puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,042,168 views

Avatar
#561 • • Viola00 Guest
Pitskun sali on joo ihana *joo* Mun frendi on siellä töissä niin tulee sielläki joskus käytyä
Avatar
#562 • • ALIEN Guest

Marjanpoimija:
Eilen avattiin Pitskuun uus Finnbody ja voi että oli kyl upea sali. Uusia laitteita kymmenittäin tilaa yli 2000 m2 sekä loistavat saunat ja peseytymistilat.

Telkkarit katossa ja poppi pauhaa, on se niin mukava reenaa kun on kunnon sali ja hyvät laitteet. Treenimotivaatio on ihan toista luokkaa kuin jollain "kellari" salilla.

Tästä se lähtee ens kesän kehon muokkaus kausi....




Uusi Pitäjänmäki aukeaa 7.1.2005
(30.12.2004)


Finnbody Pitäjänmäki avautuu uusissa tiloissa Valimotie 25:ssä perjantaina 7.1.2005 klo 6.00.

Uusissa tiloissa on uutuutena mm.

-spinning

-saunat

-2 aerobic-salia

-tilava lapsiparkki

-tilavat paikoitustilat aivan sisäänkäynnin yhteydessä

-kahvio


Ei siis löytynyt enää sitä ihanaa tatami-mikälie-lajitreeni-salia, missä oli ihana treenata sikojen kaa?! *ding*
rZi

Posts: 587

#563 • • rZi 42
Sunnuntai aamun luistelut on parasta keväässä, näin niinku urheilun saralta. Varsinkin jos kukaan muu ei oo vaivautunut tulee paikalle, koko hokikenttä ittelleen ja kikkelitransee mp3-soitin täynnä!
S-T

Posts: 1,195

#564 • • S-T Pieni
Täällä sitä kasvetaan hitaasti mutta varmasti...

Eilen oli ihan *super*jalkatreeni *hihu* Nyt reidet huutaa armoa...
Kunpa tänään olis yhtä hyvä päivä - vuorossa selkä ja hauikset *juonittel*

--
Pieni on kaunista.

Oliwer

Posts: 799

#565 • • Oliwer
Mites, tuleeko teillä muilla ahkerilla punttaajilla joskus joku paikka "väärällä tavalla" kipeeks kovan treenin jälkeen, jostain
tietystä liikkeestä?
Sitä "oikeenlaista kasvukipua" joka seuraa treenistä, pitää tietenkin lihaksissa tuntua..
Mulla on ainakin ns. kulmasoutu levytangolla-liike saanu alaselän välillä aika ikävästi jumiin. Vaikka olen mielestäni liikkeen
täysin oikein tehny, ja aina vyön kanssa., enkä edes millään älyttömillä kiloilla..*ding*
Kulmasoudussa käsipainoilla tai taljojen jälkeen ei vastaavaa esiinny.
Ei viittis hyvää liikettä hylätä helpolla, vaikka voinee sen maagisen V-selän saavuttaa muillakin tavoin..*heiii*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#566 • • Edited Jusuplussa UG-///

Oliwer:
Mulla on ainakin ns. kulmasoutu levytangolla-liike saanu alaselän välillä aika ikävästi jumiin. Vaikka olen mielestäni liikkeen täysin oikein tehny, ja aina vyön kanssa., enkä edes millään älyttömillä kiloilla



Kuinka alas lasket yläkropan? Rasittuuhan alaselkä tossa liikkeessä aika väkisin.. ja jos alla on vielä mavea, niin sitten alaselkä ainakin huutaa apua.

BBBentoverRow.gif toi tyyppi tekee vituiks ton liikkeen imo. Ite pyrin olemaan suht pystyssä, mutta kuitenkin niin, että latsit saa kunnon venytyksen ja kunnon rutistukset sitten ylhäällä.

mave, leuanveto, kulmasoutu ja alatalja roox

edit: testaa ihmeessä t-tankosoutua..siinä on helpompi keskittyä siihen tuntumaan, koska alaselällä ei ole sellaista jännitystä
r0n

Posts: 2,258

#567 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Puolustusvoimat - maan suurin kuntokoulu (vai miten se slogan menikään...)
Anyway, siellä tulee enemän tai vähemän sykittyä, myös punttiksella...

