DJ levysoittimet (Technics/ Reloop/ Vestax jne.)

621 posts, 32 pages, 428,119 views

Avatar
#341 • • jUSSi Guest

Sitten siinä on jonkinlainen "Tone arm pick up lever", jonka toiminnasta minulla ei ole hajuakaan..



eiköhän tuo ole se sama äänivarren nostovipu mikä on löytynyt levysoittimista vuodesta miekka ja kivi asti.

tosideejii ei kyllä tuota käytä :)



öhöm, allekirjoittanut ei luota käsiensä tärinättömyyteen ja nostaa neulan levyltä aina ko. vivulla. Ei tarvitse pelätä naarmuja edes känässä.
Avatar
#342 • • Daniel Braun Guest

Sitten siinä on jonkinlainen "Tone arm pick up lever", jonka toiminnasta minulla ei ole hajuakaan..



eiköhän tuo ole se sama äänivarren nostovipu mikä on löytynyt levysoittimista vuodesta miekka ja kivi asti.

tosideejii ei kyllä tuota käytä :)



öhöm, allekirjoittanut ei luota käsiensä tärinättömyyteen ja nostaa neulan levyltä aina ko. vivulla. Ei tarvitse pelätä naarmuja edes känässä.


Herrahan on varsinainen hifisti ja naarmujen pelkääjä :D
Eiks toi mene jo vähän liiallisuuksiin?
Avatar
#343 • • sonni Guest

Eiks toi mene jo vähän liiallisuuksiin?


liiallisuuksiin mennee ennemmin kyseiseen vipuun ikinä koskeminen.

sänkyäkään ei tarvitse aina pedata, ja sormellakin voi pyyhkiä, mutta
useimmiten pienin vaiva lopputuloksessa määrää.

joillain on kiire saada salamana levy soimaan (äkkiämullenyt), joillain hinku
säilyttää arvoesineitään mahdollisimman hyväkuntoisina (pitempinautinto).

peikon vuoro: kuka pöljä nyt neulojansa harjaisi tai levyjänsä pyyhkisi?
minä ainakin.
Avatar
#344 • • thomas Guest

shuren legolaatikko pitää onneksi neulasta huolen. voi jopa hieman
humaltuneena sählätä ilman akuuttia hiustenlähtöä/-harmaantumista.



myös stantonin legolaatikko osaa saman. kännimiksailutkin onnistuu ;)
Avatar
#345 • • Jaska Guest
Täst en mee sata varmaks, mut ihan kun luin et tos 30 vuotis mallis toi biatsin sais säädettyy 2,4,6,8 ja 10,12,14,16. Sit siin on sama jarrun säätökytkin ku mk5:s. Ja muut te jo näköjään tiedätte. Noit on venattu jo jonkin aikaa, kohta odotus palkitaan :) :excellent: :hah:
Avatar
#346 • • HydroGen Guest

Mitäs mieltä olette noista Stantonin st-150/str8-150 soittimista (eroahan on tietääkseni äänivarren muoto)? Vehkeessähän ilmeisesti on tehokkaampi moottori kuin teknareissa ja pitch sliderin alueen saa valittua nappia painamalla joko +/-8, +/-25 tai +/-50%. Lisäksi vielä jotain pientä nippelihienoutta. Onko joku kenties testannut vehjettä?



En oo ite henk. kohtasesti testannu just tota mallia mut omistan noi STR8-80 soittimet. STR8-80 lähtö voimakkuus 1.6 kgf.cm ja teknarin 1200s 1.5 kgf.cm!!!
Täytyy myöntää et toimintoja on enemmän teknarin "dj stantardiin" verrattuna.....mut mikä on joskus lyöty lukkoon "stantardiksi" niin se myös pitää, näköjään!!!!
Avatar
#347 • • root Guest

Täst en mee sata varmaks, mut ihan kun luin et tos 30 vuotis mallis toi biatsin sais säädettyy 2,4,6,8 ja 10,12,14,16. Sit siin on sama jarrun säätökytkin ku mk5:s. Ja muut te jo näköjään tiedätte. Noit on venattu jo jonkin aikaa, kohta odotus palkitaan :) :excellent: :hah:



Kun itse kokeilin niin se oli 8/16%.

