puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,049,350 views

W

Posts: 1,049

#581 • • W

Dorka:
*clip


Epäoleellinen kysymys, mutta käytetäänkö muuten itämaisessa ruuanlaitossa hyviä rasvoja paljon, kuten oliiviöljyä, ym... tuli vain mieleen? Ja mitkä on suosituimmat proteiinin lähteet? Itse en tiedä juuri MITÄÄN itämaisista ruuista...*hymy*
Avatar
#582 • • Edited Dorka Guest

W:
Epäoleellinen kysymys, mutta käytetäänkö muuten itämaisessa ruuanlaitossa hyviä rasvoja paljon, kuten oliiviöljyä, ym... tuli vain mieleen? Ja mitkä on suosituimmat proteiinin lähteet? Itse en tiedä juuri MITÄÄN itämaisista ruuista...*hymy*


Siis nyt puhun vain japanilaisesta ruasta ja siinä esim. sopat on kaikki kasvis / meri (jolla tarkoitan merilevää ja suoloja) pohjaisia. Niissä harvoin on mitään lihaa (valkoista tai punaista) vaan nuudeleita joten näissä ruissa proteiinin määrä käytännössä on 0% Sit on uppopaistettuja jotka on kyllä rasvaisia (tavallisessa rypsiöljyssä uppopaistettuja) joissa kyllä paistetaan myös äyriäisiä, mut näissäkin todella vähän proteiineja, kun suurinosa kummiskin on kasviksia mitä on uppopaistettu. Sitten on tietysti sushi ja muut vastaavat ruat mut näitä syön harvoin. Kuka jaksaa jokailta palotella lohen pieniksi viipaleiksi, repii ruodot jne. 300-500g kalasta? Ei kukaan, sushissa taas on kyllä kalaa mut täyttävin elementti on hiilarit joten sekään ei toimi massaa hakeville ihmisille tai muutenkin jotka haluaa polttaa rasvaa. Wokkia teen paljon mut taas siinäkin on suurinosa kasviksia, ei lihaa... wokissa käytetään sit oliiviöljyä ja muutenkin tämä on ehdottomasti terveellisimpiä ruokia mitä voi helposti tehdä. Paljon kasviksia, riisiä ja jonkun verran lihaa (kasleria tai jotain vastaavaa). Proteeinin takia wokista on nyt luovuttu kokonaan.

Kalaruat sinänsä olis jees, just syödä paistettuja kaloja mut niistä tulee vain paska mieli, kun Suomesta ei saa "kunnon kalaa" - järvikalat on jees, mut ei niitä vain voi paistaa soijan kanssa ja nauttia (tai voi, mut aivan eri planeetalta, kun rasvaset merikalat - punameriahven... aaah *slurps*) jos olisin Japanissa niin tuo lounas joka on kebab (lammas) tai vastaava muuttuis ehdottomasti kalaks ja äyriäisiks joka on proteiiniltaan parempaa ja muutenkin paljon terveellisempää.

Nyt itseasiassa se ruoka mitä syön ei oo mitään japanilaista nähnytkään aamiaista lukuunottamatta (siis iso läjä riisiä jonne hajotetaan pari raakaa kananmunaa ja jonkun verran soijaa ja sit se vedetään sellaisena - joskin siihen perinteiseen tyyliin kuuluis vielä merilevää päälle ja paistettu kala - merilevää joskus laitan jos jaksan mut en mä mitään kalaa ikinä paista siihen).

Tällähetkellä omassa ruokavaliossa on ongelmana kuidut joita en saa tarpeeks josta nyt seuraa tiettyjä "ongelmia" eli vatsa ei ole kovin iloinen tilanteesta - jota nyt yritän korjata muroilla, mut ei auta tarpeeksi joten pakko siirtyä mysliin jota vedän jugurtin kera siis.

...mut siis japanissa käytetään aika vähän oliiviöljyä mut toisaalta voita ja muuta rasvaista ruokaa ei pahemmin ole. Kaikki on todella vähärasvaista tai ei rasvaa lainkaan joten tämä ei ole ongelma. Näkeehän sen japanilaisista ulkoapäin tai kaikista aasialaisista et kovin hoikkia ovat, sillä perinneruokaa syömällä lihominen länsimaiseen tyyliin siellä on aikalailla mahdotonta.
W

Posts: 1,049

#583 • • Edited W

Dorka:
*clip
W:


