puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,048,884 views

Bio

Posts: 4,429

#761 • • Edited Bio The Bullies / Pinky

JereBBA, 15.6.2006 09:45:
jaa eli nyt ois pien kesä pumppi menos pari kolme kuukaut'
koit' piruuttas HST:tä...iha mukava setti :)



Toi HST on aika raskasta settiä, vaikka siinä onkin niitä lepopäiviä. Jos ymmärsin oikein niin siinä tehdään kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi kuuden viikon ajan. Mulla se tarkottais et yks salikäynti kestäis 3-4h, kun nyt 1-2 liikesarjan teko kestää 1-1,5h. Ei sitä jaksais olla iltaan saakka työpäivän jälkeen :) Vai onko sulla jotenkin erilainen ohjelma? Mä en ite pidä mitään kauhean tarkkaa ohjelmaa, mut silleen et 3 eri liikesarjaa per lihasalue ja teen 2 lihasaluetta per salikäynti.

edit: typoja
Vulpini

Posts: 285

#762 • • Vulpini Soviet recordings

Bio, 15.6.2006 10:06:
---
JereBBA, 15.6.2006 09:45:
jaa eli nyt ois pien kesä pumppi menos pari kolme kuukaut'
koit' piruuttas HST:tä...iha mukava setti :)

---


Toi HST on aika raskasta settiä, vaikka siinä onkin niitä lepopäiviä. Jos ymmärsin oikein niin siinä tehdään kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi kuuden viikon ajan. Mulla se tarkottais et yks salikäynti kestäis 3-4h, kun nyt 1-2 liikesarjan teko kestää 1-1,5h. Ei sitä jaksais olla iltaan saakka työpäivän jälkeen :) Vai onko sulla jotenkin erilainen ohjelma? Mä en ite pidä mitään kauhean tarkkaa ohjelmaa, mut silleen et 3 eri liikesarjaa per lihasalue ja teen 2 lihasaluetta per salikäynti.

edit: typoja



onha se raskasta, mut pointtina on se ettei tehä ku 2 liiket per lihasryhmä ja maksimissaan 3 sarjaa..sillo ku viel tein tol systeemil, ni mun kohdal se tarkotti 2 hiukka kevyempää sarjaa ja sit yks tiukka.. lihakset ei tullu yhtää kipeeks, ku sarjoi ei viety loppuu, mut tulokset nousi ja paino kans..
nyt vaihdoin kolmijakosee ku tein yhden kierron tota HST:tä loppuu.. kesän ajaks taas pientä pumppii ja sarjojen loppuun viemist loppuu.. kunno rääkki.
jarier

Posts: 331

#763 • • jarier

Bio, 15.6.2006 10:06:
---
JereBBA, 15.6.2006 09:45:
jaa eli nyt ois pien kesä pumppi menos pari kolme kuukaut'
koit' piruuttas HST:tä...iha mukava setti :)

---


Toi HST on aika raskasta settiä, vaikka siinä onkin niitä lepopäiviä. Jos ymmärsin oikein niin siinä tehdään kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi kuuden viikon ajan. Mulla se tarkottais et yks salikäynti kestäis 3-4h, kun nyt 1-2 liikesarjan teko kestää 1-1,5h. Ei sitä jaksais olla iltaan saakka työpäivän jälkeen :) Vai onko sulla jotenkin erilainen ohjelma? Mä en ite pidä mitään kauhean tarkkaa ohjelmaa, mut silleen et 3 eri liikesarjaa per lihasalue ja teen 2 lihasaluetta per salikäynti.

edit: typoja



ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.
Bio

Posts: 4,429

#764 • • Bio The Bullies / Pinky

JereBBA, 15.6.2006 10:20:
onha se raskasta, mut pointtina on se ettei tehä ku 2 liiket per lihasryhmä ja maksimissaan 3 sarjaa..sillo ku viel tein tol systeemil, ni mun kohdal se tarkotti 2 hiukka kevyempää sarjaa ja sit yks tiukka.. lihakset ei tullu yhtää kipeeks, ku sarjoi ei viety loppuu, mut tulokset nousi ja paino kans..
nyt vaihdoin kolmijakosee ku tein yhden kierron tota HST:tä loppuu.. kesän ajaks taas pientä pumppii ja sarjojen loppuun viemist loppuu.. kunno rääkki.




Jarier, 15.6.2006 10:22:
ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.