Kysymys ruuvaajille: Kun olette sörkkineet lautasen alta löytyvää pitchiä, niin ette kai ole menneet koskemaan siihen gain-potikkaan?

Niitähän on prkl 2! Ei ihme kun aina on saanut ruuvattua omat takaisin.
Avatar
#348 • • dark-raver Guest
Onko kellään käyttö kokemusta tai tietoa minkä laiset levaritonkyseessä?
jostain kuulin urbaanialegendaa et paremmat tai ainakin yhtäjyvätkun teknarit mutta en sit tiedä...
ja noi stanton al 500 rasiat on vissii aloittelijalle ihan ok?
ja tähän viel kysymyksenä et onko jotain akuutteja kikkoja millä sais testattua levareista (numark tt-1) onko niissä jokin rikki... käytettynä kun oon ostamassa ja ei millää viitsis ostaa valmiiks rikkinäisiä...!
kaikki apu ja kommentit ja kaikki erittäin tervetullutta...
ihan hukassa kun oon ensimäisiä levareita ostamas....
Avatar
#349 • • Peter Skogberg Guest

Onko kellään käyttö kokemusta tai tietoa minkä laiset levaritonkyseessä?
jostain kuulin urbaanialegendaa et paremmat tai ainakin yhtäjyvätkun teknarit mutta en sit tiedä...
ja noi stanton al 500 rasiat on vissii aloittelijalle ihan ok?
ja tähän viel kysymyksenä et onko jotain akuutteja kikkoja millä sais testattua levareista (numark tt-1) onko niissä jokin rikki... käytettynä kun oon ostamassa ja ei millää viitsis ostaa valmiiks rikkinäisiä...!
kaikki apu ja kommentit ja kaikki erittäin tervetullutta...
ihan hukassa kun oon ensimäisiä levareita ostamas....



Eh, parempia tai yhtähyviä, oikeastaan parempia, levareita kuin Technics SL-1200-sarja:

Numark TTX-1
Vestax PDX-D3S
Vestax PDX-8000
Vestax PDX-2000
Vestax PDX-2300
Vestax PDX-A2S
Vestax PDX-A1S
Stanton STR8-150

Noin muutaman nimetäkseni.

Itseasiassa, jos panostaisit heti kympin pari äänirasioihin enemmän, niin osta Shure M35X:t. Ehdottomasti paras äänirasia jota olen koittanut. Siis, hintalaatusuhteeltaan. Parempi kuin Ortofonit, ja parempi kuin Shuren muut DJ-rasiat IMO.

Numark TT-1:n sijasta ostaisin jonkun Stantonin, esim STR8-100:n tai ST-90 / ST-100:n. Numarkin TT1- ja TT-2 levysoittimet eivät pelitä Shuren äänirasioilla kunnolla, ja pitchin kanssa TULEE ongelmia. Tietenkin fiksuinta olisi ostaa Vestax, Numark TTX-1 tai Technics samointein, jos todella olet DJ-systeemeistä kiinnostunut. Ja Shuren M-sarjan DJ-äänirasia päälle...
Avatar
#350 • • dark-raver Guest
niinpä mutta kun tos ois kaverilla edukkaasti 500e) myynnis noi levarit...
ja kun koko höskä siis mikseri ja levarit ja äänirasiat sais maksaa tollase 700-800e kun ei enempää rahaa oo ja heti ensi vehkeiksi tollanen joku

Vestax PDX-2000
ecler hak 360
shure m 447
tai shure M35x

ei välttämättä ole ihan paras setti koska se maksaa (ei rahaa) ja jos jostain ihme syystä hommasta ei tule mitää (en kyl usko) tai innostus lopahtaa (mahdotonta) nii ei vaan tollanen pro dj setti ole mahdollinen.

