puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,052,652 views

remotion

Posts: 5,283

#1221 • • remotion nostatus guru
jos on pidempää kipua niin kannattaa miettiä mistä se tulee. itselläni esim hieman tulehtunut oikea kyynärpää, ollu jo 2kk, huomaa varsinkin kun tekee pystypenkissä kässäreillä olkapäitä. ilmeisesti tulee siitä että käytän kotona läppärin tasohiirtä nollaergonomialla... pitänee yrittää vähentää himadatailua.
Troy

Posts: 5

#1222 • • Troy
Yksityissali on, mut mistä motivaatio...siinä pulma.
terraluna

Posts: 1,270

#1223 • • terraluna Agentti
Onko kellään kokemuksia Lady Linen saleista? Etenkin Larun Lady Line kiinnostais.

Kallistahan siellä on käydä kun pitää maksaa kuukausimaksu ja sitoutua jäseneksi pitkäksi aikaa. Vois kuitenkin kuvitella et ei oo samanlaista ruuhkaa kuin esim. SATS:in ja Motivuksen saleilla. En kestä sitä et joka laitteella on 3 ihmistä jonossa ja sit samalla viel joku mamma pitää 5 minuutin huilia laitteessa istuen.

Mitä kaikkea se kuukausimaksu pitää sisällään? Mitkään salin sponsorijuomapullot ym. tilpehööri ei kiinnosta, mut jos tohon hintaan saa vaikka kunto-ohjelman tai muuta neuvontaa jne.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Mai

Posts: 374

#1224 • • Edited Mai Villikisu

Flash, 13.3.2008 17:14:
kesä tulossa.. dieettiä ei oo mitään järkeä vielä tässä vaiheessa vuotta alottaa.. tosin riippuu missä kunnossa on.. mut ihanteellisin aika olisi aloittaa toukokuun alussa.. kesäkuu kuitenkin melko hiljaista.. sit on heinäkuussa hietsukunnossa <3



Äläs ny, mä kun lähden Mallorcalle juhannuksena*joo* Eli dietillä ollaan!*igor*


e: Meinasin tänään lähteä salille mutta taidan jättää sittenkin väliin. Tällä viikolla kuitenkin jo 5krt salitreenit tehty ja tänään menossa lenkille. *hymy*
Esa

Posts: 947

#1225 • • Esa

Troy, 3.4.2008 02:02:
Yksityissali on, mut mistä motivaatio...siinä pulma.



Esim. tavoitteista:

1. Määrittele itsellesi tavoite.
2. Laadi personal trainerin tms. ammattilaisen kanssa henkilökohtainen ohjelma joka palvelee em. tavoitetta.
3. Pyri saavuttamaan tavoite & harjoittele säännöllisesti pitäen tavoite mielessä.
Flash

Posts: 108

#1226 • • Flash

Mai, 6.4.2008 13:37:
---
Flash, 13.3.2008 17:14:
kesä tulossa.. dieettiä ei oo mitään järkeä vielä tässä vaiheessa vuotta alottaa.. tosin riippuu missä kunnossa on.. mut ihanteellisin aika olisi aloittaa toukokuun alussa.. kesäkuu kuitenkin melko hiljaista.. sit on heinäkuussa hietsukunnossa <3

---


Äläs ny, mä kun lähden Mallorcalle juhannuksena*joo* Eli dietillä ollaan!*igor*


e: Meinasin tänään lähteä salille mutta taidan jättää sittenkin väliin. Tällä viikolla kuitenkin jo 5krt salitreenit tehty ja tänään menossa lenkille. *hymy*




kerros sun dieetistä?:) ja 5 krt salitreeniä viikkoon tuntuu aika paljolta.. mites palautuminen? vai teetkö aina yhden lihasryhmän kerral? :)

--
Da playah...

