puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,038,712 views

epicuros

Posts: 7,734

#1421 • • epicuros
Siis meinaatteko te yleensä sillä, et paljon nousee ykkösellä vai paljolla te vedätte sarjoja?


Joka kerta, kun joku tulee kysyy multa "paljon nousee penkistä?" ni mä sanon 40 tai 300. Koska sillä tuloksella ei ole käytännössä mitään väliä :D

--
Valid criticism does you a favor.

hrdkvr

Posts: 3,929

#1422 • • hrdkvr KURGO

laite, 5.3.2009 08:47:
---
hrdkvr, 5.3.2009 08:30:
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.

Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D

---

Argh, mua tuskastuttaa ihan hirveesti tällä hetkellä se, että en ehdi treenaamaan tarpeeksi paljon jonka takia penkkitulos on jämähtänyt tuoho oma paino + 10kg tietämille (eli about 90 kiloon). Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada. Ja duunireissut katkoo aina tota hyvää treeniputkea, joten tulokset junnaa senkin takia paikallaan...

Mut tulipa käytyä taas aamulla salilla, teki taas helvetin hyvää!



mäkin käyn yksin salilla mutta tähän on apukeino

smith

Eli se laite jossa tanko liikkuu kahden tolpan välissä. Pistä penkki sen alle ja stopperit tolppiin rinnan kohdalle niin voit nostella maksimeita yksinäsi. Mäkään en ole varmaan 10 vuoteen maksimeita koittanut mutta eilen oli niin energinen olo että päätin kokeilla kun sarjat 75 kilolla nousi niin helposti 10 kertaa.

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#1423 • • hrdkvr KURGO

Epicuros, 5.3.2009 08:53:
Siis meinaatteko te yleensä sillä, et paljon nousee ykkösellä vai paljolla te vedätte sarjoja?


Joka kerta, kun joku tulee kysyy multa "paljon nousee penkistä?" ni mä sanon 40 tai 300. Koska sillä tuloksella ei ole käytännössä mitään väliä :D



no ykkösellä

eihän sillä mitään väliä olekkaan mutta 100 kiloa on vaan pidetty kultaisena voiman mittarina

--
-keep it hard-

laite

Posts: 2,994

#1424 • • laite MastahWankah

Epicuros, 5.3.2009 08:53:
Siis meinaatteko te yleensä sillä, et paljon nousee ykkösellä vai paljolla te vedätte sarjoja?


Joka kerta, kun joku tulee kysyy multa "paljon nousee penkistä?" ni mä sanon 40 tai 300. Koska sillä tuloksella ei ole käytännössä mitään väliä :D


No mä vedän yleensä pitkiä sarjoja järkevillä painoilla (40-70kg), koska enemmän mä tartten harrastuksissa kestävyyttä kuin maksimivoimaa. Ja toi mun maksimitulos on se mitä nousee 1-3 kertaa, riippuu kyllä päivästä nouseeko ees tota yhtä kertaa. Pitäis vaan välillä vetää maksimitreeniäkin kun noi pitkät sarjat alkaa kans junnaamaan paikallaan, ts. ei tapahdu mitään huomattavaa kehitystä, vaan sarjan pituus jää aina siihen tiettyyn pisteeseen mihin aina ennenkin.
laite

Posts: 2,994

#1425 • • laite MastahWankah

hrdkvr, 5.3.2009 08:55:
---
laite, 5.3.2009 08:47:
---
hrdkvr, 5.3.2009 08:30:
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.

Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D

---

Argh, mua tuskastuttaa ihan hirveesti tällä hetkellä se, että en ehdi treenaamaan tarpeeksi paljon jonka takia penkkitulos on jämähtänyt tuoho oma paino + 10kg tietämille (eli about 90 kiloon). Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada. Ja duunireissut katkoo aina tota hyvää treeniputkea, joten tulokset junnaa senkin takia paikallaan...

Mut tulipa käytyä taas aamulla salilla, teki taas helvetin hyvää!

---


mäkin käyn yksin salilla mutta tähän on apukeino

smith

Eli se laite jossa tanko liikkuu kahden tolpan välissä. Pistä penkki sen alle ja stopperit tolppiin rinnan kohdalle niin voit nostella maksimeita yksinäsi. Mäkään en ole varmaan 10 vuoteen maksimeita koittanut mutta eilen oli niin energinen olo että päätin kokeilla kun sarjat 75 kilolla nousi niin helposti 10 kertaa.


