puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,052,673 views

Hansu

Posts: 481

#1281 • • Edited Hansu
Löysin itseni eräänä päivänä Kontulan Kuntokellarista. Kuntosali ja erillinen voimailusali mukaan lukien olin koko maanalaisen kompleksin ainoa nainen... No, olipahan kerrankin tilaa pukuhuoneessa (jonka esikuva lienee 70-luvun DDR). Kuntokellari oli juuri niin karu kuin olin kuvitellutkin ja osittain juuri siksi tykästyin jollain lailla siihen. Laitteet olivat selkeitä ja vankan oloisia, ei mitään söpöjä muovisia hökkyröitä jotka hajoavat heti avajaisviikon jälkeen. Kaiken huipuksi löysin Kuntokellarista juuri sitä mitä menin sinne etsimäänkin: tilaa ja mahdollisimman vähän muita ihmisiä, toisin sanoen siis tehokasta saliaikaa ilman jatkuvaa odottelua laitteisiin. Kuntosalipuolella oli lisäkseni vain pari muuta asiakasta ja koko muu äijälauma pullisteli seinän takana voimailusalissa.

Skitsofreeninen kokemus: DDR yhdistettynä toimivuuteen.
Menen uudelleenkin.
ValaX

Posts: 3,891

#1282 • • ValaX
Mitä eroa on liikepalautumisella ja sarjapalautumisella?
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1283 • • Jusuplussa UG-///

VaLa, 11.9.2008 19:33:
Mitä eroa on liikepalautumisella ja sarjapalautumisella?



Jos teet vaikka kyykyssä kolme sarjaa, niin sarjapalautumisella tarkotetaan niiden kolmen sarjan välissä olevaa aikaa. Kun taas vaihdat kyykystä vaikka jalkaprässiin, niin liikepalautuminen meinaa sitä aikaa, kun siirryt kyykystä prässiin. Noin niinku nopeesti pääteltynä :P
ValaX

Posts: 3,891

#1284 • • ValaX

yusuplus, 14.9.2008 13:25:
---
VaLa, 11.9.2008 19:33:
Mitä eroa on liikepalautumisella ja sarjapalautumisella?

---


Jos teet vaikka kyykyssä kolme sarjaa, niin sarjapalautumisella tarkotetaan niiden kolmen sarjan välissä olevaa aikaa. Kun taas vaihdat kyykystä vaikka jalkaprässiin, niin liikepalautuminen meinaa sitä aikaa, kun siirryt kyykystä prässiin. Noin niinku nopeesti pääteltynä :P


Kiitoksia...
Birgie

Posts: 1,311

#1285 • • Birgie Kikati
Tittidii, nyt viikon maattuani flunssassa oon keränny taas simona energiaa ja innostusta lähtee salille. Hommasin kesällä 10x kortin ja olin vissiin 4 käyttäny 3kk:n aikana :( Nooh, meillä on kyllä ollut omia treenejä niin paljon, että ei oo paljon jaksanu tai ehtiny. Ois reilu kuukausi aikaa käydä nuo 6x, pitäisköhän laittaa ihan kalenteriin ylös niin tulis käytyä säännöllisesti.

Onko muuten ihmisillä kokemuksia Motivuksesta?

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Jusuplussa

Posts: 1,292

#1286 • • Jusuplussa UG-///

VaLa, 11.9.2008 18:21:
---
VahinkoLaukaus, 10.9.2008 18:26:
Kerkeekö lihakset palautua, jos käy salilla joka toinen päivä?

---


Taas jälleen kerran synkkää yksin puhelua... Käyn näin alkivaiheessa läpi koko kropan kerralla ja nyt toi tahti tuntuis mulle liian kovalta. Tota vois harkita sitte kun siirryn erillisiin yläkroppa ja alakroppa päiviin... Tällä hetkellä 3 kertaa viikossa tuntuis paremmalta...



