puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,225 views

Siren

Posts: 826

#1181 • • Siren Seinäruusu
Testattiin tänään poikittaisen vatsalihaksen aktivaatiota ultralla ja maikka sano että mulla aktivoituu se mielettömän hyvin *iloinen* *jiihaa* *hihu* Tietty niin mun tuuria et ainoo lihas joka mulla on sit hyvässä kunnossa on sellanen joka ei näy päällepäin *nauru* *toktok*

Tosin tänään selvis myös sit se, että tältä neidiltä on kaikenlaiset kyykyt taaksejäänyttä elämää, kesällä pitää koittaa voiko pyöräillä.. *ding* Lääkäri kysy et onko mun vakuutus vielä kunnossa, et vois lähettää mut tehtaalle takas vaihdattamaan pari osaa uusiin *nauru*

--
Choose physiotherapy and your satisfaction is quaranteed ;)

ravec

Posts: 1,102

#1182 • • ravec
Löytyskö ketään, jonka seuraan saisin liittyä Treellä.
Tai joka pitäis tähän apinaan puhtia.

Tiedän aikaisemmista kokemuksistani että eka menen hingulla salille treenaan...3-4viikkoa jup, mut sitten lopahtaa into, vaikka tulokset alkavat näkyäkin.

Musa motivoi, tiedän. ei auta enään.

Joskus kaverit asui Tampereella, oli jees käydä...mut eipä asu enään.


kaloreita laskeskelen jo painonvartijoiden ansiosta ja vettä tulee juotua ihan mukavasti.
Late

Posts: 3,441

#1183 • • Late team Lasse

Lauruska, 4.2.2008 00:08:
Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.



Simonkentän motivus, oletan. Olen varmaan törmännyt samaan tyttöön siellä. Käy ihan sääliksi ihmisrukkaa, kuinka joku voikin olla niin heikossa hapessa. Nimim. en ole edes netissä törmännyt noin pahaan anorektikkoon. Jonkun soisi kyllä puuttuvan asiaan tossa tapauksessa.. *uuh*
Jago

Posts: 4,039

#1184 • • Jago un-trained monkee

Lauruska, 4.2.2008 00:08:
Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.

Jäin myöhemmin pohtimaan miten minun olisi kuulunut toimia, sillä nyt vain kävelin ohi omalle tunnille. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa tiskille tästä tytöstä? Luultavasti tyttö oli ohittanut tiskin tullessaan salille, joten heillä oli jo tiedossaan se, että tällainen tyttö treenasi tällä salilla.

Saako sairaan treenaamiseen puuttua, olisiko pitänyt sanoa tytölle itselleen että miten voit? Tai soittaa jopa hätänumeroon?

Muut törmänneet samankaltaiseen ongelmaan? Miten te toimitte?

Itselle tuli niin huono olo, että jatkossa on pakko tehdä jotain jos samanlainen tilanne tulee eteen.


Älä ihmeessä mee tekemään mitään noin dramaattista. Jos koet pakottavan tarpeen tehdä jotain, niin korkeintaan mene juttelemaan asiasta työntekijöiden kanssa.

Ambulanssi on vähän liiottelua. Se selkeesti omistaa viellä pari kaloria elimistössään, kun sinneasti jaksoi ja ei ambulanssi voi tehdä sille mitään ennen hätätapausta. Se ei myöskään tule parantumaan siitä, jos se häädetään kuntosalilta tai jos pelastusmiehet tulee tarkastamaan sen vointia. Se ei ole fyysinen vaan henkinen sairaus

Nään omalla salilla(eri yhtiö) kanssa yhtä sellasta tyttöä ja tulee kieltämättä paha olo. Tänään viimeksi tuli ja yritinkin vältellä sen näkemistä siinä vaiheessa, kun sillä olisi ollut treenivaatteet päällä

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Syce

Posts: 1,649

#1185 • • Syce
uuh... ei niinku saa vaan mitään aikaseksi =/ virkeenä menee salille mut homma lysähtää möllötykseksi melkopian eikä sit jaksa tehdä enää mitää. Täytys jostai löytyä lisäpotkua tai joku sparraaja et sais jotain aikaseksi
Syce

Posts: 1,649

#1186 • • Syce

Jago, 7.3.2008 18:09:
---
Lauruska, 4.2.2008 00:08:
Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.