Mai

Posts: 374

#1227 • • Mai Villikisu

Flash, 8.4.2008 21:20:
---


---


Äläs ny, mä kun lähden Mallorcalle juhannuksena*joo* Eli dietillä ollaan!*igor*


e: Meinasin tänään lähteä salille mutta taidan jättää sittenkin väliin. Tällä viikolla kuitenkin jo 5krt salitreenit tehty ja tänään menossa lenkille. *hymy*

---



kerros sun dieetistä?:) ja 5 krt salitreeniä viikkoon tuntuu aika paljolta.. mites palautuminen? vai teetkö aina yhden lihasryhmän kerral? :)



5 krt viikossa punttia;

ma: hauis ja ojentaja
ti: olkapäät ja vatsat + aerobinen
ke: jalat
to: tauko
pe:selkä
la: rinta ja vatsat
su: tauko tai kävelylenkki jos jaksaa


Näin ainakin alkuun...Joo, eli en tee mitään selkä-hauis-ojentaja-yhdistelmää 5 kertaa viikossa*nauru* Eli kyllä tossa kerkeää hienosti palautumaan. Myöhemmin otan aerobisia sitten lisää, alkuun nyt mennään näillä eväillä.*hymy*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1228 • • Jusuplussa UG-///

Mai, 8.4.2008 21:42:
---
Flash, 8.4.2008 21:20:
---

5 krt viikossa punttia;

ma: hauis ja ojentaja
ti: olkapäät ja vatsat + aerobinen
ke: jalat
to: tauko
pe:selkä
la: rinta ja vatsat
su: tauko tai kävelylenkki jos jaksaa


Näin ainakin alkuun...Joo, eli en tee mitään selkä-hauis-ojentaja-yhdistelmää 5 kertaa viikossa*nauru* Eli kyllä tossa kerkeää hienosti palautumaan. Myöhemmin otan aerobisia sitten lisää, alkuun nyt mennään näillä eväillä.*hymy*



Eiks kannattais mieluummin 2-3jakosta käyttää ja typistää treenikierto lyhyeksi. Palautuminenhan on ihan siitä kiinni, et kuinka loppuun hakkaa lihat ja kuinka nopeeseen kiertoon pakottaa kropan. Tosta sais nopeesti rinta/selkä, kädet/olkapäät ja jalat. Ja treenikierto vaikka 5pv. Mun korvaan vaan särähtää,et käydään tekee olkapäät ja vatsat, jossa menee 20min ja sit jaloissa menee helposti se yli tunti,
Avatar
#1229 • • niomic Guest

yusu, 9.4.2008 10:42:
---
Mai, 8.4.2008 21:42:
---
Flash, 8.4.2008 21:20:
---

5 krt viikossa punttia;

ma: hauis ja ojentaja
ti: olkapäät ja vatsat + aerobinen
ke: jalat
to: tauko
pe:selkä
la: rinta ja vatsat
su: tauko tai kävelylenkki jos jaksaa


Näin ainakin alkuun...Joo, eli en tee mitään selkä-hauis-ojentaja-yhdistelmää 5 kertaa viikossa*nauru* Eli kyllä tossa kerkeää hienosti palautumaan. Myöhemmin otan aerobisia sitten lisää, alkuun nyt mennään näillä eväillä.*hymy*

---


Eiks kannattais mieluummin 2-3jakosta käyttää ja typistää treenikierto lyhyeksi. Palautuminenhan on ihan siitä kiinni, et kuinka loppuun hakkaa lihat ja kuinka nopeeseen kiertoon pakottaa kropan. Tosta sais nopeesti rinta/selkä, kädet/olkapäät ja jalat. Ja treenikierto vaikka 5pv. Mun korvaan vaan särähtää,et käydään tekee olkapäät ja vatsat, jossa menee 20min ja sit jaloissa menee helposti se yli tunti,



olkapäät + vatsat + aerobinen
Kyllä noihin imo saa aika hyvin toistakin tuntia menemään, pelkkiin vatsoihinkin 15-20min jos vetää tosiaan jotain 6-8 eri liikkeen settiä useamman kerran läpi.

Muuten kyl itselläki aina särähtäny noin vahvasti erotellut, mutta parempi tehdä silleen miten itselle sopii ja tuntuu hyvältä ku yrittää pakottaa jotain mallia mikä ei tunnu omalta (vaikka oiskin teknisesti parempi).
Amuck

Posts: 2,396

#1230 • • Edited Amuck dub-i-dub

terraluna, 6.4.2008 12:51:
Onko kellään kokemuksia Lady Linen saleista? Etenkin Larun Lady Line kiinnostais.

Kallistahan siellä on käydä kun pitää maksaa kuukausimaksu ja sitoutua jäseneksi pitkäksi aikaa. Vois kuitenkin kuvitella et ei oo samanlaista ruuhkaa kuin esim. SATS:in ja Motivuksen saleilla. En kestä sitä et joka laitteella on 3 ihmistä jonossa ja sit samalla viel joku mamma pitää 5 minuutin huilia laitteessa istuen.