Jos treenaat samat lihat monta kertaa viikossa, niin pidä treeneissä tehot vähän pienempinä. Älä siis hakkaa lihoja aivan loppuun, vaan jätä aina toistoja varastoon (tällöin palautuminen on paljon nopeampaa). Kroppa tottuu yllättävän hyvin kaikkeen rasitukseen. Jonkun ajan päästä huomaat, että pystyt vetää 3 x viikossa aika koviakin treenejä ja kroppa palautuu silti hyvin (puhun siis 1-jakoisesta ohjelmasta)

Toi yläkroppa ja alakroppa on ihan jees jako. Ite treenasin joskus tolla ja otin 4 x viikkoon treenit.
ValaX

Posts: 3,891

#1287 • • ValaX
---


Jos treenaat samat lihat monta kertaa viikossa, niin pidä treeneissä tehot vähän pienempinä. Älä siis hakkaa lihoja aivan loppuun, vaan jätä aina toistoja varastoon (tällöin palautuminen on paljon nopeampaa). Kroppa tottuu yllättävän hyvin kaikkeen rasitukseen. Jonkun ajan päästä huomaat, että pystyt vetää 3 x viikossa aika koviakin treenejä ja kroppa palautuu silti hyvin (puhun siis 1-jakoisesta ohjelmasta)

Toi yläkroppa ja alakroppa on ihan jees jako. Ite treenasin joskus tolla ja otin 4 x viikkoon treenit.
[/quote]

Jees... Ens kuussa olis tarkotus siirtyä siihen yläkroppa ja alakroppa jakoon, sekä ottaa monipuolisemmin liikkeitä mukaan.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1288 • • Jusuplussa UG-///

VaLa, 15.9.2008 09:59:

Jees... Ens kuussa olis tarkotus siirtyä siihen yläkroppa ja alakroppa jakoon, sekä ottaa monipuolisemmin liikkeitä mukaan.



Mä suosittelen ihan perusliikkeitä tohon 2-jakoseen. penkkiä, dippejä, leukoja, kulmasoutua, kyykky, prässi jne. Ja ettei paikat ala hajoilee, niin kannattaa tehdä joka toinen kierto suosiolla pitkää sarjaa (toistot 12-15).
ValaX

Posts: 3,891

#1289 • • ValaX
---


Mä suosittelen ihan perusliikkeitä tohon 2-jakoseen. penkkiä, dippejä, leukoja, kulmasoutua, kyykky, prässi jne. Ja ettei paikat ala hajoilee, niin kannattaa tehdä joka toinen kierto suosiolla pitkää sarjaa (toistot 12-15).
[/quote]
Jos treenaa kipeitä lihaksia, siit ei oo mitään hyötyä. Pitääks tää paikkansa?
Jusuplussa

Posts: 1,292

#1290 • • Jusuplussa UG-///

VaLa, 15.9.2008 11:44:

Jos treenaa kipeitä lihaksia, siit ei oo mitään hyötyä. Pitääks tää paikkansa?



Kyl niitä voi treenaa, vaikka niitä vähän aristelee. Sillä tavalla totutat kroppaa palautuu nopeemmin. Mut jos ne on aivan tukossa, niin sit ei kannata. Mut ku et ota sarjoja ihan loppuun, niin ei ne tuu kovin kipeiks. Kannattaa alottaa mieluummin varovasti nostaa niitä tehoja, ku et otat heti jonkun tappo-ohjelma käyttöön. Pikkuhiljaa nostelet sarjoja ja painoja ja kuuntelet kroppaas.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1291 • • Kon-tiki The Unsinkable

Birgie, 14.9.2008 18:23:
Ois reilu kuukausi aikaa käydä nuo 6x, pitäisköhän laittaa ihan kalenteriin ylös niin tulis käytyä säännöllisesti.



Hyvä idea.

Onko muuten ihmisillä kokemuksia Motivuksesta?