Jäin myöhemmin pohtimaan miten minun olisi kuulunut toimia, sillä nyt vain kävelin ohi omalle tunnille. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa tiskille tästä tytöstä? Luultavasti tyttö oli ohittanut tiskin tullessaan salille, joten heillä oli jo tiedossaan se, että tällainen tyttö treenasi tällä salilla.

Saako sairaan treenaamiseen puuttua, olisiko pitänyt sanoa tytölle itselleen että miten voit? Tai soittaa jopa hätänumeroon?

Muut törmänneet samankaltaiseen ongelmaan? Miten te toimitte?

Itselle tuli niin huono olo, että jatkossa on pakko tehdä jotain jos samanlainen tilanne tulee eteen.

---

Älä ihmeessä mee tekemään mitään noin dramaattista. Jos koet pakottavan tarpeen tehdä jotain, niin korkeintaan mene juttelemaan asiasta työntekijöiden kanssa.

Ambulanssi on vähän liiottelua. Se selkeesti omistaa viellä pari kaloria elimistössään, kun sinneasti jaksoi ja ei ambulanssi voi tehdä sille mitään ennen hätätapausta. Se ei myöskään tule parantumaan siitä, jos se häädetään kuntosalilta tai jos pelastusmiehet tulee tarkastamaan sen vointia. Se ei ole fyysinen vaan henkinen sairaus

Nään omalla salilla(eri yhtiö) kanssa yhtä sellasta tyttöä ja tulee kieltämättä paha olo. Tänään viimeksi tuli ja yritinkin vältellä sen näkemistä siinä vaiheessa, kun sillä olisi ollut treenivaatteet päällä




Kyseisestä aiheesta oli juuri töllössä juttua... muutamat suuret salit ovat jopa antaneet porttikieltoja kun ovat huomanneet kyseistä kuvausta vastaavia ihmisiä. en muista miten se juttu tarkalleen meni mut kyl siinä oli otettu ensin "puhutteluun" et miten on homman laita et mennäänkö tässä terveellä pohjalla.
Avernian

Posts: 7,451

#1187 • • Avernian Kerettiläinen

Syce, 12.3.2008 20:46:
uuh... ei niinku saa vaan mitään aikaseksi =/ virkeenä menee salille mut homma lysähtää möllötykseksi melkopian eikä sit jaksa tehdä enää mitää. Täytys jostai löytyä lisäpotkua tai joku sparraaja et sais jotain aikaseksi



Mulla on toisin päin. Menee salille, tekee mitä ohjelmassa on, menee kotiin ja syö... ja kohta tekee taas mieli treenaamaan tai hakkaamaan säkkiä tai muuta. Ja sitten ihmettelen, kun välillä tuntuu, etten palaudu. :D

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Syce

Posts: 1,649

#1188 • • Syce

Avernian, 12.3.2008 20:55:
---
Syce, 12.3.2008 20:46:
uuh... ei niinku saa vaan mitään aikaseksi =/ virkeenä menee salille mut homma lysähtää möllötykseksi melkopian eikä sit jaksa tehdä enää mitää. Täytys jostai löytyä lisäpotkua tai joku sparraaja et sais jotain aikaseksi

---


Mulla on toisin päin. Menee salille, tekee mitä ohjelmassa on, menee kotiin ja syö... ja kohta tekee taas mieli treenaamaan tai hakkaamaan säkkiä tai muuta. Ja sitten ihmettelen, kun välillä tuntuu, etten palaudu. :D



Olispa virtaa tuohon... kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. *uuh* se on vaikeeta...on se
Avernian

Posts: 7,451

#1189 • • Avernian Kerettiläinen

Syce, 12.3.2008 21:05:
Olispa virtaa tuohon... kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. *uuh* se on vaikeeta...on se



No, nappaat Hennan sinne mukaan. Eiköhän se sparraa. :)

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Syce

Posts: 1,649

#1190 • • Syce

Avernian, 12.3.2008 21:18:
---
Syce, 12.3.2008 21:05:
Olispa virtaa tuohon... kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. *uuh* se on vaikeeta...on se

---


No, nappaat Hennan sinne mukaan. Eiköhän se sparraa. :)



ei se ole sama asia kun hikoilee kaverin kanssa =D nythän se tosin aloittaa duunit samalla salilla.... et pakostakin näkee sit joka kerta =D ellei yöllä käy *nauru*
Jago

Posts: 4,039

#1191 • • Jago un-trained monkee
Millaisia liikkeitä voisi kotona tehdä käsipainoilla? onko vaikka jotain nettisivua josta näkisi liikkeitä?
Milloin ja mitä pitäisi syödä ennen ja jälkeen salikäynnin tulosten maksimoimiseksi?
Miten selän tukilihaksia saa voimistettua?