ja kun sil on noi sil n.500 myynnis nii siihen tulis stanton al 500 rasiat. 2 numark tt-1 soitinta ja slipmatit kuulokkeet ja kaikki + vestax pvc 002 mikseri...
tosin tost mikserist en ole varma.
mut tällänen tilanne kokonaisuudessaan.....
Avatar
#351 • • Peter Skogberg Guest

niinpä mutta kun tos ois kaverilla edukkaasti 500e) myynnis noi levarit...
ja kun koko höskä siis mikseri ja levarit ja äänirasiat sais maksaa tollase 700-800e kun ei enempää rahaa oo ja heti ensi vehkeiksi tollanen joku

Vestax PDX-2000
ecler hak 360
shure m 447
tai shure M35x

ei välttämättä ole ihan paras setti koska se maksaa (ei rahaa) ja jos jostain ihme syystä hommasta ei tule mitää (en kyl usko) tai innostus lopahtaa (mahdotonta) nii ei vaan tollanen pro dj setti ole mahdollinen.

ja kun sil on noi sil n.500 myynnis nii siihen tulis stanton al 500 rasiat. 2 numark tt-1 soitinta ja slipmatit kuulokkeet ja kaikki + vestax pvc 002 mikseri...
tosin tost mikserist en ole varma.
mut tällänen tilanne kokonaisuudessaan.....



Nojoo, toi on ihan OK aloittelijasetti, siis noilla kyllä miksaa, mutta scratchaaminen ei tule kuuloonkaan noilla kamoilla...

Mutta jos olet täysillä hommassa mukana, niin äkkiäkös ne myyt ja ostat tilalle pari Vestaxia ja PMC-05Pro:n! :cool:

Good luck!
Avatar
#352 • • dark-raver Guest
niin eli meinaan alkaa miksaa hardstylee,vanhaa happy hc:ta ja jotain gabberii et must tuntuu et noihin riittäis vaikka OMNITRONIC... ei nyt sentään.... mut mielestäni kyl mitä niit oon kokeillu ne ihan ok ja skrätsääminen on mun mielest musiikin raiskausta... .. ja se mikseri vaihtuu alta yksikön numark dmx-06...
paska mut must tuntuu että jos on noi tt-1 ja dmx-06 nii ekapaketiks ihan jees kun vertaa et kaverilla numark tt-1650 dekit ja dm-950 mikseri... sitä oon kuullut et nois tt-1 pitch ei ole mikää kestävä mut miten on pystyykösen vaihtaa... mut kiitos vinkeistä ja sit kun vielä sais niit kikkoi mil pystyy testaa et onko ne ehjiä ni olis sen verran tietoo et vois uskaltaa yrittää aloittaa dj uarn oka luultavasti kyl stoppaa kun ladon seinää kun pitäs ylöisöö saada.. joo oftopic mut uus kun olen nii ei ehkä ihan vielä niin asia linjalla kun te addiktit...
nyt on kyl paree lopettaa ennen kuin näpppis sulaa.... :)
Avatar
#353 • • Peter Skogberg Guest

skrätsääminen on mun mielest musiikin raiskausta...



AAARGH :angry: :angry: :mad:

Pistipä silmään!

:angry: :angry: :mad:

Olet varmaan usein kuullut esim. Crazen, Mix Master Miken ja Plus Onen settejä, kun näin sanot? Vahvan musikaalista ja mielettömän rytmitajuista porukkaa. Tai no, tietty esim mainitsemasi tasavirta hardhousen miksaaminen on iiihan yhtä vaativaa kuin scratch-kikat :scared: ...

Mutta niin, siitä TT-1:stä vielä, että sehän on vuosia vanha malli, jota ei enää juuri uutena saa, joten pitch-controlin löytyminen voi olla työlästä...
Avatar
#354 • • dark-raver Guest
niin sillon se on raiskausta kun sitä ei osaa...esim minä itse...
Avatar
#355 • • RandomPLAY Guest

Mitäs mieltä olette noista Stantonin st-150/str8-150 soittimista (eroahan on tietääkseni äänivarren muoto)? Vehkeessähän ilmeisesti on tehokkaampi moottori kuin teknareissa ja pitch sliderin alueen saa valittua nappia painamalla joko +/-8, +/-25 tai +/-50%. Lisäksi vielä jotain pientä nippelihienoutta. Onko joku kenties testannut vehjettä?



