puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,053,457 views

Avernian

Posts: 7,451

#1161 • • Avernian Kerettiläinen

lohikarme, 24.1.2008 15:13:
Mahollisimman tukevasti se pallo siihen selän alle mahd. lähelle pyllyä (ristiselän alue?) . Eli kun sulla on selkä taaksepäin notkollaan niin lähdet nostamaan itseäsi siten, että paine tuntuu koko vatsan alueella aina alhaalta ihan ylös asti. Kun vatsalihakset hermottuvat kunnolla niin toistojen määrä vähenee (tuntuu jo pienemmällä määrällä toistoja) ja sitä mukaan liike tehostuu.



Vinkkejä 2? Miten tohon saisi kätevästi lisättyä kohtuullisesti (>20kg) vastusta?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Sankari

Posts: 617

#1162 • • Sankari

Avernian, 24.1.2008 15:56:
---
lohikarme, 24.1.2008 15:13:
Mahollisimman tukevasti se pallo siihen selän alle mahd. lähelle pyllyä (ristiselän alue?) . Eli kun sulla on selkä taaksepäin notkollaan niin lähdet nostamaan itseäsi siten, että paine tuntuu koko vatsan alueella aina alhaalta ihan ylös asti. Kun vatsalihakset hermottuvat kunnolla niin toistojen määrä vähenee (tuntuu jo pienemmällä määrällä toistoja) ja sitä mukaan liike tehostuu.

---


Vinkkejä 2? Miten tohon saisi kätevästi lisättyä kohtuullisesti (>20kg) vastusta?

Taljalla? Omalla salilla nähny pari kertaa ku yks tyyppi on tehny vatsoja pallon kanssa sillein.
lohikarme

Posts: 1,730

#1163 • • lohikarme RitariVittupää

Avernian, 24.1.2008 15:56:
---
lohikarme, 24.1.2008 15:13:
Mahollisimman tukevasti se pallo siihen selän alle mahd. lähelle pyllyä (ristiselän alue?) . Eli kun sulla on selkä taaksepäin notkollaan niin lähdet nostamaan itseäsi siten, että paine tuntuu koko vatsan alueella aina alhaalta ihan ylös asti. Kun vatsalihakset hermottuvat kunnolla niin toistojen määrä vähenee (tuntuu jo pienemmällä määrällä toistoja) ja sitä mukaan liike tehostuu.

---


Vinkkejä 2? Miten tohon saisi kätevästi lisättyä kohtuullisesti (>20kg) vastusta?



Jos teet pallolla oikein, et tartte lisää vastusta.

--
Qualis artifex pereo

Avernian

Posts: 7,451

#1164 • • Avernian Kerettiläinen

lohikarme, 24.1.2008 17:58:
Jos teet pallolla oikein, et tartte lisää vastusta.



No sitähän mä selitin aiemmin, ettei vaan ole saanut tota mitenkään tuntumaan missään, ellei sitten rupea tekemään jotain aivan liian pitkiä (20+) sarjoja. :S

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Avatar
#1165 • • niomic Guest

Avernian, 24.1.2008 23:59:
---
lohikarme, 24.1.2008 17:58:
Jos teet pallolla oikein, et tartte lisää vastusta.

---


No sitähän mä selitin aiemmin, ettei vaan ole saanut tota mitenkään tuntumaan missään, ellei sitten rupea tekemään jotain aivan liian pitkiä (20+) sarjoja. :S



Ota toinen raskas pallo kauniisiin kätösiis ja huljuuttele sitä mukanas käet ~suorana. Löytyy useampiakin liikkeitä missä tuolleen saa hyvät lisävastukset isomman pallon stabilisointia parantavan hyödyn lisäksi. Voi toki kiekkoakin käyttää mikäli palloa ei löydy tai pallo on muka liian kevyt :] Alataljan kanssa ei taida saada tehtyä kunnolla koko liikerataa, jää vähän pystyks.
remotion

Posts: 5,283

#1166 • • remotion nostatus guru
treenit sujunu jo pitkään. eihän tässä missään tiukassa kunnossa ikinä ole oltu mutta...suunta on hyvä jo.
Jago

Posts: 4,039

#1167 • • Jago un-trained monkee

Jammailija, 24.1.2008 13:56:
Hienoa, että oot aloittanu salitreenin! Hyvä, Tini! Ja vaikka treeni vie energiaa, tuo se tullessaan ihan erilaista energiaa muuhun jaksamiseen*yingyang*.


