä on taas itsetuhoista kidutusta. Pitäis hankkia sellainen ylöspäin nouseva istuinhissi :)

--
Valid criticism does you a favor.

Avatar
#1657 • • niomic Guest

epicuros, 23.5.2009 14:28:
---
niomic, 23.5.2009 14:15:
---
Dementation, 22.5.2009 15:29:
-clips-
---
-naps-

---


Hyötyliikunta on aika suhteellinen käsite selkeesti :D

Ite vedän 16km tsygäl duuniin ja, jos fiilistä on niin poljen sen täysii eli pieni aamurooppinen 30-35min menee varsin hyvin hyötyliikunnasta. Ja sama takas niin sehän tekee viidessä työpäivässä yhteensä 160km ja aika kivan määrän poltettuja kaloreita. Ongelmapuolena tossa on vaan se, et miehet ja naiset käy pakroihin kii raflois >:(

Ja se, et mä käytän portaita joka päivä on taas itsetuhoista kidutusta. Pitäis hankkia sellainen ylöspäin nouseva istuinhissi :)



Onhan se, karrikoidustihan tässä taas puhutaan ja ennemminkin hyötyliikunnasta ilmiönä. Kyllä mä laskisin 16km täysii pyörällä ihan liikuntasuoritukseksi ja bonarina pääset vielä duuniin samalla ;) Täysiikin on aika suhteellinen käsite. Itellä menee pakosti intervallin puolelle, kun ei ole mitään jakoa ajaa _täysii_ pyörällä 1-2min pidempään kerralla. Ei siitä tosin hirveesti tarvii löysätä et jaksaa paljon pidempään. "He gassed..."
epicuros

Posts: 7,734

#1658 • • epicuros

niomic, 23.5.2009 14:33:
"He gassed..."



Aivan. Täysillä meinasinkin, et on "hyvä pace". Joskus on vaan niin poikki et tulee vaan löyhästi poljettua :D

--
Valid criticism does you a favor.

ValaX

Posts: 3,891

#1659 • • ValaX
Mä oon välillä miettinyt tätä pukuhuoneiden erottelua miehille ja naisille, kun sehän perustuu hetero-olettamukseen, niin entäs sitte kun ei ole hetero? Kokeeko heteromiehet ahdistavaksi sen jos he tietävät pukuhuoneessa tai peräti suihkussa olevan bi ja homo-miehiä? Mä en itse käy koskaan salilla suihkussa mun seksuaalisuuteni takia ja tästä samaisesta syystä uimahalleissa käynti on mulle täysin pois suljettu vaihtoehto. Viiraako mulla päässä, vai onko ihan korrektia ajatella näin?
Amuck

Posts: 2,396

#1660 • • Amuck dub-i-dub

vala, 25.5.2009 14:33:
Mä en itse käy koskaan salilla suihkussa mun seksuaalisuuteni takia ja tästä samaisesta syystä uimahalleissa käynti on mulle täysin pois suljettu vaihtoehto. Viiraako mulla päässä, vai onko ihan korrektia ajatella näin?


Viiraa :D

Mä kävisin salilla suihkussa vaikka se olisi täynnä lesbotyttöjä. Tai homopoikia. Tai heteropoikia. Tai nelikorvaisia sinipilkullisia aaseja, jotka eivät ole ihan varmoja suuntautumisestaan, ovat toki hiukan kokeilleet mutta pohjimmiltaan kuitenkin tuntevat aina vetoa siihen persoonallisuuteen ja henkilöön sukupuolesta riippumatta.

Onko sulla leima persiissä vai mistä ne muut miehet sun suuntautumisesi saisi tietää? Ja kumman puolesta jännität, omasta vai muiden?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco