puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,053,459 views

remotion

Posts: 5,283

#1201 • • remotion nostatus guru

Siren, 21.2.2008 20:26:
Testattiin tänään poikittaisen vatsalihaksen aktivaatiota ultralla ja maikka sano että mulla aktivoituu se mielettömän hyvin *iloinen* *jiihaa* *hihu* Tietty niin mun tuuria et ainoo lihas joka mulla on sit hyvässä kunnossa on sellanen joka ei näy päällepäin *nauru* *toktok*



Äläs nyt, mullakin on sairaanhyvät piilolihakset :DDD
Syce

Posts: 1,649

#1202 • • Syce

Kon-tiki, 13.3.2008 12:52:
---
Syce,
olenkin miettiny et mitähän nappuloita sitä rupeis popsimaan... beroccaa vetelin yhdessä vaiheessa ja oli selvä piristävä vaikutus. B-vitamiini pilsuja on tullu popsittua... mut pitäis varmaa perehtyä vähän paremmin et mitä tarvitsis

---


Itse en hivenaineiden epätasapainon estämiseksi syö päivittäin muuta kuin ruokakaupan monivitamiinitabletteja ja magnesiumia. Jälkimmäisiä, ettei suonenvedot vaivaisi elimistön kuivahdettua rasituksen jälkeen. B-vitamiinitabletteja syön vain kuuriluontoisesti ihon takia. Paras on Beko Strong, koska siinä on mukana myös B5-vitamiini joka monista b-tableteista puuttuu. Kun tablettipurkki on tyhjä, sit pidän taukoa kunnes pärstä taas karstoittuu liikaa. B-vitamiinit ei ole piristäneet mua _läheskään_ yhä paljon kuin rauta+vitamiiniliemet Floravita, Floradix tai Ferrosan B.

Ainakin tossa viimeksi mainitussa on B-vitamiinia, en muista onko noissa muissakin, eli niitä ei kannata ottaa Beroccan kanssa samaan aikaan. Yleisesti tiedetään, että c-vitamiini parantaa raudan imeytymistä. C:tä löytyy kai tuosta Floradixistä ainakin, ja muistan että kun sitä hörppäs ohjeen mukaisen korkillisen, niin heti tuli parempi olo *hymy*



täytyypi käydä apoteekin kautta tyhjentää muutama hylly xD kiitoksia mahdollisesta piristyksestä =D
Mar6

Posts: 2,178

#1203 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

Syce, 13.3.2008 14:17:
---
Kon-tiki, 13.3.2008 12:52:
---
Syce,
olenkin miettiny et mitähän nappuloita sitä rupeis popsimaan... beroccaa vetelin yhdessä vaiheessa ja oli selvä piristävä vaikutus. B-vitamiini pilsuja on tullu popsittua... mut pitäis varmaa perehtyä vähän paremmin et mitä tarvitsis

---


Itse en hivenaineiden epätasapainon estämiseksi syö päivittäin muuta kuin ruokakaupan monivitamiinitabletteja ja magnesiumia. Jälkimmäisiä, ettei suonenvedot vaivaisi elimistön kuivahdettua rasituksen jälkeen. B-vitamiinitabletteja syön vain kuuriluontoisesti ihon takia. Paras on Beko Strong, koska siinä on mukana myös B5-vitamiini joka monista b-tableteista puuttuu. Kun tablettipurkki on tyhjä, sit pidän taukoa kunnes pärstä taas karstoittuu liikaa. B-vitamiinit ei ole piristäneet mua _läheskään_ yhä paljon kuin rauta+vitamiiniliemet Floravita, Floradix tai Ferrosan B.

Ainakin tossa viimeksi mainitussa on B-vitamiinia, en muista onko noissa muissakin, eli niitä ei kannata ottaa Beroccan kanssa samaan aikaan. Yleisesti tiedetään, että c-vitamiini parantaa raudan imeytymistä. C:tä löytyy kai tuosta Floradixistä ainakin, ja muistan että kun sitä hörppäs ohjeen mukaisen korkillisen, niin heti tuli parempi olo *hymy*

---


täytyypi käydä apoteekin kautta tyhjentää muutama hylly xD kiitoksia mahdollisesta piristyksestä =D



