puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,342 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1681 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

lohikarme, 25.5.2009 18:04:
---
Android, 25.5.2009 17:49:
---
lohikarme, 25.5.2009 17:37:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)

---


Aika ihmeelliset lukemat. Itse olen massakaudella ja proteiinia menee noin 200g/pvä. En edes dieetillä syö niin vähän kuin 110g/pvä.

Ja mulla on sentään hyvin kevyt bulkki menossa, kaloreita tulen nostmaan vielä reilusti.

Millä ihmeen makrojakaumalla ja kokonaiskaloreilla oikein menet?

---


Menee vai menee hukkaan? ;) Sehän riippuu ihan sun omasta painostas (onks tää se kohta ku sanot 70kg) ja treenin määrästä paljonko tarttet. Ei toi mitään rakettitiedettä oo vaan matematiikka. Ja et sä massakaudella protskulla pelaa vaan hiilareilla.

Ja kuten sanoin että "antaa osviittaa". Ihminen on aina yksilö. Itse syön noin 150-160g päivässä ja se että paljonko sieltä tulee paskan mukana imeytymättömänä on mysteeri.



Jep, kyllä mäkin mimminä syön sen 110-150 g protskua päivässä. Eli about 2-2,5 g painokiloa kohden, joskus enemmänkin!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

lohikarme

Posts: 1,730

#1682 • • Edited lohikarme RitariVittupää




Jep, kyllä mäkin mimminä syön sen 110-150 g protskua päivässä. Eli about 2-2,5 g painokiloa kohden, joskus enemmänkin!



Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee. (ja ei se enempi pahasta oo)

--
Qualis artifex pereo

Android

Posts: 3,908

#1683 • • Android

lohikarme, 25.5.2009 18:50:
Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee.



Voi myös olla aineenvaihdunnasta kiinni. Itselläni taitaa olla aika nopea aineenvaihdunta jonka takia niitä kaloreitakin sitten menee ja joutuu syömään paljon.

Vaihtaisin mieluusti paikkaa kanssasi, säästyisi rahaakin ;)
lohikarme

Posts: 1,730

#1684 • • lohikarme RitariVittupää

Android, 25.5.2009 18:54:
---
lohikarme, 25.5.2009 18:50:
Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee.

---


Voi myös olla aineenvaihdunnasta kiinni. Itselläni taitaa olla aika nopea aineenvaihdunta jonka takia niitä kaloreitakin sitten menee ja joutuu syömään paljon.

Vaihtaisin mieluusti paikkaa kanssasi, säästyisi rahaakin ;)



Jep ja nyt muuten rupesin laskemaan... haukkasin huuteluillani paskaa :D Noista mun päivittäisistä jauheista tulee toi 150-160g päivä. (eli en sit ottanu ruokaa mukaa) *blush*

--
Qualis artifex pereo

coolcat82

Posts: 771

#1685 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

Android, 25.5.2009 18:54:
---
lohikarme, 25.5.2009 18:50:
Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee.

---


Voi myös olla aineenvaihdunnasta kiinni. Itselläni taitaa olla aika nopea aineenvaihdunta jonka takia niitä kaloreitakin sitten menee ja joutuu syömään paljon.

Vaihtaisin mieluusti paikkaa kanssasi, säästyisi rahaakin ;)



Mulla myös suhteellisen vilkas aineenvaihdunta, eli menee kyllä ylimääräisiä ravinteita jonkun verran.. en edes viitti laskea. Mutta toki muukin liikunnan määrä ton treenaamisen lisäksi vaikuttaa, mulla esim. salitreeni 4xvkossa, joka päivä 3-5 koiranulkoilutuslenkkiä á 20min-3h, pyöräilyä noin 10km päivässä plus muut mahdolliset ulkoilut tms. Paras treenipäivä oli spygemittarin hifilaskelmien mukaan 10h 53min kellotettua aikaa. Yhdessä päivässä. Kaloreita oli kulunu tossa ajassa yli 2600.... että ravinteita sen mukaan *joo*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

ValaX

Posts: 3,891

#1686 • • ValaX
joo tää tais olla väärä paikka tolle mun ongelmalle*lukko*
Avatar
#1687 • • niomic Guest

coolcat82, 25.5.2009 19:13:
---
Android, 25.5.2009 18:54:
---
lohikarme, 25.5.2009 18:50:
Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee.

