muistaakseni Inc/Dec napeilla voi editoida niitä parametrejä Scope tilassa..
Enpä muuten itekää tota ollu hoksannu. Thanks neuvosta ;)
245 posts, 13 pages, 57,647 views
Osaako joku kertoa, miten tuo 8080:n unison oikein toimii käytännössä? Kone menee kyllä monoksi jos se vain on päällä ja niin lukee manuaalissakin. Äänien käyttö menee kuulemma sen mukaan, miten ne on assignoitu kummallekin partille, mutta olipa jakosuhde mikä hyvänsä, niin menevätkö ihan kaikki äänet koko soundiin heti, jos oon tehny vaikka 2 layerin supersahavingutuksen ja lyön unisonin päälle? Ainakaan ääneen ei vaikuta, vaikka tuota voice assign -jakosuhdetta muuttaisi. Ääni kyllä selvästi voimistuu ja paksunee, kun unisonin laittaa päälle (niinkuin pitääkin), jos varsinkin vetää detunen tappiin ja kengittää vielä part detuneakin, mutta olisi mielenkiintoista tietää, meneekö kaikki äänet aina suoraan käyttöön, jos 2 layeria on jo käytössä samalle soundille? Ilmeisesti säätöjen kans ei oo mitään ihmeempiä tehtävissä, kun tuo voice assign ei vaikuttaisi toimivan mitenkään kahta layeria käytettäessä.
No, on tässä muutamia kivoja lisiä verrattuna perus- kasitonniseen. :hearts:
Perkeleen Roland... oikeesti paskempaa asiakatukea saa kyllä varmasti hakee =D
Perkeleen Roland... oikeesti paskempaa asiakatukea saa kyllä varmasti hakee =D
Mistäs niitä saa, vai saako enää mistään? Kellään kokemuksia, tekeekö noilla soundeilla mitään eli ovatko metsästämisen arvoisia?
onkos kukaan tääl updeitannu JP8080:n OS:ää 1.04:ks?
JP-8000 Software Update Procedure
1) Connect the sequencer MIDI-OUT to the JP-8000 MIDI-IN.
2) Turn on the power of the JP-8000 while holding down the [LFO1 WAVEFORM],
[OSC1 WAVEFORM], [OSC2 SYNC] and [OSC2 WAVEFORM] buttons.
3) Press REC.
4) When 'Ready to update' appears on the screen, send the first file (_00001.mid)
from your sequencer.
5) When the file is completed, verify that the checksum is indicated as below.
Ei sitten kannata ryssiä päivitystä, jos sähköt katkeaa muistin polton aikana, niin main boardi menee vaihtoon.
onkos kukaan tääl updeitannu JP8080:n OS:ää 1.04:ks?
Heräs vielä sellanen ajatus, että onkohan sittenkään tolle 8080:lle ikinä tullutkaan OS-updatea.. Ainakin kun katsoo jenkkilän rollon tukisivuilta niin sieltä ei löydy OS päivitystä kuin 8000:lle?
Antakaas nyt viisaammat neuvoja. Meikä ei saa tosta laitteesta niiku mitään irti. Manuaalin oon lukenu nyt kannesta kanteen, mutta luku"näin teet sitä kuuluisaa trancesaundia" ei sattunut silmään. Vaikka olen tossa googlettanu, niin ohjesivut on aikas vähissä. Trance.nu oli paras..kunnon "haista p..."ohjeisto. Jos tosta ei ala saamaan jotain mullistavaa irti, niin seisokoon tossa seuraavan 30v. :D
Antakaas nyt viisaammat neuvoja. Meikä ei saa tosta laitteesta niiku mitään irti. Manuaalin oon lukenu nyt kannesta kanteen, mutta luku"näin teet sitä kuuluisaa trancesaundia" ei sattunut silmään. Vaikka olen tossa googlettanu, niin ohjesivut on aikas vähissä. Trance.nu oli paras..kunnon "haista p..."ohjeisto. Jos tosta ei ala saamaan jotain mullistavaa irti, niin seisokoon tossa seuraavan 30v. :D
Juu, tiedän, että olen Suomen palikoin tuleva opettaja, mutta nyt 2h rassasin tuota midioxia, eivatkä saundit vieläkään ole koneella... Ehkäö parempi myydä koko paska pois, kun ei pääse mihinkään sen kanssa. Mikään ei toimi niiku sen pitäis.. Mulla on sellainen henkilökohtainen ongelma, että jos asiassa joku ei auta alkuun ja näytä mitä pitäisi tehdä, niin en pääse puuta pitemmälle. Olen kaveripiirini ainoa jp8000 omista, en ylpeä sellainen. Mulla ei yksinkertaisesti ole yhtään ihmistä, joka neuvoisi mulle mitä kannattaa koettaa/mitä pitäisi tehdä, että homman saa toimimaan. Täällä taas on paikka täynnä ihmisiä, jotka tietävät asiasta melkein kaiken, joten pliis auttakaa minua...alan olla epätoivoinen.Lataa MIDIOX, pitäis aueta .syx tiedostot.
JP8080 käyttiksen 1.4 päivityksestä on juttua brittirolandin sivulla:
http://www.roland.co.uk/faqsearchcat.asp?id=JP-8080