puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,049,422 views

Mar6

Posts: 2,178

#1261 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

isokeksi, 13.5.2008 14:07:
Miks se aina menee niin, että kun saa kunnon treenibuustin päälle ni sit iskee joku flunssa tms, joka estää hyvän treenin tai jopa treenin kokonaan jos menee ihan petikuosiin!



Liian kova treenibuusti voi kyl tehä ton.. Itel on käyny niinkin..
Vitutus on sanoinkuvaamaton tuossa tilassa kun haluisit nii tehdä jotai ja urheilla mut joudut olee himassa sängyn pohjalla ja omassa tapauksessani ainakin vielä usein jälkeenpäinkin jälkitautejen kuten sydänlihastulehduksen pelossa lepäämään pari päivää extraa *toktok*
Jos jotain positiivista haluu ettii ni kyl toi voi parantaaki koko treenibuustia vaik heti alkuun voi joutuu palauttelee *joo*

--
-Where there is house there is a home-

mehukatti

Posts: 335

#1262 • • mehukatti dude
Enimmäkseen Bodypumpissa on tullu käytyy kohta vuoden verran, kun sitä ennen kyllästy salin puolella riehumiseen. Harmi vaan, että Elixia vaihto Les Millsin Bodypumpin johonkin omaan "Elixia Power" -lihaskuntotuntiin, joka on paljon ykspuolisempi ja lisäksi jonkun verran kevyempi. Nyt sitten joutuu miettii, että jäiskö Elixiaan vai vaihtaisko toisaalle, jossa noi Millsin tunnit pyörii. Noin muuten pumppi on kyl kivaa touhua, vaikka miehiä siellä oikeestaan aina vähemmistö onkin. Mutta kun lataa omien voimien rajoille painoa, niin tunti on kyllä välillä todella tuskallinen eikä siinä oo aikaa levätä, eli sopii ainakin kaikille masokisteille. Nyt vuoden jälkeen on kyllä huomannut, että painoa voi oikeestaan lisätä enää enimmäkseen kilon kiekoilla. Tosin kyykyissä ei meinaa mahtua enää tarpeeksi painoa tankoon (nyt 45kg).
ravec

Posts: 1,102

#1263 • • ravec
Käykö kukaan Treen GoGo:lla?

Pitäis motivoida jotenkin itseä sellaiseen eka 5kg painoa pois, sitten 2kg ja sitten 1kg.
Plus ei jaksais puhua punttarilla tietokoneista, kun niitö on ihan riittävästi aina siellä sun täällä.


Ilmeisesti jos hyvin menee, niin keskiviikosta lähtien saan vuosikortin duunista.
ville

Posts: 3,780

#1264 • • ville olen oikeasti ujo

mehukatti, 30.6.2008 22:32:
Nyt vuoden jälkeen on kyllä huomannut, että painoa voi oikeestaan lisätä enää enimmäkseen kilon kiekoilla. Tosin kyykyissä ei meinaa mahtua enää tarpeeksi painoa tankoon (nyt 45kg).



Pidä jalat koko ajan liikkeessä ja mene alemmaksi... toi 45kg kuulostaa aika hurjalta määrältä, esportissa tollasilla painoilla vääntää yleensä jääkaapin kokoiset karjut ja yleensä tosi epäpuhtaalla suorituksella :/

Noin ylipäätään oon huomannut, että pumpissa kannattaa muutenkin pyrkiä mahdollisimman jatkuvaan lja puhtaaseen liikkeeseen sen sijaan et lataa hirveän määrän painoja ja vääntää ne ylös väärillä lihasryhmillä. Jalat ja hauikset on tästä ehkä parhaita esimerkkejä:

Kyykyissä 3-1 liikesarjoissa monet on takaisin ylhäällä kolmosen kohdalla, sit huilataan sekunti ja sen jälkeen liike lähtee alaspäin. Jos tekee niin, että venyttää oikeasti kolmoseen ja nousee hitaalla ykkösellä ylös, tossa ei tule yhtään huilaamisaikaa. Samalla tavalla kun vetää koko sarjan läpi, jalat ei pysähdy kertaakaan (pl tauot). Siten jaloissa on koko ajan pieni jännitys / työ käynnissä ja sen huomaa sarjan jälkeen aika mukavasti :)

