puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,046,028 views

lohikarme

Posts: 1,730

#1601 • • lohikarme RitariVittupää

niomic, 12.5.2009 21:50:
---
vala, 12.5.2009 21:46:
Kävin tänää ostaa kreatiinia. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä..

---


Kunhan luet ja noudatat ohjeita kunnolla, ni pitäisi kyllä olla. Ainakin lihakset näyttävät isommilta / turvonneemmilta, kun keräävät enemmän nestettä :) Noei, onhan siinä muutakin hyötyä ja oli itsekin tarkoitus aloittaa taas kuuri, tankkailuvaihe vähän aina sapettaa, mutta kyllä se siitä.



Itseasiassa uuden tutkimuksen mukaan kreatiinia voi syödä jatkuvasti eikä tarvits ns. "tankkausta". Eli teelusikallinen naamaan joka päivä :) Tosin joillain ihmisillä kreatiinintuotanto on kehossa jo valmiiksi niin suuri että lisäkreatiinista ei ole hyötyä. Itsellä on tullut 5kiloa lisää painoa lihaksiin kertyneen nesteen ansiosta :)

--
Qualis artifex pereo

Dementation

Posts: 2,892

#1602 • • Dementation wednesday?

wiwi, 12.5.2009 21:59:
Mulla on ollut kauan tarkoituksena aloittaa salilla käyminen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Harrastan kaikenlaista mutta puntilla en ole ennen käynyt. Olisiko viisainta satsata vaikka ohjaajaan ja tehdä sen avustuksella ohjelma, vai uskaltaako sinne mennä heilumaan ja katselemaan mitä muut tekee ja mikä on meininki?



No kaikilla (imho) hyvillä saleilla saliohjaus kuuluu hintaa tai ainakin pitäis kuulua. Ehdottomasti kannattaa tehdä virallinen ohjelma, sitä voi kuitenkin soveltaa jos siltä tuntuu, mutta on kuitenkin toimiva ohjenuora sille mitä kannattaisi tehdä.

Itsellä on juuri varattu aika saliohjelman uudistamiseen ja samalla siis saliohjaukseen taas.
Fysioterapeutti kuitenkin tietää mitä tarvitaan mihinkin tavoitteisiin jne.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

wiwi

Posts: 1,575

#1603 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Dementation, 12.5.2009 22:06:

No kaikilla (imho) hyvillä saleilla saliohjaus kuuluu hintaa tai ainakin pitäis kuulua. Ehdottomasti kannattaa tehdä virallinen ohjelma, sitä voi kuitenkin soveltaa jos siltä tuntuu, mutta on kuitenkin toimiva ohjenuora sille mitä kannattaisi tehdä.


Joo, mä käyn Yliopistoliikunnalla jossa samaan liikuntamaksuun sisältyy ohjattujen tuntien lisäksi salin rajoittamaton käyttö. Käsittääkseni tarjolla on myös jotain opastusaikoja, mutta oon aina onnistunut missaamaan. Ohjaajan kanssa tehty ohjelma, kuntotestit ja muut kai sitten maksaa erikseen. Pitää yrittää ottaa vihdoin asiaksi ajan varaaminen. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#1604 • • niomic Guest

lohikarme, 12.5.2009 22:02:
---
niomic, 12.5.2009 21:50:
---
vala, 12.5.2009 21:46:
Kävin tänää ostaa kreatiinia. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä..

---


Kunhan luet ja noudatat ohjeita kunnolla, ni pitäisi kyllä olla. Ainakin lihakset näyttävät isommilta / turvonneemmilta, kun keräävät enemmän nestettä :) Noei, onhan siinä muutakin hyötyä ja oli itsekin tarkoitus aloittaa taas kuuri, tankkailuvaihe vähän aina sapettaa, mutta kyllä se siitä.

---


Itseasiassa uuden tutkimuksen mukaan kreatiinia voi syödä jatkuvasti eikä tarvits ns. "tankkausta". Eli teelusikallinen naamaan joka päivä :) Tosin joillain ihmisillä kreatiinintuotanto on kehossa jo valmiiksi niin suuri että lisäkreatiinista ei ole hyötyä. Itsellä on tullut 5kiloa lisää painoa lihaksiin kertyneen nesteen ansiosta :)



Heh, siis noin mä oon käytännössä lopulta aina itse tehnyt. Ei riitä päivittäin tarpeeksi rytmiä, että muistaisi tankkausopillisesti vetää 3? kertaa päivässä viikon parin ajan. Ts. nytkin rupeen vetelee treenin yhteydessä yhden ja vapaapäivinä aamulla yhden satsin muiden mömmöjen kanssa. Ei liene tuo tankkaus koskaan ollut niinkään pakollinen vaihe, sillähän on pyritty käsittääkseni vain siihen, että saavutetaan maksimisaturaatiopiste nopeammin, kreatiinia kun ei voi loputtomasti (kovinkaan paljoa) kehoon tunkea (siis siten, että olisi jotain lisähyötyäkin).
ValaX