En oo ite henk. kohtasesti testannu just tota mallia mut omistan noi STR8-80 soittimet. STR8-80 lähtö voimakkuus 1.6 kgf.cm ja teknarin 1200s 1.5 kgf.cm!!!
Täytyy myöntää et toimintoja on enemmän teknarin "dj stantardiin" verrattuna.....mut mikä on joskus lyöty lukkoon "stantardiksi" niin se myös pitää, näköjään!!!!



...niin onhan noita fysiikan lakeja aika vaikea kumota!!! ;)

Mikä aikaisemmin on keksitty... saattaa se olla joissakin tapauksissa todellinen läpimurto. ... ja oikea vaihtoehto.

Itse olen vannonut jo pitkään Technicsen puolesta... vaikka alussa itsekkin luulin, että niitä fysiikan lajeja on "helppo" kumota. Se on vain niin yksinkertaista.. kun lueskelee koulussa hieman. Onhan tuo levyn äänen taltiointi ja toisto aikamoisesti kiinni noista fysiikan lajeista ja matematiikasta (siis vinyylillä). Palautan tässä mieliin pari esimerkkiä:

Kuinka monta kertaa sähko on keksitty??

Kuinka monta kertaa Newtonin teoreema on keksitty uudelleen???

... noh siinähän tuota vihjeeksi.

Onhan totta, että nuo kilpailevat firmat on tuonut pari uutta ominaisuutta levysoittimiin (pitch valinta 8 vai 16 ja reverse play)... mutta kuinka moni tekee noilla TODELLA jotakin.. esim. Beat laskuri levarissa???

Tämä nyt on vain minun omaa mielipidettä noiden beati laskureiden suhteen... joku tietenkin voi tarvita.

...JA lopuksi: Mites tuo Stanton on luvannu stabiloida tuon mahtavan voiman??? Siis tarkoitan sitä, että kuinka nopeasti todellisuudessa kierros nopeus on todella 33 tai 45??? Lisäksi tuo, että kun annat levylle lisää "vauhtia"... niin kuinka hyvin/nopeasti nopeus stabiloituu??? Ettei vain alkais levari "vedättää" tuolla +33 ja +45 nopeuksissa??? Eli soittimen "jarru" ei tajua sitä, että nopeus on yli 33 (ja pitch huomioon ottaen) ja antaa ns. vapaasti jarruttaa nopeuden alas "oikeaan" sen hetkisesti haluttuun nopeuteen (jälleen pitch huomioon ottaen!!!).

Tässähän tätä tälläkertaan.
Avatar
#356 • • root Guest

...JA lopuksi: Mites tuo Stanton on luvannu stabiloida tuon mahtavan voiman??? Siis tarkoitan sitä, että kuinka nopeasti todellisuudessa kierros nopeus on todella 33 tai 45??? Lisäksi tuo, että kun annat levylle lisää "vauhtia"... niin kuinka hyvin/nopeasti nopeus stabiloituu??? Ettei vain alkais levari "vedättää" tuolla +33 ja +45 nopeuksissa??? Eli soittimen "jarru" ei tajua sitä, että nopeus on yli 33 (ja pitch huomioon ottaen) ja antaa ns. vapaasti jarruttaa nopeuden alas "oikeaan" sen hetkisesti haluttuun nopeuteen (jälleen pitch huomioon ottaen!!!).

Tässähän tätä tälläkertaan.



?

Miten Technics on luvannut stabiloida omansa?

Nim. 2x1810mkII
Avatar
#357 • • RandomPLAY Guest

...JA lopuksi: Mites tuo Stanton on luvannu stabiloida tuon mahtavan voiman??? Siis tarkoitan sitä, että kuinka nopeasti todellisuudessa kierros nopeus on todella 33 tai 45??? Lisäksi tuo, että kun annat levylle lisää "vauhtia"... niin kuinka hyvin/nopeasti nopeus stabiloituu??? Ettei vain alkais levari "vedättää" tuolla +33 ja +45 nopeuksissa??? Eli soittimen "jarru" ei tajua sitä, että nopeus on yli 33 (ja pitch huomioon ottaen) ja antaa ns. vapaasti jarruttaa nopeuden alas "oikeaan" sen hetkisesti haluttuun nopeuteen (jälleen pitch huomioon ottaen!!!).