Parin vuoden takaa kyllä. Kampin autotalon Motivuksen keskikerroksessa on liian ahtaat pukukoppitilat ja yläkerran (pelkästään naisille tarkoitetun) salin sauna oli silloin oikeasti maailman huonoin. Oikein vihaseks pisti se max. +50 asteen lämpötila _jos_ heitti hulluna löylyä _ja lisäksi_ seisoi kiukaan vierellä *justjoo* Yläkerran pukuhuone taas oli mukavampi kuin keskikerroksen eli siitä saunasta löysi itsensä liian usein. Eikä se "vain naisten" salikaan nyt niin ihmeellinen ollut varustukseltaan, mutta täytti tehtävänsä.

Sekä siellä että alakerran salilla ongelmana oli myös jatkuvasti huutava radio nrj.

Tunneista ei ole valitettavaa siellä eikä Sörnäisten Motivuksessa. Jälkimmäisen pimeä, ikkunaton amfiteatterimainen spinning-sali oli mun mielestä erityisen soveltuva spinningiin, toivottavasti eivät ole lähteneet sitä muuttelemaan.
ValaX

Posts: 3,891

#1292 • • ValaX
---


Kyl niitä voi treenaa, vaikka niitä vähän aristelee. Sillä tavalla totutat kroppaa palautuu nopeemmin. Mut jos ne on aivan tukossa, niin sit ei kannata. Mut ku et ota sarjoja ihan loppuun, niin ei ne tuu kovin kipeiks. Kannattaa alottaa mieluummin varovasti nostaa niitä tehoja, ku et otat heti jonkun tappo-ohjelma käyttöön. Pikkuhiljaa nostelet sarjoja ja painoja ja kuuntelet kroppaas.
[/quote]
Jep... kiitoksia näistä vinkeistä...
ValaX

Posts: 3,891

#1293 • • ValaX
Nyt on sitten oma henkilökohtanen ohjelma. Täänää käytiin se varovasti läpi ja huomena saan ihan mustaa valkosella siitä. Siinä on kolme erilaista "päivää". Jatkossa pyrin käymään joka toinen päivä salilla.
anis

Posts: 2,451

#1294 • • anis
Mullakin henkilökohtainen ohjelma. Hitto tänään ei meinannut päästä oikeasti sängystä ylös koska kaikki lihakset oli aivan kipeät. Personal trainer laitto vähän hommiin*vink*.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

epicuros

Posts: 7,734

#1295 • • epicuros
Tuli tos eräs päivä käytyä tuon upouuden Flamingon Finnbodylla. Siel oli jossain laitteissa sellainen elektroninen korttipaikka, mihin voi laittaa oman henk.koht.-"kortin" ja se ilmeisesti kertoo treeniohjelman ja sarjat per laite mitä sulle on suunniteltu. Aika kätevä sinäänsä ja sit laskutaidottomiakin varten oli muutamassa laitteessa näyttö, mikä kertoo mones työntö / veto oli meneillään kyseisessä laitteessa. Muuten ihan huiput Technogymin laitteet kyllä, mutta harmillisen vähän vapaapainoja ja rautaa yleensä. Enempi sellanen hihhuli-sali siis kyseessä. Lämmittelylaitteiden edessä tais olla kolme isoa screeniä mis näkyi TV ja muutama jumppasali ja sit erikseen vieläpä rentoutumis-puoli missä oli hierovia tuoleja yms.

Aika näppärä ja laatu sali kyllä, mutta ei henkilökohtaisesti oikein tyydyttänyt omia vaatimuksiani, mut pienellä improvisoinnilla se kyllä riittää hyvinkin.

--
Valid criticism does you a favor.