Posts: 3,891

#1605 • • ValaX
Mä pidän ens viikon paussia treeneistä kunto-ohjaajan kehotuksesta. Kuinkahan sen viikon kestää? Käyn varmaan vähän ylikierroksilla loppuvaiheessa*nauru*
Eiköhön se kumminkin tee ihan hyvää. On ruvennu palautumiset meinaan vähän venymää...
Avatar
#1606 • • niomic Guest
Kenelläkään täällä kokemusta Girya / kettlebell / kahvamöykky -treenauksesta?

Rinkuloiden ohella möykky vaikuttaisi ihan kiintoisalta hankinnalta kotitreenausta varten. Jonkin verran tullut luettua ristiin rastiin netistä juttuja, mutta kuulisin mielellään kokemuksia täältäkin.

Lähinnä nyt alkuun mietityttää möykkyjen hinnan takia, että minkä painoista ja kuinka monta. Onko teillä tiedossa jotain hyvää ns. tasotestiä, mitä voisi suorittaa esim. käsipainolla, niin että pääsisi mahdollisimman lähelle ensimmäisen möykyn kanssa? Jonkinlaisessa kunnossa oleville miehille näytetään suositeltavan 16kg alkuun.

Kuinka paljon yhdellä möykyllä pystyy oikeasti saamaan aikaan ja lisääkö toinen samanpainoinen mahdollisesti treenin mielekkyyttä (tasapaino jne)?

Mitä merkkejä / malleja olette mahdollisesti suosineet ja miksi?
ratas

Posts: 82

#1607 • • ratas
On kokemusta kuulailusta.
yleisesti 16kg varmaan ihan hyvä aloituspallo, saa tekniikat kuosiin. Perusheilautuksissa jne varmasti jää useimmilla aikas nopsaan pieneksi mutta sitten taas suuri joukko yhden käden liikkeitä vaatii inhimillisen aloituspainon.
Omaan käyttöön ei ole tarvinnut olla samankokoisia kahta kappaletta, tykkään tuota keskivartaloa rääkätä ja mikäs sen parempi kuin eripariset pallot kahden käden liikkeitä tehdessä.
Kuulat on harjoittelu.net:n lujateräs-mallia, ufs myy myös. nyt hallussa 12-16-20-24.
Kuulan valintaan sopivia verrokkiliikkeitä ovat mielestäni maastaveto ja varsinkin raaka rinnalleveto. Itsellä taisi olla noi about 180/92 (mave/rive) kun ostin tuon 16kg:n. Se oli mielestäni ihan hyvä aloituspallo, parempi keskittyä ja tehdä rauhassa kun riuhtoa liian isolla itsensä rikki. Jos on kovat voimatasot niin 20kg voi olla myöskin ihan toimiva, mutta havainnot tuolla ohjatuissa kuulatreeneissä on ollut sellaisia että keskimäärin miespuoliset tekee tolla 16kg:lla.
epicuros

Posts: 7,734

#1608 • • epicuros
möykky is not for sale!

--
Valid criticism does you a favor.

Jusuplussa

Posts: 1,292

#1609 • • Jusuplussa UG-///
Onko jengi popsinu beta-alaniinia? Pitäis olla ihan toimivaa tavaraa.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1610 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

niomic, 13.5.2009 23:48:
Kenelläkään täällä kokemusta Girya / kettlebell / kahvamöykky -treenauksesta?

Rinkuloiden ohella möykky vaikuttaisi ihan kiintoisalta hankinnalta kotitreenausta varten. Jonkin verran tullut luettua ristiin rastiin netistä juttuja, mutta kuulisin mielellään kokemuksia täältäkin.

Lähinnä nyt alkuun mietityttää möykkyjen hinnan takia, että minkä painoista ja kuinka monta. Onko teillä tiedossa jotain hyvää ns. tasotestiä, mitä voisi suorittaa esim. käsipainolla, niin että pääsisi mahdollisimman lähelle ensimmäisen möykyn kanssa? Jonkinlaisessa kunnossa oleville miehille näytetään suositeltavan 16kg alkuun.

Kuinka paljon yhdellä möykyllä pystyy oikeasti saamaan aikaan ja lisääkö toinen samanpainoinen mahdollisesti treenin mielekkyyttä (tasapaino jne)?

Mitä merkkejä / malleja olette mahdollisesti suosineet ja miksi?