Syce, 12.3.2008 20:46:
uuh... ei niinku saa vaan mitään aikaseksi =/ virkeenä menee salille mut homma lysähtää möllötykseksi melkopian eikä sit jaksa tehdä enää mitää. Täytys jostai löytyä lisäpotkua tai joku sparraaja et sais jotain aikaseksi


Mulla on kanssa vähän sama ongelma. Alkuperäisen inspiraation lähteet on olemassa(terveys ja kropan paraneminen), mutta mulla kipeytyi polvi ja nyt sen takia en tee jalkalaitteita ollenkaan.
Muutenkin huomaan, että kaipaisi jotain uusia inspiraation lähteitä, kun tuolla kuitenkin tulee kulutettua 1-2h, eli päivän viimeiset valoiset tunnit.

Oon yrittänyt käydä joka arkipäivänä tuolla, mutta aina on jotain minkävuoksi sinne tulee mentyä vaan 2-4kertaa viikossa. Oon ollu ihan tyytyväinen tuloksiin ja yllättynytkin, että jo nyt on nähtävissä näinkin suuri ero alkutilanteeseen verrattuna

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Juige

Posts: 78

#1192 • • Juige MethSnortingHashSmoking AcidDroppingJunkieRanger
Tuohon tukilihas asiaan liittyen ajattelin kertoa omasta harjoittelusta.

Aiemmin on treeni koostunut pääasiassa ylävartalon harjoittamisesta ja tuloksena huono ryhti ja heikot jalat.

Nyt on muutama kuukausi takana harjoittelua mahdollisimman paljon käyttäen omaa painoa, enemmän tankoa, käsipainoja ja vähemmän kaikenmaailman laitteita. Kyykyt ja sjmv jaloille on vahvistanut mukavasti selkää. Tukilihakset käsite on vieras mutta kuvittelisin jotain sen suuntaista vahvistuneen, koska erilaiset selkäkivut ovat loppuneet tyystin (istumatyö pääasiassa päivisin).

Toinen hyvä keskivartalon kehittäjä on leuanvedot, sekä myötäotteella, vastaotteella että kapealla otteella sellaisessa alataljan vetokahvassa roikkuen. Näissä kun pitää jalat koukussa niin alussa itsellä tuntui että vatsalihakset repeää vaikka istumaannousuja on tullut tehtyä aiemminkin. Leuat auttavat myös yläselkään mukavasti.

Nyt kun on välissä herätellyt kehoa tuollaisilla uusilla liikkeillä niin alkaa löytymään aina useampia liikkeitä per lihasryhmä ja huomaa miten salillakäynti auttaa oikeasti sitä hyvinvointia eikä vain aiheuta kipeytyneitä hauiksia viikoksi eteenpäin, niinkuin joskus on tehnyt.

Omaan treeniin kotona, kun ei salille jaksa lähteä, kuuluu hauiskäännöt, ojentajien treenaus nostelemalla käsipainoa niskan takaa ylös, yläselän treenaus ns. "moottorisahaliikkeellä" (toinen jalka koukussa sohvalla / penkillä ja toisen puolen kädellä rauhallisia nostoja keskittyen olkapään ja lavan liikkeeseen). Kyynärvarsia saa treenattua helposti käsipainoilla, lisäksi vipunostot sivuille ja eteen auttaa olkapäihin, epäkkäät saa "olankohautuksilla" hyvin käsipainoilla. ..Mitäs muuta.. ..jalkatreenit onnistuu jos lastaa käsipainojen levyt vaikka reppuun ja tekee kyykyt reppu selässä, samoin sjmv (suorin jaloin maastaveto takareisille) reppu käsissä. Samoin pohkeet saa treenattua kotona ottamalla pari kirjaa seinän viereen, reppu selkään ja päkiät kirjojen päällä nostellen pitäen pientä tukea seinästä. Samaa voi varmaan tehdä istualtaan yhtä hyvin, reppu vain jalkojen päälle.