Thanks! *joo*
"Bodarit" tuppaa monet tykätä lisätä rahkaansa pellavasiemen rouhetta...siinä on sikana kuitua ja hyviä rasvoja...maku nyt on hieman..*sars*
Lisäksi sitten vain vaikka funlight mehua ni pysyy calorit kurissa...onmuuten yllättävän hyvää maitorahka ainoastaan sokerittomalla funlight mehulla maustettuna.
Avatar
#584 • • Dorka Guest

W:
Thanks! *joo*
"Bodarit" tuppaa monet tykätä lisätä rahkaansa pellavasiemen rouhetta...siinä on sikana kuitua ja hyviä rasvoja...maku nyt on hieman..*sars*
Lisäksi sitten vain vaikka funlight mehua ni pysyy calorit kurissa...onmuuten yllättävän hyvää maitorahka ainoastaan sokerittomalla funlight mehulla maustettuna.


...juu no mä en voi syödä aivan mitä tahansa, kyllä se pitää olla ihan siedettävää. Kalorien suhteen ei ole mitään ongelmaa, rasvaprosentti jotain 8-10 luokkaa ja ton juoksemisen takia sitä kuluu kokoajan niin paljon et mä en voi mitenkään lihoa näillä mun ruokamäärillä vaikka välillä mun hiilarimäärät on lähes 400g päivässä *nauru*
MM

Posts: 215

#585 • • Edited MM kaappimörkö

vaavu:
Tietääkö joku suunnilleen tuon Esport Fitnessin uusia hintoja? Kun ollaan ihan siihen viereen muuttamassa, siellä olisi helppo käydä treenaamassa. Saako sinne ostettua mitään kertalippuja, vai onko pakko ottaa jäsenyys? Ja voiko maksaa erikseen pelkästä kuntosalista, vai täytyykö ottaa kaikki osa-alueet mukaan?

Minkälainen paikka tuo Esport Fitness noin muuten on?



Mitä haet kuntosalilta?

Itse olen espoolaisena "jumpannut" nyt noin pari kuukautta esportis, enkä valitettavasti voi itse salista sanoa juurikaan mitään hyvää. Itse haen kunnon vääntöä punteilla,hikeä jne.. ( Toisaalta taas kampin esport centerin kuntosali on surkein sali missä oon koskaan käynyt*nauru*)
Ohjatut tunnit ovat kuulemma hyviä, siellä käy paljon jengiä ja ilmastointi pelaa.

Olenkin näin ollen ehkä muuttamassa olariumin kuntosaliin. Salina kuulemma parempi ja hinta n.20 egee halvempi kuussa:)

--
Humppaa ja kuole:)

z

Posts: 1,146

#586 • • z

MAkeda:
kampin esport centerin kuntosali on surkein sali missä oon koskaan käynyt



aika hyvissä olet käynyt...
MM

Posts: 215

#587 • • MM kaappimörkö
Mutta kuulemma todella laadukas ja hyvä kuntosali. Kumpa vaan ei olisi niin kallis, muuten itsekkin olisin jo varmaan siellä.
[/quote]

Ei oo todellakaan laadukas ja hyvä kuntosali..Nyt vasta sinne tuli kunnon pohjeprässi. "Musiikki" soi välillä niin hiljaa, että hyvä jos erottaa kumpi kanava siellä soi, kiss fm vai radio nova, aaargh!!

Kyllä tulee mayorsia ikävä, kumpa se ei olis niin kallis..

--
Humppaa ja kuole:)

MM

Posts: 215

#588 • • MM kaappimörkö

miikkah:
---
MAkeda:
kampin esport centerin kuntosali on surkein sali missä oon koskaan käynyt
---


aika hyvissä olet käynyt...



Heh, olen käynyt ihan hyvissä. Väität siis, että se olisi salina jotenkin hyvä. Jos ei salilta löydy edes ylätaljaa ja melkein kaikki vapaat painot on korvattu laitteilla, niin se jo kertookin jotain. Tietysti en tiedä mitä haet punttisalilta...