Mitä kaikkea se kuukausimaksu pitää sisällään? Mitkään salin sponsorijuomapullot ym. tilpehööri ei kiinnosta, mut jos tohon hintaan saa vaikka kunto-ohjelman tai muuta neuvontaa jne.


En tiä Larusta mutta Tampereen salilla viihdyn. Kk-maksu on 54e, mutta nuohan vaihtelevat paljonkin - kaverillani joka liittyi hieman myöhemmin maksu on 64e, ja eri paikkakunnilla tietysti eri hinnoittelu. Hintaan sisältyy kuntosali, jumpat, solarium, ja todella hyvä neuvonta. Aina tarpeen vaatiessa voi varata ohjaajalta vartin, jolloin tehdään vaikka uusi ohjelma tai voi kysyä mistä tahansa mieltä askarruttavasta. Olen aiemmin tottunut rähjäisiin kellarisaleihin niin tuo kaikki pikku luksus - pukuhuoneessa vartalovoiteet ja muotovaahdot valmiina, hierovat tuolit chillailuhuoneessa, henkilökunta joka ihmettelee jos en ilmaannu maanantain combatiin - tuntuu varsin ylelliseltä. Koska sali on aika uusi, avattu joulukuussa, on kävijöitä aika vähän. Jumppiin ei koskaan tarvitse varata aikaa ja salilla pääsee ruuhka-aikaankin mukavasti laitteille. En osaa yhtään sanoa paljonko kävijämäärä kasvaa esim. vuoden sisällä, sen näkee sitten. Yksi asia mistä pidän on se, että kävijäkunta näyttää olevan ympäristön yritysten toimistotyöntekijöitä; siellä käy nuorien ja timmien typyjen lisäksi paksuja tanttojakin. Näin aloittelijana oon tavallaan tyytyväinen etten ole aina se hitain ja lihavin ja huonoiten pukeutunut - ei niin että kovin paljoa näille antaisin painoarvoa muiden kohdalla, mutta omalla kohdalla jostain kumman syystä vaikuttaa. Salilla on myös todella vähän peilejä: ei aerobic-huoneessa, ei punttiksella, ei vessoissa. Pukuhuoneessa on sen verran että näkee mihin suuntaan hiukset föönaa. Jännä yksityiskohta mielestäni, joidenkin liikkeiden tarkistamiseen olisi peili ihan kiva mutta kai jotkut kokevat ne tavallaan ahdistavina.

Näin siis meillä, tarkista toki miten faktat pätee Laruun. Paras tietty on kun menet viiden aikoihin tutustumiskierrokselle.

edit. Ai niin, tuolla kortilla saa käydä K-saliryhmän saleilla ympäri Suomea. Ihan hyvä ominaisuus.

edit2. Niin ja kysy tarkasti miten siitä jäsenyydestä pääsee eroon. Kortin voi vuokrata toiselle vaikka loman ajaksi, ja sen voi lopuksi myydä. En ole ehdoista ja käytännöstä perillä.

edit3. Eilen käydessäni bongasin salista ensimmäisen peilin. :)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Mai

Posts: 374

#1231 • • Edited Mai Villikisu

yusu, 9.4.2008 10:42:
---
[url=http://klu


Eiks kannattais mieluummin 2-3jakosta käyttää ja typistää treenikierto lyhyeksi. Palautuminenhan on ihan siitä kiinni, et kuinka loppuun hakkaa lihat ja kuinka nopeeseen kiertoon pakottaa kropan. Tosta sais nopeesti rinta/selkä, kädet/olkapäät ja jalat. Ja treenikierto vaikka 5pv. Mun korvaan vaan särähtää,et käydään tekee olkapäät ja vatsat, jossa menee 20min ja sit jaloissa menee helposti se yli tunti,



Mulla ei yksinkertaisesti riitä motivaatio useamman lihasryhmän treenaamiseen kerralla. Kyllä mun olkapäätreenissä yli puoli tuntia menee + siihen vatsat n. 25minuuttia + 20 minuuttia aerobinen.eli puoltoista tuntia about. Olkapään kanssa en halua muita lihasryhmiä, tykkään keskittää ne noin. jalkareeni on itsessään niin raskas että tiedän etten jaksa alkaa vääntää siihen enään mitään.