Muutamasta lähteestä oon kuullu että rautaa ei etenkään urosten kannata huvikseen popsia, sen lisäksi/takia että sen puutos miehillä on aika harvinaista jos syö vähänkään kunnolla ja mahdollinen puutos kannattaa varmistaa verikokeella. Naisilla tuo on taas yleisempää kuten arvata saattaa. Oikeastaan itse en voi olla liikaa suosittelematta B vitamiineja sekä omega 3 rasvahappoja, harva meistä syö kunnon "rasvaista" kalaa kolmeen kertaan viikkoa jotenka kalaöljy voi olla paikallaan. Itse popsin B12 ja B6 vitamiineja sekä kalaöljykapseleita päivittäin ja olen huomannut merkittävän edistyksen terveyden ja ennenkaikkea mielentilaan. Onhan noista omegoista ja E-Epasta ollu ihan älyttömästi hehkutusta ympäri maailmaa ja alan uskoa ettei suotta, noillahan on todettu olevan positiivisia vaikutuksia jopa masennukseen ja keskittymiskykyyn ja samaa väitän itsekin. Multivitamiinipuolelta olen alkanut välttää kemiallisia purkkivalmisteita ja siirtynyt orgaanisiin vitamiineihin/lisäravinneliuoksiin ihan monesta syytä ja etenkin niitä tutkimuksia silmälläpitäen että ne oikeasti kroppaan imeytyisivät ja niistä olisi jotain hyötyäkin.
Ruokavaliolla on kyllä vaikutusta ja itse pohdin yhdessä vaiheessa samaa pulmaa ja sitten karsin ravinnostani kuoritun viljan ja liian sokerin minimiin ja syön pelkkää ruis tai täysjyvä/moniviljaleipää ja jätän pullamössön kahvipöytään. Pitää verensokerin tasaisena eikä napsi suklaapatukoita ravinnoksi sillä tollaset vetää kyllä pään kohti näppäimistöä pidemmän päälle. Tähän vielä päälle vähän liikuntaa ja raitista ilmaa eikä liikaa keittoa ja univelkaa vko loppusin niin pitäs olla paketti kasassa, jos ei noilla pikku väsy ja kevätmasis sekä voimattomuus kaikkoa niin ei muuta kun lääkärin vastaanotolle vikakoodinlukuun *hymy*

--
-Where there is house there is a home-

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1204 • • Kon-tiki The Unsinkable

Mar6,
Muutamasta lähteestä oon kuullu että rautaa ei etenkään urosten kannata huvikseen popsia, sen lisäksi/takia että sen puutos miehillä on aika harvinaista jos syö vähänkään kunnolla ja mahdollinen puutos kannattaa varmistaa verikokeella. Naisilla tuo on taas yleisempää kuten arvata saattaa.



Mun poikaystävällä oli reilu 10 v. sitten lääkärin verikokeella toteama anemia, taustalla paasto, jota hän noudatti senaikaisen tyttökaverinsa seuraksi. Eli sattuu anemiaa miehillekin, yleisimmin itse asiassa niille miehille, jotka treenaavat salilla lujaa -> elimistön rautavarastot hupenee. Eli siksi laitoin huomautuksen aiheesta tähän topikkiin.

Menemättä yksityiskohtiin, niin oman fysiikkani monia osa-alueita kuvaa ilmaisu "voimakkaasti vaihteleva". Joka kevättalvi on kuitenkin ollut kevätväsymystä kehossa ja siihen aiemmin mainitut rautauutteet ovat auttaneet. Samoin kundikaverin kevätväsymykseen. Ollaan tosin ovo-laktovegetaristeja joilta punaiset lihat jää syömättä.

Oikeastaan itse en voi olla liikaa suosittelematta B vitamiineja sekä omega 3 rasvahappoja, harva meistä syö kunnon "rasvaista" kalaa kolmeen kertaan viikkoa jotenka kalaöljy voi olla paikallaan. Itse popsin B12 ja B6 vitamiineja sekä kalaöljykapseleita päivittäin ja olen huomannut merkittävän edistyksen terveyden ja ennenkaikkea mielentilaan.



Itse olen tavallaan ihan tyytyväinen, että mulla on kala-allergiaa. Kalaöljykapselien öljy kai on jollain lailla puhdistettu, tai mist mä tiedän, oletan vaan, mutta kun miettii Itämeremme kuntoa niin ei kyl huvittais syödä siellä kasvaneita suuria kaloja, vaikka voisinkin! Mun vaikutelma on, että Itämeren suunnalta tulevan lohen syöntiä vois toisaalta välttää, koska niissä on myrkkyjä niin paljon et ei muuta kun puristaa lohen kainaloon niin saa kuumemittauksen kaupan päälle.