On se huomattu kyllä aiemminkin, erilaisissa lajeissa, että aina päätyy lähtemään energisempänä paikalta pois

niomic, 23.1.2008 23:01:
Varmaan tiedätkin jo että pari ekaa viikkoa takaisin treeneissä voi tuntua aika raskailta ja paikat palautuvat hitaasti, mutta keho tottuu rasitukseen nopeasti ja hommat helpottuvat pian. Keep on going!


Joo kyllä tuntuu vaan kipeytyvän enemmän ja enemmän, mutta se johtuu kyllä varmaan siitäkin, ettei oo tullut venyteltyä tarpeeks

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Siren

Posts: 826

#1168 • • Siren Seinäruusu

Avernian, 24.1.2008 15:06:


Mä en selkeesti osaa tehdä jumppapallolla (jos sitä tarkoitit), kun en saa sillä hyvää vatsatreeniä edes tekemällä.

Edit: Vinkkejä? Voisi kokeilla taas.



MUN mielestä pallotreenissä tärkein juttu on poikittaisen eli syvän vatsalihaksen aktivoiminen, ja sen jatkuva jännitys liikkeiden aikana on se joka tuo sen tehon siihen. Vatsalihasvempeleissä nimittäin voit periaatteessa tehä ne liikkeet pelkästää nuilla pinnallisilla 6-pack lihaksilla.

Se on myös se syy, miks mä tykkään tehä vatsoja just pallolla, koska saan sen paljo paremmin tuntumaan kuin koneissa kilojen kans.

Eri asia sit on et osaako sen poikittaisen vatsalihaksen aktivoida..

--
Choose physiotherapy and your satisfaction is quaranteed ;)

Avernian

Posts: 7,451

#1169 • • Avernian Kerettiläinen

Siren, 25.1.2008 20:56:
Eri asia sit on et osaako sen poikittaisen vatsalihaksen aktivoida..



No mites se tehdään?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Siren

Posts: 826

#1170 • • Siren Seinäruusu

Avernian, 25.1.2008 21:02:
---
Siren, 25.1.2008 20:56:
Eri asia sit on et osaako sen poikittaisen vatsalihaksen aktivoida..

---


No mites se tehdään?



Yleisohjehan on se että napa vedettäs ikään kun sisään, mutmut.. oikeinlailla toteutettuna se on vaikeempaa. Sen lihaksen voi myös tunnustella, koita sit tästä saaha jotain selkoo: :D

eli kun kähmii itteään edestä niin navasta viistosti alas ja ulospäin mentäessä tulee vastaan lonkkaluun aika terävät kärjet. siitä kun siirtää sormet viistosti alaspäin sukukalleuksia kohti ja vetää napaa sisään niin tuo lihas pitäis tuntua.

itelläni ainakin on selvä ero siinä et kumpaa lihasta jännittää, pinnallista ku jännittää tuntuu ne pyykkilautapoimut, syvä taas tuntuu pelkästään tasaselta.

Tätä on vaikee selittää ilman että havainnollistaa vieressä tai jopa tunnustelee ite siltä toiselta. mut selvensikö yhtään?