Tulee treenattua se yksi lihasryhmä kovempaan. Silloin kun en monta niin en kuitenkaan jaksa vetää kaikkia kunnolla.

Ainih ja tost rintatreenist niin sen lomassa pumppailen yleensä vähän myön hauista.*hymy*
josbe

Posts: 1,982

#1232 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Päivän vinkki: Kannattaa välillä vaihtaa lajia! :)

Itse olen aina ollut vannoutunut "Ei ryhmäliikuntaa, kiitos!" -tyyppi, mutta nyt yhtäkkiseltään body pumpit, power boxingit yms. hyvin ohjatut tunnit tuntuvat tosi mukavilta. Jaksaa paremmin treenata päivittäin, kun on tiedossa tunti, jolle on "pakko" mennä, kun on ilmoittautunut.

Tietty sekin vaikuttaa, että täällä ohjaajat ovat todella ammattitaitoisia ja kannustavia tehden tunneista mukaansatempaavia.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1233 • • Jusuplussa UG-///

Mai, 9.4.2008 12:02:
---
yusu, 9.4.2008 10:42:
---
[url=http://klu


Mulla ei yksinkertaisesti riitä motivaatio useamman lihasryhmän treenaamiseen kerralla. Kyllä mun olkapäätreenissä yli puoli tuntia menee + siihen vatsat n. 25minuuttia + 20 minuuttia aerobinen.eli puoltoista tuntia about. Olkapään kanssa en halua muita lihasryhmiä, tykkään keskittää ne noin. jalkareeni on itsessään niin raskas että tiedän etten jaksa alkaa vääntää siihen enään mitään.

Tulee treenattua se yksi lihasryhmä kovempaan. Silloin kun en monta niin en kuitenkaan jaksa vetää kaikkia kunnolla.

Ainih ja tost rintatreenist niin sen lomassa pumppailen yleensä vähän myön hauista.*hymy*



Juu ymmärrän. Pitäähän treenin olla mielekästä, et sitä jaksaa päivästä toiseen vetää. Mutta esmes noissa 2-jakosissa onkin ideana, ettei treenata paljoa kerralla, eikä vedetän loppuun asti. Tällöin paikat palautuu nopeammin ja päästään treenaa nopeammin uudestaan samat lihat.

josbe, ei sitä lajia noin vaan vaihdeta ;-) No okei, ite väänsin vapaaottelua vähän aikaa ja se oliki aika mukavaa, mutta paikat meni rikki, nii loppu seki.
Mai

Posts: 374

#1234 • • Edited Mai Villikisu

yusu, 9.4.2008 13:52:
---


---


Juu ymmärrän. Pitäähän treenin olla mielekästä, et sitä jaksaa päivästä toiseen vetää. Mutta esmes noissa 2-jakosissa onkin ideana, ettei treenata paljoa kerralla, eikä vedetän loppuun asti. Tällöin paikat palautuu nopeammin ja päästään treenaa nopeammin uudestaan samat lihat.



Mä tykkään tehdä ne loppuun..*hymy* 2-jakonen ei toimi eikä 3-jakonen, oon testannu..Parhaita on 4 ja 5 jakoset.*hymy*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1235 • • Jusuplussa UG-///

Mai, 9.4.2008 15:16:
---
yusu, 9.4.2008 13:52:
---


---


Juu ymmärrän. Pitäähän treenin olla mielekästä, et sitä jaksaa päivästä toiseen vetää. Mutta esmes noissa 2-jakosissa onkin ideana, ettei treenata paljoa kerralla, eikä vedetän loppuun asti. Tällöin paikat palautuu nopeammin ja päästään treenaa nopeammin uudestaan samat lihat.