Haukkareissa taas monet tankkaa hirveitä kilomääriä ja unohtaa kokonaan pitää kyynärpäät lähellä vartaloa, kädet suorata eteenpäin ja kyynärpäät paikoillaan: mitä pidemmälle tunti menee, sitä leveämmälle kädet liikkuu ja siten vipuvoima punteissa vähenee. Lisäksi monet nykäisee (viime perjantaina myös ohjaaja, joka oli imo pohjanoteeraus) kyynärpäät taakse, jolloin suurin osa tehosta häipyy ihan muualla kuin hauislihakseen....

Mä en tarkkaan muista kuinka pitkään pumpissa on tullut käytyä, mut veikkaisin että ehkä joku 1.5v. Tänä aikana painot on kyllä kasvaneet, mutta ei kuitenkaan hirveitä määriä. Enemmän olen keskittynyt siihen, et suoritukset tekee oikein, joka vastaa aika moista määrää lisäpainoja. Tärkeämpiä on kuitenkin tulokset kuin se, että lataa tankoon salin suurimmat painot.
mehukatti

Posts: 335

#1265 • • mehukatti dude

ville, 1.7.2008 08:48:
---

Mä en tarkkaan muista kuinka pitkään pumpissa on tullut käytyä, mut veikkaisin että ehkä joku 1.5v. Tänä aikana painot on kyllä kasvaneet, mutta ei kuitenkaan hirveitä määriä. Enemmän olen keskittynyt siihen, et suoritukset tekee oikein, joka vastaa aika moista määrää lisäpainoja. Tärkeämpiä on kuitenkin tulokset kuin se, että lataa tankoon salin suurimmat painot.



No ihan oikeassa kyllä oot. Oma tekniikka sen perusteella mitä itse peilistä katsoo ei kovin huonoa ole, mutta toki tiedostaa, että parantamisen varaa on tietyissä jutuissa ja puhtaammin tehdyt liikkeet tuovat myös enempi tehoja. Tällä hetkellä just onkin ehkä sellanen kausi menossa, että pitää painot enimmäkseen samana ja keskittyy hioo tekniikkaa esim. noilla tavoilla mitä sanoit. Mutta ainakin Elixiassa ohjaajat myös usein rohkaisivat laittamaan lisää painoa, että kehittyy. Mä en pumpissa ole oikeestaan ikinä nähnyt jääkaapin kokoisia äijiä, tosin Elixiassa niitä kaappeja hyvin vähän muutenkin on. Itselläni on pumpissa suhteellisen isot painot ehkä sen takia, että kävi salilla ennen pumppia kaks vuotta pelkästään hakemassa voimaa ja lisäksi tuntuu, että kun tarpeeks pitkään käy pelkästään pumpissa niin keho aika hyvin mukautuu sen tyyppiseen rasitukseen.
ville

Posts: 3,780

#1266 • • ville olen oikeasti ujo

mehukatti, 1.7.2008 12:13:
Tällä hetkellä just onkin ehkä sellanen kausi menossa, että pitää painot enimmäkseen samana ja keskittyy hioo tekniikkaa esim. noilla tavoilla mitä sanoit. Mutta ainakin Elixiassa ohjaajat myös usein rohkaisivat laittamaan lisää painoa, että kehittyy.