--
Choose physiotherapy and your satisfaction is quaranteed ;)

phadej

Posts: 9

#1171 • • phadej
onkohan se juuri se lihas mikä on nyt kipeä kun teki kieppejä aina välissä tässä päivällä.
Esa

Posts: 947

#1172 • • Esa
Vajaa 2 kk Elixiassa käyntiä 3 - 4 kertaa viikossa takana, 7 kg vähentynyt painoa (tavoite ton osalta melkein saavutettu), kunto kasvanut sopivasti, fiilis mainio.

Ei mulla muuta.

:)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1173 • • Aziz Combat Fighter

lohikarme, 24.1.2008 15:04:
---
Clips
---



Kokeile Ana palloa vatsojen tekoon. Voisin vaikka väittää että rankempaa vatsalihastreeniä saa hakea kissojen ja koirien kanssa. :)



Palloa tehdään miten..?
plink

Posts: 1,405

#1174 • • Edited plink team paska

Jago, 25.1.2008 15:56:
Joo kyllä tuntuu vaan kipeytyvän enemmän ja enemmän, mutta se johtuu kyllä varmaan siitäkin, ettei oo tullut venyteltyä tarpeeks



mä oon nähnyt kaks tutkimusta, joiden mukaan venyttelyllä ja paikkojen kipeytymisellä ei oo ollut mitään yhteyttä keskenään. ite oon kanssa ihan samaa mieltä omien kokemusten perusteella. mut sit taas vaikka venyttely ei lihaskipeyteen auttaiskaan, ni se tekee muuten hyvää, koska se vetreyttää lihaksia ja pitää sen lihasten vireystilan korkeempana. mun harrastuksissa on tärkeää, et jalkaterä nousee yli munien korkeudelle ja et ite jalka jaksaa siitä viel nostaa muun ruumiin eteenpäin:)

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

lohikarme

Posts: 1,730

#1175 • • lohikarme RitariVittupää

Ana-5000, 26.1.2008 06:14:
---
lohikarme, 24.1.2008 15:04:
---
Clips
---



Kokeile Ana palloa vatsojen tekoon. Voisin vaikka väittää että rankempaa vatsalihastreeniä saa hakea kissojen ja koirien kanssa. :)

---


Palloa tehdään miten..?



Tuos vähän aiemmin tuli aika kattavat ohjeet pallolla tekemiseen. Se aktivoi syvät vatsalihakset kans ja on paljon rankempaa kuin mikään muu vatsalihasliike, kun sen tekee oikein :)

--
Qualis artifex pereo

Jusuplussa

Posts: 1,292

#1176 • • Jusuplussa UG-///

Sankari
Taljalla? Omalla salilla nähny pari kertaa ku yks tyyppi on tehny vatsoja pallon kanssa sillein.



Toi taljapallotsydeemi on kyl hyvä..parhaimpia, mitä on tullu nyt vähään aikaan vastaan. Tossa se liikerata on niin hyvä, ettei muut taljalla tehdyt vatsat pääse lähellekkää sitä.
ratas

Posts: 82

#1177 • • ratas
Voimapyöräily on toimiva vatsojen peruskunnon hioja, erityisesti helppo kotiinhankittavuus on hyvä puoli. Jos ei tarjoa haastetta polviltaan niin vastusta saa säädettyä riittävästi nousemalla suorille jaloille.
Lauruska

Posts: 821

#1178 • • Lauruska nihkee
Käyn indoor cyclingissä motivuksessa. Kyseinen sali sijaitsee niin että sinne pitää kulkea osittain kuntosalin läpi.

Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.

Jäin myöhemmin pohtimaan miten minun olisi kuulunut toimia, sillä nyt vain kävelin ohi omalle tunnille. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa tiskille tästä tytöstä? Luultavasti tyttö oli ohittanut tiskin tullessaan salille, joten heillä oli jo tiedossaan se, että tällainen tyttö treenasi tällä salilla.

Saako sairaan treenaamiseen puuttua, olisiko pitänyt sanoa tytölle itselleen että miten voit? Tai soittaa jopa hätänumeroon?