Mar6

Posts: 2,178

#1296 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Epicuros, 20.9.2008 14:51:
Tuli tos eräs päivä käytyä tuon upouuden Flamingon Finnbodylla. Siel oli jossain laitteissa sellainen elektroninen korttipaikka, mihin voi laittaa oman henk.koht.-"kortin" ja se ilmeisesti kertoo treeniohjelman ja sarjat per laite mitä sulle on suunniteltu. Aika kätevä sinäänsä ja sit laskutaidottomiakin varten oli muutamassa laitteessa näyttö, mikä kertoo mones työntö / veto oli meneillään kyseisessä laitteessa. Muuten ihan huiput Technogymin laitteet kyllä, mutta harmillisen vähän vapaapainoja ja rautaa yleensä. Enempi sellanen hihhuli-sali siis kyseessä. Lämmittelylaitteiden edessä tais olla kolme isoa screeniä mis näkyi TV ja muutama jumppasali ja sit erikseen vieläpä rentoutumis-puoli missä oli hierovia tuoleja yms.

Aika näppärä ja laatu sali kyllä, mutta ei henkilökohtaisesti oikein tyydyttänyt omia vaatimuksiani, mut pienellä improvisoinnilla se kyllä riittää hyvinkin.



Kyllä mä pidän tuota toimintaa puhtaasti pelleilynä :D *lmao*
Kohta varmaan joku nostaakin puolestasi.. Itse tykkään rehellisistä saleista minne mennään ja vedetään treeni ja lähdetään himaan suihkuun eikä mitään vitun lehdenluku.yms viihdekeskuksia *lmao*

--
-Where there is house there is a home-

epicuros

Posts: 7,734

#1297 • • Edited epicuros

Mar6, 20.9.2008 14:54:
Kyllä mä pidän tuota toimintaa puhtaasti pelleilynä :D *lmao*



Joo, kyllä muakin nauratti ensin ja kelasin et tää tulee vielä menee siihen et kun astuu salille ni sieltä tulee robohandut mitkä liikuttelee raajojas samalla kun vetelet jotain diettipirtelöä :D

Ymmärrän kyllä et lämmittelylaitteiden läheisyydessä on lehtiä tai TV, mitä voi katsella tyyliin esim. sellasen kuntopyörää mis istutaan jalat etiä päin.

Sit tuol oli myös lapsiparkki minne voi heittää naperot. Ihan kiva jos ihmiset myös käyttäsivät niitä. Muutamaan otteeseen nähnyt nuoren isän / äidin pitävän tenavaa mukanaan salilla pyörimässä. Ne todella ärsyttävät, kun ei voi aina sarjaa tehdesssä katsella ympärille eikä missään nimessä haluisi vahingossakaan satuttaa pientä.

--
Valid criticism does you a favor.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1298 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Mar6, 20.9.2008 14:54:
Itse tykkään rehellisistä saleista minne mennään ja vedetään treeni ja lähdetään himaan suihkuun eikä mitään vitun lehdenluku.yms viihdekeskuksia *lmao*



hehe, mä oon aina ollu sitä mieltä,et jos pystyy treenatessa lukemaan lehteä, ei treenaa tarpeeksi kovaa *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Bio

Posts: 4,429

#1299 • • Bio The Bullies / Pinky
Joo, samaa mieltä tosta pelleilystä. Vituttaa kun luetaan lehtiä, katotaan tv:tä ja näin sit istutaan siin laitteessa puol tuntii. Tehdään se liikesarja ja lähetään pois, ei sen vaikeampaa. Sit sen jälkeen voi mennä jonnekin nurkkaan lueskelee niitä lehtiä jos se on niin siistiä salilla lukea niitä. Muutaman kerran oon menny kysymään et voinko tehdä välissä kun joku siin lueskelee lehtiä ni sit katotaan vittumaisena ja kauhistuksen välimuotona :D
ValaX

Posts: 3,891

#1300 • • ValaX
Mä oon ollu huomaavinani, että kun lihakset kasvaa niin käytöstavat katoaa. Jotkut kävelee sielä niin kuin omistaisivat koko paikan ja ei väistetä yhtään. Kai niitä kannattaa väistää kun ei tiedä yhtään mitä nappeja ne vetää. Tarkoitan nyt näitä TODELLA KAAPPEJA.