Jahas, no pitääpä kokeilla joskus.. vois vaikks kesäloman aikana testailla :)
jarier

Posts: 331

#765 • • jarier

Bio, 15.6.2006 10:25:
---
JereBBA, 15.6.2006 10:20:
onha se raskasta, mut pointtina on se ettei tehä ku 2 liiket per lihasryhmä ja maksimissaan 3 sarjaa..sillo ku viel tein tol systeemil, ni mun kohdal se tarkotti 2 hiukka kevyempää sarjaa ja sit yks tiukka.. lihakset ei tullu yhtää kipeeks, ku sarjoi ei viety loppuu, mut tulokset nousi ja paino kans..
nyt vaihdoin kolmijakosee ku tein yhden kierron tota HST:tä loppuu.. kesän ajaks taas pientä pumppii ja sarjojen loppuun viemist loppuu.. kunno rääkki.

---




---
Jarier, 15.6.2006 10:22:
ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.

---


Jahas, no pitääpä kokeilla joskus.. vois vaikks kesäloman aikana testailla :)



jos hst kiinnostaa niin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559
Vulpini

Posts: 285

#766 • • Vulpini Soviet recordings

Jarier, 15.6.2006 10:28:
---
Bio, 15.6.2006 10:25:
---
JereBBA, 15.6.2006 10:20:
onha se raskasta, mut pointtina on se ettei tehä ku 2 liiket per lihasryhmä ja maksimissaan 3 sarjaa..sillo ku viel tein tol systeemil, ni mun kohdal se tarkotti 2 hiukka kevyempää sarjaa ja sit yks tiukka.. lihakset ei tullu yhtää kipeeks, ku sarjoi ei viety loppuu, mut tulokset nousi ja paino kans..
nyt vaihdoin kolmijakosee ku tein yhden kierron tota HST:tä loppuu.. kesän ajaks taas pientä pumppii ja sarjojen loppuun viemist loppuu.. kunno rääkki.

---




---
Jarier, 15.6.2006 10:22:
ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.

---


Jahas, no pitääpä kokeilla joskus.. vois vaikks kesäloman aikana testailla :)

---


jos hst kiinnostaa niin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559



löytyy myös kattavan vahva kotisivu:

http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html
Vulpini

Posts: 285

#767 • • Vulpini Soviet recordings
noh mut mite tua salimusa, mikä porukoilla pauhaa salilla ja mikä ei missään nimessä saa soida ku salilla ollaan? ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen, ja sit taas ehdottomasti turn down ois joku kiva radiokanava mis vaa puhutaa paskaa ja tulee yks biisi puoleen tuntii ja seki on joku surkee viisu.. esim, huono radiokanava tällä logiikalla on yle x ja muut tollaset..

muuut mites muilla??
Jone

Posts: 8,258

#768 • • Jone Archibald Haddock

JereBBA, 13.7.2006 07:53:
ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen



Jos salilla paukutettaisiin polkkaa, niin se nostaisi korkeintaan verisuonen sykkimistä mun ohimossani. Eli rather not - yli 145bpm musiikki on salilla ihan saatanasta.
baty

Posts: 1,607

#769 • • baty TranceConnection

JereBBA, 13.7.2006 07:53:
noh mut mite tua salimusa, mikä porukoilla pauhaa salilla ja mikä ei missään nimessä saa soida ku salilla ollaan? ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen, ja sit taas ehdottomasti turn down ois joku kiva radiokanava mis vaa puhutaa paskaa ja tulee yks biisi puoleen tuntii ja seki on joku surkee viisu.. esim, huono radiokanava tällä logiikalla on yle x ja muut tollaset..

muuut mites muilla??



itse otan oman hi-md soittimen taskuun ettei tartte kuunella salilla tulevaa hittimusiikkia.
energinen musaa toimii hyvin salilla, itse kuuntelen siel kaikenlaisia hardtrance/freeform mixtapeja.
Vulpini

Posts: 285

#770 • • Vulpini Soviet recordings
ite käyn työpaikan salilla, mikä on kohtuu mesta paikka. hyvä äänentoistopuoli ja alan laitteet, ei mitään hydrauliikka leluja, vaan raakaa rautaa.. hyvänä puolena on myös se, ettei näin kesäaikaan sielä ole melkein ikinä ketään.. muutamat miksit ite väsäilly ja ottanu salil mukaan.. toimii ni pirun hyvin.. kummasta saa enemmän agrea.. hyvästä musiikista, mikä voi joillain jopa nostaa motivaatiotasoa ;D tai sitten joku aivan paska piisi mitä ei pysty yksinkert. kuuntelemaan.. esim joku 50cent:in raastava rallatus.. siinä tulee sellainen iso agre päälle ja vitutus..sen kun purkaa romuihin ni hyvää tulee :)
-Kerttu-

Posts: 4,542

#771 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Jäänyt kyllä kesällä kaikki urheilu..*igor* No pitää elokuussa ottaa taas itseään niskasta kiinni kunnolla, ettei ihan pääse rupsahtamaan takasin viime syksyiseen kuntoon..*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Hansu