Kaikenlaistahan noilla saa :) ..ehkä ennemmin voi kysyä että mitä lihasryhmää ei onnistuisi treenata kotona käsipainoilla.

Niin ja sekä salilla että kotona punnerrukset, joko polvet maassa tai varpaillaan, tekee myös tosi hyvää sekä vatsalihaksille että selkälihaksille.

Kylläpäs venähti, no, poimikaa rivien välistä jos siellä jotain asiaakin oli :)

--
Stay safe clover. I may need you again someday.

Birgie

Posts: 1,311

#1193 • • Birgie Kikati
Säbäkausi loppui ja tahtois salille, tietäiskö joku jotain hyvää salia hyvien kulkuyhteyksien päässä (Kannelmäestä)? En tässä vaiheessa halua ostaa sellasta vuosikorttia niin kertamaksulla/10krt kortilla pitäis irrota.

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Sallakat

Posts: 2,220

#1194 • • Sallakat jungle, baby !

Jago, 12.3.2008 21:44:
Millaisia liikkeitä voisi kotona tehdä käsipainoilla? onko vaikka jotain nettisivua josta näkisi liikkeitä?
Milloin ja mitä pitäisi syödä ennen ja jälkeen salikäynnin tulosten maksimoimiseksi?





Pariin tuntiin kai (jonkun koulukunnan mukaan, itsekin hyväksi havainnut) ei ennen salia kantsi syödä. Puoli tuntia ennen treeniä voisi jotain esim l-karnitiinijuomaa nauttia saadakseen rasvanpolton optimaaliseksi. Proteiiniahan kuulemma pitäisi nauttia tunnin sisään treenistä, jotta siitä on kunnolla apua lihaksille, mutta ehkä joku proteiinijuoma mielummin kuin esim kunnon pihviä.

Käsipainot on itse asiassa mahtavat kunhan oppii kunnolla liikkeitä. niillä voi treenata tosi monipuolisesti.
Esim kyljet. Seiso jalat hieman levällään, polvista hieman koukistusta että selkä pysyy suorassa. Sitte käsipaino toiseen käteen ja ala laskemaan itseäsi painon kanssa alas puristaen vatsalihaksia samaan aikaan. Sitten nouset vain ylös siitä, tuntuu tarpeeksi isoilla painoilla tosi hyvin kyljessä. Toistoja molemmille puolille tarpeeksi.

Hartioille on vaikka kuinka paljon liikkeitä, pääsääntöisesti jos pidät käsiä 90° kulmassa, käsipainot kattoon kohti hartioiden tasolla. Siitä nostelemalla yhdessä tai vuoron perään vähän yläviistoon, että näet silmissäsi painot. Tai kädet alhaalla, nostelemalla eteen tai sivuille painoja kyynärpäät hieman koukussa, koska lukossa ollessa voi sattua painon ollessa kyseessä.

Näitä on miljoonia. Valitettavasti en tiedä netissä sivuja, kaikki olen oppinut toisilta ihmisiltä ja body pumpista jne.
OlliS

Posts: 3,999

#1195 • • Edited OlliS Further

Sallakat, 13.3.2008 10:13:
---
Jago, 12.3.2008 21:44:
Milloin ja mitä pitäisi syödä ennen ja jälkeen salikäynnin tulosten maksimoimiseksi?




---


Pariin tuntiin kai (jonkun koulukunnan mukaan, itsekin hyväksi havainnut) ei ennen salia kantsi syödä. Puoli tuntia ennen treeniä voisi jotain esim l-karnitiinijuomaa nauttia saadakseen rasvanpolton optimaaliseksi. Proteiiniahan kuulemma pitäisi nauttia tunnin sisään treenistä, jotta siitä on kunnolla apua lihaksille, mutta ehkä joku proteiinijuoma mielummin kuin esim kunnon pihviä.


Itse olen havainnut, että optimaalisin aika edellisestä ateriasta ennen treeniä on n. 4h. Toki riippuu hieman siitä mitä on syönyt.