Niinjoo toi on tietty ihan ok keino. Tossa smith-penkissä ei vaan hirveästi jaksa treenata kun tossa painot ei heilu eikä tuu noille muille lihaksille sitä treeniä. Saattaa tulla ylläreitä sit kun kokeilee penkissä "vapailla" painoilla :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1426 • • Jussi Soro choon!

laite, 5.3.2009 08:47:
Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada.


Ihan maksimilla ei välttämättä kannata treenata mut joku 4x6 on aika hyvä. Itse ainakin pyydän välillä jotain tuntemattomia varmistamaan, jos olen yksin treenamassa. Jos ei salilla ole ketään muuta, niin käsipainoilla on hyvä vetää penkkiä. Oma tulos nousi selkeästi kun treenasin välillä pari kuukautta käsipainoilla, niistä tulee huomattavasti enemmän tukilihakset käyttöön.
lohikarme

Posts: 1,730

#1427 • • lohikarme RitariVittupää

JussiS, 5.3.2009 09:03:
---
laite, 5.3.2009 08:47:
Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada.
---

Ihan maksimilla ei välttämättä kannata treenata mut joku 4x6 on aika hyvä. Itse ainakin pyydän välillä jotain tuntemattomia varmistamaan, jos olen yksin treenamassa. Jos ei salilla ole ketään muuta, niin käsipainoilla on hyvä vetää penkkiä. Oma tulos nousi selkeästi kun treenasin välillä pari kuukautta käsipainoilla, niistä tulee huomattavasti enemmän tukilihakset käyttöön.



Tasopenkki on käsipainoihin verrattuna ihan paskaa :) Ite teen tosi satunnaisesti tasopenkkiä... eli käsipainoilla mennään. :)

--
Qualis artifex pereo

epicuros

Posts: 7,734

#1428 • • epicuros

hrdkvr, 5.3.2009 08:56:

no ykkösellä

eihän sillä mitään väliä olekkaan mutta 100 kiloa on vaan pidetty kultaisena voiman mittarina



Entäs, jos mennään jenkkilään missä ei käytetä kiloja ja ilmeisesti sen pitää olla joku pyöreä luku niin olisko se sit 200lbs se voiman mitta, mikä on nyt nopealta laskemiselta sen about ~10kg vähemmän? xD

Mut jotenkin toi saa multa aina karvat nousee pystyyn, kun jotkut tulee kysyy tota tulosta, vähän niin kuin "sillä olisi jotain merkitystä". Mä oon viimeksi varmaan kuusi vuotta sitten kokeillut maksimia penkistä, eikä se nykyään varmaan hirveen paljoa yli sataa ole. Johtuen aika pitkälti tekniikan haihtumisesta. Eikä tuolla väliä vaikka se alta sadan olisi sillä tiedän olevani paljon voimakkaampi, kuin melkein 10 vuotta sitten, kun mä teininä sain sen 116kg.

No mut pääasia, et on tavoitteita ja nehän toimii parhaiten motivaattoreina :)

--
Valid criticism does you a favor.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1429 • • Jussi Soro choon!
Kyl mun mielestä esim 10 toistoa omalla painolla penkistä on huomattavasti parempi vertailukohta, kuin absoluuttinen maksimi. 100 kg saa penkistä ylös aika helposti kuitenkin ja jollekin satakiloiselle jätkälle toi on mielestäni aika huonokin tulos vielä... Tietty maksimipainoilla on kiva leveillä jos se nyt sattuu olemaan enemmän kuin muilla :P
lohikarme

Posts: 1,730

#1430 • • lohikarme RitariVittupää

JussiS, 5.3.2009 09:20:
Kyl mun mielestä esim 10 toistoa omalla painolla penkistä on huomattavasti parempi vertailukohta, kuin absoluuttinen maksimi. 100 kg saa penkistä ylös aika helposti kuitenkin ja jollekin satakiloiselle jätkälle toi on mielestäni aika huonokin tulos vielä... Tietty maksimipainoilla on kiva leveillä jos se nyt sattuu olemaan enemmän kuin muilla :P