--
6er reihe

Oliwer

Posts: 799

#568 • • Oliwer

yusu
Kuinka alas lasket yläkropan? Rasittuuhan alaselkä tossa liikkeessä aika väkisin.. ja jos alla on vielä mavea



Mä olen tehny aika jyrkässä kulmassa, selkä aika alhaalla. Monista opetuskuvista ja lehdistä katottuna, ne tekis sen
aika selkä alhaalla.. Mä en ole edes tota selkä melko pystyssä- tekniiikkaa testannu ite, täytyypi..*juonittel*
Mave on mulla jääny vähän vähemmälle aina *iihhih* ja sekin vois vahvistaa kyllä just sitä alaselkää..

mave, leuanveto, kulmasoutu ja alatalja roox



joo nää olis kaikki kuulemma just ne parhaat, leuanvedon olen alottanu vast aika hiljattain, mutta kyllä sillä pirun
hyvän tuntuman latseihin olen saanu.*joo*
Kiitti vinkeistä! *kiitoskiitos*
Anny

Posts: 666

#569 • • Anny Hurricane-Munster
Onko Turun M&M:ssä kävijöitä? *possu*

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

z

Posts: 1,146

#570 • • z

Anny:
Onko Turun M&M:ssä kävijöitä? *possu*


Vuosia tuli käytyä, mutta loppui äkkiä kun muuttivat maalle. Sali vaikuttaa ihan asialliselta - paljon tilaa ja ilmanvaihtokin toimii.
Avatar
#571 • • candyraver Guest
jee,tutustumiskäynti uudelle salille 28pvä *iloinen*
Flamie

Posts: 478

#572 • • Flamie
4 x viikossa olis tarkotus mennä.. Menee aika tiukille kyl. *hihu*
vaavu

Posts: 1,324

#574 • • vaavu vara-vana
Tietääkö joku suunnilleen tuon Esport Fitnessin uusia hintoja? Kun ollaan ihan siihen viereen muuttamassa, siellä olisi helppo käydä treenaamassa. Saako sinne ostettua mitään kertalippuja, vai onko pakko ottaa jäsenyys? Ja voiko maksaa erikseen pelkästä kuntosalista, vai täytyykö ottaa kaikki osa-alueet mukaan?

Minkälainen paikka tuo Esport Fitness noin muuten on?
rZi

Posts: 587

#575 • • rZi 42
Maanantain treeni on ehkä viikon tahmein. Kaippa se viikonlopun aikana syöty ja juotu ravinto vaikuttaa kuntoon.

Lauantai:
aamupala:
muutama leipä ja kahvia
pääruoka:
melkeen raakaa härän sisäfilettä, kermaperunoita, 1kpl paprika ja kokakolaa.
iltapala:
puolikas suklaalevy, burana, juustohampurilainen, battery ja sixpacki olutta.

Sunnuntai
aamupala:
toinen puolikas siitä suklaalevystä, voissa paistettuja karjalanpiirakoita, vadelma/mustikka-rahkaa, kahvia ja karkkia.
pääruoka:
spakettia ja jauhelihasoosia(sis. vihanneksia), kokakolaa, runebergin torttu ja kahvia.
iltapala:(katoin leffaa)
puolikas pussi sipsejä, kermaviiliä purkillinen, n. 5 dl suklaatryffeli jätskiä, teetä ja vähän vettä.

