puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,101 views

SyndroDome

Posts: 1,103

#1701 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

Super-Kerttu, 1.1.1970 02:00:
---

---


öö..eli siis me jotka ei niin isoa rautaa saada liikkumaan, ei voida täällä keskustella..*ding* Ja mun mielestä ruokavalio liittyy aika isona osana punttisalilla käymiseen.. No mut joo..jatkakaa te kreatiini tms.. keskustelujanne ja ISOISTA raudoista puhumistanne.. Mä meen nurkkaan mököttää! *nauru*

Kilonpudotus topikistakin mut häädettiin tänne ja nyt ei tääkään oo oikee paikka! *vink* *nauru*

*piis*



*nauru* *tirsk*

Sun pitäs varmaan perustaa oma topic :D

"Kertun kilonpudotus, ruokavalio ja puntti&sali topic" *hih*

--
Life is full of choises.

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1702 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

SyndroDome, 1.1.1970 02:00:



*nauru* *tirsk*

Sun pitäs varmaan perustaa oma topic :D

"Kertun kilonpudotus, ruokavalio ja puntti&sali topic" *hih*



Joo, juttelen siellä sit ihan keskenäni painosta ja painoista! Turha tulla sit sinne kenenkään huutelee! *vink*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Horzi

Posts: 646

#1703 • • Horzi FINRG Recordings
On tainnu tehdä salilla kyykyt, jalkaprässi ja mave tehtävänsä tässä viikkojen/kuukausien aikana.

Eilen kävin pitkästä aikaa hölkkälenkillä. Joskus oon kärsiny noitten säärieni kanssa kun oon käyny hölkkäilemässä, ja oon pitäny taukoo siitä touhusta..

Ei ollu enää eilen sääret todellakaan yhtä kipeet kun ennen, nyt pysty jopa hölkkäileen hyvillä mielin. *hih*
Avatar
#1704 • • niomic Guest
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.

Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.
lohikarme

Posts: 1,730

#1705 • • lohikarme RitariVittupää

niomic, 1.1.1970 02:00:
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.

Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.



Eks jumppapallo käy.. siis jos meinasit jotai vatsoja yms väännellä? :)

--
Qualis artifex pereo

epicuros

Posts: 7,734

#1706 • • Edited epicuros

lohikarme, 1.1.1970 02:00:
---
niomic, 1.1.1970 02:00:
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.

Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.

---


Eks jumppapallo käy.. siis jos meinasit jotai vatsoja yms väännellä? :)



Ei meinaa sitä vaan tälläistä: " Medicine ball "

Tota on pirun hyvä heitellä yms :)

--
Valid criticism does you a favor.

Timce

Posts: 5,381

#1707 • • Edited Timce

epicuros, 1.1.1970 02:00:
---
lohikarme, 1.1.1970 02:00:
---
niomic, 1.1.1970 02:00:
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.

Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.

---


Eks jumppapallo käy.. siis jos meinasit jotai vatsoja yms väännellä? :)

---


Ei meinaa sitä vaan tälläistä: " Medicine ball "

Tota on pirun hyvä heitellä yms :)



http://www.urheilukiilunen.fi/kuntopallot.htm

edit: Perskeles, lainasin väärää tyyppiä. NIOMIC! KUNTOPALLO ON SE, JOTA AJAT TAKAA! Huusinkohan tarpeeks kovaa, kai se kuuli.

:)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ValaX

Posts: 3,891

#1708 • • ValaX
Mulle sanottiin phase kolmosta ostaessa, että sitä pitäis ottaa puol tuntii treenien jälkeen. Onkohan pahakin virhe ottaa sitä heti treenien jälkeen? En tullut kysyneeksi..
Avatar
#1709 • • niomic Guest

vala, 1.1.1970 02:00:
Mulle sanottiin phase kolmosta ostaessa, että sitä pitäis ottaa puol tuntii treenien jälkeen. Onkohan pahakin virhe ottaa sitä heti treenien jälkeen? En tullut kysyneeksi..



Noi Phaset on suunniteltu siten, että 1 ennen treeniä, 2 (pelkkää protskua) heti treenin jälkeen ja 3 (perinteisempi palkkari protsku, hiilari, kreatiini jne). n. 30min treenin jälkeen.

Itse käytän 2 ja 3, toimin tuon ohjeistuksen mukaan. Mikäli käytät vain ja vain kolmosta, niin näkisin kyllä, että se on parempi ottaa nopeammin kuin puolen tunnin päästä.
Avatar
#1710 • • niomic Guest

Timce, 1.1.1970 02:00:
---
epicuros, 1.1.1970 02:00:
---
lohikarme, 1.1.1970 02:00:
---
niomic, 1.1.1970 02:00:
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.

Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.

---


Eks jumppapallo käy.. siis jos meinasit jotai vatsoja yms väännellä? :)

---


Ei meinaa sitä vaan tälläistä: " Medicine ball "

Tota on pirun hyvä heitellä yms :)

---


http://www.urheilukiilunen.fi/kuntopallot.htm

edit: Perskeles, lainasin väärää tyyppiä. NIOMIC! KUNTOPALLO ON SE, JOTA AJAT TAKAA! Huusinkohan tarpeeks kovaa, kai se kuuli.