Testo ja raudo tekee kymppejä 200kilol hei!!!!11!11oneone

--
Qualis artifex pereo

laite

Posts: 2,994

#1431 • • laite MastahWankah

lohikarme, 5.3.2009 09:41:
---
JussiS, 5.3.2009 09:20:
Kyl mun mielestä esim 10 toistoa omalla painolla penkistä on huomattavasti parempi vertailukohta, kuin absoluuttinen maksimi. 100 kg saa penkistä ylös aika helposti kuitenkin ja jollekin satakiloiselle jätkälle toi on mielestäni aika huonokin tulos vielä... Tietty maksimipainoilla on kiva leveillä jos se nyt sattuu olemaan enemmän kuin muilla :P

---


Testo ja raudo tekee kymppejä 200kilol hei!!!!11!11oneone


AST pilaa kaikki hyvät threadit!11!1
epicuros

Posts: 7,734

#1432 • • epicuros

JussiS, 5.3.2009 09:20:
Kyl mun mielestä esim 10 toistoa omalla painolla penkistä on huomattavasti parempi vertailukohta, kuin absoluuttinen maksimi. 100 kg saa penkistä ylös aika helposti kuitenkin ja jollekin satakiloiselle jätkälle toi on mielestäni aika huonokin tulos vielä...



Nimenomaan.

Tietty maksimipainoilla on kiva leveillä jos se nyt sattuu olemaan enemmän kuin muilla :P



Niinhän se varmaan on. Sääli vaan, ettei siinä mitään leveilemisen aihetta ole, kuin et on "isompi numero" :D

--
Valid criticism does you a favor.

Bio

Posts: 4,429

#1433 • • Bio The Bullies / Pinky
Mua kans naurattaa kun kerron jollekin et käyn salilla ni eka kysymys on: "No paljos nousee?" :D
Niinku se oli salil käymisen tarkoitus, pääsee leveilee mitä nousee penkist :D
ValaX

Posts: 3,891

#1434 • • ValaX
Jos tolla "paljos nousee" tarkotetaan penkistä, niin mulla ei ole penkkipunnerrusta ollenkaan tämän hetkisessä ohjelmassa. Eikä ole seuraavassakan muuten kuin kahden viikon välein olevalla kevytviikolla, jonka teen ensimmäisellä ohjelmallani, josta siis löytyy tuo penkkipunnerrus.
hrdkvr

Posts: 3,929

#1435 • • hrdkvr KURGO
onkos jätkillä testot kans hanskassa kun tollaset agggrot lähtee kun ilmoitan saavuttaneeni itselleni asetetun tavoitteen. sinänsähän penkki on tosi yliarvostettu liike, jota en edes paljoa treenaa, mutta 100 penkkitulos on mielestäni aika yleiskäsitys johon ei kynäniskojen puolustelut auta

--
-keep it hard-

epicuros

Posts: 7,734

#1436 • • epicuros
Dude.. :D

Ei toki ollut mitään aggroilua sua kohtaan vaan yleisesti ihmettelen juuri tuon kyseisen liikkeen merkitystä, kun puhutaan puntista. Eikä tietenkään ole väärin ilmoittaa siitä yleisesti, et saa tavoitteensa rikki.
Onneks olkoon siitä :)

--
Valid criticism does you a favor.

La Petite

Posts: 1,160

#1437 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Ei toi 100 nyt niin paljon oo. Mä tiedän tytön joka teki 6toistoo 90kg:lla :)

--
Rem tene, verba seqventur

epicuros

Posts: 7,734

#1438 • • epicuros

La Petite, 5.3.2009 13:29:
Ei toi 100 nyt niin paljon oo. Mä tiedän tytön joka teki 6toistoo 90kg:lla :)



Suhteellista.

Mä näin lehdessä kaverin joka veti 300kg penkistä, et ei se 200kg nyt oikeen mitään ole. Ja ihan naturaalina ofc! :D

--
Valid criticism does you a favor.

ValaX

Posts: 3,891

#1439 • • ValaX
Onko toi penkkipunnerrus sitte joku miehisyyden symbooli, en tiedä?
Calumet

Posts: 216

#1440 • • Edited Calumet
Penkki on mun mielestä aikas yliarvostettu. Ite ainakin harvemmin kosken kyseiseen masiinaan.