(maanantain elopaino 59.3kg pituus 177cm)*hymy*...mutta salilla oli tahmeeta...*poks*
W

Posts: 1,049

#576 • • Edited W
Kevään edetetessä kyllä on treeni taas maistunut ja kehitystä on uskomatonta kyllä tapahtunut. Vaikka paino on tippunut jo tasan 80kg, ei tuloksissa ole silti kauheasti tapahtunut muutoksia, ja ääliömäistä varmaan, kyllä piristi esimerkiksi tänään ottaa 15 kymppiä penkistä ja huomata kuinka kevyttä oli, vaikka en ole aikaan tehnyt muuta kuin yrittänyt hiota mahdollisimman mallikkaaksi kroppaani. Omituiset asiat sitä joskus piristävät. *nauru*
Itse omat kesätavoitteeni kuntoilussa olisi saada hankittua viellä hitusen lisää massaa jalkoihin, ennen kuin astun joka keväiselle dietilleni. Saas nähdä onnistunko...*vink*

Lisäys: Olen muuten Töölön kisahallissa viimeaikoina käynyt...halpa ja loistavat mahdollisuudet harrastaa myös hieman toista harrastettani, potkunyrkkeilyä. *hihu*

linkki
Avatar
#577 • • Dorka Guest
Jaahas, kirjoitetaan nyt tänne 1.5kk säännöllisen treenamisen jälkeen... painoa tullu lähes maksimaalinen eli .5-1kg ja olen kohta 60kg elopainoltaan (maksimi trainerin / hierojan tietojen mukaan on vuodessa saada 8kg painoa josta 4kg puhdasta massaa ja treenamisen takia lihaksiin tullut 4kg nestettä - eli siis pelkkää lihasmassassa laskettuna 2-4kg vuodessa max)

Tulokset nyt on noussu "järkyttävästi" eli varsinkin jalkoihin on tullu puhtia. Prässissä menee 200-250kg 6-10 * 3 sarjoja ja kyykyssä 90kg samoilla sarjoilla - joskin riippuu kumminpäin nyt treenaan. Näillä painoilla en edes saa kunnolla jalkoja hapoille, kun junnunna treenasin maastopyöräilyä paljon joten ne palautuu "samantien". Tosin kyykyssä on ongelmana selkä joka on aina ollut heikko ja vasta nyt pystyn treenaa kunnolla vatsoja ilman et selästä rupeaa vihlomaan. Kyykyssä on vieläkin se ongelma et kädet puutuu, kun niiden liikkuvuus on huono ja vielä et rauta on sopivasti verenkiertoa tukkimassa niin kädet väsyy ennen, kun muu keho *nauru* joskin käsitreenien johdosta tämäkin asia on korjaantunu aikalailla.

Itse oman fysiikkaan muutenkin oon tosi tyytyväinen, kun olen saanu korjattua vartalon epätasapainon huomattavasti eli ennen minulla oli aina toinen puoli lonkasta selkeesti edenpänä, kuin toinen (eli kääntyny hieman) jonka takia aivan alaselästä saakka selkärangassa on aina vihlonu sekä sieltä sitten säteilly niin et menee koko yläselkä jumiin.

Käsien painoista en nyt viitsi sanoa mitään, kun vedän niin pienillä et suurinpiirtein naisetkin vetää samanlaisilla *nauru* (no ei nyt ihan mut siis suhteutettuna jalkoihin...).

Ruokavalio on tylsää nyt tän tehotreenin aikana, pari kananmunaa + iso syväasti täynnä riisiä aamiaiseksi. Lounas on sitten kunnon liha-annos, jotain kebabia tai jotain vastaavaa. Illalla menee .5-1L jugurttia, hedelmiä ja muuta sen sellaista... lisäravinteita otetaan päivittäin ja lisänä treenamisen jälkeen myös. Vettä menee kokoajan 3L mut varsinkin juoksutreenin jälkeen huomattavasti enemmän. Homman kruunaa sitten viikottain 2h urheiluhieronta missä mukavasti palautuu ja saa hapot (kuonat) kunnolla liikkeelle. Eipähän pääse mikään paikka jumiutumaan. Periaatteessa siis ruokavalio on sellainen et saan 100g proteiinia ja 200g hiilareita joka päivä vähintään joka on painoon suhteuttetuna se maksimaalinen hyötysuhde.