Muut törmänneet samankaltaiseen ongelmaan? Miten te toimitte?

Itselle tuli niin huono olo, että jatkossa on pakko tehdä jotain jos samanlainen tilanne tulee eteen.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1179 • • Aziz Combat Fighter

Lauruska, 4.2.2008 00:08:
Käyn indoor cyclingissä motivuksessa. Kyseinen sali sijaitsee niin että sinne pitää kulkea osittain kuntosalin läpi.

Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.

Jäin myöhemmin pohtimaan miten minun olisi kuulunut toimia, sillä nyt vain kävelin ohi omalle tunnille. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa tiskille tästä tytöstä? Luultavasti tyttö oli ohittanut tiskin tullessaan salille, joten heillä oli jo tiedossaan se, että tällainen tyttö treenasi tällä salilla.

Saako sairaan treenaamiseen puuttua, olisiko pitänyt sanoa tytölle itselleen että miten voit? Tai soittaa jopa hätänumeroon?

Muut törmänneet samankaltaiseen ongelmaan? Miten te toimitte?

Itselle tuli niin huono olo, että jatkossa on pakko tehdä jotain jos samanlainen tilanne tulee eteen.



Ei mun mielestä tarvitse tehdä mitään. Ei tuollaista ihmistä voi satunnainen kuntosalinkävijä auttaa sen enempää kuin Alepan kassa voi auttaa rappioalkoholistia olemalla myymättä sille kaljaa.
lennu

Posts: 39

#1180 • • lennu

Lauruska, 4.2.2008 00:08:
Käyn indoor cyclingissä motivuksessa. Kyseinen sali sijaitsee niin että sinne pitää kulkea osittain kuntosalin läpi.

Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.

Jäin myöhemmin pohtimaan miten minun olisi kuulunut toimia, sillä nyt vain kävelin ohi omalle tunnille. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa tiskille tästä tytöstä? Luultavasti tyttö oli ohittanut tiskin tullessaan salille, joten heillä oli jo tiedossaan se, että tällainen tyttö treenasi tällä salilla.

Saako sairaan treenaamiseen puuttua, olisiko pitänyt sanoa tytölle itselleen että miten voit? Tai soittaa jopa hätänumeroon?

Muut törmänneet samankaltaiseen ongelmaan? Miten te toimitte?

Itselle tuli niin huono olo, että jatkossa on pakko tehdä jotain jos samanlainen tilanne tulee eteen.



No itselläni kun oli paha anoreksia päällä, niin salin henkilökunta tuli juttelemaan mun kanssa asiasta ja saivat mut ymmärtämään, että asiat ovat nyt oikeasti helevetin huonosti. Mun kohdalla siis auttoi, mutta avaintekijä oli se, että nämä työntekijät eivät uskoneet mun perussössötyksiä ("siis mähän syön kuin hevonen..mulla on kasvukausi.."), vaan abt pakottivat ravitsemusterapeutin puheille. Siitä sitten lähti vuosien hoitoprosessi käyntiin.

Tosin, voisin kuvitella, että olin poikkeustapaus. Usein anorektikot eivät kuuntele mitään tai ketään. Olen kuullut, että joillain saleilla on kielletty treenaaminen sairailta tapauksilta. Mutta kyllähän saleja Stadissa riittää.

Pakkohoitoon ei voi yli 18-vuotiasta viedä ja alle 18-vuotiaan vanhempien suostumuksella. (Tilanne varmaan eri, jos joku nyt on heittämässä veiviänsä stepperille).

Eli aina sitä voi koittaa, että esim. henkilökunnalle mainitsee asiasta (usein reaktio vaan on, että "ollaanhan me koitettu sanoa, mutta.." On se mahdollista, että se auttaa*hymy* Tai sitten menee itse juttelemaan (muista, että anorektikot osaa valehdella)

Paska olohan siitä tulee,kun noita tapauksia näkee. Eikä oikein mitään pysty tekemään.*uuh*