--
Humppaa ja kuole:)

DESPE

Posts: 4,580

#589 • • DESPE
Itsekin pidän saleina onnettomina, jos siellä ei ole kunnon vapaita painoja vaan kaikki on korvattu laitteilla .. Vapailla painoilla saa aina keskitettyä treenin juuri oikeaan kohtaan .. mut kukin treenaa siellä missä tykkää
remotion

Posts: 5,283

#590 • • remotion nostatus guru
eilen nous mun henk.koht maksimi 15kg kun vaan jaksoin kokeilla pitkästä aikaa penkkiä. nyt tuli ekaa kertaa ns. miehen tulos. tosin tarkotus ois päästä 100 toiselle puolelle edes vähän.
Avatar
#591 • • Dorka Guest

remotion:
eilen nous mun henk.koht maksimi 15kg kun vaan jaksoin kokeilla pitkästä aikaa penkkiä. nyt tuli ekaa kertaa ns. miehen tulos. tosin tarkotus ois päästä 100 toiselle puolelle edes vähän.


en ymmärrä, puhutko nyt tanko + 15kg / x2 eli 50kg yhteensä? ...vai et nostit yhteensä 15kg, josta kysymys et tanko taas painaa sen 20kg... ja taas 100kg mut yhteensä 100kg vaiko 100kg molemmilla puolilla eli 220kg? *nauru*
remotion

Posts: 5,283

#592 • • remotion nostatus guru
siis tulos nousi 15kg.
se on siis kokonais painoa, ja siihen lasketaan tietysti tangon paino mukaan.
remotion

Posts: 5,283

#593 • • remotion nostatus guru

Dorka:
en ymmärrä, puhutko nyt tanko + 15kg / x2 eli 50kg yhteensä? ...vai et nostit yhteensä 15kg, josta kysymys et tanko taas painaa sen 20kg... ja taas 100kg mut yhteensä 100kg vaiko 100kg molemmilla puolilla eli 220kg? *nauru*



ööh, siis nousi 100 ois tavoite nyt aluksi, ei oo pitkä matka. 220 en aio ikinä nostaa, joku roti.
vaavu

Posts: 1,324

#594 • • vaavu vara-vana

MAkeda:
Mitä haet kuntosalilta?



Itse tulisin todennäköisesti käymään enemmän ohjatuilla tunneilla, ja punttisali olisi siinä sivussa lihaskunnon parantamiseen tarkoitettu. Joten ilmeisesti mun kaltaiselle "jumppaajalle" toi sopisi ihan hyvin. :)

Mitäs se kk-kortti kustantaa tonne Esporttiin tätä nykyä?
DESPE

Posts: 4,580

#595 • • DESPE
esportti on aika hintava, se on yli 60 kuussa, ja pakko ottaa se suoraveloitus systeemi mun mielestä ja sitoutua ainakin vuoden jäseneksi.,

Motivuksella maksan ite 17 kuukaudessa salista ja jos ei mitään sitoutumisia :)
Avatar
#596 • • ALIEN Guest

DESPE:
Motivuksella maksan ite 17 kuukaudessa salista ja jos ei mitään sitoutumisia :)



sä oletkin poikkeus :P
MM

Posts: 215

#597 • • MM kaappimörkö

vaavu:
---
MAkeda:
Mitä haet kuntosalilta?
---


Itse tulisin todennäköisesti käymään enemmän ohjatuilla tunneilla, ja punttisali olisi siinä sivussa lihaskunnon parantamiseen tarkoitettu. Joten ilmeisesti mun kaltaiselle "jumppaajalle" toi sopisi ihan hyvin. :)

Mitäs se kk-kortti kustantaa tonne Esporttiin tätä nykyä?



Opiskelijalle 55egee. Suoraveloitusysteemi, mutta ei sitoutumista. Tunnit tuppaavat olla aika täynnä usein.

--
Humppaa ja kuole:)

W

Posts: 1,049

#598 • • W

MAkeda:

Opiskelijalle 55egee. Suoraveloitusysteemi, mutta ei sitoutumista. Tunnit tuppaavat olla aika täynnä usein.



Vittu mitä hintoja!!! *täh* Kisahallissa maksaa euron kun esittää olevansa alle 17...muuten 2 kerta *hihu*
MM

Posts: 215

#599 • • MM kaappimörkö
Käytsä kisahalilla?;)

Joo,ei meitsikään enään kauaa tuolla käy! Kisahallille mentiin aina eurolla, ei niitä valvojia nappaa*nauru*

--
Humppaa ja kuole:)

W

Posts: 1,049

#600 • • W

MAkeda:
Käytsä kisahalilla?;)

Joo,ei meitsikään enään kauaa tuolla käy! Kisahallille mentiin aina eurolla, ei niitä valvojia nappaa*nauru*



Kisahalli toimii aika kivasti...kaksi kuukautta jo testauksen alaisena. Ei nykyään mitään vikaa, paitsi välillä aina karsee teini lauma kyyläämässä paljon lähtee penkiltä..*nauru*