Puntilla siis pari kertaa viikossa ja juoksua pari kertaa viikossa (plus aina punttia ennen 5-6km lämmittelyt joten käytännössä 4 kertaa viikossa juoksen). Juoksut on tällähetkellä 11km lenkkejä mitä sitten vedetään sen mukaan mitä pystyy puntinjälkeen, mut yleensä kummiskin aina maksimiteholla. Periaatteessa pitäisi vielä ottaa palauttavia lenkkejä punttitreenin alle, mutta niissä menee hermot. Tuntuu siltä, kun ei liikkuisi ollenkaan joten olen jättäny ne kokonaan väliin.

Tavoite ei oo massan saavuttaminen missään nimessä vaan pitkä aerobinen kestävyys joten missään vaiheessa painot ei nouse "älyttömiin" vaikka kehittyisin vaan nyt nostetaan perusvoimaa ja sen jälkeen siirrytään pidempiin sarjoihin (~20 * 3). Luulen et jalkojen suhteen prässissä mennään ~300kg ja kyykyssä ~120kg paikkeille ja niihin sitten jäädäänkin. Ylävartalon siihen malliin et se tukee juoksua ja maastopyöräilyä maksimaalisesti ilman et niissä on liikaa massaa kuluttamassa energiaa joten ei musta mitään kaappia saa tekemälläkään, pienenä pysyn *nauru*
W

Posts: 1,049

#578 • • W

Dorka:
*clip


Tarkka meininki, hyvä meininki. *joo*
Kunhan vain kestää pinna ja mielenterveys, sillä tarkka ja pitkään kovin kurinalainen elämä saattaa vetää ennenaikaisesti piippuun. Useimmiten meikä ainaskin lopettaa kurinalaiset diettini ennenaikaisesti yksinkertaisesti burn outtiin...*iihhih*
mirah

Posts: 257

#579 • • mirah Starchild

vaavu:
Tietääkö joku suunnilleen tuon Esport Fitnessin uusia hintoja? Kun ollaan ihan siihen viereen muuttamassa, siellä olisi helppo käydä treenaamassa. Saako sinne ostettua mitään kertalippuja, vai onko pakko ottaa jäsenyys? Ja voiko maksaa erikseen pelkästä kuntosalista, vai täytyykö ottaa kaikki osa-alueet mukaan?

Minkälainen paikka tuo Esport Fitness noin muuten on?



Kannattaa ihan käydä kattomassa niiden kotisivut http://www.esportcenter.fi/, mutta hintoja en sieltä löydä, mutta muistikuva on että opiskelijakortilla kuukausilippu on 55, ja vaikka mainostetaankin että ei ole pitkää sitoutumisaikaa, silti se pitää ostaa vuodeksi ensin. Ja kertakäynti kai maksoi opiskelijakortilla vain 10-15 jos oikein muistan. *ding*

Mutta kuulemma todella laadukas ja hyvä kuntosali. Kumpa vaan ei olisi niin kallis, muuten itsekkin olisin jo varmaan siellä.
Avatar
#580 • • Dorka Guest

W:
Kunhan vain kestää pinna ja mielenterveys, sillä tarkka ja pitkään kovin kurinalainen elämä saattaa vetää ennenaikaisesti piippuun. Useimmiten meikä ainaskin lopettaa kurinalaiset diettini ennenaikaisesti yksinkertaisesti burn outtiin...*iihhih*


Ei mitään ongelmaa, koska mun ruokavalio on muutenkin tosi terveellistä (vähärasvaista, paljon riisiä jne. joskin ongelmana aina ollu protskut jota japanilaisessa ruokavaliossa ei niin ole) - mä syön mitä vain et kehittyy nyt kisojavarten maksimaaliseen kuntoon mitä tässä ajassa on mahdollista saavuttaa.