Eli olen tyytyväinen kylmäpuristettuun, kotimaiseen pellavaöljyyn, vaikkei se maku nyt niin häävi ole. Omega-3:ea ja 6:tta saa paljon ja oikeissa suhteissa.
Mar6

Posts: 2,178

#1205 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

Kon-tiki, 13.3.2008 16:32:
---
Mar6,
Muutamasta lähteestä oon kuullu että rautaa ei etenkään urosten kannata huvikseen popsia, sen lisäksi/takia että sen puutos miehillä on aika harvinaista jos syö vähänkään kunnolla ja mahdollinen puutos kannattaa varmistaa verikokeella. Naisilla tuo on taas yleisempää kuten arvata saattaa.
---


Mun poikaystävällä oli reilu 10 v. sitten lääkärin verikokeella toteama anemia, taustalla paasto, jota hän noudatti senaikaisen tyttökaverinsa seuraksi. Eli sattuu anemiaa miehillekin, yleisimmin itse asiassa niille miehille, jotka treenaavat salilla lujaa -> elimistön rautavarastot hupenee. Eli siksi laitoin huomautuksen aiheesta tähän topikkiin.

Menemättä yksityiskohtiin, niin oman fysiikkani monia osa-alueita kuvaa ilmaisu "voimakkaasti vaihteleva". Joka kevättalvi on kuitenkin ollut kevätväsymystä kehossa ja siihen aiemmin mainitut rautauutteet ovat auttaneet. Samoin kundikaverin kevätväsymykseen. Ollaan tosin ovo-laktovegetaristeja joilta punaiset lihat jää syömättä.


---
Oikeastaan itse en voi olla liikaa suosittelematta B vitamiineja sekä omega 3 rasvahappoja, harva meistä syö kunnon "rasvaista" kalaa kolmeen kertaan viikkoa jotenka kalaöljy voi olla paikallaan. Itse popsin B12 ja B6 vitamiineja sekä kalaöljykapseleita päivittäin ja olen huomannut merkittävän edistyksen terveyden ja ennenkaikkea mielentilaan.
---


Itse olen tavallaan ihan tyytyväinen, että mulla on kala-allergiaa. Kalaöljykapselien öljy kai on jollain lailla puhdistettu, tai mist mä tiedän, oletan vaan, mutta kun miettii Itämeremme kuntoa niin ei kyl huvittais syödä siellä kasvaneita suuria kaloja, vaikka voisinkin! Mun vaikutelma on, että Itämeren suunnalta tulevan lohen syöntiä vois toisaalta välttää, koska niissä on myrkkyjä niin paljon et ei muuta kun puristaa lohen kainaloon niin saa kuumemittauksen kaupan päälle.

Eli olen tyytyväinen kylmäpuristettuun, kotimaiseen pellavaöljyyn, vaikkei se maku nyt niin häävi ole. Omega-3:ea ja 6:tta saa paljon ja oikeissa suhteissa.



Joo, noissa olosuhteissa kyseisen aineen puutos on varmasti todennäköisempää ja etenkin kun ravintoketjussa ei ole niitä yleisimpiä lähteitä. Noiden kapseleiden laatu vaihtelee kyllä tosi suuresti kuten valmistusmenetelmätkin eli molekyyli+ tyhjiötislattu kalaöljy sisältää tietääkseni vähemmän näitä ympäristömyrkkyjä kun perinteinen pelkästään molekyylitislattu versio. Väittävät siten tuon uudemman E-epan olevan parempaa etenkin puhtaudeltaan. Onneksi ei ole siis ihan pelkkää muussattua ja kokoonpuristettua norssilohta jäteöljyllä höystettynä *hih*

--
-Where there is house there is a home-

Josssu

Posts: 506

#1206 • • Josssu
Huhhuh, kesä tulossa ja mitäs mulle käykään. Lääkäri kielsi liikunnan harrastamisen toistaiseksi. Eli sellanen 6viikon laiskailu tiedossa.

Mietin, että miten tässä kestää? Lörähdänkö minä lopullisesti?*nyyh*
Flash

Posts: 108

#1207 • • Flash
kesä tulossa.. dieettiä ei oo mitään järkeä vielä tässä vaiheessa vuotta alottaa.. tosin riippuu missä kunnossa on.. mut ihanteellisin aika olisi aloittaa toukokuun alussa.. kesäkuu kuitenkin melko hiljaista.. sit on heinäkuussa hietsukunnossa <3

--
Da playah...