Tässähän tätä tälläkertaan.



?

Miten Technics on luvannut stabiloida omansa?

Nim. 2x1810mkII



Hmm.. en muista nyt juuri tällähetkellä. Mutta omakohtaisella kokemuksella voin sanoa, että noissa uusissa Stantoneissa on se "vika":

Annat esim. 33 nopeudessa levyn soidessa lisää "vauhtia".. alkaa tämä kyseinen "mahtava" voima vaikuttamaan negatiivisesti. Eli lautanen ottaa niin helposti kierroksia lisää, että ei mitään järkeä. Kun nopeus on suurempi kuin haluttu levyn pyörimisnopeus levylautasen "jarrutus" oikeaan alhaisempaan nopeuteen hidastuu.

Technicsin "konepellin", kun avaa sisältä löytyy muutama potikka (joita en heti kyllä kehoita ruuvailemaan)... mutta siellä on esimerkiksi tuo jarru-, pitch- ja lähtövoiman potikat. Joten kyllä sen Technicksinkin saa vääntämään alussa, mutta samainen Stantonin ongelma astuu kuvaan myös Technicksen tapauksessa tällöin!!!

..Ja tämä kaikki on vain omakohtaista kokemusta. Onhan totta, että noista Technicseistä saa pulittaa kyllä ihan liikaa ja on hyvä, että on olemassa muitakin merkkejä "kilpailemassa". Mutta mulle kiitos technicsin soittimet kotio, kun rahaa on riittävästi. (..EI kiitos muovileluja ;) )

Nim. Hinta + Laatu = äö ;)
Caro²

Posts: 5,301

#358 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Miten Technics on luvannut stabiloida omansa?
Nim. 2x1810mkII



Eiköhän se ole niin, että Technicsillä homma toimii (niinkuin monet ovat jo todenneet). Muut merkit sitten yrittävät epätoivoisesti ylittää 1200sta heikolla menestyksellä..

Tuli tässä mieleeni tarina muutaman vuoden takaa. Eräs levyjen soitteloa vierestä seurannut alkoi avautua teknareista tyyliin: "Olekko kattonut mitä nuo maksaa kaupassa!? ! Neljä tonnia! (~730e). Kuka hullu maksaa levareista neljä tonnia! Kilpailevat yritykset tekee noita samoja laitteita muutaman tonnin hinnalla. Tuossakin maksaa varmasti pelkkä merkki, ei mitään muuta!"...

Kaveri taas osoitti täydellisen tietämyksen niin teknaria kuin tekniikkaa kohtaan :)

Ei mulla asiaa, kunhan turinoin...
Avatar
#359 • • Quu Guest


Miten Technics on luvannut stabiloida omansa?
Nim. 2x1810mkII



Eiköhän se ole niin, että Technicsillä homma toimii (niinkuin monet ovat jo todenneet). Muut merkit sitten yrittävät epätoivoisesti ylittää 1200sta heikolla menestyksellä..



Eivät kaikki niin heikkoja menestyksiä ole olleet...
Avatar
#360 • • RandomPLAY Guest


Miten Technics on luvannut stabiloida omansa?
Nim. 2x1810mkII



Eiköhän se ole niin, että Technicsillä homma toimii (niinkuin monet ovat jo todenneet). Muut merkit sitten yrittävät epätoivoisesti ylittää 1200sta heikolla menestyksellä..



Eivät kaikki niin heikkoja menestyksiä ole olleet...



Noh ei ainakaan vielä ole tullut minua vastaan hinta/laatu suhteeltaan varteenotettavaa mallia Technicsille.

Valaise minua toki, jos on tiedossa jokin malli... :cool: <- ;)