L-karnitiinista ei ole minkäänlaista pätevää tutkimusnäyttöä, että se millään tavalla optimoisi rasvanpolttoa joten unohtaisin sen tyystin.

Jos haluaa ruveta hifistelemään ja oikeasti optimoida treeniä, suosittelisin kokeilemaan ennen treeniä aminohappoyhdistelmää, jossa on alaniinia, leusiinia, glutamiinia sekä arginiinia (kutakin 5g).


- Lisää tehoa harjoituksiin, sekä lisää tehokkaasti lihasvoimaa ja -massaa
- Lykkää väsymystä rasituksessa
- Edistää rasvanpolttoa ja ehkäisee ylikuntoa
- Pitää yllä testosteronitasoja harjoituksen aikana ja kohottaa niitä harjoitusten jälkeen
- Tehostaa proteiinisynteesiä harjoituksen jälkeen ja vähentää aminohappojen purkamista lihaksista (estää kataboliaa)
- Tehostaa IGF-1 hormonin anabolista vastetta lisäten harjoituksen anabolista ja voimaa lisäävää vaikutusta
- Tehostaa satelliittisolujen toimintaa
- Ehkäisee tulehduksia, vahvistaa ja tukee immuunijärjestelmää, suojelee maksaa ja ehkäisee ylikuntoa.


Kyseinen valmiste on Evolutionin Phase1. http://www.ufs.fi/product_info.php?products_id=171

Treenin jälkeen kannattaa ensin nauttia nopeasti imeytyvää hydrolysoitua heraproteiini-isolaattia ja tästä hieman myöhemmin ns. normaali palautumisjuoma. Tämä siksi, että ensin nautittu proteiini laskee nopeasti kortisolitasot ja pitää yllä treenin jälkeistä kasvuhormonitason nousua.

Esimerkkivalmiste Evolutionin Phase2. http://www.ufs.fi/product_info.php?products_id=90
(kyseisestä valmisteesta on myös suora tieteellinen näyttö, joka tehty Jyväskylän Yliopistossa)

---

Jos tämä kuulostaa liian monimutkaiselta keskittyisin lähinnä siihen, että ruokavaliossa on sopivasti proteiinia ja rasvaa; hiilihydraatteja ihminen ei oikeasti tarvitse niin masiivisia määriä mitä suomalaiset yleensä syövät ja mitä vanhentunut ruokaympyrä suosittelee.
Kasviksia, vihanneksia, marjoja, papuja, pähkinöitä ja hedelmiä voi syödä aika huoletta joka aterialla ja kun lisää siihen vielä vähärasvaisen proteiinilähteen (kala, kana, nauta) sekä kertatyydyttymättömän rasvanlähteen (oliiviöljy, rypsiöljy) on aika lailla ihanteellinen ateriakokonaisuus kasassa.

Mitään yksittäistä dieettiä ei ehkä kannata orjallisesti ruveta noudattamaan, mutta Zone lienee lähinnä sitä mikä on oikeasti ihmiselle se terveellisin vaihtoehto.

Ja mitä tulee harjoittelemiseen, niin voin edelleen lämpimästi suositella erittäin monipuolista ja vaihtelevaa CrossFit-tyyppistä harjoittelumuotoa (http://www.crossfit.com).
Tähän kun lisää vielä muutaman kerran viikossa astanga-joogan sekä itselle mielekkäitä lajiharjoituksia (esim. tennis, koripallo jne.), on hyvin monipuolinen kokonaisuus kasassa.
isokeksi

Posts: 260

#1196 • • isokeksi iskekosi
Kävin pitkästä aikaa lenkillä tiistaina. Jalat on niin vietävän kipeinä vieläkin, vaikka venyttelinkin hyvin lenkin jälkeen. Niin, ja lämmittelin ennen lenkkiä.. Taitaa se tatami olla kuitenkin parempi mesta mulle, vaikka sieltä oon monet kerrat palannut kotiin "tää loppu nyt kyllä tähän" -asenteella. Jos nyt kuitenkin reenaisin mustaan vyöhön tähdäten..!
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1197 • • Kon-tiki The Unsinkable

Syce,
kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. *uuh* se on vaikeeta...on se



Ootko tullut ajatelleeks että "kevätmasis" voi olla ihan yksinkertaisesti raudanpuutosta? Itse huomasin taas tänä kevättalvena, että pari päivää rauta- + vitamiiniseerumin nauttimisen aloituksen jälkeen olo oli kummasti pirteämpi kuin sitä ennen. Sama juttu joka kevät, ympäri vuoden en noit sentään alkais syömään. En ole mittauttanut hemoglobiinejani, mutta väsytti niin hemmetisti ja mahdolliseen anemiaan mulla oli ja on syitä kasassa useampia. Oli tuon Floravitalin, Ferroforte B:n tms. vaikutus oikea tai placebo, niin paremmin jaksan myös salilla.