:)



Just toi Medicine ball / kuntopallo. Thx gays!

Mutta saisiko jostain lähempää kuin Keravalta? Mieluusti keskustasta :P
epicuros

Posts: 7,734

#1711 • • epicuros

niomic, 1.1.1970 02:00:
Just toi Medicine ball / kuntopallo. Thx gays!

Mutta saisiko jostain lähempää kuin Keravalta? Mieluusti keskustasta :P



no EI AINAKAAN kisahallista! :P

--
Valid criticism does you a favor.

wiwi

Posts: 1,575

#1712 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

niomic, 1.1.1970 02:00:
Good for you, toppuuttelisin kuitenkin hieman tuon syömisen suhteen. Itse tuli viimeksi tehtyä tuo virhe 2005 ja tuli lisäpainoa aika nopeasti ja turhaan. Toki samalla tuli lihasmassaa ja tietyt tulokset paranivat, mutta näin jälkiviisaana oli ihan tyhmä veto :P Eikä ollu siis kyseessä ees mikään massakausi-ajattelu, luulin vain tarvitsevani selkeästi lisää safkaa ja se luulo osoittautui sitten hyvinkin vääräksi.


No juu, en mä ihan kaksin käsin aio ruokaa ruveta mättämään. Syön aika kevyesti ja mulla on lihaton ja maidoton (paria poikkeusta lukuunottamatta) ruokavalio. Kun on taustalla monta vuotta syömishäiriöitä, niin on ollut vähän opettelemista järkevässä ruokavaliossa (ts. siinä että syö silloin kun on nälkä eikä esim. käytä syömättömyyttä rankaisemiskeinona). Ja nyt kun kulutus on ollut pitkään kovempaa kuin aikaisemmin, voisi ihan hyvillä mielin lisätä sitä energiansaantiakin.

Menin eilen takaisin salille, enkä olisi millään malttanut lähteä. Tänään pidän välipäivän ja meen uimaan, huomenna sitten varmaan taas. Jee jee! Kesäaika on selvästi hyvä aloittaa, ainakin tuolla Yliopistoliikunnan salilla on tosi hiljaista. Saa tehdä ihan rauhassa omia juttujaan. Niin ja ihmiset käyttäytyvät kovin kohteliaasti! Onko se joku salietikettijuttu?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

SyndroDome

Posts: 1,103

#1713 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

wiwi, 27.5.2009 13:47:
---

No juu, en mä ihan kaksin käsin aio ruokaa ruveta mättämään. Syön aika kevyesti ja mulla on lihaton ja maidoton (paria poikkeusta lukuunottamatta) ruokavalio. Kun on taustalla monta vuotta syömishäiriöitä, niin on ollut vähän opettelemista järkevässä ruokavaliossa (ts. siinä että syö silloin kun on nälkä eikä esim. käytä syömättömyyttä rankaisemiskeinona). Ja nyt kun kulutus on ollut pitkään kovempaa kuin aikaisemmin, voisi ihan hyvillä mielin lisätä sitä energiansaantiakin.

Menin eilen takaisin salille, enkä olisi millään malttanut lähteä. Tänään pidän välipäivän ja meen uimaan, huomenna sitten varmaan taas. Jee jee! Kesäaika on selvästi hyvä aloittaa, ainakin tuolla Yliopistoliikunnan salilla on tosi hiljaista. Saa tehdä ihan rauhassa omia juttujaan. Niin ja ihmiset käyttäytyvät kovin kohteliaasti! Onko se joku salietikettijuttu?



Nonii hyvinhän se homma on lähtenyt käyntiin! (Kannatti potkia perseelle *vink*) Syömisestä.. Ei sitä safkaamista tosiaan kannata överiksi vetää, mutta kunhan pidät vaan huolen siitä, että saat riittävästi ravintoa aka energiaa. Syö nyt ainakin niin usein kun on nälkä :) Ja mielellään vähän vaikkei oliskaan, niin tulee tuloksiakin sitten (ajan kanssa) paremmin.

--
Life is full of choises.

W

Posts: 1,049

#1714 • • Edited W
Jee, enää 2vk jäljellä kevät diettiä *jiihaa*

Hienosti ja helposti kyllä kulkenut tänä keväänä. Kohta sitten pääsen mässäilemään kesälomalla läskit takas *nauru*
ValaX

Posts: 3,891

#1715 • • ValaX
Kun jotkut palkkarit otetaan heti treenien jälkeen ja jotkut taas puol tuntii treenien jälkeen, niin mua askarrutta kuuluuko loppujäähdyttelyt ja venyttelyt treeneihin? Jäähdyttelyihin mulla menee vartti ja ja siihen perään kerran viikkoon tehtäviin pitkiin venytteleyihin menee puol tuntia, vähän ylikin...
W

Posts: 1,049

#1716 • • Edited W

vala, 8.6.2009 18:54:
Kun jotkut palkkarit otetaan heti treenien jälkeen ja jotkut taas puol tuntii treenien jälkeen, niin mua askarrutta kuuluuko loppujäähdyttelyt ja venyttelyt treeneihin? Jäähdyttelyihin mulla menee vartti ja ja siihen perään kerran viikkoon tehtäviin pitkiin venytteleyihin menee puol tuntia, vähän ylikin...