Tää on tosiaan aika eri tavalla esportissa: Ohjaajista tosi harvat yllyttää kasvattamaan painoja, osa saattaa sitä tehdä, mut sitäkin tapahtuu harvoin. Sen sijaan tekniikasta kuulee kommenttia ihan jatkuvalla syötöllä... jos ohjaajat näkee, että nyt menee päin persettä jollakin, ohjaaja heti muistuttaa koko salia miten suoritukset pitäisi tehdä. Jos kyykkejä tekee vaikka eturivissä niin et polvet menee reilusti jalkaterien etupuolelle niin heti alkaa tulla noottia ohjaajalta .... tai jos hauiksissa heiluu kun heinäseiväs niin "muistetaan nostaa se tanko käsillä, ei selällä" lävähtää kyl äkkiä naamalle =)

isäksi tuntuu, että kun tarpeeks pitkään käy pelkästään pumpissa niin keho aika hyvin mukautuu sen tyyppiseen rasitukseen.



Joo, tää on totta. Vaikka ohjelma vaihtuu 3kk välein joista vika on miksausta, lopulta kyseessä on samat liikkeet. Lihakset tottuu tiettyyn liikerataan ja siten painoja on mahdollista nostaa varsinkin alussa suht nopeassa tahdissa. Tää on yksi syy miksi sitä ei hirvästi jaksa pelkässä pumpissa käydä, vaan sivussa tulee tehtyä kohtalaisesti salia.
Claudi0

Posts: 255

#1267 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s
Nyt kun oon aikani keräilly motivaatiota ja innostusta ja haluisin alottaa pumppaa, niin lähisali on remontissa. Tietenkin!

Hyviä reenipaikkoja Kannelmäki akselilla?
ValaX

Posts: 3,891

#1268 • • ValaX
Mielestäni jos on jättänyt pyyhkeen ym. muut kamat laitteelle, tarkottaa se että se on varattu. Ei niitä pitkäks aikaan kai saa ruveta varailemaan, mutta sen verran että lepää sarjojen välissä, vai...? Toinen juttu olis mielestäni, että yksi henkilö ei varaisi useampaa kuin yhden laitteen kerralla...? Olenko nyt ihan hakoteillä...?
Lyylikki

Posts: 2,975

#1269 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

VahinkoLaukaus, 29.8.2008 12:08:
Mielestäni jos on jättänyt pyyhkeen ym. muut kamat laitteelle, tarkottaa se että se on varattu. Ei niitä pitkäks aikaan kai saa ruveta varailemaan, mutta sen verran että lepää sarjojen välissä, vai...? Toinen juttu olis mielestäni, että yksi henkilö ei varaisi useampaa kuin yhden laitteen kerralla...? Olenko nyt ihan hakoteillä...?



Mulla oli semmonen kiertoharjoitteluna toteutettava saliohjelma. Siinä oli hyvä, kun ei tarttenu varailla laitteita itelleen pidemmäksi aikaa ja äijänköriläät yleensä antoivat tilaa, jos niillä itsellään oli pitkä sarja menossa ja itse pystyi päättämään, että "en meekkään tolle".

Mut eihän toi kyllä kaikkien tarpeisiin oikein toimi.
Marjo

Posts: 1,796

#1270 • • Marjo pupuTupuna

Claudi0, 31.7.2008 19:30:
Nyt kun oon aikani keräilly motivaatiota ja innostusta ja haluisin alottaa pumppaa, niin lähisali on remontissa. Tietenkin!

Hyviä reenipaikkoja Kannelmäki akselilla?



En nyt tiedä kuinka hyvä toi on, mutta Lassilassa (ihan Pohjois-Haagan juna-aseman vieressä) on semmonen kuin Kondis. Kyllä se ihan toimiva sali on vaikka vähän pieni onkin. Ei nyt ihan vertoja vedä isoille kuntoklubeille, mutta ainakin on lähellä.

Tossa vielä linkki http://www.kuntoklubi.com/index.php paikan sivuille.
Claudi0

Posts: 255

#1271 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s

Marjo, 29.8.2008 15:23:
---
Claudi0, 31.7.2008 19:30:
Nyt kun oon aikani keräilly motivaatiota ja innostusta ja haluisin alottaa pumppaa, niin lähisali on remontissa. Tietenkin!

Hyviä reenipaikkoja Kannelmäki akselilla?