Omegoillakin on merkitystä jaksamiseen + mielentilaan. Kala-allergikkona tulee otettua omega-3:t ja -6:t suomalaisesta kylmäpuristetusta pellavaöljystä. Pari teelusikkaa päivässä antaa enemmän omegoita kuin kala- tai tyrnikapselit ja on vielä halpaakin. Luontaistuotekaupoista tai Sokoksen/Stockan luontaisosastoilta saa näitä kaikkia.
Syce

Posts: 1,649

#1198 • • Syce

Kon-tiki, 13.3.2008 12:10:
---
Syce,
kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. *uuh* se on vaikeeta...on se

---


Ootko tullut ajatelleeks että "kevätmasis" voi olla ihan yksinkertaisesti raudanpuutosta? Itse huomasin taas tänä kevättalvena, että pari päivää rauta- + vitamiiniseerumin nauttimisen aloituksen jälkeen olo oli kummasti pirteämpi kuin sitä ennen. Sama juttu joka kevät, ympäri vuoden en noit sentään alkais syömään. En ole mittauttanut hemoglobiinejani, mutta väsytti niin hemmetisti ja mahdolliseen anemiaan mulla oli ja on syitä kasassa useampia. Oli tuon Floravitalin, Ferroforte B:n tms. vaikutus oikea tai placebo, niin paremmin jaksan myös salilla.

Omegoillakin on merkitystä jaksamiseen + mielentilaan. Kala-allergikkona tulee otettua omega-3:t ja -6:t suomalaisesta kylmäpuristetusta pellavaöljystä. Pari teelusikkaa päivässä antaa enemmän omegoita kuin kala- tai tyrnikapselit ja on vielä halpaakin. Luontaistuotekaupoista tai Sokoksen/Stockan luontaisosastoilta saa näitä kaikkia.



olenkin miettiny et mitähän nappuloita sitä rupeis popsimaan... beroccaa vetelin yhdessä vaiheessa ja oli selvä piristävä vaikutus. B-vitamiini pilsuja on tullu popsittua... mut pitäis varmaa perehtyä vähän paremmin et mitä tarvitsis
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1199 • • Kon-tiki The Unsinkable

Syce,
olenkin miettiny et mitähän nappuloita sitä rupeis popsimaan... beroccaa vetelin yhdessä vaiheessa ja oli selvä piristävä vaikutus. B-vitamiini pilsuja on tullu popsittua... mut pitäis varmaa perehtyä vähän paremmin et mitä tarvitsis



Itse en hivenaineiden epätasapainon estämiseksi syö päivittäin muuta kuin ruokakaupan monivitamiinitabletteja ja magnesiumia. Jälkimmäisiä, ettei suonenvedot vaivaisi elimistön kuivahdettua rasituksen jälkeen. B-vitamiinitabletteja syön vain kuuriluontoisesti ihon takia. Paras on Beko Strong, koska siinä on mukana myös B5-vitamiini joka monista b-tableteista puuttuu. Kun tablettipurkki on tyhjä, sit pidän taukoa kunnes pärstä taas karstoittuu liikaa. B-vitamiinit ei ole piristäneet mua _läheskään_ yhä paljon kuin rauta+vitamiiniliemet Floravita, Floradix tai Ferrosan B.

Ainakin tossa viimeksi mainitussa on B-vitamiinia, en muista onko noissa muissakin, eli niitä ei kannata ottaa Beroccan kanssa samaan aikaan. Yleisesti tiedetään, että c-vitamiini parantaa raudan imeytymistä. C:tä löytyy kai tuosta Floradixistä ainakin, ja muistan että kun sitä hörppäs ohjeen mukaisen korkillisen, niin heti tuli parempi olo *hymy*