Suosittelen Giryaa erittäin lämpimästi! Ite oon melkosen hurahtanut lajiin ja kropasta tuntuu, joka treenien jälkeen löytyvän uusia lihaksia. Naisena ite käytän treeneissä yleensä kahta eri kokoa 8 kiloa ja 12 kiloa. Miehillä varmaan voi olla isommat painot, mut suosittelen kahta eri kokoa! Ite käyn ihan girya tunneilla, mut varmaan netistä löytyy ohjeita, et alkuun pääsee ihan hyvin itsekin!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

ValaX

Posts: 3,891

#1611 • • ValaX
American Mass Blast meinaa aiheuttaa vähän ilmavaivoja mulle*pier* Onko muilla samanlaisia ongelmia..?
hrdkvr

Posts: 3,929

#1614 • • hrdkvr KURGO
Kiitti vaan kavereille vinkistä treenata penkkiä käsipianoilla!

Jo parin viikon päästä käsipainoihin vaihdon jälkeen nousi "Oikealla penkillä" ykkönen 10:llä kilolla (110kg) eikä tanko heijannut enään samaan tahtiin. Tosin nyt saa voimatreenit jäädä ja tilalle hikijumppaa ja säkkiä.

--
-keep it hard-

T-Justice

Posts: 892

#1615 • • T-Justice
Tarviiko massanlisääjiä oikeesti monikaan? Ts. eikö normiruuasta saa tarpeeksi kaloreita jotta paino nousee?
Mulla ja monella muulla tuntemallani ei ainakaan koskaan oo ollu ongelmia painon nousun kanssa *ding*
La Petite

Posts: 1,160

#1616 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

T-Justice, 15.5.2009 09:51:
Tarviiko massanlisääjiä oikeesti monikaan? Ts. eikö normiruuasta saa tarpeeksi kaloreita jotta paino nousee?
Mulla ja monella muulla tuntemallani ei ainakaan koskaan oo ollu ongelmia painon nousun kanssa *ding*



Sinä ja moni muu ette ole kaikki :D eli kyllä, jotkut tarvitsevat ihan oikeasti massanlisääjiä.

--
Rem tene, verba seqventur

hrdkvr

Posts: 3,929

#1617 • • hrdkvr KURGO

vala, 14.5.2009 21:46:
American Mass Blast meinaa aiheuttaa vähän ilmavaivoja mulle*pier* Onko muilla samanlaisia ongelmia..?



Olen käyttänyt american-sarjan vähempihiilarista pikkuveljeä ja sehän muistaakseni sisältää maitojauhetta eli kyllä allekirjoittaneellekkin tulee välillä vaivoja. American sarjan hyvä maku perustuu juuri tämän maitojauheen tuomaan kermaisuuteen.

--
-keep it hard-

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1618 • • Jussi Soro choon!

vala, 14.5.2009 21:46:
American Mass Blast meinaa aiheuttaa vähän ilmavaivoja mulle*pier* Onko muilla samanlaisia ongelmia..?


Mass Blastissa on maitojauhetta, eli onkohan sulla jotain laktoosiongelmia? Noin niinkuin yleisesti ottaen, niin kaikki massanlisääjät tahtoo mennä aika rankasti vyötärölle, eikä lihakseen, eikä niitä kannata vetää ellei kulutus ole kohdallaan. Joka kyl melkein noilla aineilla vaatii sit jo douppausta. Peruspalkkarit tai itsesekoitettava protsku + hiilari ajaa saman asian huomattavasti paremmin.
T-Justice

Posts: 892

#1619 • • T-Justice

La Petite, 15.5.2009 09:52:
---
T-Justice, 15.5.2009 09:51:
Tarviiko massanlisääjiä oikeesti monikaan? Ts. eikö normiruuasta saa tarpeeksi kaloreita jotta paino nousee?
Mulla ja monella muulla tuntemallani ei ainakaan koskaan oo ollu ongelmia painon nousun kanssa *ding*

---


Sinä ja moni muu ette ole kaikki :D eli kyllä, jotkut tarvitsevat ihan oikeasti massanlisääjiä.



eli jotkut ei vaan syö tarpeeksi kaloreita, ei massblastit mitää ihmeaineta ole *nauru*
hrdkvr

Posts: 3,929

#1620 • • hrdkvr KURGO

T-Justice, 15.5.2009 09:51:
Tarviiko massanlisääjiä oikeesti monikaan? Ts. eikö normiruuasta saa tarpeeksi kaloreita jotta paino nousee?
Mulla ja monella muulla tuntemallani ei ainakaan koskaan oo ollu ongelmia painon nousun kanssa *ding*



Kunnon kiireiset karpaasit eivät omaa kannettavaa hellaa. Mikro ruoatkin ovat epäterveellisiä. Siksi massanlisääjät ovat helppo tapa nauttia kaloreita terveellisesti ja nopeasti.

--
-keep it hard-