---


Mä tykkään tehdä ne loppuun..*hymy* 2-jakonen ei toimi eikä 3-jakonen, oon testannu..Parhaita on 4 ja 5 jakoset.*hymy*



No ei ne 2 jakoset toimikkaa, jos tekee aina loppuun ;-)) Tollanen 2-jakoseen totutteleminen vaatii kuukausia, et kroppa oppii palautuu nopeammin. Mut niinq sanoin: treenin pitää olla mielekästä, et se on kivaa ja sitä jaksaa. Mut jos halutaan tuloksia parhaalla mahdollisella tavalla, nii siitä on ehkä se hauskuus kaunana. Ite tein pitkään 2-jakosella, mutta nyt vaihdoin 3-jakoseen (osittain sen takia, että hermovauriot on alkanu paranee). Mutta näissä hommissa se oma juttu pitää löytää ite. Heitin tossa vaa vähän vaihtoehtoja, ku en tienny, että oletko edes testannut tai kuullut niistä.
La Petite

Posts: 1,160

#1236 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Mä treenaan nykyisin kaksjakoisella, mut en vissiin ole ihan vielä siihen tottunut, koska kroppa on kuin pesismailalla hakattu joka kerran jälkeen *pepsodent*

Toisaalta toi sopii just siks kivasti, että tykkään käydä myös ryhmäliikuntatunneilla *tanssittel*

Uusin innostus on functional training, jossa heilutaan kahvakuulien kanssa *hikoil*

--
Rem tene, verba seqventur

Avernian

Posts: 7,451

#1237 • • Avernian Kerettiläinen
Jotenkin huomaa, että kesä on taas kulman takana. :) Tässäkin threadissa on vaihteeksi elämää. Talvella ihmiset eivät joko treenaa, tai sitten eivät vain jaksa puhua asiasta.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let&#039;s get ready to ruuuumblee! *sydän*

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1238 • • Kon-tiki The Unsinkable

La Petite, 10.4.2008 07:27:
Uusin innostus on functional training, jossa heilutaan kahvakuulien kanssa *hikoil*



Kauanko oot käyny ja mitkä on olleet vaikutukset? Kysyn, koska mulla oli viime loppuvuonna muutaman kerran personal trainer ja tehtiin vähän kahvakuulallakin töitä. Välitön tuntuma oli, että nyt saa töitä yhtä aikaa suuret lihasryhmät ja core, mut miten pitkällä tähtäimellä, en tiedä.

Kun nyt näkyvät perustaneen functional training -salin tonne meidän naapuriin.
La Petite

Posts: 1,160

#1239 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

Kon-tiki, 10.4.2008 10:23:
---
La Petite, 10.4.2008 07:27:
Uusin innostus on functional training, jossa heilutaan kahvakuulien kanssa *hikoil*

---


Kauanko oot käyny ja mitkä on olleet vaikutukset? Kysyn, koska mulla oli viime loppuvuonna muutaman kerran personal trainer ja tehtiin vähän kahvakuulallakin töitä. Välitön tuntuma oli, että nyt saa töitä yhtä aikaa suuret lihasryhmät ja core, mut miten pitkällä tähtäimellä, en tiedä.

Kun nyt näkyvät perustaneen functional training -salin tonne meidän naapuriin.



Vasta muutaman kerran käynyt, mutta on tuntunut TODELLA tehokkaalta. Tunnilla tulee heti tajuton hiki, mutta silti tuntuu hauskalta ja vaihtelevalta. Seuraavina päivinä onkin sitten ollut vaikeuksia kävellä tai ylipäätään liikuttaa itseään *lmao*

--
Rem tene, verba seqventur

terraluna

Posts: 1,270

#1240 • • terraluna Agentti

2la, 9.4.2008 11:03:
En tiä Larusta mutta Tampereen salilla viihdyn. Kk-maksu on 54e, mutta nuohan vaihtelevat paljonkin - kaverillani joka liittyi hieman myöhemmin maksu on 64e, ja eri paikkakunnilla tietysti eri hinnoittelu. Hintaan sisältyy kuntosali, jumpat, solarium, ja todella hyvä neuvonta. Aina tarpeen vaatiessa voi varata ohjaajalta vartin, jolloin tehdään vaikka uusi ohjelma tai voi kysyä mistä tahansa mieltä askarruttavasta. Olen aiemmin tottunut rähjäisiin kellarisaleihin niin tuo kaikki pikku luksus - pukuhuoneessa vartalovoiteet ja muotovaahdot valmiina, hierovat tuolit chillailuhuoneessa, henkilökunta joka ihmettelee jos en ilmaannu maanantain combatiin - tuntuu varsin ylelliseltä.



Oho, kuulostaa kyl hyvältä. Taidanpa mennä heti huomenna tentin jälkeen! Kiitti tiedoista! :)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!