Syce

Posts: 1,649

#1208 • • Syce
ostin sit beroccaa sekä rautapilsuja... katsotaan josko auttais. mietin myös kalanmaksaöljy tabuja... ne nyt jäi vielä hyllyn reunalle kun ei paljoa niiden purkkien teksti avautunut mulle -tyhmä- (tarviiko niitäkin olla montaa eri sorttia)*grr**hihu*
Mar6

Posts: 2,178

#1209 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Syce, 13.3.2008 17:35:
ostin sit beroccaa sekä rautapilsuja... katsotaan josko auttais. mietin myös kalanmaksaöljy tabuja... ne nyt jäi vielä hyllyn reunalle kun ei paljoa niiden purkkien teksti avautunut mulle -tyhmä- (tarviiko niitäkin olla montaa eri sorttia)*grr**hihu*



Ei, ostat vaan vaikka just jotain laadukasta valmistetta.Noissa voi olla sitten lisäksi vielä b vitamiinia.jne
Kerrohan sitten mullekin vaikuttiko rautatabletit.

--
-Where there is house there is a home-

OlliS

Posts: 3,999

#1210 • • OlliS Further
Itse suosittelen Omega-3-valmisteista Life Extensionin Super Omega-3 -valmistetta.
http://www.ufs.fi/product_info.php?products_id=272

Toki monia muitakin laadukkaita valmisteita löytyy, mutta kannattaa olla tarkkana ettei nyt ihan mitä sattuu osta.

Ja yleisenä _varoituksena_ mitä tulee luontaistuotevalmisteisiin: ilman kattavaa tuoteselostetta en lähtisi ostamaan mitään. Ei olisi ensimmäinen kerta kun epämääräiset luontaistuotteet aiheuttavat munuais- tai maksaongelmia (tjeu: vanhat rouvat vastaanotolla).
Mar6

Posts: 2,178

#1211 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

OlliS, 13.3.2008 18:20:
Itse suosittelen Omega-3-valmisteista Life Extensionin Super Omega-3 -valmistetta.
http://www.ufs.fi/product_info.php?products_id=272

Toki monia muitakin laadukkaita valmisteita löytyy, mutta kannattaa olla tarkkana ettei nyt ihan mitä sattuu osta.

Ja yleisenä _varoituksena_ mitä tulee luontaistuotevalmisteisiin: ilman kattavaa tuoteselostetta en lähtisi ostamaan mitään. Ei olisi ensimmäinen kerta kun epämääräiset luontaistuotteet aiheuttavat munuais- tai maksaongelmia (tjeu: vanhat rouvat vastaanotolla).



Sieltähän se tulikin, täytyy tohon tutustua. :D
Ja varmaan hyvä pointti on kyl, noitakin tulee ulkomailta verkostomarkkinointiin aika erikoisilla selosteilla *hymy* Justhan erästä merkkiä hieman syynättiin aiheesta.

--
-Where there is house there is a home-

Josssu

Posts: 506

#1212 • • Josssu

Flash, 13.3.2008 17:14:
kesä tulossa.. dieettiä ei oo mitään järkeä vielä tässä vaiheessa vuotta alottaa.. tosin riippuu missä kunnossa on.. mut ihanteellisin aika olisi aloittaa toukokuun alussa..



Noo siis mä nyt kuntoilen vuoden ympäri, eikä tavoitteena ole mikään laihdutus tai muukaan vaan yleisestikkin on kiva olla kunnossa. Ja nyt sitten tuli tämmöinen juttu, niin kyllä sitä tulee epätoivoinen olo.
Liikunta on kuitenkin mulle se juttu, iso osa elämää. Siitä tulee niin hyvä olo ja nyt pitäisi olla ilman.
Flash

Posts: 108

#1213 • • Flash

Josssu, 13.3.2008 18:55:
---
Flash, 13.3.2008 17:14:
kesä tulossa.. dieettiä ei oo mitään järkeä vielä tässä vaiheessa vuotta alottaa.. tosin riippuu missä kunnossa on.. mut ihanteellisin aika olisi aloittaa toukokuun alussa..

---


Noo siis mä nyt kuntoilen vuoden ympäri, eikä tavoitteena ole mikään laihdutus tai muukaan vaan yleisestikkin on kiva olla kunnossa. Ja nyt sitten tuli tämmöinen juttu, niin kyllä sitä tulee epätoivoinen olo.
Liikunta on kuitenkin mulle se juttu, iso osa elämää. Siitä tulee niin hyvä olo ja nyt pitäisi olla ilman.