---


En nyt tiedä kuinka hyvä toi on, mutta Lassilassa (ihan Pohjois-Haagan juna-aseman vieressä) on semmonen kuin Kondis. Kyllä se ihan toimiva sali on vaikka vähän pieni onkin. Ei nyt ihan vertoja vedä isoille kuntoklubeille, mutta ainakin on lähellä.

Tossa vielä linkki http://www.kuntoklubi.com/index.php paikan sivuille.



Hemmetti! Muistanki joskus 12 vuotiaana jakaneeni kondiksen mainoksia kesätyöks. Niitä lappusia oli ihan laittoman paljon jaettavaks 12 kesäselle skidille. Loppulta heittelin niitä jostain sillalta lennokkeina alas ja kävin noutaa liksani 700mk. *nauru*

Joo, täytyy käydä tutustumis käynnillä. Kiitos. *purr*
ValaX

Posts: 3,891

#1272 • • ValaX
Mut eihän toi kyllä kaikkien tarpeisiin oikein toimi.
[/quote]
Joo mulle toi ei kyllä toimi.
remotion

Posts: 5,283

#1273 • • remotion nostatus guru
jaahas, se on nuhailujen jälkeen ja kesän jälkeen eka todella rankka treeniviikko takana. Tai, kyllä tänään vois vielä pari kilsaa käydä ihan käppäilee ja sit punttiksellekin jos vielä energiaa jostain repäsee.

Kesädokailut kasvatti keissiä taas ihan uusiin sfääreihin, nyt rupee olee kaljapöhöt onneksi pois ja pikkuhiljaa saa kai porauduttua läskikerroksiinkin. Tuli ostettua kunnonjuoksukengät ja housut ja tässä onkin nyt lenkkeilty harvasepäivä, eilen tuli vedettyä pitkä lenkki jossa viel kivat pitkät rappuset mitä tykittää ylöspäin. kyl tää tästä, nyt ku vaan palautuiskin.
anis

Posts: 2,451

#1274 • • anis
Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

ValaX

Posts: 3,891

#1275 • • ValaX

anis, 6.9.2008 18:17:
Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!


Huh mikä hinta. Itse maksa 46€/kk, mutta tässä ei olekkaan jäsennyyttä...
anis

Posts: 2,451

#1276 • • anis

VahinkoLaukaus, 6.9.2008 18:22:
---
anis, 6.9.2008 18:17:
Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!

---

Huh mikä hinta. Itse maksa 46€/kk, mutta tässä ei olekkaan jäsennyyttä...



Niinpä... hmm saas nyt nähdä miten kauan tos on... tai no vuoden sopimushan mulla oli... vai olikse perkele jopa kaks vuotta*hikoil* Onhan tuol kyl kaikenmaailman tunteja ja personal trainerit sun muut et jees.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

ValaX

Posts: 3,891

#1277 • • ValaX
Kerkeekö lihakset palautua, jos käy salilla joka toinen päivä?
Josssu

Posts: 506

#1278 • • Josssu

anis, 6.9.2008 18:17:
Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!



Mihin elixiaan? Heei toivottavast alexiumiin niin päästään aina duunin jälkeen treenaa *joo*
anis

Posts: 2,451

#1279 • • anis

Josssu, 10.9.2008 18:28:
---
anis, 6.9.2008 18:17:
Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!

---


Mihin elixiaan? Heei toivottavast alexiumiin niin päästään aina duunin jälkeen treenaa *joo*



Perkele Itikseen. Siirry säkin sinne! *pepsodent*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

ValaX

Posts: 3,891

#1280 • • ValaX

VahinkoLaukaus, 10.9.2008 18:26:
Kerkeekö lihakset palautua, jos käy salilla joka toinen päivä?



Taas jälleen kerran synkkää yksin puhelua... Käyn näin alkivaiheessa läpi koko kropan kerralla ja nyt toi tahti tuntuis mulle liian kovalta. Tota vois harkita sitte kun siirryn erillisiin yläkroppa ja alakroppa päiviin... Tällä hetkellä 3 kertaa viikossa tuntuis paremmalta...