Noista palkkareista sen verran että normaali kuntosaliharjoittelu ei tutkitusti syö glukoosia siinä määrin kuin pitkäkestoinen aerobinen harjoittelu. Sen vuoksi kuntosaliharjoittelun jälkeen ja dietillä hiilihydraatteja ei tarvitse nauttia välittömästi saliharjoittelun jälkeen vaan about 1-2 tunnin kuluttua siitä. Kuntosalin jälkeen proteiinin tarve on suurempi ja riittää palautusjuoman sijaan pelkkä laadukas proteiini juoma. Varsinkin dietillä ei kannata vähiä kaloreitaan täyttää runsashiilarisilla juomilla, vaan syödä hyvää ja laadukasta ruokaa mahdollisimman paljon. Hyvä ruoka, hyvä mieli. *vink*

Myöskään punttitreenin jälkeen ei imo mitään jäähdyttelyjä kaipaa. Hyvää vaan aineenvaihdunnan buustia kun pukkaa sitä jälkihikeä ja aineenvaihdunta on aktiivinen rankan punttireenin jälkeen.

Itse tässä vaiheessa kevätdiettiä kun rasvat alkaa olla siellä 5% paikkeilla (kutsit alkaa näkyä pakaroissa) en edes proteiinijuomaa juo heti salin jälkeen vaan kävelen kotiin (noin. 6km) ja syön sen jälkeen kunnon sapuskat.
Zeratul

Posts: 1,170

#1717 • • Zeratul Captain miserable
Just saunoessa todettiin et oon kauhee läski.
Jos nyt vaikka antais itelleen vielä juhannukseen asti armonaikaa, mut sen jälkeen on kyl jo syytä luovuttaa rantakunnon metsästäminen. Ehkä sit kesäks 2010. :(

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Takyon

Posts: 2,945

#1718 • • Takyon Möwkö

Zeratul, 11.6.2009 22:52:
Just saunoessa todettiin et oon kauhee läski.
Jos nyt vaikka antais itelleen vielä juhannukseen asti armonaikaa, mut sen jälkeen on kyl jo syytä luovuttaa rantakunnon metsästäminen. Ehkä sit kesäks 2010. :(



Tota sä et kyl usko itekään :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Zeratul

Posts: 1,170

#1719 • • Zeratul Captain miserable

Takyon, 11.6.2009 23:09:
---
Zeratul, 11.6.2009 22:52:
Just saunoessa todettiin et oon kauhee läski.
Jos nyt vaikka antais itelleen vielä juhannukseen asti armonaikaa, mut sen jälkeen on kyl jo syytä luovuttaa rantakunnon metsästäminen. Ehkä sit kesäks 2010. :(

---


Tota sä et kyl usko itekään :D


No hei mun ongelma-alueet! En kestä enää! En voi hyväksyä!

Mut ihan totta joo, en usko.
Ei tää reilu viikko voi enää mitenkää pelastaa. :(

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Worin

Posts: 526

#1720 • • Worin
Se täytyy tänne sanoo et ei kannata rikkoo paikkoja. Ite oon olkapään rikkonu toistamiseen kohta 2 vuotta sitten ja eihän siitä taida normaalia tulla enää koskaan. 6kk meni et pysty tekee yhtään mitään ja edelleen (ehkä aina) on sellasia "no-man's land" kohtia liikeradoissa jollon ei vaan tunnu olevan kontrollia tai voimaa. Eihän noita normaalissa elämisessä huomaa. Salilla sitten käsipainoilla vinopenkki tuo esiin sen, että balanssia ei vaan tunnu olevan riittävästi. Kumilangat kun ostin ja kiertäjäkalvosimia aloin tosissaan jumppaa niin hyöty on ollu suuri (kumilangat on ylivoimasesti paras kotikonsti kiertäjäkalvosimien jumppaamiseen).

Ainakaan olkapäätä ei kannata rikkoo, se on niin monimutkanen nivel et sen kyllä huomaa sit (ehkä) lopunikäänsä jos sieltä on jotain menny rikki.

Jos jollekin sattuu olkapää vamma niin en suosittele vaan sanon et hommaa jumppakuminauhat ja ettii sen heikon suunnan ja reenaa sitä. Eli ei mitään vähän sinnepäin liikkeitä, koitin niitä pitkän aikaan ilman mitään hyötyjä. Liikeradan pitää olla tossa jumppahommassa täsmälleen se joka on todella heikko.

Varmaan joku urheilulääkäri pystyis antaa paremmat eväät, mut tavallinen fysioterapeutti ei kyllä auta salillakävijää juuri mitenkään kun liikkeet osaa tehdä jo oikein. Olkapään kans se on niin, että 1: selvitä heikot liikeradat 2: kehitä liikkeet joilla niitä voi parhaiten reenaa.