---


Voi myös olla aineenvaihdunnasta kiinni. Itselläni taitaa olla aika nopea aineenvaihdunta jonka takia niitä kaloreitakin sitten menee ja joutuu syömään paljon.

Vaihtaisin mieluusti paikkaa kanssasi, säästyisi rahaakin ;)

---


Mulla myös suhteellisen vilkas aineenvaihdunta, eli menee kyllä ylimääräisiä ravinteita jonkun verran.. en edes viitti laskea. Mutta toki muukin liikunnan määrä ton treenaamisen lisäksi vaikuttaa, mulla esim. salitreeni 4xvkossa, joka päivä 3-5 koiranulkoilutuslenkkiä á 20min-3h, pyöräilyä noin 10km päivässä plus muut mahdolliset ulkoilut tms. Paras treenipäivä oli spygemittarin hifilaskelmien mukaan 10h 53min kellotettua aikaa. Yhdessä päivässä. Kaloreita oli kulunu tossa ajassa yli 2600.... että ravinteita sen mukaan *joo*



Ei nyt ole tarkoitus mitään dissailla, mutta tuntuu aivan älyttömän pieneltä kulutukselta tuossa ajassa, mitä kattelen omia vanhoja merkintöjä, ni löytyy esim:

80min 1153kcal 152/172
75min 1070kcal 147/167
60min 869kcal 151/170
45min 629kcal 149/163

Olen toki isompi ja noissa reeneissä ollu aika kohtuullinen keskisyke / maksimi, silti tuntuu oudolta.
Avatar
#1688 • • Edited niomic Guest

lohikarme, 25.5.2009 17:37:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)



Pitää vähän kompata muitakin kommentoijia täällä. Ei kyllä vastaa tuon laskurin antama arvo mitään makroainejakoa tai x protskua per painokilo, mitä olen koskaan nähnyt. Koko ajanhan näistä saadaan lisää tietoa ja näissä voi toki olla paljon henkilökohtaisia eroja, se ei kuitenkaan selitä miten tuo laskuri tuollaisia ehdottaa.

Onko laskuri suunnattu enemmän naisille vai ovatko nuo treenit sitten jotenkin keskiarvollisempia, kevyempiä kuin mitä moni täällä tekee ja mistä monet ko. asiaa käsittelevät artikkelit puhuvat? Eipä sen puoleen, en laske erikoisemmin edes makrotasolla nykyään mitä tungen suuhun. Palkkarit pitävät yllä tietyn keskiarvotason, kun niitä tulee säännöllisesti vedettyä.

Tän asian suhteen hieman OT:na on viimeaikoina tuntunut siltä, että tulee vieläkin syötyä liikaa. Tälle nyt ei ole mitään suoranaista syytä tullut, tuntuu vain että pärjäis vähemmälläkin ja pitää totutella siihen suuntaan. Riittävä vesi ja kuitupelletit auttavat kyllä ;)

Laitoin arvot:
Voima + kestävyys
85kg
3-4 viikossa
= 110g protskua
lohikarme

Posts: 1,730

#1689 • • Edited lohikarme RitariVittupää

niomic, 25.5.2009 20:39:
---
lohikarme, 25.5.2009 17:37:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)

---


Pitää vähän kompata muitakin kommentoijia täällä. Ei kyllä vastaa tuon laskurin antama arvo mitään makroainejakoa tai x protskua per painokilo, mitä olen koskaan nähnyt. Koko ajanhan näistä saadaan lisää tietoa ja näissä voi toki olla paljon henkilökohtaisia eroja, se ei kuitenkaan selitä miten tuo laskuri tuollaisia ehdottaa.

Onko laskuri suunnattu enemmän naisille vai ovatko nuo treenit sitten jotenkin keskiarvollisempia, kevyempiä kuin mitä moni täällä tekee ja mistä monet ko. asiaa käsittelevät artikkelit puhuvat? Eipä sen puoleen, en laske erikoisemmin edes makrotasolla nykyään mitä tungen suuhun. Palkkarit pitävät yllä tietyn keskiarvotason, kun niitä tulee säännöllisesti vedettyä.