TIEDÄN tunteen.. koska itel liikunta kans kaikki kaikes.. ja yhdes vaihees piti olla 2 kk ilman.. ku solisluu murtu.. itel tulee siitä paska fiilis.. mut ku "tauko" ohi.. ni motivaatio liikkumiseen on pilvissä jonkun aikaa..!! eikä liian pahaan aikaan tuu.. kerkeet vetää fitiks viel ennen kesää.. ja ku liikunta vähenee kovin.. ni paikkaa sen sit vaan ruokavalios.. ni ei pääse kerääntyy vyötäröl.. sehän siinä vaan sit harmittaa.. että ei pääse purkaa paineitaan liikuntaan.. koska mun mielestä ainakin liikunta parasta terapiaa <3

--
Da playah...

isokeksi

Posts: 260

#1214 • • isokeksi iskekosi
Kyllä huomaa, etten oo hetkeen kuntoillu kunnolla. Reidet on ihan tohjona! Mitä mä voin tehdä tälle lihaskivulle, kun venyttely ja rentoutus ei auta? Pitää varmaan vaan oottaa..? *ding*
Liikunnan jälkeen on kyl niin mahtava fiilis! Ja sillon erityisesti jos reenit on menny tosi hyvin, eli tekniikat on sujunu mukavasti. Lisää tätä!! Mun pitää kyl panostaa uusiin lenkkareihin, että pääsis kevätlaitumille juoksentelee pian. Vois vaik huomen mennä kattelee vihdoinkin niitäki tossuja, kun on jo liian kauan ollut vaan mielessä niiden hankkiminen.. *iloinen*
hane

Posts: 242

#1215 • • hane

isokeksi, 30.3.2008 21:31:
Mitä voi tehdä tälle lihaskivulle, kun venyttely ja rentoutus ei auta? Pitää varmaan vaan oottaa..? *ding*


sitä tulee mietittyä kyllä...totisesti venyttely ennen kipua, mutta onpa sekin tullu todettua että kivut lähtee sillä millä ne on tullutkin *nauru*

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

isokeksi

Posts: 260

#1216 • • isokeksi iskekosi

hane:
sitä tulee mietittyä kyllä...totisesti venyttely ennen kipua, mutta onpa sekin tullu todettua että kivut lähtee sillä millä ne on tullutkin *nauru*



Heh, kai pitää vielä venytellä ekstraa ja sitten vaan ootella. Mut tänään ei kyl ollu herkkua treeneissä vetää kyykkyjä, kun reidet meinas posahtaa *poks* Mut en kyl malta pysyä paikoillaankaan, joten kai sen kivun on lähdettävä sillä millä tulikin *pepsodent*
reality

Posts: 59

#1217 • • reality Wanderer
Muistakaa lapset, että treenaamisen tärkein osuus on lepo.
Ois hyvä ittekkii välillä muistaa. Nimim. Penikkatautia pukkaa... *toktok*

--
This is your life, and it´s ending one minute at a time

remotion

Posts: 5,283

#1218 • • remotion nostatus guru

Josssu, 13.3.2008 16:52:
Huhhuh, kesä tulossa ja mitäs mulle käykään. Lääkäri kielsi liikunnan harrastamisen toistaiseksi. Eli sellanen 6viikon laiskailu tiedossa.

Mietin, että miten tässä kestää? Lörähdänkö minä lopullisesti?*nyyh*



terveemmäksi sä hani tuut *hymy*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1219 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

hane, 30.3.2008 21:38:
---
isokeksi, 30.3.2008 21:31:
Mitä voi tehdä tälle lihaskivulle, kun venyttely ja rentoutus ei auta? Pitää varmaan vaan oottaa..? *ding*

---

sitä tulee mietittyä kyllä...totisesti venyttely ennen kipua, mutta onpa sekin tullu todettua että kivut lähtee sillä millä ne on tullutkin *nauru*



ei kun siitä kivusta pitää nauttia *pepsodent*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

isokeksi

Posts: 260

#1220 • • isokeksi iskekosi
Juu, pitää muistaa lepo! Mut mä oon myös aika hyvin sopeutuvainen, niin saatan tottua siihen laiskotteluun. . . liian nopeasti ja sit jumitun siihen.