Posts: 481

#772 • • Hansu

Super-Kerttu, 13.7.2006 08:54:
Jäänyt kyllä kesällä kaikki urheilu..*igor*


Mulla myös on valitettavasti jäänyt sali sitten toukokuun alun. Harmittaa, vaikka teenkin ruumiillista työtä jossa kädet saa kyllä pientä "treeniä" mutteivät tarpeeksi. Toisaalta olen toukokuun alun jälkeen polkenut pyörällä yhteensä yli 1300 km työmatkoja (joka päivä 15 km yhteen suuntaan), joten jalat on varmaan ihan ok kunnossa. En vain yksinkertaisesti ole jaksanut salille mennä, vuorotyö + 30 km pyöräilyä päivässä (ja viimeiset viikot vielä tässä helteessä) + raskas työ jo itsessään on ollut mehut imevä yhtälö ainakin minun kohdallani. Syksyllä sateiden tullessa kuitenkin lopetan pyöräilyn ja sitten on taas suunnattava askeleensa salille. Kaikesta huolimatta on kuitenkin vähän huono omatunto.
Pauha

Posts: 515

#773 • • Pauha

Super-Kerttu, 13.7.2006 08:54:
Jäänyt kyllä kesällä kaikki urheilu..*igor* No pitää elokuussa ottaa taas itseään niskasta kiinni kunnolla, ettei ihan pääse rupsahtamaan takasin viime syksyiseen kuntoon..*joo*



Mulla on just toisinpäin. Nyt kesällä kun tulee polettua päivässä 36km pyörällä, niin salillakin tulee käytyä viikossa 3-4 kertaa. Ja jalkapalloa ja rantalenttistä tulee kanssa pelaitua aika paljon. Vissii ku meikäläinen pääsee kerran käyntiin niin sitte liikutaan oikein urakalla.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Avernian

Posts: 7,451

#775 • • Avernian Kerettiläinen

JereBBA, 13.7.2006 14:31:
ei saa kestävyysurheilla, ettei laihdu ;D



Ei ihme, ettei muhun liha tartu ;D

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

skywalker

Posts: 159

#778 • • skywalker mr.miyagi
siirsin kaikki "hifistely-ohjelmat"sivuun taas ja siirryin voimapohjaseen treeniin.Vetää 2 kovaa viikkoa voimaa ja 1viikon kehoa taas ni tulee erilailla muotoa lihaksiin ja voimaa.Vetää tota taas puol vuotta läpi siirtyy taas enemmän kehon puolelle.
Sit ku on hyvä kaveri joka piiskaa joka päivä ni on hyvä treenaa*super*

--
you don`t know the power of the dark side

frz3n

Posts: 222

#779 • • frz3n
joo hyvin lähti syksy käyntiin, heti kun alotin treenaan uudella ohjelmalla ni paukahti kauhee kuume ja nuha päälle *nuha* , nyt vaan lepoa ja viitamiineja ja sit uudella inolla rautaa rankaseen *pahis*

--
*nuotti* [boom] [boom] [buildup] [brakedown] [boom] [boom] *nuotti*

Looney

Posts: 96

#780 • • Looney

JereBBA, 15.6.2006 07:31:
mites porukoilla on tuo HST toiminu??!? ite voin kyl sanoo, et omal kohdal ainaki on toiminu, mut tosin en tuota ohjelmaa tee ilman omia modauksia ;)

...tai jos joku on koittanu west side barbellia, niin olisi mukava kuulla miten muilla se on toiminut :) ja onko muuten sitten ollut muilla huomattavia apuja lankkupenasta, boxkyykystä tai pukkivedosta?



HST on testattu, ekalla kerralla ei mennyt ihan nappiin kun laiskana jätin vähän painot arvailujen varaan. Tokalla kerralla sitten viisaampana testasin kaikkiin liikkeisiin 15, 10 ja 5 toiston maksimit ja johan pelitti.

Ja mitä modauksiin tulee, niin eihän se ole enään HST, jos tekee omia modauksia... *vink*

West sidea en ole (vielä) testannut, mutta mielenkiintoisia ovat ideat siellä taustalla.
Lankkupenkki kai käsittääkseni on hyvä liike, jos loppuojennus on se mikä tökkii penkkipunnerruksessa. Lattiapenkki on myös hyvä liike noston loppuosaa varten.

Box-kyykkyä olen tehnyt nopeustreenipäivinä, eli pysäytys alhaalla ja räjähtäen ylös,
painot tietenkin 50% maximista.

Pukkivetoa en ole koskaan harrastanut, mutta kai se on hyvä liike jos mavessa noston loppuvaihe tökkii...

Jos voimatreeni kiinnostaa niin ohjelmia ja artikkeleja löytääpi esim. tuolta -> http://www.voimaharjoittelu.net/ohjelmat-t-2.html