Tän asian suhteen hieman OT:na on viimeaikoina tuntunut siltä, että tulee vieläkin syötyä liikaa. Tälle nyt ei ole mitään suoranaista syytä tullut, tuntuu vain että pärjäis vähemmälläkin ja pitää totutella siihen suuntaan. Riittävä vesi ja kuitupelletit auttavat kyllä ;)

Laitoin arvot:
Voima + kestävyys
85kg
3-4 viikossa
= 110g protskua



Juu korjasinkin omalta osaltani tota tuossa kun huomasin että mulla tulee jo pelkistä ravinteistä toi mitä sanoin, eli ruoka unohtu kokonaan.. toisinsanoen siinä 200-300g paikkeilla mennään per päivä.

--
Qualis artifex pereo

wiwi

Posts: 1,575

#1690 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Haa! Eka salikäynti takana ja it was worth it. En olis millään malttanut lähteä kotiin ja huomenna meen varmasti takasin. Oon aika innostuvaa tyyppiä muutenkin ja aina jos nautin jostain, voisin tehdä sitä kuinka paljon vaan. Aikataulut tietenkin rajottaa jonkun verran.

Tehtiin mulle ohjaajan kanssa perusohjelma, joka tosin tuntui aika iisiltä ja teinkin sitten vähän soveltaen. Hyvän pohjan siitä kuitenkin sai, varsinkin kun aiempaa kokemusta salilta ei ole. Tuntuu hassulta tehdä niin lyhyitä sarjoja kun on tottunut tekemään paljon pidempiä, esim. body pumpissa yhtä lihasryhmää treenataan monta minuuttia.

Nyt on haasteena opetella syömään tarpeeksi, että tuloksiakin tulisi. En jaksa joka kaloria ja syömääni grammaa ruveta laskemaan, mutta ensimmäisenä pitäisi varmaan alkaa syömään vähän enemmän kerralla. Nyt on kyllä ihanasti nälkä, taidan jopa ottaa toisen annoksen ruokaa. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#1691 • • niomic Guest

wiwi, 25.5.2009 21:00:
Haa! Eka salikäynti takana ja it was worth it. En olis millään malttanut lähteä kotiin ja huomenna meen varmasti takasin. Oon aika innostuvaa tyyppiä muutenkin ja aina jos nautin jostain, voisin tehdä sitä kuinka paljon vaan. Aikataulut tietenkin rajottaa jonkun verran.

Tehtiin mulle ohjaajan kanssa perusohjelma, joka tosin tuntui aika iisiltä ja teinkin sitten vähän soveltaen. Hyvän pohjan siitä kuitenkin sai, varsinkin kun aiempaa kokemusta salilta ei ole. Tuntuu hassulta tehdä niin lyhyitä sarjoja kun on tottunut tekemään paljon pidempiä, esim. body pumpissa yhtä lihasryhmää treenataan monta minuuttia.

Nyt on haasteena opetella syömään tarpeeksi, että tuloksiakin tulisi. En jaksa joka kaloria ja syömääni grammaa ruveta laskemaan, mutta ensimmäisenä pitäisi varmaan alkaa syömään vähän enemmän kerralla. Nyt on kyllä ihanasti nälkä, taidan jopa ottaa toisen annoksen ruokaa. :)



Good for you, toppuuttelisin kuitenkin hieman tuon syömisen suhteen. Itse tuli viimeksi tehtyä tuo virhe 2005 ja tuli lisäpainoa aika nopeasti ja turhaan. Toki samalla tuli lihasmassaa ja tietyt tulokset paranivat, mutta näin jälkiviisaana oli ihan tyhmä veto :P Eikä ollu siis kyseessä ees mikään massakausi-ajattelu, luulin vain tarvitsevani selkeästi lisää safkaa ja se luulo osoittautui sitten hyvinkin vääräksi.
Wiko

Posts: 185

#1692 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin
Täält montun pohjalta noustaan vielä...ainakin toivottavasti *pepsodent*
lohikarme

Posts: 1,730

#1693 • • lohikarme RitariVittupää

Wiko, 25.5.2009 22:08:
Täält montun pohjalta noustaan vielä...ainakin toivottavasti *pepsodent*



No sä oot Wiko varmaan yks ainoista klubbarin oikeesti isoista miehistä :D Me kynäniskat tääl vaa sanaillaa.

--
Qualis artifex pereo

Wiko

Posts: 185

#1694 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin

lohikarme, 25.5.2009 17:37:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)




Olipas harvinaisen paska laskuri...itselle tuli proteiinin tarpeeksi vaivaiset 165g/vrk...eli naurettavan vähän...tällä hetkellä menee n. 400g/vrk prodee naamariin.
lohikarme

Posts: 1,730

#1695 • • lohikarme RitariVittupää


Olipas harvinaisen paska laskuri...itselle tuli proteiinin tarpeeksi vaivaiset 165g/vrk...eli naurettavan vähän...tällä hetkellä menee n. 400g/vrk prodee naamariin.



Joo eipä tuo sit loppujen lopuks näyttäny yhtään mitä piti :) Itellekin tuli se 200-300g/päivä ku rupesin laskee ruoan mukaan.

--
Qualis artifex pereo

Wiko

Posts: 185

#1696 • • Edited Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin

lohikarme, 25.5.2009 22:31:
---
Wiko, 25.5.2009 22:08:
Täält montun pohjalta noustaan vielä...ainakin toivottavasti *pepsodent*

---


No sä oot Wiko varmaan yks ainoista klubbarin oikeesti isoista miehistä :D Me kynäniskat tääl vaa sanaillaa.



No ei nyt mielstäni ihan noinkaan...kyl täs onneksi ihan normi jamppoja ollaan. Isot pojat on sit ihan oma heimo *joo*
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1697 • • Kon-tiki The Unsinkable

siveys, 25.5.2009 18:00:
---
Kon-tiki, 25.5.2009 14:57:
Yrjönkadun uimahallin miestenvuorot nyt on asia erikseen, kuulemma, mutta ne ovat siis poikkeus.

---

Umm... Oon monta kertaa ajatellut, että voisi joku päivä raahautua Yrjönkadulle pienelle pulahdukselle kun se on tuossa korttelin päässä toimistosta, mutta en luonnollisesti kokisi hirvittävän miellyttävänä sitä, että joku tuntematon "vahingossa" eksyisi fyysistä koskemattomuuttani rikkomaan.. Oli sitten mies tai nainen - baarissa, salilla tai uimahallissa..

Eli varmistan nyt vielä, että tarkoitit näillä huhuilla sitä, että toisensa tuntevat ihmiset saattavat Yrjönkadulla poiketa perinteisesta aseksualisoivasta linjasta keskenään, mutta satunnainen vierailija kuitenkin välttyy itseensä kohdistuvalta hieman liian läheiseltä huomiolta?



Tarkoitin että Yrjönkatua on joskus vuosia sitten pidetty aika lailla homohallina, jossa ei nyt käsiksi käydä, mutta öögaa saattaa tulla ja kävipä mun viattomalta kundikaverilta, ennen seurustelumme alkua, siellä kerran joku vanhempi mies kysymään, että "saisinko mä pestä sun selän" *hymy*

Myös ovat tytöt kehuneet naisten alastonuintivuoroa arkkitehtoonisesti hienossa ympäristössä, mutta se ei tainnu liittyä sun kysymykseen..
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1698 • • Kon-tiki The Unsinkable

niomic, 25.5.2009 20:39:
Onko laskuri suunnattu enemmän naisille vai ovatko nuo treenit sitten jotenkin keskiarvollisempia, kevyempiä kuin mitä moni täällä tekee ja mistä monet ko. asiaa käsittelevät artikkelit puhuvat?



En ole itse tota laskuria käyttänyt, mutta Kunto Plussaa pidetään aika tavalla keski-ikäisten ja sitä vanhempien naislukijoiden lehtenä. Siitä syystä ei kande ihmetellä, jos laskuri suoltaa "mummomaisia" tuloksia.
ValaX

Posts: 3,891

#1699 • • ValaX
eikös tän topicin foorumi-poliisi jo sanonut, että pidetään ne homppeli-puheet muualla*nauru*
Juhgu

Posts: 7,921

#1700 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Kaipa noi homppelit ja lesbottimet kuitenkin on sen verran pieni vähemmistö, että niiden läsnäoloa katsellaan sormien välistä. Eri sukupuolten pukuhuoneet on paitsi traditio, myös ihan taktinen veto paikan pitäjältä, koska ujostelijat eivät välttis haluaisi mennä punttisalin yhteispukuhuoneeseen, ja sit jäis salikortit ostamatta. Onhan se nyt esimerkiksi jollekin aralle naiselle ihan eri asia mennä naisten suihkuun missä saattaa ehkä olla lesbo tai pari, kuin johonkin yhteishuoneeseen heteromieslauman keskelle. [troll]Etenkin kun sieltä salilta löytyy aina joku köntti jolta hevoshormonit/steroidit/piri/proteiinilisät ovat syövyttäneet käytöstavat päästä.[/troll]

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)